bronquote:Jort Kelder terug met succesvol ‘Bij Ons In De PC’
Geplaatst op zondag 02 november 2008 om 12:26
Jort Kelder trekt er in de nieuwe serie van Bij Ons In De PC op uit om de wereld van de rijken ook buiten Amsterdam-Zuid in kaart te brengen. Amsterdam-Zuid blijft iedere week het start- en eindpunt van het programma, maar daarnaast bezoekt Kelder ook buitenlandse pendanten van onze PC. Vanavond om 22.25 uur is de eerste episode op Nederland 1. Jort Kelder: “Typisch KRO? Het is in elk geval iets dat bij de publieke omroep hoort, bij de commerciëlen zou dit zo niet op de televisiebuis kunnen.”
Jort Kelder gluurt in de programmaserie achter de façades van de rijken. “Van de gesoigneerde Milanese via Montenapoleone tot de bekakte Britse tuinfeesten, en van de chique ralleys en regatta’s van het oude geld tot hilarische uitspattingen van de nieuwe rijke Russen“, aldus een woordvoerder van de omroep.
Bij Ons In De PC is volgens de persvoorlichter van de KRO meer dan entertainment. “Het heeft ook journalistieke aspiraties en belicht de ‘andere kant van de PC’“, zegt hij. “Kelder maakt reportages over de exploderende huizenprijzen en mysterieuze Oosteuropeanen. Over het matig verdienende winkelmeisjes, de verbaasde vuilnisman, soapsterren en groentenjuweliers. Het programma vertelt bijzondere verhalen over mensen die het gemaakt hebben – althans, financieel.”
Jort Kelder wordt in De Telegraaf gevraagd of Bij Ons In De PC typisch KRO is. In ieder geval wel typisch Publieke Omroep, zegt hij. “Het gaat verder dan ’wat heb jij gekocht, mag ik even in je tasje kijken?’ Typisch KRO… Dat zou je eigenlijk aan de KRO moeten vragen. Ik vind de PC met een beetje fantasie wel een katholieke straat. Mensen leiden een redelijk zorgeloos bestaan en iets voor zichzelf kopen zou een moderne vorm van aflaat kunnen zijn. De straat is in elk geval niet gereformeerd en hoort echt niet bij de NCRV. Ook niet bij de AVRO, want dat is toch een beetje een truttenomroep. En de PC is zeker niet islamitisch, want ik heb er nog nooit iemand met zijn kont naar Mekka zien zitten.”
Ik zeg maar ff niksquote:Op zondag 2 november 2008 22:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, nou, ik had ook al een topic geopend.
Zo terecht ook, mooi om te zien dat er nog waarde aan traditie gehecht wordtquote:Op zondag 2 november 2008 22:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zeg maar ff niks![]()
Cameraman geen das
oh, zeg het maar welke dicht moetquote:Op zondag 2 november 2008 22:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, nou, ik had ook al een topic geopend.
Ze hoeft alleen nog maar door d'r knieën te gaanquote:Op zondag 2 november 2008 22:40 schreef GGMM het volgende:
'in m'n volgende leven wil ik wel een varken zijn'
Je doet al goed je best, mens.
Idd. Dat blijkt te vaakquote:Op zondag 2 november 2008 22:43 schreef Adelante het volgende:
Met geld koop je geen stijl zo blijkt maar weer eens.
Idd ja. Die jonckvrouwe komt 100 keer intelligenter over dan die kerel met de Black card.quote:Op zondag 2 november 2008 22:43 schreef ARR-I het volgende:
Fantastisch die jonckvrouwe, goede teksten. En wat een proleet die makelaar...
Dat zeker niet neequote:Op zondag 2 november 2008 22:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmnee. Op Sjek zit ik niet zo te wachten eik.
Uiteraardquote:Op zondag 2 november 2008 22:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat zeker niet nee
Friends dan maar [ afbeelding ]
Ik zag ook wel wat gelijkenis.quote:
even doorgegeven in FCquote:
quote:
quote:Op maandag 3 november 2008 12:54 schreef Noshiba het volgende:
Die kerel uit broek op lange dijkHier probeert hij een beetje bij 'het' miljonairs clubje te horen maar dat lukt hem niet
Die gedachte bekroop mij ook al.quote:Op zondag 9 november 2008 22:48 schreef Piles het volgende:
Wat een geweldige karikatuur is die Egbert toch
Is het geen acteur eigenlijk?
Tis voor niks. En dan moet je nog je eigen ontbijt ook maken en de au-pair blijven doorbetalen.quote:
Mooi na Top Gear dusquote:Op zondag 30 november 2008 17:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
Vanavond vroeger dan normaal: om 22.00 uur.
Te geef, inderdaad.quote:Op zondag 30 november 2008 22:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
729 euro voor een paar schoenen. Da's idd goedkoop.
quote:Op zondag 30 november 2008 22:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik zou haar trouwens wel es willen aanlijnen.
Dat zou een bijstandsmoeder ook doenquote:Op zondag 7 december 2008 22:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ze kiezen ook allemaal voor het laarsje.
Hmja, maarja, het maakt wel het verschil tussen goed en heel goedquote:Op zondag 7 december 2008 22:25 schreef Adelante het volgende:
Ik ben een controll freak, maar dit is ziek
hij valt in de regel altijd naar een kant, ivm ongelijk hangende ballen.quote:
Dit was koketteren met valse bescheidenheid, want hij wist niet hoe snel ie de Quote in moest kijken om te zien op welke plaats hij dit jaar stond en hoeveel hij gestegen was.quote:Op zondag 7 december 2008 22:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Beetje bescheidenheid is leuk, maar dit is gewoon lomp.
Dat komt omdat hun heerlijkheid is gemixt met het Nederlandse bestaan - totaal vertyfd hier.quote:Op zondag 14 december 2008 22:33 schreef Xenomaniac het volgende:
Wat zien ze er toch goor uit, die Russische wijven.
Anderson & Sheppardquote:Op maandag 15 december 2008 01:48 schreef hmmmz het volgende:
Hoe heet die winkel waar op Savile Row waar Jort een leuk pak liet aanmeten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdomde eigenwijs
Viva la afca
http://dewerelddraaitdoor(...)er/player/player.swfquote:
Aanstaande zondag begint het derde seizoen van 'Bij ons in de PC', waarin presentator Jort Kelder zich niet beperkt tot de PC Hooftstraat van Amsterdam, maar ook een kijkje neemt bij de equivalenten in andere plaatsen, zoals het Gooi, Den Haag en Utrecht. Deelnemers aan het programma zijn Rogier Smit en Frank Jansen uit Den Haag; zij zijn vanavond te gast.
quote:Op zaterdag 11 april 2009 16:12 schreef Adelante het volgende:
[..]
http://dewerelddraaitdoor(...)er/player/player.swf
Fragment DWDD![]()
![]()
Werkend linkjequote:http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video-detail.628.0.html?&no_cache=1&tx_ttnews[tt_news]=6100&tx_ttnews[backPid]=626&tx_ttnews[cat]=148&kalender=1239400740&cHash=7496e101f5
Geen dankquote:
Jah, iddquote:Op zondag 12 april 2009 22:36 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
wat een toffe hond, die labradoodle
quote:
quote:Op zondag 12 april 2009 22:19 schreef Adelante het volgende:
carspotten op de PC
dat is nog erger dan vliegtuigspotten
1 van die spotters werkt hier in de AH, hij is altijd erg vriendelijk, ik mag altijd een extra paaseitje meenemenquote:Op zondag 12 april 2009 22:19 schreef Adelante het volgende:
carspotten op de PC
dat is nog erger dan vliegtuigspotten
Dank je!quote:Op maandag 13 april 2009 00:10 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
1 van die spotters werkt hier in de AH, hij is altijd erg vriendelijk, ik mag altijd een extra paaseitje meenemen
quote:Jort Kelder scoorde met de eerste aflevering van het nieuwe seizoen Bij Ons in de PC ruim 1 miljoen kijkers. Het gaat om de derde serie van het succesvolle programma over de PC Hooftstraat in Amsterdam en de overige bewoners van het chique Amsterdam-Zuid.
quote:Op maandag 13 april 2009 15:14 schreef bucketrogue het volgende:
[..]
Dank je!Nu ben ik wel reuzebenieuwd wie jij bent!
http://cgi.omroep.nl/lega(...)4290/bb.20090412.asf welquote:Op maandag 13 april 2009 15:23 schreef Noshiba het volgende:
http://bijonsindepc.kro.nl/afleveringen/aflevering2009_1.aspxdoet het niet
quote:Op maandag 13 april 2009 15:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
http://cgi.omroep.nl/lega(...)4290/bb.20090412.asf wel.
Als ik je dat vertel sta je de eerste dagen niet al radende achter de baliequote:Op maandag 13 april 2009 15:14 schreef bucketrogue het volgende:
[..]
Dank je!Nu ben ik wel reuzebenieuwd wie jij bent!
Hè?!quote:Op maandag 13 april 2009 19:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als ik je dat vertel sta je de eerste dagen niet al radende achter de balie
Die eitjes zullen ook wel weg zijn![]()
Niet vergeten te zwaaien he?
Reveal yourself! Potverdorie!quote:
Opvallend iddquote:Op zondag 19 april 2009 22:31 schreef Ad_rem het volgende:
Omg alsof je naar een 18e eeuws filmpje kijktene cliche kop na de andere
quote:Op zondag 19 april 2009 22:57 schreef alors het volgende:
En die aasgier die steeds bij die ouwe kerel rondhing. De erfeniseurotekens stond in haar ogen en maar 'blauw bloed' roepen. Wat een graftak
quote:* Jort duikt tussen de alpaca's. Deze zeer exclusieve en prijzige wolsoort is dit jaar helemaal in. Jort bezoekt een alpaca boerderij in Groningen waar deze Zuid-Amerikaanse dieren (familie van de kameel) worden gefokt. Deze lama-achtige beesten leveren Jort boterzachte wol voor zijn sokken; twintig keer duurder dan Texelse schapenwol.
* Jort doet onder meer de scholentest. Zoals ook de moeders hun kinderen in een bakfiets naar school brengen, stapt ook Jort op een bakfiets en gaat verschillende scholen langs. Welke leerlingen gaan naar welke school? Wat is de witste, de rijkste of de best presterende school in deze rijke stadsenclave? En waar gaan de kinderen van de BN'ers vooral naartoe?
* Aandacht voor nieuwe etiquette: Etiquettedeskundige Reinildes van Ditzhuyzen legt uit waarom plebsbestek (het op tafel opzichtig uitstallen van al je spullen, zoals sleutels, telefoon en agenda) anno 2009 echt niet meer kan.
Dit is toch niet zoals je bent, dit is een act, toch?quote:Op zondag 26 april 2009 22:35 schreef evert het volgende:
[..]
heerlijk, gewoon doen en gedragen zoals je bent.
Overdrijven is een kunst, en zij zijn er erg goed inquote:Op zondag 26 april 2009 22:35 schreef evert het volgende:
[..]
heerlijk, gewoon doen en gedragen zoals je bent.
Reinilda van Ditzhuysen ook zo'n naam... Kunnen ze niks normaals verzinnen voor die mensen?quote:Op zondag 26 april 2009 22:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
Floris Feilzer
Wat een verwend kutkind van 14
Laat 'm een keer foto's gaan maken van Regilio Tuur ofzo....quote:
We zijn allemaal puber geweest... en aan de andere kant - fuck ze, je doet toch wat je zelf wilt!quote:Op zondag 26 april 2009 22:46 schreef LeonH het volgende:
Toch vond ik dat kind wel stoer. Z'n pa heeft een dik inkomen (wat zijn moeder doet weet ik al niet meer) en hopen er natuurlijk op dat hij ook arts of wat dan ook wordt. En dan toch lekker tegendraads paparazzo willen worden
ik denk dat ze echt zo zijnquote:Op zondag 26 april 2009 22:37 schreef LeonH het volgende:
[..]
Overdrijven is een kunst, en zij zijn er erg goed in
quote:Op zondag 26 april 2009 22:47 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Laat 'm een keer foto's gaan maken van Regilio Tuur ofzo....
En Beatrix kapselquote:
Canon 40D met 70-200 f/4 IS, zo te zien. Valt wel meequote:Op zondag 26 april 2009 22:54 schreef fespo het volgende:
wat had die gast voor exotische camera
mijn 100 euro camera van de Media Markt maakt prima foto's en kan ook zoomen.
edit.
[ afbeelding ]
maar wat kan je daar nu mee?quote:Op zondag 26 april 2009 22:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Canon 40D met 70-200 f/4 IS, zo te zien. Valt wel mee. Die 40D heb ik ook; daar zitten de Canon 5D en 1D/1Ds nog boven
. Die lens zal duurder zijn dan de body, gok ik.
Dat was ook mijn 1e gedachte.quote:Op zondag 26 april 2009 22:32 schreef LeonH het volgende:
Die Rogier heeft gewoon een pruik op! Dat kan niet anders!
Scherpe foto's makenquote:
Dat dacht ik dus ook!quote:Op zondag 26 april 2009 22:45 schreef Adelante het volgende:
Die ene is een vrouw toch? echt? niet?
Het doet me sterk aan een pruik denkenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |