Ze krijgen wel extra betaald: ze doen weinig werk en krijgen loon daarvoor!! En ze krijgen extra vrije dagen ook nog!quote:
Onzin.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:16 schreef JortK het volgende:
[..]
Eerlijk waar, ik heb het op zijn salarisstrook gezien.
En waar denk je waar ik werkquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:16 schreef IQM het volgende:
Ik werk trouwens bij de bank en mag iedere vrijdag een goudstaaf mee naar huis nemen.
Erg geloofwaardig.. Iedereen moet inkomensbelasting te betalen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:16 schreef JortK het volgende:
[..]
Je beschrijft nu gewoon een typische ambtenaar...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ze krijgen wel extra betaald: ze doen weinig werk en krijgen loon daarvoor!! En ze krijgen extra vrije dagen ook nog!
Zolang je ze in je dienstauto rijdt niet neequote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:18 schreef Biancavia het volgende:
En ik werk bij de politie en ik hoef nooit boetes te betalen.
Sociale werkplaats?quote:
Jij zit nog op de middelbare school, pauper!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:13 schreef JortK het volgende:
Ik sprak zojuist een oud collega van me, die is bij de belastingdienst gaan werken om daar mee te helpen de automatiserings nachtmerrie te verhelpen.
Nou blijkt dat wanneer je bij de belastingdienst werkt je als werknemer geen belasting hoeft te betalen over je salaris!?!?!![]()
![]()
Klacht: Hypocriete kut organisaties die zichzelf voortrekken
En blijkbaar gebeurd dat dus niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Erg geloofwaardig.. Iedereen (hoort) inkomensbelasting te betalen.
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:19 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik werk bij de Playboy en mag gratis de centerfolds neuken
Je kolft bijstandmoeders?quote:
Je bent ontslagen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:20 schreef Oksel het volgende:
Ik werkte bij de Ferrari dealer.. je raadt het al..
Ook ik heb een bijbaan knaap.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij zit nog op de middelbare school, pauper!
Dat is gelulquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:13 schreef JortK het volgende:
Ik sprak zojuist een oud collega van me, die is bij de belastingdienst gaan werken om daar mee te helpen de automatiserings nachtmerrie te verhelpen.
Nou blijkt dat wanneer je bij de belastingdienst werkt je als werknemer geen belasting hoeft te betalen over je salaris!?!?!![]()
![]()
Klacht: Hypocriete kut organisaties die zichzelf voortrekken
Ik werk bij de vuilnisophaaldienst en mag elke vrijdag.... o shitquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:16 schreef IQM het volgende:
Ik werk trouwens bij de bank en mag iedere vrijdag een goudstaaf mee naar huis nemen.
je heb een fiat?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:20 schreef Oksel het volgende:
Ik werkte bij de Ferrari dealer.. je raadt het al..
tada.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:23 schreef Casparovvv het volgende:
Ik werk voor de EU in Brussel. Bruto=netto
Hoax! Jij hebt geen vriendenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:26 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb nieuws voor je.
Twee vrienden van me werken beide bij de belasting. Beide betalen net zoveel belasting over hun salaris als jij en ik.
Sterker nog, ze moeten beide net zoals wij allemaal aangifte doen en overal zelf achteraan.
Nu heb je me!quote:
Ik heb ook salarisstroken waarop geen ingehouden loonheffing staat.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:16 schreef JortK het volgende:
[..]
Loonheffingskorting FTWquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb ook salarisstroken waarop geen ingehouden loonheffing staat.
Als jij bij de Fortis werkt sta je de hele dag die bank overeind te houden.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:33 schreef Broekpaling het volgende:
Ik werk bij de bank, ik heb dus veel geld en geen geldzorgen als ik dingen koop.
Oh, wacht...
Ja. Al hoopte ik dat er wel veel ingehouden was (met behoud van het nettoloon dat erop staat uiteraard), nu is het weer amper de moeite om aangifte te doen.quote:
Misschien houd ik wel andere dingen overeind.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:34 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Als jij bij de Fortis werkt sta je de hele dag die bank overeind te houden.
Vind je je nieuwe baas Bos zo'n leuke vent?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:35 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Misschien houd ik wel andere dingen overeind.
Nee, jij denkt dat je dat gezien hebt, maar eigenlijk heb je dus geen idee wat je daadwerkelijk gezien hebt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:42 schreef JortK het volgende:
Jullie lachen maar, ik heb gezien dat het echt waar is
Ga in Apeldoorn werken.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:42 schreef JortK het volgende:
nee, je begreep gewoon niet wat je zag.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:42 schreef JortK het volgende:
wil je het niet begrijpen ofzo?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Nee, jij denkt dat je dat gezien hebt, maar eigenlijk heb je dus geen idee wat je daadwerkelijk gezien hebt.
Ik zou van baan gaan wisselen als ik jou was! Gaat je inkomen toch met zo'n 42% omhoog.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:42 schreef JortK het volgende:
Ach, als dit jouw manier van grappig zijn is, ga je gang, maar ik heb zelden een meer pathetischer poging gezien hier.quote:
Ik studeer nog, ik denk niet dat ze bij de blauwe vrienden parttimers nodig hebbenquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:44 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou van baan gaan wisselen als ik jou was! Gaat je inkomen toch met zo'n 42% omhoog.
Je baalt he?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ach, als dit jouw manier van grappig zijn is, ga je gang, maar ik heb zelden een meer pathetischer poging gezien hier.
Nee, niet echt.quote:
'Koek?'quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:31 schreef Herald het volgende:
ik werk in een abortus kliniek, raad eens wat ik altijd als lunch krijg
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Vind je je nieuwe baas Bos zo'n leuke vent?
Jawel, daar hebben ze er een paar duizend van, voor een flink deel studenten trouwens.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:47 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik studeer nog, ik denk niet dat ze bij de blauwe vrienden parttimers nodig hebben
Ik denk dat jij degene bent die het niet wil begrijpen.quote:
quote:
Photoshop.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:42 schreef JortK het volgende:
Ik weet wel zeker dat ze die constant zoeken, zeker tijdens drukke periodes. Maar wees gerust ik heb de afgelopen jaren ook nog geen inkomensbelasting betaald.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:47 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik studeer nog, ik denk niet dat ze bij de blauwe vrienden parttimers nodig hebben
Ook jij baalt he?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik denk dat jij degene bent die het niet wil begrijpen.
www.werkbijdebelastingdienstzonderzelfbelastingtebetalen.nl is down.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:51 schreef JortK het volgende:
Genoeg mensen zoeken ze nog iig: http://www.werkenbijdebelastingdienst.nl/
Registreer hem zou ik zeggen.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:53 schreef Yildiz het volgende:
[..]
www.werkbijdebelastingdienstzonderzelfbelastingtebetalen.nl is down.
Kan niet, geen geld over, ik betaal namelijk wel belasting.quote:
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:53 schreef Rhythm het volgende:
Ik werk bij Feyenoord als prijzenoppoetser. Ik mag daarom altijd thuisblijven.
Kun jij bewijzen dat het niet waar is dan?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:59 schreef PonyLover het volgende:
Toch altijd leuk dat er topic's geopend worden waarin mensen volstrekt loze beweringen doen.![]()
Die ze vervolgens niet kunnen ondersteunen met feiten.![]()
![]()
Waarna ze iedereen die het niet met ze eens is voor gek verklaren.![]()
![]()
![]()
En dat ze dan toch stug blijven volhouden dat het waar is.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:42 schreef JortK het volgende:
Ja, dat kan ikquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:00 schreef JortK het volgende:
[..]
Kun jij bewijzen dat het niet waar is dan?
Ik heb zelf gezien dat het waar is, maar wellicht dat het bijvoorbeeld alleen maar voor mensen geldt die op een bepaalde afdeling zitten of fulltime werken ofzo?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:06 schreef PonyLover het volgende:
[..]
Ja, dat kan ikmaar zo werkt het niet.
![]()
Jij doet namelijk een volstrek absurde bewering, jij moet dus ook maar met de bewijzen voor die bewering komen.![]()
(en laten we eerlijk wezen, als het waar was geweest, dacht je dan echt dat jij de eerste was die daar achter zou zijn gekomen, dat alle medewerkers van de belastingdienst daar allemaal braaf hun mond over hielden en dat er nog nooit artikelen met ZULKE DIKKE KOPPEN OVER IN DE TELEGRAAF HADDEN GESTAAN)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niemand lacht?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:08 schreef FloggingMolly het volgende:
Ik werk bij de brandweer en elke keer als ik mijn huis in de fik steek wordt het gratis geblust!
Nee, ook nietquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:08 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik heb zelf gezien dat het waar is, maar wellicht dat het bijvoorbeeld alleen maar voor mensen geldt die op een bepaalde afdeling zitten of fulltime werken ofzo?
En hoe voelt dat nou?quote:
Als ze geen belastig hoeven te betalen, hoe kunnen ze dan hun hypotheekrente aftrekken?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:08 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik heb zelf gezien dat het waar is, maar wellicht dat het bijvoorbeeld alleen maar voor mensen geldt die op een bepaalde afdeling zitten of fulltime werken ofzo?
Dat dus.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:06 schreef PonyLover het volgende:
[..]
Ja, dat kan ikmaar zo werkt het niet.
![]()
Jij doet namelijk een volstrek absurde bewering, jij moet dus ook maar met de bewijzen voor die bewering komen.![]()
(en laten we eerlijk wezen, als het waar was geweest, dacht je dan echt dat jij de eerste was die daar achter zou zijn gekomen, dat alle medewerkers van de belastingdienst daar allemaal braaf hun mond over hielden en dat er nog nooit artikelen met ZULKE DIKKE KOPPEN OVER IN DE TELEGRAAF HADDEN GESTAAN)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Alle ambtenaren en semi-overheidswerknemers betalen gewoon loonbelastingquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef JortK het volgende:
[..]
Je blaat wel, maar kom dan concreet met iets waardoor blijkt dat het niet waar is?
Geen idee, bel de Belastingtelefoonquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Als ze geen belastig hoeven te betalen, hoe kunnen ze dan hun hypotheekrente aftrekken?
Bron?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Alle ambtenaren en semi-overheidswerknemers betalen gewoon loonbelasting
Je verwacht nu dat mensen hun loonstrookje gaan plaatsen?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef JortK het volgende:
[..]
Je blaat wel, maar kom dan concreet met iets waardoor blijkt dat het niet waar is?
Als dat het bewijs brengt graagquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Je verwacht nu dat mensen hun loonstrookje gaan plaatsen?
Ben zelf semi-ambtenaar en betaal gewoon loonbelasting.quote:
Omgekeerde bewijslast. Jij hebt een stelling, dan mag jij 'm onderbouwen. En niet met argumenten als: 'Ik heb het toch echt zelf gezien hoor!' In dat geval had Elvis namelijk ook nog geleefd.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef JortK het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef JortK het volgende:
[..]
U vraagt...quote:
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Als ze geen belastig hoeven te betalen, hoe kunnen ze dan hun hypotheekrente aftrekken?
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef JortK het volgende:
[..]
quote:Ja, dat kan ikmaar zo werkt het niet.
![]()
Dat maakt nog geen hele ambtenaar?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:15 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ben zelf semi-ambtenaar en betaal gewoon loonbelasting.
Jij bent de bron?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:16 schreef PonyLover het volgende:
[..]
![]()
Je valt in herhaling jongen.
![]()
Ik neem je even mee naar mijn eerdere post.![]()
Goed lezen.
[..]
Doe mij maar gewoon geen IB dan, dan trek ik geen hypotheekrente af, lijkt me een uitstekende deal.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Is de . kapot op je toetsenbord?quote:
. ?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Is de . kapot op je toetsenbord?
Ik denk niet dat mensen dat gaan doen, ik ken zelf ook iemand die daar heeft gewerkt (en ook loonstroken van gezien) en die betaalde echt wel belasting.quote:
Hoe lang praten we dan terug?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen dat gaan doen, ik ken zelf ook iemand die daar heeft gewerkt (en ook loonstroken van gezien) en die betaalde echt wel belasting.
Ja lijkt mij ook wel een goeiequote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Doe mij maar gewoon geen IB dan, dan trek ik geen hypotheekrente af, lijkt me een uitstekende deal.
Nee, jij kan kennelijk niet lezenquote:
Jij zit in een huurwoning, wachtend op een huurwoning groter dan 2 kamers.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja lijkt mij ook wel een goeie
Paper cuts..quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:19 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik neem je uiterst serieus vriend, je hebt helemaal gelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:20 schreef PonyLover het volgende:
[..]
Nee, jij kan kennelijk niet lezen![]()
Waarmee ik ook weer gesterkt ben in het idee dat jij wel een loonstrook gezien hebt maar niet begreep wat er op stond en daardoor nu denkt dat medewerkers van de belastingdienst geen belasting betalen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Daaromquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:21 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Jij zit in een huurwoning, wachtend op een huurwoning groter dan 2 kamers.
Dan ben je toch al halverwege.quote:
Je moet slechte grappen niet krampachtig vol blijven houden, daar worden ze niet leuker van.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:25 schreef JortK het volgende:
[..]
Misschien is het sinds kort en is het daarom nog niet naar buiten gekomen?
lul niet manquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:16 schreef JortK het volgende:
[..]
Nee, echt geloof me dat is niet zoquote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:25 schreef JortK het volgende:
[..]
Misschien is het sinds kort en is het daarom nog niet naar buiten gekomen?
Ik wacht trouwens niet op een huurhuis, wil gaan kopen, nog ff wachten.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:27 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dan ben je toch al halverwege.
Huizenprijzen dalen, nu kopen!quote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik wacht trouwens niet op een huurhuis, wil gaan kopen, nog ff wachten.
En dan de belasting vragen dat te betalen!quote:
Als je in zuid limburg wil gaan wonen heb ik een prachtig vrijstaand huis met garage en bijzonder grote tuin voor je in de aanbieding voor een prikkiequote:Op woensdag 29 oktober 2008 21:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik wacht trouwens niet op een huurhuis, wil gaan kopen, nog ff wachten.
Moederkoek? :quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:31 schreef Herald het volgende:
ik werk in een abortus kliniek, raad eens wat ik altijd als lunch krijg
Wel eerst de nietjes er uit halen he?quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:19 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Maar binnen een fabriek is het echt zo. Je mag geen sigaretten mee naar binnen nemen, en niets meer naar buiten. Maar op het terrein zelf mag je je gratis helemaal kapot rokenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 07:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Hoest met je verwarming?
Ik werk bij een tabaksfabriek en mag elke dag een slof meenemen.
Klopt geen kloot van. Hier niet tenminste.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 07:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar binnen een fabriek is het echt zo. Je mag geen sigaretten mee naar binnen nemen, en niets meer naar buiten. Maar op het terrein zelf mag je je gratis helemaal kapot roken
Ik heb informatie van andere mensen, en die komen regelmatig bij een hele grote sigarettenfabriek over de vloer.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 07:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Klopt geen kloot van. Hier niet tenminste.
Volgens mij wordt hun aangifte nog extra streng gecontroleerd ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:26 schreef Biogarde het volgende:
Ik heb nieuws voor je.
Twee vrienden van me werken beide bij de belasting. Beide betalen net zoveel belasting over hun salaris als jij en ik.
Sterker nog, ze moeten beide net zoals wij allemaal aangifte doen en overal zelf achteraan.
hier stopte ik met lezenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb informatie van andere mensen,
dan moeten ze voor die halve % die bij de belastingdienst werkt een apart systeem opzetten, regeltjes + ITquote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:54 schreef stbabylon het volgende:
Neemt niet weg dat ik me een aantal dingen afvraag:
- Ze kunnen je gewoon netto betalen, de rest gaat toch weer terug naar hun zelf, net zo makkelijk om het meteen te houden
Nee, helemaal niet makkelijk, want dan moet je voor regelingen als hypotheekrenteaftrek weer aparte constructies gaan verzinnen. Niet handig dus.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:54 schreef stbabylon het volgende:
- Ze kunnen je gewoon netto betalen, de rest gaat toch weer terug naar hun zelf, net zo makkelijk om het meteen te houden
Nee, dat kan niet. Aftrekposten, heffingskortingen en dergelijke.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 08:54 schreef stbabylon het volgende:
Als je bij de Belastingdienst werkt en je hebt een betalingsachterstand op je belasting, kun je je baan kwijt raken onder het mom: het goede voorbeeld geven.
Neemt niet weg dat ik me een aantal dingen afvraag:
Kijk eens, een full-time functie als projectmanager, bij deze de bron:quote:
Lijkt me duidelijk èh, of moet ik je nog uitleggen wat bruto inhoudt?quote:Wat ga je verdienen?
Je salaris is afhankelijk van je kennis en ervaring en kan op termijn oplopen tot ¤ 80.870,- bruto per jaar op basis van een 36-urige werkweek, plus een eventuele bonus bij uitstekend presteren.
Heb je dan ook geen bijdrage ZVW? Of zit die bij de tarieven van de eerste schalen, zoals ook de ANW en AWBZ bijvoorbeeld, dus onder de noemer premie volksverzekeringen?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 17:55 schreef Sputnik het volgende:
Bruto = netto kan makkelijk. alleen verdien je dan zo weinig bruto dat je onder de loonheffingsgrens blijft
Klopt, 2,45% in schijf 1, 10,70% in schijf 2 zonder de premies. Met premies is het al 33,60% en 41,85% (jonger dan 65). Inderdaad een groot verschil.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 18:12 schreef Sputnik het volgende:
zvw zit niet in de loonheffing (net als wao en wga bv) maar word apart berekent.
overigens is het deel belasting wat je afdraagt via loonheffing vrij klein vergeleken met de soc. premies die in diezelfde loonheffing worden berekent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |