Ik wist niet dat je graag teksten wilde Apollyon. Maar dat kan natuurlijk best geregeld worden om een eenzijdig verhaaltje tegen te gaan. Vandaag is bijvoorbeeld de 4e sterfdag van Theo van Gogh die door een religieus geïnspireerde jongen werd geslacht. Gewoon in Nederland, omdat het kon.
Na de op de koran en
hadiths geinspireerde slachtpartij liep Mohammed Bouyeri rustig het nabijgelegen Oosterpark in. Intussen was de politie gearriveerd en lokte Mohammed Bouyeri een vuurgevecht uit om als Shadid te kunnen sterven door te schieten op een motoragent.
Mohammed Bouyeri verklaarde uit geloofsovertuiging te handelen. In de zomer van 2004 vertaalde hij de tekst
"Verplichting van het doden van degene die de profeet [...] uitscheld" uit het boek
As Sarim alMasloel 3la Satmie Arrasoel van de islamitische geleerde
Ahmad ibn Tajmijja (1263-1328). Mohammed Bouyeri vond dat in Nederland de strijd tegen de islam via de media gevoerd werd. In zijn ogen was Van Gogh een
"Vijand van de Islam" die moest sterven. Hij zag zichzelf als een instrument van God en zocht daarom bewust het vuurgevecht met de politieagenten om als martelaar te kunnen sterven. In zijn opvatting is een democratie in strijd met de wetten van Allah. Daarom joeg hij welbewust de Nederlandse bevolking vrees aan door middel van zijn slachtpartij.
Volgens
verschillende islamitische
bronnen gaf de eigen profeet Mohammed in 627 opdracht om 600 à 700 mannen van de joodse Qurayza-stam te onthoofden. Volgens de door moslims als authentiek bestempelde biografie van Ibn Ishaq waren het zelfs 900 joodse mannen. Ook de koran moedigt aan tot onthoofding in
soera 8, vers 12, 13: 2. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
13. Dit is, omdat zij zich tegen Allah en Zijn boodschapper hebben verzet. En wie tegen Allah en Zijn boodschapper strijdt, (wete) Allah is voorzeker streng in vergelding.en
soera 47, vers 4:4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.Ik zal het niet vreemd vinden als Mohammed Bouyeri ook naarstig in de hadith over
het leven van de profeet Mohammed gedoken is. Neem bijvoorbeeld
hoofdtuk 27 De strijd van Badr:De dood van Abu Djahl
Abu Djahl bevond zich middenin een groep die hem afgeschermd had met zwaarden en speren. Aan de kant van de moslims bevonden zich twee jonge mannen van Al'ansar die naast Abdurrahman Ibn A'wf vochten waarbij één van de twee jonge mannen Abdurrahman vroeg om hem Abu Djahl aan te wijzen. Hij zei tegen Abdurrahman: ,,Ik hoorde dat hij de profeet beledigde. Als ik hem zie dan verlaat ik hem pas als een van ons dood is". De andere jonge man zei ook hetzelfde.
Toen de strijd oplaaide zag Abdurrahman Abu Djahl en heeft hen hem aangewezen, waarna zij hem snel met hun zwaarden aanvielen totdat zij hem vermoordden. De een raakte hem in zijn been en de ander verwonde hem zwaar, zij lieten hem achter en zijn naar de profeet gegaan om het hem te vertellen. De profeet keek naar hun zwaarden en zei: ,,Jullie beiden hebben hem vermoord". Deze twee jonge mannen waren Mu'ath en Ma'uth, de zonen van A'frae'. Ma'uth stierf als martelaar tijdens deze veldslag maar Mu'ath leefde tot de tijd van de kalief Othman. De profeet gaf hem de nalatenschap van Abu Djahl. Na het verloop van het gevecht vertrok een aantal mensen op zoek naar Abu Djahl waarna Abdullah Ibn Mas'ud hem vond toen hij aan het sterven was.
Abdullah legde zijn voet op zijn hals en pakte hem bij zijn baard om zijn hoofd eraf te snijden en zei tegen hem: ,,O vijand van Allah, dit is je vernedering". Abu Djahl zei: ,,Hoezo mijn vernedering? Nu dat ik sterf, ben ik een makkelijk prooi voor jullie geworden. Was het maar een ander die mij zal vermoorden". Hij vroeg Abdullah vervolgens wie de strijd had gewonnen waarna Abdullah hem vertelde dat Allah en Zijn gezant de strijd hadden gewonnen. Abdullah Ibn Mas'ud sneed zijn hoofd eraf en bracht die bij de profeet . Hij zei toen: ,,Allah is groot, lof aan Allah die Zijn belofte waar heeft gemaakt, Zijn dienaar heeft gesteund en de vijand een nederlaag heeft bezorgd". De profeet omschreef Abu Djahl als 'De Farao van deze natie'.--knip--
De doden aan beide kanten
Aan de moslim-zijde zijn veertien mannen gedood; zes van Almuhadjirin en acht van Al'ansar. Zij werden op het terrein van Badr begraven en hun begraafplaatsen zijn bekend tot op de dag van vandaag.
Aan de kant van de afgodendienaars vielen zeventig doden en zijn zeventig anderen als krijgsgevangenen genomen waarvan de meesten vooraanstaanden waren. Vierentwintig lijken werden in een put in de buurt van Badr gegooid, genaamd "alqalieb".
De profeet verbleef daarna drie dagen in Badr. Bij zijn terugkeer kwam hij langs de put waarin de lijken waren gegooid en begon de vermoorde afgodendienaars bij hun namen te roepen waarbij hij zei: ,,Hadden jullie maar aan Allah en Zijn gezant gehoorzaamd. Wat onze Heer ons beloofde is waarlijk gebleken, hebben jullie dat soms ook?".
Omar zei tegen de profeet : ,,Gezant van Allah, spreekt u lichamen zonder zielen aan" waarna de profeet zei: ,,Zij kunnen mij even goed horen als jullie, alleen kunnen zij niet antwoorden".--knip--
De aankomst van de Profeet in Medina
Na de overwinning en de zegening van Allah, de Verhevene, vertrok de profeet richting Medina met de buit en de krijgsgevangenen. Toen hij de plaats Safra'e naderde, werd de verordening omtrent het delen van de buit geopenbaard waarna hij een vijfde deel ervan nam en de rest gelijkwaardig tussen de strijdkrachten verdeelde. Toen hij in Safra'e aankwam gaf hij de opdracht om An-nadr Ibn Alharith te doden waarna Ali Ibn Abu Talib hem heeft onthoofd.
Toen de profeet in I'rq At-thibyah arriveerde gaf hij weer opdracht om U'qbah ibn Abi Mu'it te doden waarna A'sim Ibn Thabit of Ali Ibn Abu Talib hem onthoofde.
De moslims die de profeet gingen feliciteren hebben hem buiten de stad bij Rawhae' welkom geheten en zijn meegelopen naar Medina. Hij kwam als overwinnaar binnen waardoor de vijand zelfs bang werd. Veel mensen hebben zich hierna tot de Islam bekeerd en de huichelaar Abdullah Ibn Ubay en zijn kameraden deden alsof zij moslim waren.Dit was dan de basis van islam. Geauthoriseerde en erkende verhalen uit de hadiths. Geen wonder dus dat diverse vruchten als die van Mohammed Bouyeri vandaag de dag nog steeds zichtbaar zijn in de islamitische wereld.
-
Moslimrebellen Jolo onthoofden christenen-
Onderhandelen met Taliban is verraad van Afghanen-
Onthoofding Amerikaan op video-
Schokkend moslimterrorisme-
Al Qaeda militants kill American hostageOp de laatste dag van het proces
verklaarde Mohammed Bouyeri:
"Ik kan hem (Van Gogh) niet verdenken van enige hypocrisie, want hij was niet hypocriet. Dat was hij niet en ik weet dat hij uit overtuiging dingen zei... Dus het hele verhaal van dat ik mij beledigd zou voelen als Marokkaan of omdat hij mij geitenneuker zou hebben genoemd, dat is allemaal niet waar. Ik heb gehandeld uit geloof. En ik heb zelfs aangegeven dat als het mijn vader was geweest of broertje had ik precies hetzelfde gedaan."Op 26 juli 2005 werd een door de koran, hadiths en andere islamitische lectuur geïnspireerde Mohammed Bouyeri
door de Rechtbank in Amsterdam schuldig bevonden aan moord met een terroristisch oogmerk en veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf.
In Nederland heb ik in de moderne tijd nog niet van door hun religie geïnspireerde barbaars moordzuchtige joden en christenen vernomen. Maar mogelijk weet Apollyon hier veel meer van. Ik zie er al helemaal naar uit om voorgelicht te worden.

Natuurlijk neem ik ook wel even mijn verantwoording door er uitdrukkelijk op te wijzen dat het moordzuchtige gedrag van een individu geen maatstaf ter beoordeling van iedereen die met een islamitiche traditie is opgevoed kan zijn. Niet iedereen gedraagt zich immers zoals Mohammed verordonneerde en voorleefde en bovendien leeft niet iedereen nauwegezet de vele zelfbeperkende voorschriften na in de blijde verwachting reli-puntjes te scoren. Diverse moslims zijn even verbolgen over zo'n stenigingsfeestje onder de wet van de sharia als elk ander weldenkend mens.
Voordeel van een inzichtelijk gemaakt berichtje hier is dat nu iedereen weet waar dat soort ideeën vandaan komen en waarom daar maar beter wat afstand van genomen kan worden.