Staat niet in mijn cao hoor dat ze dat verplicht zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 10:31 schreef childintime het volgende:
Ze zijn toch verplicht dat minimaal 3 maanden van te voren kenbaar te maken? Ik bedoel, je hebt ook nog een priveleven en wilt ook afspraken en plannen maken lijkt mij.....
Feestdagen worden bij ons al heel vroeg gedaan, ik weet voor volgend jaar ook al welke feestdagen ik moet werken. En de planning voor vakantie wordt inderdaad ook nu gedaan.quote:Op maandag 3 november 2008 10:55 schreef childintime het volgende:
Dat is wat wij altijd te horen krijgen van de planningWe moeten zelfs nu alweer de zomervakanties door gaan geven
ik heb allebei de dagen de vroege (07.00-15.00) dienst...quote:Op maandag 3 november 2008 21:18 schreef kaatjejannie het volgende:
Met kerst moet ik werken. Ik weet nog niet precies wanneer. Daarna heb ik vakantie. 27-12 t/m 4-1. Ik werk ook liever met kerst dan met oud en nieuw. Mijn schoonfamilie moet er erg aan wennen. Maar ik ben niet anders gewend doe dit werk nu 6 jaar.
ouderenzorgquote:Op zondag 23 november 2008 00:28 schreef yvonne het volgende:
iedereen die hier post en moet werken zit in de gezondheidszorg?
Hoeft niet lijkt me, zolang je maar onregelmatig werkt en geen 9-5 baan hebt want dan heeft het geen zin hier te postenquote:Op zondag 23 november 2008 00:28 schreef yvonne het volgende:
Er zijn meer mensen die met de feestdagen werken denk ik zo. Zorg idd, maar ook hulpdiensten, storingsmonteurs, beveiliging, horeca en winkelpersoneel soms.quote:Op zondag 23 november 2008 00:28 schreef yvonne het volgende:
Schaak.quote:Op zondag 23 november 2008 00:28 schreef yvonne het volgende:
wat leuk, heb ik ook jaren gedaan (in zeist)! Ik werk nu op een woonvorm voor mensen met ASS.quote:Op zondag 23 november 2008 00:31 schreef childintime het volgende:
Ik wel, woonbegeleider visueel/verstandelijk gehandicapten.......
Kerstavond en oudjaarsdag vallen bij ons onder de reguliere dagen, worden helaas niet als feestdag betaald. Dus: die dagen ga ik ook mooi niet werken, zit toch al ruim over m'n urenquote:Op zondag 23 november 2008 00:10 schreef yvonne het volgende:
StKlaas werken, kerstavond werken, oudjaarsdag werken, geen poblemen mee, betaalt lekker.
quote:Op zondag 23 november 2008 11:42 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Hoeft niet lijkt me, zolang je maar onregelmatig werkt en geen 9-5 baan hebt want dan heeft het geen zin hier te postenIk werk als leerling verpleegkundige in een ziekenhuis
Er zijn een aantal collega's (door samengevoegde teams) die dus al jaren niet meer met de feestdagen hebben gewerkt. Dit jaar was ik logischerwijs met oud&nieuw vrij; maar hadden anderen weer een dienst met Kerst. 1 Collega hoeft dus al 3 jaar niet; zowel met Kerst als oud&Nieuw.....Deze Kerst is hij dus weer vrij. Ik bood een andere collega aan zijn dienst ,met Kerst over te nemen. Dat was voor hem voor het eerst in 25 jaar dat hij zowel Kerst al Oud&Nieuw vrij heeft. Het zijn nl steds dezelfde mensen die met dit soort dagen werken; de anderen hebben toevallgerwijs steeds iets belangrijkers wat ertussen komt.quote:Op zondag 30 november 2008 11:47 schreef Mikkie het volgende:
Nah childintime, op zich is het niet zo heel gek toch dat niemand wil ruilen? Jij hebt privé-omstandigheden, à la, maar je hebt het wel over oud & nieuw! Dat is voor veel mensen een big deal, behoorlijke drempel dus om te ruilen. Een willekeurige andere dag was waarschijnlijk geen probleem geweest.
Ik ben zelf vrij met oud & nieuw, maar als ik ergens word gevraagd om een avondje achter de bar te staan zit de kans erin dat ik misschien dat wel ga doen.
goh en ik maar denken dat het alleen bij ons zo isquote:Op zondag 7 december 2008 02:50 schreef childintime het volgende:
[..]
Er zijn een aantal collega's (door samengevoegde teams) die dus al jaren niet meer met de feestdagen hebben gewerkt. Dit jaar was ik logischerwijs met oud&nieuw vrij; maar hadden anderen weer een dienst met Kerst. 1 Collega hoeft dus al 3 jaar niet; zowel met Kerst als oud&Nieuw.....Deze Kerst is hij dus weer vrij. Ik bood een andere collega aan zijn dienst ,met Kerst over te nemen. Dat was voor hem voor het eerst in 25 jaar dat hij zowel Kerst al Oud&Nieuw vrij heeft. Het zijn nl steds dezelfde mensen die met dit soort dagen werken; de anderen hebben toevallgerwijs steeds iets belangrijkers wat ertussen komt.
Is het dan geen idee om dat voortaan eerder aan te kaarten? Ik weet niet beter dan dat je één van de twee werkt. Pasen of Pinksteren, Kerst of O&N. Dat is bij ons in elk geval gebruikelijk, en uitzonderingen worden alleen gemaakt als het team al ruim van tevoren akkoord gaat. Prima ook als iemand redenen heeft om altijd met kerst vrij te zijn, maar dan weet je dus ook dat je met O&N aan de beurt bent.quote:Op zondag 7 december 2008 02:50 schreef childintime het volgende:
[..]
Er zijn een aantal collega's (door samengevoegde teams) die dus al jaren niet meer met de feestdagen hebben gewerkt. Dit jaar was ik logischerwijs met oud&nieuw vrij; maar hadden anderen weer een dienst met Kerst. 1 Collega hoeft dus al 3 jaar niet; zowel met Kerst als oud&Nieuw.....Deze Kerst is hij dus weer vrij. Ik bood een andere collega aan zijn dienst ,met Kerst over te nemen. Dat was voor hem voor het eerst in 25 jaar dat hij zowel Kerst al Oud&Nieuw vrij heeft. Het zijn nl steds dezelfde mensen die met dit soort dagen werken; de anderen hebben toevallgerwijs steeds iets belangrijkers wat ertussen komt.
Je caps blijft hangenquote:Op vrijdag 12 december 2008 14:48 schreef Mr-Coffee het volgende:
IK HEB VANAF 19 DECEMBER tot 5 JANUARI VAKANTIE.
TIS MAAR DAT JULIE HET WETEN!!!!
De diensten zijn ondertussen bekend, Eerste kerstdag vroeg, van 06:00 tot 15:00 en tweede kerstdag vrij.quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:23 schreef JJH het volgende:
Moet of met kerst of met oud en nieuw werken. Dat moet nog bekend worden.
Stiekem hoop ik op dagdiensten met de kerst, heb je avond aan jezelf. Nieuwjaarsdag wil ik absoluut niet werken eigenlijk, gezien het feit dat ik dan slaap
Volgend jaar ga ik denk ik ook nachtdiensten fixenquote:Op woensdag 24 december 2008 05:04 schreef theKiD het volgende:
Van afgelopen zaterdag t/m komende zondag allemaal nachtdienstenEN werken EN kerstdiner mee genieten
EN dik betaald krijgen
Dank jequote:Op woensdag 24 december 2008 20:37 schreef theKiD het volgende:
[..]
Succes
Ik hoop dak naar me bedje kan morgenvroeg om 7u
Ik gelukkig pas om 8.30, dus hoef niet belachelijk vroeg naar bed om morgen nog fit te zijnquote:
Werkquote:Op woensdag 24 december 2008 20:49 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dank je
Ga je de hele nacht stappen?
ouderenzorg.quote:Op zondag 23 november 2008 00:28 schreef yvonne het volgende:
Bevliegingquote:Op zondag 23 november 2008 00:28 schreef yvonne het volgende:
Toevallig bij Trigion? In that case.. collegaquote:Op donderdag 25 december 2008 20:12 schreef Skaai het volgende:
Met Sinterklaas was ik vrij, maar heb er niks aan gedaan. 24, 25 én 26 december werk ik gewoon van 6 tot 14:30. (Ik werk in de beveiliging op de pieren van Schiphol) Hoewel ik vandaag 3 uur heb opgenomen en morgen ook een uurtje eerder weg mag zit ik er totaaaaaaal niet mee, ik geniet wel van de sfeer op Schiphol en de collega's onderling. Ik baal wel dat ik 1 januari om half 6 moet beginnen, en 2010 mag ik hem ook werken.
Maar ik krijg toeslag en een voor elke feestdag een dag terug.
Dat is echt kut.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 06:50 schreef Clauw het volgende:
Ik heb achterwacht op 1e Kerstdag dit jaar en ik heb nachtdienst op 31 december.
tja, wij zijn maar met weinig collega's die diensten doen dus elk jaar heb je zeker wat tijdens de kerst en oud & nieuw.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:26 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat is echt kut.
Ik heb waarschijnlijk 2e kerstdag en oudjaarsdag late diensten van 15 tot 23 uur.
Lang leve grote laboratoria! Dit jaar ontspring ik de dans met de feestdagen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 06:38 schreef Clauw het volgende:
[..]
tja, wij zijn maar met weinig collega's die diensten doen dus elk jaar heb je zeker wat tijdens de kerst en oud & nieuw.
Als je net bij een nieuwe werkgever bent begonnen dan heeft die volgens mij niets met je diensten van de afgelopen jaren te maken. Het is alleen wel erg lullig als ze automatisch het nieuwe personeel die diensten in de schoenen schuiven. Wij kregen 2 jaar geleden iemand nieuw in het team (November) en die bood zelf meteen aan te werken met Oud&Nieuw. Maar dat was niet vanzelfsprekend, doordat ze het zelf aanbood vond iedereen het natuurlijk prima, maar anders was ze gewoon in het "wisselrooster" van de feestdagen ingedeeld.quote:Op maandag 21 december 2009 21:42 schreef robbin2809 het volgende:
Hallo,
Even een vraagje; mag een werkgever jou 2 of 3 jaar achter elkaar met oud en nieuw laten werken? En dan heb ik het over de avond en nacht. ik ben namelijk bij een nieuwe werkgever begonnen en het ziet er naar uit dat ik net als de afgelope 2 jaar de lul ben.
gr robbin
Lijkt me ook wel zo eerlijk.Misschien een beetje lullig voor degeen die nieuw is (als die dan net de klos is), maar wel volgens een eerlijk systeem. Wij hebben met bv Oud&Nieuw ook een achterwacht systeem. Iemand uit het eigen team wordt ingedeeld als achterwacht, voor als degeen die ingeroosterd staat ziek is. 2 Jaar geleden (toen ik dus met Oud&Nieuw moest werken), hadden ze degeen die het jaar daarvoor werkte als achterwacht ingedeeld. Niet eerlijk, ten eerste wist ze het niet eens (ze kwam er pas achter toen ik haar om 16.00 belde dat ik er was en niet van plan was om me ziek te melden, met uitzondering dat ik misschien van de trap kon vallen en m'n botten breken), ten tweede had ze zelf het jaar daarvoor al dienst gehad. Die diensten zijn dan van 17.00 op de 31e tot 14.00 op de 1e. Dus je bent echt met Oud& Nieuw op je werk.quote:Op maandag 21 december 2009 22:18 schreef kaatjejannie het volgende:
wij maken eind van het jaar een schema voor de feestdagen van het jaar daarop. Mocht er een nieuw personeelslid komen die een oud personeelslid vervangt dan vult zij ( ja de zorg dus 99 % kans op een zij) automatisch de diensten in die de ander had. Net zoals met het hele rooster, we hebben een basis rooster.
Ja dat is wel de bedoeling! In principe hebben we achterwacht voor alle dagen van het jaar en die wordt gebeld als er iemand ziek is. Zo had ik achterwacht 1e Kerstdag maar ben gelukkig niet gebeldquote:Op maandag 28 december 2009 16:42 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Komt die werken als er iemand ziek is?
Ah zo. Bij mijn lab zijn het de stafleden die rouleren over de achterwacht maar die komen niet werken als er iemand ziek is. Die zijn er alleen voor troubleshooting en dergelijke.quote:Op maandag 28 december 2009 18:36 schreef Clauw het volgende:
[..]
Ja dat is wel de bedoeling! In principe hebben we achterwacht voor alle dagen van het jaar en die wordt gebeld als er iemand ziek is. Zo had ik achterwacht 1e Kerstdag maar ben gelukkig niet gebeld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |