http://volvooceanrace.geovoile.com/quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:48 schreef rubbereend het volgende:
wat is ook alweer die andere site waarop je makkelijk de race kan volgen? qua route die gevaren is enzo?
quote:Op zaterdag 24 januari 2009 liep Team Delta Lloyd, varend in vierde positie, averij op gedurende de vierde etappe naar Qingdao/China. Tijdens het reven in stormachtige condities raakten het grootzeil en de rail beschadigd. Daarnaast ontstond er een probleem met de stuurinrichting. De Delta Lloyd was op dat moment, net als de rest van de vloot, aan het opkruisen langs de Filippijnse kust. Na het incident besloot de bemanning dat het verstandiger is om de komende 24 uur te schuilen voor de ergste storm. Ze varen nu naar de lijzijde van de Filippijnen in afwachting van rustiger weer.
“Het weersysteem dat momenteel overtrekt, is nu niet veilig genoeg om doorheen te zeilen”, liet mediaman Sander Pluijm weten. De overgebleven schepen beginnen aan de oversteek naar Taiwan en krijgen in de Straat Luzon met 40 knopen wind en flinke uitschieters te maken. Wat de situatie bedreigender maakt, is het feit dat die harde wind tegen de stroming in blaast. Dat levert een ruige zee met korte en steile golven op, wat een aanslag op het materiaal is. “We willen ergere en vooral onnodige schade voorkomen, dus wachten we tot de zwaarste storm voorbij getrokken is”, aldus Pluijm. De bemanning repareert aan boord provisorisch de opgelopen averij.
“De teleurstelling is groot”, schreef Pluijm. “We lagen goed in de race. De jongens hebben hard gewerkt, Navigator Frits Koek loodste ons prima door dit moeilijke gebied en dan gebeurt toch waarvoor we bang waren. De kans was immers groot dat er iets kapot zou gaan in deze extreme omstandigheden. Maar we gaan door en pakken over ongeveer 24 uur de draad weer op.”
dank uquote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:15 schreef WEST het volgende:
[..]
http://volvooceanrace.geovoile.com/
Green Dragon en Delta Lloyd schuilen voor de storm.
[..]
Dat een beetje, en op een gegeven moment ben ik de verbondenheid een beetje kwijtgeraakt. Ook wel treurig dat ze dan niet gewoon de start van deze etappe even uitstellen. In het dinghy racen is het heel normaal dat je gewoon even wacht met de start als de helft van het veld er nog niet is door omstandighedenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:16 schreef NoMercy285 het volgende:
Ik vind de race dit jaar eigenlijk uitdraaien op een deceptie... een race tussen 3 of 4 boten noem ik geen race. Jammer dat de VOR het niet voor elkaar krijgt om meer boten aan de start te krijgen..
Tja, dat zijn er maar 2, Team Russia start volgens mij echt niet meer.....quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:07 schreef rubbereend het volgende:
ik zal blij zijn als er weer meer boten in het water liggen de volgende etappe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |