Weinig testtijd voor de bemanning, oudere boot, dat wil wel tegenwerken hoor...quote:Op woensdag 19 november 2008 12:39 schreef cryforhelp het volgende:
De actuele schade stand (uit m'n hoofd):
PUMA: structurele schade aan de lengteliggers, twee keer in één dag zelfs, huidige bootsnelheid rond de 10 knopen.
Green Dragon: - gebroken giek, varen nu met het zeil los, kunnen waarschijnlijk niet eens gijpen. Er kan in ieder geval niet gereefd worden waardoor ze ook in de squalls met vol grootzeil moeten varen.
- besturing beschadigd (en gerepareerd)
- Lekke zwaardkast
TeBlue: - Bemanningslid uit de running, schouder flink beschadigd.
- Grootzeil gescheurd (en gefixt)
Delta lloyd blijft heel (betty is toch stevig genoeg), maar ze varen gewoon niet door, hun bootsnelheid ligt consequent 1,5 knoop lager dan de rest. Geen idee waarom.
Zeilen, zeilen, zeilen. Die zijn denk ik onvoldoende ontwikkeld.quote:Op woensdag 19 november 2008 12:39 schreef cryforhelp het volgende:
Delta lloyd blijft heel (betty is toch stevig genoeg), maar ze varen gewoon niet door, hun bootsnelheid ligt consequent 1,5 knoop lager dan de rest. Geen idee waarom.
Ik moet zeggen dat ik het veel minder volg nu de NOS er niet meer ieder weekend een flink item eraan besteedt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:07 schreef JoStro het volgende:
een heel weekend geen posts... is het niet spannend meer? En dat terwijl de Doldrums er aan komen.
Wou ik zeggen. Spendeer toch dagelijks thuis, mobiel en in de tijd van de baas altijd wel de nodige tijd om de reports (in ieder geval het Ten Zulu) te lezen en krijg van Team Russia en Delta Lloyd E-mails en RSS-berichten....quote:Op dinsdag 25 november 2008 18:59 schreef JoStro het volgende:
volgens mij is er meer dan voldoende content om over te ouwehoeren:
www.volvooceanrace.org en .tv staan bommetje vol.
Met de media crew members komen er volwaardige doorgemonteerde items van de boten (check gybe van Puma en furler van DL).
Toch genoeg te bespreken lijkt me...
quote:Op woensdag 26 november 2008 23:37 schreef JoStro het volgende:
Nou rubber eend, je gebeden zijn verhoord
DL op 4, nu is ook Puma verschalkt.
Volgens predicted routes van traclive, scoort TBlue erg goed met de gekozen route. Zij kunnen nog tussen E3/4 en GD, Puma, DL finishen. Moeten ze wel niet te veel last hebben van hun gemiste daggerboard.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ERT4 636 (0) 9.5 198 ERT3 +62 (-8) 6.0 187 GDRA +62 (-6) 6.5 185 TELA +63 (1) 9.3 192 DLYD +69 (-2) 7.8 198 PUMA +78 (-3) 8.3 178 TELN +145 (-3) 8.8 174 TRUS +163 (-20) No Data No Data |
Green Dragon en DL kunnen elkaar wel zien.quote:Op donderdag 27 november 2008 17:27 schreef Yozzz het volgende:
Ik vind die visibility-zone van die geovoiile-site zo gaafZe kunnen elkaar allemaal nét niet zien!
Nu niet.., het is nu donkerquote:
Guus Meeuwis = PSV'er en heeft hij geen verstand.quote:Op donderdag 27 november 2008 19:52 schreef Yozzz het volgende:
[..]! Volgens Guus Meeuwis is het in Afrika altijd licht!
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | Telefonica Blue (TELA) 19.0 -7.0 PUMA (PUMA) 18.0 -8.0 Green Dragon (GDRA) 16.0 -10.0 Ericsson 3 (ERT3) 14.5 -11.5 Telefonica Black (TELN) 13.5 -12.5 Delta Lloyd (DTLY) 7.5 -18.5 Team Russia (TRUS) 7.5 -18.5 |
Ik denk dat dit bij Team Russia wel mee zal vallen. Het is een prive-team en de eigenaar zeilt voor de lol mee. Zit geen uitgebreid prestige en marketing-apparaat achter. Alhoewel je nooit zeker weet natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 december 2008 08:53 schreef JoStro het volgende:
Welke Brunel bedoel je: 2005 of 1997. 2005 was natuurlijk een rampenteam, 1997 was ook niet al te best, maar heeft nog 2 of 3 etappes best wat goed laten zien. Neem bijvoorbeeld de etappe toendertijd, waarbij Brunel een andere route voer van Kaap Hoorn naar Rio en de vloot in de buitenbocht inhaalde.
Een team als dat van Brunel (Grant Wharington) is er dit jaar niet. Ook Team Russia moet je echt hoger inschatten.
Team Russia heeft gegokt en verloren. Wouter Verbraak moet niet te veel van dit soort dingetjes hebben, want dan is het "af door zijdeur". Probleem met de gokjes is dat je de beslissing als team neemt. Als het goed gaat heeft het team een topprestatie geleverd. Gaat het mis, dan is de navigator de idioot die het in zijn kop heeft gekregen om zulke rare dingen te doen. Wouter: Watch your step.
Zo'n miljardair heeft zijn leven het meest van de tijd gewoon gewonnen. Je verzamelt die centjes niet met een instelling "het is maar voor de lol". Die types houden doorgaans niet van verliezen, is niet goed voor het ego en de plagerijtjes op hun miljonairsfair. Kortom in deze campagne zal ook TR gewoon willen winnen. Of in ieder geval willen meedoen. Dat is nog niet helemaal gelukt, al zaten ze er bij de SG op 58E goed bij.quote:Op zaterdag 6 december 2008 11:24 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Ik denk dat dit bij Team Russia wel mee zal vallen. Het is een prive-team en de eigenaar zeilt voor de lol mee. Zit geen uitgebreid prestige en marketing-apparaat achter. Alhoewel je nooit zeker weet natuurlijk.
Volgens mij legt de mediaman het wel aardig uit: http://www.teamdeltalloyd.nl/nieuws.aspx?action=view&nieuwsid=177&type=mcmquote:Op woensdag 17 december 2008 16:39 schreef rubbereend het volgende:
ja dat bevreemde mij het meest, de rest vaart een normale lijn
... moet je de lijn dus ergens passeren en mag je niet terug. Het dus niet zo dat de lijn over de hele lengte zuidelijk moet passeren.quote:Die zone is het kustgebied van Sri Lanka en India gevormd door een denkbeeldige lijn die van oost naar west loopt. In het gebied boven die lijn mogen we niet varen. Zodra je de lijn van noord naar zuid bent gepasseerd, mag je er niet nog een keer overheen. Zo houden ze ons met de vloot een beetje uit de buurt van de Sri Lankese en Indiase kust in het noorden en dus weg van de vissers, hun netten en eventuele piraten die daar tussen varen.
Uit: Lastige regencel - 16 december 2008 - 4°44'28"N 81°54'36"Equote:Het was een moeilijke dag op de Delta Lloyd. We hadden acht uur lang nodig om de westelijke hoek van de ‘exclusion zone’ te ronden. Met slechts een zuchtje wind kwamen we niet vooruit richting het zuiden met twee knopen tegenstroom. Ondertussen passeerde de rest van de vloot wel die hoek om vervolgens koerst te zetten naar het oosten, waar meer druk zat. Frustrerend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |