Dat komt dus door Fontein en zijn bende. Het wanbeleid van de afgelopen jaren zorgde ervoor dat er geen kapitaal op het veld stond, als noodoplossing werden er spelers aangetrokken die bij lange na niet Ajax-waardig waren. Idem voor die Leonardo.quote:'Triest hoe ze bij Ajax met Kennedy om gaan'
Kennedy Bakircioglü wil in de winterstop vertrekken bij Ajax. Dat laat zijn zaakwaarnemer Chiel Dekker weten aan Goal.com. De aanvaller komt niet in de plannen voor van trainer Marco van Basten, en dus ziet de Zweed geen andere oplossing dat Ajax te verlaten.
De vleugelaanvaller is aan het einde van de voorbereiding duidelijk gemaakt dat hij beter naar een andere club op zoek kon gaan. Dat zei Van Basten ook tegen Leonardo en Dennis Rommedahl, die de afgelopen weken wel tot speeltijd kwamen.
''Iedereen krijgt een kans, behalve Kennedy,'' vindt Dekker. ''Dat is een heel vervelende situatie. Je kan ook niet zeggen dat ze bij Ajax op de vleugels geweldig staan te ballen.''
''Het is zonde voor die jongen,'' gaat Dekker verder. ''Het is ook triest hoe Ajax met die jongen omgaat. Het lijkt wel alsof ze niet alles uit 'm proberen te halen.''
Kennedy maakt zijn minuten nu vooral bij Jong Ajax. ''Kennedy heeft nu twee keer negentig minuten bij Jong Ajax mee gedaan en is honderd procent fit. Bij Jong Ajax gaat hij dus geweldig,'' zegt Dekker ironisch.
In de winterstop wil Kennedy graag bij een andere club weer aan voetballen toekomen. ''Maar dan moet er wel interesse komen, want een speler die een jaar niet aan voetballen is toegekomen, ligt wat minder in de markt,'' besluit Dekker.
Ik blijf het zo link vinden met hem achterin, hij heeft vaak teveel de drang naar voren waardoor hij uit positie staat en zijn handen nodig heeft om dat te corrigeren...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:43 schreef DuvelDuvel het volgende:
Emanuelson staat goed achterin.Op het moment. Al vind ik Urby nog wel wat foutjes maken. Domme overtredingen en ruimte wegeven maar laat hem maar staan zodat we wat vastigheid inbouwen. Verder zou ik zo min mogelijk veranderen en dus alleen Gabri voor Suarez wisselen.
Ik hoop maar dat de grootmachten flink met geld gaan gooien de komende winterstop, dan heeft Cvitanich een half seizoen om goed ingespeeld te raken om de positie waar hij eigenlijk hoort te staan en levert Huntelaar nog een mooi bedrag op, wat we vervolgens in minstens één extra verdediger kunnen steken.quote:'Arsenal heeft 28 miljoen klaarliggen voor Huntelaar'
Het Engelse Arsenal bereidt momenteel een bod van 28 miljoen euro voor op Klaas Jan Huntelaar. Dat meldt de Spaanse krant Sport. Huntelaar werd al vaker gelinkt aan Arsenal. Volgens Sport heeft Arsenal concurrentie van Juventus en Real Madrid.
Zo'n acht weken voor het opengaan van de transfermarkt duiken er dus weer hardnekkige geruchten op over een vertrek van Ajax' aanvoerder. Ook tijdens de zomerperiode was Huntelaar al de hoofdrolspeler in een lange transfersoap.
Zal wel meevallen denk ik.. is gewoon ff wennen omdat hij normaliter niet gepasseerd wordt..quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:48 schreef soppa het volgende:
Als Gabri het hele seizoen weinig speeltijd krijgt dan is hij zo pleite hoor!
Er is dan ook geen enkele reden om hem te passeren, hij is de beste man die we hebben op het middenveld.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:24 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Zal wel meevallen denk ik.. is gewoon ff wennen omdat hij normaliter niet gepasseerd wordt..
Huntelaar wilt zelf alleen naar de absolute top, niet naar Manchester City of Atheltico Madrid, vandaar dat hij deze zomer niet is weg gegaan. Van Basten kan kiezen tussen hem nog een half jaar houden en in de zomer voor een bedrag tussen de 10-20 miljoen verkopen of hem in de winterstop verkopen voor +30 miljoen en een half seizoen met Cvitanich spelen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:09 schreef versteegrob het volgende:
Hij gaat echt niet weg in de winterstop hoor. Anders ging die wel weg in de zomer voor 40 miljoen. Toen hadden ze de vervanger ook al in huis
maar daar zeg ik ook niets over.. dat gabri de motor op het middelveld is staat buiten kijfquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is dan ook geen enkele reden om hem te passeren, hij is de beste man die we hebben op het middenveld.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:08 schreef Devz het volgende:
[..]
Koop in PES 2009 nu vast even een paar goede verdedigers dan, dan hebben we ze over een jaar of 3
quote:Ajax-directeur heeft PSV-link
AMSTERDAM - De reden dat Ajax Rik van den Boog nog niet presenteert als nieuwe algemeen directeur, ligt onder meer in het feit dat de beoogde opvolger van Maarten Fontein indirect banden onderhoudt met PSV. De raad van commissarissen van de Amsterdamse club wil dat Van den Boog op korte termijn een oplossing vindt om mogelijke belangenverstrengeling te voorkomen.
De geboren Amsterdammer is net als Marco Borsato aandeelhouder en mededirecteur van het The Entertainment Group (TEG). Dat bedrijf tekende een intentieverklaring met Sport Entertainment Group (SEG) om tot verdergaande samenwerking te komen. Het idee is - zo meldt een woordvoerster - dat de huidige aandeelhouders van TEG dat ook blijven in een nieuw op te zetten bedrijf of holding. ,,Het is niet de vraag óf, maar wanneer en in welke vorm we gaan samengaan", aldus de medewerkster. De voetbaltak van SEG begeleidt op dit moment onder meer de PSV'ers Dirk Marcellis, Rens van Eijden (spelers), Huub Stevens (coach), Anton Scheutjens (keeperstrainer) en Wiljan Vloet (hoofd opleidingen).
Sport Entertainment Group is ontstaan na een fusie van de voetbalmakelaarskantoren MT&V en Kees Ploegsma Management BV. Ploegsma senior was als algemeen manager van PSV tussen 1979 en 1994 een boegbeeld van de Eindhovenaren en wordt nog steeds met de concurrent van Ajax geassocieerd. Van den Boogs bedrijf TEG en SEG werken al nauw samen in Uruguay, Mexico en Canada. Onlangs werd in Finland een productiebedrijf gekocht, dat gezamenlijk wordt gerund.
Hoewel de financieel onafhankelijke Van den Boog in nog veel meer ondernemingen participeert en hij als aandeelhouder en mededirecteur van het nieuw te vormen bedrijf in de toekomst slechts zijdelings bij de onderhandelingen met PSV betrokken zal zijn, heeft Ajax liever dat hij zijn directeurschap van The Entertainment Group neerlegt en zijn aandelenpakket vermindert. De PSV-link kan gevoelig liggen bij de Ajax-supporters. Bovendien is de (mede)verantwoordelijkheid voor een voetbalmakelaartak geen pre voor een algemeen directeur van Ajax, die de schijn bij de aankoop van een door SEG begeleidde speler al snel tegen heeft.
Overigens is het probleem waar Ajax tegenaan loopt niet nieuw. De technisch directeur van FC Utrecht, Piet Buter, moest bij zijn indiensttreding in de domstad gedwongen afstand doen van zijn belang in Grandstand Football.
Ajax-voorzitter Uri Coronel: "Het klopt dat wij Rik van den Boog graag voor willen dragen als nieuwe algemeen directeur van Ajax en dat hij, voordat het zover is, nog enkele zaken moet regelen. Hij heeft niks met PSV, Rik is een Amsterdammer en een ras-Ajacied. Dat weet iedereen die hem kent. Waar het ons om gaat, en hem ook, is dat diverse zakelijke belangen die hij heeft op een andere manier worden ingevuld. Ajax wil een directeur die zich kan focussen op de club en wij willen eventuele conflictsituaties voorkomen. We zijn ervan overtuigd dat de manier waarop hij zijn zaken wil gaan regelen, voldoende is om de functie bij Ajax goed te kunnen bekleden." Overigens laat Van den Boog weten dat hij na een eventuele fusie sowieso van plan was terug te treden.
Onbegrijpelijk dat je kan hopen dat Huntelaar weg gaat. Doet zoveel goede dingen voor Ajax. En als Ajax wat minder geld krijgt boeien, dan maken ze maar wat minder winst. Nog 1 seizoen minimaalquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:30 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Huntelaar wilt zelf alleen naar de absolute top, niet naar Manchester City of Atheltico Madrid, vandaar dat hij deze zomer niet is weg gegaan. Van Basten kan kiezen tussen hem nog een half jaar houden en in de zomer voor een bedrag tussen de 10-20 miljoen verkopen of hem in de winterstop verkopen voor +30 miljoen en een half seizoen met Cvitanich spelen.
Cvitanich heeft al bewezen te kunnen scoren in Argentinië en als hij eindelijk als central spits mag spelen dan doet hij dat hier ook wel, zeker met Suarez en Sulejmani er naast.
Ik hoop dus dat hij weg gaat en dat er een ijzervretende verdediger voor terug komt.
Gnêh, dan hebben zeker de voorhoede van de Efteling, allemaal dwergen manquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:30 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Cvitanich heeft al bewezen te kunnen scoren in Argentinië en als hij eindelijk als central spits mag spelen dan doet hij dat hier ook wel, zeker met Suarez en Sulejmani er naast.
Elia is anti-Ajax (terwijl hij volgens mij bij ons in de jeugd heeft gespeeld) dus die mag lekker wegblijven ondanks zijn kwaliteiten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:40 schreef Blawh het volgende:
Elia? Alhoewel jullie al Suarez en Sulejmani hebben.
Douglas? Een echt goede verdediger kunnen jullie wel gebruiken, maar met van der Wiel en Oleguer zijn er al 2 rechtspoten voor centraal achterin. Dan hebben jullie eerder een linkspoot nodig denk ik, Vermaelen ben ik nooit echt kapot geweest.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:40 schreef Blawh het volgende:
Elia? Alhoewel jullie al Suarez en Sulejmani hebben.
Douglas? Een echt goede verdediger kunnen jullie wel gebruiken, maar met van der Wiel en Oleguer zijn er al 2 rechtspoten voor centraal achterin. Dan hebben jullie eerder een linkspoot nodig denk ik, Vermaelen ben ik nooit echt kapot geweest.
Turkije!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:03 schreef versteegrob het volgende:
Tip voor volgende week donderdag, hoe imponeer je de tegenstander
Oguchi Onyewu. Die is transfervrij deze zomer, meen ik. Meteen halen, kan je je geen buil aan vallen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:40 schreef Blawh het volgende:
Klopt helemaal. Zou een goede zijn, maar er zijn nog veel meer betaalbare goede verdedigers. Ze zouden eens gericht moeten scouten op verdedigers i.p.v. telkens maar aanvallers te viseren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:29 schreef Blight het volgende:
[..]
Oguchi Onyewu. Die is transfervrij deze zomer, meen ik. Meteen halen, kan je je geen buil aan vallen.
Ben het helemaal met je eens. Tegen Heracles ook weer, wat een kinderlijke verdediging hebben we toch. Grijpen niet in als het nodig is en staan maar een beetje te staan en met alle respect dit is Heracles, niet Arsenal.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Zou een goede zijn, maar er zijn nog veel meer betaalbare goede verdedigers. Ze zouden eens gericht moeten scouten op verdedigers i.p.v. telkens maar aanvallers te viseren.
Alex komt echt niet bij Ajax ballen daar ben ik 100% zeker van.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:47 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Tegen Heracles ook weer, wat een kinderlijke verdediging hebben we toch. Grijpen niet in als het nodig is en staan maar een beetje te staan en met alle respect dit is Heracles, niet Arsenal.
Als je Champions League wilt spelen zul je toch verdedigers van een beter kaliber moeten aanschaffen.
Wat denken jullie trouwens van Chelsea's Alex? Ik heb het idee dat hij bijna niet speelt...
PSV staat weer lekker voor lul met die stoere praatjes voorafgaand aan het overleg.quote:Uitkomst overleg: PSV laat toch Ajax-supporters toe
31 oktober 2008 13:00
De directies van PSV en Ajax hebben overleg gevoerd over het toelaten van Ajax-supporters in Eindhoven. Bij de wedstrijd PSV-Ajax, op 19 april 2009, worden toch Amsterdamse fans toegelaten tot het Philips Stadion. Ook zullen er tussen beide clubs nadere afspraken worden gemaakt met betrekking meereizende supporters.
Na overleg is besloten dat er toch Amsterdamse supporters worden toegelaten.
Extra maatregelen Ajax
Eerder werd door de directie van PSV besloten om dit seizoen geen Ajax-supporters in het Philips Stadion toe te laten. Aanleiding voor dit besluit waren de wanordelijkheden die door de meegereisde Ajax-fans bij de laatste ontmoeting tussen beide clubs zijn veroorzaakt. Bij het overleg is besloten om bij de komende wedstrijd in het Philips Stadion maximaal 800 Amsterdamse fans in het uitvak (totale capaciteit 1600 plaatsen) toe te laten; dit mede vanwege de extra maatregelen die Ajax heeft toegezegd te zullen treffen.
quote:Voor PSV'er Ibrahim Afellay had Arsenal naar verluidt maar iets meer dan zeven miljoen euro over, maar voor Ajacied Klaas-Jan Huntelaar (foto, midden) gaat de kassa flink open. De Premier League-club bereidt een bod van 28 miljoen euro op de Ajacied voor. De Oranje-international, die tot medio 2010 in Amsterdam op de loonlijst staat, kan met ingang van volgend jaar zomer ook aan de slag bij Barcelona, Juventus of Real Madrid. Onderhandelingen over een nieuw contract in Amsterdam liepen op niets uit. De hoogte van de transfersom is en blijft een heikel punt. (Sport)
Hehequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:43 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
vind ik altijd zo mooi: "bereid een bod voor."alsof dat helemaal voorbereid moet worden..
Mathijsen kun je beter van de zomer halen omdat hij nu toch al niet meer in europees verband mag spelen, en deze verdediging is in princiepe goed genoeg voor de eredivisie.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:39 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Kansloze actie weer van psv. Mooi dat we toch nog naar eindhoven mogen.
Verder vind ik Mathijsen een prima verdediger. Ik zie hem graag naar Ajax komen, maar ik vrees ook dat hij niet haalbaar is.
Hoe denk je anders dat het gaat? Dat Danny Blind zit te schijten en opeens denkt "hee, laat ik Nijland eens bellen en vijftien miljoen voor Berg bieden". Zoiets moet toch intern worden besproken, op papier worden gezet, enzovoorts?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:43 schreef DJ_Ryow het volgende:
[..]
vind ik altijd zo mooi: "bereid een bod voor."alsof dat helemaal voorbereid moet worden..
Heb je gelijk in. Alleen is Mathijsen niet haalbaar denk ik. Speelt nu in de top van de Bundesliga en heeft elke wedstrijd een basisplaats. Maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:49 schreef superjood het volgende:
[..]
Mathijsen kun je beter van de zomer halen omdat hij nu toch al niet meer in europees verband mag spelen, en deze verdediging is in princiepe goed genoeg voor de eredivisie.
Haha inderdaad, ze gaan niet even met hun wijsvinger in hun mond zitten en dan 'EUHHHH TWAALF...Nee, nee, DERTIEN MILJOEN!'quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:49 schreef Blight het volgende:
[..]
Hoe denk je anders dat het gaat? Dat Danny Blind zit te schijten en opeens denkt "hee, laat ik Nijland eens bellen en vijftien miljoen voor Berg bieden". Zoiets moet toch intern worden besproken, op papier worden gezet, enzovoorts?
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:49 schreef Blight het volgende:
[..]
Hoe denk je anders dat het gaat? Dat Danny Blind zit te schijten en opeens denkt "hee, laat ik Nijland eens bellen en vijftien miljoen voor Berg bieden". Zoiets moet toch intern worden besproken, op papier worden gezet, enzovoorts?
Ja denk ook niet dat Mathijsen nu al een stapje trug gaat doen natuurlijk, mischien kunnen we Ivanovic huren in januarie?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:54 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Heb je gelijk in. Alleen is Mathijsen niet haalbaar denk ik. Speelt nu in de top van de Bundesliga en heeft elke wedstrijd een basisplaats. Maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.
Lijkt me ook sterk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:11 schreef superjood het volgende:
[..]
Ja denk ook niet dat Mathijsen nu al een stapje trug gaat doen natuurlijk, mischien kunnen we Ivanovic huren in januarie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |