DVD Box. Bij Bol.com. Maar nu ga ik natuurlijk twijfelen of het wel de goeie is, er staat nergens het seizoen bij en omdat ie volgende week pas uitkomt, ging ik direct uit van het nieuwe seizoen ...quote:
Klein stukjequote:Op woensdag 17 juni 2009 19:30 schreef Tim86 het volgende:
Bij de Zomer Draait Door gaat het zometeen over Mad Men
Totaal andere series, niet te vergelijken. Dat kabbelende hoort er juist zo bij. Geniet van het decor en de sfeer.quote:Op donderdag 18 juni 2009 01:44 schreef Stefan het volgende:
Ben nu seizoen 1 aan t kijken. Het kabbelt wat teveel wmb, Sopranos vond ik pakkender. Het is niet slecht maar niet zo goed als WW, Sopranos of Dexter
Ik heb dankzij de sfeer echt van ieder dialoog genoten. Overigens vind ik Dexter ook de beste serie die ik ooit heb gezien, maar het is totaal anders.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:07 schreef Stefan het volgende:
Ja, maar dat is na een paar aflevering ook wel weer gezien. Sfeer is goed, zover ik als 70 kind kan beoordelen, maar ik moet toch wat meer hebben dan sfeer en decor. Het is me toch iets teveel soap.
Ze hebben me voorgelogen. Gisteren lag toch het eerste seizoen op de deurmat.quote:
Wat een mongolen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze hebben me voorgelogen. Gisteren lag toch het eerste seizoen op de deurmat.
Neeneenee, dat is The Wire. Wat niet wegneemt dat je van Mad Men toch heerlijk kan smullen .quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:22 schreef Stefan het volgende:
De beste serie sinds 10 jaar
Dat is wmb toch echt West Wing. Waarin de dochter van de President hier een naief meiske is
wel meer dan pront:quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:53 schreef Stereotomy het volgende:
Pronte tietjes heeft die dame daar links.
Ja, je moet toch ergens de inspiratie vandaan halenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 09:58 schreef MikeyMo het volgende:
er wordt trouwens ook wat afgezopen op het kantoor. Iedereen met een eigen kantoor heeft ook minimaal 1 fles sterke drank staan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.iedereen van het kantoor niet. Die maakten alleen grapjes over het feit dat ze steeds dikker werd. Daar wordt in seizoen 2 nog even- ook middels de kantoorhumor van de jongens onderling- aan gerefereerd, wanneer ze dus weer slanker is geworden.
Er zit volop verhaal in de serie, alleen wordt er veel impliciet gelaten (denk bijv. aan de scene met Salvatore Romano in het restaurant in seizoen 1). Dat maakt het in mijn ogen juist een intelligente serie.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:33 schreef Stefan het volgende:
Heb seizoen 1 achter de rug. Wist alle plotwendingen al maar dat maakt hier niet echt uit, je kunt t gewoon kijken, idd, stereotiep en voorspelbaar. Karakters maken veel goed, verhaal is er amper. S2 kijk ik wel als t is vertaald
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou het overigens erg waarderen als de spoilers hier met terugwerkende kracht achter tags gezet zouden kunnen worden. In Nederland wordt seizoen 1 uitgezonden - ik geloof dat ze net aflevering 6 hebben gehad - en het is niet te doen om dit topic te lezen zonder een hoop voorpret te bederven.
[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 24-07-2009 11:14:31 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Er is een apart Mad Men NL topic, daar mag je alleen praten over eps die op de NL TV zijn geweest. Hier mag je alles bespreken wat in de USA op TV is geweest.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou het overigens erg waarderen als de spoilers hier met terugwerkende kracht achter tags gezet zouden kunnen worden.
Excuses! Heb ik niet goed gekeken. Misschien kan er een link in de OP?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:10 schreef Stefan het volgende:
[..]
Er is een apart Mad Men NL topic, daar mag je alleen praten over eps die op de NL TV zijn geweest. Hier mag je alles bespreken wat in de USA op TV is geweest.
Oja, dat is waar ook. Ik geloof dat ik dat meer als verdringing heb opgevat. Ik weet dat het bestaat, vrouwen die 'ineens' bevallen en van niets wisten, maar als ex-zwangere kan ik me nog steeds niet voorstellen dat je dat echt helemaal niet merkt, vermoedt of voelt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:55 schreef MikeyMo het volgende:
Nou ze kwam bij de dokter en was echt verbaasd dat hij een hartje hoorde en vertelde dat ze zwanger was
Als je op die manier naar Mad Men kijkt heeft het idd geen zin om verder te kijken.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:25 schreef Stefan het volgende:
Eerste ep van S2 gezien maar heb niet zoiets van wow, ik wil de rest zien. Kan het al helemaal uittekenen. Weet niet of ik nog wil volgen.
Het is me te traag. Er gebeurt geen ene moer eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:26 schreef TNA het volgende:
[..]
Als je op die manier naar Mad Men kijkt heeft het idd geen zin om verder te kijken.
Wie is Donald Draper?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:43 schreef IQM het volgende:
Het kan me na vier afleveringen nog steeds niet echt boeien.True, 't is leuk hoe ze de sfeer (die van toen en die van in een marketingwereld) hebben neergezet, maar dat mag toch geen reden vormen om een serie te blijven volgen? De verhaallijnen zijn mager en het acteerwerk doet me ook geen zak.
Ja dus.quote:Het enige echt boeiende wat dan overblijft zijn de epic boobs van Joan Holloway.
Sorry, hoor, maar de vragen die jij stelt zijn van het niveau 'soap'.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wie is Donald Draper?
Waarom heeft hij een maitresse als hij gelukkig getrouwd lijkt?
Wat is er aan de hand met zijn vrouw?
Hoe zal het Peggy vergaan op kantoor?
Gaat Peter Campbell Donald Draper van zijn troon stoten?
Net als 'Who killed Laura Palmer?'.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:15 schreef IQM het volgende:
[..]
Sorry, hoor, maar de vragen die jij stelt zijn van het niveau 'soap'.
Dat is Mad Men ook. Een soap. De setting is duur, de dialogen sterk, maar het is niet meer dan een soap. Volgens mij erkennen de makers dat trouwens ook.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:15 schreef IQM het volgende:
[..]
Sorry, hoor, maar de vragen die jij stelt zijn van het niveau 'soap'.
Heb geen geen newsgroepaccount? Staat gewoon de engelse retail. Met Engelse subsquote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb overigens gister de tweede aflevering van het tweede seizoen gezien, en helaas heb ik door de afwezigheid van ondertiteling weinig verstaan
Laten we wel wezen, alle verhaallijnen in alle 'kwaliteit'series zijn al eens in eenvoudige vorm de revu gepasseerd in soaps. Waar het om gaat is hoe het verhaal wordt verteld, de vorm van het narratief en hoe deze samenhangt met de personages en de omgeving. Wat dat betreft is Mad Men veel meer dan een soap, omdat de personages een stuk complexer zijn en omdat de verhaallijnen anders worden verteld dan in een soap. Bovendien is Mad Men is wel veel meer 'character-driven' dan 'story-driven', hoewel er wel (net zoals alle goede series) een centrale spanningsboog onder de verhalen ligt, namelijk: wie is Don Draper?quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:19 schreef Stefan het volgende:
maar het is niet meer dan een soap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |