Gerelateerd nieuwsbericht: http://www.depers.nl/ente(...)-en-liefdelozer.htmlquote:In de KRO-documentaire Sex sells doet Mildred Roethof onderzoek naar hoe Nederlandse jongeren tegenwoordig over seks denken. Klopt het dat jongeren seks steeds minder zien als iets bijzonders, iets dat onderdeel is van een relatie?
En is het ondertussen handelswaar geworden, een ruilmiddel voor status, aandacht of erger nog voor materiële zaken als een Prada tas of beltegoed voor een mobieltje?
Roethof volgt verschillende groepen jongeren in de stad en op het platteland naar hun opvattingen op en rondom de plaatsen waar het allemaal gebeurt.
'3Doc': Sex sells, maandag 3 november om 22.00 uur bij de KRO op Nederland 3
Ik vind het zeer onethisch van KRO.quote:Op maandag 3 november 2008 00:38 schreef F04 het volgende:
[..]
Gerelateerd nieuwsbericht: http://www.depers.nl/ente(...)-en-liefdelozer.html
http://www.tctubantia.nl/(...)-verbod-seksdocu.ece
Eigen schuld dikke bult! Had ze dat maar niet moeten zeggen. Gewoon uitzenden die handel.
Dat valt mee. Ik heb flink mijn best moeten doen om te achterhalen wie dat meisje en moeder zijn. Het blijken toevallig goede bekenden van me te zijnquote:Op maandag 3 november 2008 15:15 schreef Mr_DG het volgende:
Stel die sletjes maken hun vmbo opleiding af, dan komen ze later op een solicitatiegesprek, de baas daar googled ff op hun naam, en ze krijgen dit te zien. Ben je lekker mee.
Wel beetje tegenstrijdig jah :pquote:
Dat is waar, maar je moet het niet al te negatief inzien, het zijn er niet veel zoals altijd worden de extremen belicht.quote:Op maandag 3 november 2008 22:23 schreef IQM het volgende:
Ergens is het wel érg sad dat het er zo aan toe gaat bij 11-, 12- en 13-jarigen...
inderdaad, foei KRO, schande!quote:Op maandag 3 november 2008 20:56 schreef pussydeluxe het volgende:
Walgelijk dat de KRO hiermee doorgaat. Een 13-jarige heeft geen idee waar ze mee bezig is.
Gekkie.quote:Op maandag 3 november 2008 22:32 schreef Herald het volgende:
[..]
inderdaad, foei KRO, schande!
laat die 13jarigen toch gewoon lekker anoniem neuken en zuipen zoals het hoort
Dat dus.quote:Op maandag 3 november 2008 22:34 schreef xFriendx het volgende:
Aparte boel wel, soms heb je het idee dat er veel veranderd is, aan de andere kant, vaak wanneer je zelf zo jong bent was er wellicht ook genoeg aan de hand zonder dat je het zelf zag.
Zo kun je het ook noemen als ouders het goed vinden dat hun kind van 13 's nachts uit gaat, dronken wordt en vervolgens de pil halen omdat ze wil neuken met een gozer van 18.quote:Op maandag 3 november 2008 20:53 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat valt mee. Ik heb flink mijn best moeten doen om te achterhalen wie dat meisje en moeder zijn. Het blijken toevallig goede bekenden van me te zijnOverigens is het beslist geen achterstandsgezin. Beide ouders zijn ondernemers en bijzonder sociale en ruimdenkende mensen. In dat opzicht verbaast het me niet dat de ouders ingestemd hebben met de uitzending. Echter is het 13-jarig meisje negatief in het nieuws gekomen omdat er eerst gesproken werd over ruil van drank tegen seks, terwijl het gewoon puberliefde schijnt te zijn. De presentatrice van het programma is vandaag langs de ouders geweest om de DVD te laten zien voordat het op TV uitgezonden zou worden. Vandaag is besloten om het meisje niet herkenbaar in beeld te laten komen. Dus de geilaards moeten maar fappen op een verzameling gekleurde blokjes in de wetenschap dat er een 13-jarig meisje achter zit
Ze had haar dochter beter tegen andere dingen kunnen beschermen, dan had dat kind ook niet in die documentaire gezeten.quote:Op maandag 3 november 2008 22:30 schreef ShadyLane het volgende:
Nu de moeder.
Ik snap ook wel dat je je dochter tegen uitzending van deze interviews wilt beschermen hoor.
Ff serieus, toen jij die leeftijd had was het normaal dat je de disco in kwam, dronken werd, je ouders vonden het normaal dat je als jonge tiener seks had met mensen van vijf jaar ouder of jonger, kochten dan ook graag condooms voor je/haalden de pil voor je en je had vrienden die neukten in kelderboxen?quote:Op maandag 3 november 2008 22:34 schreef xFriendx het volgende:
Aparte boel wel, soms heb je het idee dat er veel veranderd is, aan de andere kant, vaak wanneer je zelf zo jong bent was er wellicht ook genoeg aan de hand zonder dat je het zelf zag.
Niet in kelderboxen, wel kleedkamers in de sporthal of fietsenhok ofzow. Ook mensen die op jonge leeftijd al aan het rampetampen waren. Echter, let wel, dit zijn er dan 1 of 2 op een groep van 15 (tenminste, dit was bij ons zo). Belicht je die twee figuren, tja, dan is het alsof iedereen losgeslagen is. Bekijk je het totaalplaatje viel het wel weer mee.quote:Op maandag 3 november 2008 23:03 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ff serieus, toen jij die leeftijd had was het normaal dat je de disco in kwam, dronken werd, je ouders vonden het normaal dat je als jonge tiener seks had met mensen van vijf jaar ouder of jonger, kochten dan ook graag condooms voor je/haalden de pil voor je en je had vrienden die neukten in kelderboxen?
Ik heb echt met verbazing zitten kijken.
Nou, ik heb het in het echt nog nooit gehoord. Voor zover ik weet was m'n klasgenoot van 17 de eerste die het gedaan had destijds. Volgens mij ging er uit mijn klas ook niemand echt uit op die leeftijd, behalve naar een schoolfeest. Ruig drinken heb ik ook nooit meegemaakt. Niemand van mijn vriendinnen heeft gedronken op andere gelegenheden dan verjaardagen, voor zover ik weet, en daar waren dan ook altijd ouders bij (misschien zaten die dan wel boven op zolder, maar dat is wat anders). Ik heb nooit een van mijn vriendinnen dronken gezien ook. En nee, dat was niet in een dorpje op de hei, maar gewoon in Rotterdam.quote:Op maandag 3 november 2008 23:11 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Niet in kelderboxen, wel kleedkamers in de sporthal of fietsenhok ofzow. Ook mensen die op jonge leeftijd al aan het rampetampen waren. Echter, let wel, dit zijn er dan 1 of 2 op een groep van 15 (tenminste, dit was bij ons zo). Belicht je die twee figuren, tja, dan is het alsof iedereen losgeslagen is. Bekijk je het totaalplaatje viel het wel weer mee.
Denk gerust dat de leeftijd waarop dames en heren elkaar uitwonen gedaald is t.o.v. 10 jaar terug, maar dat je op je 13e verjaardag gepaald bent, dat zal eerder een extreem zijn dan de dagelijkse gang van zaken onder kinderen van die leeftijd.
Ik ben 7 dagen jonger dan jij bent (bijna van harte gefeliciteerd dus) maar toen ik 15 was zat ik in de discotheek, lekker aan het bier. Ging men al elke week met een ander (zoenen dan, ik niet, ben niet zo'n versierder), hadden we toen ook al schuurfeesten en 20 euro feesten waar je zo 20 glazen wegtikte (op je 15e dus).quote:Op maandag 3 november 2008 23:18 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nou, ik heb het in het echt nog nooit gehoord. Voor zover ik weet was m'n klasgenoot van 17 de eerste die het gedaan had destijds. Volgens mij ging er uit mijn klas ook niemand echt uit op die leeftijd, behalve naar een schoolfeest. Ruig drinken heb ik ook nooit meegemaakt. Niemand van mijn vriendinnen heeft gedronken op andere gelegenheden dan verjaardagen, voor zover ik weet, en daar waren dan ook altijd ouders bij (misschien zaten die dan wel boven op zolder, maar dat is wat anders). Ik heb nooit een van mijn vriendinnen dronken gezien ook. En nee, dat was niet in een dorpje op de hei, maar gewoon in Rotterdam.
Dat jochie van 11quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:25 schreef Mr.Silencer het volgende:
Voor diegene die het hebben gemist: Uitzending gemist
Eigenlijk vond ik het wel meevallen, alleen het gedeelte van de Bijlmer was nogal triest.
Jah, maar goed, geeft zo'n documentaire nou een verkeerd beeld of niet?quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:41 schreef hejsexy het volgende:
die ene gast had seks op zn 7e?serieus hoe triest! En als je een vrouw niet slaat dan heb je respect voor haar
![]()
Maar goed, leuke docu. Ongelooflijk hoe die kleine jongetjes en meisjes over seks praten
De insteek van de maakster was dat seks werd gebruikt als ruilmiddel, maar dat werd nergens bewezen. Dat probeerde ze ook 'Ons Serena' aan te praten, maar zowel het meisje als haar moeder zei dat het om verliefdheid ging (gepaard met heel veel alcohol). Ook bij de Bijlmer negers werd er nergens concreet beweerd dat seks werd geruild, er werd even op ingegaan of geld belangrijk was, maar nergens hard gemaakt dat seks werd aangeboden voor drank.quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:50 schreef Resco het volgende:
Jah, maar goed, geeft zo'n documentaire nou een verkeerd beeld of niet?
Maar die komt nooit aan het woord. Niet bij de KRO, niet bij BNN. Maar ook niet in bladen of op internet. Ik weet niet meer in welk blad ik het las, Panorama of Aktueel iets in die strekking, daar stond in het artikel bij de pikante foto's dat het meisje pas heel laat seks had. En met heel laat werd 17 bedoeld. Dus terwijl wij normale mensen denken dat 17-18 een normale leeftijd is, wordt dat ondertussen al als heel laat gezien. Laat staan op internet, daar zijn de excessen het grootst, meisjes die een maand voor hun 13e verjaardag zijn ontmaagd en jongens die op hun 25ste nog voor het eerst moeten zoenen. En laat 12 + 25 nou gemiddeld 17,5 zijnquote:de grote meerderheid die rustig wacht tot 17-18 jaar komt natuurlijk niet aan het woord
En dan kom je op Fok, en zie je dat iedereen over de boodschapper valt, niet de boodschap. Kortom, je ziet dus dat mensen meer moeite doen om de mensen achter het programma onderuit te halen, dan dat ze de inhoud ervan onderuit proberen te halen op ook maar enig serieus vlak.quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:50 schreef Resco het volgende:
Oudere mensen zonder overige referentie die dit gisteravond gezien hebben zullen zich afvragen "Waar GAAT het heen met dit land?". En dát irriteert mij nog het meest bij zulk soort documentaires. Het schetst een beeld waarbij iedereen er maar op los neukt, zonder enig respect.
Dat beeld geeft de KRO niet, dat beeld bestaat al lang en breed bij mensen omdat er tegenwoordig een bijna bizarre hoeveelheid sex op een mens word afgevuurd. Van posters, tot reclame, tot series, tot tijdschriften, en als de vulling van die taart kun je de media gebruiken die zich richten op jongeren als hun doelgroep (videoclips en zenders zoals BNN).quote:Het geeft het beeld waarbij het lijkt alsof je gepest gaat worden als je als maagd van de basisschool afgaat.
Kijk eens rond op Fok, kijk eens in verschillende topics. Mensen scheppen constant op over sex. Neuken met condoom is onzin. Als je op je 18de ontmaagd werd, dan ben je al een laatbloeier, en wie gaat er tegenwoordig nu niet naar een gangbang/parenclub?quote:Nee hoor mensen, de minderheid die dit doen komen duidelijk in beeld, en de grote meerderheid die rustig wacht tot 17-18 jaar komt natuurlijk niet aan het woord (want dat is zo "standaard", wij van de KRO willen "sensatie"). De balans in zo'n documentaire is volledig zoek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |