Ik denk niet dat er makkelijk een meerderheid voor te vinden is, maar het zou een mooi streven zijn als mensen die voorstander zijn zich niet monddood voelen en Hitler gewoon een two thumbs upquote:Op maandag 27 oktober 2008 21:59 schreef Hyperdude het volgende:
Als de Staat zich zo druk maakt over kinderen van mensen met een laag IQ moet de Staat die mensen steriliseren. Preventief ingrijpen scheelt een heleboel ellende, lijkt alleen een beetje veel op Duitsland 33-45.
Zucht, waarom lopen hier toch zoveel logisch gehandicapten rond? Niet A -> B is alleen een geldig wanneer A en B een partitie vormen. Er zijn hier echter nog genoeg andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld dat een kind geen eigendom is, maar een individu dat ook recht heeft op een menswaardig bestaan.quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:57 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Dus het kind is het eigendom van de staat?
Basale menselijkheid, Dr. Mengele.quote:En wat geeft de staat het recht om geld van de bevolking af te nemen om daar een stel idioten van in leven te houden, en die zelfs de kans te geven om nog meer kleine idiootjes te baren die vervolgens bezigheid therapie moeten krijgen?
quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:12 schreef ShadyLane het volgende:
Er komt zometeen een item over bij NOVA.
Volgens mij zijn het enorm lieve schatten die mensen, met een hart van goud en de beste bedoelingen, maar probeer je eens in te leven dat je een normaal begaafde tienjarige bent en dit zijn je ouders. Dan ben jij de ouder. Het is gewoon niet anders.
Maar dat gebeurt dus ook bij mensen met een ander handicap, dat een kind in zo'n huishouden verzorgende taken heeft die ' normaal' gesproken bij de ouder horen .. dan zou het kindje van mijn vriendin die MS kreeg na de bevalling ook afgepakt moeten worden bvbquote:Op maandag 27 oktober 2008 22:12 schreef ShadyLane het volgende:
Er komt zometeen een item over bij NOVA.
Volgens mij zijn het enorm lieve schatten die mensen, met een hart van goud en de beste bedoelingen, maar probeer je eens in te leven dat je een normaal begaafde tienjarige bent en dit zijn je ouders. Dan ben jij de ouder. Het is gewoon niet anders.
die vader zat anders heel volwassen te vertellen dat die maar niet zegt wat die echt denkt, want dan ziet die zijn kind nooit meer terug .. dus zo kinderachtig is die nietquote:Op maandag 27 oktober 2008 22:45 schreef kriele het volgende:
[..]
Zo is het. Ouders met het verstand van een kind moeten dan een kind opvoeden. Zeer onwenselijk.
Jij schuift de hele opvoeding, emotionele ondersteuning, raad en daad etc voor het gemak maar even op een hoop met koken en stofzuigen?quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:03 schreef moussie het volgende:
Maar dat gebeurt dus ook bij mensen met een ander handicap, dat een kind in zo'n huishouden verzorgende taken heeft die ' normaal' gesproken bij de ouder horen .. dan zou het kindje van mijn vriendin die MS kreeg na de bevalling ook afgepakt moeten worden bvb
een opvoeding die in dit geval grotendeels gedaan werd door het sociale netwerk, moeders lag om de haverklap in het ziekenhuis .. dus dat beantwoorden van vragen om raad en daad gebeurd dan al gauw door derden, het netwerk .. feitelijk zelfs een verrijking voor een kind, advies/input krijgen uit meerdere bronnen, als het kind van een intelligente ouder het grootste gedeelte van de dag door derden verzorgd kan worden, waarom is dat dan ineens schadelijk als dat gebeurt bij een kind van minder begaafde ouders ?quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:24 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Jij schuift de hele opvoeding, emotionele ondersteuning, raad en daad etc voor het gemak maar even op een hoop met koken en stofzuigen?
Dit stel is getrouwdquote:Op maandag 27 oktober 2008 18:51 schreef agter het volgende:
Toevallig heb ik een bevriend stel die minder begaafd zijn (zuurstof tekort bij de geboorte bij een). Beide werken bij 'paswerk', sociale werkplaats. Beiden verdienen daar een normaal inkomen (echt geen slecht inkomen btw), en ze wilden gaan samenwonen. Dat is inmiddels ook gebeurt, en tot nu toe gaat alles okay.
De twee willen ook heel graag trouwen, maar verder dan verloven mag niet.
Rechten zijn als religies, de mensen die erin geloven preken het als de absolute waarheid. Maar net als religie leid het voornamelijk naar bekrompenheid en een sadomasochistische vorm van oppressie.quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:12 schreef Monolith het volgende:
Zucht, waarom lopen hier toch zoveel logisch gehandicapten rond? Niet A -> B is alleen een geldig wanneer A en B een partitie vormen. Er zijn hier echter nog genoeg andere mogelijkheden. Bijvoorbeeld dat een kind geen eigendom is, maar een individu dat ook recht heeft op een menswaardig bestaan.
Dus bij tienermoeders ook de kinderen weghalen?quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:45 schreef kriele het volgende:
[..]
Zo is het. Ouders met het verstand van een kind moeten dan een kind opvoeden. Zeer onwenselijk.
Volstrekt onbelangrijke vraag, doet totáál niet terzake. Als "de maatschappij" besluit dat mensen "met een laag IQ" géén kinderen mogen krijgen, dan is dát de grens. Er wordt geen jurisprudentie gekweekt oid, het is niet automatisch zo dat bijvoorbeeld ook arme mensen dan maar geen kinderen mogen krijgen. Dat is weer een andere discussie.quote:Op maandag 27 oktober 2008 14:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar hier wordt op de voorhand al verondersteld dat deze mensen niet aan die plichten kunnen voldoen, terwijl ze al jaren prima functioneren zonder hulp en schijnbaar zo verstandig zijn om hulp te vragen nu dat nodig is.
Waar trek jij de grens?
Mag een blind echtpaar kinderen krijgen? Of een doof echtpaar?
Mag een homo-echtpaar kinderen krijgen/adopteren?
Mag een vrouw alleen ervoor kiezen om alleen een kind te krijgen, of pas wanneer ze kan aantonen dat haar financiele middelen toereikend zijn?
Mag iemand met een IQ van 90 kinderen krijgen, of geldt dat pas bij een IQ van minder dan 70?
Er zijn vele bekende Nederlanders met een heel laag IQ, die mogen allemaal geen kinderen krijgen? Ze functioneren verder prima.
Wie bepaalt dat?
Neuh want zelfs die zijn verstandiger. Behalve als ze drugsverslaafd zijn, agressief zijn of weet ik wat, maar dat is natuurlijk een uitzondering die altijd opgaat.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 05:42 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus bij tienermoeders ook de kinderen weghalen?
Hoe bedoel je verstandiger? Ongewenst zwanger raken in de tijd dat de condooms en de pil op de kleuterschool worden besproken lijkt me nou niet een teken van het hebben van enig verstand in je sodemieter?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:19 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Neuh want zelfs die zijn verstandiger.
Nou het gebeurt volwassen vrouwen ook wel 'ns dat ze per ongeluk zwanger worden hoor.....quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe bedoel je verstandiger? Ongewenst zwanger raken in de tijd dat de condooms en de pil op de kleuterschool worden besproken lijkt me nou niet een teken van het hebben van enig verstand in je sodemieter?
quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:43 schreef Max_Pain het volgende:
Die ouders hebben geen laag I.Q., ze zijn zwakzinnig
Toch gebeuren die ongelukjes bij sommige mensen in de samenleving wel iets vaker dan de kansrekening 'toelaat'. Toeval? Nee, daar geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:36 schreef deedeetee het volgende:
Nou het gebeurt volwassen vrouwen ook wel 'ns dat ze per ongeluk zwanger worden hoor.....
Ongeluk zit in een klein hoekje
Zwakzinnigheid is juist gebaseerd op het lage IQ. Oorzaken kunnen bijvoorbeeld in het syndroom van Down liggen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:43 schreef Max_Pain het volgende:
Die ouders hebben geen laag I.Q., ze zijn zwakzinnig
ja maar zo geeft de TT een verkeerde suggestiequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 09:08 schreef TheSilverSpoon het volgende:
[..]
Zwakzinnigheid is juist gebaseerd op het lage IQ. Oorzaken kunnen bijvoorbeeld in het syndroom van Down liggen.
50-70 licht zwakzinnig (Kelly, feestneus Bonnie en een chimpansee)
35-50 matig zwakzinnig
20-35 ernstig zwakzinnig
<20 diep zwakzinnig
Noem jij neuken een ongelukquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou het gebeurt volwassen vrouwen ook wel 'ns dat ze per ongeluk zwanger worden hoor.....
Het was niet persoonlijk hoor. Ik gok dat je ouders best blij met je waren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 08:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |