FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Supra verbetert staande mijl record naar 388km/u
StefanPmaandag 27 oktober 2008 @ 01:05
Eat that, Vipers en Veyrons. Van 0 naar 388km/u in 1600 meter met een staande start. O ja, met nog een versnelling over ook.



Filmpje volgt nog... ter vermaak een filmpje van vorig jaar toen een ander Supra met 367km/u won:
http://videos.streetfire.(...)a-228-mph_137670.htm

De Supra in kwestie







[ Bericht 27% gewijzigd door StefanP op 27-10-2008 07:13:57 ]
Bananenmanmaandag 27 oktober 2008 @ 01:08
StefanP, de wereld wacht op jou!

Wil je daar even posten dat je er weer bent, we werden al ongerust
Alexxxxxmaandag 27 oktober 2008 @ 01:15
Dat kan ik ook met mijn Lada
SPOILER
als ik er een MiG motor in hang
Juup©maandag 27 oktober 2008 @ 01:17
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 01:05 schreef StefanP het volgende:
Eat that, Vipers en Veyrons. Van 0 naar 388km/u in 1600 meter met een staande start. O ja, met nog een versnelling over ook.

[ afbeelding ]

Filmpje volgt nog... ter vermaak een filmpje van vorig jaar toen een ander Supra met 367km/u won:
http://videos.streetfire.(...)a-228-mph_137670.htm
Moet geregistreerd zijn om de eerste link te kunnen bekijken.
Superfastmaandag 27 oktober 2008 @ 01:23
Bagger .


http://videos.streetfire.(...)ASTEST-CAR_60186.htm
Juup©maandag 27 oktober 2008 @ 01:36
quote:
Eerst zien dan geloven, ben nog nergens een filmpje tegengekomen van een rijdende TKR op topsnelheid.
eer-ikmaandag 27 oktober 2008 @ 01:38
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 01:36 schreef Juup© het volgende:

[..]

Eerst zien dan geloven, ben nog nergens een filmpje tegengekomen van een rijdende TKR op topsnelheid.
Maar een supra zal ie dan ook niet kunnen evenaren.
Dat is immers de beste auto ooit gemaakt.

Superfastmaandag 27 oktober 2008 @ 01:41
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 01:36 schreef Juup© het volgende:

[..]

Eerst zien dan geloven, ben nog nergens een filmpje tegengekomen van een rijdende TKR op topsnelheid.
Ik zocht er ook naar omdat ik gelezen had dat die sneller moet zijn dan de Veyron maar kon ook niks vinden.

Weet iemand of die en zo ja wanneer deze in de verkoop gaat?(Kan ik vast een reserveren )
robber57maandag 27 oktober 2008 @ 03:00
Das toch miz een beetje flauw want die andere snelle autos zijn standaart fabrieks autos.
De truuk van een veyron is dat het ding zo afgeleverd wordt en waarschijnlijk veel kilometertjes kan maken met de prestaties die hij kan leveren.
Als ik zo dat geluid hoor van die vorige supra (van Van Nelle?) vraag ik me af of een dergelijke auto uberhaupt de volgende service beurt op 10000 haalt....
2000+ pk uit een motor sleuren is geen kunst; veel liters en cilinders en veel grote turbos doet wonderen en anders is er altijd nog methanol/nos en nitro, maar hem heel houden, das de truuk.

Kijk naar Red Victor One, ook zo'n fucked up animal: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=red+victor+one&meta=

Het wordt pas intressant als je enige ( logische) voorwaarden gaat stellen zoals ; alleen euro95 en geen turbos of andere blazers.

[ Bericht 8% gewijzigd door robber57 op 27-10-2008 03:35:38 ]
zoalshetismaandag 27 oktober 2008 @ 03:14
toyota is sowieso de beste autofabrikant. echte rijmachines.
StefanPmaandag 27 oktober 2008 @ 04:57
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 03:00 schreef robber57 het volgende:
Das toch miz een beetje flauw want die andere snelle autos zijn standaart fabrieks autos.
De truuk van een veyron is dat het ding zo afgeleverd wordt en waarschijnlijk veel kilometertjes kan maken met de prestaties die hij kan leveren.
Als ik zo dat geluid hoor van die vorige supra (van Van Nelle?) vraag ik me af of een dergelijke auto uberhaupt de volgende service beurt op 10000 haalt....
2000+ pk uit een motor sleuren is geen kunst; veel liters en cilinders en veel grote turbos doet wonderen en anders is er altijd nog methanol/nos en nitro, maar hem heel houden, das de truuk.

Kijk naar Red Victor One, ook zo'n fucked up animal: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=red+victor+one&meta=

Het wordt pas intressant als je enige ( logische) voorwaarden gaat stellen zoals ; alleen euro95 en geen turbos of andere blazers.
De Supra die dit jaar won is twee weken geleden "gebouwd" Sindsdien heeft ie 1500rwhp gedynod (meer kon de dyno niet aan), 8 seconden op de kwart mijl gereden en nu dit. Da's toch niet mis voor een auto die 15 jaar oud is... hij staat niet mis op een show, je scheurt het circuit ermee stuk, de kwart mijl is je eigendom en ook kwa acceleratie en topsnelheid veegt hij alles van de baan. De beste sportauto die ooit gebouwd is dus


Twee weken geleden.
RiKemaandag 27 oktober 2008 @ 08:48
WOW wat vet zo'n Supra!
In 1600meter naar de 388
Rijdt zelfs een Veyron eruit!
Wat een goddelijke bak is de Supra, hij MOET vernoemd worden tot beste sportwagen ALLER TIJDEN!

Oke serieus nu...
1) niet zo gek dat hij sneller is, HIJ HEEFT 499PK MEER EN RIJDT OP EEN DRAG STRIP!!
2) en nu de bocht om met die bak!

Lijkt me niet fijn rijden...vergeleken met een Veyron.
Gevoel van degelijkheid is compleet weg...1500pk in een wagen die fabrieks af 320pk levert, tegenover een auto die ontworpen is voor 1001pk.
#ANONIEMmaandag 27 oktober 2008 @ 10:52
weer de discussie

geef toyota even veel geld als bugatti om een super snelle bak te maken, dan zullen ze nog beter zijn


prijs kaartje ligt er ook naar


Maarja deze discussie gaat al jaren hier zo op Fok! en nog steeds komen er Japanse Rides die gewoon sneller zijn rechtuit dan welke fabrieksauto dan ook

fathankmaandag 27 oktober 2008 @ 11:18
Das aardig rap.

Maar het is geen Veyron.
tevebemaandag 27 oktober 2008 @ 11:25
Supra's blijven mooi
fathankmaandag 27 oktober 2008 @ 11:33
Supra


Veyron


Al gaat een Supra 500 km/h, het blijft een Supra.
blupmaandag 27 oktober 2008 @ 11:39
Een veyron doet het alleen nog 99999999x die Supra zal bij de 100e x boem zeggen denk ik.
Youpmaandag 27 oktober 2008 @ 11:43
De McLaren F1 (GTR) is gewoon de absolute uber auto. Wat een Veyron vandaag doet, deed zo'n ding in 1994 al bijna. En daar had dat ding nog eens wegligging bij ook.

Wat een andere fuck auto, zwaar aangepast en onrijdbaar in de bochten doet over de standing mile boeit me werkelijk geen drol.
Use_This_Namemaandag 27 oktober 2008 @ 11:45
wat zou je in godsnaam met een supra moeten?


osmomaandag 27 oktober 2008 @ 11:52
Zelfs als het ding de lichtsnelheid zou halen, het blijft een hoop japans plastic
mvtmaandag 27 oktober 2008 @ 12:25
quote:
geef toyota even veel geld als bugatti om een super snelle bak te maken, dan zullen ze nog beter zijn
alsof ze dat niet hebben, kwestie van prioriteit.
Wimo.maandag 27 oktober 2008 @ 12:31
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:45 schreef Use_This_Name het volgende:
wat zou je in godsnaam met een supra moeten?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omdat die blijkbaar sneller rechtdoor gaan dan een datsun?
Use_This_Namemaandag 27 oktober 2008 @ 13:35
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:31 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Omdat die blijkbaar sneller rechtdoor gaan dan een datsun?
ik ben op circuit rondetijden nog nooit de tijd van een supra tegen gekomen inderdaad
fathankmaandag 27 oktober 2008 @ 13:37
Maar circuitrijden is dan ook geen sport. Zo hard mogelijk rechtdoor is veel toffer .


Lifesaver48maandag 27 oktober 2008 @ 13:40
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:37 schreef fathank het volgende:
Maar circuitrijden is dan ook geen sport. Zo hard mogelijk rechtdoor is veel toffer .





Wat een lelijke bakken zeg. Stijlloze consumptierommel.
68Chevellemaandag 27 oktober 2008 @ 14:12
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:31 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Omdat die blijkbaar sneller rechtdoor gaan dan een datsun?
Bouw een 280Z goed genoeg om en je hebt ook een monster.
Allemaal kwestie van pecunia's
MaartenGrendelmaandag 27 oktober 2008 @ 15:17
Hoewel ik het niet altijd eens ben met StefanP vind ik het toch triest dat er op een topic als dit gelijk allerlei pubertjes die nog nooit harder dan 250km/h hebben gereden gaan reageren met 'Veyron/Skyline/Ferrari/plastic Brabus conceptcar/whatever is toch veel beter!!11'. Dat deze Supra binnen 1600 meter 388 km/h haalt is een bijzondere prestatie, waarvoor respect.

Oja, er werd ook nog iets geblaat over Supra's die nooit op het circuit komen.

Japan GT FTW

[ Bericht 3% gewijzigd door MaartenGrendel op 27-10-2008 15:23:53 ]
Use_This_Namemaandag 27 oktober 2008 @ 15:21
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:17 schreef MaartenGrendel het volgende:
nooit harder dan 250km/h hebben gereden
_Led_maandag 27 oktober 2008 @ 15:24
"EEN TOYOTA SUPRA IS VEEL BETER WANT DAARMEE BEN JE 4X ZO SNEL BIJ JE FATALE ONGELUK !"
fathankmaandag 27 oktober 2008 @ 15:27
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:17 schreef MaartenGrendel het volgende:
Hoewel ik het niet altijd eens ben met StefanP vind ik het toch triest dat er op een topic als dit gelijk allerlei pubertjes die nog nooit harder dan 250km/h hebben gereden gaan reageren met 'Veyron/Skyline/Ferrari/plactic Brabus conceptcar/whatever is toch veel beter!!11'. Dat deze Supra binnen 1600 meter 388 km/h haalt is een bijzondere prestatie, waarvoor respect.

Oja, er werd ook nog iets geblaat over Supra's die nooit op het circuit komen.

Japan GT FTW
Hij begint z'n topic met de zin " Eat tthat, Vipers en Veyrons". Dan kun je natuurlijk verwachten dat er vergelijkingen getrokken gaan worden. En het is inderdaad een hele beste prestatie, maar het blijft een Supra. Leuk en aardig dat je zo hard kunt, maar het is natuurlijk geen Veyron. Dat dan pubertjes zijn die nog nooit harder dan 250 km/h hebben gereden doet er niet toe. Of mag ik ook geen commentaar hebben op profvoetballers, aangezien ik zelf nooit op dat niveau heb gespeeld?
Lifesaver48maandag 27 oktober 2008 @ 15:30
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:17 schreef MaartenGrendel het volgende:
Hoewel ik het niet altijd eens ben met StefanP vind ik het toch triest dat er op een topic als dit gelijk allerlei pubertjes die nog nooit harder dan 250km/h hebben gereden gaan reageren met 'Veyron/Skyline/Ferrari/plastic Brabus conceptcar/whatever is toch veel beter!!11'. Dat deze Supra binnen 1600 meter 388 km/h haalt is een bijzondere prestatie, waarvoor respect.

Oja, er werd ook nog iets geblaat over Supra's die nooit op het circuit komen.

Japan GT FTW
Ik rij helemaal geen auto (wel motor) maar vind die supra gewoon een pauperbak.
MaartenGrendelmaandag 27 oktober 2008 @ 15:31
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:27 schreef fathank het volgende:

[..]

Hij begint z'n topic met de zin " Eat tthat, Vipers en Veyrons". Dan kun je natuurlijk verwachten dat er vergelijkingen getrokken gaan worden.
Maar het is zoooooo voorspelbaar en dat is jammer. In plaats van dat er nou een keer een intelligente discussie ontstaat over de gebruikte setup van de betreffende auto. Daar ben ik benieuwd naar, waarschijnlijk is het een single-turbo, heeft ie een handmatige of sequentiele bak, straatbanden of slicks, wordt er ook mee op straat gereden of is het een dedicated track car etc etc?
Lifesaver48maandag 27 oktober 2008 @ 15:34
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:31 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Maar het is zoooooo voorspelbaar en dat is jammer. In plaats van dat er nou een keer een intelligente discussie ontstaat over de gebruikte setup van de betreffende auto. Daar ben ik benieuwd naar, waarschijnlijk is het een single-turbo, heeft ie een handmatige of sequentiele bak, straatbanden of slicks, wordt er ook mee op straat gereden of is het een dedicated track car etc etc?
Sorry hoor, maar als het geen supra was geweest maar een opel vectra had je deze "intelligente discussie" ook niet willen voeren.
_Led_maandag 27 oktober 2008 @ 15:34
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:31 schreef MaartenGrendel het volgende:
waarschijnlijk is het een single-turbo, heeft ie een handmatige of sequentiele bak, straatbanden of slicks, wordt er ook mee op straat gereden of is het een dedicated track car etc etc?
Who cares ?
CasBmaandag 27 oktober 2008 @ 15:36
Hij had zeker 300pk, maar dan niet het soort pk wat ze in de autosport gebruiken.
fathankmaandag 27 oktober 2008 @ 15:37
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:31 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Maar het is zoooooo voorspelbaar en dat is jammer. In plaats van dat er nou een keer een intelligente discussie ontstaat over de gebruikte setup van de betreffende auto. Daar ben ik benieuwd naar, waarschijnlijk is het een single-turbo, heeft ie een handmatige of sequentiele bak, straatbanden of slicks, wordt er ook mee op straat gereden of is het een dedicated track car etc etc?
Ik denk dat dat ook met TS te maken heeft gezien zijn posthistorie hier in PTA...
MaartenGrendelmaandag 27 oktober 2008 @ 15:38
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:34 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als het geen supra was geweest maar een opel vectra had je deze "intelligente discussie" ook niet willen voeren.
Integendeel, een Vectra die 388km/h haalt was nog veel interessanter geweest.
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:34 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Who cares ?
Mensen met interesse in techniek.
fathankmaandag 27 oktober 2008 @ 15:42
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:36 schreef CasB het volgende:
Hij had zeker 300pk, maar dan niet het soort pk wat ze in de autosport gebruiken.
.

+1
Lifesaver48maandag 27 oktober 2008 @ 15:49
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:38 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Integendeel, een Vectra die 388km/h haalt was nog veel interessanter geweest.
[..]

Mensen met interesse in techniek.
Komop zeg, een wedstrijdje rechtuit rijden, komt echt bitter weinig "techniek" bij kijken. Gewoon alles extra groot uitvoeren.
68Chevellemaandag 27 oktober 2008 @ 15:54
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:49 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Komop zeg, een wedstrijdje rechtuit rijden, komt echt bitter weinig "techniek" bij kijken. Gewoon alles extra groot uitvoeren.
En als je concurrent alles groter heeft dan jou en je hebt het budget niet?

Alle autosporten hebben techniek nodig....of je nu alleen maar 12 seconden vol vermogen wilt persen of veel bochtjes draaien.
Lifesaver48maandag 27 oktober 2008 @ 16:07
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:54 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

En als je concurrent alles groter heeft dan jou en je hebt het budget niet?
Dan wint je concurrent. Da's dus een geldkwestie.

De meeste zichzelf serieus nemende automerken zullen echt geen geld spenderen aan het verbreken van dit "record". Gaat nergens over, alleen boeren en kampers vinden zoiets leuk en beginnen dan over "techniek".
68Chevellemaandag 27 oktober 2008 @ 17:04
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:07 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Dan wint je concurrent. Da's dus een geldkwestie.

De meeste zichzelf serieus nemende automerken zullen echt geen geld spenderen aan het verbreken van dit "record". Gaat nergens over, alleen boeren en kampers vinden zoiets leuk en beginnen dan over "techniek".
Met alle respect, jij denkt dat de Amerikaanse NHRA een stelletje rednecks op Budweiser zijn?, wanneer is iets in godsnaam dan wel techniek voor jou?, volgens mij snap je de definitie van "Techniek" nog niet helemaal
Lifesaver48maandag 27 oktober 2008 @ 17:06
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:04 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Met alle respect, jij denkt dat de Amerikaanse NHRA een stelletje rednecks op Budweiser zijn?, wanneer is iets in godsnaam dan wel techniek voor jou?, volgens mij snap je de definitie van "Techniek" nog niet helemaal
Natuurlijk is dit wel "techniek", maar dat is een trekkertrek ook. Gaat gewoon om snelheid en lawaai en veel en hard en bier en tieten, maar echte interessante, vernieuwende techniek komt er niet bij kijken.
68Chevellemaandag 27 oktober 2008 @ 17:13
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:06 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Natuurlijk is dit wel "techniek", maar dat is een trekkertrek ook. Gaat gewoon om snelheid en lawaai en veel en hard en bier en tieten, maar echte interessante, vernieuwende techniek komt er niet bij kijken.
Dit soort fanatisme heeft gezorgd voor een verdere ontwikkeling van turbo's, compressoren, overbrenging, bandenprofiel, remcapaciteiten, waardoor jij anno 2008 met een 1400tje 100 PK of meer uit de fabriek meekrijgt, wat ergens in de jaren 60 iets van 55 PK was.

Natuurlijk speelt het bier en tieten een grote rol, dat is ook logisch, aangezien het mensen zijn die er hun eigen geld insteken voor een deel, het 1981 autocross in schubbekuttteveen met een Ford Taunus van 25 gulden-sfeertje is er allang uit, zeker hier in NL.

Kijk anders voor de lol eens op Drachten, daar zitten behalve baardmannen met dikke buiken ook whzzkids met laptops mee te kijken hoe men met een gezonde compressieratio zoveel mogelijk power uit de bak weet te toveren.
wouter37maandag 27 oktober 2008 @ 18:27
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:17 schreef MaartenGrendel het volgende:
Hoewel ik het niet altijd eens ben met StefanP vind ik het toch triest dat er op een topic als dit gelijk allerlei pubertjes die nog nooit harder dan 250km/h hebben gereden gaan reageren met 'Veyron/Skyline/Ferrari/plastic Brabus conceptcar/whatever is toch veel beter!!11'. Dat deze Supra binnen 1600 meter 388 km/h haalt is een bijzondere prestatie, waarvoor respect.

moet je perse harder dan 250km/h gereden hebben om mee te tellen ?
maar goed leuke prestatie en een vayron is natuurlijk ook een hele andere prijsklasse
eer-ikmaandag 27 oktober 2008 @ 18:37
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:27 schreef wouter37 het volgende:

[..]

moet je perse harder dan 250km/h gereden hebben om mee te tellen ?
maar goed leuke prestatie en een vayron is natuurlijk ook een hele andere prijsklasse
Leuke prestatie ja, ik doe het ze niet na, maar daarom is het niet direct, zoals stefanP zegt, "de beste sportwagen ooit".
Jimmiemaandag 27 oktober 2008 @ 19:12
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 01:05 schreef StefanP het volgende:
Eat that, Vipers en Veyrons. Van 0 naar 388km/u in 1600 meter met een staande start. O ja, met nog een versnelling over ook.

[...]
Eat that Supra. Van 0 naar 482km/u in 402 meter met een staande start.

fathankmaandag 27 oktober 2008 @ 19:24
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:12 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Eat that Supra. Van 0 naar 482km/u in 402 meter met een staande start.

Beste sportwagen ooit
wouter37maandag 27 oktober 2008 @ 19:30
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:37 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Leuke prestatie ja, ik doe het ze niet na, maar daarom is het niet direct, zoals stefanP zegt, "de beste sportwagen ooit".
helemaal mee eens. De beste sportwagen wat is dat? en wat vind je belangerijk zelf vind ik een mooi uiterlijk belangerijk (Cobra) maar ja over smaak valt niet te twisten
-Muse-maandag 27 oktober 2008 @ 19:35
Holy crap, hij blijft gewoon spinnen!! Volgens mij kun je pas in z'n 5 een beetje relax in die wagen rijden

Verder is de vergelijking tussen een Supra en een Veyron gewoonweg DOM.
Een Supra gaat hard rechtdoor, en daar is dan ook alles mee gezegd.
Het is een auto die alleen voor snelheid geprepareerd is, en heeft daarnaast gewoon niets te bieden. De Veyron blinkt uit op zoveel fronten dat ik er niet eens aan begin.
eer-ikmaandag 27 oktober 2008 @ 19:40
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:30 schreef wouter37 het volgende:

[..]

helemaal mee eens. De beste sportwagen wat is dat? en wat vind je belangerijk zelf vind ik een mooi uiterlijk belangerijk (Cobra) maar ja over smaak valt niet te twisten
true that.
Ikzelf koop een wagen dmv emotie, niet vanwege prestaties.
Dat het een onlosmakelijk met het ander verbonden is in veel situaties is weer een ander verhaal
Wimo.maandag 27 oktober 2008 @ 21:07
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:12 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Bouw een 280Z goed genoeg om en je hebt ook een monster.
Allemaal kwestie van pecunia's
Waarom zijn ze dan met deze begonnen? Als het met een datsun ook zo eenvoudig kan? Neem aan dat de supra een betere basis is.
eer-ikmaandag 27 oktober 2008 @ 21:15
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:07 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dan met deze begonnen? Als het met een datsun ook zo eenvoudig kan? Neem aan dat de supra een betere basis is.
suprablok kan iets van 5 miljoen pk aan zonder dat de kwaliteit er ook maar iets van op achteruit gaat.
beste sportauto ooit dus.
wouter37maandag 27 oktober 2008 @ 21:26
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:15 schreef eer-ik het volgende:

[..]

suprablok kan iets van 5 miljoen pk aan zonder dat de kwaliteit er ook maar iets van op achteruit gaat.
beste sportauto ooit dus.
eer-ikmaandag 27 oktober 2008 @ 21:28
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:26 schreef wouter37 het volgende:

[..]

Haha, ik lees hier vaak dat suprablokken echt superveel pk aankunnen dus zijn het de beste sportauto's ooit.

Stiekem, ben ik het er niet echt mee eens.
wouter37maandag 27 oktober 2008 @ 21:30
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:28 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Haha, ik lees hier vaak dat suprablokken echt superveel pk aankunnen dus zijn het de beste sportauto's ooit.

Stiekem, ben ik het er niet echt mee eens.
mooi
68Chevellemaandag 27 oktober 2008 @ 21:53
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:07 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Waarom zijn ze dan met deze begonnen? Als het met een datsun ook zo eenvoudig kan? Neem aan dat de supra een betere basis is.
Met dubbele turbo's laat een Fiat Cinquecento ook een VR6 achter zich, de 280Z was carburateuraangedreven..
StefanPmaandag 27 oktober 2008 @ 22:45
En dan de filmpjes.

In-car:



Side shot:

http://videos.streetfire.(...)s-The-Car_194591.htm

Wat foto's:







En wat text van de owner/driver:
quote:
the door in one piece.

My goal with the first pass was just to get it down the track and feel the car out. We had conservative boost and a slow ramp rate. I knew it went well when I hit the rev limiter at the traps. When I pulled the chute, that was the first time I actually got nervous.. yes I said it. I was using a new "Bonneville" chute and it is about 25ft long. When I pulled it, the chute went up in the air then side to side and the car moved over about 10-15ft instantly. I also felt the car moving around alot at the top end. Kean asked me if we had adjusted the suspension settings for when we were drag racing it. It turns out the front shocks were still set at full soft. Kean adjusted the suspension, we raised the rear and put on the taller slicks. Justin raised the limiter, up the boost about 2-3 lbs and that was it. On the second run, the car dead hooked and when I got into the top of 4th, it reallly started to pull. As I got it into 5th, it felt like I had another turbo kick in and it was pulling like a bitch. I usually never look at the guages, but a little past the 3/4 mile mark, I glanced at the tach, it was reading 9200 and I knew it was goning to be a good run, maybe 238 or so. I was never expecting almost 242..


My plans now are to freshen up the engine and transmission and get it back to the track and really run a good number, but for now, take some time off, spend some time with the family and give Chris, Justin and Kean time to spend with there families. I also want to get some track time with my ZO6, I have been going straight too much lately and I might have forgotten how to got left and right.

What can I say that hadn't been already said. You guys know that I own and have owned and driven alot of different cars out there and there is no other car out there that can do what these Supras can do. They are simply incredible platform to work with. That been said, you also have to have the right people to build it. I am such a lucky guy to have the best Supra builder in the world 50 feet away from me. Boost Logic has the best parts, Justin is the best tuner and there is no one that can build a car to perform and look like it a show car better than Chris. It was interesting to see the look on the TT Viper guys, TT Ford GT guys when a 14 year old Toyota just put it to them.

Again, I just want to thank all the guys at the shop for putting so much effort into making this car what it is and for going to all these events. We have accomplished alot with this car in a short time.

SW


[ Bericht 46% gewijzigd door StefanP op 27-10-2008 23:22:43 ]
Barcaconiamaandag 27 oktober 2008 @ 23:22
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Van een Veyron-killer kan je pas spreken als je alle aspecten hebt. Mooie looks, mooi interieur, vooruitstrevende techniek, betrouwbaarheid, snelheid etc etc. Een hoop van de dingen die de Veyron speciaal maken heeft een Supra niet, en zal een Supra ook nooit hebben.
Dat dit een leuke prestatie is zal ik niet ontkennen, maar het is niet ineens de beste sportwagen ooit ofzo... Over Viper-killer ga ik helemaal niet spreken, dat is hetzelfde verhaal...
StefanPmaandag 27 oktober 2008 @ 23:30
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:22 schreef Barcaconia het volgende:
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.

Van een Veyron-killer kan je pas spreken als je alle aspecten hebt. Mooie looks, mooi interieur, vooruitstrevende techniek, betrouwbaarheid, snelheid etc etc. Een hoop van de dingen die de Veyron speciaal maken heeft een Supra niet, en zal een Supra ook nooit hebben.
Dat dit een leuke prestatie is zal ik niet ontkennen, maar het is niet ineens de beste sportwagen ooit ofzo... Over Viper-killer ga ik helemaal niet spreken, dat is hetzelfde verhaal...


En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.

Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
eer-ikmaandag 27 oktober 2008 @ 23:38
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]



En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.

Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Dat is precies hoe jij er tegenaan kijkt.
En waarom zou je zelf zo'n auto moeten bezitten om te weten hoe of wat?
Looks is een mening, ik vind het een tyfuslelijke bak.
Zelfde voor de cockpit, je gaat me toch niet vertellen dat je die er serieus beter uit vindt zien (qua uiterlijk he, daar wordt op gedoeld) dan die van menig sportwagen van deze tijd?
Die techniek is ook heel leuk, heel fijn dat je er 1500 pk uit kan halen maar er is meer dan dat...

Dat jij dat allemaal geweldig vindt, wil niet zeggen dat het daarmee de beste auto is.
Sterker nog, dat vind ik nogal naief om te denken.

Maar goed, jij komt uit de VS, hebt dagelijks te maken met porsches, vipers, supra;s etc, dus jij zal het ongetwijfeld veel beter weten dan ik.

Verder moet me nog even van het hart dat ik het behoorlijk kinderachtig vind hoe je altijd reageert.
Getuigt imo niet echt van volwassen gedrag.
Maar dat ligt waarschijnlijk ook aan mij
Wimo.maandag 27 oktober 2008 @ 23:56
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]



En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.

Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Je punt over de BMW+turbo ontgaat me een beetje ... ik meen dat die lui juist vooruitstrevend waren met turbo's in de vroegere jaren. Je gaat me toch niet serieus vertellen dat je denkt dat ze daar te 'dom' zijn om niet eerder met een (twin) turbo te komen ?
quote:
Met dubbele turbo's laat een Fiat Cinquecento ook een VR6 achter zich, de 280Z was carburateuraangedreven..
Ok
InTrePidIvitydinsdag 28 oktober 2008 @ 08:51
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]

Een Supra Deze Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.
osmodinsdag 28 oktober 2008 @ 09:45
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]



En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.

Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Tijdloos ontwerp?
Dashboard curved rond de bestuurder? Dat hebben de meeste vrachtwagens ook!
Beste motor ooit? Tel de originele en de aftermarket parts eens?
Sneller dan een Veyron? op een landingsbaan van een km wel ja, leg er 1 bocht in en je Supra ligt met de pootjes in de lucht.
Maar goed de dingen waar jij je aan optrekt zijn statistieken waar je in het dagelijkse leven NUL KOMMA NUL aan hebt, en als ik ooit het geluk zou hebben om een Ferrari of andere exotische sportwagen te bezitten en aan het stoplicht komt een of andere sjonnie met zijn opgeblazen ricer die mij voorbijtrekt, dan zou ik echt dit gezicht trekken: en op mijn gemak mijn reis verder zetten. Want niet alles in het leven draait om pk's en secondes ...

[ Bericht 5% gewijzigd door osmo op 28-10-2008 13:01:15 ]
-Muse-dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:00
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]


Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp. Right Sorry maar een Supra is nou niet echt mooi.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering. Lekker emotieloos, gevoelloos en het ziet er goedkoop uit. positie is inderdaad wel idiaal.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap. Dus met een goed motorblok is een auto meteen "de beste"? Dat is een beredenatie van een 5-jarige
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd. Bewijs?
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring. Leuk hoor, hard rechtdoor gaan... Verder heeft een Supra niets te bieden.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Ik kan best begrijpen dat je hier op je pik getrapt bent, maar kom dan niet met zo'n overdreven kinderachtige reactie. Jij weet altijd de extremen erbij te trekken en jij staart je duidelijk blind op 0-100 tijden en het max. vermogen. Leuk...als dat is wat je zoekt, maar iedereen zoekts iets anders in een auto, en daar zou je respect voor moeten hebben. Dit geldt ook voor de mensen dier hier meteen volgas de Supra afzeiken, want het blijft een enorme prestatie die hij daar neerzet!!
Tjabbodinsdag 28 oktober 2008 @ 10:10
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:35 schreef -Muse- het volgende:
Holy crap, hij blijft gewoon spinnen!! Volgens mij kun je pas in z'n 5 een beetje relax in die wagen rijden

Verder is de vergelijking tussen een Supra en een Veyron gewoonweg DOM.
niet een handig vergelijk idd.
quote:
Een Supra gaat hard rechtdoor, en daar is dan ook alles mee gezegd.
Het is een auto die alleen voor snelheid geprepareerd is, en heeft daarnaast gewoon niets te bieden.
correctie: DEZE supra is alleen voor snelheid geprepareerd. Zoals al eerder in dit topic gepost is een goed gemodde supra een trackbeest.

Reacties zoals in dit topic is wat pta naar de kloten helpt en zorgt dat er nooit een fatsoenlijke discussie gevoerd kan worden over techniek en performance. Meer ga ik er niet over zeggen, het helpt toch niet.
-Muse-dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:21
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:10 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

niet een handig vergelijk idd.
[..]

correctie: DEZE supra is alleen voor snelheid geprepareerd. Zoals al eerder in dit topic gepost is een goed gemodde supra een trackbeest.

Reacties zoals in dit topic is wat pta naar de kloten helpt en zorgt dat er nooit een fatsoenlijke discussie gevoerd kan worden over techniek en performance. Meer ga ik er niet over zeggen, het helpt toch niet.
I stand corrected...ik had het inderdaad puur over deze Supra. Punt is, je moet een Supra ergens voor modden voordat hij er goed in is...het komt niet vanuit de auto zelf. Daarom kun je hem dus niet vergelijken met een alledaagse sportauto.
Paupermansdinsdag 28 oktober 2008 @ 10:58
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Haha, wat een onzin. BMW was vroeger (en is nog steeds) een pionier als het om turbo's en vermogen bij consumentenauto's gaat. De huidige 335i is gemaakt om het gat tussen de 330i en de M3 te dichten, nu de M3 een 4.0 V8 met meer dan 100pk per liter heeft. Dat zie ik Toyota nog niet zo snel doen. Ow ja, Lexus met hun IS F, die hebben 5 liter nodig om er hetzelfde vermogen uit te halen. Dat had BMW 10 jaar geleden al met de M5. Overigens, frappant detail is dat de door jou zo geroemde 2JZ-GTE door een Duits bedrijf ontwikkeld is omdat de Japanners niet aan de homologatie-eisen konden voldoen...
Use_This_Namedinsdag 28 oktober 2008 @ 12:45
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:58 schreef Paupermans het volgende:

Overigens, frappant detail is dat de door jou zo geroemde 2JZ-GTE door een Duits bedrijf ontwikkeld is omdat de Japanners niet aan de homologatie-eisen konden voldoen...
68Chevelledinsdag 28 oktober 2008 @ 13:53
Hoe moeilijk is het nu om te zeggen dat het best en leuk bakkie is, en dat je je kunt voorstellen dat iemand 'm leuk vind?

Het is ook niet mijn smaak, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit verkies boven een hel hoop burgerplastic dat ik nu over de Coolsingel zie karren.

Er is geen vastgelegde criteria voor de beste auto ter wereld, het hangt nog steeds van een hele hoop persoonlijke factoren af.
fathankdinsdag 28 oktober 2008 @ 15:15
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]



En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.

Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp. Kwestie van smaak
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering. Ja mooi man zo'n jaren '90 kunstof dashboard, echt het ultieme design allertijden
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap. Noem de criteria eens voor beste motor. Dat je er met een hoop aftermarket spullen 1500 pk uit kan halen is leuk, maar hoeveel is er dan nog over van de originele motor?
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring. Een Supra is inderdaad flink betrouwbaar met zoveel vermogen, maarja hoeveel geld heb je er dan al inzitten. Steek er niet genoeg geld in weg betrouwbaarheid. Alles heeft z'n prijs. En waar de Veyron blijft? Volgens mij is een Veyron niet ontworpen om zo snel mogelijk 1 mijl af te leggen, in tegenstelling tot een speciaal geprepareerde Supra.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning. Jij voelt jezelf wel heel verheven boven alles en iedereen of niet . Als je nou eens op een fatsoenlijke manier zo discussiëren dan zouden mensen je misschien nog serieus nemen. Serieus, je begint steeds meer op een betweterige alwetende redneck te lijken.


[ Bericht 0% gewijzigd door fathank op 28-10-2008 16:06:49 ]
osmodinsdag 28 oktober 2008 @ 16:02
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:53 schreef 68Chevelle het volgende:
Hoe moeilijk is het nu om te zeggen dat het best en leuk bakkie is, en dat je je kunt voorstellen dat iemand 'm leuk vind?

Het is ook niet mijn smaak, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit verkies boven een hel hoop burgerplastic dat ik nu over de Coolsingel zie karren.

Er is geen vastgelegde criteria voor de beste auto ter wereld, het hangt nog steeds van een hele hoop persoonlijke factoren af.
Het heeft misschien iets te maken met StefanP's reactie op de mening van anderen
osmodinsdag 28 oktober 2008 @ 16:23
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Dus omdat je niets beters te doen hebt dan wekelijks naar wat opgepompte koekblikken te gaan gapen telt jouw mening zwaarder door die van anderen die ook in de materie geinteresseerd zijn, maar nu eenmaal niet zo'n auto in de garage hebben staan?
leolinedancedinsdag 28 oktober 2008 @ 16:49
Wat ben jij een kinderachtige vent zeg StefanP. Laat mensen die een Supra niks vinden gewoon in hun waarde alsjeblieft. Jij probeert alles te ontkrachten omdat jij een Supra wel goed/mooi/tijdloos en noem maar op vindt. Stom van je om te vinden dat iedereen er zo over moet denken.
fathankdinsdag 28 oktober 2008 @ 16:50
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:49 schreef leolinedance het volgende:
Wat ben jij een kinderachtige vent zeg StefanP. Laat mensen die een Supra niks vinden gewoon in hun waarde alsjeblieft. Jij probeert alles te ontkrachten omdat jij een Supra wel goed/mooi/tijdloos en noem maar op vindt. Stom van je om te vinden dat iedereen er zo over moet denken.
Hij doet iig flink z'n best om een echte redneck te worden
Lifesaver48dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:58
Ach komop zeg. Niet zo op de man, laat die StefanP lekker. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat hij pissig wordt als iedereen zo negatief in zijn topic reageert.
leolinedancedinsdag 28 oktober 2008 @ 17:03
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 16:58 schreef Lifesaver48 het volgende:
Ach komop zeg. Niet zo op de man, laat die StefanP lekker. Ik kan me wel een beetje voorstellen dat hij pissig wordt als iedereen zo negatief in zijn topic reageert.
Dat kon hij verwachten. Dan moet hij een dergelijk topic niet open. Of moet ik nu ook voor ieder Audi nieuwtje een topic openen omdat ik een Audi fanboy ben en vervolgens degenen af gaan zeiken die hem niet mooi vinden..
InTrePidIvitydinsdag 28 oktober 2008 @ 17:14
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:53 schreef 68Chevelle het volgende:
Hoe moeilijk is het nu om te zeggen dat het best en leuk bakkie is, en dat je je kunt voorstellen dat iemand 'm leuk vind?

Er is geen vastgelegde criteria voor de beste auto ter wereld, het hangt nog steeds van een hele hoop persoonlijke factoren af.
Dit zijn dus precies de punten waar StefanP zich niets bij kan voorstellen
DS4dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:07
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:53 schreef 68Chevelle het volgende:
Hoe moeilijk is het nu om te zeggen dat het best en leuk bakkie is, en dat je je kunt voorstellen dat iemand 'm leuk vind?
Kijk naar de eerste woorden in de OP en de toon is meteen gezet.

Ps
Stefan, heb jij de oct08 uitgave van Car & Driver gelezen?
CantBuyMeLuvdinsdag 28 oktober 2008 @ 18:26
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:58 schreef Paupermans het volgende:
Ow ja, Lexus met hun IS F, die hebben 5 liter nodig om er hetzelfde vermogen uit te halen. Dat had BMW 10 jaar geleden al met de M5. Overigens, frappant detail is dat de door jou zo geroemde 2JZ-GTE door een Duits bedrijf ontwikkeld is omdat de Japanners niet aan de homologatie-eisen konden voldoen...
Wat en grap!

Echt!

De 1500 pk sterke legendarische 2JZgte die lang meegaat en tot indrukwekkende prestaties in staat is, waarop de hele reputatie van Toyota op leunt, blijkt onvervalst Deutsche grundlichkeit te zijn!

StefanP & Toyota pwned.
osmodinsdag 28 oktober 2008 @ 18:29
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:26 schreef CantBuyMeLuv het volgende:

[..]

Wat en grap!

Echt!

De 1500 pk sterke legendarische 2JZgte die lang meegaat en tot indrukwekkende prestaties in staat is, waarop de hele reputatie van Toyota op leunt, blijkt onvervalst Deutsche grundlichkeit te zijn!

StefanP & Toyota pwned.
kloon van StefanP?
PallominnoXdinsdag 28 oktober 2008 @ 19:00
Toch grappig dat mensen hier meningen aan het ontkrachten zijn, het is een mening, zijn we soms vergeten wat een mening inhoudt?
Barcaconiadinsdag 28 oktober 2008 @ 19:54
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]



En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een Supra ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.
Gelukkig weet ik zelf wel beter wat ik zelf voor iemand ben. En op een of andere manier krijg ik het idee dat jij wat dingen tekort komt als je op een internet forum schreeuwt in wat voor auto's je wel niet rijdt.

Oja, ik ben geen 15, maar 20. Ik tune zelf ook auto's, en dan heb ik het over motortuning en niet over styling. Ik heb geen abonnement op autoweek en wat ik van het uiterlijk van een Supra vind is duidelijk anders dan wat jij vindt.
quote:
Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.
Ik hoop dat je lekker gelachen hebt.
quote:
Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mening, ik zeg niet dat de looks niet mooi zijn, ik zeg dat een "Veyron-killer" looks moet hebben. Toegegeven, de Supra is best een mooie auto.
quote:
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Goedkoop zwart plastic is niet badass maar goedkoop. Een volledig in leder opgetrokken dashboard van de beste kwaliteit en ontzettend goed materiaal noem ik beter/mooier. Het dash dat naar je toe curvet heeft niks met ideale zitpositie te maken, wanneer je rijdt kan je alleen vooruit kijken, niet naar de klokjes in de middenconsole.
quote:
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De 2JZ-GTE is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte BMW 15 jaar om een twin turbo model te ontwerpen De Supra zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Welke vooruitstrevende techniek bezit de Supra standaard (af-fabriek dus), dus geen aftermarket parts?
quote:
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 300000km met 3x de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Porsches, Ferraris en Lambos kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... Supras doen het gewoon altijd.
Supra doet het vast altijd, maar hoe vaak lig je aan de motor te sleutelen om de 700PK te houden die je hebt na de ombouw? Zonder dat dat ooit kapot gaat.
Daarnaast kan het best zijn dat een en ander heel blijft, maar je praat nog altijd over aftermarket parts, en dus niet Toyota's eigen ontwerp aan de motor.
De Veyron is trouwens ook ontworpen om lang heel te blijven. Waarom denk je dat een 8 liter W16 met 4 turbo's maar 1000PK (onder elke omstandigheden, waarschijnlijk eerder 1400PK ofzo) eruit perst, en niet het potentiële vermogen dat deze motor heeft als je hem tot het randje tuned? Dat zal wel iets te maken hebben met het heel houden van de rest van de auto en ook de motor natuurlijk. Er is vast meer uit te halen.
quote:
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een Supra gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een Japanse aap met een gouden ring.
Aftermarket<->af-fabriek. Zoals ik eerder zei, de Veyron is gemaakt om hard te rijden, maar alles onder dwang van betrouwbaardheid. Het moet 100% zeker heel blijven omdat een merk als Bugatti zich niet kan veroorloven een slechte naam te krijgen. Dat zou voor de hele VAG groep een slechte zaak zijn.
quote:
Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een Viper en een Veyron in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en golfjes met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Ik heb geen Viper en geen Veyron in de garage. Ik heb wel met een aantal supercars gereden, heel leuk allemaal maar totaal niet relevant in deze discussie.
Dat jij wekelijks naar meetings met dure auto's gaat zal me aan mijn reet roesten, dat jij dat interessant vind om te noemen zegt meer over jou dan over mij denk ik dan.

Ik rijd dagelijks ook niet in een 1.1tje, maar in een 1.3 diesel als je dat graag weet. Mijn getunede auto gebruik ik alleen op het circuit, waar hij thuishoort. Op straat racen heeft weinig zin. Tupperware en knalpijpen geef ik weinig om trouwens, van uiterlijk is mijn snelle auto belabberd. Vol deuken en krassen omdat hij al wat ouder is. Het is gewoon snel speelgoed.
tevebedinsdag 28 oktober 2008 @ 20:22
@ barcaconia.. Wat voor circuitbak heb je dan?
Barcaconiadinsdag 28 oktober 2008 @ 20:33
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:22 schreef tevebe het volgende:
@ barcaconia.. Wat voor circuitbak heb je dan?
Ik PM je wel even.
CantBuyMeLuvdinsdag 28 oktober 2008 @ 22:24
Waarom zet je het niet hier? Wie A zegt, moet ook B zeggen.

"Mijn auto is hendig opgevoerd en ik rij zowat wekelijks ermee op circuits, maar ik zeg lekker niet erbij wat voor auto ik dan heb, nana nanana."

Tja.
Barcaconiadinsdag 28 oktober 2008 @ 23:11
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 22:24 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
Waarom zet je het niet hier? Wie A zegt, moet ook B zeggen.

"Mijn auto is hendig opgevoerd en ik rij zowat wekelijks ermee op circuits, maar ik zeg lekker niet erbij wat voor auto ik dan heb, nana nanana."

Tja.
Daar heb ik niet echt behoefte aan. Ik blijf liever anoniem op Fok!. Overigens rijd ik geen competitie maar alleen hobby.
CantBuyMeLuvdinsdag 28 oktober 2008 @ 23:17
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 23:11 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Daar heb ik niet echt behoefte aan. Ik blijf liever anoniem op Fok!. Overigens rijd ik geen competitie maar alleen hobby.
Ach man, stel je zegt dat je op circuit BMW 320i of mazda MX5 of Alfa ofzo rijdt, dan weten we dat ook weer. Velen rijden er in, het maakt je zeker niet minder anoniem. Het is iig niet in lijn, nu je openlijk voor uitkomt Alfa/fiat 1.3 diesel rijdt, en ineens vanwege anoniem zijn, niet het gewoon type auto noemt. Dat heeft geen reet met je privacy te maken.

Van mijn part is het een fiat panda, zolang je maar man bij paard noemt.Met je raadselachtige geheimzinige reacties maak je jezelf alleen maar ongeloofwaardig mee. Zeg dan niks en hou voortaan je mond.
Koepertwoensdag 29 oktober 2008 @ 00:13
Naar mijn mening is het toffer om met n Supra zo hard te rijden dan met een Veyron en ik vind persoonlijk een Supra (maar ook een Skyline) mooier dan een Veyron... Maar ik zou een Peugeot 205 GTI met 650 PK ook toffer vinden dan een Veyron

Een Veyron is bagger-duur, gemaakt om zo hard te gaan.
Een Supra/Skyline/205/etc kun je bagger-duur maken, en zo maken dat ie zo hard gaat. Dat is in mijn ogen toffer.

Om even terug te komen op die Aap met die gouden ring Ik vind het toffer dat een Aap met een gouden ring de 100m sprint wint, dan een jachtluipaard. Van die laatste weet je dat ie t kan, van die eerste verwacht je t niet.
Tjabbowoensdag 29 oktober 2008 @ 00:35
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:58 schreef Paupermans het volgende:

[..]

Overigens, frappant detail is dat de door jou zo geroemde 2JZ-GTE door een Duits bedrijf ontwikkeld is omdat de Japanners niet aan de homologatie-eisen konden voldoen...
om met je eigen woorden te spreken:
Haha, wat een onzin.

De 2jz is naar duitsland gegaan omdat daar de ontwikkeling plaatvond voor de JTCC.
niet voor emissie eisen. onderblok en kop zijn gemaakt door yamaha, niet door duitsers. nagenoeg alle cilinderkoppen van toyota zijn trouwens van yamaha, zo niet alle.
Tjabbowoensdag 29 oktober 2008 @ 00:37
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:21 schreef -Muse- het volgende:

[..]

I stand corrected...ik had het inderdaad puur over deze Supra. Punt is, je moet een Supra ergens voor modden voordat hij er goed in is...het komt niet vanuit de auto zelf. Daarom kun je hem dus niet vergelijken met een alledaagse sportauto.
indeed my dear watson.
De supra is dan ook nooit bedoeld als sportauto (en is dat dan ook niet) maar een GT.
Superfastwoensdag 29 oktober 2008 @ 03:41


American muscles baby
fathankwoensdag 29 oktober 2008 @ 09:01
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 00:13 schreef Koepert het volgende:
Naar mijn mening is het toffer om met n Supra zo hard te rijden dan met een Veyron en ik vind persoonlijk een Supra (maar ook een Skyline) mooier dan een Veyron... Maar ik zou een Peugeot 205 GTI met 650 PK ook toffer vinden dan een Veyron

Een Veyron is bagger-duur, gemaakt om zo hard te gaan.
Een Supra/Skyline/205/etc kun je bagger-duur maken, en zo maken dat ie zo hard gaat. Dat is in mijn ogen toffer.

Om even terug te komen op die Aap met die gouden ring Ik vind het toffer dat een Aap met een gouden ring de 100m sprint wint, dan een jachtluipaard. Van die laatste weet je dat ie t kan, van die eerste verwacht je t niet.
Allemaal leuk en aardig dat je een Supra/Skyline/Whatever net zo snel, zo neit sneller dan een Veyron kunt maken. Als je op een verjaardag zegt "ik heb een toyota voor de deur staan" klinkt toch iets anders dan "ik heb een Bugatti voor de deur staan".
Koepertwoensdag 29 oktober 2008 @ 11:17
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 09:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig dat je een Supra/Skyline/Whatever net zo snel, zo neit sneller dan een Veyron kunt maken. Als je op een verjaardag zegt "ik heb een toyota voor de deur staan" klinkt toch iets anders dan "ik heb een Bugatti voor de deur staan".
Daar heb je wel weer gelijk in. Maar (en dat is puur persoonlijke smaak) ik vind de Veyron geen mooie auto
(niet dat de supra nu wel adembenemend mooi is) en dan vind ik t toffer om n auto te hebben waar je niet aan ziet dat ie belachelijk hard kan.


Laat ik t zo zeggen: Als ik een auto voor de status zou kopen ( ) dan zou ik wel n Bentley oid rijden. Als ik een auto zou willen die gewoon belachelijk snel is, heb ik liever een auto waar je dat niet meteen aan ziet. Puur vanwege het verrassingseffect.
fathankwoensdag 29 oktober 2008 @ 11:20
Met een Veyron hoef je niet hard te rijden om de show te stelen. Zelfs als in Monaco rond rijdt kijkt iedereen je na.
Koepertwoensdag 29 oktober 2008 @ 11:28
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:20 schreef fathank het volgende:
Met een Veyron hoef je niet hard te rijden om de show te stelen. Zelfs als in Monaco rond rijdt kijkt iedereen je na.
Je snapt mn punt geloof ik niet helemaal.

Zo'n Supra zou ik kopen omdat ik belachelijk hard met n auto wil rijden, niet om de show te stelen (ja door zo hard te rijden misschien). Een Bentley zou ik kopen om de show te stelen. Werkt net zo goed (ok misschien minder) als een Veyron maar is goedkoper. En hard hoef je er niet mee te kunnen want dan zien mensen niet waar je in rijdt, en dat is t hele punt van de show stelen.

Een Veyron vind ik niet mooi, maar daarbij is ie ook gewoon erg duur..
fathankwoensdag 29 oktober 2008 @ 11:34
Point taken.
Kill_em_allwoensdag 29 oktober 2008 @ 11:46
Supra

F40
xFriendxwoensdag 29 oktober 2008 @ 13:30
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:46 schreef Kill_em_all het volgende:
Supra

F40
[ afbeelding ]
F40

Echt zo'n jongensdroom auto.
eer-ikwoensdag 29 oktober 2008 @ 21:17
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 13:30 schreef xFriendx het volgende:

[..]

F40

Echt zo'n jongensdroom auto.
ja echt
ik wil ook zo'n ding
Beste sportauto ooit.
tevebewoensdag 29 oktober 2008 @ 21:19
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:46 schreef Kill_em_all het volgende:
Supra

F40
[ afbeelding ]
Porno bak. Al moet ik toegeven dat ik een Supra fanboy ben
vanRillandBathwoensdag 29 oktober 2008 @ 22:47
Stefan, waarom rij je in een Japanner en kies je niet voor een Amerikaan?
tevebewoensdag 29 oktober 2008 @ 22:49
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:47 schreef vanRillandBath het volgende:
Stefan, waarom rij je in een Japanner en kies je niet voor een Amerikaan?
Hij rijdt in een Corvette Z06
vanRillandBathwoensdag 29 oktober 2008 @ 22:57
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:49 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hij rijdt in een Corvette Z06
O, dan is het goed. Werd even op het verkeerde been gezet door al zijn loftuitingen.
tevebedonderdag 30 oktober 2008 @ 00:01
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 22:57 schreef vanRillandBath het volgende:

[..]

O, dan is het goed. Werd even op het verkeerde been gezet door al zijn loftuitingen.
Hij heeft wel meedere Supra's gehad.
Mr_Moondonderdag 30 oktober 2008 @ 14:13
Dus?
In 1987 haalde men al 1800 pk uit een Pontiac Transam, die het record haalde als snelste legale personenauto (455 km/h).

eer-ikdonderdag 30 oktober 2008 @ 15:04
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 14:13 schreef Mr_Moon het volgende:
Dus?
In 1987 haalde men al 1800 pk uit een Pontiac Transam, die het record haalde als snelste legale personenauto (455 km/h).
[ afbeelding ]
Beste sportwagen ooit dus.
68Chevelledonderdag 30 oktober 2008 @ 15:46
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:04 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Beste sportwagen ooit dus.
Niet overnieuw gaan beginnen.
eer-ikdonderdag 30 oktober 2008 @ 15:46
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:46 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Niet overnieuw gaan beginnen.
Sorry
Kill_em_alldonderdag 30 oktober 2008 @ 17:02
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:46 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Niet overnieuw gaan beginnen.
hehe dat ding ziet er anders nog best wel bad ass uit
Grrrrrrrrzondag 9 november 2008 @ 17:32
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 11:33 schreef fathank het volgende:
Supra
[ afbeelding ]

Veyron
[ afbeelding ]

Al gaat een Supra 500 km/h, het blijft een Supra.
Dit
fathankmaandag 10 november 2008 @ 13:22
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:46 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Niet overnieuw opnieuw gaan beginnen.
johnwoomaandag 10 november 2008 @ 14:33
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 00:35 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

om met je eigen woorden te spreken:
Haha, wat een onzin.

De 2jz is naar duitsland gegaan omdat daar de ontwikkeling plaatvond voor de JTCC.
niet voor emissie eisen. onderblok en kop zijn gemaakt door yamaha, niet door duitsers. nagenoeg alle cilinderkoppen van toyota zijn trouwens van yamaha, zo niet alle.
Grappig dat je de Yamaha connectie noemt, want de 2JZ-G kop is er nu net eentje die door Toyota zelf is ontworpen, en niet door Yamaha Net als de 4A-G kop overigens. De 3S-G en 2ZZ-G zijn wel door Yamaha ontwikkeld. Yamaha maakt en levert trouwens wel een aantal onderdelen voor de 2JZ-G en 4A-G koppen, en heeft Toyota mogelijk geadviseerd bij het ontwerp, maar het is dus geen puur ingekochte techniek.
quote:
YAMAHA connection

The Yamaha connection needs to be mentioned: Yamaha developed the Toyota 2000GT and was a Toyota partner in the design of most Type G heads. Most engines/heads, including the 3SGE/3SGTE (now in it's 4th generation), the Previa specific 2TZFE/Z (no relation to the old T engines), and the newest 2ZZGE engines were and are still designed and cast by Yamaha. Yamaha also assembles most of the Toyota G model engines.

(The 4AGE and 2JZGE heads are proprietary Toyota designs and manufacture, although many components are still made and supplied by Yamaha).
Tjabbowoensdag 12 november 2008 @ 09:10
quote:
Op maandag 10 november 2008 14:33 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Grappig dat je de Yamaha connectie noemt, want de 2JZ-G kop is er nu net eentje die door Toyota zelf is ontworpen, en niet door Yamaha Net als de 4A-G kop overigens. De 3S-G en 2ZZ-G zijn wel door Yamaha ontwikkeld. Yamaha maakt en levert trouwens wel een aantal onderdelen voor de 2JZ-G en 4A-G koppen, en heeft Toyota mogelijk geadviseerd bij het ontwerp, maar het is dus geen puur ingekochte techniek.
[..]
zowel het onderblok als ook de kop zijn toch een doorontwikkeling van de 1jz? en daarbij had yamaha wel degelijk de hand in het design. ?
Dan zie ik het eigenlijk als dat toyota de dóórontwikkeling gedaan heeft van de 1jz kop.
BolleSmurfzondag 16 november 2008 @ 18:20
Exactly ... Auto rijden is geen kunst. Wegrijden met een auto met achterlijk veel pk's en geen grip hebben t/m 5e versnelling wel. Maw, het had sneller gekunt ..
Mind_Fuckmaandag 17 november 2008 @ 01:54


ahem...
Tjabbomaandag 17 november 2008 @ 13:29
quote:
jij hebt echt geen idee waar het topic over gaat of wel.
leolinedancemaandag 17 november 2008 @ 14:43
quote:
Op maandag 17 november 2008 13:29 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

jij hebt echt geen idee waar het topic over gaat of wel.
Leg het even uit. Aan dit soort loze opmerkingen hebben we ook niks.
Tjabbodinsdag 18 november 2008 @ 10:08
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Leg het even uit. Aan dit soort loze opmerkingen hebben we ook niks.
nee. laat hem het topic maar lezen.
Kom nou

loze kreten in een topic waarvan je wel de klok hebt horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt, dáár hebben we niets aan.
68Chevelledinsdag 18 november 2008 @ 17:11
Manchester man has world's fastest street racing car

By Bryan Schutt, Times Staff Writer Monday, November 17, 2008



Kyle Nosal/Staff Photo Rod Saboury shows what's under the hood of his 1963 Chevrolet Stingray Corvette Oct. 30 in his garage in Manchester.


Rod Saboury has distinguished himself by proving people wrong. Video

People in the drag racing industry said Saboury, a car enthusiast from Manchester, couldn’t build extreme race cars with-out having millions of dollars. He’s not a millionaire.

Car guys said he couldn’t go faster than 160 mph in a 1963 Corvette. He went over 200 mph.

They said he couldn’t drive the same car on the street because it’d be too radical. He’s put 700 miles on it cruising the streets during car shows.

No one believed a street car could run a quarter mile in under 7 seconds. He ran a 6.95 at 210 mph.

And in the process of turning heads and showing naysayers what he could do, Saboury has set the world record for the world’s fastest street car and rekindled what he’s always loved about cars in the decades he’s been working on them.

His 1963 Chevrolet Stingray Corvette set the record this summer, and did it in emphatic fashion.

The National Hot Rod Association keeps track of the world’s fastest street car record. To set it, Saboury had to complete the quarter mile run at a national event track, then have NHRA officials inspect and sign off on the car and the time slip.

His twin-turbo charged, 2,400 horsepower ‘Vette beat the previous record for a street car by almost an entire second. Saboury said the previous world record holder, Andy Frost, completed the quarter mile in about 7.6 seconds, or about 190 miles per hour.

GiSaEvrijdag 21 november 2008 @ 16:26
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:30 schreef StefanP het volgende:

[..]



En wat weet jij? Vertel eens, waar haal jij al die kennis vandaan? Vast weer een 15-jarig pubertje met een abonnement op de Autoweek. Een 911 ziet eruit alsof hij morgen pas uitgebracht wordt, in tegenstelling tot 99% van de auto's uit de jaren begin '90.

Kom, laat ik eens lachen om je onzin van A tot Z te ontkrachten.

Mooie looks - al genoemd. Tijdloos ontwerp.
Mooi interieur - de ultieme cockpit. Alles is om de driver heen gebouwd, het dash curvet naar je toe, ideale zitpositie, werkelijk alles pikzwart in badass-uitvoering.
Vooruitstrevende techniek - pardon? Durf je dit werkelijk te noemen? Kansloos figuur. De flat-six is de beste motor die ooit ontworpen is. Het kostte subaru 15 jaar om een dergelijk boxer model te ontwerpen De 911 zit van voor tot achter vol met vooruitstrevende techniek. Wat een grap.
Betrouwbaarheid - hahaha. Supras zijn het toonbeeld van betrouwbaarheid. Noem eens een andere sportauto waar je probleemloos 5x het originele vermogen uit haalt? Waar je na 500000km de originele boost nog probleemloos met 700pk rondrijdt? Je Honda's, toyota's en mitsubishi's kun je om de 1000km helemaal door de fabriek laten services omdat er wederom iets mis mee is... 911's doen het gewoon altijd.
Snelheid - wat? Waar blijft de Veyron dan? Een 911 gembella gaat namelijk gewoon harder zoals je ziet, zowel kwa top als kwa acceleratie. En dan hebben we het nog niet eens over alle andere hedendaagse "exoten," die helemaal kapot gereden worden door een duitse aap ontworpen door de beste engineur ooit.

Maar goed, je hebt natuurlijk zelf een brabus en een 911 in de garage staan. Het is helemaal niet zo dat je in een 1.1tje rijdt en jouw tuning-wereld bestaat uit tupperware en scoobies met en knalpijp eronder. Wat weet ik nou... ik ga wekelijks naar meets met Porsches, Vipers en Supras. Jeweetwel, echte tuning.
Paar dingetjes verandert, en de tekst klopt nogsteeds

Nog een extra schop richting toyota, 's werelds eerste hybride is in 1900 al door ene Ferdinand Porsche gemaakt, en toyota doet nu alsof ze space-technology hebben

[ Bericht 4% gewijzigd door GiSaE op 21-11-2008 16:32:06 ]