Weinig testtijd voor de bemanning, oudere boot, dat wil wel tegenwerken hoor...quote:Op woensdag 19 november 2008 12:39 schreef cryforhelp het volgende:
De actuele schade stand (uit m'n hoofd):
PUMA: structurele schade aan de lengteliggers, twee keer in één dag zelfs, huidige bootsnelheid rond de 10 knopen.
Green Dragon: - gebroken giek, varen nu met het zeil los, kunnen waarschijnlijk niet eens gijpen. Er kan in ieder geval niet gereefd worden waardoor ze ook in de squalls met vol grootzeil moeten varen.
- besturing beschadigd (en gerepareerd)
- Lekke zwaardkast
TeBlue: - Bemanningslid uit de running, schouder flink beschadigd.
- Grootzeil gescheurd (en gefixt)
Delta lloyd blijft heel (betty is toch stevig genoeg), maar ze varen gewoon niet door, hun bootsnelheid ligt consequent 1,5 knoop lager dan de rest. Geen idee waarom.
			
			
			
			Zeilen, zeilen, zeilen. Die zijn denk ik onvoldoende ontwikkeld.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:39 schreef cryforhelp het volgende:
Delta lloyd blijft heel (betty is toch stevig genoeg), maar ze varen gewoon niet door, hun bootsnelheid ligt consequent 1,5 knoop lager dan de rest. Geen idee waarom.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik moet zeggen dat ik het veel minder volg nu de NOS er niet meer ieder weekend een flink item eraan besteedt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:07 schreef JoStro het volgende:
een heel weekend geen posts... is het niet spannend meer? En dat terwijl de Doldrums er aan komen.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Wou ik zeggen. Spendeer toch dagelijks thuis, mobiel en in de tijd van de baas altijd wel de nodige tijd om de reports (in ieder geval het Ten Zulu) te lezen en krijg van Team Russia en Delta Lloyd E-mails en RSS-berichten....quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:59 schreef JoStro het volgende:
volgens mij is er meer dan voldoende content om over te ouwehoeren:
www.volvooceanrace.org en .tv staan bommetje vol.
Met de media crew members komen er volwaardige doorgemonteerde items van de boten (check gybe van Puma en furler van DL).
Toch genoeg te bespreken lijkt me...
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op woensdag 26 november 2008 23:37 schreef JoStro het volgende:
Nou rubber eend, je gebeden zijn verhoord
DL op 4, nu is ook Puma verschalkt.
Volgens predicted routes van traclive, scoort TBlue erg goed met de gekozen route. Zij kunnen nog tussen E3/4 en GD, Puma, DL finishen. Moeten ze wel niet te veel last hebben van hun gemiste daggerboard.
			
			
			
			
			
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8 9  | ERT4 636 (0) 9.5 198 ERT3 +62 (-8) 6.0 187 GDRA +62 (-6) 6.5 185 TELA +63 (1) 9.3 192 DLYD +69 (-2) 7.8 198 PUMA +78 (-3) 8.3 178 TELN +145 (-3) 8.8 174 TRUS +163 (-20) No Data No Data  | 
			
			
			
			Green Dragon en DL kunnen elkaar wel zien.quote:Op donderdag 27 november 2008 17:27 schreef Yozzz het volgende:
Ik vind die visibility-zone van die geovoiile-site zo gaafZe kunnen elkaar allemaal nét niet zien!
			
			
			
			Nu niet.., het is nu donkerquote:
			
			
			
			Guus Meeuwis = PSV'er en heeft hij geen verstand.quote:Op donderdag 27 november 2008 19:52 schreef Yozzz het volgende:
[..]! Volgens Guus Meeuwis is het in Afrika altijd licht!
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			| 1 2 3 4 5 6 7 8  | Telefonica Blue (TELA) 19.0 -7.0 PUMA (PUMA) 18.0 -8.0 Green Dragon (GDRA) 16.0 -10.0 Ericsson 3 (ERT3) 14.5 -11.5 Telefonica Black (TELN) 13.5 -12.5 Delta Lloyd (DTLY) 7.5 -18.5 Team Russia (TRUS) 7.5 -18.5  | 
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik denk dat dit bij Team Russia wel mee zal vallen. Het is een prive-team en de eigenaar zeilt voor de lol mee. Zit geen uitgebreid prestige en marketing-apparaat achter. Alhoewel je nooit zeker weet natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 december 2008 08:53 schreef JoStro het volgende:
Welke Brunel bedoel je: 2005 of 1997. 2005 was natuurlijk een rampenteam, 1997 was ook niet al te best, maar heeft nog 2 of 3 etappes best wat goed laten zien. Neem bijvoorbeeld de etappe toendertijd, waarbij Brunel een andere route voer van Kaap Hoorn naar Rio en de vloot in de buitenbocht inhaalde.
Een team als dat van Brunel (Grant Wharington) is er dit jaar niet. Ook Team Russia moet je echt hoger inschatten.
Team Russia heeft gegokt en verloren. Wouter Verbraak moet niet te veel van dit soort dingetjes hebben, want dan is het "af door zijdeur". Probleem met de gokjes is dat je de beslissing als team neemt. Als het goed gaat heeft het team een topprestatie geleverd. Gaat het mis, dan is de navigator de idioot die het in zijn kop heeft gekregen om zulke rare dingen te doen. Wouter: Watch your step.
			
			
			
			Zo'n miljardair heeft zijn leven het meest van de tijd gewoon gewonnen. Je verzamelt die centjes niet met een instelling "het is maar voor de lol". Die types houden doorgaans niet van verliezen, is niet goed voor het ego en de plagerijtjes op hun miljonairsfair. Kortom in deze campagne zal ook TR gewoon willen winnen. Of in ieder geval willen meedoen. Dat is nog niet helemaal gelukt, al zaten ze er bij de SG op 58E goed bij.quote:Op zaterdag 6 december 2008 11:24 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ik denk dat dit bij Team Russia wel mee zal vallen. Het is een prive-team en de eigenaar zeilt voor de lol mee. Zit geen uitgebreid prestige en marketing-apparaat achter. Alhoewel je nooit zeker weet natuurlijk.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Volgens mij legt de mediaman het wel aardig uit: http://www.teamdeltalloyd.nl/nieuws.aspx?action=view&nieuwsid=177&type=mcmquote:Op woensdag 17 december 2008 16:39 schreef rubbereend het volgende:
ja dat bevreemde mij het meest, de rest vaart een normale lijn
			
			
			
			... moet je de lijn dus ergens passeren en mag je niet terug. Het dus niet zo dat de lijn over de hele lengte zuidelijk moet passeren.quote:Die zone is het kustgebied van Sri Lanka en India gevormd door een denkbeeldige lijn die van oost naar west loopt. In het gebied boven die lijn mogen we niet varen. Zodra je de lijn van noord naar zuid bent gepasseerd, mag je er niet nog een keer overheen. Zo houden ze ons met de vloot een beetje uit de buurt van de Sri Lankese en Indiase kust in het noorden en dus weg van de vissers, hun netten en eventuele piraten die daar tussen varen.
			
			
			
			Uit: Lastige regencel - 16 december 2008 - 4°44'28"N 81°54'36"Equote:Het was een moeilijke dag op de Delta Lloyd. We hadden acht uur lang nodig om de westelijke hoek van de ‘exclusion zone’ te ronden. Met slechts een zuchtje wind kwamen we niet vooruit richting het zuiden met twee knopen tegenstroom. Ondertussen passeerde de rest van de vloot wel die hoek om vervolgens koerst te zetten naar het oosten, waar meer druk zat. Frustrerend.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			nja, vorig jaar is eigenlijk niemand gestopt (in elk geval om financiele redenen). Brunel is heeft een lange winterslaap gehouden om te proberen de boot zo aan te passen dat de laatste plaats niet per definitie vast stond en movistar... alles behalve financiele redenen helaas...quote:Op woensdag 24 december 2008 00:53 schreef cryforhelp het volgende:
Damn, dat russia gestopt is, is nogal vervelend, daarmee zetten ze een trend, vorige keer kapte er ook al iemand mee halverwege. Dat zegt toch iets over de problematiek in de VOR en het wordt dan nog lastig om over 2 jaar weer genoeg sponsors te hebben.
			
			
			
			
			
			
			
			quote:POS TEAM POINTS
1 Ericsson 4 35.0
2 Telefonica Blue 30.5
3 PUMA Ocean Racing 27.5
4 Ericsson 3 23.5
5 Green Dragon 20.5
6 Telefonica Black 19.5
7 Team Russia 10.5
8 Delta Lloyd 9.0
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Wouter Verbraak (Team Russia) is niet beschikbaar (was mijn 1e gedachte) hij gaat navigeren op de maxi Rambler in de Cape Town - Salvador race....http://www.wouterverbraak.comquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:56 schreef JoStro het volgende:
Van Niekerk (verplichtingen bij Alinghi) en van Lierde (vervangen) zijn van boord. Ook wordt een nieuwe navigator benoemd. Er verandert dus het een en ander voor de DLLOYD. De spaanstaligen nemen over :-)
			
			
			
			
			
			
			
			Yups, en Wouter stapt in China toch aan boord van de Delta Lloyd....quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:45 schreef JoStro het volgende:
Uit:Elsevier
De Nederlandse meteroloog Frits Koek zal als navigator meevaren naar China. Hij volgt de Amerikaan Matt Gregory op.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			http://volvooceanrace.geovoile.com/quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef rubbereend het volgende:
wat is ook alweer die andere site waarop je makkelijk de race kan volgen? qua route die gevaren is enzo?
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 liep Team Delta Lloyd, varend in vierde positie, averij op gedurende de vierde etappe naar Qingdao/China. Tijdens het reven in stormachtige condities raakten het grootzeil en de rail beschadigd. Daarnaast ontstond er een probleem met de stuurinrichting. De Delta Lloyd was op dat moment, net als de rest van de vloot, aan het opkruisen langs de Filippijnse kust. Na het incident besloot de bemanning dat het verstandiger is om de komende 24 uur te schuilen voor de ergste storm. Ze varen nu naar de lijzijde van de Filippijnen in afwachting van rustiger weer.
“Het weersysteem dat momenteel overtrekt, is nu niet veilig genoeg om doorheen te zeilen”, liet mediaman Sander Pluijm weten. De overgebleven schepen beginnen aan de oversteek naar Taiwan en krijgen in de Straat Luzon met 40 knopen wind en flinke uitschieters te maken. Wat de situatie bedreigender maakt, is het feit dat die harde wind tegen de stroming in blaast. Dat levert een ruige zee met korte en steile golven op, wat een aanslag op het materiaal is. “We willen ergere en vooral onnodige schade voorkomen, dus wachten we tot de zwaarste storm voorbij getrokken is”, aldus Pluijm. De bemanning repareert aan boord provisorisch de opgelopen averij.
“De teleurstelling is groot”, schreef Pluijm. “We lagen goed in de race. De jongens hebben hard gewerkt, Navigator Frits Koek loodste ons prima door dit moeilijke gebied en dan gebeurt toch waarvoor we bang waren. De kans was immers groot dat er iets kapot zou gaan in deze extreme omstandigheden. Maar we gaan door en pakken over ongeveer 24 uur de draad weer op.”
			
			
			
			
			
			
			
			dank uquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:15 schreef WEST het volgende:
[..]
http://volvooceanrace.geovoile.com/
Green Dragon en Delta Lloyd schuilen voor de storm.
[..]
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Dat een beetje, en op een gegeven moment ben ik de verbondenheid een beetje kwijtgeraakt. Ook wel treurig dat ze dan niet gewoon de start van deze etappe even uitstellen. In het dinghy racen is het heel normaal dat je gewoon even wacht met de start als de helft van het veld er nog niet is door omstandighedenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:16 schreef NoMercy285 het volgende:
Ik vind de race dit jaar eigenlijk uitdraaien op een deceptie... een race tussen 3 of 4 boten noem ik geen race. Jammer dat de VOR het niet voor elkaar krijgt om meer boten aan de start te krijgen..
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Tja, dat zijn er maar 2, Team Russia start volgens mij echt niet meer.....quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:07 schreef rubbereend het volgende:
ik zal blij zijn als er weer meer boten in het water liggen de volgende etappe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |