quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:53 schreef Stereotomy het volgende:
Pronte tietjes heeft die dame daar links.
Ja, want Gooische Vrouwen is zo ongeveer het hoogste niveau wat de tv kijker hier in Nederland aankan natuurlijkquote:Op woensdag 5 november 2008 23:43 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Er stond laatst een artikel in de Revu waarin geloof ik gemeld werd dat de omroepen niet verwachtten dat Mad Men zou aanslaan in Nederland.
Ja, zo merkte ik tot mijn schrik dat ik een zwak had gekregen voor Petequote:Op woensdag 5 november 2008 23:43 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik vind dat ook een van de mooie dingen aan de serie. Dat je van elk karakter op het ene moment houdt en het andere moment er weer een hekel aan hebt. Zo ook met Don Draper idd.
Daar kan ik me nou niets bij voorstellenquote:Op donderdag 6 november 2008 09:31 schreef Laureline het volgende:
[..]
Ja, zo merkte ik tot mijn schrik dat ik een zwak had gekregen voor Pete
Pete blijft een backstabbing rat, maar hij is zo ontzettend leuk klunzig geschreven. En hij weet in iedere situatie exact het verkeerde te zeggen. Dat werkt op den duur toch vertederendquote:Op vrijdag 7 november 2008 18:39 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Daar kan ik me nou niets bij voorstellenWordt ie in het tweede seizoen sympathieker ofzo?
Het tweede seizoen heeft sowieso wel iets meer uitdieping van de karakters toch?
Het eerste seizoen dient denk ik vooral om de setting neer te zetten. Net als The Sopranos worden de karakters steeds verder uitgediept in daarop volgende afleveringen/seizoenen. Wel grappig hoe onbeholpen ze met vrouwen omgaan, zoals bijvoorbeeld die Joodse cliente met haar modeboetiek, zoals ook besproken in onderstaande artikel uit The Guardian:quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:23 schreef Laureline het volgende:
Ik had juist een beetje moeite het eerste seizoen 'erin' te komen: voor mij waren al die mannetjes op het reclamebureau (vooral het team van Don) zo inwisselbaar! Nu, na seizoen 2, hebben ze allemaal wel een achtergrond gekregen, en een paar goede scenes. Volgens mij is dit ook zo'n serie die, net als de Sopranos, juist beter wordt ieder seizoen. Ik hoop in ieder geval dat er nog veel volgen!
Heb jij enig idee over de respons in Amerika? Heeft het succes, of moeten we vrezen?
En nog over Joan: heerlijk om eens een niet piepdunne vrouw als object van ieders begeerte te zien. En wat is ze prachtig!Natuurlijk ook echt het ideaal van die tijd. Er komt ook nog een pitch voor een campagne waarbij iedere vrouw òf een Jackie, òf een Marilyn is. Zie je ze het hele kantoorbestand secretaresses langschecken
![]()
http://www.guardian.co.uk/artanddesign/2008/feb/10/art.televisionquote:Sexist, racist ... I truly loved it
Through a politically incorrect haze of cigarette smoke, Lynn Barber spots a TV hit
Lynn Barber
guardian.co.uk, Sunday February 10 2008 11.50 GMT
The Observer, Sunday February 10 2008
Article history
Someone sent me a DVD of the first episode of Mad Men and it is utterly brilliant. It is written by one of The Sopranos' writers, Matthew Weiner, and if it carries on as well as it starts it could even rival the sainted Sops, or at least make up for its absence.
It is so deft, so quick, so subtle, it makes even supposedly intelligent films such as Charlie Wilson's War seem plodding. Set in a Manhattan advertising agency, circa 1960, the first episode is all about smoking. Of course everyone in the office smokes. But the Reader's Digest - a huge influence in those days - has just run an article about the connection between smoking and lung cancer and the government has ruled that cigarette manufacturers can no longer advertise the health benefits (!) of smoking.
This leaves most advertising agencies despondent but Don Draper, our hero, points out that this is the greatest opportunity for advertising since the invention of breakfast cereal because you have six identical manufacturers making six identical products and it is only advertising that can differentiate them. He asks his client, Lucky Strike, to describe how cigarettes are made and latches on to the word 'toasted' and says that's our campaign - Lucky Strikes are toasted and all the others are cancer.
But there is more, much more, packed into this episode - in fact a snapshot of an era. While I was wallowing in nostalgia for those happy days when everyone could smoke in the office, in bars, in restaurants, I was suddenly brought up cold by a scene in which a gynaecologist smokes while examining his patient. That's right: doctors did smoke in those days - I'd forgotten. Moreover, he was simultaneously telling her that while she was 'not a strumpet' for wanting the contraceptive Pill, 'even in our modern times, easy women do not find husbands'.
The women in the office of course suffer routine sexual harassment - all the blokes rush to see 'the new girl' secretary and tell her off for wearing her skirt too long. And there is racism - when a Jewish client (a woman!) approaches the agency, the admen all dash round trying to find out if they have any Jewish employees and dig out someone from the mailroom to attend the meeting. They also hint, none too subtly, that there are Jewish agencies for Jewish businesses and she has come to the wrong place.
Sorry, I'm going on. But I have never seen an hour of television that made me think so much. Everyone who complains about political correctness should be forced to watch it because it is a reminder of what the work environment was like before we had laws against sexism, racism, homophobia and the rest. It even made me rethink my own attitude to smoking, though admittedly while puffing away.
But in case that makes it sound too serious, I should quickly add that it is also, and primarily, very funny. One series has been shown in the US (to rave reviews) and a second has been commissioned so let's hope it doesn't fall victim to the writers' strike - this could be one of the all-time greats.
Ik heb 't eerste seizoen bij m'n ouders op de computer staan en daar ben ik al een tijdje niet geweest, dus ik blijf er voorlopig nog even van verstoktquote:Op maandag 10 november 2008 20:55 schreef Laureline het volgende:
Ha, dat geeft hoop! En leuk, ik wist helemaal niet dat er ook een Soprano's-schrijver bij betrokken was. Als ze dan maar niet net zo lang als de Sopranos wachten tussen de seizoenen, ik heb nu al zin in 3. Wanneer ga jij 2 kijken?
Gezellig trouwens hè, ons eigen topic
Nee. Ik ga meteen eens kijken of die al te koop is. Moest volgens mij wel rond deze tijd op DVD verschijnen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 02:06 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Copycat. inmiddels al aan seizoen 2 begonnen?
DVD Box. Bij Bol.com. Maar nu ga ik natuurlijk twijfelen of het wel de goeie is, er staat nergens het seizoen bij en omdat ie volgende week pas uitkomt, ging ik direct uit van het nieuwe seizoen ...quote:
Klein stukjequote:Op woensdag 17 juni 2009 19:30 schreef Tim86 het volgende:
Bij de Zomer Draait Door gaat het zometeen over Mad Men
Totaal andere series, niet te vergelijken. Dat kabbelende hoort er juist zo bij. Geniet van het decor en de sfeer.quote:Op donderdag 18 juni 2009 01:44 schreef Stefan het volgende:
Ben nu seizoen 1 aan t kijken. Het kabbelt wat teveel wmb, Sopranos vond ik pakkender. Het is niet slecht maar niet zo goed als WW, Sopranos of Dexter
Ik heb dankzij de sfeer echt van ieder dialoog genoten. Overigens vind ik Dexter ook de beste serie die ik ooit heb gezien, maar het is totaal anders.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:07 schreef Stefan het volgende:
Ja, maar dat is na een paar aflevering ook wel weer gezien. Sfeer is goed, zover ik als 70 kind kan beoordelen, maar ik moet toch wat meer hebben dan sfeer en decor. Het is me toch iets teveel soap.
Ze hebben me voorgelogen. Gisteren lag toch het eerste seizoen op de deurmat.quote:
Wat een mongolen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze hebben me voorgelogen. Gisteren lag toch het eerste seizoen op de deurmat.
Neeneenee, dat is The Wire. Wat niet wegneemt dat je van Mad Men toch heerlijk kan smullen .quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:22 schreef Stefan het volgende:
De beste serie sinds 10 jaar
Dat is wmb toch echt West Wing. Waarin de dochter van de President hier een naief meiske is
wel meer dan pront:quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:53 schreef Stereotomy het volgende:
Pronte tietjes heeft die dame daar links.
Ja, je moet toch ergens de inspiratie vandaan halenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:58 schreef MikeyMo het volgende:
er wordt trouwens ook wat afgezopen op het kantoor. Iedereen met een eigen kantoor heeft ook minimaal 1 fles sterke drank staan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.iedereen van het kantoor niet. Die maakten alleen grapjes over het feit dat ze steeds dikker werd. Daar wordt in seizoen 2 nog even- ook middels de kantoorhumor van de jongens onderling- aan gerefereerd, wanneer ze dus weer slanker is geworden.
Er zit volop verhaal in de serie, alleen wordt er veel impliciet gelaten (denk bijv. aan de scene met Salvatore Romano in het restaurant in seizoen 1). Dat maakt het in mijn ogen juist een intelligente serie.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:33 schreef Stefan het volgende:
Heb seizoen 1 achter de rug. Wist alle plotwendingen al maar dat maakt hier niet echt uit, je kunt t gewoon kijken, idd, stereotiep en voorspelbaar. Karakters maken veel goed, verhaal is er amper. S2 kijk ik wel als t is vertaald
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou het overigens erg waarderen als de spoilers hier met terugwerkende kracht achter tags gezet zouden kunnen worden. In Nederland wordt seizoen 1 uitgezonden - ik geloof dat ze net aflevering 6 hebben gehad - en het is niet te doen om dit topic te lezen zonder een hoop voorpret te bederven.
[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 24-07-2009 11:14:31 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Er is een apart Mad Men NL topic, daar mag je alleen praten over eps die op de NL TV zijn geweest. Hier mag je alles bespreken wat in de USA op TV is geweest.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou het overigens erg waarderen als de spoilers hier met terugwerkende kracht achter tags gezet zouden kunnen worden.
Excuses! Heb ik niet goed gekeken. Misschien kan er een link in de OP?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:10 schreef Stefan het volgende:
[..]
Er is een apart Mad Men NL topic, daar mag je alleen praten over eps die op de NL TV zijn geweest. Hier mag je alles bespreken wat in de USA op TV is geweest.
Oja, dat is waar ook. Ik geloof dat ik dat meer als verdringing heb opgevat. Ik weet dat het bestaat, vrouwen die 'ineens' bevallen en van niets wisten, maar als ex-zwangere kan ik me nog steeds niet voorstellen dat je dat echt helemaal niet merkt, vermoedt of voelt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:55 schreef MikeyMo het volgende:
Nou ze kwam bij de dokter en was echt verbaasd dat hij een hartje hoorde en vertelde dat ze zwanger was
Als je op die manier naar Mad Men kijkt heeft het idd geen zin om verder te kijken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:25 schreef Stefan het volgende:
Eerste ep van S2 gezien maar heb niet zoiets van wow, ik wil de rest zien. Kan het al helemaal uittekenen. Weet niet of ik nog wil volgen.
Het is me te traag. Er gebeurt geen ene moer eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:26 schreef TNA het volgende:
[..]
Als je op die manier naar Mad Men kijkt heeft het idd geen zin om verder te kijken.
Wie is Donald Draper?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:43 schreef IQM het volgende:
Het kan me na vier afleveringen nog steeds niet echt boeien.True, 't is leuk hoe ze de sfeer (die van toen en die van in een marketingwereld) hebben neergezet, maar dat mag toch geen reden vormen om een serie te blijven volgen? De verhaallijnen zijn mager en het acteerwerk doet me ook geen zak.
Ja dus.quote:Het enige echt boeiende wat dan overblijft zijn de epic boobs van Joan Holloway.
Sorry, hoor, maar de vragen die jij stelt zijn van het niveau 'soap'.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wie is Donald Draper?
Waarom heeft hij een maitresse als hij gelukkig getrouwd lijkt?
Wat is er aan de hand met zijn vrouw?
Hoe zal het Peggy vergaan op kantoor?
Gaat Peter Campbell Donald Draper van zijn troon stoten?
Net als 'Who killed Laura Palmer?'.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:15 schreef IQM het volgende:
[..]
Sorry, hoor, maar de vragen die jij stelt zijn van het niveau 'soap'.
Dat is Mad Men ook. Een soap. De setting is duur, de dialogen sterk, maar het is niet meer dan een soap. Volgens mij erkennen de makers dat trouwens ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:15 schreef IQM het volgende:
[..]
Sorry, hoor, maar de vragen die jij stelt zijn van het niveau 'soap'.
Heb geen geen newsgroepaccount? Staat gewoon de engelse retail. Met Engelse subsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens gister de tweede aflevering van het tweede seizoen gezien, en helaas heb ik door de afwezigheid van ondertiteling weinig verstaan
Laten we wel wezen, alle verhaallijnen in alle 'kwaliteit'series zijn al eens in eenvoudige vorm de revu gepasseerd in soaps. Waar het om gaat is hoe het verhaal wordt verteld, de vorm van het narratief en hoe deze samenhangt met de personages en de omgeving. Wat dat betreft is Mad Men veel meer dan een soap, omdat de personages een stuk complexer zijn en omdat de verhaallijnen anders worden verteld dan in een soap. Bovendien is Mad Men is wel veel meer 'character-driven' dan 'story-driven', hoewel er wel (net zoals alle goede series) een centrale spanningsboog onder de verhalen ligt, namelijk: wie is Don Draper?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Stefan het volgende:
maar het is niet meer dan een soap.
Zoals ik eerder al zei: met zo'n instelling moet je gewoon stoppen met kijken. 't Is duidelijk jouw serie niet.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:16 schreef Stefan het volgende:
Wie is Don Draper vind ik echt de minst interessante storyline. Doet me denken aan talloze andere series, zowel soap als echte series, niet echt spannend. Hij veranderde zn verleden, so what.
27 afleveringen in 6 dagen in mijn geval, slaap en weekend vieren is overrated...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:56 schreef Mavro het volgende:
Als je wat vrije tijd hebt en je bent na een aantal episodes net zo verslaafd als ik, ben je over 3 weken in het topic te vinden
Nouja, doorbraak...Don zwijgt natuurlijk als het graf, die kan je wel met een geheim of wat opzadelen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 14:50 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Seizoen 3 begint goed iig![]()
Had niet zo vroeg in het seizoen al een doorbraak verwacht in Salvatore Romano's verhaal. Ik had half verwacht dat Don net te laat voorbij z'n hotelkamer zo lopen. Zal nog wel het hele seizoen doorlopen iig deze verhaallijn.
Verder verwacht ik ook nog wel een comeback van Jimmy Barrett, aangezien hij ook te zien was aan het begin in die 'last season on Mad Men' compilatie. Ik hoop het iig
ik lag echt helemaal dubbelquote:Op donderdag 3 september 2009 00:19 schreef Mavro het volgende:
Haar personage heeft echt opmerkelijk veel stijl
Btw: Pete en zijn vrouw kunnen echt goed dansen
Hoezo dat?quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:27 schreef Zhenar het volgende:
Subs zijn voor bitches.
Cuz bitches be all like "what do you mean exactly? what are you sayin'? I don't understand..."quote:
Wat MikeyMo zegt. Het is goed zonder subs te volgen en anders is je engels van basisschoolniveau.quote:
Dan is mijn Engels van basisschoolniveau.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:02 schreef Mavro het volgende:
[..]
Wat MikeyMo zegt. Het is goed zonder subs te volgen en anders is je engels van basisschoolniveau.
Niets om je voor te schamen, hoor. Ik heb er ook graag subs bij zodat ik de snelle dialogen, snedige opmerkingen en idiosyncratische uitdrukkingen beter kan waarderen. Seizoen 2 heb ik zonder subs gezien en dat vergde duidelijk een hogere mate van concentratie. Het voordragen uit Meditations in an Emergency heb ik later maar via internet opgezocht.quote:Op donderdag 24 september 2009 14:02 schreef Papadoupoulos het volgende:
[..]
Dan is mijn Engels van basisschoolniveau.. Ik heb er overigens altijd moeite mee gehad om Engels te verstaan, met Engels lezen heb ik dan weer geen enkele moeite.
Die zijn er wel. Ik heb trouwens vaak het probleem dat de ondertitels niet synchroon lopen met het beeld, niemand meer die daar last van heeft bij series?quote:Op maandag 28 september 2009 11:05 schreef prof.bril het volgende:
He, weet iemand of er nederlandse subs zijn voor seizoen 2? Klinkt stom, maar kan het nét niet goed genoeg volgen..
Ik vond het volkomen onterecht van Don. Maarja, ik behoor geloof ik tot de minderheid die Don zwaar onsympathiek vindt. Peggy ziet constant om zich heen dat de ene na de andere minkukel wordt gepromoveerd, of in dienst wordt gehouden, terwijl zij voor de meeste jongens de kastanjes uit het vuur mag halen, en vervolgens wordt bedankt met een denigrerende opmerking omdat ze niet 'vrouwelijk' genoeg is naar de smaak van de boys. Dat seksisme speelt een behoorlijke rol in de serie, denk maar aan hoe Joan toen werd gepasseerd voor de baan om de toekomstig succesvolle scripts voor commercials te selecteren.quote:Op woensdag 30 september 2009 01:55 schreef Mavro het volgende:
Ik vraag me af of Peggy nou nog die overstap gaat maken. Zelf denk ik van niet, omdat Don (hoe lomp hij het ook bracht) wel een beetje gelijk heeft. Je moet niet teveel in 1x willen.
quote:Joan: For one thing, why Margaret?
Peggy: It’s my name and it’s more… adult
Joan: But this is about two young girls in Manhattan. This is about an adventure…am I wrong?
Peggy: […]
Joan: If this were me I would say something like: “Fun loving girl. Responsible sometimes. Like to laugh, lives to love. Seeks size six for city living and general gallivanting. No dull moments or dull men tolerated”…. Or some like that!
Peggy: well, thank you, that’s very helpful.
quote:Did GQ Enhance January Jones' Chest?
Her 'Mad Men' costar Christina Hendricks is the one known for her unreal curves, but January Jones' GQ shoot has people talking about her assets as well. The November covergirl looks surprisingly voluptuous in an open leather jacket, leading some to wonder whether the cover shot is just another Photoshop creation.
GQ has been quick to deflect the buzz with a blog post entitled "Yes They're Real. And They're Spectacular." Director of Photography Dora Somosi said:
People think that a person will look the same in every photograph, but that just doesn't happen. You can have two pictures in the same light, same clothes, same setting, and just a couple of seconds of difference, just the way you move your hands or the way you hold your neck, will change how your body looks. Also, she's a smaller woman--she's pretty thin, so it might throw a person off to see her looking this way....We like a natural look--there's very minimal retouching. We'll take a pimple out or soften under eye dark circles. Or maybe there's a wrinkle in the shirt, or even dust on the lens. January Jones needed no help. Trust me.
What do you think? Have Betty Draper's modestly cut dresses been hiding this body all along? Take a look at the GQ image compared to a picture of January at this year's Emmys and vote.
dammitquote:Op maandag 26 oktober 2009 14:37 schreef Gellius het volgende:
Ik wacht op de 720p .mkv's. Die zie ik nergens verschijnen.
wat was dat ook alweer?quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:47 schreef keijz het volgende:
Wow! Die laatste scene ook echt: "And Who Are You Supposed to Be?", wat goed
Bij Halloween, aan die deur.quote:
Ik denkd at Betsy Don's fallback is.quote:Op woensdag 4 november 2009 14:18 schreef Mavro het volgende:
Aflevering vond ik een beetje matig. Wel interessant om nu eens te zien hoe de Amerikanen de moord op Kennedy hebben beleefd. Voor het verhaal vond ik het echter niet zinvol, ze hadden wat mij betreft zonder kunnen doen.
Ik vraag me trouwens af of Don echt van Betsy houdt of dat hij het idee dat ze bij hem weggaat (terwijl hijzelf degene was die voortdurend vreemdging) niet kan verdragen.
quote:yes, yes we are, happy birthday
I know, maar ze kunnen hem er niet bij halen omdat ze nog steeds de Lucky Strike account hebben en dààr zit het probleemquote:Op donderdag 12 november 2009 00:09 schreef Zhenar het volgende:
Ik miste alleen Sal bij de nieuwe agency
Zeg dat maar eens 10x achter mekaarquote:Op zaterdag 14 november 2009 12:21 schreef Gimmick het volgende:
'Goodmorning, this is SterlingCooperDraperPrice, how can I help you?'
Die wenkbrauwen die omhoog gaan zijn wel komischquote:Op maandag 14 december 2009 13:56 schreef Mavro het volgende:
Mad Men is hier een beetje dood.
Dus daarom sexy Don![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 14 december 2009 13:56 schreef Mavro het volgende:
Mad Men is hier een beetje dood.
Dus daarom sexy Don![]()
[ afbeelding ]
Idd, in augustus toch pas weer?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:21 schreef Mavro het volgende:
Jammer dat er met 12 afleveringen zo veel tijd tussen de seizoenen zit
enquote:In case you didn't hear, Mad Men creator Matt Weiner is pulling a Lost and has announced plans to wrap AMC's megahit. Don't worry, it's not an immediate thing. He's just decided to put a cap on our favorite Men before they overstay their welcome, saying it won't run longer than six seasons, à la Lost once more. Pretty brills if you ask us.
Vroeger dan ik dachtquote:The new Sterling Cooper Draper Pryce Agency opens on July 25.
AMC announced Tuesday that "Mad Men" will return for its fourth season on that day and help launch a new Sunday night series the following week.
Die actie mis ik eigenlijk niet. Het is juist die goede uitwerking van de hele sfeer van de jaren 60 en het adverteerderswereldje dat deze serie zo geniaal maakt.quote:Op woensdag 28 april 2010 12:34 schreef planethugo het volgende:
Scherpe dialogen, geinige hypocriete karakters en mooie setting maar dus af en toe mag er imo iets meer 'actie' in komen. En dan niet de actie als in 24 natuurlijk
quote:Op zondag 28 maart 2010 15:17 schreef MassApeal het volgende:
Net seizoen 3 afgekeken! Toch wel benieuwd wat ze gaan verzinnen voor seizoen 4! Ben alleen bang dat het een beetje te zoetsappig gaat worden!
Yipsquote:Op donderdag 1 juli 2010 16:45 schreef Rahl het volgende:
Roger is echt met afstand de allertofste van de serie
25 juli gaan we weer los?
Oe! dat wil ik ook!!!quote:
hiero Betty!quote:
Copycat lijkt mij een onhandige naam voor een copywriter.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:48 schreef Copycat het volgende:
Ik ben geen Betty! Ik ben de nieuwe copywriter bij Sterling Cooper Draper Pryce.
Die ouwe Cooper eruit en dan wordt het Sterling Copycat Draper Pryce.
Je hebt gelijk dat ik die naam beter voor hier kan houden en daar dan onder mijn eigen naam partner word.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:49 schreef Gimmick het volgende:
Copycat lijkt mij een onhandige naam voor een copywriter.
en daar sta je dan die mislukte campagne te showenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:48 schreef Copycat het volgende:
Ik ben geen Betty! Ik ben de nieuwe copywriter bij Sterling Cooper Draper Pryce.
Die ouwe Cooper eruit en dan wordt het Sterling Copycat Draper Pryce.
Mijn take on it maakt dit de slimste campagne ever!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:54 schreef MikeyMo het volgende:
en daar sta je dan die mislukte campagne te showen
Geen idee, dit is een van de allerbeste series die ik ooit gezien heb. De acteurs in de hele setting, het is een genot om naar te kijken.quote:Op donderdag 8 juli 2010 23:52 schreef Teteteterek het volgende:
Wat een gave serie is ditBen nu aan het einde van seizoen twee.
Valt me op dat dit topic relatief gezien stroef loopt. Iemand enig idee waarom het niet zo populair is?
quote:Op maandag 8 juni 2009 12:08 schreef UntilMyEnd het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar Mad Men moet ik zeggen. Hoor/lees er goeie dingen over en schijnt binnenkort ook door de Vara of VPRO uitgezonden te worden.
Hij was hier in 8 minuten binnenquote:Op maandag 26 juli 2010 13:27 schreef MikeyMo het volgende:
Ik had hem vanochtend al aangezet, maar hij liep niet zo snel
Prachig nietquote:Op dinsdag 27 juli 2010 11:14 schreef MikeyMo het volgende:
Zo dat nieuwe kantoor is wel even wennen, die was namelijk zo mooi hierarchisch opgebouwd. Nu is hete en wirwar van hokjes. In de oude had je een centrale vloer met de typegeiten en het voetvolk, langs de zijkanten de kantoren en dan aan het hoofd 3 treden omhoog waar dan de directeuren in hun kantoren zaten...
Freddy zal niet lang blijven (hoop ik), verwacht verder eigenlijk niemand terug. Kan niet wachten op S4E3quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 00:24 schreef Teteteterek het volgende:
Freddy is nou niet echt een personage dat ik miste. Ik had liever Paul of Ken terug gezien.
Voor de rest wel een aardige aflevering. Wat een eikel is die Lee Garner Jr. toch
Omdat "gratis" chicks toch een prijs hebben: kopzorgen. Zie maar hoe het met de secretaresse ging.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 23:26 schreef Jivis het volgende:
Seizoen 3 begint aardig, maar het nieuwe kantoor is er een stuk op achteruit gegaan ja. Verder snap ik niet waarom Don ineens een hoer paalt, terwijl die vrijwel elke chick gratiesch kan krijgen...
Bedankt voor deze heldere analyse.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:03 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Omdat "gratis" chicks toch een prijs hebben: kopzorgen. Zie maar hoe het met de secretaresse ging.
Don wil gewoon lekker kunnen neuken zonder het gezeik er omheen.
Graag gedaan hoor.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 15:53 schreef Jivis het volgende:
[..]
Bedankt voor deze heldere analyse.
Al vind ik dat het neuken van random dates toch geen problemen hoeft op te leveren... Ik bedoel, in tegenstelling tot de secretaresse die hij elke dag ziet. Blijf het raar vinden dat een gast als Don hoeren regelt. Dat is meer iets voor types als die Britquote:
Heb je die scene uberhaupt wel bekeken? Het ging hem bij die escort niet om het neuken. Die gast heeft diepere issues, dat werd duidelijk naar voren gebracht.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:39 schreef Jivis het volgende:
[..]
Al vind ik dat het neuken van random dates toch geen problemen hoeft op te leveren... Ik bedoel, in tegenstelling tot de secretaresse die hij elke dag ziet. Blijf het raar vinden dat een gast als Don hoeren regelt. Dat is meer iets voor types als die Brit.
Goh, Maar het ging mij er meer om dat lady's man Don dat elke vrouw wel kan laten doen in bedquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:20 schreef skudkind het volgende:
[..]
Heb je die scene uberhaupt wel bekeken? Het ging hem bij die escort niet om het neuken. Die gast heeft diepere issues, dat werd duidelijk naar voren gebracht.
Dat heb ik wel vaker met deze serie: dan starten ze verhaallijnen, om ze vervolgens abrupt af te kappen en er nooit meer op terug te komen... Ik vraag me bijvoorbeeld af of we die homo ooit nog terug gaan zien.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:07 schreef JopJuh het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom die niet gewoon teruggaat (hij is nu toch vrijgezel) naar dat ex-leraresje van Sally, vond ik wel een lekkere chick, gemiste kans van de script writers.
Sal? Ja, inderdaad. Of Kinsey, die is ook ineens helemaal weg. 't Is dat Ken nu nog een keer terugkwam...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:30 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat heb ik wel vaker met deze serie: dan starten ze verhaallijnen, om ze vervolgens abrupt af te kappen en er nooit meer op terug te komen... Ik vraag me bijvoorbeeld af of we die homo ooit nog terug gaan zien.
Sal was idd gaafquote:Op maandag 16 augustus 2010 23:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sal? Ja, inderdaad. Of Kinsey, die is ook ineens helemaal weg. 't Is dat Ken nu nog een keer terugkwam...
tegenwoordig zit er ondertiteling onder de MKV'squote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:57 schreef .Julie. het volgende:
Volgen jullie het trouwens zonder ondertiteling?
Ik wel, en zit af en toe terug te "spoelen", en te googlen wat er bedoeld wordt.
"off the ledge" over een account binnenslepen. En .. even denken.. de buurvrouw tegen Betty als zij haar vertelde over een ontmoeting met vroegere vriendin met een oudere man, party girl. "butterfly 8"
Film dus, wist ik niet. Ennn.. ik ging dat boek ook googlen want kende het niet.
Maar ook mooi gezegd doch simpel, de taal kan zo mooi zijn. Als een jongen tegen Betty op de manege zegt: you are so profoundly sad (nu ja, dit heeft weer niets met de serie an sich te maken).
Ik ook. Vind het sowieso een top seizoen. Veel beter dan het vorig seizoen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:29 schreef MikeyMo het volgende:
ik vond dit wel een goede aflevering anders
True opeens zijn ze ook Clearasil kwijt, terwijl ze eerst nog voor het volledige pakket zouden gaan van z`n schoonvader inclusief Clearsil zouden gaan. Merk wel vaker dat er soms zomaar stappen worden gemaakt tussen twee afleveringen om wat snelheid te creëren. Hoop dat ze Peggy in de volgende aflevering weer wat verder uitwerken met al die creatievelingen uit E4. Verder begint Betty me echt tegen te staan als figuur in de serie, had altijd wel sympathie voor haar maar ondertussen is ze echt gewoon een domme doos geworden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:24 schreef Gimmick het volgende:
Op zich leuke aflevering, maar het toont ook wel de zwakkere verhaallijn aan van dit seizoen. Er slordig dat zomaar in deze aflevering een enigszins vergelijkbaar concurrerend bureau wordt gepresenteerd. Geheel met een rivaliserende eigen Draper. De concurrenten waren altijd DDB, Erickson, Grey: grote namen waarvan je vrijwel niets zag. Waarschijnlijk horen we na deze aflevering ook niets meer van dat andere bureau.
Dat vind ik slordig schrijfwerk: Oh, Draper heeft een Nemesis nodig, we creëren even een nieuw bureau. Ook de zelfstandige scene in dat bureau is een stijlbreuk: volgens mij kwam het tot nu nooit voor dat er zo'n belangrijke scene plaatst vind zonder dat één van de hoofdkarakters er aan mee doet. Al hadden ze dat langzamer opgebouwd had er een veel sterker verhaallijn in gezeten.
Zou zij nou puur natuur zijn?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |