abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62891056
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik had het meer over de manier van executeren
Het is veel humaner om met een menigte iemand in de fik te steken of te verzuipen na een achterlijk vonnis dan om haar met stenen dood te gooien?
Het blijft een massaal schuimbekkend iets na een twijfelachtig stukje rechtspraak.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_62891323
quote:
Op zondag 2 november 2008 20:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het is veel humaner om met een menigte iemand in de fik te steken of te verzuipen na een achterlijk vonnis dan om haar met stenen dood te gooien?
Het blijft een massaal schuimbekkend iets na een twijfelachtig stukje rechtspraak.
heb je gelijk in
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_62897983
We moeten NIET net doen, alsof AMERIKA met zijn doodstraf zo Christelijk en humaan is.

Voor MIJ zij dat dezelfde beesten en die rechters verdienen zelf levenslang. Want dat is een 'goede straf'.
  maandag 3 november 2008 @ 00:09:25 #136
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62898078
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:04 schreef Apollyon het volgende:
We moeten NIET net doen, alsof AMERIKA met zijn doodstraf zo Christelijk en humaan is.

Voor MIJ zij dat dezelfde beesten en die rechters verdienen zelf levenslang. Want dat is een 'goede straf'.
Vind je je eigen argumenten van zo weinig kracht dat je in hoofdletters en bold gaat typen?
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62898092
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:04 schreef Apollyon het volgende:

Open een eigen topic als je zo graag over VS wilt babbelen.
Het gaat hier om het stenigen van een 13-jarig meisje door Islam-aanhangers
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_62898490
Ik vind dat je er ook best een bewustmakend onthoofdinkje meer of minder kunt bijnemen die vanuit dezelfde weinig verdraagzame religieuze geest plaatsvindt. Dat biedt een scherpere blik op de uitgedragen beschaving en de mindset van het volk waarmee bijvoorbeeld ook Israël wat te stellen heeft.. Verlichting van wat er vanuit welke motieven gebeurt biedt mensen meer denkkader om aan oplossingsstrategiën te werken. Bangig wensdenkerig of overdreven tolerant wegkijken lost naar mijn idee niets op.

pi_62907379
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 18:46 schreef Triggershot het volgende:

Ah, misschien ben je nu tot het punt gekomen, met 73 stromingen, 2 doctrines en 1,3 biljoen mensen bestaat er geen entiteit genaamd 'de' Islam, alleen interpretaties binnen de Islamitische geschriften.
pi_62907410
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 18:50 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Triggershot, ik vind je de laatste tijd goed bezig, o.a. je reactie op kman nadat hij je discussie-tegenstander ponylover belachelijk probeerde te zetten.

Ook je inhoud blijkt dat je de laatste tijd van 2 kanten bekijkt, waar je voorheen vrijwel vanuit de islam-hoek bekeek.

Je bent gewoon goed bezig zo. :-)
Trigger is gewoon te slim om monomaan gelovig te zijn, dat bleek altijd al uit zijn posts, alleen is bij hem nu ook het kwartje gevallen.
pi_62908713
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja, dat krijg je er van als je altijd engelse bronnen leest
pi_62909143
Zag ik hier nou iemand het helpen dragen van een boodschappentas een uiting van godsdienst noemen?

Ik ken talloze atheisten die weleens hebben geholpen met het dragen van een boodschappentas, ikzelf bijvoorbeeld. Ik heb nog nooit atheisten iemand zien stenigen, of vermoorden omdat ze verkracht was. De triestheid van een religieus wereldbeeld is grenzeloos soms.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_62909162
Tering, hoe slecht is een geloof als 3 mannen met hun hand op de koran een meisje van 13 verkrachten en het kind daarop nog wordt gestenigd ook.
pi_62909223
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:25 schreef schoelje het volgende:
Tering, hoe slecht is een geloof als 3 mannen met hun hand op de koran een meisje van 13 verkrachten en het kind daarop nog wordt gestenigd ook.
Welke geloof. Ik heb nooit op school gehad welke geloof bij welke land hoort?
pi_62909302
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:24 schreef Roquefort het volgende:
Zag ik hier nou iemand het helpen dragen van een boodschappentas een uiting van godsdienst noemen?
Waarom niet, staat toch ook in de Sharia?
quote:
Ik ken talloze atheisten die weleens hebben geholpen met het dragen van een boodschappentas, ikzelf bijvoorbeeld. Ik heb nog nooit atheisten iemand zien stenigen, of vermoorden omdat ze verkracht was. De triestheid van een religieus wereldbeeld is grenzeloos soms.
Oh, ik heb wel atheïsten zien verkrachten, doden, stelen. Een zo een intolerante wereldbeeld hebben dat het ook neigt naar massamoord. Uitbreiden van je referentiekader of associërende conclusies kan helpen in deze.
pi_62909335
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:27 schreef D-Flying het volgende:

Welke geloof. Ik heb nooit op school gehad welke geloof bij welke land hoort?
En welke school was dat dan?
  maandag 3 november 2008 @ 15:33:02 #147
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62909398
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:24 schreef Roquefort het volgende:
Ik heb nog nooit atheisten iemand zien stenigen, of vermoorden omdat ze verkracht was.
Even ter herinnering.

Bij de wandaden van deze atheïsten valt het stenigen van een verkracht meisje in het niets.
pi_62909567
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:30 schreef schoelje het volgende:

[..]

En welke school was dat dan?
Ik denk de meeste scholen in NL. Of heb je een prive school gezeten.
pi_62909589
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom niet, staat toch ook in de Sharia?
[..]
Maar je hoeft toch geen beroep te doen op de sharia of je godsdiens om iemand te helpen dragen, wat is dat nou voor een draak van een motatie om een naaste te helpen? Dat is geen godsdienst, dat is doodnormaal fatsoen.
quote:
Oh, ik heb wel atheïsten zien verkrachten, doden, stelen. ...
Uit naam van hun atheisme? Met een beroep op hogere wetten dan hun eigen gezond verstand? Met vijftig man tegen een onschuldig meisje, met 1000 omstanders die goedkeurend kijken en niks doen?

Alsof ik ergens beweer dat er geen atheistische misdadigers bestaan, wat een kasnsloze manier om een argument om te draaien.
pi_62909637
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:33 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Even ter herinnering.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij de wandaden van deze atheïsten valt het stenigen van een verkracht meisje in het niets.
"hele diepe zucht" en adios.
pi_62909694
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:39 schreef D-Flying het volgende:

Ik denk de meeste scholen in NL. Of heb je een prive school gezeten.
Op de meeste scholen in Nederland wordt bij maatschappijleer of godsdienst verteld over de godsdienst in landen, dus vandaar mijn vraag.
  maandag 3 november 2008 @ 15:45:44 #152
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62909745
Het is maar om alles even in perspectief te plaatsen. Atheïsten hebben gelijk als ze stellen dat de door religie gerechtvaardigde steniging getuigt van de bron van kwaad die religie kan zijn, maar moeten niet pretenderen dat niet-geloven qua humaniteit een beter verleden heeft.
pi_62909799
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:40 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Maar je hoeft toch geen beroep te doen op de sharia of je godsdiens om iemand te helpen dragen, wat is dat nou voor een draak van een motatie om een naaste te helpen? Dat is geen godsdienst, dat is doodnormaal fatsoen.
Probeer aub niet je eigen levensbeschouwing op anderen toe te passen, zo er ook mensen zijn die een meisje stenigen omdat ze verkracht is zijn er ook mensen die bejaarden helpen omdat het in een boek staat. Rationeel gezien is de eerste moeilijker om te geloven, maar het is zeer zeker een realiteit dat er 2 groepen mensen die beiden 2 soorten van gedrag terug voeren op één boek.
quote:
Uit naam van hun atheisme? Met een beroep op hogere wetten dan hun eigen gezond verstand? Met vijftig man tegen een onschuldig meisje, met 1000 omstanders die goedkeurend kijken en niks doen?

Alsof ik ergens beweer dat er geen atheistische misdadigers bestaan, wat een kasnsloze manier om een argument om te draaien.
Oh ja zeker, geschiedenis heeft zeker wel personages gekend die hebben gedaan wat ze hebben gedaan omdat atheïsme een ver superieur overtuiging zou zijn dan de 'massaverslindende' religieuze instituten.

Maar ik hoef ze beiden niet ideologisch te onderverdelen zoals sommigen hier wel doen, dat noemt men selectieve verbanden leggen en dat is pas kansloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2008 15:50:15 ]
pi_62909866
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:44 schreef schoelje het volgende:

[..]

Op de meeste scholen in Nederland wordt bij maatschappijleer of godsdienst verteld over de godsdienst in landen, dus vandaar mijn vraag.
Dus jou/u werdt verteld dat er in Afrika(en elke willekeurig land) musselmannen wonen/leven?
pi_62916126
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:45 schreef Scaurus het volgende:
Het is maar om alles even in perspectief te plaatsen. Atheïsten hebben gelijk als ze stellen dat de door religie gerechtvaardigde steniging getuigt van de bron van kwaad die religie kan zijn, maar moeten niet pretenderen dat niet-geloven qua humaniteit een beter verleden heeft.
Lenin : van oorsprong Luthers
Stalin : van oorsprong Russisch-orthodox
Mao : van oorsprong Boeddist
Pol Pot : van oorsprong Boeddhist
Hitler : was Christen, maar op een 'vreemde manier'; hij bewonderde de 'Christian Social Party' (anti-Semieten)

Kunnen atheisten geen gruweldaden plegen ? Tuurlijk wel, maar Christenen beweren vaak, dat atheisten bij uitstek verdoemd zijn tot criminaliteit. Geloof je me niet ? Klik op mijn O.T en ga een avondje YouTube kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Apollyon op 03-11-2008 20:40:57 ]
  maandag 3 november 2008 @ 21:36:51 #156
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62919103
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:49 schreef Apollyon het volgende:
Hitler : was Christen, maar op een 'vreemde manier'; hij bewonderde de 'Christian Social Party' (anti-Semieten)
Niemand zo fel als de afvallige!
quote:
Tuurlijk wel, maar Christenen beweren vaak, dat atheisten bij uitstek verdoemd zijn tot criminaliteit. Geloof je me niet ? Klik op mijn O.T en ga een avondje YouTube kijken.
Een goede manier van kennis verwerven over wat 'de' christenen denken, op YouTube filmpjes van imbecielen en achterlijken kijken. Ik baseer mijn mening liever op persoonlijke ervaring en de geschiedenis.
pi_62919465
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:36 schreef Scaurus het volgende:
Een goede manier van kennis verwerven over wat 'de' christenen denken, op YouTube filmpjes van imbecielen en achterlijken kijken. Ik baseer mijn mening liever op persoonlijke ervaring en de geschiedenis.
Hahaha ! .... dus op YouTube komen alleen 'imbecielen en achterlijken' hun filmpjes plaatsen ? 'National Geographic en McCain' noem je in een woord 'imbecielen en achterlijken'. Hele zinnige mensen, die hun commentaren plaatsen en documentaires, noem jij in een woord : 'imbeciel en achterlijk' ... het zijn er twee, maar goed. Het is slechts een woord.

"Ik baseer mijn mening liever op persoonlijke ervaring." Tsja ... als je zelf hier niet enig egocentrisme in leest, dan weet ik het niet meer.

Jouw visie op de wereld is de juiste, nietwaar ?
  maandag 3 november 2008 @ 21:55:50 #158
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62919733
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:47 schreef Apollyon het volgende:
Hahaha ! .... dus op YouTube komen alleen 'imbecielen en achterlijken' hun filmpjes plaatsen ?
Als het over religie gaat, dan kan je 95% bij voorbaat al in de prullenbak flikkeren. Is of creationistische bullshit van christenfundamentalisten, of stoer gescheld van 14-jarige antitheïstjes. Of zo'n ouwe zuurpruim als Pat Condell.
pi_62921383
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:55 schreef Scaurus het volgende:
Als het over religie gaat, dan kan je 95% bij voorbaat al in de prullenbak flikkeren. Is of creationistische bullshit van christenfundamentalisten, of stoer gescheld van 14-jarige antitheïstjes. Of zo'n ouwe zuurpruim als Pat Condell.
Okee, de Christenen noemen zich Christenen en de atheisten noemen zich atheisten. Of het nu een extremist is, of een gematigde; een religieus, blijft een religieus. En zo heb je ook atheisten in elke vorm; ik ga niet ontkennen dat iemand geen atheist is, alsie iemand de keel doosnijdt. Gelovigen doen dit vaak wel : 'Dat is geen echte gelovige'.

Atheisten gaan niet in verschillende clubjes zitten, om hun standpunten te verspreiden; gelovigen doen dit in duizendtallen. Neem alleen al de hoofd-stromingen in het Christendom; wat een incoherent zooitje.

Elke atheist spreekt voor zichzelf en gelovigen spreken niet voor zichzelf, maar voor een ander.
pi_62922091
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:37 schreef Apollyon het volgende:
Elke atheist spreekt voor zichzelf en gelovigen spreken niet voor zichzelf, maar voor een ander.
Gelovigen spreken voor een ander? Hoe bedoel je dit?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62922678
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:57 schreef waht het volgende:
Gelovigen spreken voor een ander? Hoe bedoel je dit?
Een religieus spreekt immer namens zijn God. Anders ben je niet religieus, toch ?

Een atheist spreekt nimmer namens zijn Niet-God; snap je wel ? Ongebonden.

"Ik bestel dus een pak brood namens God ?" ... dat zou een lullig antwoord zijn.
pi_62925680
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:33 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Even ter herinnering.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Het bleef dan ook niet enkel bij een steniging van een een dertienjarig meisje op instigatie van de boven alle kritiek verheven totalitaire voorman Mohammed als je zo eens eenblik werpt op wat er in de wereld allemaal gebeurt in naam van Islam.. Het lijkt erop dat je welbewust appels met peren vergelijkt om een voorval gebagatelliseerd te krijgen.
pi_62925751
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 02:10 schreef Clara het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het bleef dan ook niet enkel bij een steniging van een een dertienjarig meisje op instigatie van de boven alle kritiek verheven totalitaire voorman Mohammed als je zo eens eenblik werpt op wat er in de wereld allemaal gebeurt in naam van Islam.. Het lijkt erop dat je welbewust appels met peren vergelijkt om een voorval gebagatelliseerd te krijgen.
Voor Clara :
pi_62925946
Deze mensen worden niet door een religieuze wet gedekt maar gewoon vervolgd voor hun misdaden. In tegenstelling tot het volk dat er zonder scrupules toe kwam om een verkracht dertienjarig meisje te stenigen. Waar de religieuze christelijke overleveringen wangedrag aanklagen wordt islamitisch wangedrag nogal eens geïnspireerd door de koran en de hadiths. Decaptivatie, woordbreuk, moord en zelfmoordaanslagen zijn zo van die dingen die vanuit de leer van Mohammed met toestemming van Mohammed zijn gepraktiseerd.

Ik wil nog wel eens met de teksten komen waaruit dat blijkt als dat nog niet duidelijk mocht zijn.
pi_62926099
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 02:50 schreef Clara het volgende:
Deze mensen worden niet door een religieuze wet gedekt maar gewoon vervolgd voor hun misdaden.
Zij worden door een religieuze stroming gedreven, namelijk het Christendom !

En weet jij niets van de wetteloosheid die er plaatsvond ten aanzien van negers en voorvechters voor gelijke rechten ?

Je haalt een wet aan, maar deze 'wet' wordt niet erkend door de Christelijke-KKK. Als de Christelijke-KKK het voor het zeggen zou hebben, zouden morgen alle andersgekleurden verdwijnen in Amerika. Wettelijk.
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 02:50 schreef Clara het volgende:
In tegenstelling tot het volk dat er zonder scrupules toe kwam om een verkracht dertienjarig meisje te stenigen. Waar de religieuze christelijke overleveringen wangedrag aanklagen wordt islamitisch wangedrag nogal eens geïnspireerd door de koran en de hadiths. Decaptivatie, woordbreuk, moord en zelfmoordaanslagen zijn zo van die dingen die vanuit de leer van Mohammed met toestemming van Mohammed zijn gepraktiseerd.

Ik wil nog wel eens met de teksten komen waaruit dat blijkt als dat nog niet duidelijk mocht zijn.
Hallo ! Lees JIJ wel ? ! ?

Goed, dan WEET JE ! WAT ! Er in de GVD-se Bijbel staat, dat heb ik ENORM VAAK ! Geciteerd, dus moet ik dat WEER HERHALEN ? !

In de Bijbel staat DEZELFDE TROEP !

[ Bericht 0% gewijzigd door Apollyon op 04-11-2008 04:01:35 (Geen commentaar ...) ]
pi_62926103
Ik word gek van mezelf te moeten herhalen tegenover Clara ... het is een een of andere Amerikaanse Christelijke droon, of zo. Een verschrikkelijk psychologisch wapen van de KKK aldaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Apollyon op 04-11-2008 04:02:05 (Geen commentaar ... ) ]
  dinsdag 4 november 2008 @ 07:46:56 #168
170337 Shayndel
The Queen Of The Night Aria
pi_62926546
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 03:51 schreef Apollyon het volgende:

Hallo ! Lees JIJ wel ? ! ?

Goed, dan WEET JE ! WAT ! Er in de GVD-se Bijbel staat, dat heb ik ENORM VAAK ! Geciteerd, dus moet ik dat WEER HERHALEN ? !

In de Bijbel staat DEZELFDE TROEP !

In het OT.
quote:
Deuteronomium 17:7

7 De hand der getuigen zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.
quote:
Leviticus 20:10

10 Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.
Jezus in Het NT
quote:

Mattheus 5:17

17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

NL 17 ‘Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze hun volle betekenis te geven.

En ZIJNE antwoord op het stenigen van zondaars
quote:
Johannes 8:3-11

3 En de schriftgeleerden en de farizeeën brachten tot Hem een vrouw, in overspel gegrepen.
4 En haar gesteld hebbende in het midden, zeiden zij tot Hem: Meester, deze vrouw is op de daad zelve gegrepen, overspel begaande
5 En Mozes heeft ons in de wet geboden, dat dezulken gestenigd zullen worden; Gij dan, wat zegt Gij?
6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
8 En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde.
9 Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen gelaten; en de vrouw in het midden staande.
10 En Jezus, Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.
~* Shema Yisrael Adonai Eloheinu Adonai Ehad - Yeshua HaMashiach *~
pi_62926560
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 02:10 schreef Clara het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Superstaten vergelijken met anonieme terroristen die niet eens in eigen land vrij kunnen bewegen, held
pi_62926723
er wordt in dit topic alles gedaan om de aandacht af te leiden van het meisje dat gestenigd is in naam van de islam.

Hoe typerend voor de Islam aangangers.
Het is altijd hetzelfde
Eerst ontkennen en kan dat niet dan kan je altijd nog een andere groep van iets beschuldigen.
Ik zie nu al KKK plaatjes & een plaatje van Mao , alsof dat de steniging rechtvaardigt.

Alsof je mag stelen omdat een ander het ook doet...
pi_62926810
Wie zijn de moslims hier dan? Triggy, Scaurus, Apollyon?
pi_62927521
Tja, dit soort praktijken zijn net zo goed onderdeel van de Islam als die jongen die een vrouw helpt met haar boodschappen. Net als dat heksenverbrandingen deel uit maken van het Christendom, naast het opvangen van daklozen, etc. Iedere religie kan zowel het slechtste als het beste in een mens naar boven halen.

Overigens zijn de mensen uit dit bericht een stelletje barbaren; meer kan ik er niet over zeggen
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_62930326
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 08:15 schreef Triggershot het volgende:
Wie zijn de moslims hier dan? Triggy, Scaurus, Apollyon?
Jij bent toch ex-moslim? Scaurus is calvinist, dan moet het dus wel Apollyon zijn
pi_62931322
Wat doet het er nu toe wie de moslims hier zijn? Moslimapologeten zijn niet minder in verdoezeling van misstanden. Mar dat is het topicissue niet. Dat gaat immers over de steniging van een verkracht dertienjarig meisje met een beroep op de doctrines van Mohammed waarbij de daders gewoon gedekt worden door de wet die dit beroep op de doctrines van Mohammed erkent. Wat er daar verder allemaal bijgehaald wordt ter afleiding van wat door iedereen geconstateerd kan worden als maatschappelijk probleem doet er verder niet toe.

Kennelijk is er iets behoorlijk mis met de doctrines van Mohammed als het op mensenrechten aankomt. Niet dat elke als moslim geborene zich nu schuldig maakt aan schending van de mensenrechten maar wèl dat het in de leer en de daarbij overgeleverde tradities gebakken zit. Tenzij k natuurlijk foute conclusies trek uit wat ik gelezen en gezien heb.
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:49:41 #175
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62931337
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
Scaurus is calvinist
pi_62931561
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:49 schreef Clara het volgende:
Wat doet het er nu toe wie de moslims hier zijn? Moslimapologeten zijn niet minder in verdoezeling van misstanden. Mar dat is het topicissue niet. Dat gaat immers over de steniging van een verkracht dertienjarig meisje met een beroep op de doctrines van Mohammed waarbij de daders gewoon gedekt worden door de wet die dit beroep op de doctrines van Mohammed erkent. Wat er daar verder allemaal bijgehaald wordt ter afleiding van wat door iedereen geconstateerd kan worden als maatschappelijk probleem doet er verder niet toe.

Kennelijk is er iets behoorlijk mis met de doctrines van Mohammed als het op mensenrechten aankomt. Niet dat elke als moslim geborene zich nu schuldig maakt aan schending van de mensenrechten maar wèl dat het in de leer en de daarbij overgeleverde tradities gebakken zit. Tenzij k natuurlijk foute conclusies trek uit wat ik gelezen en gezien heb.
Uh nee, men doet dus geen beroep op Mohammeds doctrines, ze kunnen denken van wel, dat ze dat doen, maar dat is dus absoluut niet het geval, doctrine van Mohammed beveelt het tegenovergestelde en blijft wat ik voorheen zei : Bovenstaande toegepaste straf komt niet voort uit de Sharia, het is een oordeel van mensen, niet van Allah of zijn profeet met het volgende als bron :
quote:
"When a woman went out in the time of the Prophet (peace_be_upon_him) for prayer, a man attacked her and overpowered (raped) her. She shouted and he went off, and when a man came by, she said: That (man) did such and such to me. And when a company of the Emigrants came by, she said: That man did such and such to me. They went and seized the man whom they thought had had intercourse with her and brought him to her.

She said: Yes, this is he. Then they brought him to the Apostle of Allah (peace_be_upon_him). When he (the Prophet) was about to pass sentence, the man who (actually) had assaulted her stood up and said: Apostle of Allah, I am the man who did it to her.

He (the Prophet) said to the woman: Go away, for Allah has forgiven you. And about the man who had intercourse with her, he said: Stone him to death.
Book 38, Number 4366

Kan wel zeggen dat er iets grondig mis is met de doctrines van Mohammed, maar dan sla je plank volkomen mis als Mohammed de dader bestraft en slachtoffer vrij laat gaan. Het probleem blijf je dan houden, namelijk mentaliteit van een Somalische woestijnvolk dat meisjes verkracht en stenigt.

Dat je aan de vruchten nog steeds een boom kunt herkennen is valide, maar controleer nog steeds even of de rotte vruchten verrot zijn door de bomen of door iets anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2008 12:04:26 ]
pi_62931747
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:12 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Jij bent toch ex-moslim? Scaurus is calvinist, dan moet het dus wel Apollyon zijn
In topics als deze waar men zo selectief als de pest is, ben ik zo moslim als de pest.
pi_62931905
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 03:54 schreef Apollyon het volgende:
Ik word gek van mezelf te moeten herhalen tegenover Clara ... het is een een of andere Amerikaanse Christelijke droon, of zo. Een verschrikkelijk psychologisch wapen van de KKK aldaar.
Zorg nu gewon dat je de enige blijft die gek van jou wordt dan is er verder niets aan de hand. Graag merk ik nog even op dat ik je nergens dwing tot een reactie. Dat dwangmatige reageren komt dus ergens anders vandaan zoals ook de dwangmatige maskerade van de KKK ergens anders vandaan komt. Er zijn wel overeenkomsten te spotten met Hamasrituelen waarin eveneens militairistische gemaskerden met gebrek aan medemenselijkheid een rol spelen. Maar laten we ons bij het topiconderwerp van een door doctrines van Mohammed geïnspireerde hedendaagse steniging van een verkrachte dertienjarige houden. Een schoolvoorbeeld van omkering waarin een slachtoffer tot dader verklaard wordt.
pi_62931952
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:49 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Kunnen atheisten geen gruweldaden plegen ? Tuurlijk wel, maar Christenen beweren vaak, dat atheisten bij uitstek verdoemd zijn tot criminaliteit. Geloof je me niet ? Klik op mijn O.T en ga een avondje YouTube kijken.
Kan in naam misschien van oorsprong een geloof aangehangen hebben, maar waren zeker anti-gelovigen tijdens hun machtspositie.

Maar ik snap trouwens wel waar Clara op doelt. De angst dat één of andere machtsgeile idioot de Sharia op letterlijke wijze gaat navolgen en voor zijn eigengeligheid gaat gebruiken. De stukken waarin de man ook strafbaar gesteld wordt zie je dan niet uitgevoerd worden, want de familie van de vrouw vergeeft het de man meestal (wat dus ook telt in die wet)

Het is eigenlijk net als de tien geboden in de Bijbel. Daar kan niets aan gewijzigd worden, alleen met dit verschil. Zullen die tien geboden alleen fictief geboden blijven voor de christenen en is de Sharia letterlijk een wetgeving in landen, die onmogelijk gewijzigd kunnen worden. Ik zeg niet dat de hele Sharia slecht is, maar er zitten stukken tussen waar ik (als vrouw) ook wel een beetje zoiets heb van
quote:
maar Christenen beweren vaak, dat atheisten bij uitstek verdoemd zijn tot criminaliteit
Je gaat met die youtube beelden toch niet "de meest gehate familie van Amerika" bedoelen hè?

Net als met moslims denk ik dat je hierin dus errrrug fout denkt. Dus elke niet-gelovige is dan ook anti-gelovig?
Joh!

[ Bericht 8% gewijzigd door Waterwereld op 04-11-2008 12:20:07 ]
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_62932035
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:13 schreef Waterwereld het volgende:

Ik zeg niet dat de hele Sharia slecht is, maar er zitten stukken tussen waar ik (als vrouw) ook wel een beetje zoiets heb van
Kan ik me niet voorstellen, dat een vrouw tegen de Sharia is, kan je aangeven welke stukken je als vrouw niet bevalt en waar ze in de Sharia terug te vinden zijn? Het probleem is juist dat de Sharia NIET letterlijk wordt opgevolgd.
pi_62932159
@Triggershot: Zie ik nu dat je niet met een koran maar met een hadith-citaat komt? Kun je verhelderen wanneer hadith-citaten wel en wanneeer die niet als geldig bronmateiaal geaccepteerd worden?

NB: Uitstekend dat er ook andere voorbeelden bekend worden gemaakt waaruit meer medemenseljkheid spreekt.
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:25:03 #182
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62932271
Dat er nog mensen zijn die serieus denken dat dit iets met de islam te maken heeft
pi_62932289
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:21 schreef Clara het volgende:
@Triggershot: Zie ik nu dat je niet met een koran maar met een hadith-citaat komt? Kun je verhelderen wanneer hadith-citaten wel en wanneeer die niet als geldig bronmateiaal geaccepoteerd worden?
De Hadith ( uitspraken, tradities, handelingen van Mohammed ) is de sterkste bron van de moslims na de Koran. De Hadith moet ten alle tijden gehoorzaamd worden - Op bevel van Allah in de Koran - muv 2 gevallen.

Het mag niet in strijd zijn met de Koran.
Het mag niet in strijd zijn met een Hadith wat een sterkere keten heeft.

Daarbuiten mag de Hadith wel jouw interpretatie van de Koran beinvloeden.. Bijvoorbeeld:
Er zijn 2 interpretaties in de Koran over omgang met de vrouw.

- Dat je haar mag slaan
- Dat je haar mag waarschuwen

Beide interpretaties zijn gebaseerd op een en zelfde vers. Wanneer er een Hadith langs komt van Aisha waarin ze overlevert dat Mohammed nog nooit zijn vrouwen heeft geslagen, is de eerste interpretatie afgewezen omdat zgn niemand de Koran beter beheerste en kon praktiseren dan Mohammed.
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:33:46 #184
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_62932526
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:25 schreef SHE het volgende:
Dat er nog mensen zijn die serieus denken dat dit iets met de islam te maken heeft
Blijkbaar wel iets toch? Ik neem aan dat die 'mensen' dit uit hun heilige boeken halen?
pi_62932741
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In topics als deze waar men zo selectief als de pest is, ben ik zo moslim als de pest.
Soenniet of Sjiiet?
pi_62932868
She komt mij in deze reactie 'ietwat' sarcastisch over Zwansen... Zulke hedendaagse tafereeltjes komen vaker voor waar de religie van islam het openbare leven bepaalt, maar nu ook weer niet zovaak dat melden ervan geen nieuws meer zou zijn.
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:49:57 #187
3542 Gia
User under construction
pi_62932957
Maar als de verkrachter in dit verhaal nu eens met 4 mannelijke getuigen op komt dagen die allemaal verklaren dat het meisje ingestemd had met de seks?
pi_62933030
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:49 schreef Gia het volgende:
Maar als de verkrachter in dit verhaal nu eens met 4 mannelijke getuigen op komt dagen die allemaal verklaren dat het meisje ingestemd had met de seks?
Volgens de Sharia? 4 mensen mogen nog nooit op een leugen betrapt zijn, betrouwbaar zijn in de maatschappij, man wordt gestenigd, meisje krijgt zweepslagen.
pi_62933337
deze
quote:
Een bruidsschat (مهر mahr of صداق sadāq), door de man aan de vrouw te geven, is een voorwaarde voor een geldig huwelijk op basis van Soera De Vrouwen 4: En geeft de vrouwen gewillig haar huwelijksgift. Als zij echter naar haar eigen behagen u er een gedeelte van kwijtschelden, geniet daarvan met genoegen en heilzaam gevolg. De bruidsschat wordt door de man aan de vrouw gegeven en kan dienen als noodvoorziening in geval van echtscheiding of overlijden van de man.
In landen waar onderdrukking van de vrouw cultuurgebonden is? Zal de vrouw haar bruidsschat niet houden (nu, kan een niet gelovige man zijn vrouw ook manipuleren, maar dan hebben we hier nog de regering die de vrouw helpt)
En deze
quote:
Een man mag maximaal vier vrouwen gelijktijdig huwen (polygynie), volgens Soera De Vrouwen 3: … huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan één of wat uw rechter handen bezitten… Tafsir zou wijzen dat men met verschillende zaken rekening dient te houden. Zo staat in de aya dat er de voorwaarde is dat hij hen gelijk behandelt. Volgens velen is een gelijke behandeling binnen de islam feitelijk onmogelijk, en zou het impliciet een verbod behelzen. Ook dient men bij een huwelijk rekening te houden met de plaatselijke wetgeving, waardoor een polygynisch huwelijk meestal uitgesloten is.
uiteraard alleen voordelig voor de man, want het lokt uit dat de culturen waar vrouwen alleen als nuttig gezien worden om als broedmachine en waar de vrouw geen recht heeft tot onderwijs. Met deze wet kun jij je eigen misdaden goedpraten.

Dan nog
quote:
Aan een scheiding behoort een proces van gesprek en bemiddeling door derden vooraf te gaan. Het is voor mannen door middel van verstoting (talaq) redelijk eenvoudig, terwijl het voor vrouwen uitsluitend via te verkrijgen door middel van goede echtscheidingsgronden, zoals mishandeling of bekering tot een ander geloof (ridda). Ook wanneer een man zijn echtelijke plichten niet nakomt of langdurig afwezig is zonder bekende verblijfplaats, is dit voor een vrouw zonder meer een geldige reden tot echtscheiding.
En dan vooral deze ////////De vrouw houdt tenminste gedurende de zoogtijd (in principe twee jaar) de zorg voor de kinderen./////// Dus nuchter denkend. Na die twee jaar kan de man je de kinderen gewoon volgens de Sharia afnemen.

Ik zie hier trouwens iets staan wat op toepassing kan zijn van dit bericht
quote:
Op moord staat bijvoorbeeld de doodstraf als maximale strafmaat, maar de nabestaanden van een slachtoffer bepalen of deze straf inderdaad wordt geëist of dat met zoengeld genoegen wordt genomen. De hoogte van zo'n bedrag komt vervolgens door onderhandeling tussen de partijen tot stand. Bloedwraak of eerwraak is verboden.
Maar dan
quote:
Een aparte status hebben de direct uit de Koran afgeleide verbodsbepalingen, de zogenaamde hadd-misdrijven (حد, mv. حدود hoedōed, grens). Dat zijn: ontucht en overspel (زناء zinā), valse getuigenissen in relatie tot ontucht en overspel,
En
quote:
De Koran laat daarom altijd de mogelijkheid open om berouw te tonen om zo bestraffing te voorkomen.
Mja, dus de cultuur waar de vrouw stront is? wie zou er dan vergeving krijgen? Dus een opening in de Sharia voor de man.
quote:
Soera De Vrouwen 15 heeft betrekking op niet nader gespecificeerde onzedelijkheden die bestraft worden met levenslange opsluiting of tot "God een weg voor hen opent" (mogelijk invrijheidstelling na oprecht berouw). In beide gevallen geldt echter dat vier getuigen van onbesproken gedrag de geslachtsdaad of de onzedelijkheid moeten hebben gezien, waardoor een correcte beschuldiging, correct proces en uitvoering van de bijbehorende straf nagenoeg onmogelijk is.
Hebben ze het hier nu over verkrachting?
quote:
Alleen in de malikitische leerschool geldt zwangerschap zonder getrouwd te zijn als rechtmatig bewijs van ontucht. Homoseksualiteit kan volgens bepaalde opvattingen als ontucht behandeld worden, waardoor openlijke homoseksualiteit met de doodstraf bestraft kan worden.
Eng
Wat ik een wet vind die ik wel weer goed vond en vind in arme landen is deze (hier hoeft niemand honger te lijden)
quote:
De profeet berispte de eigenaar van een slaaf die vanwege honger graan had gestolen. De eigenaar wilde zijn slaaf straffen. De profeet zei: "Deze man had honger en jij hebt hem geen eten gegeven. Jij bent het die gestraft moet worden."
Al valt het woord slaaf me wel op, maar dan ga ik offtopic.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:10:37 #190
3542 Gia
User under construction
pi_62933478
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens de Sharia? 4 mensen mogen nog nooit op een leugen betrapt zijn, betrouwbaar zijn in de maatschappij, man wordt gestenigd, meisje krijgt zweepslagen.
En volgens de Koran?
pi_62934365
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:04 schreef Waterwereld het volgende:
deze
[..]

In landen waar onderdrukking van de vrouw cultuurgebonden is? Zal de vrouw haar bruidsschat niet houden (nu, kan een niet gelovige man zijn vrouw ook manipuleren, maar dan hebben we hier nog de regering die de vrouw helpt)
En deze
Bruidschat is in functie gesteld om een appeltje voor de dorst te hebben mocht ze willen scheiden van haar man, alles wat er met haar bruidschat gebeurt, mag alleen voor haar eigen behagen gebeuren, datgene wat daar buiten valt en wat ze niet vrijwillig weggeeft of niet de kans krijgt een een keuze te maken is allang niet meer volgens de Sharia. Sterker nog, de Sharia is in functie van de bruidschat geheel vrouw vriendelijk. Vooral in een tijd en omgeving dat een vrouw niets voorstelde zonder haar man of familie.
quote:
uiteraard alleen voordelig voor de man, want het lokt uit dat de culturen waar vrouwen alleen als nuttig gezien worden om als broedmachine en waar de vrouw geen recht heeft tot onderwijs. Met deze wet kun jij je eigen misdaden goedpraten.
Volgens mij ga jij echt compleet voorbij aan de nuanceringen? Ten eerste moet je dus rekening houden met lokale gebruiken en wetten, dus in NL zou je het wettelijk en theologisch al niet doen. Ten tweede als je überhaupt al twijfelt of je ze eerlijk kan behandelen dan mag het niet. Onder eerlijk behandelen valt ook jouw consent onder, als jij er niet mee instemt is jouw onrecht gedaan en is de rechten van je man om meerdere vrouwen of afgenomen of hij moet van jou scheiden en dan mag andere vrouwen tot zich nemen. Overigens was een polygamisch leven niet aangeraden in de Islam, Mohammed is 10 jaar lang monogaam en loyaal gebleven aan zijn eerste vrouw. Wanneer er meer vrouwen dan moslim werden door oorlogen en vervolging kwam er een overschat aan vrouwen. Pas na de eerste oorlogen waarna er bleek dat vele vrouwen weduwe waren geworden is het als uitzonderingsregel ingesteld. Je moet ook de verzen er voor en erna in beschouwing nemen.

Je beseft dat Sharia het toepassen van de wil van Allah is en als je daarmee je eigen verlangen rechtvaardigt het allang niet meer onder Sharia valt?
quote:
Dan nog
Dat is niet waar, een vrouw mag scheiden van haar man alleen al omdat ze hem niet meer leuk vind, wel wordt er dan van haar verwacht dat ze haar giften terug geeft, dit om tegen te haar dat er misbruik wordt gemaakt van huwelijken voor materieel gewin:

[quote] woman came to the Prophet Muhammad seeking the dissolution of her marriage, she told the Prophet that she did not have any complaints against her husband's character or manners. Her only problem was that she honestly did not like him to the extent of not being able to live with him any longer. The Prophet asked her: "Would you give him his garden (the marriage gift he had given her) back?" she said: "Yes". The Prophet then instructed the man to take back his garden and accept the dissolution of the marriage (Bukhari).
Als ze niet voor haar zelf kan zorgen is nog steeds haar familie of de man haar voor 6 maanden verantwoordelijk.
quote:
En dan vooral deze ////////De vrouw houdt tenminste gedurende de zoogtijd (in principe twee jaar) de zorg voor de kinderen./////// Dus nuchter denkend. Na die twee jaar kan de man je de kinderen gewoon volgens de Sharia afnemen.
Nuchter nadenkend?Je bedoelt volgens je eigen conclusies wat je integreert als 'volgens de sharia'. De Sharia zegt namelijk het volgende over moeders :
quote:
hadith reports that a man asked the Prophet (PBUH), "Who is most worthy of my love and respect?" The Prophet (PBUH)replied, "Your mother." The man asked, "And then who?" The Prophet (PBUH) again answered, "Your mother." The man asked one more time and received the same answer. When the man asked the question a fourth time, the Prophet (PBUH) answered, "Your father."
Tov het kind is de moeder 3 x belangrijker dan de vaders volgens de hadith en is het einde van een zoogtijd geen reden voor ze om ze te scheiden. Het brengen van eigen ideeën mbt de Sharia gerechtvaardigd onder 'nuchter nadenken' daar gaat het mis, wanneer de Sharia al aan aanvulling heeft gegeven op betreffende vraagstukken.
quote:
Ik zie hier trouwens iets staan wat op toepassing kan zijn van dit bericht

Maar dan

En

Mja, dus de cultuur waar de vrouw stront is? wie zou er dan vergeving krijgen? Dus een opening in de Sharia voor de man.
Heel cute, maar wat is de Sharia? Mijn masculine interpretatie van teksten of wat er daadwerkelijk straat. Klopt, in sommige gevallen is een ezel meer waard dan een vrouw, maar is dat ook de standpunten van Mohammed? De Sharia draait namelijk centraal om Mohammed en Allah, niet om een masculine interpretatie van de man.

Zo ook mijn eerder aangehaalde voorbeeld, als men stelt dat je in de Koran een vrouw mag slaan. Een masculine interpretatie. Wat wordt weerlegd door een hadith van Aisha, een vrouw. Dan is die hadith belangrijker en machtiger dan een masculine interpretatie. Iedereen die dan nog zijn vrouw slaat is buiten de Sharia wetgeving gestapt.
quote:
Hebben ze het hier nu over verkrachting?
Nee ontucht, het is wel zo handig om alle relevante verzen er bij te pakken :
quote:
15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.

16. En als twee temiffen van u zich hieraan schuldig maken, straft hen beiden. En als zij berouw hebben en zich verbeteren, laat hen dan met rust, voorzeker, Allah is Berouwaanvaardend, Genadevol.

17. Waarlijk, berouw bestaat bij Allah alleen van degenen, die in onwetendheid kwaad doen en dan daarna berouw hebben. Dezen zijn het, tot wie Allah Zich met barmhartigheid wendt; en Allah is Alwetend, Alwijs.

18. Er is geen (aanvaarding van) berouw voor degene, die kwaad doet, totdat de dood hem in het gezicht staart en hij zegt: 'Ik heb berouw;' noch voor degenen die als ongelovigen sterven. Dezen zijn het, voor wie Wij een pijnlijke straf hebben bereid.

19. O, gij die gelooft, het is u niet geoorloofd, vrouwen te erven tegen haar wil, noch moogt gij haar tegenhouden opdat gij een gedeelte van wat gij haar hebt gegeven, moogt terugnemen, tenzij zij schuldig zijn aan een schandelijk kwaad; en blijft met haar vriendelijk omgaan en als gij afkeer van haar hebt, kan het zijn, dat gij afkeer hebt van iets, waarin Allah veel goeds kan hebben gelegd.

20. En indien gij een vrouw in plaats van een andere wenst te nemen en gij hebt één harer een schat gegeven, neemt er niets van terug. Wilt gij het door laster en een klaarblijkelijk zondige manier nemen?

21. En hoe kunt gij het nemen, wanneer de een uwer tot de andere is ingegaan en zij een sterk verbond met u hebben gesloten?
Mbt tot het beschuldigen van een vrouw of je vrouw is er een toelichting van Hadith dat het essentieel van belang is dat je het onderbouwt met 4 getuigen of je zult zelf een straf tegemoet komen :
quote:
"Hilal bin Umaiya beschuldigde zijn vrouw van het hebben van een buitenechtelijke seksuele relatie met Sharik bin Sahma, hij zei dit met eigen ogen te hebben gezien en gehoord. De profeet zei tegen Hilal: "Breng jouw 4 getuigen of jij krijgt 80 slagen op je rug, (wegens een beschuldiging van iemands eer, die je niet kan onderbouwen) op basis van de volgende Koran vers:

Hoofdstuk 24:4. "En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders".

Hilal zei: "Oh Boodschapper van Allah, als iemand een man over zijn vrouw zag liggen, zou hij dan op zoek gaan naar getuigen? De profeet bleef herhalen, of je brengt 4 getuigen of jij krijgt de voorgeschreven straf op je rug. "
quote:
Eng
Wat ik een wet vind die ik wel weer goed vond en vind in arme landen is deze (hier hoeft niemand honger te lijden)
[..]

Al valt het woord slaaf me wel op, maar dan ga ik offtopic.
Islamitische standpunten mbt slavernij en homofilie zijn dan ook andere topics, waar ik zeker mee wel in discussie wil, alleen wordt het hier inderdaad te offtopic.

Mbt jouw voorbeelden van misbruik van vastgestelde Sharia wetten is er ook een regel in de Koran :
quote:
13. Dit zijn de door Allah vastgestelde bepalingen en wie Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt, Hij zal hem tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen, daar zullen zij in verblijven en dat is een grote zegepraal.

14. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt en Zijn grenzen overschrijdt zal Hij het Vuur doen binnengaan; hij zal daarin verblijven en dit zal voor hem een vernederende straf zijn.
Ter afsluiting dat het alleen de Sharia is wat er in de Koran en Hadith te vinden is. Niet wat daar verder van af wijkt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_62934382
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

En volgens de Koran?
Die mijn post onder je. Het is ook de Koran wat spreekt over 4 getuigen ter onderbouwing van he beschuldiging en zo niet zelf lijfstraffen tegemoet komen omdat je iemands eer hebt gesmaad.
  dinsdag 4 november 2008 @ 18:48:59 #193
3542 Gia
User under construction
pi_62941784
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die mijn post onder je. Het is ook de Koran wat spreekt over 4 getuigen ter onderbouwing van he beschuldiging en zo niet zelf lijfstraffen tegemoet komen omdat je iemands eer hebt gesmaad.
M.a.w. als je vier mannen vindt die willen getuigen dat het meisje een hoertje is die vrijwillig seks heeft met meerdere mannen, dan kan ze het schudden? Of het nu waar is of niet. Mannen kunnen niet liegen, toch?
pi_62942313
Stoning victim 'begged for mercy'

A young woman recently stoned to death in Somalia first pleaded for her life, a witness has told the BBC.
"Don't kill me, don't kill me," she said, according to the man who wanted to remain anonymous. A few minutes later, more than 50 men threw stones.

Human rights group Amnesty International says the victim was a 13-year-old girl who had been raped.
Initial reports had said she was a 23-year-old woman who had confessed to adultery before a Sharia court.

Numerous eye-witnesses say she was forced into a hole, buried up to her neck then pelted with stones until she died in front of more than 1,000 people last week.

Meanwhile, Islamists in the capital, Mogadishu have carried out a public flogging.
Islamists are becoming increasingly open in the capital, Mogadishu
Mogadishu is nominally under the control of government forces and their Ethiopian allies, who face frequent attacks by Islamist and nationalist insurgents.

The BBC's Mohammed Olad Hassan in the city says the flogging was a show of strength.
He says two men accused of helping to kill a man and torture his mother, who they accused of theft, were each given 39 lashes in the north-eastern suburb of Suqa-hola.
The man who actually killed the alleged thief was released, after agreeing to pay his family 100 camels in compensation. Before the flogging, hundreds of Islamist fighters performed a military parade, our reporter says.

Death threats
Cameras were banned from the stoning in Kismayo, but print and radio journalists who were allowed to attend estimated that the woman, Aisha Ibrahim Duhulow, was 23 years old.
People were saying this was not good for Sharia law, this was not good for human rights, this was not good for anything

Witness
However, Amnesty said it had learned she was 13, and that her father had said she was raped by three men. When the family tried to report the rape, the girl was accused of adultery and detained, Amnesty said. Convicting a girl of 13 for adultery would be illegal under Islamic law.

A human rights activist in the town told the BBC on condition of anonymity that he had received death threats from the Islamic militia, who accuse him of spreading false information about the incident.
He denies having anything to with Amnesty's report.

'Crying'

Court authorities have said the woman came to them admitting her guilt.
She was asked several times to review her confession but she stressed that she wanted Sharia law and the deserved punishment to apply, they said.

But a witness who spoke to the BBC's Today programme said she had been crying and had to be forced into a hole before the stoning, reported to have taken place in a football stadium.
"More than 1,000 people arrived there," he said.

"After two hours, the Islamic administration in Kismayo brought the lady to the place and when she came out she said: 'What do you want from me?'" They said: 'We will do what Allah has instructed us'. She said: 'I'm not going, I'm not going. Don't kill me, don't kill me.'

"A few minutes later more than 50 men tried to stone her."

'Checked by nurses'
The witness said people crowding round to see the execution said it was "awful".
"People were saying this was not good for Sharia law, this was not good for human rights, this was not good for anything." But no-one tried to stop the Islamist officials, who were armed, the witness said. He said one boy was shot in the confusion.

According to Amnesty International, nurses were sent to check during the stoning whether the victim was still alive. They removed her from the ground and declared that she was, before she was replaced so the stoning could continue.

The port of Kismayo was seized in August by a coalition of forces loyal to rebel leader Hassan Turki, and al-Shabab, the country's main radical Islamist insurgent organisation.
Mr Turki is on the US list of "financers of terrorism".

It was the first reported execution by stoning in the southern port city since Islamist insurgents captured it. The BBC had a reporter in the area, but he was shot dead in Kismayo in June.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7708169.stm

Op de site kan je ook kort geluidsfragmentje beluisteren met directeur van Amnesty International. Werkelijk walgelijk en je bloed gaat ervan koken als je dit leest.
X
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:14:10 #195
3542 Gia
User under construction
pi_62942509
Maar goed, dit heeft dus niets te maken met Sharia wetten of de Koran. Right?
pi_62944241
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 18:48 schreef Gia het volgende:

[..]

M.a.w. als je vier mannen vindt die willen getuigen dat het meisje een hoertje is die vrijwillig seks heeft met meerdere mannen, dan kan ze het schudden? Of het nu waar is of niet. Mannen kunnen niet liegen, toch?
Zucht , er staat 4 getuigen, niet 4 mannen.
En de ene man waarmee sex wordt gedreven is toch ook strafbaar omdat beide niet getrouwd zijn?
pi_62944745
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:08 schreef Alulu het volgende:
Stoning victim 'begged for mercy'

A young woman recently stoned to death in Somalia first pleaded for her life, a witness has told the BBC.
"Don't kill me, don't kill me," she said, according to the man who wanted to remain anonymous. A few minutes later, more than 50 men threw stones.

Human rights group Amnesty International says the victim was a 13-year-old girl who had been raped.
Initial reports had said she was a 23-year-old woman who had confessed to adultery before a Sharia court.

Numerous eye-witnesses say she was forced into a hole, buried up to her neck then pelted with stones until she died in front of more than 1,000 people last week.

Meanwhile, Islamists in the capital, Mogadishu have carried out a public flogging.
Islamists are becoming increasingly open in the capital, Mogadishu
Mogadishu is nominally under the control of government forces and their Ethiopian allies, who face frequent attacks by Islamist and nationalist insurgents.

The BBC's Mohammed Olad Hassan in the city says the flogging was a show of strength.
He says two men accused of helping to kill a man and torture his mother, who they accused of theft, were each given 39 lashes in the north-eastern suburb of Suqa-hola.
The man who actually killed the alleged thief was released, after agreeing to pay his family 100 camels in compensation. Before the flogging, hundreds of Islamist fighters performed a military parade, our reporter says.

Death threats
Cameras were banned from the stoning in Kismayo, but print and radio journalists who were allowed to attend estimated that the woman, Aisha Ibrahim Duhulow, was 23 years old.
People were saying this was not good for Sharia law, this was not good for human rights, this was not good for anything

Witness
However, Amnesty said it had learned she was 13, and that her father had said she was raped by three men. When the family tried to report the rape, the girl was accused of adultery and detained, Amnesty said. Convicting a girl of 13 for adultery would be illegal under Islamic law.

A human rights activist in the town told the BBC on condition of anonymity that he had received death threats from the Islamic militia, who accuse him of spreading false information about the incident.
He denies having anything to with Amnesty's report.

'Crying'

Court authorities have said the woman came to them admitting her guilt.
She was asked several times to review her confession but she stressed that she wanted Sharia law and the deserved punishment to apply, they said.

But a witness who spoke to the BBC's Today programme said she had been crying and had to be forced into a hole before the stoning, reported to have taken place in a football stadium.
"More than 1,000 people arrived there," he said.

"After two hours, the Islamic administration in Kismayo brought the lady to the place and when she came out she said: 'What do you want from me?'" They said: 'We will do what Allah has instructed us'. She said: 'I'm not going, I'm not going. Don't kill me, don't kill me.'

"A few minutes later more than 50 men tried to stone her."

'Checked by nurses'
The witness said people crowding round to see the execution said it was "awful".
"People were saying this was not good for Sharia law, this was not good for human rights, this was not good for anything." But no-one tried to stop the Islamist officials, who were armed, the witness said. He said one boy was shot in the confusion.

According to Amnesty International, nurses were sent to check during the stoning whether the victim was still alive. They removed her from the ground and declared that she was, before she was replaced so the stoning could continue.

The port of Kismayo was seized in August by a coalition of forces loyal to rebel leader Hassan Turki, and al-Shabab, the country's main radical Islamist insurgent organisation.
Mr Turki is on the US list of "financers of terrorism".

It was the first reported execution by stoning in the southern port city since Islamist insurgents captured it. The BBC had a reporter in the area, but he was shot dead in Kismayo in June.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/7708169.stm

Op de site kan je ook kort geluidsfragmentje beluisteren met directeur van Amnesty International. Werkelijk walgelijk en je bloed gaat ervan koken als je dit leest.
Tja achterlijk en achterlijke gebruiken met beroep op de Islam..hoe triest.
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:21:37 #198
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62944773
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Blijkbaar wel iets toch? Ik neem aan dat die 'mensen' dit uit hun heilige boeken halen?
Toevallig ben ik 1 van de weinige niet moslims in dit topic die wel de moeite heeft genomen de Koran te lezen.
Net als dat ik de bijbel heb gelezen.
De straffen zoals geschetst zijn niet in die vorm terug te vinden, noch predikt een God of Allah enige vorm van haat.

Het is de miserabele achterstand van de mensen in dit soort landen, de corruptie en enige zieke geesten die dit soort taferelen nog doen voorkomen.
Het christendom had ze ook, maar zoals je weet leven de meeste christenen in enigszins geciviliseerde landen. Je hebt het hier over gebieden waar nauwelijks stromend water is, waar ze nog leven als savages en er doorgaans sprake is van complete anarchie. ( kan even niet op het Nederlandse woord komen )
Overigens zijn er zelfs in geciviliseerde landen nog genoeg christenen die er hele zieke praktijken op na houden in naam van geloof.
Onder geen enkel ander geloof is sexueel misbruik zo veelvoorkomend als het christendom.

Met een steniging is een meisje er binnen 5 minuten vanaf; bij misbruik en mishandeling zijn ze een heel leven beschadigd. Denk je nu echt dat het een minder erg is dan het ander?
Helaas is dit boek net als alle andere Heilige boeken zo cryptisch geschreven, dat het ruimte laat voor eigen interpretatie en dus ruimte voor misbruik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')