quote:Cor Brom, voormalig trainer van onder meer Ajax, is woensdag op 76-jarige leeftijd overleden. Dat bevestigde een woordvoerder van de Amsterdammers.
Brom kwam in 1978 van Sparta naar Amsterdam. Hij leidde Ajax in het seizoen 1978-1979 naar de dubbel: de landstitel en de beker. Vanwege onenigheid met voorzitter Ton Harmsen moest Brom aan het begin van het volgende seizoen alweer vertrekken bij Ajax.
Brom was ook onder meer trainer bij Vitesse en FC Zwolle. Ajax gaat nog bekijken hoe het Brom zaterdag rondom de competitiewedstrijd tegen FC Twente kan herdenken.
Zegt meneertje fast food.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:45 schreef Jasza het volgende:
En Oente, voortaan niet zo gierig met de broodjes he.
Niet zo zeurenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:47 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Verander de titel ook maar meteen
Ik weet niet of je de wedstrijd hebt gezien, maar Sno viel prima in en zorgde voor de kentering.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:47 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Verander de titel ook maar meteen
Hij viel aardig in ja, maar ik hoop toch niet dat hij speelt zaterdag.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:49 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de wedstrijd hebt gezien, maar Sno viel prima in en zorgde voor de kentering.![]()
Het is makkelijk om mensen altijd maar af te branden, maar als iemand goed speelt, mag - of moet - dat zeker gezegd worden.
Omdat?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:50 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Hij viel aardig in ja, maar ik hoop toch niet dat hij speelt zaterdag.
Het zal haast wel moeten, nu Suarez er ook niet bij is en Leonardo echt de grootste teringkneus is bij Ajax op dit momentquote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:50 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Hij viel aardig in ja, maar ik hoop toch niet dat hij speelt zaterdag.
Omdat hij in alle andere wedstrijden vrij waardeloos was. Dan is er wel wat meer nodig dan een aardige invalbeurt om mij te overtuigen. Aan de andere kant was ik ook niet echt kapot van De Jong vandaag en zondag.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:51 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Omdat?
Bij Jong Ajax deed hij het de afgelopen wedstrijd best aardig zo kort achter de spitsen, heb ik begrepen.
Leonardoquote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:52 schreef Jasza het volgende:
[..]
Het zal haast wel moeten, nu Suarez er ook niet bij is en Leonardo echt de grootste teringkneus is bij Ajax op dit moment![]()
Nog liever Kennedy erin
Ja, vooral dat van dat hondje uitlaten, dat viel me ook heel erg op.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:56 schreef BonJovi het volgende:
Verdedigen kan hij ook voor geen meter, hij lijkt eerder een ideale schoonzoon die een hondje uitlaat.
Dan maar genieten van een broodje beenham.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:56 schreef Silenus het volgende:
Het gaat héél lastig worden in Enschede...
Hopelijk is het sfeertje daar net zo in het uitvak als het vanavond was, dan vermaak je jezelf sowieso wel hoorquote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:56 schreef Silenus het volgende:
Het gaat héél lastig worden in Enschede...
Omdat jij je had verslapen, zeker.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:56 schreef Oente het volgende:
Ik wil nog even niet denken aan zaterdag, we hebben geen kaartjes.
Argh, heeft die ze mond weer niet kunnen houden?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:57 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Omdat jij je had verslapen, zeker.
Ik ga tukken. Nu. Dat klinkt iets minder spannend dan mezelf de tering zuipen, maar ik heb er ook ongelooflijk veel zin in.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:00 schreef Aanvoerder het volgende:
Of we nu winnen of verliezen zaterdag, ik ga me sowieso de tering in zuipen.
Heerlijkquote:
Klaas speelde op 10 en Sno in de spits volgens mij hoor?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 02:35 schreef Wooldoor het volgende:
Martina zal wel een kans gaan krijgen, maar Sno speelde echt goed die mag van mij ook op 10 starten. Hij is erg balvast en zijn tempo leek ook wat omhoog te zijn gegaan.
jammer genoeg zijn 2 van de 4 spelers blessuregevoelig en pakken die andere 2 geregeld gele kaarten en dus een schorsing op. vraag me af hoe vaak we ook daadwerkelijk met die 4 voorin voor de volle 100% kunnen spelen. voorlopig hoeven we daar nog niet aan te denken iig.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:30 schreef Jasza het volgende:
Ik zit met smart te wachten tot we met deze voorhoede spelen:
Aissati
Suarez-KJH-Sulejmani
Het is nu zo doorzichtig wat Ajax doet, alles op Suarez inspele of op Klaas. Met die 2 erbij word het volgens mij echt een gekkenhuis als dat goed gaat lopen.
Sinds zijn laatste knieblessure is zelfs zijn grootste wapen (zijn snelheid) eruitquote:Op donderdag 30 oktober 2008 05:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik zei het al toen ie tekende, aan die leonardo heb je geen ene fuck.
Oprotten met die gast.
7 (vaak onnodige) gele kaarten oplopen in 8 wedstrijden staat niet echt mooi op je palmares.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:09 schreef navigator het volgende:
wat Daggla zegt, ik wil die Leo nooit meer in Ajax 1 zien, wat een loser. Geen enkele inzet, beleving, mag toch hopen dat dit zijn laaste kans was, ik zie nog liever Kennedy en dat vind ik ook al niks![]()
Zo slecht als de meesten het hier doen voorkomen was het niet. Ajax begon eindelijk wel eens scherp en fanatiek en had de wedstrijd het eerste half uur gelijk moeten beslissen. Daarna was het wel een hele tijd beroerd maar laten we van het positieve uitgaan![]()
En Suarez mag van mij ook nog een disciplinaire straf krijgen, wat een sukkel. Hij leert niet echt snel.
Hoop op gelijkspelquote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:36 schreef KingOfPop het volgende:
Nou jongens, hebben jullie er vertrouwen in voor zaterdag?
Enoh moet je er niet gelijk weer inzetten. Mss word die dan iets té overmoedig plus Gabri moet er ook wel in.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:52 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
HeerlijkEn dan met onverschrokken held Enoh erachter.
Dat beloven goede tijden te worden, mogen ze eens aanbreken.
Ondertussen vraag ik me echt goed af hoe Ajax nu zaterdag moet gaan spelen.
Vermeer; Oleguer, van der Wiel, Vermaelen, Vertonghen; Gabri, de Jong, Lindgren, Emanuelson; Leonardo, Huntelaar
???
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:13 schreef denthemen het volgende:
Ik zit nog een halve week met Leo in mijn avatar
En terecht. Hij is een van de weinige constante speler die we hebben. Waarom ziet MvB het niet?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:52 schreef versteegrob het volgende:
Las net dat Gabri niet zo positief reageerde op Van Basten. Mag toch echt hopen dat hij zaterdag gewoon in de basis staat
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=67959
Heeft ie wat aan z'n rechteroor ofzo?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:52 schreef versteegrob het volgende:
Las net dat Gabri niet zo positief reageerde op Van Basten. Mag toch echt hopen dat hij zaterdag gewoon in de basis staat
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=67959
Idd, Huntelaar en leo voorin denk ik?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:04 schreef TAV74 het volgende:
Tegen Twente 4-4-2 met Gabri in de ploeg zou ik zeggen.
Met zo'n gehavende selectie kan dat ook niet. Ik ben zeker geen fan van 'm, maar dit is echt niet werkbaar. De ontbrekende spelers in een elftal zouden nog bij de top 3 eindigen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:45 schreef w00h00 het volgende:
Al met al zie ik de echte hand van Van Basten in het spel van Ajax nog niet terug.
Wat mij betreft geen Leo, maar ik zie niet echt een fit alternatief momenteelquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:22 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Idd, Huntelaar en leo voorin denk ik?
Als we met 2 spitsen spelen Snoquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:05 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Wat mij betreft geen Leo, maar ik zie niet echt een fit alternatief momenteel
De Jong ipv Sno? Die is toch inzetbaar?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:10 schreef navigator het volgende:
gewoon 4-5-1 spelen, alles voor de punten op dit moment. Als we straks wat ruimer in de mensen zitten gaan we wel weer mooi voetbal proberen te spelen
Vermeer
Wiel Oleguer Vermaelen Verthongen
Anita Gabri Lindgren Urby
Sno
Huntelaar
nog een aanvaller minder danquote:Diverse Argentijnse websites melden vandaag dat Dario Cvitanich in de winterstop mogelijk verhuurd wordt aan Boca Juniors. De zaakwaarnemer van de aanvaller zou op verzoek van Cvitanich zelf in gesprek zijn met die club over een mogelijke verhuurperiode voor de rest van het seizoen. Cvitanich komt weinig aan spelen toe. Op dit moment kampt hij echter met een blessure.
Goed plan! eerst halen voor 6 miljoen, vervolgens laten verpieteren op de bank tot hij geblesseerd is en dan weer terug sturen naar Argentinie! Wat een waanzinnig goed beleid van MvB!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:32 schreef azaroth het volgende:
ajaxnetwerk:
[..]
nog een aanvaller minder dan
denk niet dat wij favoriet zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:39 schreef M0NTANA het volgende:
Weer drie punten, nu bij FCT maar eens winnen.
Zal inderdaad niet meevallen daarzo.. hopelijk hebben ze een betere instelling dan gisteren.. wat een slappe hap zeg na de 0-1.. niet normaal..quote:
Als je zondag speelt ben je een dag te laatquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:48 schreef BoNi het volgende:
Als je zondag zonder Leonardo speelt heb je helemaal 0 creativiteit in het elftal en niemand die een actie kan maken.
Leonardo is en was drama, maar ik vrees dat we er toch op aangewezen zullen zijn om ook maar kans te maken iets te forceren tegen Twente.
Dan eventueel Martina of Kennedy maar op rechts.
Ik denk ook niet dat dit waar is...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goed plan! eerst halen voor 6 miljoen, vervolgens laten verpieteren op de bank tot hij geblesseerd is en dan weer terug sturen naar Argentinie! Wat een waanzinnig goed beleid van MvB!.
Ja, huur hem dan aan een eredivisie ploeg zodat de ervaring die hij op doet volgend jaar ook echt van waarde is..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goed plan! eerst halen voor 6 miljoen, vervolgens laten verpieteren op de bank tot hij geblesseerd is en dan weer terug sturen naar Argentinie! Wat een waanzinnig goed beleid van MvB!.
Niet waar.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:10 schreef Landgeld het volgende:
Wij zijn AJAX, wij hebben op elke linie betere spelers.![]()
De Jong brengt op dit moment helemaal niks, zelfs geen strijd.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:27 schreef TAV74 het volgende:
[..]
De Jong ipv Sno? Die is toch inzetbaar?
Euhm het is juist die bravoure die de afgelopen jaren teveel aanwezig is geweest... ik hou meer van het realisme van nu... en ik ben dus al blij met een puntje zondag, gezien de omstandigheden.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:10 schreef Landgeld het volgende:
BOYS!
We moeten gewoon voor de 3 punten gaan tegen Twente. Twente wordt overschat! Waar hebben het over 'Twente'.
Wij zijn AJAX, wij hebben op elke linie betere spelers.Gewoon vol voor de drie punten en niet zo van 'ja maar wij hebben geen vorm', ja maar wij hebben dit' .... NEEEEE!! Wij zijn AJAX! AJAX!
Denk eens aan dat oude gevoel, AJAX! Die jongens moeten ook weer eens met dat bravoer; borst omhoog en KNALLEN!
Ik heb er vertrouwen in...... (mits we onzelf niet in de underdog rol gaan praten, dat is ook des-ajax)
Ga lekker serieus in op dit bericht, een kind van 5 snapt nog dat dit onzin isquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Twente is idd niet zo sterk als vorig seizoen. maar Ajax komt op bezoek, het stadion gaat erachter staan, wedstrijd van het jaar voor hun et cetera.. dan krijgen die gasten vleugels en spelen ze boven hun kunnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:10 schreef Landgeld het volgende:
BOYS!
We moeten gewoon voor de 3 punten gaan tegen Twente. Twente wordt overschat! Waar hebben het over 'Twente'.
Wij zijn AJAX, wij hebben op elke linie betere spelers.Gewoon vol voor de drie punten en niet zo van 'ja maar wij hebben geen vorm', ja maar wij hebben dit' .... NEEEEE!! Wij zijn AJAX! AJAX!
Denk eens aan dat oude gevoel, AJAX! Die jongens moeten ook weer eens met dat bravoer; borst omhoog en KNALLEN!
Ik heb er vertrouwen in...... (mits we onzelf niet in de underdog rol gaan praten, dat is ook des-ajax)
onzin, als ajax zijnde en 35 miljoen geinvesteerd te hebben afgelopen zomer moet je altijd voor 3 punten gaan. En niet vooraf al roepen dat je tevreden bent met 1 punt. Dat het een zware wedstrijd zal worden lijkt me duidelijk, maar 3 punten zitten er wel degelijk in.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Euhm het is juist die bravoure die de afgelopen jaren teveel aanwezig is geweest... ik hou meer van het realisme van nu... en ik ben dus al blij met een puntje zondag, gezien de omstandigheden.
Tsja het is misschien wel zijn oude club, maar waarom Kennedy niet een kans geven.. Leonardo is toch simpelweg drama..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:48 schreef BoNi het volgende:
Als je zondag zonder Leonardo speelt heb je helemaal 0 creativiteit in het elftal en niemand die een actie kan maken.
Leonardo is en was drama, maar ik vrees dat we er toch op aangewezen zullen zijn om ook maar kans te maken iets te forceren tegen Twente.
Dan eventueel Martina of Kennedy maar op rechts.
Dat is nu precies het hele eieren eten met de subtop, ze hebben allemaal het besef dat de toppers te pakken zijn dus ze vliegen er juist tegen hen dubbel en dwars in... geloof in eigen kunnen is vaak doorslaggevend... vroeger wilden de clubs de schade beperken als Ajax, PSV of Feyenoord langskwam, nu weten ze dat ze te pakken zijn... PSV had daar vorig jaar nog niet zo veel last van... maar dit jaar zijn ze alle 3 te pakken voor de subtop in thuiswedstrijden... als dat besef er eenmaal is kun je vaak wat extra's geven... tegen gelijkwaardige teams laten dat soort ploegen dan wel weer de punten liggen...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:19 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
Twente is idd niet zo sterk als vorig seizoen. maar Ajax komt op bezoek, het stadion gaat erachter staan, wedstrijd van het jaar voor hun et cetera.. dan krijgen die gasten vleugels en spelen ze boven hun kunnen.
Alleen staat er maar iets van 3 miljoen aan aankopen van dit jaar in het veld tegen Twentequote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:39 schreef ASroma het volgende:
[..]
onzin, als ajax zijnde en 35 miljoen geinvesteerd te hebben afgelopen zomer moet je altijd voor 3 punten gaan. En niet vooraf al roepen dat je tevreden bent met 1 punt. Dat het een zware wedstrijd zal worden lijkt me duidelijk, maar 3 punten zitten er wel degelijk in.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:49 schreef Nashje het volgende:
Grappig weer hier, dat wigwam effect.
0-1: Zo. Gaat lekker.
1-1: Kutzooi. Kut Van Basten. Echt bedroevend slecht. Waarom Gabri dan ook niet. Je wil ook geen kampioen worden.
1-2, 1-3: Op z'n psv's. Slecht spelen en toch winnen. We worden kampioen!
klopt en sno geeft 1 assist en is ook gelijk weer de man. Tis te hopen dat ie dit seizoen in ieder geval geen opbouwende rol meer krijgt. Als pichhitter alaquote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:49 schreef Nashje het volgende:
Grappig weer hier, dat wigwam effect.
0-1: Zo. Gaat lekker.
1-1: Kutzooi. Kut Van Basten. Echt bedroevend slecht. Waarom Gabri dan ook niet. Je wil ook geen kampioen worden.
1-2, 1-3: Op z'n psv's. Slecht spelen en toch winnen. We worden kampioen!
het was dan ook een bijzonder misleidende samenvatting. Nac had op een paar kansen na weinig in te brengen. Twente creëerde niet veel 9mede door weinig vorm in de voorhoede), maar was echt de sterkere ploeg. Ajax gaat het daar heel erg moeilijk krijgenIquote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:45 schreef Wooldoor het volgende:
Ik had gister ook de samenvatting gezien van Twente maar was totaal niet onder de indruk, zelfs met dit team moeten we wel kunnen winnen van Twente. Alleen moet er gewoon begonnen worden met Gabri dat verschil is echt gigantisch met of zonder Gabri. Spelen met Leonardo en Huntelaar voorin en Sno die er om heen speelt als aanspeelpunt.
is niet zo vreemd toch? we dachten een gigantische miskoop in huis te hebben.. blijkt ie toch uiterst nuttig als pinch hitter. niet vreemd dat we dan blij zijn en hij "de man" is. nu maar hopen dat Marco het ook ziet en hem nooit meer op het middenveld zet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:54 schreef ASroma het volgende:
[..]
klopt en sno geeft 1 assist en is ook gelijk weer de man. Tis te hopen dat ie dit seizoen in ieder geval geen opbouwende rol meer krijgt. Als pichhitter ala
Wel een aardige opstelling... zoiets had ik ook. Ik ben alleen bang dat het wel erg statisch voorin wordt met Sno en Huntelaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:55 schreef Blight het volgende:
Waarom niet zoiets tegen Twente?
------------------Vermeer--------------------
vd Wiel, Oleguer, Vermaelen, Vertonghen
----------Gabri-------------Lindgren---------
-Kennedy-----------------------Emanuelson-
--------------Sno--Huntelaar------------------
Kennedy het veld breed laten houden, Urby in een vrije creatieve en aanvallende rol, Sno als aanspeelpunt, Huntelaar als afmaker. Gabri als stofzuiger, Lindgren als verlengstuk. Nadeel zit 'm een beetje in de backs. Elia en Denneboom zijn vrij rap, dus dat kan wel lastig zijn.
Wat is hij dan wel?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:13 schreef De_Ananas het volgende:
Sno is toch totaal geen aanvaller zeg [ afbeelding ]
Heeft bij Jong Oranje en Jong Ajax al een peer keer in de spits gestaan hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:13 schreef De_Ananas het volgende:
Sno is toch totaal geen aanvaller zeg [ afbeelding ]
Beter met Huntelaar en Kennedy spelen. Of met Urby en Huntelaar in de spits.
Wil niet zeggen dat ie het ook is.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Heeft bij Jong Oranje en Jong Ajax al een peer keer in de spits gestaan hoor.
Misschien wel maar niet samen met Huntelaar. Je gaat toch ook geen 2 Rooney's opstellen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:15 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Wat is hij dan wel?![]()
Ik vind hem ook geen verdediger of verdedigende middenvelder, daarvoor ligt zijn tempo te laag. Ik denk eerlijk gezegd dat hij alleen bruikbaar is in of nabij de spits.
Dan moet je Kennedy en Urby ook niet als aanvallers opstellen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:17 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat ie het ook is.
Daar heb je een punt. Wat ik al zei, Huntelaar EN Sno in de spits is denk ik wat te statisch.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:17 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Misschien wel maar niet samen met Huntelaar. Je gaat toch ook geen 2 Rooney's opstellen.
je hebt een punt maar laat hem dat eerst eens structureel gaan bewijzen in de komende wedstrijden..... niet te hard van stapel lopenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:04 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
is niet zo vreemd toch? we dachten een gigantische miskoop in huis te hebben.. blijkt ie toch uiterst nuttig als pinch hitter. niet vreemd dat we dan blij zijn en hij "de man" is. nu maar hopen dat Marco het ook ziet en hem nooit meer op het middenveld zet.
Daarbij is Twente (net als Heerenveen) uit en thuis een wereld van verschil vind ik..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:59 schreef TAV74 het volgende:
[..]
het was dan ook een bijzonder misleidende samenvatting. Nac had op een paar kansen na weinig in te brengen. Twente creëerde niet veel 9mede door weinig vorm in de voorhoede), maar was echt de sterkere ploeg. Ajax gaat het daar heel erg moeilijk krijgenI
Hopelijk hoeft dat niet want dat zou betekenen dat we niets beters hebbenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:25 schreef ASroma het volgende:
[..]
je hebt een punt maar laat hem dat eerst eens structureel gaan bewijzen in de komende wedstrijden..... niet te hard van stapel lopen
Precies, we speelden dan misschien niet heel goed. Maar gaven ook bijna niets weg.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 11:59 schreef TAV74 het volgende:
[..]
het was dan ook een bijzonder misleidende samenvatting. Nac had op een paar kansen na weinig in te brengen. Twente creëerde niet veel 9mede door weinig vorm in de voorhoede), maar was echt de sterkere ploeg. Ajax gaat het daar heel erg moeilijk krijgenI
quote:Sarpong dingt mee naar Golden Boy-award
Jeffrey Sarpong is de enige Nederlander die is genomineerd voor de Golden Boy-award, de prijs voor het grootste talent van Europa. De aanvallend ingestelde middenvelder van Ajax staat op een lijst van veertig genomineerden. De Amsterdammers hebben met Miralem Sulejmani nog een kanshebber voor de prijs.
De 20-jarige Sarpong staat dit jaar voor zijn doorbraak als speler van Ajax. Onder de nieuwe trainer Marco van Basten krijgt de kleine middenvelder veel kansen toebedeeld. Zo speelde hij dit seizoen vooralsnog zes competitiewedstrijden, waarin hij één keer het net wist te vinden. Een blessure stokt zijn huidige aantal duels momenteel.
De kansen dat Sarpong ook daadwerkelijk de prijs binnen weet te halen lijken echter nihil. Spelers als Mario Balotelli (Internazionale), Alexandre Pato (AC Milan), Bojan Krkic (FC Barcelona) en Theo Walcott (Arsenal) dingen ook mee naar de prijs.
De afgelopen vijf jaar kende de Golden Boy-award gerenommeerde winnaars. Van 2003 tot en met 2007 wisten respectievelijk Rafael van der Vaart, Wayne Rooney, Lionel Messi, Francesc Fàbregas en Sergio Agüero de prijs in de wacht te slepen.
Eenschquote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:57 schreef Silenus het volgende:
Ik vind Golden Boy een beetje gay klinken eerlijk gezegd. En heb zo'n flauw vermoeden dat Sarpong 'm niet gaat winnen...![]()
Doet pijn hé?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:57 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat is dat voor een onzin? Sarpong Golden Boy? Zeker als opvulling van het lijstje
Ik zie toch liever:quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:30 schreef Jasza het volgende:
Ik zit met smart te wachten tot we met deze voorhoede spelen:
Aissati
Suarez-KJH-Sulejmani
Het is nu zo doorzichtig wat Ajax doet, alles op Suarez inspele of op Klaas. Met die 2 erbij word het volgens mij echt een gekkenhuis als dat goed gaat lopen.
Volgens mij kan een Golden Boy flink pijn doen, inderdaad.quote:
Hoi...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:02 schreef _Mike_ het volgende:
Waar zijn al die Huntelaar haters eigenlijk gebleven?
Dan speel je met 3 toch wel verdedigend ingestelde middenvelders waardoor je een gat krijgt naar de aanval toe. Aissati heeft het zeker wel laten zien in zijn eerste periode bij PSV en daarna was hij wekelijks een van de beste bij Twente.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:01 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Wat heult iedereen hier toch met Aissati, die gast heeft nog niks laten zien. Hij heeft vast wel talent, maar bij PSV had ik nou ook niet zoiets van 'woooh, wat een speler'.
Dat was helemaal niet zo, Bakkel was veel beter. Aissati was soms goed maar meestal erg matig met als dieptepunt de wedstrijd tegen PSV toen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:17 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Dan speel je met 3 toch wel verdedigend ingestelde middenvelders waardoor je een gat krijgt naar de aanval toe. Aissati heeft het zeker wel laten zien in zijn eerste periode bij PSV en daarna was hij wekelijks een van de beste bij Twente.
Die verkiezing lijkt me een beetje onzin volgens mij is het wel duidelijk dat Bojan Krkic die gaat winnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:14 schreef BB-boy het volgende:
Sulejmani maakt ietsjes meer kans denk ik.
Dat viel gister ook weer te zien inderdaad. In het land van die homo.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 12:27 schreef getl0st het volgende:
[..]
Daarbij is Twente (net als Heerenveen) uit en thuis een wereld van verschil vind ik..
Ook is NAC een totaal andere tegenstander dan Ajax.. tegen Ajax loopt elke ploeg 2 stappen harder...
Lijkt me bullshit aangezien hij de laatste weken regelmatig speelminuten kreegquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:32 schreef azaroth het volgende:
ajaxnetwerk:
[..]
nog een aanvaller minder dan
Wel een hoopvolle trend; we zijn al drie wedstrijden niet meer genaaid door het arbitrale trio.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 13:47 schreef El_Bassie het volgende:
Drie keer winst op rij met fantastisch voetbal.
quote:Dario Cvitanich (foto) verlangt alweer naar een terugkeer richting Argentinië. De aanvaller werd bij de start van het huidige seizoen overgenomen van Banfield, maar komt vooralsnog weinig voor in de plannen van Ajax-coach Marco van Basten. De kleine spits, die zich het afgelopen seizoen liet kronen tot topscorer van de hoogste Argentijnse voetbalafdeling, zou zijn zaakwaarnemer hebben gevraagd om een club te zoeken in zijn vaderland die bereid is hem tot aan het eind van dit seizoen te huren. Boca Juniors wordt genoemd als belangrijkste gegadigde. (Clarín)
En het lag dit keer ook niet aan het veld of het koude weerquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:05 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Wel een hoopvolle trend; we zijn al drie wedstrijden niet meer genaaid door het arbitrale trio.
zaterdag luingequote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:05 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Wel een hoopvolle trend; we zijn al drie wedstrijden niet meer genaaid door het arbitrale trio.
En toch wint ons b-elftal daar met 1-3. Echt, het enige wat me interesseert zijn de 3 punten. Rest boeit me allemaal niet meer.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:14 schreef PDOA het volgende:
LOL, die gasten stonden als slappe dweilen te kijken hoe Heracles de bal het doel inschopte. Pas na die rode kaart kwam er enig beweging in. Triest hoor hoe het eens zo sterke Ajax is veranderd in een sloom b-elftal.
Het lag deels wel aan het veld, het slechte spel van gisteren. Dat valt absoluut niet te ontkennen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:08 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
En het lag dit keer ook niet aan het veld of het koude weer
Waarom kunnen jullie dan de eerste en 2e helft wel 10 minuten lang goed positiespel spelen?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:20 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Het lag deels wel aan het veld, het slechte spel van gisteren. Dat valt absoluut niet te ontkennen.
Geen idee waarom het toen iets beter ging, maar je zag op verschillende momenten dat spelers moeite hadden met het veld. Vooral Oleguer had moeite, maar ook Leonardo lukte het niet om de bal in te schatten. De bal rolt gewoon veel sneller op dit kunstgras, reageert anders. Ik hoop echt dat Heracles een nieuw stadion bouwt, met daarin echt gras, maar dat zal er met ten cate als hoofdsponsor wel niet inzitten. Zou ook sportieve zelfmoord zijn trouwens.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:22 schreef Blawh het volgende:
[..]
Waarom kunnen jullie dan de eerste en 2e helft wel 10 minuten lang goed positiespelen?
Marco heeft gisteren met 2 wissels de wedstrijd voor jullie gewonnen, al had Gabri 'gewoon' moeten beginnen natuurlijk.
Sulejmani check. Maar Sarpong?quote:
quote:Treffers Huntelaar in Almelo goed voor mijlpaal
Klaas-Jan Huntelaar had woensdagavond een groot aandeel in de 3-1 zege van Ajax op Heracles Almelo. De tweede treffer van de Oranje-international was er eentje met een bijzondere waarde: het was het tweehonderdste officiële doelpunt in zijn profloopbaan.
Huntelaar had slechts 287 wedstrijden nodig om de grens van tweehonderd goals te bereiken. Gemiddeld betekent dat twee goals per drie duels, een indrukwekkend moyenne.
Met zijn twee doelpunten tegen Heracles voerde Huntelaar zijn competitietotaal in dienst van Ajax op naar 75 goals in negentig wedstrijden. Het waren voorts zijn zesde en zevende doelpunt als Ajacied tegen de ploeg uit Almelo. In de Eredivisie scoorde de spits in Amsterdamse dienst alleen tegen VVV-Venlo, SC Heerenveen (acht) en Willem II (negen) vaker.
In onderstaand kader zijn alle officiële wedstrijden meegerekend die Huntelaar als profvoetballer speelde in clubverband én voor de twee belangrijkste nationale ploegen.
De 200 officiële doelpunten van Huntelaar
Kader Duels Goals
Eredivisie 146 108
Eerste Divisie 35 26
KNVB-beker 21 15
Champions League 2 1
Champions League voorronde 4 2
UEFA Cup 25 16
Play-offs 12 4
Johan Cruijff Schaal 1 0
Nederlands elftal 18 10
Jong Oranje 23 18
Totaal 287 200
Ja, laten we die discussie weer eens oprakelen. Een team als Ajax moet op elk veld goed kunnen spelen. Het lijkt trouwens meer een issue te zijn als de tegenstander wint, dan als de tegenstander verliest. Ajax wint nu overigens al 3x op rij in Almelo, dat kunstgras ligt hun gewoon goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:20 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Het lag deels wel aan het veld, het slechte spel van gisteren. Dat valt absoluut niet te ontkennen.
Niet als je het helemaal niet gewend ben, dan is het redelijk irritantquote:Op donderdag 30 oktober 2008 14:59 schreef TAV74 het volgende:
beetje onzin over het veld. Een technisch goede voetballer moet uitstekend uit de voeten kunnen op zo'n veld.
Waarschijnlijk beidequote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:21 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Van Heracles of van Huntelaar?
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Niet als je het helemaal niet gewend ben, dan is het redelijk irritant
Ben ik echt niet met je eens. Uiteraard voelt het echt anders, maar als je op het niveau van Ajax voeltbalt moet je in staat zijn je aan deze omstandigheden aan te passen. Het veld is hoe dan ook egaal en dus voorspelbaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Vind ik onzin. De klachten die voorkomen zijn lichamelijk. Is verder weinig aan te doen, behalve wennen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:27 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ben ik echt niet met je eens. Uiteraard voelt het echt anders, maar als je op het niveau van Ajax voeltbalt moet je in staat zijn je aan deze omstandigheden aan te passen. Het veld is hoe dan ook egaal en dus voorspelbaar.
het zijn inmiddels ook behoorlijk hoogwaardige matten, niet vergelijkbaar met die bij een gemiddelde amateurclub
Het zal best anders zijn en we zullen best iets in het voordeel zijn, maar denk niet dat het kunstgras de reden is dat Ajax een groot gedeelte van de wedstrijd matig speelde. Als je er de eerste 10 minuten van de 1e en 2e helft wel goed positiespel op kunt spelen, dan heeft het toch niet alleen met gewenning te maken dat het daarna 35 minuten minder is? Als het met gewenning te maken zou hebben dan lijkt het me logischer dat de eerste fase van de wedstrijd minder is en dat het langzamerhand wat beter gaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:21 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Degraderen jullie?!quote:
Heracles heeft het beste kunstgrasveld van de wereld op dit moment. Dat is absoluut onvergelijkbaar met wat de amateurclubs hebben liggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:29 schreef Nashje het volgende:
[..]
Vind ik onzin. De klachten die voorkomen zijn lichamelijk. Is verder weinig aan te doen, behalve wennen.
Ja, of jullie speelden gewoon beter na die 10 minuten. Zo simpel is het gewoon. Wij hebben de volle 3 punten gestolen, maar in feite is dat ook knap, want dat is nog geen club gelukt in Almelo dit jaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:32 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het zal best anders zijn en we zullen best iets in het voordeel zijn, maar denk niet dat het kunstgras de reden is dat Ajax een groot gedeelte van de wedstrijd matig speelde. Als je er de eerste 10 minuten van de 1e en 2e helft wel goed positiespel op kunt spelen, dan heeft het toch niet alleen met gewenning te maken dat het daarna 35 minuten minder is? Als het met gewenning te maken zou hebben dan lijkt het me logischer dat de eerste fase van de wedstrijd minder is en dat het langzamerhand wat beter gaat.
Whehe, nee ik hoop echt dat jullie erin blijven trouwens leuke clubquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:35 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Degraderen jullie?!
Feyenoord toch?
Als je dat hoofd van die gast ziet dan denk ik inderdaad dat het een halve mongool is. Geen volledige, maar een beetje tussen een normaal persoon en een echte mongool in. Hetzelfde geldt voor Hofs.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:42 schreef superjood het volgende:
[..]
Whehe, nee ik hoop echt dat jullie erin blijven trouwens leuke clubAlleen die van den Bergh is een mongool
Uh, bij mijn club (LMO) traint Feyenoord altijd als ze naar Heracles uit moetenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:37 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Heracles heeft het beste kunstgrasveld van de wereld op dit moment. Dat is absoluut onvergelijkbaar met wat de amateurclubs hebben liggen.
Dan ben je slecht op de hoogte, Heracles heeft namelijk in de zomer een nieuwe mat gekregenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:45 schreef Angelob het volgende:
[..]
Uh, bij mijn club (LMO) traint Feyenoord altijd als ze naar Heracles uit moeten![]()
Daar ligt precies hetzelfde kunstgras als bij Heracles.
Daar mag je nu ook evt. Europees voetbal op spelen? Dat mocht een tijdje geleden alleen op de mat van Omniworld.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:54 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dan ben je slecht op de hoogte, Heracles heeft namelijk in de zomer een nieuwe mat gekregen
Maar goed, dit is het AjaxtopicAl zin in zaterdag?
Je zal maar 2 keer in een 4 dagen dat pleuriseind in de bus moeten naar Twente zeg
Word ik niet vrolijk van, nee.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:54 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Dan ben je slecht op de hoogte, Heracles heeft namelijk in de zomer een nieuwe mat gekregen
Maar goed, dit is het AjaxtopicAl zin in zaterdag?
Je zal maar 2 keer in een 4 dagen dat pleuriseind in de bus moeten naar Twente zeg
Het veld voldoet aan de hoogste normen van de FIFA en UEFA, wat noodzakelijk is voor voetbal op topniveau. Vorige veld ook al trouwens, alleen de mat die er in de tijd van de 1e divisie en het 1e jaar eredivisie lag was nog niet goedgekeurd voor Europees voetbal, de mat die er toen in lag zat destijds nog in het proefproject van de UEFA.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:56 schreef Suijk het volgende:
[..]
Daar mag je nu ook evt. Europees voetbal op spelen? Dat mocht een tijdje geleden alleen op de mat van Omniworld.
Omniworld is toch afgekeurd daarna? Of was dat AGOVV?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:56 schreef Suijk het volgende:
[..]
Daar mag je nu ook evt. Europees voetbal op spelen? Dat mocht een tijdje geleden alleen op de mat van Omniworld.
HeatWave mag even sorry komen zeggen.quote:Ajax niet van plan om Cvitanich te verhuren
Het gerucht in de Argentijnse media dat Dario Cvitanich zou worden verhuurd aan Boca Juniors is door Ajax direct naar het land der fabelen verwezen, meldt ELF. De Argentijnse aanvaller komt in Amsterdam nog weinig aan spelen toe.
Cvitanich werd afgelopen seizoen topscorer in de Argentijnse competitie, maar moet in Amsterdam onder meer Klaas-Jan Huntelaar voor zich dulden. In de Argentijnse media doken daardoor al de eerste verhalen op dat Cvitanich zou worden verhuurd aan Boca Juniors.
Afgelopen weekend mocht Cvitanich tegen NEC in de basis beginnen, maar hij liep al snel een hamstringblessure op. Hierdoor moet hij zeker zes tot acht weken toekijken.
Ajax laat aan Elf Voetbal weten dat dit absoluut 'niet aan de orde' is. De Argentijn kwam over van Atlético Banfield en krijgt van Ajax-trainer Marco van Basten vooral speeltijd vanaf de linkerflank. Veel indruk heeft hij vanaf dit positie alleen nog niet kunnen maken.
Bezit je veel Ajax-aandelen?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:26 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Ajacieden van FOK!
Stem voor Sulejmani op de Golden Boy award!
http://www.tuttosport.com(...)a+il+GOLDEN+BOY+2008
We hebben jullie hulp nodig
28.3% en hij staat bovenaanquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:26 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Ajacieden van FOK!
Stem voor Sulejmani op de Golden Boy award!
http://www.tuttosport.com(...)a+il+GOLDEN+BOY+2008
We hebben jullie hulp nodig
Was het niet minder werk om een lijst van fitte spelers te maken?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:27 schreef Nashje het volgende:
Blessurelijst:
FC Twente - Ajax
FC Twente
Andrej Rendla Zware knieblessure
Kenneth Perez Hamstringblessure
Theo Janssen Kuitblessure
Ajax
Dario Cvitanich Hamstringblessure
Dennis Gentenaar Rugblessure
Dennis Rommedahl Liesblessure
Eyong Enoh Liesblessure
Ismael Aissati Knieblessure
Jan-Arie Van der Heijden Knieblessure
Jeffrey Sarpong Knieblessure
Luis Suarez Schorsing ivm gele kaart
Maarten Stekelenburg Schouderblessure
Miralem Sulejmani Hamstringblessure
Mitchell Donald Zware knieblessure
Het valt dus wel mee.
Ja en dan wordtie gelijk weer bekend en dan weet ik wel hoe dat gaat over 2 jaarquote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:29 schreef Nashje het volgende:
[..]
28.3% en hij staat bovenaan![]()
. Sarpong nog op 1.2% vrij hoog
.
Ik ken heel die selectie van Twente niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:32 schreef KirkLazarus het volgende:
[..]
Was het niet minder werk om een lijst van fitte spelers te maken?
Na zaterdag wel.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:36 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ik ken heel die selectie van Twente niet.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:34 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja en dan wordtie gelijk weer bekend en dan weet ik wel hoe dat gaat over 2 jaar 2 maanden
Buitenspeler die wel bij het eerste zit maar niet speelt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:04 schreef Blawh het volgende:
Heracles trouwens geïnteresseerd in Martina, is dat een beetje een goede speler?
quote:Ten Cate in het nauw bij Panathinaikos
Henk ten Cate maakt allesbehalve een prettige periode door in Griekenland. De 53-jarige oefenmeester, bezig aan zijn eerste seizoen bij Panathinaikos, ligt onder vuur in de Griekse media.
NRC Handelsblad meldt donderdag dat de Griekse kranten geen goed woord over hebben voor de prestaties van Panathinaikos. Sinds de komst van Ten Cate werden slechts zes duels winnend afgesloten. De negentienvoudig Grieks kampioen, wiens laatste nationale succes de dubbel in 2004 is, staat momenteel op een teleurstellende vijfde plek in de eigen competitie. Een vervolg in de Champions League behoort al nauwelijks meer tot de kansen, na slechts één punt uit drie duels.
Directe aanleiding voor de onrust in de media is de 3-2 nederlaag die Ten Cate en de zijnen woensdagavond leden tegen Ergotelis, de tweede verliespartij in zeven wedstrijden. De ploeg uit Kreta verrast dit seizoen, maar mag qua begroting en aanzien niet opgewassen zijn tegen het grotere Panathinaikos, zo is de mening van het journaille.
Koppen als ‘Schande’, ‘Naar huis’ en ‘De vliegende Hollander’ zouden donderdag de sportkranten van Griekenland hebben gesierd. Ten Cate lijkt de hoge verwachtingen in het land niet waar te maken, waardoor het vertrouwen in de Amsterdammer danig gedaald is. De voormalig trainer van onder meer Ajax, NAC Breda en Vitesse zou te theoretisch zijn en Braziliaanse voetballers boven de Griekse spelers stellen.
Ten Cate werkt bij Prasinoi, zoals de bijnaam van de club luidt, samen met twee andere Nederlanders, Mike Snoei en Gerard van der Lem. Clubeigenaar Christos Pateras had, voorafgaand aan de zeperd tegen Ergotelis, nog ‘drie opeenvolgende overwinningen’ geëist van het Nederlandse trio.
Zeker een talentvolle jongen, snel en met een goede actie. Straatvoetballertje.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:04 schreef Blawh het volgende:
Heracles trouwens geïnteresseerd in Martina, is dat een beetje een goede speler?
Lijkt me inderdaad de best mogelijke opstelling voor zaterdag.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:02 schreef Dvm86 het volgende:
Vermeer
Oleguer - Wiel - Vermaelen - Urby
Silva - Lindgren - Gabri - Vertonghen
Sno
Huntelaar
Eerst zelf winnen en jezelf niet nu al rijk rekenen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:57 schreef NoizEkick het volgende:
Wordt een leuk voetbalweekendje.
Als Groningen nou even gelijkspeeld tegen NAC, dan stijgen we bij winst van Twente meteen twee plaatsen. Misschien wel drie wanneer AZ zou verliezen van Heerenveen...
verkapte tvp
Ongelukkig is nog de meest positieve omschrijving die ik eraan kan geven. Had in de vijftigste minuut ofzo best de 1-2 alvast binnen mogen tikken, maar schoot de bal bijna het stadion uit. Helaas, Siem heeft het vooralsnog niet dit seizoen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:46 schreef Houniet het volgende:
Ik heb gisteren niets gezien, maar hoe speelde Siem eigenlijk?
Binnen mogen tikken?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:48 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ongelukkig is nog de meest positieve omschrijving die ik eraan kan geven. Had in de vijftigste minuut ofzo best de 1-2 alvast binnen mogen tikken, maar schoot de bal bijna het stadion uit. Helaas, Siem heeft het vooralsnog niet dit seizoen.
Weet ik. Punt is alleen dat hij tijd genoeg had om die bal drie keer goed te leggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:51 schreef Emimich het volgende:
[..]
Binnen mogen tikken?![]()
Die bal kwam keihard voor en hij nam hem in een keer uit de lucht met een volley, iedereen die ooit gevoetbald heeft weet dat je zo'n bal óf huizenhoog overschiet óf knalhard op goal gaat.
hoelaat gaan die bussen van jullie al wel niet , het begint om 18:45 alquote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:37 schreef Dvm86 het volgende:
Ik heb er zin in, was het maar zaterdagavond
Inderdaad, alleen het laatste kwartier stond Twente een beetje onder druk, de tijd daarvoor was Twente zijn veldspel goed, en kreeg paar kansjes. Nac alleen in het laatste kwartier paar.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:48 schreef Dvm86 het volgende:
Ja lekker toch, kun je daarna nog uitgaan... Ik hoop natuurlijk dat we voor 3 punten gaan, maar wedstrijden in en tegen Twente zijn altijd moeilijk. Als we verliezen, verliezen we dubbel... de aansluiting op de koploper raak je dan kwijt.
Hoe speelde Twente tegen NAC? Ik heb alleen de NOS samenvatting gezien en daar leken ze vrij zwak, maar ik heb inmiddels begrepen dat die samenvatting een nogal verkapt beeld van de werkelijkheid gaf...
15.15u instappen..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:41 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
hoelaat gaan die bussen van jullie al wel niet , het begint om 18:45 al![]()
word weinig nazitten in de kantine voor mij maar naar FC Twente, naja kan ook!
wat denken jullie ? Gaan jullie voor 3 punten of
Ik bedoel eigelyk, denk je dat je 3 punten paktquote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:46 schreef _Mike_ het volgende:
Lijkt me logisch dat we voor 3 punten gaan, of het ook gaat gebeuren is een andere vraag.
Echt binnen 3 dagen twee keer hetzelfde pokkestuk,quote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:50 schreef Silenus het volgende:
[..]
15.15u instappen..
Wij denken dat we zwaar de lul zijn.
Na de wedstrijd tegen heracles denk ik het niet, maar ik laat me graag verassenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:51 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
Ik bedoel eigelyk, denk je dat je 3 punten pakt
Dat zal het wel zijn, afijn donderdag ben ik erbij.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:10 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Omdat je de tweede wedstrijd dezelfde stoelen weer hebt?
Ik denk niet dat ik 3 punten pak eerlijk gezegd. Denk en hoop eerder Ajax.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:51 schreef Robinhoo het volgende:
[..]
Ik bedoel eigelyk, denk je dat je 3 punten pakt
Niet vanuit gaan. Denk dat we héél héél blij mogen zijn als ie tegen psvau mee mag doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:20 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Dat zal het wel zijn, afijn donderdag ben ik erbij.
Zou Sujemani in kunnen vallen donderdag?
Tegen psv een half uurtje invallen zou al prima zijn. Is hij net op tijd fit voor az-uit. Lijkt me een moeilijkere wedstrijd op dit moment.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:27 schreef _Mike_ het volgende:
Laat Suljemani het nog maar rustig aan doen, met een beetje geluk is hij dan op tijd fit voor PSV.
De Arena is anders ook niet allesquote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:43 schreef Chadi het volgende:
Die wedstrijden op kunstgras vind ik gewoonweg niet kunnen. Super gevaarlijk om op te spelen en zeer onnatuurlijk.
Het is gras niet zoals bij Liverpool of Arsenal maar het is stukken beter dan kunst gras. En de laatste matten zijn zo slecht nog niet hoor.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:52 schreef finsdefis het volgende:
[..]
De Arena is anders ook niet alles
Dramatisch dat we dat gewoon moeten zeggenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:09 schreef BonJovi het volgende:
stunten tegen Twente een gelijk spel
Ajax gaat gewoon winnen Twente speelt ook alles behalve goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:09 schreef BonJovi het volgende:
stunten tegen Twente een gelijk spel
Ja ik ben zelf ook geen fan van kunstgras, ben benieuwd of het gras van de Arena verbetert door die nieuwe installatie met kunstmatig licht etc. Hoop het wel in ieder geval, aangezien er vaak nog geen helft op gespeeld kan worden zonder dat al het gras los ligt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is gras niet zoals bij Liverpool of Arsenal maar het is stukken beter dan kunst gras. En de laatste matten zijn zo slecht nog niet hoor.
Ik heb al wel eens een wedstrijd gespeeld in het stadion van Heracles en het is inderdaad ander kunstgras dan wat bij de meeste amateurs ligt. Maar ik moet zeggen dat het toch wel anders voetbalde. Zeker in het begin is het even wennen aan de bal snelheid en de ondergrond. Dit is natuurlijk geen geldig excuus voor de verliezende partij maar het is wel even wennen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:37 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Heracles heeft het beste kunstgrasveld van de wereld op dit moment. Dat is absoluut onvergelijkbaar met wat de amateurclubs hebben liggen.
Heb jij gezien waardoor Cvitanich die blessure kreeg?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is gras niet zoals bij Liverpool of Arsenal maar het is stukken beter dan kunst gras. En de laatste matten zijn zo slecht nog niet hoor.
Jah hij kwam lichamelijk te kort in dat duel.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:41 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Heb jij gezien waardoor Cvitanich die blessure kreeg?
Verstapte hij zich niet in dat klote veld? Hij trok iig de helft van het veld omhoog met zijn schoenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Jah hij kwam lichamelijk te kort in dat duel.
Ik dacht dat hij een duel aan ging en zich daarbij blesseerde. Dat had volgens mij weinig met het veld te maken. Ik heb er verder niet zo goed naar gekeken.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:05 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Verstapte hij zich niet in dat klote veld? Hij trok iig de helft van het veld omhoog met zijn schoen
K, misschien had het er allebei wel iets mee te maken maakt ook niet zoveel uitquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:12 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij een duel aan ging en zich daarbij blesseerde. Dat had volgens mij weinig met het veld te maken. Ik heb er verder niet zo goed naar gekeken.
quote:[2008/2009] Aanvallende verdediger John Goossens de nieuwe Michael Reiziger
Written by Marc Daemen, Jacques Happe
Jarenlang maakte aanvaller John Goossens furore in de jeugdelftallen van Ajax, totdat het vorig seizoen allemaal wat minder ging. Zijn mentale en fysieke gesteldheid speelde hem danig parten. Maar nu bloeit hij helemaal op. “Ik heb mijn plek gevonden”, straalt een gelukkige Goossens tegenover highlow.nl. De aanvaller is verdediger geworden.
Het is verbazingwekkend hoe John Goossens zich de afgelopen weken heeft ontwikkeld. Menig supporter verbaasde zich over het feit dat de aanvaller geposteerd werd als verdediger. In eerste instantie leek dit een noodgreep van coach Adrie Koster vanwege de vele blessures, maar inmiddels voelt Goossens zich helemaal thuis in de defensie. Op de vraag of hij liever weer op het middenveld speelt geeft hij een duidelijk antwoord. “Nee! Ik denk dat ik mijn plek heb gevonden”, antwoordt John stellig. Hij ziet als opkomende verdediger een wereld voor hem open gaan. “Ik heb geen man meer in mijn rug. Ik zie alles voor me. Dat je ervoor kan zorgen dat je man geen kant op kan en dat hij achter jou aanloopt is heerlijk!” Een kleine twee maanden geleden vond Goossens het maar niks dat hij op de linksbackpositie moest spelen. Hij werd zelfs voor Jong Oranje opgeroepen als verdediger. Toen begon toch het besef dat hij eigenlijk de ideale linksback is. “Ik train op die positie en praat met de trainers en andere mensen erover. Die zeggen ook dat wanneer ik mij verdedigend nog verbeter, ik met mijn overlappingen en vrije trappen een levensgevaarlijke back kan zijn.” Is Goossens de nieuwe Michael Reiziger*, maar dan op links, van Ajax? “Daar zou ik wel voor tekenen ja. Dat is toch mooi!”
[*Reiziger werd door Louis van Gaal niet langer als spits ingezet, maar als rechtsback. Louis van Gaal vertelde afgelopen zaterdag nog dat spelers soms meer capaciteiten hebben en je die er op deze manier uit laat komen -- red]
De 20-jarige Goossens maakte afgelopen seizoen een moeilijke periode door. Nadat hij in de voorbereiding door Henk ten Cate bij het eerste was gehaald, werd hij door een blessure weer teruggeworpen naar het tweede. De druk om toen weer te presteren werd hem teveel. Tot op heden ziet men een geheel andere Goossens op het voetbalveld. Het koppie is weer leeg en John geniet van het voetballen. ”Ik speel nu met een heel andere gedachte. Vroeger speelde ik alleen om te presteren en om zo snel mogelijk aan de overkant te zijn. Dat heb ik uit mijn hoofd gezet. Ik ga er nu voor om lekker te voetballen en als ik die instelling heb dan komt het vanzelf wel. Ik ga me niet meer druk maken over het feit dat ik moet presteren. Speel ik een wedstrijd minder, dan zorg ik ervoor dat ik die week erop weer 90 minuten vlam.” Het zit John gelukkig allemaal weer mee. De talentvolle speler kijkt nog niet vooruit naar wat hem allemaal te wachten staat dit seizoen, maar focust zich op de dag van vandaag. “Ik ben ook totaal niet teleurgesteld dat ik niet meetrain met het eerste. Ik vind het prima zo. Het komt allemaal wel. Eind vorig seizoen ging het al een stuk beter. Ik heb in de zomer tegen mezelf gezegd dat ik mij nergens meer op ga richten. Ik ga lekker voetballen en ik maak me totaal niet meer druk. Ik leef voor 200% voor mijn vak.”
Dat Goossens een harde jongen is blijkt wel uit het gegeven dat hij ondanks een geblesseerde voet gewoon speelt. “Ook met die blessure gaan we gewoon door. Met wat pijnstillers lukt het wel.” Deze instelling kenmerkt de nieuwe Goossens. Hij heeft geen rust in zijn lichaam om te revalideren, want hij wil voetballen. “Ik kan alleen niet met m’n wreef schieten. Als ik op zondag en maandag een pilletje neem dan voelt het wel wat minder pijnlijk aan. De dag na de wedstrijd zal ik wat moeilijker lopen, maar ik train dan wel gewoon mee. Het is niet zo ernstig dat ik langs de lijn moet blijven. Het kan bovendien geen kwaad volgens de dokter. Er is een foto van gemaakt en daar was niets op te zien. Ik weet niet precies wat het is. Ik heb voluit op iemand zijn onderkant geschoten en daardoor is het nu beurs. Het heeft tijd nodig om te herstellen maar die tijd heb ik niet.” Niets houdt John Goossens meer tegen. De tijd lijkt nu aangebroken dat hij op een hoger niveau kan gaan acteren. Maar al krijgt hij de kans niet van trainer Marco van Basten dan nog geniet John volop van zijn passie, het voetballen.
Op zich een aardige mentaliteit, alleen moet 'ie natuurlijk wel presterenquote:
In dat geval kan je leonardo er beter uithalen, want die doet 9 vd 10 keer voor spek en bonen mee.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:04 schreef DuvelDuvel het volgende:
vermeer
Oleguer-Van der Wiel- Vermaelen-Emanuelson
Gabri-Lindgren-Vertonghen
De Jong
Huntelaar-Leonardo
Sno viel goed in woensdag maar is te statisch als spits voor een hele wedstrijd en vult Huntelaar niet goed aan denk ik. Hij is wel handig om achter de hand te houden wil je iets forceren het laatste half uur.Leonardo zou ik veel vrijheid geven en lekker laten voetballen. Verder mag het tegen Twente uit best wat defensiever gevoetbald worden. Ruimtes klein houden en Twente het voetbal onmogelijk maken. Alles voor de drie punten.
Dat is heel gevaarlijk... maar niet voor de tegenstander. De man leidt constant balverlies.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:26 schreef DuvelDuvel het volgende:
Wie zou er dan moeten staan? Die jongen kan trouwens echt wel voetballen. Staat alleen te vaak aan de zijlijn. Laat hem maar een keer om Huntelaar heen voetballen. Ik ben benieuwd hoe gevaarlijk dat is.
Die voorzetten van hem zijn wel lekker jaquote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:31 schreef BB-boy het volgende:
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zou Urby linksbuiten zetten. Hij was gisteren een gigantische verbetering tov dat kakkerlakje leonardo.
Zou ook zo gaan spelen! Misschien Vertonghen en Gabri misschien wisselen van positie, denk dat Vertonghen iets meer diepgang heeft!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:33 schreef Loserkid het volgende:
Vermeer
Silva --Oleguer-- VD Wiel-- Vermaelen
-----vertonghen - lindgren
-Gabri - De jong - Emanuelson
---------- Huntelaar
Als de jong slecht speelt wisselen voor sno of leo.
Koop in PES 2009 nu vast even een paar goede verdedigers dan, dan hebben we ze over een jaar of 3quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:37 schreef Aanvoerder het volgende:
Grappig eigenlijk. In PES2006 zette ik Emanuelson af en toe al neer als linksbuiten en nu doet Marco dat nog echt ook.
Dat komt dus door Fontein en zijn bende. Het wanbeleid van de afgelopen jaren zorgde ervoor dat er geen kapitaal op het veld stond, als noodoplossing werden er spelers aangetrokken die bij lange na niet Ajax-waardig waren. Idem voor die Leonardo.quote:'Triest hoe ze bij Ajax met Kennedy om gaan'
Kennedy Bakircioglü wil in de winterstop vertrekken bij Ajax. Dat laat zijn zaakwaarnemer Chiel Dekker weten aan Goal.com. De aanvaller komt niet in de plannen voor van trainer Marco van Basten, en dus ziet de Zweed geen andere oplossing dat Ajax te verlaten.
De vleugelaanvaller is aan het einde van de voorbereiding duidelijk gemaakt dat hij beter naar een andere club op zoek kon gaan. Dat zei Van Basten ook tegen Leonardo en Dennis Rommedahl, die de afgelopen weken wel tot speeltijd kwamen.
''Iedereen krijgt een kans, behalve Kennedy,'' vindt Dekker. ''Dat is een heel vervelende situatie. Je kan ook niet zeggen dat ze bij Ajax op de vleugels geweldig staan te ballen.''
''Het is zonde voor die jongen,'' gaat Dekker verder. ''Het is ook triest hoe Ajax met die jongen omgaat. Het lijkt wel alsof ze niet alles uit 'm proberen te halen.''
Kennedy maakt zijn minuten nu vooral bij Jong Ajax. ''Kennedy heeft nu twee keer negentig minuten bij Jong Ajax mee gedaan en is honderd procent fit. Bij Jong Ajax gaat hij dus geweldig,'' zegt Dekker ironisch.
In de winterstop wil Kennedy graag bij een andere club weer aan voetballen toekomen. ''Maar dan moet er wel interesse komen, want een speler die een jaar niet aan voetballen is toegekomen, ligt wat minder in de markt,'' besluit Dekker.
Ik blijf het zo link vinden met hem achterin, hij heeft vaak teveel de drang naar voren waardoor hij uit positie staat en zijn handen nodig heeft om dat te corrigeren...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:43 schreef DuvelDuvel het volgende:
Emanuelson staat goed achterin.Op het moment. Al vind ik Urby nog wel wat foutjes maken. Domme overtredingen en ruimte wegeven maar laat hem maar staan zodat we wat vastigheid inbouwen. Verder zou ik zo min mogelijk veranderen en dus alleen Gabri voor Suarez wisselen.
Ik hoop maar dat de grootmachten flink met geld gaan gooien de komende winterstop, dan heeft Cvitanich een half seizoen om goed ingespeeld te raken om de positie waar hij eigenlijk hoort te staan en levert Huntelaar nog een mooi bedrag op, wat we vervolgens in minstens één extra verdediger kunnen steken.quote:'Arsenal heeft 28 miljoen klaarliggen voor Huntelaar'
Het Engelse Arsenal bereidt momenteel een bod van 28 miljoen euro voor op Klaas Jan Huntelaar. Dat meldt de Spaanse krant Sport. Huntelaar werd al vaker gelinkt aan Arsenal. Volgens Sport heeft Arsenal concurrentie van Juventus en Real Madrid.
Zo'n acht weken voor het opengaan van de transfermarkt duiken er dus weer hardnekkige geruchten op over een vertrek van Ajax' aanvoerder. Ook tijdens de zomerperiode was Huntelaar al de hoofdrolspeler in een lange transfersoap.
Zal wel meevallen denk ik.. is gewoon ff wennen omdat hij normaliter niet gepasseerd wordt..quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:48 schreef soppa het volgende:
Als Gabri het hele seizoen weinig speeltijd krijgt dan is hij zo pleite hoor!
Er is dan ook geen enkele reden om hem te passeren, hij is de beste man die we hebben op het middenveld.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:24 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Zal wel meevallen denk ik.. is gewoon ff wennen omdat hij normaliter niet gepasseerd wordt..
Huntelaar wilt zelf alleen naar de absolute top, niet naar Manchester City of Atheltico Madrid, vandaar dat hij deze zomer niet is weg gegaan. Van Basten kan kiezen tussen hem nog een half jaar houden en in de zomer voor een bedrag tussen de 10-20 miljoen verkopen of hem in de winterstop verkopen voor +30 miljoen en een half seizoen met Cvitanich spelen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:09 schreef versteegrob het volgende:
Hij gaat echt niet weg in de winterstop hoor. Anders ging die wel weg in de zomer voor 40 miljoen. Toen hadden ze de vervanger ook al in huis
maar daar zeg ik ook niets over.. dat gabri de motor op het middelveld is staat buiten kijfquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is dan ook geen enkele reden om hem te passeren, hij is de beste man die we hebben op het middenveld.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:08 schreef Devz het volgende:
[..]
Koop in PES 2009 nu vast even een paar goede verdedigers dan, dan hebben we ze over een jaar of 3
quote:Ajax-directeur heeft PSV-link
AMSTERDAM - De reden dat Ajax Rik van den Boog nog niet presenteert als nieuwe algemeen directeur, ligt onder meer in het feit dat de beoogde opvolger van Maarten Fontein indirect banden onderhoudt met PSV. De raad van commissarissen van de Amsterdamse club wil dat Van den Boog op korte termijn een oplossing vindt om mogelijke belangenverstrengeling te voorkomen.
De geboren Amsterdammer is net als Marco Borsato aandeelhouder en mededirecteur van het The Entertainment Group (TEG). Dat bedrijf tekende een intentieverklaring met Sport Entertainment Group (SEG) om tot verdergaande samenwerking te komen. Het idee is - zo meldt een woordvoerster - dat de huidige aandeelhouders van TEG dat ook blijven in een nieuw op te zetten bedrijf of holding. ,,Het is niet de vraag óf, maar wanneer en in welke vorm we gaan samengaan", aldus de medewerkster. De voetbaltak van SEG begeleidt op dit moment onder meer de PSV'ers Dirk Marcellis, Rens van Eijden (spelers), Huub Stevens (coach), Anton Scheutjens (keeperstrainer) en Wiljan Vloet (hoofd opleidingen).
Sport Entertainment Group is ontstaan na een fusie van de voetbalmakelaarskantoren MT&V en Kees Ploegsma Management BV. Ploegsma senior was als algemeen manager van PSV tussen 1979 en 1994 een boegbeeld van de Eindhovenaren en wordt nog steeds met de concurrent van Ajax geassocieerd. Van den Boogs bedrijf TEG en SEG werken al nauw samen in Uruguay, Mexico en Canada. Onlangs werd in Finland een productiebedrijf gekocht, dat gezamenlijk wordt gerund.
Hoewel de financieel onafhankelijke Van den Boog in nog veel meer ondernemingen participeert en hij als aandeelhouder en mededirecteur van het nieuw te vormen bedrijf in de toekomst slechts zijdelings bij de onderhandelingen met PSV betrokken zal zijn, heeft Ajax liever dat hij zijn directeurschap van The Entertainment Group neerlegt en zijn aandelenpakket vermindert. De PSV-link kan gevoelig liggen bij de Ajax-supporters. Bovendien is de (mede)verantwoordelijkheid voor een voetbalmakelaartak geen pre voor een algemeen directeur van Ajax, die de schijn bij de aankoop van een door SEG begeleidde speler al snel tegen heeft.
Overigens is het probleem waar Ajax tegenaan loopt niet nieuw. De technisch directeur van FC Utrecht, Piet Buter, moest bij zijn indiensttreding in de domstad gedwongen afstand doen van zijn belang in Grandstand Football.
Ajax-voorzitter Uri Coronel: "Het klopt dat wij Rik van den Boog graag voor willen dragen als nieuwe algemeen directeur van Ajax en dat hij, voordat het zover is, nog enkele zaken moet regelen. Hij heeft niks met PSV, Rik is een Amsterdammer en een ras-Ajacied. Dat weet iedereen die hem kent. Waar het ons om gaat, en hem ook, is dat diverse zakelijke belangen die hij heeft op een andere manier worden ingevuld. Ajax wil een directeur die zich kan focussen op de club en wij willen eventuele conflictsituaties voorkomen. We zijn ervan overtuigd dat de manier waarop hij zijn zaken wil gaan regelen, voldoende is om de functie bij Ajax goed te kunnen bekleden." Overigens laat Van den Boog weten dat hij na een eventuele fusie sowieso van plan was terug te treden.
Onbegrijpelijk dat je kan hopen dat Huntelaar weg gaat. Doet zoveel goede dingen voor Ajax. En als Ajax wat minder geld krijgt boeien, dan maken ze maar wat minder winst. Nog 1 seizoen minimaalquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:30 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Huntelaar wilt zelf alleen naar de absolute top, niet naar Manchester City of Atheltico Madrid, vandaar dat hij deze zomer niet is weg gegaan. Van Basten kan kiezen tussen hem nog een half jaar houden en in de zomer voor een bedrag tussen de 10-20 miljoen verkopen of hem in de winterstop verkopen voor +30 miljoen en een half seizoen met Cvitanich spelen.
Cvitanich heeft al bewezen te kunnen scoren in Argentinië en als hij eindelijk als central spits mag spelen dan doet hij dat hier ook wel, zeker met Suarez en Sulejmani er naast.
Ik hoop dus dat hij weg gaat en dat er een ijzervretende verdediger voor terug komt.
Gnêh, dan hebben zeker de voorhoede van de Efteling, allemaal dwergen manquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:30 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Cvitanich heeft al bewezen te kunnen scoren in Argentinië en als hij eindelijk als central spits mag spelen dan doet hij dat hier ook wel, zeker met Suarez en Sulejmani er naast.
Elia is anti-Ajax (terwijl hij volgens mij bij ons in de jeugd heeft gespeeld) dus die mag lekker wegblijven ondanks zijn kwaliteiten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:40 schreef Blawh het volgende:
Elia? Alhoewel jullie al Suarez en Sulejmani hebben.
Douglas? Een echt goede verdediger kunnen jullie wel gebruiken, maar met van der Wiel en Oleguer zijn er al 2 rechtspoten voor centraal achterin. Dan hebben jullie eerder een linkspoot nodig denk ik, Vermaelen ben ik nooit echt kapot geweest.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:40 schreef Blawh het volgende:
Elia? Alhoewel jullie al Suarez en Sulejmani hebben.
Douglas? Een echt goede verdediger kunnen jullie wel gebruiken, maar met van der Wiel en Oleguer zijn er al 2 rechtspoten voor centraal achterin. Dan hebben jullie eerder een linkspoot nodig denk ik, Vermaelen ben ik nooit echt kapot geweest.
Turkije!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:03 schreef versteegrob het volgende:
Tip voor volgende week donderdag, hoe imponeer je de tegenstander
Oguchi Onyewu. Die is transfervrij deze zomer, meen ik. Meteen halen, kan je je geen buil aan vallen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:40 schreef Blawh het volgende:
Klopt helemaal. Zou een goede zijn, maar er zijn nog veel meer betaalbare goede verdedigers. Ze zouden eens gericht moeten scouten op verdedigers i.p.v. telkens maar aanvallers te viseren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:29 schreef Blight het volgende:
[..]
Oguchi Onyewu. Die is transfervrij deze zomer, meen ik. Meteen halen, kan je je geen buil aan vallen.
Ben het helemaal met je eens. Tegen Heracles ook weer, wat een kinderlijke verdediging hebben we toch. Grijpen niet in als het nodig is en staan maar een beetje te staan en met alle respect dit is Heracles, niet Arsenal.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Zou een goede zijn, maar er zijn nog veel meer betaalbare goede verdedigers. Ze zouden eens gericht moeten scouten op verdedigers i.p.v. telkens maar aanvallers te viseren.
Alex komt echt niet bij Ajax ballen daar ben ik 100% zeker van.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:47 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Tegen Heracles ook weer, wat een kinderlijke verdediging hebben we toch. Grijpen niet in als het nodig is en staan maar een beetje te staan en met alle respect dit is Heracles, niet Arsenal.
Als je Champions League wilt spelen zul je toch verdedigers van een beter kaliber moeten aanschaffen.
Wat denken jullie trouwens van Chelsea's Alex? Ik heb het idee dat hij bijna niet speelt...
PSV staat weer lekker voor lul met die stoere praatjes voorafgaand aan het overleg.quote:Uitkomst overleg: PSV laat toch Ajax-supporters toe
31 oktober 2008 13:00
De directies van PSV en Ajax hebben overleg gevoerd over het toelaten van Ajax-supporters in Eindhoven. Bij de wedstrijd PSV-Ajax, op 19 april 2009, worden toch Amsterdamse fans toegelaten tot het Philips Stadion. Ook zullen er tussen beide clubs nadere afspraken worden gemaakt met betrekking meereizende supporters.
Na overleg is besloten dat er toch Amsterdamse supporters worden toegelaten.
Extra maatregelen Ajax
Eerder werd door de directie van PSV besloten om dit seizoen geen Ajax-supporters in het Philips Stadion toe te laten. Aanleiding voor dit besluit waren de wanordelijkheden die door de meegereisde Ajax-fans bij de laatste ontmoeting tussen beide clubs zijn veroorzaakt. Bij het overleg is besloten om bij de komende wedstrijd in het Philips Stadion maximaal 800 Amsterdamse fans in het uitvak (totale capaciteit 1600 plaatsen) toe te laten; dit mede vanwege de extra maatregelen die Ajax heeft toegezegd te zullen treffen.
quote:Voor PSV'er Ibrahim Afellay had Arsenal naar verluidt maar iets meer dan zeven miljoen euro over, maar voor Ajacied Klaas-Jan Huntelaar (foto, midden) gaat de kassa flink open. De Premier League-club bereidt een bod van 28 miljoen euro op de Ajacied voor. De Oranje-international, die tot medio 2010 in Amsterdam op de loonlijst staat, kan met ingang van volgend jaar zomer ook aan de slag bij Barcelona, Juventus of Real Madrid. Onderhandelingen over een nieuw contract in Amsterdam liepen op niets uit. De hoogte van de transfersom is en blijft een heikel punt. (Sport)
Hehequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:43 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
vind ik altijd zo mooi: "bereid een bod voor."alsof dat helemaal voorbereid moet worden..
Mathijsen kun je beter van de zomer halen omdat hij nu toch al niet meer in europees verband mag spelen, en deze verdediging is in princiepe goed genoeg voor de eredivisie.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Kansloze actie weer van psv. Mooi dat we toch nog naar eindhoven mogen.
Verder vind ik Mathijsen een prima verdediger. Ik zie hem graag naar Ajax komen, maar ik vrees ook dat hij niet haalbaar is.
Hoe denk je anders dat het gaat? Dat Danny Blind zit te schijten en opeens denkt "hee, laat ik Nijland eens bellen en vijftien miljoen voor Berg bieden". Zoiets moet toch intern worden besproken, op papier worden gezet, enzovoorts?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:43 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
vind ik altijd zo mooi: "bereid een bod voor."alsof dat helemaal voorbereid moet worden..
Heb je gelijk in. Alleen is Mathijsen niet haalbaar denk ik. Speelt nu in de top van de Bundesliga en heeft elke wedstrijd een basisplaats. Maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:49 schreef superjood het volgende:
[..]
Mathijsen kun je beter van de zomer halen omdat hij nu toch al niet meer in europees verband mag spelen, en deze verdediging is in princiepe goed genoeg voor de eredivisie.
Haha inderdaad, ze gaan niet even met hun wijsvinger in hun mond zitten en dan 'EUHHHH TWAALF...Nee, nee, DERTIEN MILJOEN!'quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:49 schreef Blight het volgende:
[..]
Hoe denk je anders dat het gaat? Dat Danny Blind zit te schijten en opeens denkt "hee, laat ik Nijland eens bellen en vijftien miljoen voor Berg bieden". Zoiets moet toch intern worden besproken, op papier worden gezet, enzovoorts?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:49 schreef Blight het volgende:
[..]
Hoe denk je anders dat het gaat? Dat Danny Blind zit te schijten en opeens denkt "hee, laat ik Nijland eens bellen en vijftien miljoen voor Berg bieden". Zoiets moet toch intern worden besproken, op papier worden gezet, enzovoorts?
Ja denk ook niet dat Mathijsen nu al een stapje trug gaat doen natuurlijk, mischien kunnen we Ivanovic huren in januarie?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:54 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Alleen is Mathijsen niet haalbaar denk ik. Speelt nu in de top van de Bundesliga en heeft elke wedstrijd een basisplaats. Maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.
Lijkt me ook sterk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:11 schreef superjood het volgende:
[..]
Ja denk ook niet dat Mathijsen nu al een stapje trug gaat doen natuurlijk, mischien kunnen we Ivanovic huren in januarie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |