Dat argument werkt twee kanten op. Het is ook potentieel gevaarlijk dat de overheid je kind mag weghalen totdat de ouders zijn goedgekeurd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Maar deze situatie is potentieel gevaarlijk. Totdat er zekerheid is vind ik het niet meer dan logisch dat het kind uit huis wordt geplaatst.
Niet verbazingwekkend zijn de reacties niet al te rationeel. Ik zou m'n kind ook niet bij 99.9999% van de bevolking achterlaten omdat ook ik m'n kind niet bij een vreemde zou achterlaten, maar dat was de vraagstelling niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ken geen twee samenwonende geestelijk gehandicapten, maar ik ken wel een hele hoop mensen bij wie ik mijn kind voor geen goud zou achterlaten. Maar dat is mijn norm, niet de norm. En dat zou het ook nooit mogen zijn.
Dus, omdat er kinderbijslag bestaat, mag de overheid de baas spelen over mijn kinderen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:06 schreef SeventhWave het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het niet de taak van de overheid is om kinderen weg te halen bij ouders, maar dan moet je consequent zijn en ook de kinderbijslag afschaffen hetgeen dan ook niet de taak is van de overheid.
Hoezo dat? Als dit kindje mishandeld was, of verwaarloosd, dan was ik de eerste die had gezegd: haal dat kind daar weg. Als vantevoren al gebleken was dat deze mensen niet voor zichzelf of anderen kunnen zorgen, dan was ik het er ook mee eens geweest. Maar dat is juist niet het geval. Integendeel.quote:De 'mensenrechten' club is ook inconsequent, want de rechten van de ouders tellen zwaarder dan de rechten van het kind, met getouwtrek als gevolg.
Ik heb bij de geboorte van mijn kinderen gevraagd of ze het ermee eens waren dat ze bij ons kwamen wonen.quote:Dan heb je nog de individualisten die vinden dat iedereen het voor zichzelf mag uitmaken, maar wederom wordt het kind niets gevraagd, blijkbaar is een kind voor hen, net zoals een dildo, een gebruiksvoorwerp.
Als er een risico bestaat van 60% of meer dan is dat niet meer dan terecht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:01 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat argument werkt twee kanten op. Het is ook potentieel gevaarlijk dat de overheid je kind mag weghalen totdat de ouders zijn goedgekeurd.
Nee, dat is het niet. Je kunt niet iedere minder begaafde over dezelfde kam scheren.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Als er een risico bestaat van 60% of meer dan is dat niet meer dan terecht.
Yup, als ik jou elke week 50 dollar geef, en zie dat jij je kinderen niet slaat, en zeg.. hey.. daar ben ik het niet mee eens geef die krengen een tik als ze lastig zijn.. dan zit jij toch even in een lastig parket als je afhankelijk bent van die extra 200 dollar per maand. De overheid heeft er een handje van om mensen afhankelijk van ze te maken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:23 schreef Gia het volgende:
Dus, omdat er kinderbijslag bestaat, mag de overheid de baas spelen over mijn kinderen?
Alsof deze ouders een kind met een normale intelligentie iets te bieden hebben. Dit is typisch een brood van de 'all you need is love' plank.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:23 schreef Gia het volgende:
Hoezo dat? Als dit kindje mishandeld was, of verwaarloosd, dan was ik de eerste die had gezegd: haal dat kind daar weg. Als vantevoren al gebleken was dat deze mensen niet voor zichzelf of anderen kunnen zorgen, dan was ik het er ook mee eens geweest. Maar dat is juist niet het geval. Integendeel.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:23 schreef Gia het volgende:
Ik heb bij de geboorte van mijn kinderen gevraagd of ze het ermee eens waren dat ze bij ons kwamen wonen.
Ik kreeg geen antwoord. Wie zwijgt stemt toe.
Je kan geen beleid voeren op die enkele uitzondering waarbij het goed gaat. De regel is dat het fout gaat, en dan mag je als overheid ook optreden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Je kunt niet iedere minder begaafde over dezelfde kam scheren.
Ik heb het niet over vreemden, helder licht, ik heb het over bekenden. Zat mensen in mijn kennissenkring die hun kinderen opvoeden op een manier die niet de mijne is en bij wie ik ze voor geen goud zou achterlaten. Maar nogmaals, mijn norm is niet dé norm.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:06 schreef SeventhWave het volgende:
Niet verbazingwekkend zijn de reacties niet al te rationeel. Ik zou m'n kind ook niet bij 99.9999% van de bevolking achterlaten omdat ook ik m'n kind niet bij een vreemde zou achterlaten, maar dat was de vraagstelling niet.
Helemaal niet, want zoiets kun je niet vantevoren weten en dus kun je dat bureau jeugdzorg dat ook niet kwalijk nemen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:35 schreef MikeyMo het volgende:
ik vraag me af hoe men zou reageren als het kind niet weggehaald zou zijn en over een half jaar bekend werd dat de kinderbescherming op de hoogte was van een dergelijke situatie als het kind dood wordt aangetroffen door verwaarlozing oid.
dan roept iedereen om het hardst dat dat kind vanaf dag 1 weggehaald had moeten worden.
Ik zeg niet dat ik het met het handelen eens ben, maar een dergelijke instelling kan het in principe nooit goed doen
Beetje 1 dimensionaal antwoord. Ik kan mensen die ik goed ken best op een schaal van 1 tot 10 ordenen of ze in staat zijn om een middagje op m'n kind te passen. En de mensen die onder de 6 komen daar is meestal verstandelijk en of emotioneel wat mis mee. Ik vind de reacties hier een beetje bevreemdend.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb het niet over vreemden, helder licht, ik heb het over bekenden. Zat mensen in mijn kennissenkring die hun kinderen opvoeden op een manier die niet de mijne is en bij wie ik ze voor geen goud zou achterlaten. Maar nogmaals, mijn norm is niet dé norm.
Dus......wanneer mensen niet voor adoptie in aanmerking komen, om wat voor reden dan ook, dan mogen ze ook niet zelf een kind krijgen? Is dat wat je hier zegt?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:36 schreef SeventhWave het volgende:
Maar d'r zijn zat ouders die vinden dat ze van alles mogen uitspoken bij hun kinderen, het zijn namelijk 'hun' kinderen. Het blijft een vreemde notie dat je kinderen kan bezitten, net als je vroeger slaven kon bezitten. Ik vraag me af of deze twee idioten kunnen adopteren.
En als nu onderzocht wordt dat het bij de gevallen waar het fout gaat, vrijwel altijd een blonde moeder is. Kunnen we dan stellen dat geen enkele blonde vrouw meer een kind mag krijgen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Je kan geen beleid voeren op die enkele uitzondering waarbij het goed gaat. De regel is dat het fout gaat, en dan mag je als overheid ook optreden.
Nee, wat ik me afvraag is welk recht ouders op hun kinderen hebben? Wat maakt een kind tot jouw bezit het moment dat het uit de baarmoeder floept?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:09 schreef Gia het volgende:
Dus......wanneer mensen niet voor adoptie in aanmerking komen, om wat voor reden dan ook, dan mogen ze ook niet zelf een kind krijgen? Is dat wat je hier zegt?
Het is niet je bezit, maar ook zeker geen staatsbezit. Het is wel je bloedeigen familie. En die uit elkaar rukken is zonder meer wreed.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:56 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Nee, wat ik me afvraag is welk recht ouders op hun kinderen hebben? Wat maakt een kind tot jouw bezit het moment dat het uit de baarmoeder floept?
huh, hoe kom je aan die onzin ? Je snapt dat als dit zou kloppen we nooit tot dit punt hadden kunnen komen ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:15 schreef F04 het volgende:
Als laag opgeleide ouders meer kinderen krijgen dan hoog opgeleide ouders, dan betekent afnemende mobiliteit tussen mensen uit verschillende opleidingsgroepen dat het aandeel van hoog opgeleiden in de Nederlandse bevolking voortdurend zal afnemen. Voor onze kenniseconomie waarin de vraag naar academisch opgeleiden nog steeds toeneemt, is dat een dramatisch
gegeven. Hoe kunnen we hogere economische groei realiseren en onze hoge welvaart vasthouden als de mensen die dat voor een groot deel moeten bewerkstelligen er in steeds mindere mate zijn?
Ten eerste leken mij deze ouders een stuk verstandiger dan 10-jarigen, en daarnaast, dat telt anders ook voor ouders met een 'normale' intelligentie en een kind met een hoger IQ/betere opleiding ..quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:06 schreef ShadyLane het volgende:
Mishandeling is niet alleen maar lichamelijk. Als er in het geval van een normaal begaafd kind met twee zwakbegaafde ouders al geen sprake is van emotionele mishandeling, dan toch zeker van emotionele verwaarlozing. Zo'n kind heeft vanaf z'n achtste, of tiende, geen ouders meer, maar wel twee kinderen.
Jamaar, maakt toch niet uit wie er voor een kindje zorgt zolang het kindje maar genoegquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:06 schreef Gia het volgende:
Het is niet je bezit, maar ook zeker geen staatsbezit. Het is wel je bloedeigen familie. En die uit elkaar rukken is zonder meer wreed.
Eerder van de zotte dat mensen een intelligent wezen er uit floepen en het tot hun eigendom verklaren. Een chimpansee mag je ook niet zomaar uit Afrika overvliegen als huisdier, en een mens is veel intelligenter, dus ja, eerder van de zotte dat je zonder vergunning een kind mag opvoeden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:06 schreef Gia het volgende:
't Is van de zotte dat zo'n stelletje pennenlikkers wel even zullen bepalen wie wel en wie niet haar kind mag houden.
Het gaat niet om het intellectuele verschil an sich. Het gaat erom dat de ouders zelf op een kinderlijk niveau zitten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:17 schreef moussie het volgende:
[..]
Ten eerste leken mij deze ouders een stuk verstandiger dan 10-jarigen, en daarnaast, dat telt anders ook voor ouders met een 'normale' intelligentie en een kind met een hoger IQ/betere opleiding ..
moeders van de huishoudschool en vader van de LTS en kindlief op het VWO .. daar is het intellectuele verschil even groot .. daar dan ook maar de kinderen afpakken omdat ze niet voldoende gestimuleerd kunnen worden door hun 'beperkte' ouders ?
Seriously...quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:18 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Jamaar, maakt toch niet uit wie er voor een kindje zorgt zolang het kindje maar genoegliefde
krijgt? Dat hele bloedeigen en verwantschap gedoe is zo racistisch. En dat er domme mensen zijn die zich emotioneel hechten aan een babie voordat die geboren is, dat is vreselijk materialistisch, niet meer van deze tijd.
[..]
Eerder van de zotte dat mensen een intelligent wezen er uit floepen en het tot hun eigendom verklaren. Een chimpansee mag je ook niet zomaar uit Afrika overvliegen als huisdier, en een mens is veel intelligenter, dus ja, eerder van de zotte dat je zonder vergunning een kind mag opvoeden.
Is het teveel gevraagd om een goed onderbouwde redenatie voor de huidige vorm van ouderschap te verwachten? En als ieder misbruikt kind uit huis geplaatst wordt zitten we binnen de kortste keren met een tekort aan kindertehuizen, en er zijn zat mensen die dan maar een nieuw kindje maken als het eerdere kindje wordt afgepakt. En wie gaat de dure staats opvoeding van al die kinderen betalen?
Ik ben in een goeie bui, dus ik ga er zowaar even serieus op in. Zo'n verschil in intelligentie kan best tot problemen leiden, en het jeugdige genietje zal ongetwijfeld zo nu en dan naar z'n briljante oom trekken, of naar een leraar, of een vriend met wie hij op 1 lijn zit op dat gebied, maar als we het over normaal begaafde emotioneel volwassen mensen hebben dan kunnen die in elk geval een ouderrol vervullen voor hun kind. En daar ging het hier om, een ouderrol.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:17 schreef moussie het volgende:
Ten eerste leken mij deze ouders een stuk verstandiger dan 10-jarigen, en daarnaast, dat telt anders ook voor ouders met een 'normale' intelligentie en een kind met een hoger IQ/betere opleiding ..
moeders van de huishoudschool en vader van de LTS en kindlief op het VWO .. daar is het intellectuele verschil even groot .. daar dan ook maar de kinderen afpakken omdat ze niet voldoende gestimuleerd kunnen worden door hun 'beperkte' ouders ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |