quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:09 schreef bixister het volgende:
ok,
noah en lies(beth)!
of .... femke, jozien, lotta, maria, sofie, loes, lena, marike(n), laurien, paula, janne, maria, nadia, roos.
quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:12 schreef Saffier het volgende:
Noah en Meike
Noah en Lis/Liz
Noah en Amber
Noah en Fleur
Loes, Sofie en Roos vind ik ook erg leuk
@Bix jij vindt Maria dubbel leuk zo te zien
mja het is zo kut als je vent niet van engelse namen houdt en jij juist welquote:Op dinsdag 4 november 2008 21:19 schreef Igraine het volgende:
Lastig hè, dé naam te vinden.
Ik vind Harlow ook zo leuk, maar dat vond manlief wat minder. Dus die wordt het niet
De namen die bix noemt vind ik eigenlijk allemaal niet leuk.
ik ben half frans dus t mag bestquote:Op dinsdag 4 november 2008 22:01 schreef bixister het volgende:
dakota, een franse naam zoeken dan maar... [ afbeelding ]
en tex, ik vond Lina die debuurvrouw noemde ook wel echt iets voor bij (jullie) Noah! en Fien(e), uit Lily's rijtje ook.
Ja, wij zijn er al uit. Maar ik ben wel benieuwd welke namen je zou noemen hoor. Misschien bedenk ik me dan nog wel.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:48 schreef bixister het volgende:
igraine, voor jou zou ik ook hele andere namen noemen hoor.![]()
maar jullie waren er toch al uit of vergis ik me nu?
Hij houdt wel van engelse namen, maar hij vond Harlow gewoon niet mooi. Onbegrijpelijk, maar waar.quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:40 schreef Dakota het volgende:
[..]
mja het is zo kut als je vent niet van engelse namen houdt en jij juist wel
kom er dan maar eens uit
Dan ga ik Belana maar omkopenquote:Op dinsdag 4 november 2008 22:28 schreef Dakota het volgende:
aan belana per pm
want die ken ik toch niet
na-nanannanana
of je wacht gewoon nog evenquote:
quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:36 schreef bixister het volgende:
sorry igraine, heb nog geen concrete ideeën. maar ik bedoel, als jij om tips zou vragen zou ik me wel proberen te verdiepen in de namen die meer in de Myhron & Page categorie vallen, en je niet vermoeien met namen die ik mooi vind. omdat inmiddels wel duidelijk is dat dat niks voor jou is, toch?
quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:55 schreef Igraine het volgende:
Ja, die is leuk![]()
![]()
Hoewel ik vermoed dat je een andere uitspraak ervan zal gebruiken dan wij.
Gooi dat bestandje eens een keertje over msnquote:Op woensdag 5 november 2008 10:34 schreef Vicky het volgende:
Tex, ik heb nog wel een bestandje voor je met HEEEEL VEEELLL meidennamen...
Ik vind het ook zo moeilijk om dé naam te vinden die aan onze eisen voldoet..
liefst een naam die niet af te korten is, waar je op kan rijmen (lelijke woorden bedoel ik dan), geen M, V, of A. als beginletter..... moeilijk moeilijk moeilijk..
Lauren. klaarquote:Op woensdag 5 november 2008 10:34 schreef Vicky het volgende:
Tex, ik heb nog wel een bestandje voor je met HEEEEL VEEELLL meidennamen...
Ik vind het ook zo moeilijk om dé naam te vinden die aan onze eisen voldoet..
liefst een naam die niet af te korten is, waar je op kan rijmen (lelijke woorden bedoel ik dan), geen M, V, of A. als beginletter..... moeilijk moeilijk moeilijk..
Bij Jade heb ik dan meteen weer, spreek ik t wel goed uit?quote:Op woensdag 5 november 2008 12:28 schreef Dakota het volgende:
Amber en Bente
Amber en Jade
Amber en Rosa
Dat spreek ik gewoon als Lau-ren uitquote:Op woensdag 5 november 2008 12:39 schreef Belana het volgende:
en Lauren dan? hoe spreek je dat uit? zoals je het schrijft?
Anna & Aidanquote:Op woensdag 5 november 2008 14:05 schreef Memmel het volgende:
Ik vind Lauren ook een leuke naam.
Qua meisjesnaam zijn we er hier al uit, maar de jongensnaam blijft een probleem.
Ben vorige week nog rollend van het lachen over de grond gegaan toen manlief Henry voorstelde. Dat vond hij niet leuk....
Iemand een leuke jongensnaam voor bij Anna? En we zijn niet voor de Scandinavische namen.
Hahaha, ja zoiets hadden we hier ook ooitquote:Op woensdag 5 november 2008 14:05 schreef Memmel het volgende:
Ik vind Lauren ook een leuke naam.
Qua meisjesnaam zijn we er hier al uit, maar de jongensnaam blijft een probleem.
Ben vorige week nog rollend van het lachen over de grond gegaan toen manlief Henry voorstelde. Dat vond hij niet leuk....
Iemand een leuke jongensnaam voor bij Anna? En we zijn niet voor de Scandinavische namen.
dan kun je er beter Fenna van makenquote:Op woensdag 5 november 2008 14:51 schreef bixister het volgende:
fabiola/fabienne wordt 't dan rocka.(ook niks)
en Veerle?quote:Op woensdag 5 november 2008 15:28 schreef Vicky het volgende:
Lauren is afgekeurd.. klinkt niet lekker met achternaam...
Begint met een V, willen we ook nietquote:
quote:Op woensdag 5 november 2008 16:01 schreef Memmel het volgende:
huuphuup heeft zeker geen zin om te werken?
quote:
Okquote:
Echt, in onze krant staan nooit zulke namen!quote:Op woensdag 5 november 2008 21:24 schreef snoopy het volgende:
Nog een paar opmerkelijke namen uit de krant van vandaag:
Star (m)
Ro-angélo (j)
Zev (j)
Pijke (j)
Lilly-Marie (m)
Rozemarie (m)
Qua achternaam bedoel je?quote:Op woensdag 5 november 2008 16:45 schreef Dakota het volgende:
hmm misschien hebben we wel dezelfde naam
nee, jongensnaam voor een meisje zei je tochquote:Op woensdag 5 november 2008 22:47 schreef Igraine het volgende:
[..]
Qua achternaam bedoel je?
Hij begint met een B in ieder geval.
Oh dat, nou nog een week of 2 á 3 geduld en dan weet je het.quote:Op donderdag 6 november 2008 01:09 schreef Dakota het volgende:
[..]
nee, jongensnaam voor een meisje zei je toch?
Sióbhan <--vind ik ook prachtig
Hee, dat stond hier dus gisteren in de krant. Wonen ze in Amsterdam?quote:Op donderdag 6 november 2008 09:55 schreef Lishe het volgende:
mijn nicht heeft een zoontje gekregen. Zev, Hebreeuws voor wolf staat er op het kaartje. Ik vind het wel een stoere naam eigenlijk
quote:Op donderdag 6 november 2008 09:50 schreef Vicky het volgende:Lekker bezig Huup!!
Er zitten wel wat namen bij die ik erg leuk vind!
een versie met jongensnamenquote:Op donderdag 6 november 2008 09:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]![]()
Vandaag moet k weer werken, dus verzoekjes kunnen ingedient worden*grinnik*
dat is MeNicole... bij ons staat nog helemaal niets vastquote:Op donderdag 6 november 2008 10:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Okidoki
dacht dat de jongensnaam al vast stond? Of heb ik iemand anders nu daarmee?
Ooooh, okay!quote:Op donderdag 6 november 2008 10:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat is MeNicole... bij ons staat nog helemaal niets vast
Wolf zelf vind ik ook mooi. Die staat wel in mijn top 10 favo jongensnamen, geloof ikquote:Op donderdag 6 november 2008 09:55 schreef Lishe het volgende:
mijn nicht heeft een zoontje gekregen. Zev, Hebreeuws voor wolf staat er op het kaartje. Ik vind het wel een stoere naam eigenlijk
Ja ga maar eens voor mij namen verzinnen. Meisjes namenquote:Op donderdag 6 november 2008 10:09 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Okidoki
dacht dat de jongensnaam al vast stond? Of heb ik iemand anders nu daarmee?
Nou dan heeft ze het in ieder geval niet van een vreemdequote:Op donderdag 6 november 2008 10:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik kreeg net een open sollicitatie (vol fouten) van een Britteny
quote:Op donderdag 6 november 2008 10:53 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja ga maar eens voor mij namen verzinnen. Meisjes namenJongensnaam hebben wel al. Meerdere zelfs voor het geval dat
quote:Op donderdag 6 november 2008 10:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Nou dan heeft ze het in ieder geval niet van een vreemde
Jah ik heb er zelfs honger van nuquote:Op donderdag 6 november 2008 13:35 schreef bixister het volgende:
nou eh dat zijn er toch al best 'n boel huup.
maar Gwan?? Dan toch liever Juan, wat mij betreft.
Ziggy Marley!quote:Op donderdag 6 november 2008 14:57 schreef Dakota het volgende:
Een vriendin van me is bevallen van Ziggy
ow nou ga ik weer rammelenquote:Op donderdag 6 november 2008 10:39 schreef RockabeIIa het volgende:
Past bij jouw jongensnamen, Belana
Zefram Cochrane, de man die de warpspeed heeft uitgevondenquote:
wat is dr dan mis met die combi?quote:Op donderdag 6 november 2008 16:38 schreef Vicky het volgende:
thanx Huup!! Zit weer wat bruikbaars bij!
Steijn vind ik nog steeds super.. maar ja.. die achternaam he... Franken
Dat is echt een NO GO...
aaah wachtquote:
Steijn Franken kan wel.. maar idd.. omdraaien kan echt niet...quote:
quote:Op donderdag 6 november 2008 16:38 schreef Vicky het volgende:thanx Huup!! Zit weer wat bruikbaars bij!
Steijn vind ik nog steeds super.. maar ja.. die achternaam he... Franken
Dat is echt een NO GO...
Ach klein detail....quote:Op donderdag 6 november 2008 16:44 schreef Vicky het volgende:
[..]
Steijn Franken kan wel.. maar idd.. omdraaien kan echt niet...
Goed hèquote:Op donderdag 6 november 2008 17:18 schreef Lenaatje het volgende:
[..]
Ach klein detail....Wel een leuke naam!
Ik vind Amber en Emiel heel erg leuk samen!
Wat een lijsten huuphuup!!
leuke naam vind ik, net als Iggy... maar ja Peaceman wil niet aan deze namen. Ik heb alle lijstjes met jongensnamen in dit topic eens gelezen was dit topic uit het oog verlorenquote:Op donderdag 6 november 2008 14:57 schreef Dakota het volgende:
Een vriendin van me is bevallen van Ziggy
quote:Op donderdag 6 november 2008 15:58 schreef Belana het volgende:
[..]
Zefram Cochrane, de man die de warpspeed heeft uitgevonden
met deze kennis doe ik mijn nickname eer aan he![]()
quote:
Ja, sorry, maar ik vind het gewoon echt vreselijk. Mn beste vriendin had ook van die vreselijke namen in dr lijsje voor de kindje. (24 wk) Voor een meisje word het Felissa Neomi. (ja echt) en voor een jongetje had ze eerst 'Ferre en Jesper' Want Fedde en Jasper hoor je zovaak....quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:55 schreef huuphuup het volgende:
[..]
![]()
Wat ben je toch een lekker ding, subtiel kerstvlindurtje*hihi*
Het is ook niet echt mijn smaak nee, Ronaldo en Chelsea. Maar ik moet zeggen dat ik die namen toch wel vaker hoor en inderdaad lang niet alleen maar bij voetbal-minded people...
quote:Op vrijdag 7 november 2008 18:38 schreef huuphuup het volgende:
Jurrian![]()
Mja Ferre is een gevalletje hmm, ik vind het niet direct heel lelijk maar ik zou het zelf waarschijnlijk niet kiezen. De reden is wel een beetje uhm.. vreemd...
En Felissa? Whut?Als in, Melissa en Naomi hoor je al zo vaak?
bij Fedde, denk ik meteen aan Fedde le Grandquote:Op vrijdag 7 november 2008 19:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Bij Fedde krijg ik het fat idee zal ik nooit voor kiezen. Maar ik heb het dan ook niet zo op die hele apart namen.
Fedde is niet zo heel raar toch? Is het niet een Friese naam ofzo? Je moet het inderdaad wel op zn Nederlands uitspreken, dus Fedduh, niet als Fed ofzo.quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:52 schreef ferrari_rood het volgende:
Bij Fedde krijg ik het fat idee zal ik nooit voor kiezen. Maar ik heb het dan ook niet zo op die hele apart namen.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:55 schreef Vivi het volgende:
Een vriend van mij heet Yofa, vind ik ook wel mooi.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 20:22 schreef Lois het volgende:
[..]
Een vage kennis heeft een dochtertje gekregen, en is vernoemd naar de duivel.
Ze heet Devilin (exacte spelling kan ik pas geven na ontvangst van het geboortekaartje).
bij Ferre denk ik meteen aan Ferre Grignardquote:Op vrijdag 7 november 2008 19:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
bij Fedde, denk ik meteen aan Fedde le Grand
Volgens mij was yousuf toch eerder een arabische versie van Jozef?quote:Op vrijdag 7 november 2008 21:20 schreef ferrari_rood het volgende:
Yousuf of de spellingen die erop lijken betekent volgens mij jezus. Je komt stiekem toch best veel bijbelse namen tegen maar die zijn algemeen bekent en daardoor worden ze niet meteen als bijbelse naam aangeduid (ruth/ruben/esther/judith/david enz enz)
Verschrikkelijke naam, Felis(s)aquote:Op zaterdag 8 november 2008 09:16 schreef Jambo het volgende:
Grappig, ik zie net de naam Felissa voorbij komen. Mijn collega is gisteren bevallen van een dochter en heeft haar Felisa genoemd. Ik vond het eerst ehm nogal apart, maar ik begin het toch wel een leuke naam te vinden.
Al is het geen naam waar ik zelf voor zou kiezen.
Nu maar hopen dat het kind een beetje intelligent is..anders heb je zo''n juppennaam op het VMBOquote:Op vrijdag 7 november 2008 23:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
Devilin, arm kind...![]()
Uit de krant: 'Cyrus Eos Cipio Adim'
"Cyrus, eten" of "Potver... Cyrus Eos Cipio Adim Achternaam nu ophouden!"
Nee, mijn namencombo zou het niet zijn...
Ik ben er ook weg van. Als ik 2 kindjes krijg dan ga ik ze zeker zo noemenquote:Op zaterdag 8 november 2008 12:46 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Dat vind ik écht een prachtige combi!!
quote:Het is fabuleus: Rembrandt is geboren.
Gaaf!quote:Op zaterdag 8 november 2008 19:13 schreef cattie het volgende:
Ter inspiratie of om te gruwelen, de geboren kindjes in de krant van vandaag:
Freija Ulla Johanna
quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:48 schreef Brighteyes het volgende:
Net in de Telegraaf, geboren: Rembrandt Reinout Almar
En zijn ouders hebben een liedje voor Rembrandt gemaakt. Te beluisteren op de site www.almarjohn.com.![]()
En dan het mailadres op die site: @landgoed.nl
* Brighteyes mompelt iets over breed hebben en breed laten hangen...
Ik vind het vreemd klinken. Doet me denken aan een Boa Constrictor en ik vind die z op het einde niets. Totaal niet mijn smaak dus.quote:
Zo heten veel hondenquote:Op zaterdag 8 november 2008 20:57 schreef Dakota het volgende:
wat is er mis met Boaz?
Ze hadden geen jongensnaam, want ze wisten dat het een meisje zou worden. Ze vonden Lisa een leuke naam, maar vonden dat een te populaire naam. Op een Italiaanse namensite kwamen ze de naam Felisa tegen en hebben toen voor deze variant gekozen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:04 schreef bixister het volgende:
ze wilden waarschijnlijk gewoon graag een Felix, en dan is dit de meisjesvariant? net zoiets als Felice. (die ik iets mooier vind).
zo wordt dat af en toe ook geschreven in Ierlandquote:Op zondag 9 november 2008 00:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb een oom die Boaz heet, ken die naam al heel lang dus
Nou kwam ik hier net de naam Li`enah tegen. Het arme kind
Vind ik veel te gezocht...quote:Op zondag 9 november 2008 00:57 schreef LadyDanae het volgende:
Ik las net in de Flair deze: Elphi.
Ik vind 'm
leuk!quote:Op zondag 9 november 2008 00:57 schreef LadyDanae het volgende:
Ik las net in de Flair deze: Elphi.
Ik vind 'm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ana%C3%AFs_Ninquote:Op zaterdag 8 november 2008 19:44 schreef Vicky het volgende:
Straat verder is een meisje geboren.. Anaïs. doet me denken aan het luchtje...
Mijn nichtje heet Lina en dat vind ik een hele leuke naam.quote:Op zondag 9 november 2008 00:36 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb een oom die Boaz heet, ken die naam al heel lang dus
Nou kwam ik hier net de naam Li`enah tegen. Het arme kind
Hij is ook erg gek op zn eigen naam: beide zoons hebben Almar als laatste naam. Ik vind het wel erg decadent...quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:48 schreef Brighteyes het volgende:
Dat lijkt mij ook een lastige beslissing dan idd Dakota. Hoewel wat Maneki zegt wel waar is hoor... er zijn veel mensen die bij een 2e ineens de eerdere namen toch niet zo leuk meer vinden.
Net in de Telegraaf, geboren: Rembrandt Reinout Almar
En zijn ouders hebben een liedje voor Rembrandt gemaakt. Te beluisteren op de site www.almarjohn.com.![]()
En dan het mailadres op die site: @landgoed.nl
* Brighteyes mompelt iets over breed hebben en breed laten hangen...
quote:Op zondag 9 november 2008 01:00 schreef Vivi het volgende:
Jongensnamen voor meisjes zijn leuk, vind ik.
Ik vind de meeste gewoonweg afschuwelijk.quote:Op zondag 9 november 2008 21:10 schreef bixister het volgende:
de meeste van dat lijstje vind ik erg gezocht, snake. en jolijn vind ik niet zo 'apart' (maar wel leuk!)
Of Ursulaquote:Op zondag 9 november 2008 23:44 schreef RockabeIIa het volgende:
Gisela vind ik ook zo erg... ' Griezela'
quote:Op maandag 10 november 2008 10:03 schreef bixister het volgende:
eh, even onder de advertentie kijken: die dus!
(maar ik vind 't ook een hele stomme naam.)
quote:Op maandag 10 november 2008 10:29 schreef bixister het volgende:
haha vrienden van G denken wel es dat hij mij zo noemt als ie 'bix' tegen me zegt.
ik dacht aan binchy maar dat is misschien toch alleen een achternaam (maeve binchy)quote:Op maandag 10 november 2008 10:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, ik dacht nog aan Bitsie ofzo, maar ja... er zitten dan wel veel foute letters bij.
Ik ken ook een Rim, is een Egyptische naam geloof ik.quote:Op maandag 10 november 2008 10:02 schreef Ynske het volgende:
Hier in de krant:
Len, Rim en Isa
wie noemt zijn kind nu Rim?
Jolijn vind ik ook een hele leuke naam! Wij kennen ook iemand die zo heet, dat was een van de redenen dat die naam afviel (de andere reden was dat er nogal veel namen bij ons in de familie met "Jo" beginnen).quote:Op zondag 9 november 2008 21:10 schreef bixister het volgende:
de meeste van dat lijstje vind ik erg gezocht, snake. en jolijn vind ik niet zo 'apart' (maar wel leuk!)
ris? han? op? ran? zef? rt? nas?quote:Op maandag 10 november 2008 13:56 schreef Vlindur het volgende:
Maar hij kan niet, want vriendlief begint met Jo, dus dat zou wel wat stom zijn..
docusquote:
Rimmer is ook fries dacht ik. Ik moet dan aan rimmen denkenquote:Op maandag 10 november 2008 12:58 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ken ook een Rim, is een Egyptische naam geloof ik.
ik ken alleen Riemer. Wat ik dan wel weer leuk vind. En Jilles.quote:Op maandag 10 november 2008 14:22 schreef sjak het volgende:
[..]
Rimmer is ook fries dacht ik. Ik moet dan aan rimmen denken
Mijn schoonzusje heet Jolijn... had ik nooit eerder van gehoord, maar heel normaal nu.quote:Op zondag 9 november 2008 21:10 schreef bixister het volgende:
Ik ben sowieso heel nieuwsgierig naar de namen van de mama's die bijna moeten bevallenquote:Op maandag 10 november 2008 16:29 schreef Reinhilde het volgende:
Mijn oma heette Josephine. Wij gaan ook zeker vernoemen, niet als 1e naam denk ik, maar wie weet! (nu, of een volgend kindje.)
Fuente je maakt me wel heeeeel nieuwsgierig!
Ik ook!quote:Op maandag 10 november 2008 16:45 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik ben sowieso heel nieuwsgierig naar de namen van de mama's die bijna moeten bevallenNog heeeeeeel ffies
eens!quote:Op maandag 10 november 2008 17:42 schreef cattie het volgende:
Raytsjel, die komt met stip binnen op nummer 1 van achterlijke namen bij mij. Er zijn een boel namen die niet mijn smaak zijn, maar dit vind ik echt vreselijk.
Haha ja dat kan ik me voorstellen. Oeh sappige details willen we!!quote:Op maandag 10 november 2008 18:00 schreef Poppedein het volgende:
Na ja, laten we zeggen dat je er vanzelf steeds handiger in wordtGrappige is wel dat ik als ik bij mensen binnenkom, daarbij ook hun inrichting etc zie, vaak zelf al een beetje een idee probeer te maken over de naam, soms is t raak en soms zit je er ver ver naast, zowel in goeie als minder goeie zin!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |