nja, vorig jaar is eigenlijk niemand gestopt (in elk geval om financiele redenen). Brunel is heeft een lange winterslaap gehouden om te proberen de boot zo aan te passen dat de laatste plaats niet per definitie vast stond en movistar... alles behalve financiele redenen helaas...quote:Op woensdag 24 december 2008 00:53 schreef cryforhelp het volgende:
Damn, dat russia gestopt is, is nogal vervelend, daarmee zetten ze een trend, vorige keer kapte er ook al iemand mee halverwege. Dat zegt toch iets over de problematiek in de VOR en het wordt dan nog lastig om over 2 jaar weer genoeg sponsors te hebben.
quote:POS TEAM POINTS
1 Ericsson 4 35.0
2 Telefonica Blue 30.5
3 PUMA Ocean Racing 27.5
4 Ericsson 3 23.5
5 Green Dragon 20.5
6 Telefonica Black 19.5
7 Team Russia 10.5
8 Delta Lloyd 9.0
Wouter Verbraak (Team Russia) is niet beschikbaar (was mijn 1e gedachte) hij gaat navigeren op de maxi Rambler in de Cape Town - Salvador race....http://www.wouterverbraak.comquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:56 schreef JoStro het volgende:
Van Niekerk (verplichtingen bij Alinghi) en van Lierde (vervangen) zijn van boord. Ook wordt een nieuwe navigator benoemd. Er verandert dus het een en ander voor de DLLOYD. De spaanstaligen nemen over :-)
Yups, en Wouter stapt in China toch aan boord van de Delta Lloyd....quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:45 schreef JoStro het volgende:
Uit:Elsevier
De Nederlandse meteroloog Frits Koek zal als navigator meevaren naar China. Hij volgt de Amerikaan Matt Gregory op.
http://volvooceanrace.geovoile.com/quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef rubbereend het volgende:
wat is ook alweer die andere site waarop je makkelijk de race kan volgen? qua route die gevaren is enzo?
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 liep Team Delta Lloyd, varend in vierde positie, averij op gedurende de vierde etappe naar Qingdao/China. Tijdens het reven in stormachtige condities raakten het grootzeil en de rail beschadigd. Daarnaast ontstond er een probleem met de stuurinrichting. De Delta Lloyd was op dat moment, net als de rest van de vloot, aan het opkruisen langs de Filippijnse kust. Na het incident besloot de bemanning dat het verstandiger is om de komende 24 uur te schuilen voor de ergste storm. Ze varen nu naar de lijzijde van de Filippijnen in afwachting van rustiger weer.
“Het weersysteem dat momenteel overtrekt, is nu niet veilig genoeg om doorheen te zeilen”, liet mediaman Sander Pluijm weten. De overgebleven schepen beginnen aan de oversteek naar Taiwan en krijgen in de Straat Luzon met 40 knopen wind en flinke uitschieters te maken. Wat de situatie bedreigender maakt, is het feit dat die harde wind tegen de stroming in blaast. Dat levert een ruige zee met korte en steile golven op, wat een aanslag op het materiaal is. “We willen ergere en vooral onnodige schade voorkomen, dus wachten we tot de zwaarste storm voorbij getrokken is”, aldus Pluijm. De bemanning repareert aan boord provisorisch de opgelopen averij.
“De teleurstelling is groot”, schreef Pluijm. “We lagen goed in de race. De jongens hebben hard gewerkt, Navigator Frits Koek loodste ons prima door dit moeilijke gebied en dan gebeurt toch waarvoor we bang waren. De kans was immers groot dat er iets kapot zou gaan in deze extreme omstandigheden. Maar we gaan door en pakken over ongeveer 24 uur de draad weer op.”
dank uquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:15 schreef WEST het volgende:
[..]
http://volvooceanrace.geovoile.com/
Green Dragon en Delta Lloyd schuilen voor de storm.
[..]
Dat een beetje, en op een gegeven moment ben ik de verbondenheid een beetje kwijtgeraakt. Ook wel treurig dat ze dan niet gewoon de start van deze etappe even uitstellen. In het dinghy racen is het heel normaal dat je gewoon even wacht met de start als de helft van het veld er nog niet is door omstandighedenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:16 schreef NoMercy285 het volgende:
Ik vind de race dit jaar eigenlijk uitdraaien op een deceptie... een race tussen 3 of 4 boten noem ik geen race. Jammer dat de VOR het niet voor elkaar krijgt om meer boten aan de start te krijgen..
Tja, dat zijn er maar 2, Team Russia start volgens mij echt niet meer.....quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:07 schreef rubbereend het volgende:
ik zal blij zijn als er weer meer boten in het water liggen de volgende etappe
Das erg weinig.., laten we hopen op iig op een spannende race.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 16:21 schreef the_disheaver het volgende:
'Kickje'
Nog 14 dagen voor VOR 2011-2012. Dit jaar 6 teams.
1 leg zegt nog niet zo veel. Kiel kapot is alleen niet zo makkelijk te maken, dus grote vraag is of ze ook leg 2 (plus inport) missen. Maar ja, wel jammerquote:Op maandag 7 november 2011 16:33 schreef WEST het volgende:
Moet zeggen dat ik deze editie met 6 boten waarvan er al 2 out zijn niet erg leuk vind om naar te kijken. Beetje jammer zo.
Ik gok van niet. Komt een laagdrukgebiedje aan, bij GPMA nauwelijks verandering in wind. En ze moeten nog naar Zuid Amerika.quote:Op donderdag 10 november 2011 23:47 schreef Logical het volgende:
Maar gaat de gok van Groupama in hun voordeel werken of niet...
En Camper lijkt aan zichzelf te twijfelen.
er zijn nog maar weinig bedrijven die zich zo'n dure hobby kunnen veroorloven, vanwege de centen of vanwege de uitstraling naar klanten, dus zolang het niet beter gaat zal het er niet leuker op worden. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 18 november 2011 13:33 schreef NY_Giant het volgende:
Wat een mislukte race dit jaar met zo weinig deelnemers. De twee uitgevallen boten zouden wat mij betreft sowieso al geen kans meer mogen maken op de eindoverwinning...
Snap ik wel, maar misschien had het dan beter een of twee jaar kunnen worden uitgesteld.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
er zijn nog maar weinig bedrijven die zich zo'n dure hobby kunnen veroorloven, vanwege de centen of vanwege de uitstraling naar klanten, dus zolang het niet beter gaat zal het er niet leuker op worden. Ben benieuwd
als je het uitstelt zijn de huidige deelnemers weer extra geld kwijt, dat kan je ook niet maken.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:42 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Snap ik wel, maar misschien had het dan beter een of twee jaar kunnen worden uitgesteld.
Ja! Brunel stapt weer in als sponsor, met Bouwe Bekking als schipper.....das wel een topic waard.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:23 schreef rubbereend het volgende:
Het nieuws sijpelt binnen over de nieuwe editie. Tijd voor een nieuw topic?
De vorige race waren er volgens mij ook slechts 6 boten...toch?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:13 schreef NY_Giant het volgende:
Tsja, ik hoop toch dat er nog wat nieuwe entries komen, anders wordt het erg karig.
als je een mooi nieuw topic kan maken dan zou ik daarvoor gaan.quote:Op donderdag 9 oktober 2014 09:53 schreef Coelho het volgende:
Blijven we in deze reeks doorposten of komt er een 2014/2015 editie?
Voorgaande jaren uren naar nauwelijks bewegende lijntjes op mijn scherm gekeken. Hoe ver zouden we dit jaar met de techniek zijn? 24/7 livecams aan boord zodat we ook daadwerkelijk de gevechten zien? Of blijft het bij plotjes op een landkaart? Iemand al interessante links gevonden?
Heb er verder helemaal geen verstand van, weet niet hoe zeilen werkt. Dus of ik daar de juiste persoon voor ben??quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:29 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als je een mooi nieuw topic kan maken dan zou ik daarvoor gaan.
misschien dat iemand iemand van de kenners het dan kan doenquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:32 schreef Coelho het volgende:
[..]
Heb er verder helemaal geen verstand van, weet niet hoe zeilen werkt. Dus of ik daar de juiste persoon voor ben??
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 14:48 schreef NY_Giant het volgende:
Nee. De YouTube chat staat er vol mee.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:01 schreef Coelho het volgende:
Met al die kleine boten er omheen lijkt het wel op een Touretappe bergop in Baskenland
Geer en Goor tochquote:Op zaterdag 11 oktober 2014 15:02 schreef Coelho het volgende:
Het schijnt dat Humberto Tan op de boot van Brunel zit en er zometeen vanaf mag springen.
Ja dat snap ik. Alleen had ik liever Geer en Goor gehoopt.quote:Op maandag 13 oktober 2014 21:08 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-in-volvo-ocean-race
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
Ja alleen wordt er nu geen risico genomen. Logisch ook de etappe is nog lang.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 21:20 schreef SevenWonders het volgende:
Lijkt toch dat de one-design gedachte zich bewijst ...
De vrouwenboot leek bij het opvaren van de oceaan een alternatieve noordelijke route te kiezen, maar zitten nu ook gewoon in de groep.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:13 schreef WEST het volgende:
[..]
Ja alleen wordt er nu geen risico genomen. Logisch ook de etappe is nog lang.
Ze moeten natuurlijk langs dat eiland bij Brasil voor de kust .. !! Ken je routequote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:40 schreef Coelho het volgende:
[..]
De vrouwenboot leek bij het opvaren van de oceaan een alternatieve noordelijke route te kiezen, maar zitten nu ook gewoon in de groep.
I know, maar je kunt in een rechte lijn of juist een stuk noordelijker omdat je bijvoorbeeld een andere wind/stroming verwacht.quote:Op dinsdag 14 oktober 2014 22:43 schreef chufi het volgende:
[..]
Ze moeten natuurlijk langs dat eiland bij Brasil voor de kust .. !! Ken je route
Er staat op de site van de volvooceanrace.org een artikel, waarin wordt uitgelegd hoe je de tracking en standen moet lezen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:37 schreef rubbereend het volgende:
de posities zijn nu wel wat onduidelijk wie er precies het beste ligt
ja dat snap ik, bedoelde ook qua koersquote:Op woensdag 29 oktober 2014 22:49 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Er staat op de site van de volvooceanrace.org een artikel, waarin wordt uitgelegd hoe je de tracking en standen moet lezen.
Vergeet ook niet dat de kaartweergave ' plat' is en de aarde ' rond', zodat dit ook vertekent. Je kunt dus op de kaart ver achter liggen, maar relatief dichter bij de finish ...
Tuurlijk is dat technisch mogelijk. maar ze houden het ook een beetje spannend voor ' elkaar' om iedere 3 uur de posities vrij te geven. Deel van het race-element. Bovendien, al die equipment vraagt weer stroom, dus zwaardere accu's en gewicht is juist iets wat je niet aan boord wilt hebben :-)quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:08 schreef Coelho het volgende:
Waarom moeten we het anno 2014 nog steeds doen met updates elke paar uur? Het moet toch gewoon mogelijk zijn die boten 24 uur per dag te tracken via GPS? Bovendien 360 graden webcams bovenin elke mast zodat we evt ook de andere boten kunnen zien liggen.
Live beelden van de boten zou wel gaaf zijn. Alleen of dat technisch haalbaar is dat is een tweede.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 15:08 schreef Coelho het volgende:
Waarom moeten we het anno 2014 nog steeds doen met updates elke paar uur? Het moet toch gewoon mogelijk zijn die boten 24 uur per dag te tracken via GPS? Bovendien 360 graden webcams bovenin elke mast zodat we evt ook de andere boten kunnen zien liggen.
Blijven ook op de zelfde koers. Dus nemen ook geen risico iets wat team Vestas wind wel doet.quote:Op woensdag 5 november 2014 07:02 schreef Max23 het volgende:
Brunel gaat derde worden als de boten heel blijven. De eerste twee zijn nu wel heel ver uitgelopen.
zijn ze een beetje spraakzaam die boten?quote:Op woensdag 5 november 2014 12:22 schreef WEST het volgende:
Bouwe Bekking is tevreden over deze etappe. Ze hebben niet meer dan windkracht 6 a 7 gehad op de zuidelijke ocean.Nu wat live interviews met de boten.
Ja, alleen die belg van brunel mocht in z'n eigen taal antwoord geven, alleen die snapte het niet helemaalquote:Op woensdag 5 november 2014 12:30 schreef franklop het volgende:
[..]
zijn ze een beetje spraakzaam die boten?
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |