abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63623882
TB in Stealth...ze zullen toch niet de E4 inhalen vlak voor de finnish?
Take on the situation, but not the torment ...
pi_63629707
Neuh, daarvoor liggen ze veel te ver voor. Het is eerder iets met het fucken van E3, want er is opeens totaal geen wind meer voor de kust, dus waar je vaart is redelijk belangrijk.
pi_63665222
Nou het is weer een spannende race naar de finish. De afgelopen dagen werd eindelijk het langverwachte drijf-festijn met bootsnelheden onder de knoop. TeBlack lag daarin eerst nog achter, maar heeft nu een mooie inhaalslag naar de vierde plaats weten te maken, daarbij hebben ze GD, DL en Puma ingehaald.

De dragon blijft aardig achter, terwijl DL en Puma het nu op een mijl van elkaar uitvechten naar de finish toe. Laatste report lagen ze allemaal minder dan 30 mijl van de finish, met bootsnelheden van rond de 14 knoop, dus het zal nu wel binnenlopen.
pi_63673394
Uitslag Leg 2
1 ERT4
2 TELA
3 ERT3
4 TELN
5 PUMA
6 DLYD
7 GDRA
8 TRUS

Stand na leg 2
1
2
3
4
5
6
7
8
Ericsson 4       (ERT4) 26.0  
Telefonica Blue  (TELA) 19.0  -7.0
PUMA             (PUMA) 18.0  -8.0
Green Dragon     (GDRA) 16.0 -10.0
Ericsson 3       (ERT3) 14.5 -11.5
Telefonica Black (TELN) 13.5 -12.5
Delta Lloyd      (DTLY)  7.5 -18.5 
Team Russia      (TRUS)  7.5 -18.5
Max pnt nog te verkrijgen: 112, min pnt nog te verkrijgen: 12.5
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 1 december 2008 @ 22:12:16 #130
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63681418
DL toch niet onverdienstelijk meegevaren deze keer
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 1 december 2008 @ 22:18:34 #131
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_63681657
Meegevaren, jammergenoeg. Had me mooi geleken als ze voor de Puma waren gebleven
  dinsdag 2 december 2008 @ 12:06:05 #132
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_63692418
Tsjonge jonge, 7 minuutjes verschil na 2 weken op zee. Dat is een tijdverschil van 0,01%. Echt niets.

Ik blijf het knap vinden van de heren dat ze in de vloot kunnen blijven. Je ziet wel dat ze deze etappe wat behoudener hebben gevaren dan de eerste etappe, waar ze bij de canarische eilanden en in de doldrums wat meer risico namen. Het effect nu is wat beter.

TelBlack zijn wel helden hoor, de manier waarop ze Puma, DL en GD in de binnenbocht hebben ingehaald. Superactie!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 2 december 2008 @ 14:36:48 #133
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63696108
DL doet het gewoon netjes als je bedenkt dat ze pas net bezig zijn als team eigenlijk Ik kan me nog een rampenteam herinneren van jaren terug, de Brunel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 5 december 2008 @ 08:53:04 #134
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_63775463
Welke Brunel bedoel je: 2005 of 1997. 2005 was natuurlijk een rampenteam, 1997 was ook niet al te best, maar heeft nog 2 of 3 etappes best wat goed laten zien. Neem bijvoorbeeld de etappe toendertijd, waarbij Brunel een andere route voer van Kaap Hoorn naar Rio en de vloot in de buitenbocht inhaalde.

Een team als dat van Brunel (Grant Wharington) is er dit jaar niet. Ook Team Russia moet je echt hoger inschatten.

Team Russia heeft gegokt en verloren. Wouter Verbraak moet niet te veel van dit soort dingetjes hebben, want dan is het "af door zijdeur". Probleem met de gokjes is dat je de beslissing als team neemt. Als het goed gaat heeft het team een topprestatie geleverd. Gaat het mis, dan is de navigator de idioot die het in zijn kop heeft gekregen om zulke rare dingen te doen. Wouter: Watch your step.
pi_63801737
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 08:53 schreef JoStro het volgende:
Welke Brunel bedoel je: 2005 of 1997. 2005 was natuurlijk een rampenteam, 1997 was ook niet al te best, maar heeft nog 2 of 3 etappes best wat goed laten zien. Neem bijvoorbeeld de etappe toendertijd, waarbij Brunel een andere route voer van Kaap Hoorn naar Rio en de vloot in de buitenbocht inhaalde.

Een team als dat van Brunel (Grant Wharington) is er dit jaar niet. Ook Team Russia moet je echt hoger inschatten.

Team Russia heeft gegokt en verloren. Wouter Verbraak moet niet te veel van dit soort dingetjes hebben, want dan is het "af door zijdeur". Probleem met de gokjes is dat je de beslissing als team neemt. Als het goed gaat heeft het team een topprestatie geleverd. Gaat het mis, dan is de navigator de idioot die het in zijn kop heeft gekregen om zulke rare dingen te doen. Wouter: Watch your step.
Ik denk dat dit bij Team Russia wel mee zal vallen. Het is een prive-team en de eigenaar zeilt voor de lol mee. Zit geen uitgebreid prestige en marketing-apparaat achter. Alhoewel je nooit zeker weet natuurlijk.

Overigens zeilde Wouter in 2001 ook al mee als 'second navigator' op de dJuice Dragons en moest hij ook in Kaapstad afstappen. Heeft geloof ik de sprint van Florida naar Anapolis wel nog gedaan....
Take on the situation, but not the torment ...
  maandag 8 december 2008 @ 01:00:39 #136
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_63840543
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 11:24 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Ik denk dat dit bij Team Russia wel mee zal vallen. Het is een prive-team en de eigenaar zeilt voor de lol mee. Zit geen uitgebreid prestige en marketing-apparaat achter. Alhoewel je nooit zeker weet natuurlijk.
Zo'n miljardair heeft zijn leven het meest van de tijd gewoon gewonnen. Je verzamelt die centjes niet met een instelling "het is maar voor de lol". Die types houden doorgaans niet van verliezen, is niet goed voor het ego en de plagerijtjes op hun miljonairsfair. Kortom in deze campagne zal ook TR gewoon willen winnen. Of in ieder geval willen meedoen. Dat is nog niet helemaal gelukt, al zaten ze er bij de SG op 58E goed bij.
pi_63974410
Leg 3

crew
7 wisselingen, geen bij DLYD of met NED'ers. Wel heeft spanje de grootste delegatie door het vertrek van een nieuwzeelander op de PUMA. GRDA heeft van navigator gewisseld.

Start/finish
Om 1530 localtime, ofwel 11h nederlandse tijd ('sochtents). Aankomst ergens op 22 december. Voor de kerst dus op het droge in Singapore.

Poll
  • Ericsson 3
  • Ericsson 4
  • Green Dragon
  • Delta Lloyd
  • Team Rusian
  • Telefonica Blue
  • Telefonica Black
  • PUMA
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  •   Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 14 december 2008 @ 13:32:00 #138
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_64004713
    heerlijk dat ze weer onderweg zijn
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      zondag 14 december 2008 @ 14:21:54 #139
    138898 JoStro
    ABN1 winnaar VOR 2005-2006
    pi_64005945
    Wordt een etappe met omstandigheden, waar de schepen eigenlijk niet voor gemaakt zijn. Aan-de-wind met weinig knoopjes. Ben benieuwd naar de gemiddelden.

    Ik zet mijn geld op Bouwe Bekking. Na deze etappe staat de kop van het leidersveld weer dichter bij elkaar.
      zondag 14 december 2008 @ 19:24:19 #140
    134184 WEST
    AFC AJAX 4 EVER
    pi_64012063
    ik hoop voor ze dat ze de kerst niet op zee door hoeven te brengen
    Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
    With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
    Put our differences behind us. While we shine like the sun
    See what we've all become. Together we are one
      maandag 15 december 2008 @ 08:35:15 #141
    138898 JoStro
    ABN1 winnaar VOR 2005-2006
    pi_64023379
    DL heeft de aansluiting met de vloot compleet verloren. Ze maken hele rare moves.

      Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 15 december 2008 @ 13:59:24 #142
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_64030307
    waren ze de weg kwijt of iets verloren
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      dinsdag 16 december 2008 @ 08:10:42 #143
    138898 JoStro
    ABN1 winnaar VOR 2005-2006
    pi_64049216
    Volgens mij hebben ze zitten knooien om een verplicht waypoint te kunnen halen. Ze moeten zuidelijk langs de lijn 5"12N tussen 079"42E en 81"00E.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 december 2008 @ 13:31:17 #144
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_64055727
    dat had ook wel met iets beledi gekunt volgens mij
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_64076947
    Ze hebben stroom tegen, en die krengen kunnen nogal slecht aan de wind varen blijkbaar. Vandaar (en een paar smerige winddraaiingen dat ze die zigzaggen hebben gemaakt. Maar erg elegant is het niet nee, en ook opvallend dat de rest van het veld het niet hoefde te doen, terwijl die noordelijker en oostelijker langsvoeren
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 december 2008 @ 16:39:39 #146
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_64092559
    ja dat bevreemde mij het meest, de rest vaart een normale lijn
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    pi_64102505
    quote:
    Op woensdag 17 december 2008 16:39 schreef rubbereend het volgende:
    ja dat bevreemde mij het meest, de rest vaart een normale lijn
    Volgens mij legt de mediaman het wel aardig uit: http://www.teamdeltalloyd.nl/nieuws.aspx?action=view&nieuwsid=177&type=mcm
      donderdag 18 december 2008 @ 00:58:19 #148
    138898 JoStro
    ABN1 winnaar VOR 2005-2006
    pi_64107883
    Als ik dit lees:
    quote:
    Die zone is het kustgebied van Sri Lanka en India gevormd door een denkbeeldige lijn die van oost naar west loopt. In het gebied boven die lijn mogen we niet varen. Zodra je de lijn van noord naar zuid bent gepasseerd, mag je er niet nog een keer overheen. Zo houden ze ons met de vloot een beetje uit de buurt van de Sri Lankese en Indiase kust in het noorden en dus weg van de vissers, hun netten en eventuele piraten die daar tussen varen.
    ... moet je de lijn dus ergens passeren en mag je niet terug. Het dus niet zo dat de lijn over de hele lengte zuidelijk moet passeren.
      donderdag 18 december 2008 @ 01:00:26 #149
    138898 JoStro
    ABN1 winnaar VOR 2005-2006
    pi_64107922
    Matthew Gregory lkegt het trouwens toch nog weer anders uit:
    quote:
    Het was een moeilijke dag op de Delta Lloyd. We hadden acht uur lang nodig om de westelijke hoek van de ‘exclusion zone’ te ronden. Met slechts een zuchtje wind kwamen we niet vooruit richting het zuiden met twee knopen tegenstroom. Ondertussen passeerde de rest van de vloot wel die hoek om vervolgens koerst te zetten naar het oosten, waar meer druk zat. Frustrerend.
    Uit: Lastige regencel - 16 december 2008 - 4°44'28"N 81°54'36"E
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 18 december 2008 @ 01:51:19 #150
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_64108529
    oke
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')