Ik heb de afgelopen dagen beide seizoenen gezien, en inmiddels is het wel een blijvertje geworden.
Het vergde me wel wat moeite om erin te komen, maar het moment dat het duistere verleden van Donald meer aan bod kwam begon deze serie me steeds meer te boeien. Vanaf seizoen 2 vond ik het gelijk al stukken beter en veel grappiger.
Het viel me wel op dat bijna alle scènes op een decor plaatsvinden en er maar weinig buitenlocaties worden gebruikt. Af en toe zag je wel scènes die buiten plaatsvinden, zoals de trillende handen van Betty tijdens het autorijden, het uitlaten van de hond en de tuinscènes. Maar de eerste keer dat het me opviel dat ze echt buiten filmde was de scène in de laatste aflevering van seizoen 1 waar Betty met dat jochie praat met al die auto's uit de jaren '50. In seizoen 2 werd dat gelukkig al wat meer met de paardrij scènes van Betty en het moment dat Donald in aflevering 11 op zakenreis ging.
Het budget voor deze serie zal denk niet al te groot zijn, zeker als je rekening houdt met de decors, kleding en kapsels. Het viel me dan ook op dat deze serie op door AMC wordt uitgezonden, een zender waar ik een aantal dagen geleden nog nooit van had gehoord.
Ik denk niet dat veel zenders geïnteresseerd waren in zo'n serie met expliciete scènes, overmatig drankgebruik en het contante gerook. Ik denk dan ook dat de makers van deze serie voor deze zender kozen om de authenticiteit toch te kunnen behouden.
Het viel me trouwens wel op dat telkens als je Betty Draper met een willekeurige man zag er altijd een apart sfeertje werd gecreëerd , alsof er een verkrachtingsscène zat aan te komen. Uiteindelijk was Joan de pineut en dat nog door haar verloofde.
Na 2 seizoenen weet ik trouwens van de meeste hun namen nog geeneens.
Ik zie net pas dat degene die Pete Campbell speelt ook in Angel te zien was als Connor.
[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Silencer op 02-07-2009 09:02:53 ]