abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62909694
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:39 schreef D-Flying het volgende:

Ik denk de meeste scholen in NL. Of heb je een prive school gezeten.
Op de meeste scholen in Nederland wordt bij maatschappijleer of godsdienst verteld over de godsdienst in landen, dus vandaar mijn vraag.
  maandag 3 november 2008 @ 15:45:44 #152
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62909745
Het is maar om alles even in perspectief te plaatsen. Atheïsten hebben gelijk als ze stellen dat de door religie gerechtvaardigde steniging getuigt van de bron van kwaad die religie kan zijn, maar moeten niet pretenderen dat niet-geloven qua humaniteit een beter verleden heeft.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
pi_62909799
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:40 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Maar je hoeft toch geen beroep te doen op de sharia of je godsdiens om iemand te helpen dragen, wat is dat nou voor een draak van een motatie om een naaste te helpen? Dat is geen godsdienst, dat is doodnormaal fatsoen.
Probeer aub niet je eigen levensbeschouwing op anderen toe te passen, zo er ook mensen zijn die een meisje stenigen omdat ze verkracht is zijn er ook mensen die bejaarden helpen omdat het in een boek staat. Rationeel gezien is de eerste moeilijker om te geloven, maar het is zeer zeker een realiteit dat er 2 groepen mensen die beiden 2 soorten van gedrag terug voeren op één boek.
quote:
Uit naam van hun atheisme? Met een beroep op hogere wetten dan hun eigen gezond verstand? Met vijftig man tegen een onschuldig meisje, met 1000 omstanders die goedkeurend kijken en niks doen?

Alsof ik ergens beweer dat er geen atheistische misdadigers bestaan, wat een kasnsloze manier om een argument om te draaien.
Oh ja zeker, geschiedenis heeft zeker wel personages gekend die hebben gedaan wat ze hebben gedaan omdat atheïsme een ver superieur overtuiging zou zijn dan de 'massaverslindende' religieuze instituten.

Maar ik hoef ze beiden niet ideologisch te onderverdelen zoals sommigen hier wel doen, dat noemt men selectieve verbanden leggen en dat is pas kansloos.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2008 15:50:15 ]
pi_62909866
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:44 schreef schoelje het volgende:

[..]

Op de meeste scholen in Nederland wordt bij maatschappijleer of godsdienst verteld over de godsdienst in landen, dus vandaar mijn vraag.
Dus jou/u werdt verteld dat er in Afrika(en elke willekeurig land) musselmannen wonen/leven?
pi_62916126
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:45 schreef Scaurus het volgende:
Het is maar om alles even in perspectief te plaatsen. Atheïsten hebben gelijk als ze stellen dat de door religie gerechtvaardigde steniging getuigt van de bron van kwaad die religie kan zijn, maar moeten niet pretenderen dat niet-geloven qua humaniteit een beter verleden heeft.
Lenin : van oorsprong Luthers
Stalin : van oorsprong Russisch-orthodox
Mao : van oorsprong Boeddist
Pol Pot : van oorsprong Boeddhist
Hitler : was Christen, maar op een 'vreemde manier'; hij bewonderde de 'Christian Social Party' (anti-Semieten)

Kunnen atheisten geen gruweldaden plegen ? Tuurlijk wel, maar Christenen beweren vaak, dat atheisten bij uitstek verdoemd zijn tot criminaliteit. Geloof je me niet ? Klik op mijn O.T en ga een avondje YouTube kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Apollyon op 03-11-2008 20:40:57 ]
  maandag 3 november 2008 @ 21:36:51 #156
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62919103
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:49 schreef Apollyon het volgende:
Lenin : van oorsprong Luthers
Stalin : van oorsprong Russisch-orthodox
Mao : van oorsprong Boeddist
Pol Pot : van oorsprong Boeddhist
Hitler : was Christen, maar op een 'vreemde manier'; hij bewonderde de 'Christian Social Party' (anti-Semieten)
Niemand zo fel als de afvallige!
quote:
Tuurlijk wel, maar Christenen beweren vaak, dat atheisten bij uitstek verdoemd zijn tot criminaliteit. Geloof je me niet ? Klik op mijn O.T en ga een avondje YouTube kijken.
Een goede manier van kennis verwerven over wat 'de' christenen denken, op YouTube filmpjes van imbecielen en achterlijken kijken. Ik baseer mijn mening liever op persoonlijke ervaring en de geschiedenis.
pi_62919465
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:36 schreef Scaurus het volgende:
Een goede manier van kennis verwerven over wat 'de' christenen denken, op YouTube filmpjes van imbecielen en achterlijken kijken. Ik baseer mijn mening liever op persoonlijke ervaring en de geschiedenis.
Hahaha ! .... dus op YouTube komen alleen 'imbecielen en achterlijken' hun filmpjes plaatsen ? 'National Geographic en McCain' noem je in een woord 'imbecielen en achterlijken'. Hele zinnige mensen, die hun commentaren plaatsen en documentaires, noem jij in een woord : 'imbeciel en achterlijk' ... het zijn er twee, maar goed. Het is slechts een woord.

"Ik baseer mijn mening liever op persoonlijke ervaring." Tsja ... als je zelf hier niet enig egocentrisme in leest, dan weet ik het niet meer.

Jouw visie op de wereld is de juiste, nietwaar ?
  maandag 3 november 2008 @ 21:55:50 #158
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62919733
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:47 schreef Apollyon het volgende:
Hahaha ! .... dus op YouTube komen alleen 'imbecielen en achterlijken' hun filmpjes plaatsen ?
Als het over religie gaat, dan kan je 95% bij voorbaat al in de prullenbak flikkeren. Is of creationistische bullshit van christenfundamentalisten, of stoer gescheld van 14-jarige antitheïstjes. Of zo'n ouwe zuurpruim als Pat Condell.
pi_62921383
quote:
Op maandag 3 november 2008 21:55 schreef Scaurus het volgende:
Als het over religie gaat, dan kan je 95% bij voorbaat al in de prullenbak flikkeren. Is of creationistische bullshit van christenfundamentalisten, of stoer gescheld van 14-jarige antitheïstjes. Of zo'n ouwe zuurpruim als Pat Condell.
Okee, de Christenen noemen zich Christenen en de atheisten noemen zich atheisten. Of het nu een extremist is, of een gematigde; een religieus, blijft een religieus. En zo heb je ook atheisten in elke vorm; ik ga niet ontkennen dat iemand geen atheist is, alsie iemand de keel doosnijdt. Gelovigen doen dit vaak wel : 'Dat is geen echte gelovige'.

Atheisten gaan niet in verschillende clubjes zitten, om hun standpunten te verspreiden; gelovigen doen dit in duizendtallen. Neem alleen al de hoofd-stromingen in het Christendom; wat een incoherent zooitje.

Elke atheist spreekt voor zichzelf en gelovigen spreken niet voor zichzelf, maar voor een ander.
pi_62922091
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:37 schreef Apollyon het volgende:
Elke atheist spreekt voor zichzelf en gelovigen spreken niet voor zichzelf, maar voor een ander.
Gelovigen spreken voor een ander? Hoe bedoel je dit?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62922678
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:57 schreef waht het volgende:
Gelovigen spreken voor een ander? Hoe bedoel je dit?
Een religieus spreekt immer namens zijn God. Anders ben je niet religieus, toch ?

Een atheist spreekt nimmer namens zijn Niet-God; snap je wel ? Ongebonden.

"Ik bestel dus een pak brood namens God ?" ... dat zou een lullig antwoord zijn.
pi_62925680
quote:
Op maandag 3 november 2008 15:33 schreef Scaurus het volgende:

[..]

Even ter herinnering.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bij de wandaden van deze atheïsten valt het stenigen van een verkracht meisje in het niets.

Het bleef dan ook niet enkel bij een steniging van een een dertienjarig meisje op instigatie van de boven alle kritiek verheven totalitaire voorman Mohammed als je zo eens eenblik werpt op wat er in de wereld allemaal gebeurt in naam van Islam.. Het lijkt erop dat je welbewust appels met peren vergelijkt om een voorval gebagatelliseerd te krijgen.
pi_62925751
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 02:10 schreef Clara het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het bleef dan ook niet enkel bij een steniging van een een dertienjarig meisje op instigatie van de boven alle kritiek verheven totalitaire voorman Mohammed als je zo eens eenblik werpt op wat er in de wereld allemaal gebeurt in naam van Islam.. Het lijkt erop dat je welbewust appels met peren vergelijkt om een voorval gebagatelliseerd te krijgen.
Voor Clara :
pi_62925946
Deze mensen worden niet door een religieuze wet gedekt maar gewoon vervolgd voor hun misdaden. In tegenstelling tot het volk dat er zonder scrupules toe kwam om een verkracht dertienjarig meisje te stenigen. Waar de religieuze christelijke overleveringen wangedrag aanklagen wordt islamitisch wangedrag nogal eens geïnspireerd door de koran en de hadiths. Decaptivatie, woordbreuk, moord en zelfmoordaanslagen zijn zo van die dingen die vanuit de leer van Mohammed met toestemming van Mohammed zijn gepraktiseerd.

Ik wil nog wel eens met de teksten komen waaruit dat blijkt als dat nog niet duidelijk mocht zijn.
pi_62926099
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 02:50 schreef Clara het volgende:
Deze mensen worden niet door een religieuze wet gedekt maar gewoon vervolgd voor hun misdaden.
Zij worden door een religieuze stroming gedreven, namelijk het Christendom !

En weet jij niets van de wetteloosheid die er plaatsvond ten aanzien van negers en voorvechters voor gelijke rechten ?

Je haalt een wet aan, maar deze 'wet' wordt niet erkend door de Christelijke-KKK. Als de Christelijke-KKK het voor het zeggen zou hebben, zouden morgen alle andersgekleurden verdwijnen in Amerika. Wettelijk.
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 02:50 schreef Clara het volgende:
In tegenstelling tot het volk dat er zonder scrupules toe kwam om een verkracht dertienjarig meisje te stenigen. Waar de religieuze christelijke overleveringen wangedrag aanklagen wordt islamitisch wangedrag nogal eens geïnspireerd door de koran en de hadiths. Decaptivatie, woordbreuk, moord en zelfmoordaanslagen zijn zo van die dingen die vanuit de leer van Mohammed met toestemming van Mohammed zijn gepraktiseerd.

Ik wil nog wel eens met de teksten komen waaruit dat blijkt als dat nog niet duidelijk mocht zijn.
Hallo ! Lees JIJ wel ? ! ?

Goed, dan WEET JE ! WAT ! Er in de GVD-se Bijbel staat, dat heb ik ENORM VAAK ! Geciteerd, dus moet ik dat WEER HERHALEN ? !

In de Bijbel staat DEZELFDE TROEP !

[ Bericht 0% gewijzigd door Apollyon op 04-11-2008 04:01:35 (Geen commentaar ...) ]
pi_62926103
Ik word gek van mezelf te moeten herhalen tegenover Clara ... het is een een of andere Amerikaanse Christelijke droon, of zo. Een verschrikkelijk psychologisch wapen van de KKK aldaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door Apollyon op 04-11-2008 04:02:05 (Geen commentaar ... ) ]
  dinsdag 4 november 2008 @ 07:46:56 #168
170337 Shayndel
The Queen Of The Night Aria
pi_62926546
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 03:51 schreef Apollyon het volgende:

Hallo ! Lees JIJ wel ? ! ?

Goed, dan WEET JE ! WAT ! Er in de GVD-se Bijbel staat, dat heb ik ENORM VAAK ! Geciteerd, dus moet ik dat WEER HERHALEN ? !

In de Bijbel staat DEZELFDE TROEP !

In het OT.
quote:
Deuteronomium 17:7

7 De hand der getuigen zal eerst tegen hem zijn, om hem te doden, en daarna de hand des gansen volks; zo zult gij het boze uit het midden van u wegdoen.
quote:
Leviticus 20:10

10 Een man ook, die met iemands huisvrouw overspel zal gedaan hebben, dewijl hij met zijns naasten vrouw overspel gedaan heeft, zal zekerlijk gedood worden, de overspeler en de overspeelster.
Jezus in Het NT
quote:

Mattheus 5:17

17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.

NL 17 ‘Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze hun volle betekenis te geven.

En ZIJNE antwoord op het stenigen van zondaars
quote:
Johannes 8:3-11

3 En de schriftgeleerden en de farizeeën brachten tot Hem een vrouw, in overspel gegrepen.
4 En haar gesteld hebbende in het midden, zeiden zij tot Hem: Meester, deze vrouw is op de daad zelve gegrepen, overspel begaande
5 En Mozes heeft ons in de wet geboden, dat dezulken gestenigd zullen worden; Gij dan, wat zegt Gij?
6 En dit zeiden zij, Hem verzoekende, opdat zij iets hadden, om Hem te beschuldigen. Maar Jezus, nederbukkende, schreef met den vinger in de aarde.
7 En als zij Hem bleven vragen, richtte Hij Zich op, en zeide tot hen van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar.
8 En wederom nederbukkende, schreef Hij in de aarde.
9 Maar zij, dit horende, en van hun geweten overtuigd zijnde, gingen uit, de een na den andere, beginnende van de oudsten tot de laatsten; en Jezus werd alleen gelaten; en de vrouw in het midden staande.
10 En Jezus, Zich oprichtende, en niemand ziende dan de vrouw, zeide tot haar: Vrouw, waar zijn deze uw beschuldigers? Heeft u niemand veroordeeld?
11 En zij zeide: Niemand, Heere! En Jezus zeide tot haar: Zo veroordeel Ik u ook niet; ga heen, en zondig niet meer.
~* Shema Yisrael Adonai Eloheinu Adonai Ehad - Yeshua HaMashiach *~
pi_62926560
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 02:10 schreef Clara het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Superstaten vergelijken met anonieme terroristen die niet eens in eigen land vrij kunnen bewegen, held
pi_62926723
er wordt in dit topic alles gedaan om de aandacht af te leiden van het meisje dat gestenigd is in naam van de islam.

Hoe typerend voor de Islam aangangers.
Het is altijd hetzelfde
Eerst ontkennen en kan dat niet dan kan je altijd nog een andere groep van iets beschuldigen.
Ik zie nu al KKK plaatjes & een plaatje van Mao , alsof dat de steniging rechtvaardigt.

Alsof je mag stelen omdat een ander het ook doet...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_62926810
Wie zijn de moslims hier dan? Triggy, Scaurus, Apollyon?
pi_62927521
Tja, dit soort praktijken zijn net zo goed onderdeel van de Islam als die jongen die een vrouw helpt met haar boodschappen. Net als dat heksenverbrandingen deel uit maken van het Christendom, naast het opvangen van daklozen, etc. Iedere religie kan zowel het slechtste als het beste in een mens naar boven halen.

Overigens zijn de mensen uit dit bericht een stelletje barbaren; meer kan ik er niet over zeggen
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_62930326
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 08:15 schreef Triggershot het volgende:
Wie zijn de moslims hier dan? Triggy, Scaurus, Apollyon?
Jij bent toch ex-moslim? Scaurus is calvinist, dan moet het dus wel Apollyon zijn
pi_62931322
Wat doet het er nu toe wie de moslims hier zijn? Moslimapologeten zijn niet minder in verdoezeling van misstanden. Mar dat is het topicissue niet. Dat gaat immers over de steniging van een verkracht dertienjarig meisje met een beroep op de doctrines van Mohammed waarbij de daders gewoon gedekt worden door de wet die dit beroep op de doctrines van Mohammed erkent. Wat er daar verder allemaal bijgehaald wordt ter afleiding van wat door iedereen geconstateerd kan worden als maatschappelijk probleem doet er verder niet toe.

Kennelijk is er iets behoorlijk mis met de doctrines van Mohammed als het op mensenrechten aankomt. Niet dat elke als moslim geborene zich nu schuldig maakt aan schending van de mensenrechten maar wèl dat het in de leer en de daarbij overgeleverde tradities gebakken zit. Tenzij k natuurlijk foute conclusies trek uit wat ik gelezen en gezien heb.
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:49:41 #175
185261 Scaurus
Memento mori
pi_62931337
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:12 schreef Diederik_Duck het volgende:
Scaurus is calvinist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')