abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62853829

Mad Men is een Amerikaanse serie die vorig jaar debuteerde in Amerika en inmiddels net het tweede seizoen erop heeft zitten. De serie volgt Don Draper en zijn collega's van het reclamebedrijf Sterling Cooper in het New York van begin jaren '60. De serie heeft een mooie waarheidsgetrouwe setting die gedetailleerd voldoet aan het tijdperk waarin het zich afspeelt en heeft inmiddels meerdere Golden Globes en Emmys gewonnen. Mad Men is gecreëerd door Matthew Weiner die o.a. ook aan The Sopranos gewerkt heeft. De serie wordt helaas (nog?) niet in Nederland uitgezonden.

Links:
Officiele site
Wikipedia entry
IMDB pagina

Zijn er hier op fok! nog meer fans van deze geweldige serie? Ik ben zelf nog in het eerste seizoen, maar ben nu al verslaafd aan de sterke scripts, mooie settings en kleding en algehele sfeer van de serie Ik kon zo geen topic vinden iig, maar misschien heb ik iets over 't hoofd gezien Ik kan de OP nog wel wat uitbreiden, maar eerst maar even polsen of er überhaupt nog meer fans zijn
pi_62862151
Kickje

Niemand?
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:53:48 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_62937567
Pronte tietjes heeft die dame daar links.
Confidence through competence
pi_62939210
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:53 schreef Stereotomy het volgende:

pi_62981301
* tweede fan op fok zich meldt*

Fantastische serie! Ik heb nu beide seizoenen gezien, en bij het tweede vond ik het erg fijn dat de vrouwen wat meer verhaal en achtergrond kregen. In het begin vond ik het een echte 'mannenserie', en Don Draper een enorme klootzak (nog steeds wel), maar bleef ik toch hangen door de kwaliteit.

De styling is van een ongekend hoog niveau, alles ziet er echt perfect uit. Kleding, kapsels, (dat roken ook de hele tijd ), offices, het taaltje...geweldig! Ik denk alleen dat we de enige 2 fans zullen blijven tot het ooit in Nederland wordt uitgezonden. Kan me trouwens niet voorstellen dat dat NIET gebeurt, daarvoor is het gewoon te goed.

O, en Joan is
pi_62987172
Een lotgenoot!

Ik vind dat ook een van de mooie dingen aan de serie. Dat je van elk karakter op het ene moment houdt en het andere moment er weer een hekel aan hebt. Zo ook met Don Draper idd.

Er stond laatst een artikel in de Revu waarin geloof ik gemeld werd dat de omroepen niet verwachtten dat Mad Men zou aanslaan in Nederland.
pi_62991299
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:43 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Er stond laatst een artikel in de Revu waarin geloof ik gemeld werd dat de omroepen niet verwachtten dat Mad Men zou aanslaan in Nederland.
Ja, want Gooische Vrouwen is zo ongeveer het hoogste niveau wat de tv kijker hier in Nederland aankan natuurlijk
pi_62991338
quote:
Op woensdag 5 november 2008 23:43 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik vind dat ook een van de mooie dingen aan de serie. Dat je van elk karakter op het ene moment houdt en het andere moment er weer een hekel aan hebt. Zo ook met Don Draper idd.
Ja, zo merkte ik tot mijn schrik dat ik een zwak had gekregen voor Pete
pi_63036548
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:31 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ja, zo merkte ik tot mijn schrik dat ik een zwak had gekregen voor Pete
Daar kan ik me nou niets bij voorstellen Wordt ie in het tweede seizoen sympathieker ofzo?

Het tweede seizoen heeft sowieso wel iets meer uitdieping van de karakters toch?
pi_63038941
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:39 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Daar kan ik me nou niets bij voorstellen Wordt ie in het tweede seizoen sympathieker ofzo?

Het tweede seizoen heeft sowieso wel iets meer uitdieping van de karakters toch?
Pete blijft een backstabbing rat, maar hij is zo ontzettend leuk klunzig geschreven. En hij weet in iedere situatie exact het verkeerde te zeggen. Dat werkt op den duur toch vertederend

En bij het tweede seizoen leer je iedereen echt beter kennen. Veel aandacht en verhaallijnen voor Betty (en haar huwelijk), Peggy (en haar kerkgaande familie en carriëre) en Joan (en haar exen ). Ook sappige scènes van het kantoorleven in de sixties!
pi_63039704
Dat zit in alle karakters wel een beetje, dat ze constant de verkeerde keuzes maken. Al heb ik vanaf het begin al een zwak voor Don Draper.

Ben wel benieuwd naar het tweede seizoen, de eerste aflevering die ik zag was de openingsaflevering van het tweede seizoen en toen kwam ik er niet echt in. Ben daarna (gelukkig) het eerste seizoen eerst maar gaan kijken.
pi_63054043
Ik had juist een beetje moeite het eerste seizoen 'erin' te komen: voor mij waren al die mannetjes op het reclamebureau (vooral het team van Don) zo inwisselbaar! Nu, na seizoen 2, hebben ze allemaal wel een achtergrond gekregen, en een paar goede scenes. Volgens mij is dit ook zo'n serie die, net als de Sopranos, juist beter wordt ieder seizoen. Ik hoop in ieder geval dat er nog veel volgen!

Heb jij enig idee over de respons in Amerika? Heeft het succes, of moeten we vrezen?

En nog over Joan: heerlijk om eens een niet piepdunne vrouw als object van ieders begeerte te zien. En wat is ze prachtig! Natuurlijk ook echt het ideaal van die tijd. Er komt ook nog een pitch voor een campagne waarbij iedere vrouw òf een Jackie, òf een Marilyn is. Zie je ze het hele kantoorbestand secretaresses langschecken
pi_63085376
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:23 schreef Laureline het volgende:
Ik had juist een beetje moeite het eerste seizoen 'erin' te komen: voor mij waren al die mannetjes op het reclamebureau (vooral het team van Don) zo inwisselbaar! Nu, na seizoen 2, hebben ze allemaal wel een achtergrond gekregen, en een paar goede scenes. Volgens mij is dit ook zo'n serie die, net als de Sopranos, juist beter wordt ieder seizoen. Ik hoop in ieder geval dat er nog veel volgen!

Heb jij enig idee over de respons in Amerika? Heeft het succes, of moeten we vrezen?

En nog over Joan: heerlijk om eens een niet piepdunne vrouw als object van ieders begeerte te zien. En wat is ze prachtig! Natuurlijk ook echt het ideaal van die tijd. Er komt ook nog een pitch voor een campagne waarbij iedere vrouw òf een Jackie, òf een Marilyn is. Zie je ze het hele kantoorbestand secretaresses langschecken
Het eerste seizoen dient denk ik vooral om de setting neer te zetten. Net als The Sopranos worden de karakters steeds verder uitgediept in daarop volgende afleveringen/seizoenen. Wel grappig hoe onbeholpen ze met vrouwen omgaan, zoals bijvoorbeeld die Joodse cliente met haar modeboetiek, zoals ook besproken in onderstaande artikel uit The Guardian:
quote:
Sexist, racist ... I truly loved it
Through a politically incorrect haze of cigarette smoke, Lynn Barber spots a TV hit

Lynn Barber
guardian.co.uk, Sunday February 10 2008 11.50 GMT
The Observer, Sunday February 10 2008
Article history
Someone sent me a DVD of the first episode of Mad Men and it is utterly brilliant. It is written by one of The Sopranos' writers, Matthew Weiner, and if it carries on as well as it starts it could even rival the sainted Sops, or at least make up for its absence.

It is so deft, so quick, so subtle, it makes even supposedly intelligent films such as Charlie Wilson's War seem plodding. Set in a Manhattan advertising agency, circa 1960, the first episode is all about smoking. Of course everyone in the office smokes. But the Reader's Digest - a huge influence in those days - has just run an article about the connection between smoking and lung cancer and the government has ruled that cigarette manufacturers can no longer advertise the health benefits (!) of smoking.

This leaves most advertising agencies despondent but Don Draper, our hero, points out that this is the greatest opportunity for advertising since the invention of breakfast cereal because you have six identical manufacturers making six identical products and it is only advertising that can differentiate them. He asks his client, Lucky Strike, to describe how cigarettes are made and latches on to the word 'toasted' and says that's our campaign - Lucky Strikes are toasted and all the others are cancer.

But there is more, much more, packed into this episode - in fact a snapshot of an era. While I was wallowing in nostalgia for those happy days when everyone could smoke in the office, in bars, in restaurants, I was suddenly brought up cold by a scene in which a gynaecologist smokes while examining his patient. That's right: doctors did smoke in those days - I'd forgotten. Moreover, he was simultaneously telling her that while she was 'not a strumpet' for wanting the contraceptive Pill, 'even in our modern times, easy women do not find husbands'.

The women in the office of course suffer routine sexual harassment - all the blokes rush to see 'the new girl' secretary and tell her off for wearing her skirt too long. And there is racism - when a Jewish client (a woman!) approaches the agency, the admen all dash round trying to find out if they have any Jewish employees and dig out someone from the mailroom to attend the meeting. They also hint, none too subtly, that there are Jewish agencies for Jewish businesses and she has come to the wrong place.

Sorry, I'm going on. But I have never seen an hour of television that made me think so much. Everyone who complains about political correctness should be forced to watch it because it is a reminder of what the work environment was like before we had laws against sexism, racism, homophobia and the rest. It even made me rethink my own attitude to smoking, though admittedly while puffing away.

But in case that makes it sound too serious, I should quickly add that it is also, and primarily, very funny. One series has been shown in the US (to rave reviews) and a second has been commissioned so let's hope it doesn't fall victim to the writers' strike - this could be one of the all-time greats.
http://www.guardian.co.uk/artanddesign/2008/feb/10/art.television

De respons in Amerika is erg goed! Vele Emmy nominaties en een serie waar veel over gesproken/geschreven wordt. Ik ontdekte Mad Men ook op aanraden van wat Amerikaanse vrienden.

En Joan is echt supersexy met d'r zwoele blik en mooie lichaam
pi_63112721
Ha, dat geeft hoop! En leuk, ik wist helemaal niet dat er ook een Soprano's-schrijver bij betrokken was. Als ze dan maar niet net zo lang als de Sopranos wachten tussen de seizoenen, ik heb nu al zin in 3. Wanneer ga jij 2 kijken?

Gezellig trouwens hè, ons eigen topic
  maandag 10 november 2008 @ 22:40:36 #15
55709 Stereotomy
pi_63116528
Ik lurk nog immer mee.
pi_63116848
quote:
Op maandag 10 november 2008 20:55 schreef Laureline het volgende:
Ha, dat geeft hoop! En leuk, ik wist helemaal niet dat er ook een Soprano's-schrijver bij betrokken was. Als ze dan maar niet net zo lang als de Sopranos wachten tussen de seizoenen, ik heb nu al zin in 3. Wanneer ga jij 2 kijken?

Gezellig trouwens hè, ons eigen topic
Ik heb 't eerste seizoen bij m'n ouders op de computer staan en daar ben ik al een tijdje niet geweest, dus ik blijf er voorlopig nog even van verstokt

Supergezellig, voeg me anders ook maar op msn toe als je wil, praat wat makkelijker

En Stereo, downloaden die hap! 't lijkt me wel een serie voor jou
  maandag 10 november 2008 @ 22:51:04 #17
55709 Stereotomy
pi_63116902
Jij kent me helemaal niet. Tenzij je al maanden aan het meelurken bent in de CUL SC. Okee, en in ons andere topic.
pi_63117046
Ik zie je vaak posten over de marketing achter geurtjes e.d., vandaar
pi_63117361
Ik heb geen msn, ben lichtelijk antiek. En Stereotomy, jij lurkt ook in het Slank-topic !
pi_63117512
Vandaar dat zo'n 60's serie je aanspreekt

Nouja, dan blijft 't topic iig wel goed doorlopen.
ff afkloppen
pi_63117790
Ohja, wat lichte spoliers van het 3e seizoen uit een interview met Matthew Weiner:

We'll see more of the supporting characters in Season 3. "These people are a central part of this world, not just because of the way they define Don and Pete and Peggy. They’re all interesting to me."

On what may become important in Season 3: "There’s an element that’s very important in the show, and it’s usually just window dressing in a TV show – [Don] tells his kids things he doesn’t tell Betty. They ask. Is he going to be lying to his kids? He says to his son in the first season – I will never lie to you. This season he starts talking about his dad. He tells Betty he was beaten and she doesn’t even know that!"

On preparing for Season 3: "I’m going to do exactly what I’ve done [before the previous seasons]. I’m going to read everything between [when the season ended] and 1965. Not that that’s the year [Season 3 will be set], but I will try to get as much as I can in there and figure out what’s going on and what the country’s about. Because one of my fantasies about this from the very beginning was to show how it happened and show how it happened to regular people. Mentally, we just got from Eisenhower to Woodstock. Nobody thinks about that that was a trickle that turned into that." He also prepares by listening to conversations: "“I build episodes around things I’ve overheard. Like a woman saying, ‘I like being bad and then going home and being good.’”

What to look for in Season 3: "Kurt coming out. That was a perfect example of what I’m hoping to do more of. Which is, Kurt comes out, because of course there were openly gay people. Of course people worked around them, anybody who was in show business or the arts, they were there. They said they were gay. They lived a gay life and they got arrested if they went to a bar and tried to pick anyone up. They were punished for it. It wasn’t like no one had heard the word before. Sal is not a symbol. Bryan [Batt, who plays Sal] and I always talk about this, that this gay thing is always played for humor. The guy who doesn’t know or whatever, who’s still in the closet. The truth is, it was a very very painful period. I’ve had as many people tell me about their dads. About being raised by gay dads, how hard it was for them."

http://featuresblogs.chic(...)mad-men-peggy-a.html

Maar nog niet echt iets over een datum voor het derde seizoen verder
pi_63117963
En de derde post op rij, op zaterdagavonden om 22:55 NL tijd is het eerste seizoen ook te zien op BBC 4, voor de mensen met digitale tv. Ze zijn nu bij de 4e aflevering geloof ik.
pi_63118095
Oh God ja, Sal! De enorme homo in de kast! Met die kwezelige fleemogen, en het lieve zielige vrouwtje thuis. Maar het interview klinkt in ieder geval goed. En dat het te zien is op de BBC ook! * gaat mensen werven*
pi_63118407
Jup, bij aflevering 4 valt er ook nog best in te stappen lijkt me. Ik weet alleen niet of BBC 4 ook op de gewone kabel zit?
  zaterdag 15 november 2008 @ 11:18:09 #25
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_63240498
Hey, een Mad Men topic....afgelopen week een paar afleveringen gekeken, maar ik ben er nog niet helemaal uit....prima acteurs en prima dialogen, maar het zuigt me nog niet echt naar binnen moet ik zeggen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_63276540
Gewoon doorzetten. Echt! Het wordt steeds beter. En dat hoort toch wel bij de jaren '60, dat tikje afstandelijke
pi_64309520
Voor de liefhebbers; Jon Hamm is verkozen tot GQ Man of the Year en staat derhalve met een leuk interview in de nieuwste GQ
pi_64384754
En ze hebben 2 Emmy's gewonnen! Beste dramaserie en beste script (Matthew Weiner, voor Smoke Gets in Your Eyes)! Als ze nu niet aangekocht worden....Het wordt tijd dat Nederland went aan dit kantoor, waar je de rondborstige secretaresses nog onbeperkt kan lastigvallen en je het beste werk doet met een glas whisky in de hand.
pi_65486633

Een tijdje terug seizoen 2 afgekeken. Nu begint het lange lange wachten tot het derde seizoen in juli begint. Was ik nog maar waar ik was aan 't begin van dit topic
  dinsdag 10 maart 2009 @ 16:43:37 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_66901636
Tijd om deze serie eens een kans te geven. Klinkt veelbelovend.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_66905258

In de Britse GQ deze maand weer een leuk Mad Men artikel en een mooie fotoshoot van de dames en Pete en Don.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:08:14 #32
126281 Toon_Tetten
En een milkshake banaan
pi_66909211
Er spelen zeer leuke dames in mee
Hier heb je een punt .
  zondag 29 maart 2009 @ 16:25:19 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67520856
Ik heb Mad Men op aanraden van een vriend ontdekt en ben totally hooked.
Geweldige serie, in alle opzichten.
Nog maar op de helft van het eerste seizoen, maar wat een genot om naar te kijken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_67542163
Yeah, weer een fan erbij!

Ik zag trouwens dat de BBC 't dit weekend pas om 3 uur 's nachts uitzond.
  maandag 30 maart 2009 @ 12:04:09 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67542246
Weet iemand wanneer seizoen 2 op DVD verschijnt?
Dit is zo'n serie die ik origineel wil hebben, net als Deadwood en ik heb nog maar drie afleveringen van seizoen 1 te gaan .
pi_67542529
Geen idee, ik heb 't allemaal gedownload

Ik wil 't overigens ook op dvd hebben, maar denk dat ik even wacht tot de serie voorbij is, dan komt er vast wel een mooie complete boxset uit van alle seizoenen. Hopelijk duurt dat nog wel even
pi_69277058
Fan erbij

Heel seizoen 1 gezien
over 1 maand seizoen 2 released op DVD die ik dan wel bestel !
pi_69280579
Welkom!

Hopelijk nog wat meer drukte in dit topic als het in NL op tv komt v.d zomer!

Copycat. inmiddels al aan seizoen 2 begonnen?
pi_69280801
Oh, en ik las deze week toevallig dat het derde seizoen nu gefilmd wordt en in augustus op de buis komt in Amerika.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 02:32:58 #40
158452 IQM
I am the one
pi_69280845
Als Cc 'm goed vindt, moet ik 'm ook maar eens gaan downloaden.
Scio Melius
Op zaterdag 6 juni 2009 15:53 schreef Emimich het volgende:
Gelul.
pi_69280988
Ik heb een paar kleine stukjes gechecked en 't ziet er wel tof uit misschien ook maar eens gaan kijken
pi_69285512
Ik denk dat ik het extra leuk vind omdat ik later ook die kant op wil !
  maandag 25 mei 2009 @ 16:52:13 #43
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_69386623
Ik heb hem ook nog in de wacht staan. Aangezien ik een marketingopleiding doe vind ik het wss wel tof

Verkapte tvp overigens.
Primum non nocere
pi_69646100
OK, ik ben net klaar met Deadwood en verwacht dat daar het komende jaar niets tegenop kan. Toch deze ook maar eens kijken.
anonieme razernist
  maandag 8 juni 2009 @ 11:57:02 #45
139330 TNA
For the stars that shine
pi_69821671
Beide seizoenen gezien, prachtig portret van de jaren '60
pi_69821987
Leuk om te zien dat er steeds meer geïnteresseerden en fans bij komen Ik kijk nu sporadisch wat oude afleveringen in afwachting van seizoen 3.
pi_69822012
Ik ben erg benieuwd naar Mad Men moet ik zeggen. Hoor/lees er goeie dingen over en schijnt binnenkort ook door de Vara of VPRO uitgezonden te worden.
http://www.myspace.com/21gunsalutehc
"Never back down, never give in"
  maandag 8 juni 2009 @ 12:10:43 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69822064
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 02:06 schreef le_knightclub_soda het volgende:

Copycat. inmiddels al aan seizoen 2 begonnen?
Nee. Ik ga meteen eens kijken of die al te koop is. Moest volgens mij wel rond deze tijd op DVD verschijnen.
  maandag 8 juni 2009 @ 12:12:05 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69822109
En gereserveerd. Komt volgende week uit .
pi_69822137
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:12 schreef Copycat het volgende:
En gereserveerd. Komt volgende week uit .
de DVD box of.. ?
en waar dan?
  maandag 8 juni 2009 @ 12:16:27 #51
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69822223
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:13 schreef raaavi het volgende:

de DVD box of.. ?
en waar dan?
DVD Box. Bij Bol.com. Maar nu ga ik natuurlijk twijfelen of het wel de goeie is, er staat nergens het seizoen bij en omdat ie volgende week pas uitkomt, ging ik direct uit van het nieuwe seizoen ...
Nou ja, zo niet, dan stuur ik 'm weer retour .
  maandag 8 juni 2009 @ 12:20:12 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_69822320
Even gebeld .

Het is het tweede seizoen .
pi_70106715
Bij de Zomer Draait Door gaat het zometeen over Mad Men
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_70107760
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:20 schreef Copycat het volgende:
Even gebeld .

Het is het tweede seizoen .
Goed bezig!
pi_70107769
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:30 schreef Tim86 het volgende:
Bij de Zomer Draait Door gaat het zometeen over Mad Men
Klein stukje
wat de meesten denkik al wisten

Word groter, stuk in de toekomst, en dat je moet kijken!
  donderdag 18 juni 2009 @ 01:44:14 #56
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70118994
Ben nu seizoen 1 aan t kijken. Het kabbelt wat teveel wmb, Sopranos vond ik pakkender. Het is niet slecht maar niet zo goed als WW, Sopranos of Dexter
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  donderdag 18 juni 2009 @ 08:24:14 #57
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70120251
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 01:44 schreef Stefan het volgende:
Ben nu seizoen 1 aan t kijken. Het kabbelt wat teveel wmb, Sopranos vond ik pakkender. Het is niet slecht maar niet zo goed als WW, Sopranos of Dexter
Totaal andere series, niet te vergelijken. Dat kabbelende hoort er juist zo bij. Geniet van het decor en de sfeer.
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:07:25 #58
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70124029
Ja, maar dat is na een paar aflevering ook wel weer gezien. Sfeer is goed, zover ik als 70 kind kan beoordelen, maar ik moet toch wat meer hebben dan sfeer en decor. Het is me toch iets teveel soap.
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:16:31 #59
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70124389
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:07 schreef Stefan het volgende:
Ja, maar dat is na een paar aflevering ook wel weer gezien. Sfeer is goed, zover ik als 70 kind kan beoordelen, maar ik moet toch wat meer hebben dan sfeer en decor. Het is me toch iets teveel soap.
Ik heb dankzij de sfeer echt van ieder dialoog genoten. Overigens vind ik Dexter ook de beste serie die ik ooit heb gezien, maar het is totaal anders.
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:21:15 #60
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70124567
Dexter is ook anders maar ik beoordeel een serie of ik er meer van wil zien en hoe graag
Dexter, Sopranos en West Wing moest ik kijken al spoelde ik veel psychiater en moederscenes van Sopranos door, ik vond het maffiagedeelte veel beter. Six Feet Under was ik na 2 seizoenen ook ineens klaar mee. Prison Break en Desperate Housewifes keek ik ook 1 seizoen.

Destijds vond iedereen Law en Order en ER geweldig, nooit gezien, Mad Men is me iets te soaperig. Dat is True Blood en Sopranos ook maar daar gebeurt meer. Seizoen 1 ga ik wel kijken maar na zoveel geweldige verhalen valt ie toch tegen,
pi_70125437
Gister die making off gezien op nederland 3 of 2

Was nice!
pi_70128538
Jaaa!

Ook de intro gezien gisteren, ziet er veelbelovend uit!
De Vara gids spreekt zelfs van de beste tv-serie in 10 jaar. Al zijn zij natuurlijk niet helemaal onbevooroordeeld...

Vanaf nu iedere woe. rond 23.00 uur geloof ik?
Pff
  donderdag 18 juni 2009 @ 13:22:06 #63
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70128658
De beste serie sinds 10 jaar

Dat is wmb toch echt West Wing. Waarin de dochter van de President hier een naief meiske is
pi_70128749
Ik heb de hele serie al gezien heur !

Echt heel toevallig

Zag de dvd box liggen bij een kennis.
ik moest toch nog even wachten dus begon te kijken
toen was ik klaar met alle afleveringen!

Beetje rondvragen, wie het kent.. NIEMAND.

En nu , 2 weken later heel veel media die ermee komt!
  vrijdag 19 juni 2009 @ 10:12:21 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_70158220
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 19:58 schreef raaavi het volgende:

Goed bezig!
Ze hebben me voorgelogen. Gisteren lag toch het eerste seizoen op de deurmat.
pi_70166321
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 10:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ze hebben me voorgelogen. Gisteren lag toch het eerste seizoen op de deurmat.
Wat een mongolen.
terug sturen op hun kosten dus.
pi_70266536
Mad Men is in mijn optiek oppervlakkig vermaak dat in eerste instantie indruk maakt door een vernisje van pakkende reclameslogans, intriges en decorum, maar uiteindelijk niet meer is dan een constante vertoning van decadentie, sexy rookgedrag, clichématig overspel, ongebreidelde borrelpraat tijdens kantooruren die gepaard gaat met liters bourbon en corporaal haantjesgedrag, waarmee een karikatuur wordt geschetst van de reclamewereld.

Desondanks blijf ik deze serie wel volgen .

[ Bericht 0% gewijzigd door cultheld op 22-06-2009 20:34:49 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 22 juni 2009 @ 20:33:20 #68
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70266832
Heb seizoen 1 achter de rug. Wist alle plotwendingen al maar dat maakt hier niet echt uit, je kunt t gewoon kijken, idd, stereotiep en voorspelbaar. Karakters maken veel goed, verhaal is er amper. S2 kijk ik wel als t is vertaald
pi_70316129
Making of vorige week was erg dope. Vanavond aflevering 1 én 2 toch?
http://www.myspace.com/21gunsalutehc
"Never back down, never give in"
pi_70570784
Ik heb de afgelopen dagen beide seizoenen gezien, en inmiddels is het wel een blijvertje geworden.
Het vergde me wel wat moeite om erin te komen, maar het moment dat het duistere verleden van Donald meer aan bod kwam begon deze serie me steeds meer te boeien. Vanaf seizoen 2 vond ik het gelijk al stukken beter en veel grappiger.

Het viel me wel op dat bijna alle scènes op een decor plaatsvinden en er maar weinig buitenlocaties worden gebruikt. Af en toe zag je wel scènes die buiten plaatsvinden, zoals de trillende handen van Betty tijdens het autorijden, het uitlaten van de hond en de tuinscènes. Maar de eerste keer dat het me opviel dat ze echt buiten filmde was de scène in de laatste aflevering van seizoen 1 waar Betty met dat jochie praat met al die auto's uit de jaren '50. In seizoen 2 werd dat gelukkig al wat meer met de paardrij scènes van Betty en het moment dat Donald in aflevering 11 op zakenreis ging.

Het budget voor deze serie zal denk niet al te groot zijn, zeker als je rekening houdt met de decors, kleding en kapsels. Het viel me dan ook op dat deze serie op door AMC wordt uitgezonden, een zender waar ik een aantal dagen geleden nog nooit van had gehoord.
Ik denk niet dat veel zenders geïnteresseerd waren in zo'n serie met expliciete scènes, overmatig drankgebruik en het contante gerook. Ik denk dan ook dat de makers van deze serie voor deze zender kozen om de authenticiteit toch te kunnen behouden.

Het viel me trouwens wel op dat telkens als je Betty Draper met een willekeurige man zag er altijd een apart sfeertje werd gecreëerd , alsof er een verkrachtingsscène zat aan te komen. Uiteindelijk was Joan de pineut en dat nog door haar verloofde.

Na 2 seizoenen weet ik trouwens van de meeste hun namen nog geeneens.

Ik zie net pas dat degene die Pete Campbell speelt ook in Angel te zien was als Connor.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Silencer op 02-07-2009 09:02:53 ]
pi_70594803
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 13:22 schreef Stefan het volgende:
De beste serie sinds 10 jaar

Dat is wmb toch echt West Wing. Waarin de dochter van de President hier een naief meiske is
Neeneenee, dat is The Wire. Wat niet wegneemt dat je van Mad Men toch heerlijk kan smullen .
En seizoen 2 vond ik beduidend beter. Kom daar eens om bij de meeste series! Niet meer alleen het oudejongenskrentenbroodgedoe, maar veel meer aandacht voor de vrouwen.
pi_70595281
The Wire is top, maar natuurlijk niet beter dan The Sopranos .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_70596254
The Wire staat voor mij boven Mad Men en The Sopranos. Nog nooit zo'n goede serie gezien.
  zondag 5 juli 2009 @ 08:05:19 #74
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_70660151
GE-WEL-DIG!
Nu bezig met s1. You gotta read between the lines .

en een geweldige promotie campagne. Reclame maken in een tv serie over een advertising company (o.a. Heineken). Briljant

[ Bericht 41% gewijzigd door ebeaydojraes op 05-07-2009 09:16:42 ]
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  zaterdag 18 juli 2009 @ 09:10:14 #75
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71088322
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:53 schreef Stereotomy het volgende:
wel meer dan pront:

Christina Hendricks (Mad Men) - wat een epische borsten!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 18 juli 2009 @ 09:58:33 #76
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71088676
er wordt trouwens ook wat afgezopen op het kantoor. Iedereen met een eigen kantoor heeft ook minimaal 1 fles sterke drank staan
[..]
pi_71244589
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 09:58 schreef MikeyMo het volgende:
er wordt trouwens ook wat afgezopen op het kantoor. Iedereen met een eigen kantoor heeft ook minimaal 1 fles sterke drank staan
Ja, je moet toch ergens de inspiratie vandaan halen Als dat niet genoeg is kan je altijd nog bij de secretaresses terecht.

En Joan is inderdaad de ultieme sexbom. Zelfs ik, als hetero vrouw, kan mijn ogen nauwelijks van haar afhouden. Wel een zeldzaam apart figuur, normaal zie je enorme borsten juist bij òf hele dikke, òf verder superdunne heuploze vrouwen. Bij haar is het echt in verhouding, een zandloper. Qua figuur lijkt ze eerder op Jayne Mansfield dan op Marilyn.
  donderdag 23 juli 2009 @ 21:41:44 #78
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71264343
zo siezoen 1 af. Vonden jullie ook niet dat het wel erg vreemd was dat Peggy zomaar even zwanger was en 5 minuten later beviel. Dat zou betekenen dat ze 9 maanden niets door heeft gehad. Ze was redelijk slank dus dat moet je zien...
[..]
pi_71265775
Zij wist zeker wel dat ze zwanger was, alleen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iedereen van het kantoor niet. Die maakten alleen grapjes over het feit dat ze steeds dikker werd. Daar wordt in seizoen 2 nog even- ook middels de kantoorhumor van de jongens onderling- aan gerefereerd, wanneer ze dus weer slanker is geworden.
  donderdag 23 juli 2009 @ 22:55:48 #80
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71267266
Nou ze kwam bij de dokter en was echt verbaasd dat hij een hartje hoorde en vertelde dat ze zwanger was
[..]
pi_71278903
quote:
Op maandag 22 juni 2009 20:33 schreef Stefan het volgende:
Heb seizoen 1 achter de rug. Wist alle plotwendingen al maar dat maakt hier niet echt uit, je kunt t gewoon kijken, idd, stereotiep en voorspelbaar. Karakters maken veel goed, verhaal is er amper. S2 kijk ik wel als t is vertaald
Er zit volop verhaal in de serie, alleen wordt er veel impliciet gelaten (denk bijv. aan de scene met Salvatore Romano in het restaurant in seizoen 1). Dat maakt het in mijn ogen juist een intelligente serie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou het overigens erg waarderen als de spoilers hier met terugwerkende kracht achter tags gezet zouden kunnen worden. In Nederland wordt seizoen 1 uitgezonden - ik geloof dat ze net aflevering 6 hebben gehad - en het is niet te doen om dit topic te lezen zonder een hoop voorpret te bederven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 24-07-2009 11:14:31 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:10:36 #82
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_71278994
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:07 schreef Claudia_x het volgende:

Ik zou het overigens erg waarderen als de spoilers hier met terugwerkende kracht achter tags gezet zouden kunnen worden.
Er is een apart Mad Men NL topic, daar mag je alleen praten over eps die op de NL TV zijn geweest. Hier mag je alles bespreken wat in de USA op TV is geweest.
pi_71279078
Oh, ik vind het ook leuk om geschiedenislesjes te krijgen (al wordt er natuurlijk met de geschiedschrijving aan de haal gegaan):

pi_71279109
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:10 schreef Stefan het volgende:

[..]

Er is een apart Mad Men NL topic, daar mag je alleen praten over eps die op de NL TV zijn geweest. Hier mag je alles bespreken wat in de USA op TV is geweest.
Excuses! Heb ik niet goed gekeken. Misschien kan er een link in de OP?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 11:15:37 #85
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_71279152
Het Maffe Mannen topic:
[NL] Mad Men
pi_71312188
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:55 schreef MikeyMo het volgende:
Nou ze kwam bij de dokter en was echt verbaasd dat hij een hartje hoorde en vertelde dat ze zwanger was
Oja, dat is waar ook. Ik geloof dat ik dat meer als verdringing heb opgevat. Ik weet dat het bestaat, vrouwen die 'ineens' bevallen en van niets wisten, maar als ex-zwangere kan ik me nog steeds niet voorstellen dat je dat echt helemaal niet merkt, vermoedt of voelt.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:25:04 #87
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_71395556
Eerste ep van S2 gezien maar heb niet zoiets van wow, ik wil de rest zien. Kan het al helemaal uittekenen. Weet niet of ik nog wil volgen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:26:09 #88
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71395603
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:25 schreef Stefan het volgende:
Eerste ep van S2 gezien maar heb niet zoiets van wow, ik wil de rest zien. Kan het al helemaal uittekenen. Weet niet of ik nog wil volgen.
Als je op die manier naar Mad Men kijkt heeft het idd geen zin om verder te kijken.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:38:16 #89
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_71396054
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:26 schreef TNA het volgende:

[..]

Als je op die manier naar Mad Men kijkt heeft het idd geen zin om verder te kijken.
Het is me te traag. Er gebeurt geen ene moer eigenlijk.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:43:50 #90
158452 IQM
I am the one
pi_71396291
Het kan me na vier afleveringen nog steeds niet echt boeien. True, 't is leuk hoe ze de sfeer (die van toen en die van in een marketingwereld) hebben neergezet, maar dat mag toch geen reden vormen om een serie te blijven volgen? De verhaallijnen zijn mager en het acteerwerk doet me ook geen zak.

Het enige echt boeiende wat dan overblijft zijn de epic boobs van Joan Holloway.
Scio Melius
Gelul.
pi_71396881
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:43 schreef IQM het volgende:
Het kan me na vier afleveringen nog steeds niet echt boeien. True, 't is leuk hoe ze de sfeer (die van toen en die van in een marketingwereld) hebben neergezet, maar dat mag toch geen reden vormen om een serie te blijven volgen? De verhaallijnen zijn mager en het acteerwerk doet me ook geen zak.
Wie is Donald Draper?
Waarom heeft hij een maitresse als hij gelukkig getrouwd lijkt?
Wat is er aan de hand met zijn vrouw?
Hoe zal het Peggy vergaan op kantoor?
Gaat Peter Campbell Donald Draper van zijn troon stoten?

Dat zijn zo even wat verhaallijnen die ik me herinner van de eerste aflevering. Waarschijnljik is de serie te subtiel voor je?
quote:
Het enige echt boeiende wat dan overblijft zijn de epic boobs van Joan Holloway.
Ja dus.
pi_71397061
Te subtiel . Deze serie is echt niet zo bijzonder hoor (tenzij je normaal gesproken naar As The World Turns kijkt).
pi_71397078
Ik heb overigens gister de tweede aflevering van het tweede seizoen gezien, en helaas heb ik door de afwezigheid van ondertiteling weinig verstaan van het citeren uit Meditations in an Emergency . Het blijkt het laatste deel te zijn uit een gedicht van Frank O’Hara (Mayakovsky).

Now I am quietly waiting for
the catastrophe of my personality
to seem beautiful again,
and interesting, and modern.

The country is grey and
brown and white in trees,
snows and skies of laughter
always diminishing, less funny
not just darker, not just grey.

It may be the coldest day of
the year, what does he think of
that? I mean, what do I? And if I do,
perhaps I am myself again.

Wat een fijn einde.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:15:19 #94
158452 IQM
I am the one
pi_71397531
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 14:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wie is Donald Draper?
Waarom heeft hij een maitresse als hij gelukkig getrouwd lijkt?
Wat is er aan de hand met zijn vrouw?
Hoe zal het Peggy vergaan op kantoor?
Gaat Peter Campbell Donald Draper van zijn troon stoten?
Sorry, hoor, maar de vragen die jij stelt zijn van het niveau 'soap'.
Scio Melius
Gelul.
pi_71397646
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:15 schreef IQM het volgende:

[..]

Net als 'Who killed Laura Palmer?'.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:19:49 #96
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_71397684
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:15 schreef IQM het volgende:

[..]

Dat is Mad Men ook. Een soap. De setting is duur, de dialogen sterk, maar het is niet meer dan een soap. Volgens mij erkennen de makers dat trouwens ook.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 15:20:49 #97
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_71397720
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens gister de tweede aflevering van het tweede seizoen gezien, en helaas heb ik door de afwezigheid van ondertiteling weinig verstaan
Heb geen geen newsgroepaccount? Staat gewoon de engelse retail. Met Engelse subs
pi_71427507
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Stefan het volgende:
maar het is niet meer dan een soap.
Laten we wel wezen, alle verhaallijnen in alle 'kwaliteit'series zijn al eens in eenvoudige vorm de revu gepasseerd in soaps. Waar het om gaat is hoe het verhaal wordt verteld, de vorm van het narratief en hoe deze samenhangt met de personages en de omgeving. Wat dat betreft is Mad Men veel meer dan een soap, omdat de personages een stuk complexer zijn en omdat de verhaallijnen anders worden verteld dan in een soap. Bovendien is Mad Men is wel veel meer 'character-driven' dan 'story-driven', hoewel er wel (net zoals alle goede series) een centrale spanningsboog onder de verhalen ligt, namelijk: wie is Don Draper?

woensdag 29 juli 2009 @ 15:16:47 #99
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_71430105
Wie is Don Draper vind ik echt de minst interessante storyline. Doet me denken aan talloze andere series, zowel soap als echte series, niet echt spannend. Hij veranderde zn verleden, so what.
  donderdag 30 juli 2009 @ 13:11:36 #101
139330 TNA
For the stars that shine
pi_71456315
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:16 schreef Stefan het volgende:
Wie is Don Draper vind ik echt de minst interessante storyline. Doet me denken aan talloze andere series, zowel soap als echte series, niet echt spannend. Hij veranderde zn verleden, so what.
Zoals ik eerder al zei: met zo'n instelling moet je gewoon stoppen met kijken. 't Is duidelijk jouw serie niet.
  donderdag 30 juli 2009 @ 18:57:34 #102
160346 Mavro
Black & Red
pi_71466477
Van het NL topic naar het US topic. De serie bleek toch meer verslavend te zijn dan ik dacht.
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
  donderdag 30 juli 2009 @ 19:00:29 #103
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_71466547
Gisteren aflevering 5,6,7 gezien van seizoen 2. Wat zag Joan er bleek uit in de scene waarin ze de new girl confronteerde met het feit dat ze zomaar weer terug was
[..]
pi_71771533
Begrijp ik goed dat seizoen drie volgende week start, in de US? Ik vind het een ijzersterke serie.
  maandag 10 augustus 2009 @ 21:08:44 #105
160346 Mavro
Black & Red
pi_71771955
Volgens myepisodes wel. Dus ik gok dat dat goed is. Ma downloaddag
  donderdag 13 augustus 2009 @ 17:20:18 #106
52187 Woodpecker
One happy bunny
pi_71853211
Heb net seizoen 1 afgekeken (op blu-ray ) en verwacht binnenkort seizoen 2 op mijn deurmat. Daarna ben ik bang dat ik gewoon seizoen 3 moet gaan downloaden...
pi_71951654
Was gisteren niet de kick off van seizoen 3?
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:24:20 #108
160346 Mavro
Black & Red
pi_71954536
Had wel wat meer reacties verwacht hier, nadat de eerste ep van seizoen 3 online staat.

Anyway, ik verdom om dingen tussen spoilers te zetten :p

Interessante eerste episode van seizoen 3, alhoewel de aflevering wat traag op gang kwam. We krijgen flashbacks te zien over hoe Don Draper bij het gezin terecht kwam waar hij is opgegroeid.

Ohja, Salvatore komt eindelijk uit de kast Maar goed, alleen Don weet er voorlopig van, maar die lijkt er in deze aflevering geen probleem van te maken.

En dikke fittie tussen Campbell en Cosgrove Ben benieuwd hoe dat gaat lopen...
pi_71954555
Zet het anders toch maar wel ff in spoilers, ik wil hem vanavond gaan kijken en zoveel moeite is het niet.
Ik typ straat.
  Moderator maandag 17 augustus 2009 @ 17:42:03 #110
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_71954913
Gouden regel van FTR: zodra een aflevering uitgezonden is op de Amerikaanse tv, zijn er geen spoiler tags meer nodig in het VS-topic.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  maandag 17 augustus 2009 @ 22:53:10 #111
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_71966140
Was even inkomen, maar ik zit er weer helemaal in Wat een perfecte sfeer heeft deze serie toch En al die dubbele lagen en subtiele dialogen, echt zo briljant!
Kortom: blij dat het weer terug is
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_71966382
Goede serie!!
Het was de zomer van 1969
Ik weet het nog zo goed
Het fietsenhok was leeg
pi_71988980
Ik hoop deze week eindelijk een start te maken met seizoen 1 , waarschijnlijk kan ik dan halverwege het derde seizoen weer eens in het topic komen .
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:56:28 #114
160346 Mavro
Black & Red
pi_71990615
Als je wat vrije tijd hebt en je bent na een aantal episodes net zo verslaafd als ik, ben je over 3 weken in het topic te vinden
pi_71999053
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:56 schreef Mavro het volgende:
Als je wat vrije tijd hebt en je bent na een aantal episodes net zo verslaafd als ik, ben je over 3 weken in het topic te vinden
27 afleveringen in 6 dagen in mijn geval, slaap en weekend vieren is overrated...

damn zeg, dat ik daar niet eerder aan begonnen ben.
Wat een geweldig subtiele serie zeg!

Wat voor mij een toevoeging is op het kijken en nadenken over de episodes, is het lezen van de blogposts (en commentaren) van Alan Sepinwall, een gerenommeerde TV-criticus in New Jersey:
http://sepinwall.blogspot.com
Hij heeft regelmatig interviews met creator Matt Weiner (van o.a. Sopranos) en cast uit de serie.
Een van de mensen die reacties post daar is weer Maureen (Mo) Ryan, de tv-criticus van de Chicago Tribune. (die zelf ook blogt en interviews heeft op haar site: http://featuresblogs.chicagotribune.com )

en nu weer terug naar een per week ipv 5 per dag
I love it when a plan comes together !
  Moderator woensdag 19 augustus 2009 @ 01:51:12 #116
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71999378
Moet dit toch eens gaan downen, te veel goede verhalen over gehoord.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:43:17 #117
160346 Mavro
Black & Red
pi_72003663
Ik raad ook iedereen aan de serie te kijken die ik tegenkom, maar ik waarschuw mensen wel iig de eerste 3 episodes te kijken voordat je iets beslist. Ik kwam er zelf namelijk langzaam in en was niet gelijk na de 1e episode al laaiend enthousiast.
pi_72071536
Seizoen 3 begint goed iig

Had niet zo vroeg in het seizoen al een doorbraak verwacht in Salvatore Romano's verhaal. Ik had half verwacht dat Don net te laat voorbij z'n hotelkamer zo lopen. Zal nog wel het hele seizoen doorlopen iig deze verhaallijn.

Verder verwacht ik ook nog wel een comeback van Jimmy Barrett, aangezien hij ook te zien was aan het begin in die 'last season on Mad Men' compilatie. Ik hoop het iig
pi_72079439
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 14:50 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Seizoen 3 begint goed iig

Had niet zo vroeg in het seizoen al een doorbraak verwacht in Salvatore Romano's verhaal. Ik had half verwacht dat Don net te laat voorbij z'n hotelkamer zo lopen. Zal nog wel het hele seizoen doorlopen iig deze verhaallijn.

Verder verwacht ik ook nog wel een comeback van Jimmy Barrett, aangezien hij ook te zien was aan het begin in die 'last season on Mad Men' compilatie. Ik hoop het iig
Nouja, doorbraak...Don zwijgt natuurlijk als het graf, die kan je wel met een geheim of wat opzadelen.

Ik verwacht nog een aantal gepassioneerde aanvaringen tussen Joan en de nieuwe 'top'secretaris En ik hoop op nog heel veel pijnlijke situaties met Pete De liftscène met Pete en Ken was kostelijk.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:42:05 #120
160346 Mavro
Black & Red
pi_72130373
Pssst! Hoe zit het nu met downen? Ik dacht dat we hem voortaan op maandag binnen konden halen maar hij is -nog- nergens te vinden.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:39:53 #121
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72131731
Hij staat op demonoid
[..]
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:19:05 #122
160346 Mavro
Black & Red
pi_72132208
Ik haal hem via de nieuwsgroepen binnen. Ik heb even gezocht, maar hij kan óf op maandag óf op dinsdag gedownload worden. Hoe het precies zit weet ik verder niet.

(btw: ik heb net door hoe nieuwsgroepen werken , nu istie helemaal snel binnen!)
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:34:43 #123
55709 Stereotomy
pi_72187672
Net eerste keer een aflevering gezien: tof!

pi_72220051
Laatst in het vliegtuig een aflevering gezien en die vond ik tof, nu dus maar beginnen om seizoen 1 te downloaden.
  woensdag 2 september 2009 @ 15:09:56 #125
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72371360
ik heb een paar keer behoorlijk moeten lachen om de episode van gister...

I'm so high

en verdoemme wat zag Christina Hendricks er weer ubergeil uit, zelfs met accordeon
[..]
  donderdag 3 september 2009 @ 00:19:58 #126
160346 Mavro
Black & Red
pi_72387276
Haar personage heeft echt opmerkelijk veel stijl

Btw: Pete en zijn vrouw kunnen echt goed dansen
  donderdag 3 september 2009 @ 06:53:48 #127
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72389327
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:19 schreef Mavro het volgende:
Haar personage heeft echt opmerkelijk veel stijl

Btw: Pete en zijn vrouw kunnen echt goed dansen
ik lag echt helemaal dubbel

Allemaal van die dansjes die we nu doen als je melig en dronken bent
[..]
pi_72528405
Goeie aflevering weer, vooral toen Don die bal door dat mierending(?) gooide
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  maandag 7 september 2009 @ 21:35:00 #129
160346 Mavro
Black & Red
pi_72533038
Ja het was zo'n kolonie met mieren. En Joan die dat met een vies gezicht en mierenverdelger staat te bespuiten aan het eind

Ik vond het zelf een wat mindere aflevering, ik had iets meer Sal plotline verwacht. En wat is er gebeurd met die kapelaan die bij Peggy's moeder thuiskwam en die weet dat Peggy een kind heeft?
pi_72534466
De plotlines in deze serie worden wat meer uitgesmeerd heb ik het idee, ook niet elke plotline komt elke episode terug. Maar dat tempo is wel typerend voor Mad Men, en ik vind het wel best zo.

Dat van die kapelaan vroeg ik me ook af, ik had een beetje het idee dat Peggy en hij in een soort romance verwikkeld zouden raken.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:54:24 #131
160346 Mavro
Black & Red
pi_72545130
Ja precies, al is hij natuurlijk wel katholiek, maar daar wordt het dan des te leuker op. En hij leek haar ook echt leuk te vinden.
  zondag 20 september 2009 @ 16:32:46 #132
160346 Mavro
Black & Red
pi_72937282
Dubbelpost, maar het topic is dan ook een beetje dood.

http://www.lippsisters.com/

Goede site voor analyses en dergelijke maar wel een beetje voor en door vrouwen. De open thread entries die tijdens het uitzenden van de episodes open staan vind ik achteraf altijd leuk om te lezen terwijl ik de episode zelf kijk. Alleen moet je niet te ver naar beneden scrollen omdat je anders een paar seconden vantevoren gespoiled wordt
  maandag 21 september 2009 @ 20:44:25 #133
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72979903
Wat een vette aflevering, met die grasmaaier over die voet heen

Het leek wel even een foute slasher zoals het bloed rond spoot.

Ik vermoed dat Joan's laatste werkdag nog lang niet gekomen is
[..]
  maandag 21 september 2009 @ 20:45:18 #134
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72979949
idd, een beetje een dood topic... loopt het Nederlandse topic wel eigenlijk of kijken er 3 kippen en een haan naar?
[..]
pi_72980769
Ik heb net aflevering zes van seizoen drie gekeken. Ik kan alleen maar zeggen: ! Voorzichtig met grasmaaimachines op de werkvloer, mensen!!
  maandag 21 september 2009 @ 21:50:47 #136
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_72982840
Dat incident !!!

En die demonische barbie vond ik ook erg komisch

Hopelijk weet Joan aan te blijven bij Sterling-Cooper.
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:22:22 #137
160346 Mavro
Black & Red
pi_72988666
Joan moet gewoon die mislukte rapedokter van haar dumpen en terugkomen bij Roger.

Laatste scene met Sally en baby Gene was trouwens wel lief
  dinsdag 22 september 2009 @ 07:03:51 #138
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_72990503
Joan blijft wel... en anders zou het niet mooi zijn; wat een mooie dame
[..]
pi_72997527
Ik weet dat het niet mag... ik waag het toch maar.....Nederlandse Subs Seizoen 2? iemand?
De enige echte.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:27:39 #140
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_73011637
Subs zijn voor bitches.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:45:05 #141
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73012337
p'cies... trouwens Mad Men is goed te volgen
[..]
pi_73020027
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:27 schreef Zhenar het volgende:
Subs zijn voor bitches.
Hoezo dat?
De enige echte.
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:01:27 #143
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_73023869
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:31 schreef Rnie het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Cuz bitches be all like "what do you mean exactly? what are you sayin'? I don't understand..."

You better recognize, bitch
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:02:23 #144
160346 Mavro
Black & Red
pi_73023901
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:31 schreef Rnie het volgende:

[..]

Hoezo dat?
Wat MikeyMo zegt. Het is goed zonder subs te volgen en anders is je engels van basisschoolniveau.
pi_73027252
Die grasmaaier inderdaad.
Ik typ straat.
pi_73068705
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:02 schreef Mavro het volgende:

[..]

Wat MikeyMo zegt. Het is goed zonder subs te volgen en anders is je engels van basisschoolniveau.
Dan is mijn Engels van basisschoolniveau. . Ik heb er overigens altijd moeite mee gehad om Engels te verstaan, met Engels lezen heb ik dan weer geen enkele moeite.
pi_73074189
quote:
Op donderdag 24 september 2009 14:02 schreef Papadoupoulos het volgende:

[..]

Dan is mijn Engels van basisschoolniveau. . Ik heb er overigens altijd moeite mee gehad om Engels te verstaan, met Engels lezen heb ik dan weer geen enkele moeite.
Niets om je voor te schamen, hoor. Ik heb er ook graag subs bij zodat ik de snelle dialogen, snedige opmerkingen en idiosyncratische uitdrukkingen beter kan waarderen. Seizoen 2 heb ik zonder subs gezien en dat vergde duidelijk een hogere mate van concentratie. Het voordragen uit Meditations in an Emergency heb ik later maar via internet opgezocht.

Ik heb nog niets uit seizoen 3 gezien dus ik probeer hier niet mee te lezen.
pi_73078674
Heb het eindelijk bijgekeken. Toffe serie, Emmy is verdient. Die '60's sfeer .
Amen.
pi_73174859
He, weet iemand of er nederlandse subs zijn voor seizoen 2? Klinkt stom, maar kan het nét niet goed genoeg volgen..
  maandag 28 september 2009 @ 11:15:29 #150
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73175091
Vanaaf weer een nieuwe episode kijken
[..]
pi_73175183
Vanavond weer een uur genieten van Mad Men
pi_73209138
quote:
Op maandag 28 september 2009 11:05 schreef prof.bril het volgende:
He, weet iemand of er nederlandse subs zijn voor seizoen 2? Klinkt stom, maar kan het nét niet goed genoeg volgen..
Die zijn er wel. Ik heb trouwens vaak het probleem dat de ondertitels niet synchroon lopen met het beeld, niemand meer die daar last van heeft bij series?
Smile, it confuses people.
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:54:58 #153
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73209194
aparte episode trouwens qua opbouw

Wel grappig dat Peggy eens flink werd afgeblaft door Don en dat op Don's beurt zijn vluchtpoging mislukte...
[..]
  woensdag 30 september 2009 @ 01:55:26 #154
160346 Mavro
Black & Red
pi_73231520
Ik vraag me af of Peggy nou nog die overstap gaat maken. Zelf denk ik van niet, omdat Don (hoe lomp hij het ook bracht) wel een beetje gelijk heeft. Je moet niet teveel in 1x willen.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:04:28 #155
272504 Gits
kimmidoll
pi_73370167
Ik ben helemaal gek van deze serie.

Ik wacht op ondertitels van het 2e seizoen. Iemand tips????
pi_73370653
quote:
Op woensdag 30 september 2009 01:55 schreef Mavro het volgende:
Ik vraag me af of Peggy nou nog die overstap gaat maken. Zelf denk ik van niet, omdat Don (hoe lomp hij het ook bracht) wel een beetje gelijk heeft. Je moet niet teveel in 1x willen.
Ik vond het volkomen onterecht van Don. Maarja, ik behoor geloof ik tot de minderheid die Don zwaar onsympathiek vindt. Peggy ziet constant om zich heen dat de ene na de andere minkukel wordt gepromoveerd, of in dienst wordt gehouden, terwijl zij voor de meeste jongens de kastanjes uit het vuur mag halen, en vervolgens wordt bedankt met een denigrerende opmerking omdat ze niet 'vrouwelijk' genoeg is naar de smaak van de boys. Dat seksisme speelt een behoorlijke rol in de serie, denk maar aan hoe Joan toen werd gepasseerd voor de baan om de toekomstig succesvolle scripts voor commercials te selecteren.
pi_73406978
Nou Laureline, Fred Rumsen heeft wel het veld moeten ruimen voor Peggy. Ik vind het fijn dat Don Draper soms de lul uithangt. Dat maakt hem menselijk en interessant om naar te kijken. Enerzijds Peggy uitfoeteren en dan 's avonds met zijn dochter op schoot naar kleine Eugene kijken.

Wat mij vooral opvalt aan de serie is hoe alle karakters op hun eigen manier vastzitten in de tijdsgeest; dat ze het gevoel hebben dat hen onrecht aangedaan wordt ook al is dat volgens de mores helemaal niet het geval. Het seksisme speelt inderdaad een belangrijke rol, maar op verschillende niveaus en beide kanten op. De meest duidelijke vormen zijn de verhaallijnen van Sal en Peggy. Maar wat dacht je van Don die in de wachtkamer geparkeerd wordt terwijl zijn vrouw half platgespoten ligt te bevallen, Duck Philips die overal met argwaan bekeken omdat hij gescheiden is,Peggy die niet serieus genomen wordt door haar secretaresse, etc.

Als er een iemand het minst klem zit in de tijdsgeest dan is het Don, maar hij is dan weer te rechtlijnig om met de 'big boys' mee te doen. Hij wordt gepasseerd, gekleineerd en genegeerd als het om de echt grote dingen binnen Sterling Cooper gaat. Hoe vaak zitten Roger en Bertram hem wel niet in de kamer van Bertram op te wachten om hem blij te maken met een dooie mus, of hem te bewerken, of gewoonweg te verraden?

De grasmaaierscene vond ik trouwens teveel een deus ex machina, maar voor een keertje mag dat wel.

Voor de leuk nog even een prachtig miniatuurtje uit aflevering 4 van het derde seizoen:
quote:
Joan: For one thing, why Margaret?
Peggy: It’s my name and it’s more… adult
Joan: But this is about two young girls in Manhattan. This is about an adventure…am I wrong?
Peggy: […]
Joan: If this were me I would say something like: “Fun loving girl. Responsible sometimes. Like to laugh, lives to love. Seeks size six for city living and general gallivanting. No dull moments or dull men tolerated”…. Or some like that!
Peggy: well, thank you, that’s very helpful.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 15:05:38 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73682288

Sal...
[..]
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:09:21 #159
160346 Mavro
Black & Red
pi_73696844
I know... hij zal nu toch niet helemaal eruit geschreven worden?
pi_73716621
Van Joan zien we helaas ook minder na haar vertrek bij SC...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:59:26 #161
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73717258
Ja

Ik word er een beetje verdrietig van
[..]
pi_73720794
Sneu voor Sal ja.

En Don hangt weer flink de asshole uit. Je ziet eigenlijk dat Bets een veel sterkere persoonlijkheid is dan hij. Zij kan haar hormonen tenminste in bedwang houden.
Amen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 09:37:45 #163
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73798693
quote:
Did GQ Enhance January Jones' Chest?

Her 'Mad Men' costar Christina Hendricks is the one known for her unreal curves, but January Jones' GQ shoot has people talking about her assets as well. The November covergirl looks surprisingly voluptuous in an open leather jacket, leading some to wonder whether the cover shot is just another Photoshop creation.

GQ has been quick to deflect the buzz with a blog post entitled "Yes They're Real. And They're Spectacular." Director of Photography Dora Somosi said:

People think that a person will look the same in every photograph, but that just doesn't happen. You can have two pictures in the same light, same clothes, same setting, and just a couple of seconds of difference, just the way you move your hands or the way you hold your neck, will change how your body looks. Also, she's a smaller woman--she's pretty thin, so it might throw a person off to see her looking this way....We like a natural look--there's very minimal retouching. We'll take a pimple out or soften under eye dark circles. Or maybe there's a wrinkle in the shirt, or even dust on the lens. January Jones needed no help. Trust me.

What do you think? Have Betty Draper's modestly cut dresses been hiding this body all along? Take a look at the GQ image compared to a picture of January at this year's Emmys and vote.
[..]
  zondag 18 oktober 2009 @ 09:38:06 #164
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73798697
Ik hoop wel dat Christina weer terugkomt trouwens
[..]
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:17:13 #165
160346 Mavro
Black & Red
pi_74071851
Met (volgens mij) nog twee episodes te gaan heeft Mad Men zichzelf deze aflevering weer overtroffen! Wat een briljante aflevering.
Al mijn favoriete karakters zijn weer terug. Joan & Roger En ik hoop dat dr.Rapist dood gaat in het leger. Heerlijk moment als Joan hem met de vaas op zijn kop slaat. En de scene waarin Don opbiecht wat er écht in zijn verleden is gebeurd is supergoed gespeeld/geschreven!

Ik kan niet wachten op de season finale!
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:26:00 #166
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74072106
fuckledoodledoo

vanaaf kijken!
[..]
pi_74077821
Ik wacht op de 720p .mkv's. Die zie ik nergens verschijnen.
  maandag 26 oktober 2009 @ 14:48:58 #168
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74078168
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 14:37 schreef Gellius het volgende:
Ik wacht op de 720p .mkv's. Die zie ik nergens verschijnen.
dammit
[..]
pi_74088507
Wow! Die laatste scene ook echt: "And Who Are You Supposed to Be?", wat goed
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:05:19 #170
160346 Mavro
Black & Red
pi_74089254
Ja je ziet Don's gezicht helemaal vertrekken
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:31:08 #171
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_74233364
Goede serie hoor in aflevering 1 kan ik de contactlenzen in zijn ogen zien zitten. Jaren 60 no way
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:43:28 #172
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74233765
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:47 schreef keijz het volgende:
Wow! Die laatste scene ook echt: "And Who Are You Supposed to Be?", wat goed
wat was dat ook alweer?
[..]
pi_74319632
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wat was dat ook alweer?
Bij Halloween, aan die deur.

Dalijk de nieuwe kijken.
Ik typ straat.
pi_74379697
Eind deze maand komt seizoen 2 uit! Kan niet wachten tot 26 november!
  woensdag 4 november 2009 @ 12:02:16 #175
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74380352
We zitten al bij seizoen 3. Gisteren De Kennedy aflevering...

Aparte aflevering, deed me denken aan 11-9, Fortuyn e.d. met dat sfeertje.
[..]
  woensdag 4 november 2009 @ 14:18:05 #176
160346 Mavro
Black & Red
pi_74384778
Aflevering vond ik een beetje matig. Wel interessant om nu eens te zien hoe de Amerikanen de moord op Kennedy hebben beleefd. Voor het verhaal vond ik het echter niet zinvol, ze hadden wat mij betreft zonder kunnen doen.

Ik vraag me trouwens af of Don echt van Betsy houdt of dat hij het idee dat ze bij hem weggaat (terwijl hijzelf degene was die voortdurend vreemdging) niet kan verdragen.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:51:10 #177
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_74388012
Toch maar eens dvd van regelen - hoor er goede verhalen over en er bestaat zelfs een fok topic van.. Kan niet missen
Overal verstand van.
  woensdag 4 november 2009 @ 16:28:08 #178
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74389453
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:18 schreef Mavro het volgende:
Aflevering vond ik een beetje matig. Wel interessant om nu eens te zien hoe de Amerikanen de moord op Kennedy hebben beleefd. Voor het verhaal vond ik het echter niet zinvol, ze hadden wat mij betreft zonder kunnen doen.

Ik vraag me trouwens af of Don echt van Betsy houdt of dat hij het idee dat ze bij hem weggaat (terwijl hijzelf degene was die voortdurend vreemdging) niet kan verdragen.
Ik denkd at Betsy Don's fallback is.
[..]
pi_74553748
Wàt een episode, mensen
  maandag 9 november 2009 @ 22:51:38 #180
160346 Mavro
Black & Red
pi_74557962
Heerlijk jongens. Alle leuke mensen weer bij elkaar en Joan is terug!!! YAYYY!

Hele vette finale iig. Nou maar weer een hele poos wachten....
  dinsdag 10 november 2009 @ 07:06:10 #181
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74562727
Wat een vette aflevering. Een waarom ik ook een paar keer flink heb moeten lachen

YOU'RE FIRED!

merry christmas

[..]
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:06:43 #182
160346 Mavro
Black & Red
pi_74568701
Alhoewel Joan op het eerste gezicht maar een simpele secretaresse lijkt, wordt er keer op keer aangetoond dat ze van onschatbare waarde is. Van veel rijke vrouwen (die daarom belangrijker lijken) wordt juist keer op keer aangetoond dat ze helemaal niet zoveel in hun mars hebben...

Vind ik erg leuk
  dinsdag 10 november 2009 @ 12:57:31 #183
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74570121
Joan is mijn droomvrouw
[..]
  dinsdag 10 november 2009 @ 13:00:54 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74570216
quote:
yes, yes we are, happy birthday
[..]
pi_74621830
Weer een seizoen voorbij. Leuke aflevering, nu weer wachten.

Al bekend wanneer volgend seizoen weer gaat beginnen?
Ik typ straat.
  donderdag 12 november 2009 @ 00:09:49 #186
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_74622848
Ik miste alleen Sal bij de nieuwe agency
  donderdag 12 november 2009 @ 01:40:57 #187
160346 Mavro
Black & Red
pi_74623788
quote:
Op donderdag 12 november 2009 00:09 schreef Zhenar het volgende:
Ik miste alleen Sal bij de nieuwe agency
I know, maar ze kunnen hem er niet bij halen omdat ze nog steeds de Lucky Strike account hebben en dààr zit het probleem
  donderdag 12 november 2009 @ 07:01:20 #188
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74624360
Iets zegt me dat Sal nog wel een keer opduikt
[..]
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:21:22 #189
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_74691321
Briljante serie, in drie maanden alle seizoenen gekeken en gister dus de laatste van seizoen drie. Ik kijk zeer uit naar het vierde seizoen.

De laatste aflevering was erg sterk, maar qua verhaal nemen ze wel een risico. 'Het kantoor' speelde toch ook een belangrijke rol in de serie, ik ben benieuwd hoe dat verder gaat. Jammer dat Paul Kinsey niet mij de 'uitverkorenen' zat, je zag goed de teleurstelling op zijn gezicht bij het lege kantoor van Peggy. Wel fijn dan Price mee is, mooi karakter.

Ik denk ook dat Sal terug komt, al is het maar om dat het nieuwe bedrijf geen Art heeft. Overigens opvallend dat er geen echte cliffhanger was.

Dat eerste telefoontje:

'Goodmorning, this is SterlingCooperDraperPrice, how can I help you?'

'...'

'Yes Harry it is room 445'
I am a black hole shitting into the void
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:18:20 #190
160346 Mavro
Black & Red
pi_74700465
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:21 schreef Gimmick het volgende:

'Goodmorning, this is SterlingCooperDraperPrice, how can I help you?'
Zeg dat maar eens 10x achter mekaar
pi_74760777
Ik hoop eigenlijk dat ze mee uitscheiden. Het is zo wel mooi geweest.
pi_74762067
Ik herken die gedachte. Het was bijna tè mooi, Don en Roger die na hun schepen verbrand te hebben - niet hun eerste - met de handen in de zakken naast elkaar staan en Roger die zegt:

How long do ya think it wlil take us to be in a place like this again?

En Don, in character:

I never imagined working in a place like this.

Perfect ending. Maar toch, tòch ben ik benieuwd.
  maandag 16 november 2009 @ 21:42:56 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74763263
Ik vind die die Sterling zo'n baas hea.

Ook zoals hij die Harry Crane beantwoorde toen hij opmerkte dat hij vond dat ze een televisie afdeling moesten hebben:

I think we need a television department:

Roger maakt een kruisbeweging en zegt dat hij nu het hoofd van de televisieafdeling is
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  maandag 14 december 2009 @ 13:56:18 #194
160346 Mavro
Black & Red
pi_75611876
Mad Men is hier een beetje dood.

Dus daarom sexy Don

maandag 14 december 2009 @ 19:22:51 #195
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_75623220
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:56 schreef Mavro het volgende:

Dus daarom sexy Don

[ afbeelding ]
Die wenkbrauwen die omhoog gaan zijn wel komisch
  maandag 14 december 2009 @ 20:19:22 #196
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_75625804
Are you looking at me, or the woman in the red dress

[..]
pi_76468735
Heb net de grasmaaier scene achter de rug
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_76487944
Is Seizoen 3 al uit op dévédé?
pi_76550027
Zo, ik ben helemaal bij. Vond eerlijk gezegd seizoen 3 een beetje inkakken naar het einde toe, maar de finale maakte veel goed. Hopen dat Sal terug komt en ben benieuwd wat de rol van Ken en Dick gaat worden nu..
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_76553550
Is er al iets van bekend wanneer de serie weer verder gaat?
pi_76807368
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:56 schreef Mavro het volgende:

Dus daarom sexy Don

[ afbeelding ]

Net seizoen 3 afgekeken.
Mèn, wat een toffe serie.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:21:06 #202
160346 Mavro
Black & Red
pi_76885941
Jammer dat er met 12 afleveringen zo veel tijd tussen de seizoenen zit
pi_76906193
Toffe serie, ik ben net met het 2e seizoen begonnen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76915845
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:21 schreef Mavro het volgende:
Jammer dat er met 12 afleveringen zo veel tijd tussen de seizoenen zit
Idd, in augustus toch pas weer?
pi_79370754
Pas geleden binnengehaald naar aanleiding van die shitload aan Emmy's. Binnenkort maar eens beginnen met kijken wanneer ik klaar ben met Dexter.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_79371224
Er zijn weinig geheimen meer over bij Don. Zullen ze toch iets anders moeten vinden bij seizoen vier.
anonieme razernist
pi_79670912
Net seizoen 3 afgekeken! Toch wel benieuwd wat ze gaan verzinnen voor seizoen 4! Ben alleen bang dat het een beetje te zoetsappig gaat worden!
pi_80574842
quote:
In case you didn't hear, Mad Men creator Matt Weiner is pulling a Lost and has announced plans to wrap AMC's megahit. Don't worry, it's not an immediate thing. He's just decided to put a cap on our favorite Men before they overstay their welcome, saying it won't run longer than six seasons, à la Lost once more. Pretty brills if you ask us.
en
quote:
The new Sterling Cooper Draper Pryce Agency opens on July 25.

AMC announced Tuesday that "Mad Men" will return for its fourth season on that day and help launch a new Sunday night series the following week.
Vroeger dan ik dacht
  woensdag 21 april 2010 @ 22:41:56 #209
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_80579213
Oeh, ik had gehoopt dat dit een tien seizoenen serie zou worden die dan eindigt in de jaren 70
[..]
pi_80800872
ben onlangs ook met Mad Men begonnen. Aardige serie, al is het soms wel erg droogjes, Tis imo niet een serie waar je een seizoen achter elkaar afkijkt maar waar je 1 a 2 afleveringen per avond kan kijken en dan is het wel even genoeg.

Scherpe dialogen, geinige hypocriete karakters en mooie setting maar dus af en toe mag er imo iets meer 'actie' in komen. En dan niet de actie als in 24 natuurlijk

Heb tot nu toe 4 afleveringen gezien
pi_81234357
Geniale serie! Heb de afgelopen 2 weken alle 3 de seizoenen gezien en kan niet wachten to 25 Juli.

Wat was s03e12 een heerlijke ep om naar te kijken. Vooral het gedeelte dat ze bezig zijn met het verzamelen van alle spullen voor de start van het nieuwe bedrijf!

Peggy can you get me some coffee.....no

En bij vertrek dat Pete z'n rifle op z'n schouder meeneemt... Geniaal
pi_81565821
Wat een heerlijke show is dit! Afgelopen paar weken ook alles gekeken.
quote:
Op woensdag 28 april 2010 12:34 schreef planethugo het volgende:
Scherpe dialogen, geinige hypocriete karakters en mooie setting maar dus af en toe mag er imo iets meer 'actie' in komen. En dan niet de actie als in 24 natuurlijk
Die actie mis ik eigenlijk niet. Het is juist die goede uitwerking van de hele sfeer van de jaren 60 en het adverteerderswereldje dat deze serie zo geniaal maakt.

Verder kan ik genieten van de karakters. Mad Men = Roger die om half 10 's ochtends de deur van Don opengooit (terwijl hij weer eens zit te nietsnutten), een whiskey inschenkt en met enkele oneliners zijn weekend samenvat.
pi_83347887
quote:
Op zondag 28 maart 2010 15:17 schreef MassApeal het volgende:
Net seizoen 3 afgekeken! Toch wel benieuwd wat ze gaan verzinnen voor seizoen 4! Ben alleen bang dat het een beetje te zoetsappig gaat worden!

Ik denk toch wel dat Betty een duistere toekomst tegemoet gaat. Ze kent Henry Francis niet eens, maar rekent er wel op dat hij zomaar even Don gaat vervangen in haar leven. Ongelooflijk dom, maar misschien wel een goede weergave van de naiviteit van de vrouwen in de 60er jaren. En dan heb ik het niet eens over haar vreemde eigenaardigheden die al vanaf seizoen 1 al af en toe duidelijk werden weergegeven. Hoe zal Francis daarop reageren, wanneer hij erachter komt dat Betty niet de perfecte prinses is dat hij in zijn kop heeft zitten.

Voor de rest ben ik erg benieuwd naar de onvermijdelijke uitdagingen die Sterling Cooper Draper Pryce te wachten staan. Sowieso wil ik meer werkvloer drama zien en minder soap bullshit. En Sal moet terug! Ik zie het wel voor me dat hij benaderd word door SCDP om hun nieuwe art director te worden. Er is vast wel een manier waarop hij uit de buurt van Lucky Strike kan worden gehouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door skudkind op 28-06-2010 09:21:53 ]
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:45:31 #214
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_83537749
Roger is echt met afstand de allertofste van de serie

25 juli gaan we weer los?
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  donderdag 1 juli 2010 @ 16:58:13 #215
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_83538303
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 16:45 schreef Rahl het volgende:
Roger is echt met afstand de allertofste van de serie

25 juli gaan we weer los?
Yips
[..]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:34:47 #216
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_83714959
ik zit in Mad Men

[..]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:36:29 #217
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83715011
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:34 schreef MikeyMo het volgende:
ik zit in Mad Men

[ afbeelding ]
Oe! dat wil ik ook!!!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:44:07 #218
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83715310
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:45:44 #219
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_83715376
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:44 schreef Copycat het volgende:
[ afbeelding ]
hiero Betty!
[..]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:48:16 #220
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83715464
Ik ben geen Betty! Ik ben de nieuwe copywriter bij Sterling Cooper Draper Pryce.
Die ouwe Cooper eruit en dan wordt het Sterling Copycat Draper Pryce.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:49:45 #221
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_83715519
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:48 schreef Copycat het volgende:
Ik ben geen Betty! Ik ben de nieuwe copywriter bij Sterling Cooper Draper Pryce.
Copycat lijkt mij een onhandige naam voor een copywriter.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:51:19 #222
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83715576
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:49 schreef Gimmick het volgende:

Copycat lijkt mij een onhandige naam voor een copywriter.
Je hebt gelijk dat ik die naam beter voor hier kan houden en daar dan onder mijn eigen naam partner word.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:54:15 #223
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_83715699
Copycat the Copywriter

sounds (copy)Catchy
[..]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:54:42 #224
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_83715723
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:48 schreef Copycat het volgende:
en daar sta je dan die mislukte campagne te showen
[..]
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:57:05 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83715815
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:54 schreef MikeyMo het volgende:

en daar sta je dan die mislukte campagne te showen
Mijn take on it maakt dit de slimste campagne ever!
Daar kan Krone nog een puntje aan zuigen, met zijn VW Lemon.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:05:27 #226
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_83716140
  ▲
▲ ▲

[..]
pi_83716463
25 juli? Yay! . Ik heb straks vakantie en ik hoop dat het heel slecht weer wordt. Dan ga ik alle seizoenen gewoon nóg een keer bekijken. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_83830370
Wat een gave serie is dit Ben nu aan het einde van seizoen twee.

Valt me op dat dit topic relatief gezien stroef loopt. Iemand enig idee waarom het niet zo populair is?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
pi_83832434
quote:
Op donderdag 8 juli 2010 23:52 schreef Teteteterek het volgende:
Wat een gave serie is dit Ben nu aan het einde van seizoen twee.

Valt me op dat dit topic relatief gezien stroef loopt. Iemand enig idee waarom het niet zo populair is?
Geen idee, dit is een van de allerbeste series die ik ooit gezien heb. De acteurs in de hele setting, het is een genot om naar te kijken.

Mijn favoriete karakter was Salvatore, maar die is nu ingehaald door Pryce. Heerlijk om die Engelsman zo tussen de Amerikanen te zien
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_83832629

Pure kunst deze scene.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_83834251
Ik heb vandaag seizoen 3 afgekeken. Wat een geweldig seizoen. Ik was echt verrast. Die laatste aflevering was ook zo sterk. Dat plan om Sterling Cooper terug te kopen (echt op zo'n jongensachtige manier van dat gaan we even doen) en de definitieve breuk tussen Don en Betty. Een mooi, spannend einde wat smaakt naar meer.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 08:27:19 #232
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_83836426
quote:
Op maandag 8 juni 2009 12:08 schreef UntilMyEnd het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar Mad Men moet ik zeggen. Hoor/lees er goeie dingen over en schijnt binnenkort ook door de Vara of VPRO uitgezonden te worden.

ach daar heb je toch niets aan... meestal rond middernacht
[..]
  vrijdag 9 juli 2010 @ 08:31:50 #233
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_83836515
[..]
pi_84501824
Het is weer zo ver vandaag :D
  maandag 26 juli 2010 @ 13:27:28 #235
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_84501971
Ik had hem vanochtend al aangezet, maar hij liep niet zo snel
[..]
pi_84502199
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:27 schreef MikeyMo het volgende:
Ik had hem vanochtend al aangezet, maar hij liep niet zo snel
Hij was hier in 8 minuten binnen :P (720p)
pi_84502691
Ik ben benieuwd naar 't nieuwe seizoen.
Ik typ straat.
pi_84502764
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 26 juli 2010 @ 18:05:44 #239
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_84513110
SCDP *O* !!!!
Het is dus ongeveer een jaar na het einde van vorig seizoen :o En die kut Betty zit nog steeds in het huis van Don :(
pi_84513213
Heeft iemand misschien een tip, waar ik S04E01 kan bekijken...? Heb al wat van die sites waar je series online kunt bekijken geprobeerd, maar ze deden het allemaal niet goed. ;( .
pi_84514614
I like where this is going :)
  maandag 26 juli 2010 @ 20:33:39 #242
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_84519202
Peggy is briljant in het 4e seizoen zeg _O_
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
pi_84520828
Get out. Get out!!! _O_
pi_84522432
Tjonge. Dat was eh... anders.
pi_84524886
Die kleine meid van Draper is flink aan het Sonja Bakkeren geweest..Zie haar net voor het eerst deze ep :o
edit: ze begint spontaan te kokhalzen nu..oh oh :') )
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_84525257
Apart.
pi_84525800
Vond je ook dat de hele 'feel' anders was? De kleuren, de kleding, de interactie?

[ Bericht 1% gewijzigd door Gellius op 26-07-2010 22:46:05 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 22:43:10 #248
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_84525905
Moet toch wel flink wennen, hoop veranderingen. Realiseerde mij direct dat 'het kantoor' ook een belangrijke rol speelde.
pi_84526312
Het voelt allemaal wat onrustiger. Het kantoor is duidelijk kleiner en onoverzichtelijker, de scènes wisselen sneller... Ik kan er geen beter woord voor verzinnen dan dat het allemaal veel minder 'laidback' is.
pi_84526945
Anders, but I like it. Had verwacht dat het vanaf dit seizoen down hill zo gaan, maar na het zien van de deze ep kan ik niet wachten tot volgende week.

Feeling/setting lijkt net iets moderner dan seizoen 3, wat natuurlijk logisch kan zijn omdat alles met z'n tijd mee gaat. I LIKE :)
pi_84527726
Inderdaad. Ik denk dat Don gaat voelen dat zijn tijd misschien wel eens geweest zou kunnen zijn. Zo'n slow decline is moeilijk om te verbeelden, ik ben benieuwd of ze daar in slagen.
pi_84533443
Het was.. anders.. Ik weet het nog niet.

Weet iemand nog waar die heel leuke nabesprekingen altijd op stonden?
pi_84540185
Grappig artikel over Mad Men by Ad Age:
http://adage.com/columns/article?article_id=145094

Wat me verder ook opvalt is dat vandaag de dag zo'n beetje elke marketing agency bomvol met vrouwen zit. Ben zelf aan het afstuderen in London bij een marketing bureau, en mannen zijn duidelijk in de minderheid 80/20. Toch even anders dan in Mad Men.

En zeg nou zelf: Een man neem je toch veel serieuzer tijdens een pitch dan een vrouw :P :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 11:14:47 #254
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_84540830
Zo dat nieuwe kantoor is wel even wennen, die was namelijk zo mooi hierarchisch opgebouwd. Nu is hete en wirwar van hokjes. In de oude had je een centrale vloer met de typegeiten en het voetvolk, langs de zijkanten de kantoren en dan aan het hoofd 3 treden omhoog waar dan de directeuren in hun kantoren zaten...
[..]
pi_84541327
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 11:14 schreef MikeyMo het volgende:
Zo dat nieuwe kantoor is wel even wennen, die was namelijk zo mooi hierarchisch opgebouwd. Nu is hete en wirwar van hokjes. In de oude had je een centrale vloer met de typegeiten en het voetvolk, langs de zijkanten de kantoren en dan aan het hoofd 3 treden omhoog waar dan de directeuren in hun kantoren zaten...
Prachig niet :) Maar gelukkig heeft Don nog steeds een corner office :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 12:04:39 #256
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_84542941
Best apart eigenlijk dat ik dat weet, het gewouw is gewoon een karakter in de serie O+
[..]
pi_84654038
don die wil worden gebitchslapt.. :o
  maandag 2 augustus 2010 @ 22:08:30 #258
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_84791001
Deze aflevering was alweer erg sterk, al blijft de nieuwe inrichting erg lelijk vergelijken bij het oude kantoor. Freddy is terug!

Did you enjoy the Führer's birthday?
pi_84797465
Freddy is nou niet echt een personage dat ik miste. Ik had liever Paul of Ken terug gezien.

Voor de rest wel een aardige aflevering. Wat een eikel is die Lee Garner Jr. toch :P
pi_84956372
Kolere, wat is Don toch vreselijk sexy.
pi_85118050
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 00:24 schreef Teteteterek het volgende:
Freddy is nou niet echt een personage dat ik miste. Ik had liever Paul of Ken terug gezien.
Voor de rest wel een aardige aflevering. Wat een eikel is die Lee Garner Jr. toch :P
Freddy zal niet lang blijven (hoop ik), verwacht verder eigenlijk niemand terug. Kan niet wachten op S4E3 O-)
pi_85118794
Seizoen 3 begint aardig, maar het nieuwe kantoor is er een stuk op achteruit gegaan ja. Verder snap ik niet waarom Don ineens een hoer paalt, terwijl die vrijwel elke chick gratiesch kan krijgen...
Amen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 09:03:29 #263
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_85128372
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:26 schreef Jivis het volgende:
Seizoen 3 begint aardig, maar het nieuwe kantoor is er een stuk op achteruit gegaan ja. Verder snap ik niet waarom Don ineens een hoer paalt, terwijl die vrijwel elke chick gratiesch kan krijgen...
Omdat "gratis" chicks toch een prijs hebben: kopzorgen. Zie maar hoe het met de secretaresse ging.
Don wil gewoon lekker kunnen neuken zonder het gezeik er omheen. :s)
pi_85136047
/vond het toch jammer; zo'n hele aflevering zonder Campbell en Sterling
pi_85140686
Prachtig, dit had ik niet verwacht van die Engelsman

'''fascinating'' _O_
pi_85143928
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 09:03 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Omdat "gratis" chicks toch een prijs hebben: kopzorgen. Zie maar hoe het met de secretaresse ging.
Don wil gewoon lekker kunnen neuken zonder het gezeik er omheen. :s)
Bedankt voor deze heldere analyse.
Amen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 19:21:57 #267
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_85152146
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 15:53 schreef Jivis het volgende:

[..]

Bedankt voor deze heldere analyse.
Graag gedaan hoor. :P
pi_85199630
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 19:21 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Graag gedaan hoor. :P
Al vind ik dat het neuken van random dates toch geen problemen hoeft op te leveren... Ik bedoel, in tegenstelling tot de secretaresse die hij elke dag ziet. Blijf het raar vinden dat een gast als Don hoeren regelt. Dat is meer iets voor types als die Brit :P.
Amen.
pi_85255956
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:39 schreef Jivis het volgende:

[..]

Al vind ik dat het neuken van random dates toch geen problemen hoeft op te leveren... Ik bedoel, in tegenstelling tot de secretaresse die hij elke dag ziet. Blijf het raar vinden dat een gast als Don hoeren regelt. Dat is meer iets voor types als die Brit :P.
Heb je die scene uberhaupt wel bekeken? Het ging hem bij die escort niet om het neuken. Die gast heeft diepere issues, dat werd duidelijk naar voren gebracht.
The lesbians next door gave me a Rolex for my birthday, which was very nice! But I think they misunderstood me when I said I wanna watch.
pi_85258126
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 21:20 schreef skudkind het volgende:

[..]

Heb je die scene uberhaupt wel bekeken? Het ging hem bij die escort niet om het neuken. Die gast heeft diepere issues, dat werd duidelijk naar voren gebracht.
Goh, Maar het ging mij er meer om dat lady's man Don dat elke vrouw wel kan laten doen in bed 8-).
Amen.
pi_85261681
Ik snap trouwens niet waarom die niet gewoon teruggaat (hij is nu toch vrijgezel) naar dat ex-leraresje van Sally, vond ik wel een lekkere chick O+ , gemiste kans van de script writers.
pi_85262667
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:07 schreef JopJuh het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom die niet gewoon teruggaat (hij is nu toch vrijgezel) naar dat ex-leraresje van Sally, vond ik wel een lekkere chick O+ , gemiste kans van de script writers.
Dat heb ik wel vaker met deze serie: dan starten ze verhaallijnen, om ze vervolgens abrupt af te kappen en er nooit meer op terug te komen... Ik vraag me bijvoorbeeld af of we die homo ooit nog terug gaan zien.
Amen.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:20:04 #273
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85267377
volgt iemand die analyses van "the house" nog? Zijn wel hele goede...
[..]
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:22:37 #274
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85267480
[..]
pi_85372904
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 23:30 schreef Jivis het volgende:

[..]

Dat heb ik wel vaker met deze serie: dan starten ze verhaallijnen, om ze vervolgens abrupt af te kappen en er nooit meer op terug te komen... Ik vraag me bijvoorbeeld af of we die homo ooit nog terug gaan zien.
Sal? Ja, inderdaad. Of Kinsey, die is ook ineens helemaal weg. 't Is dat Ken nu nog een keer terugkwam...
pi_85373797
Ik vind het huidige seizoen nog niet zo bijzonder, eens zien wat de vierde ep met zich meebrengt.
Ik typ straat.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 09:18:46 #277
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_85425540
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:24 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Sal? Ja, inderdaad. Of Kinsey, die is ook ineens helemaal weg. 't Is dat Ken nu nog een keer terugkwam...
Sal was idd gaaf :).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 15:19:57 #278
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85437981
Ep 4 is master! _O_
[..]
  woensdag 18 augustus 2010 @ 15:52:03 #279
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_85439385
Droog einde :+.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  woensdag 18 augustus 2010 @ 15:57:29 #280
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85439625
Have you got pears?
[..]
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:45:15 #281
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85465328
Ik vind het echt een fantastisch seizoen tot nu toe. Met afl. 4 als hoogtepunt. Peggy aan de drugs met een stel hipsters :D _O_
Vooral de langzame ommekeer van Don van charismatische mysterieuze eenling naar zielige alcoholist vind ik heel sterk gedaan. Alsof de schrijvers in seizoen 1 al wisten dat ze hier heen wouden in seizoen 4. Het verloopt zo natuurlijk.
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:46:52 #282
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85465381
Peggy aan de druk mete en lesbo... Goed geacteerd overigens want ik had vanaf het moment dat ze er mee in de lift stond zoiets van: kijk die valt op vrouwen
[..]
pi_85509620
Ik volg het ook en ben halverwege seizoen 2 (en heb per ongeluk net dit hele topic gelezen :') )

Naar ik begrijp zitten we dus in seizoen 4 en is het in 2008 begonnen, stopt de serie na dit seizoen?

Vraag me af hoe dat schrijven van de serie gaat (het is niet gebaseerd op een boek toch?)
Me dunkt dat ze de grote lijnen wel weten over het geheel genomen, als het niet op een boek gebaseerd is?
Dus dat Don zielig alcoholisch gaat worden. Lijkt me voor de acteurs ook prettig.

Als de serie flopt en gestopt wordt na 1 seizoen. Dan worden de grote lijnen niet verder uitgewerkt oid?

Leuk om de jaren 60 zo te zien , en de moraal en de typtoestanden en vooral de kleding (vooral bij Joan, goed gestyled) en geen pc`s en de speakers en de whisky glazen met metalen randje enz
pi_85511023
Volgen jullie het trouwens zonder ondertiteling?
Ik wel, en zit af en toe terug te "spoelen", en te googlen wat er bedoeld wordt.

"off the ledge" over een account binnenslepen. En .. even denken.. de buurvrouw tegen Betty als zij haar vertelde over een ontmoeting met vroegere vriendin met een oudere man, party girl. "butterfly 8"
Film dus, wist ik niet. Ennn.. ik ging dat boek ook googlen want kende het niet.

Maar ook mooi gezegd doch simpel, de taal kan zo mooi zijn. Als een jongen tegen Betty op de manege zegt: you are so profoundly sad (nu ja, dit heeft weer niets met de serie an sich te maken).

[ Bericht 1% gewijzigd door .Julie. op 20-08-2010 14:10:29 ]
pi_85528415
Hadden ze geen hangers vroeger bij de kapstok.. elke keer als Don zijn jas ophangt in zijn kantoor doet hij dat aan een puntige kapstok.
En Joan heeft geen hourglass figure als je aan de zijkant kijkt, alleen aan de voorkant. Dat is minder.
pi_85529287
Draper tegen Peggy in psychiatric hospital flashback als hij tegen haar praat over dat ze forward moet gaan: it will shock you how much it never happened.
  maandag 23 augustus 2010 @ 18:02:53 #287
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_85616335
Woah, die scene dat een 10-jarig meisje zit te masturberen vind ik best schokkend :o

[ Bericht 30% gewijzigd door Rahl op 23-08-2010 18:17:02 ]
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_85619487
Ik ook :D. Dat kunnen Amerikanen toch al helemaaaaal niet aan?!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:24:24 #289
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_85635940
Op zich leuke aflevering, maar het toont ook wel de zwakkere verhaallijn aan van dit seizoen. Er slordig dat zomaar in deze aflevering een enigszins vergelijkbaar concurrerend bureau wordt gepresenteerd. Geheel met een rivaliserende eigen Draper. De concurrenten waren altijd DDB, Erickson, Grey: grote namen waarvan je vrijwel niets zag. Waarschijnlijk horen we na deze aflevering ook niets meer van dat andere bureau.

Dat vind ik slordig schrijfwerk: Oh, Draper heeft een Nemesis nodig, we creëren even een nieuw bureau. Ook de zelfstandige scene in dat bureau is een stijlbreuk: volgens mij kwam het tot nu nooit voor dat er zo'n belangrijke scene plaatst vind zonder dat één van de hoofdkarakters er aan mee doet. Al hadden ze dat langzamer opgebouwd had er een veel sterker verhaallijn in gezeten.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:29:55 #290
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85635993
ik vond dit wel een goede aflevering anders
[..]
pi_85639476
Deze aflevering was weer eens een bevestiging waarom ik een grote fan ben van Sally. Dat gedoe rondom de Honda account was ook leuk om te zien. Vooral wanneer we Don weer zien zoals we hem kennen van de eerste seizoenen. Het ziet ernaar uit dat Don zijn mojo weer begint terug te krijgen en deels dankzij die blonde knapperd waar die voor de tweede keer na lange tijd weer mee uit kon, denk ik zo. Jammer dat hij dan zo uitvalt tegen de oppas, dat was ook de Don van toen.

Wat ik interessant vond was de diepe zucht die Henry slaakte toen Betty de trap weer opging. Hij begint er nu langzamerhand ook achter te komen dat dat wijf compleet gestoord is?
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:15:37 #292
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85639650
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 13:57 schreef .Julie. het volgende:
Volgen jullie het trouwens zonder ondertiteling?
Ik wel, en zit af en toe terug te "spoelen", en te googlen wat er bedoeld wordt.

"off the ledge" over een account binnenslepen. En .. even denken.. de buurvrouw tegen Betty als zij haar vertelde over een ontmoeting met vroegere vriendin met een oudere man, party girl. "butterfly 8"
Film dus, wist ik niet. Ennn.. ik ging dat boek ook googlen want kende het niet.

Maar ook mooi gezegd doch simpel, de taal kan zo mooi zijn. Als een jongen tegen Betty op de manege zegt: you are so profoundly sad (nu ja, dit heeft weer niets met de serie an sich te maken).
tegenwoordig zit er ondertiteling onder de MKV's :)
[..]
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:58:12 #293
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_85668481
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 08:29 schreef MikeyMo het volgende:
ik vond dit wel een goede aflevering anders
Ik ook. Vind het sowieso een top seizoen. Veel beter dan het vorig seizoen.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 08:41:09 #294
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85677009
[..]
pi_85720562
Heel grappig dat Campbell van Sterling wegrende.
pi_85809668
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 08:24 schreef Gimmick het volgende:
Op zich leuke aflevering, maar het toont ook wel de zwakkere verhaallijn aan van dit seizoen. Er slordig dat zomaar in deze aflevering een enigszins vergelijkbaar concurrerend bureau wordt gepresenteerd. Geheel met een rivaliserende eigen Draper. De concurrenten waren altijd DDB, Erickson, Grey: grote namen waarvan je vrijwel niets zag. Waarschijnlijk horen we na deze aflevering ook niets meer van dat andere bureau.

Dat vind ik slordig schrijfwerk: Oh, Draper heeft een Nemesis nodig, we creëren even een nieuw bureau. Ook de zelfstandige scene in dat bureau is een stijlbreuk: volgens mij kwam het tot nu nooit voor dat er zo'n belangrijke scene plaatst vind zonder dat één van de hoofdkarakters er aan mee doet. Al hadden ze dat langzamer opgebouwd had er een veel sterker verhaallijn in gezeten.
True opeens zijn ze ook Clearasil kwijt, terwijl ze eerst nog voor het volledige pakket zouden gaan van z`n schoonvader inclusief Clearsil zouden gaan. Merk wel vaker dat er soms zomaar stappen worden gemaakt tussen twee afleveringen om wat snelheid te creëren. Hoop dat ze Peggy in de volgende aflevering weer wat verder uitwerken met al die creatievelingen uit E4. Verder begint Betty me echt tegen te staan als figuur in de serie, had altijd wel sympathie voor haar maar ondertussen is ze echt gewoon een domme doos geworden.
pi_85828153
Het seizoen begon wat magertjes, maar ik heb de laatste twee afleveringen met plezier zitten kijken. Heb me ook totaal niet gestoord aan de clash met die concurrent, vond het juist een leuke twist.
Amen.
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:19:51 #298
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85863797
En Mad Men heeft weer een Emmy binnen voor outstanding drama

en Christina zag er weer heerlijk uit :9
[..]
  maandag 30 augustus 2010 @ 10:20:49 #299
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85863819
[..]
pi_85907397
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 10:20 schreef MikeyMo het volgende:
[ afbeelding ]
Zou zij nou puur natuur zijn?

Laatste aflevering vond ik weer alleraardigst. Don gaat op deze manier de voogdij over zijn kinderen kwijtraken lijkt me.
Amen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:03:05 #301
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85907507
bij mijn weten wel... als ze nep waren kreeg ze niet zoveel opmerkingen over haar figuur.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')