abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:32:03 #151
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_62726098
Ja hoor, ik denk dat we 't tot op zekere hoogte wel eens zijn. Alleen ben ik wat behoudender als het om de veiligheid van het kind gaat en jij vind dat de ouders toch wel wat meer het voordeel van de twijfel mogen krijgen.

Goede voorlichting en desnoods afspraken maken van te voren over de begeleiding en hoe en wanneer men zelf thuis voor het kindje mag gaan zorgen. Aspirant of a.s. ouders voor een oefenpop laten zorgen, hoewel dat natuurlijk echt niet hetzelfde is als een levende baby.

Kortom erg voorzichtig zijn om ongelukken te voorkomen. Zal in de praktijk overgens best erg lastig zijn.

En wat dit geval betreft : als het aan mij licht mogen de ouders zodra dat kan best zelf voor hun kindje gaan zorgen hoor. Is voor het kind ook het fijnste. Ieder kind wil toch immers het liefst lekker en veilig thuis bij de ouders zijn ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_62726655
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 15:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ook niet, kan voor de kinderen ook juist averechts werken.
Probleem is met een pasgeborene dat het zo gemakkelijk fataal kan uitpakken. Laten ze dan de ouders regelmatig en onder goede toezicht voor het kindje zorgen totdat het wat beter bestand is tegen wat- er- ook -maar- fout- kan- gaan, de ouders krijgen op die manier te kans om te wennen aan de omgang en de verzorging. Dan kan men daarná bekijken of de ouders het aankunnen of niet en welke hulp ze eventueel nodig hebben.
tja, maar door dit kindje bij voorbaat uit huis te plaatsen krijgen ze dus nog niet eens de kans om het te leren, onder toezicht .. en gezien de situatie, er is hulpverlening en een betrokken omgeving, lijkt mij dat je kan verwachten dat het stel zeker in het begin niet alleen gelaten wordt ..
En zo, zonder enig onderzoek uit huis plaatsen omdat er iemand 'sterke twijfels' heeft, en dan meteen na de geboorte .. zo beschadig je mensen, dat baby'tje hoort zich nu te hechten aan zijn moeder en de moeder aan haar kleintje, de eerste dagen zijn zo belangrijk wat dat aangaat ..
en nee, dat is geen ramp, maar het is wel een beschadiging, een hechting-stoornis, die je de rest van je leven meedraagt ..

maar ja, het werkgedeelte van maandag is voorbij .. ben wel benieuwd eigenlijk ..
want zoals gezegd, het gebeurt op basis van wat 'sterke twijfels' die zonder verder onderzoek voor waar worden aangenomen .. en dat vind ik een nogal eng idee
pleased to meet you
pi_62726663
Bizarre gedachte om zwakzinnigen geen kinderen te gunnen. Wat is de volgende stap: iedereen met een IQ onder de 90 verplicht laten steriliseren? Iedere maatschappij heeft nou eenmaal een verstandelijke ondergrens en als je eenmaal aan de reeds aanwezige ondergrens gaat tornen, is het einde zoek. Dan komt er een tijd dat metselaars en bankwerkers hun vruchtbaarheid niet meer zeker zijn .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_62726910
Toevallig heb ik een bevriend stel die minder begaafd zijn (zuurstof tekort bij de geboorte bij een). Beide werken bij 'paswerk', sociale werkplaats. Beiden verdienen daar een normaal inkomen (echt geen slecht inkomen btw), en ze wilden gaan samenwonen. Dat is inmiddels ook gebeurt, en tot nu toe gaat alles okay.

De twee willen ook heel graag trouwen, maar verder dan verloven mag niet.
Ze zijn nu dan ook al 4 jaar verloofd...En iedere 2 maanden komt er iemand langs om te kijken of het huis nog wel netjes is enz. Als ze zich ook maar 1 dag ziekmelden op werk, staat er iemand voor de deur.

Ze hebben verders geen hulp o.i.d. nodig, misschien ooit wel, maar ik kan niet in de toekomst kijken. Tot nu toe gaat alles goed.

Toen ze samen wilden gaan wonen is er met (eigenlijk voornamelijk) de vrouw in kwestie heel veel gesproken over voorbehoedsmiddelen, en dat het beter zou zijn als ze GEEN kinderen zouden krijgen. Maar het blijft hun eigen keus.
Het gekke is dat ze wel mogen stemmen bij verkiezingen.
Make my day!
pi_62727042
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:22 schreef SHE het volgende:
Denken dat je recht hebt op van alles en nog wat, zonder aan je plichten te kunnen voldoen is arrogant. En dom, en ook nog eens vreselijk tragisch.
Helemaal mee eens.
pi_62728099
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:55 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Waarmee .. met het uitgangspunt dat je geen rechten hebt, maar die dus blijkbaar wel kan 'verdienen' door het vervullen van 'je plichten' ?

Wat zijn die plichten dan wel, zou je die even willen definiëren ?
pleased to meet you
pi_62728460
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:22 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja, en iedereen heeft recht op kittens, puppies en visjes.
Je hebt helemaal geen enkel recht, je hebt alleen maar plichten.
Als mensen iets vaker hun hoofd uit hun aars zouden trekken, dan zou de wereld ook niet vol met imbecielen en verwaarloosde wezens zitten.

Ik weet niet welke wet jij aanhaalt, maar onze grondwet garandeert ons toch een aantal rechten.
quote:
Denken dat je recht hebt op van alles en nog wat, zonder aan je plichten te kunnen voldoen is arrogant. En dom, en ook nog eens vreselijk tragisch.
Uh, welke plichten moet je aan voldoen om recht te hebben op een kind? Waar staat dat?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_62728559
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

We kunnen de hulpverleners wel voor belangrijker zaken gebruiken dan om een stel duidelijk niet geschikte ouders er van te weerhouden hun kind kwaad te doen.
Ik heb trouwens vaker in de krant gelezen over dergelijke gevallen waarbij de hulpverleners er net op het verkeerde moment ff niet waren met alle fatale gevolgen vandien voor de baby !
De ouders zijn dan niet - helemaal of helemaal niet- toerekenings vatbaar en als het ff meezit fokken ze gewoon weer een volgend speeltje

Mja iedereen heeft récht op een kind toch ? Sta er vaker van te kijken dat sommige mensen abortus afkeuren want het kind heeft recht op leven en zodra het leeft is het opeens niet meer zó belangrijk want de ouders hebben recht op een kind.

Een kind is géén bezit en heeft recht op een goed en veilig leven. Als de ouders letterlijk te dom zijn om de rechten van hun kind te onderkennen en te respecteren moet je ingrijpen !
Helemaal mee eens MAAR mijn punt is dus dat dit nooit te voorspellen valt met zekerheid. Ja, je hebt een 2/3 kans als ik mij niet vergis als de verzorgende ouder zwakbagaafd is. Maar vantevoren weet je ook niet of een gezonde jongeman met een goede baan aan het zuipen slaat oid, of emotioneel compleet tekort schiet, of ervandoor gaat achteraf omdat hij kinderen toch niet zo vindt.,
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_62728697
Wat meer bescheidenheid zou ons sieren. Het geluk om EN de vruchtbaarheid te hebben om een kindje te kunnen krijgen, EN de verstandelijke en emotionele volwassenheid te hebben om dat kindje te kunnen geven wat het nodig heeft, is een geluk dat niet iedereen gegeven is. Het is, zoals SHE zegt, een voorrecht. Een geluk. Geen vanzelfsprekendheid a la "alles wat een ander heeft, moet en zal ik automatisch ook".
pi_62728710
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:44 schreef cultheld het volgende:
Bizarre gedachte om zwakzinnigen geen kinderen te gunnen. Wat is de volgende stap: iedereen met een IQ onder de 90 verplicht laten steriliseren? Iedere maatschappij heeft nou eenmaal een verstandelijke ondergrens en als je eenmaal aan de reeds aanwezige ondergrens gaat tornen, is het einde zoek. Dan komt er een tijd dat metselaars en bankwerkers hun vruchtbaarheid niet meer zeker zijn .
Natuurlijk gaat dat ook wel erg ver, maar het biedt wel ruimte voor wat gefilosofeer. Exacte cijfers weet ik niet, maar lager opgeleide mensen krijgen volgens mij gemiddeld meer kinderen. Deze groep is al groter, en zal hierdoor vele malen harder groeien dan de groep hoog opgeleiden. Ik begrijp dat intelligente ouders ook lang niet altijd intelligente en laag opgeleide mensen domme kinderen krijgen. Evengoed speelt opvoeding zo'n grote rol bij vorming, kansen etc. dat er wel wat voor valt te zeggen dat de kans groter is voor kinderen van intelligente ouders dat zij zelf ook succesvol zullen zijn.Leidt dit op den duur niet tot een steeds kleinere, maar sterke elite?
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:48:26 #161
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_62728897
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:43 schreef ShadyLane het volgende:
Wat meer bescheidenheid zou ons sieren. Het geluk om EN de vruchtbaarheid te hebben om een kindje te kunnen krijgen, EN de verstandelijke en emotionele volwassenheid te hebben om dat kindje te kunnen geven wat het nodig heeft, is een geluk dat niet iedereen gegeven is. Het is, zoals SHE zegt, een voorrecht. Een geluk. Geen vanzelfsprekendheid a la "alles wat een ander heeft, moet en zal ik automatisch ook".
Nee, het is naief en een illusie om te denken dat iedereen die kinderen krijgt daar goed mee om gaat. In de hele natuur bestaat zoiets niet en dat is ook niet in regeltjes vast te leggen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_62729041
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:43 schreef ShadyLane het volgende:
aah, dus iedereen met een IQ boven de xyz heeft de verstandelijke en emotionele volwassenheid om een kindje te kunnen geven wat het nodig heeft ..
pleased to meet you
pi_62729063
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:48 schreef Posdnous het volgende:
Nee, het is naief en een illusie om te denken dat iedereen die kinderen krijgt daar goed mee om gaat.
Dat denk ik ook helemaal niet. Ik schreef enkel dat ik het met SHE eens ben in haar ergernis over hoe iedereen overal maar recht op meent te hebben, zelfs als het gaat om de zorg voor kwestbare levende wezens.
pi_62729146
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:52 schreef moussie het volgende:
aah, dus iedereen met een IQ boven de xyz heeft de verstandelijke en emotionele volwassenheid om een kindje te kunnen geven wat het nodig heeft ..
Ik deed daarnet nog een poging te reageren op iets dat mij in de mond werd gelegd, maar jij legt me zulke aperte onzin in de mond dat ik het bij deze opgeef. Quod scripsi, scripsi en ieder moet daar maar vooral de meest bizarre interpretaties op loslaten als ie dat wil.
pi_62729817
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:43 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat dat ook wel erg ver, maar het biedt wel ruimte voor wat gefilosofeer. Exacte cijfers weet ik niet, maar lager opgeleide mensen krijgen volgens mij gemiddeld meer kinderen. Deze groep is al groter, en zal hierdoor vele malen harder groeien dan de groep hoog opgeleiden. Ik begrijp dat intelligente ouders ook lang niet altijd intelligente en laag opgeleide mensen domme kinderen krijgen. Evengoed speelt opvoeding zo'n grote rol bij vorming, kansen etc. dat er wel wat voor valt te zeggen dat de kans groter is voor kinderen van intelligente ouders dat zij zelf ook succesvol zullen zijn.Leidt dit op den duur niet tot een steeds kleinere, maar sterke elite?
Ik weet een veel betere oplossing voor dat probleem . Voortaan alleen nog kinderbijslag verstrekken voor de eerste 2 kinderen (uitzonderingen bij tweelingen na het eerste kind e.d. ) in een gezin; dan komen er veel minder nieuwe kinderrijke, maar kansarme gezinnen van de grond, die de maatschappij mogelijk tot last zijn.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_62730634
Er is in de VS onderzoek gedaan naar de relatie tussen IQ en vruchtbaarheid, en het zou me niet verbazen als dit ook in Nederland opgaat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dysgenetica
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:12 schreef cultheld het volgende:
Ik weet een veel betere oplossing voor dat probleem . Voortaan alleen nog kinderbijslag verstrekken voor de eerste 2 kinderen (uitzonderingen bij tweelingen na het eerste kind e.d. ) in een gezin; dan komen er veel minder nieuwe kinderrijke, maar kansarme gezinnen van de grond, die de maatschappij mogelijk tot last zijn.
Ga jij maar eens aan een stel idioten uitleggen dat ze niet mogen neuken, en als ze dat doen, dat die vervelende condoom er dan om moet, of dat Truus elke dag een pilletje moet nemen, ook al is het heel moeilijk om dat niet te vergeten. En dat (terwijl je dom aangekeken wordt) ze maar voor de eerste twee kindjes geld van de overheid krijgen.

De werkelijkheid is dat er om de haverklap kinderen van idioten uit huis geplaatst worden omdat ze verwaarloosd worden, en dan maken ze gewoon een nieuw kindje. Maar voor mensen met een IQ tussen de 85 en 100 zou het misschien werken.

Sterilisatie zou een goede oplossing zijn, vooral in de gevallen waar de retardatie erfelijk is, maar daar zijn toch een hoop mensen huiverig voor.
  † In Memoriam † maandag 27 oktober 2008 @ 20:42:45 #167
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_62730972
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:51 schreef agter het volgende:

Het gekke is dat ze wel mogen stemmen bij verkiezingen.
Dat wist ik niet , eigenlijk klopt dat niet .
pi_62730985
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:54 schreef ShadyLane het volgende:
Ik deed daarnet nog een poging te reageren op iets dat mij in de mond werd gelegd, maar jij legt me zulke aperte onzin in de mond dat ik het bij deze opgeef. Quod scripsi, scripsi en ieder moet daar maar vooral de meest bizarre interpretaties op loslaten als ie dat wil.
Ze zitten je gewoon een beetje te stangen om te zien of je een Nazi of iets van die strekking bent.

Ik zou persoonlijk het steriliseren van iedereen met een IQ onder de 85 een uitstekend initiatief vinden, maar de meerderheid leeft blijkbaar liever in een samenleving waar de idioten de dienst uit maken. Het zou ook goed voor de economie zijn.

http://en.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:53:41 #169
78780 deedeetee
pi_62731350
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:39 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Helemaal mee eens MAAR mijn punt is dus dat dit nooit te voorspellen valt met zekerheid. Ja, je hebt een 2/3 kans als ik mij niet vergis als de verzorgende ouder zwakbagaafd is. Maar vantevoren weet je ook niet of een gezonde jongeman met een goede baan aan het zuipen slaat oid, of emotioneel compleet tekort schiet, of ervandoor gaat achteraf omdat hij kinderen toch niet zo vindt.,
Als je het niet weet omdat er geen aanwijzing is, is het domweg een ander verhaal.
Ik vind dat dus geen goed argument om dan maar niet op te treden wanneer je het wél weet dat er grote problemen kunnen komen omdat de ouders zwakbegaafd zijn.
pi_62732217
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:54 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Waarom voer je het dan als een argument waarmee de minder bedeelde zijn 'recht' kan worden ontnomen ?
Of je het goed doet als ouder kan je pas zien op het moment dat het gebeurt namelijk, en dat telt voor zowel IQ 85 als voor IQ 140 .. wat geeft iemand met een hoger IQ wel het recht, aan welke 'plichten' heeft die voldaan om zijn kind wel te 'mogen' hebben ?
pleased to meet you
pi_62732419
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als je het niet weet omdat er geen aanwijzing is, is het domweg een ander verhaal.
Ik vind dat dus geen goed argument om dan maar niet op te treden wanneer je het wél weet dat er grote problemen kunnen komen omdat de ouders zwakbegaafd zijn.
dat zou dus ook een argument kunnen zijn om tienermoeders die met hun dikke buik op straat zijn gezet/weg zijn gelopen hun kind af te pakken .. daar weet je toch ook dat er grote problemen kunnen komen, aanwijzingen zat ..
pleased to meet you
pi_62732861
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:20 schreef moussie het volgende:
Of je het goed doet als ouder kan je pas zien op het moment dat het gebeurt namelijk, en dat telt voor zowel IQ 85 als voor IQ 140 .. wat geeft iemand met een hoger IQ wel het recht, aan welke 'plichten' heeft die voldaan om zijn kind wel te 'mogen' hebben ?
Wat geeft de staat het recht om kinderen van ouders af te pakken? En jij bent dus blijkbaar ook een voorstander van het vrijelijk verstrekken van vuurwapens omdat je pas kan zien dat iemand ongeschikt is om een vuurwapen te dragen als het gebeurt?

En als het gebeurt, mogen deze ouders dan gesteriliseerd worden, of moet de overheid dan netjes wachten tot het wederom 'gebeurt' - want de tweede of derde of vierde keer kan het toch hartstikke goed gaan?

Weer een heerlijke linkse bende in dit topic.
pi_62733108
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:35 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Wat geeft de staat het recht om kinderen van ouders af te pakken?
Het gegeven dat een kind zwaar verwaarloosd wordt of zelfs mishandeld bijvoorbeeld. Een kind is niet het bezit van ouders waarmee ze kunnen doen of laten wat ze willen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62733595
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:35 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Wat geeft de staat het recht om kinderen van ouders af te pakken? En jij bent dus blijkbaar ook een voorstander van het vrijelijk verstrekken van vuurwapens omdat je pas kan zien dat iemand ongeschikt is om een vuurwapen te dragen als het gebeurt?

En als het gebeurt, mogen deze ouders dan gesteriliseerd worden, of moet de overheid dan netjes wachten tot het wederom 'gebeurt' - want de tweede of derde of vierde keer kan het toch hartstikke goed gaan?

Weer een heerlijke linkse bende in dit topic.
Leuke vergelijking, trek hem eens echt door ..
dan kom je bij : niemand mag kinderen krijgen tot die bewezen heeft het ook echt aan te kunnen .. dan gaat de staat dus bepalen aan welke criteria je moet voldoen voor je een kindje mag krijgen en houden ..
leuke wereld dat .. lijkt wel zo'n linkse heilstaat, de maakbare maatschappij
pleased to meet you
pi_62733746
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:42 schreef Monolith het volgende:
Het gegeven dat een kind zwaar verwaarloosd wordt of zelfs mishandeld bijvoorbeeld. Een kind is niet het bezit van ouders waarmee ze kunnen doen of laten wat ze willen.
Dus het kind is het eigendom van de staat?

En wat geeft de staat het recht om geld van de bevolking af te nemen om daar een stel idioten van in leven te houden, en die zelfs de kans te geven om nog meer kleine idiootjes te baren die vervolgens bezigheid therapie moeten krijgen?
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:59:48 #176
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_62733842
Als de Staat zich zo druk maakt over kinderen van mensen met een laag IQ moet de Staat die mensen steriliseren. Preventief ingrijpen scheelt een heleboel ellende, lijkt alleen een beetje veel op Duitsland 33-45.
Als het al tot een geboorte komt vind ik dat mensen de kans moeten hebben fouten te maken voordat ze geholpen/gestraft worden. Net zoals dat voor normale burgers geldt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_62734178
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:59 schreef Hyperdude het volgende:
Als de Staat zich zo druk maakt over kinderen van mensen met een laag IQ moet de Staat die mensen steriliseren. Preventief ingrijpen scheelt een heleboel ellende, lijkt alleen een beetje veel op Duitsland 33-45.
Ik denk niet dat er makkelijk een meerderheid voor te vinden is, maar het zou een mooi streven zijn als mensen die voorstander zijn zich niet monddood voelen en Hitler gewoon een two thumbs up kunnen geven voor zijn sterilisatie beleid.
pi_62734406
Er komt zometeen een item over bij NOVA.

Volgens mij zijn het enorm lieve schatten die mensen, met een hart van goud en de beste bedoelingen, maar probeer je eens in te leven dat je een normaal begaafde tienjarige bent en dit zijn je ouders. Dan ben jij de ouder. Het is gewoon niet anders.
pi_62734430
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:57 schreef SeventhWave het volgende:

[..]

Dus het kind is het eigendom van de staat?
Zucht, waarom lopen hier toch zoveel logisch gehandicapten rond? Niet A -> B is alleen een geldig wanneer A en B een partitie vormen. Er zijn hier echter nog genoeg andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld dat een kind geen eigendom is, maar een individu dat ook recht heeft op een menswaardig bestaan.
quote:
En wat geeft de staat het recht om geld van de bevolking af te nemen om daar een stel idioten van in leven te houden, en die zelfs de kans te geven om nog meer kleine idiootjes te baren die vervolgens bezigheid therapie moeten krijgen?
Basale menselijkheid, Dr. Mengele.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_62735553
Da's natuurlijk gruwelijk, als zo'n figuur letterlijk over jouw geval suggereert dat het kind zou kunnen omkomen.

Ik blijf verder bij mijn eerdere mening hoor, maar die opmerking vond ik toch wat lomp.
pi_62735796
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:12 schreef ShadyLane het volgende:

Volgens mij zijn het enorm lieve schatten die mensen, met een hart van goud en de beste bedoelingen, maar probeer je eens in te leven dat je een normaal begaafde tienjarige bent en dit zijn je ouders. Dan ben jij de ouder. Het is gewoon niet anders.

Zo is het. Ouders met het verstand van een kind moeten dan een kind opvoeden. Zeer onwenselijk.
pi_62736492
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:12 schreef ShadyLane het volgende:

Maar dat gebeurt dus ook bij mensen met een ander handicap, dat een kind in zo'n huishouden verzorgende taken heeft die ' normaal' gesproken bij de ouder horen .. dan zou het kindje van mijn vriendin die MS kreeg na de bevalling ook afgepakt moeten worden bvb

Heb Nova gezien trouwens .. ronduit schandalig hoe dat is gegaan, lijkt wel een raar potje paniekvoetbal .. zo ga je niet met mensen om .. punt

En tja, de wijze les hieruit is dus dat je maar geen hulpverleners moet gaan opzoeken want dan kan je je kind kwijt raken .. goed gedaan kinderbescherming ..
pleased to meet you
pi_62736561
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:45 schreef kriele het volgende:

[..]

Zo is het. Ouders met het verstand van een kind moeten dan een kind opvoeden. Zeer onwenselijk.
die vader zat anders heel volwassen te vertellen dat die maar niet zegt wat die echt denkt, want dan ziet die zijn kind nooit meer terug .. dus zo kinderachtig is die niet
pleased to meet you
pi_62737272
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:03 schreef moussie het volgende:
Maar dat gebeurt dus ook bij mensen met een ander handicap, dat een kind in zo'n huishouden verzorgende taken heeft die ' normaal' gesproken bij de ouder horen .. dan zou het kindje van mijn vriendin die MS kreeg na de bevalling ook afgepakt moeten worden bvb
Jij schuift de hele opvoeding, emotionele ondersteuning, raad en daad etc voor het gemak maar even op een hoop met koken en stofzuigen?
pi_62737725
Prima al moeten ze de grens even verhogen naar 120.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:39:30 #186
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_62737807
Enerzijds is het knetter-onverantwoord om twee verstandelijk gehandicapte ouders de verantwoordelijkheid te geven om voor een baby te laten zorgen, en ook als de kinderen opgroeien levert het tal van problemen op.
Anderzijds zal niemand zijn vingers willen branden aan het afdwingen van een ouderschapskeuring, want wie bepaalt de minimumeisen? Bovendien is het onherroepelijk een geleidende schaal, als je er eenmaal mee begint zal het niet lang duren voordat de lat van "minimaal opvoedkundig" naar "sociaal wenselijk" wordt getild.

Dus zal het er wel op neerkomen dat men dergelijke zwangerschappen aan alle kanten zal proberen te voorkomen en ontmoedigen, en wanneer twee verstandelijk gehandicapte mensen toch een kind krijgen, om dat dan maar zoveel mogelijk in goede banen proberen te leiden van buitenaf. Wat nu volgens mij ook al het geval is.

Het zou me verbazen als er een andere richting gekozen wordt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_62738275
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:24 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Jij schuift de hele opvoeding, emotionele ondersteuning, raad en daad etc voor het gemak maar even op een hoop met koken en stofzuigen?
een opvoeding die in dit geval grotendeels gedaan werd door het sociale netwerk, moeders lag om de haverklap in het ziekenhuis .. dus dat beantwoorden van vragen om raad en daad gebeurd dan al gauw door derden, het netwerk .. feitelijk zelfs een verrijking voor een kind, advies/input krijgen uit meerdere bronnen, als het kind van een intelligente ouder het grootste gedeelte van de dag door derden verzorgd kan worden, waarom is dat dan ineens schadelijk als dat gebeurt bij een kind van minder begaafde ouders ?

en emotionele ondersteuning, denk je dat die niet geboden kan worden door iemand met een minder IQ, die kan je niet die knuffel geven, die re-assurance dat die van je houd, no matter what .. ? Of zijn het alleen de verstandelijk gehandicapte ouders die hun kinderen niet begrijpen, dus niet de juiste/nodige feedback kunnen geven ?
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2008 @ 01:05:11 #188
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_62739493
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:51 schreef agter het volgende:
Toevallig heb ik een bevriend stel die minder begaafd zijn (zuurstof tekort bij de geboorte bij een). Beide werken bij 'paswerk', sociale werkplaats. Beiden verdienen daar een normaal inkomen (echt geen slecht inkomen btw), en ze wilden gaan samenwonen. Dat is inmiddels ook gebeurt, en tot nu toe gaat alles okay.

De twee willen ook heel graag trouwen, maar verder dan verloven mag niet.
Dit stel is getrouwd
pi_62740257
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:12 schreef Monolith het volgende:
Zucht, waarom lopen hier toch zoveel logisch gehandicapten rond? Niet A -> B is alleen een geldig wanneer A en B een partitie vormen. Er zijn hier echter nog genoeg andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld dat een kind geen eigendom is, maar een individu dat ook recht heeft op een menswaardig bestaan.
Rechten zijn als religies, de mensen die erin geloven preken het als de absolute waarheid. Maar net als religie leid het voornamelijk naar bekrompenheid en een sadomasochistische vorm van oppressie.

Hoe is het laten opvoeden van een normaal kind door twee mongolen menswaardig? En wat is menswaardig?
pi_62740333
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:45 schreef kriele het volgende:

[..]

Dus bij tienermoeders ook de kinderen weghalen?
pi_62741001
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar hier wordt op de voorhand al verondersteld dat deze mensen niet aan die plichten kunnen voldoen, terwijl ze al jaren prima functioneren zonder hulp en schijnbaar zo verstandig zijn om hulp te vragen nu dat nodig is.

Waar trek jij de grens?
Mag een blind echtpaar kinderen krijgen? Of een doof echtpaar?
Mag een homo-echtpaar kinderen krijgen/adopteren?
Mag een vrouw alleen ervoor kiezen om alleen een kind te krijgen, of pas wanneer ze kan aantonen dat haar financiele middelen toereikend zijn?
Mag iemand met een IQ van 90 kinderen krijgen, of geldt dat pas bij een IQ van minder dan 70?
Er zijn vele bekende Nederlanders met een heel laag IQ, die mogen allemaal geen kinderen krijgen? Ze functioneren verder prima.

Wie bepaalt dat?
Volstrekt onbelangrijke vraag, doet totáál niet terzake. Als "de maatschappij" besluit dat mensen "met een laag IQ" géén kinderen mogen krijgen, dan is dát de grens. Er wordt geen jurisprudentie gekweekt oid, het is niet automatisch zo dat bijvoorbeeld ook arme mensen dan maar geen kinderen mogen krijgen. Dat is weer een andere discussie.

En kinderen krijgen is absoluut geen recht. Alleen is een laag IQ mijns inziens een slechte graadmeter, omdat ook mensen met een hoog IQ slechte ouders kunnen wezen. Ik ben er dan ook voor om alleen die mensen een kindverbod op te leggen waarbij het al een keer misgegaan is. Evidente gevallen (zoals mentale retardatie) zouden wat mij betreft ook geen kinderen mogen krijgen, alleen hoe handhaaf je zo'n verbod op een moreel aanvaardbare wijze?
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_62741117
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 05:42 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dus bij tienermoeders ook de kinderen weghalen?
Neuh want zelfs die zijn verstandiger. Behalve als ze drugsverslaafd zijn, agressief zijn of weet ik wat, maar dat is natuurlijk een uitzondering die altijd opgaat.
pi_62741186
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:19 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Neuh want zelfs die zijn verstandiger.
Hoe bedoel je verstandiger? Ongewenst zwanger raken in de tijd dat de condooms en de pil op de kleuterschool worden besproken lijkt me nou niet een teken van het hebben van enig verstand in je sodemieter?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:36:36 #194
78780 deedeetee
pi_62741346
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:24 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hoe bedoel je verstandiger? Ongewenst zwanger raken in de tijd dat de condooms en de pil op de kleuterschool worden besproken lijkt me nou niet een teken van het hebben van enig verstand in je sodemieter?
Nou het gebeurt volwassen vrouwen ook wel 'ns dat ze per ongeluk zwanger worden hoor.....
Ongeluk zit in een klein hoekje
pi_62741585
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:43 schreef Max_Pain het volgende:
Die ouders hebben geen laag I.Q., ze zijn zwakzinnig
Jusqu'ici tout va bien...
pi_62741860
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 08:36 schreef deedeetee het volgende:
Nou het gebeurt volwassen vrouwen ook wel 'ns dat ze per ongeluk zwanger worden hoor.....
Toch gebeuren die ongelukjes bij sommige mensen in de samenleving wel iets vaker dan de kansrekening 'toelaat'. Toeval? Nee, daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
pi_62741962
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:43 schreef Max_Pain het volgende:
Die ouders hebben geen laag I.Q., ze zijn zwakzinnig
Zwakzinnigheid is juist gebaseerd op het lage IQ. Oorzaken kunnen bijvoorbeeld in het syndroom van Down liggen.

50-70 licht zwakzinnig (Kelly, feestneus Bonnie en een chimpansee)
35-50 matig zwakzinnig
20-35 ernstig zwakzinnig
<20 diep zwakzinnig
pi_62742115
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:08 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Zwakzinnigheid is juist gebaseerd op het lage IQ. Oorzaken kunnen bijvoorbeeld in het syndroom van Down liggen.

50-70 licht zwakzinnig (Kelly, feestneus Bonnie en een chimpansee)
35-50 matig zwakzinnig
20-35 ernstig zwakzinnig
<20 diep zwakzinnig
ja maar zo geeft de TT een verkeerde suggestie
Jusqu'ici tout va bien...
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:27:12 #199
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_62742342
quote:

[..]

Noem jij neuken een ongeluk
pi_62742422
quote:

[..]

Het was niet persoonlijk hoor. Ik gok dat je ouders best blij met je waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')