abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:00:44 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62660993
quote:
Nederland zakt op ranglijst persvrijheid
Nederland is voor het tweede achtereenvolgende jaar gedaald op de ranglijst van landen met de meeste persvrijheid. Op de lijst die wordt samengesteld door persorganisatie Reporters sans Frontières (RSF) neemt Nederland een gedeelde zestiende plek in. Vorig jaar stond Nederland op de twaalfde plaats, een jaar daarvoor was Nederland nog de gedeelde lijstaanvoerder.
bron
En wederom zijn we weer 2 plekken gedaald. Dat als is geheel te wijten aan onze zeer christelijke onverlaten die het land besturen. In 2005 waren we nog de lijst aanvoerder. Brrr.

En hier is de persvrijsheid lijst
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:02:23 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62661010
We worden gewoon voorbij gestreefd door Estland, Letland en Litouwen
pi_62661036
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En wederom zijn we weer 2 plekken gedaald. Dat als is geheel te wijten aan onze zeer christelijke onverlaten die het land besturen. In 2005 waren we nog de lijst aanvoerder. Brrr.

Je kunt het ook positief bekijken: hier is het nog zo slecht niet in vergelijking met de rest van de wereld
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:16:44 #4
52357 Lambiekje
pi_62661234
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je kunt het ook positief bekijken: hier is het nog zo slecht niet in vergelijking met de rest van de wereld
zoals nr 119
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62661252
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:16 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

zoals nr 119
of nr 166

(en maak wel het onderscheid tussen 36 en 119)
pi_62661319
quote:

[..]

Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:25:00 #7
52357 Lambiekje
pi_62661371
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

of nr 166

(en maak wel het onderscheid tussen 36 en 119)
mmm amerika is gestegen van 48 naar 36. dat is best aanzienlijk.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:30:52 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62661478
quote:

[..]

Dat is idd heel triest te noemen zeker als je beseft dat hier in Nederland een hoop van het inperken van de persvrijheid gebeurd onder het mom van veiligheid en normen en waarden.

Echt heel triest.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62661982
Maar is het nu in Nederland slechter geworden of zijn die andere landen gewoon beter geworden? En wat is de reden dat we gezakt zijn? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:00:12 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62662050
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:25 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

mmm amerika is gestegen van 48 naar 36. dat is best aanzienlijk.
Met als gevolg een crisis. Liever onwetend en rijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:01:56 #11
pi_62662073
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:57 schreef Perceptor het volgende:
Maar is het nu in Nederland slechter geworden of zijn die andere landen gewoon beter geworden? En wat is de reden dat we gezakt zijn? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
O.A. de Telegraaf journalisten die hun bron niet wilden prijsgeven en de Gregorius Neckschot-affaire.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_62662179
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

O.A. de Telegraaf journalisten die hun bron niet wilden prijsgeven en de Gregorius Neckschot-affaire.
Meer het journalisten dwingen de bronnen prijs te geven lijkt mij?
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:11:51 #13
pi_62662274
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:07 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Meer het journalisten dwingen de bronnen prijs te geven lijkt mij?
Is dat gelukt dan?
pi_62662289
quote:

[..]

O.A. de Telegraaf journalisten die hun bron niet wilden prijsgeven
Wat heeft dat dan te maken met persvrijheid? Of werden ze gedwongen?
pi_62662306
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is dat gelukt dan?
Geen idee
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:14:20 #16
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_62662325
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:12 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Wat heeft dat dan te maken met persvrijheid? Of werden ze gedwongen?
Ja, ze werden gegijzeld. Kansloos natuurlijk, alsof die journalisten dan opeens hun informatie vrijgeven
pi_62662350
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:14 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja, ze werden gegijzeld. Kansloos natuurlijk, alsof die journalisten dan opeens hun informatie vrijgeven
Ik heb het ganse verhaal niet gevolgd
pi_62662354
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:14 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Idd, echt Noord-Korea praktijken
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:19:30 #19
pi_62662431
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:15 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Ik heb het ganse verhaal niet gevolgd
Zelfcensuur?
pi_62662504
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zelfcensuur?
Face it, grootste deel van de nederlanders geeft geen reet om vrijheid.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:11:19 #21
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62664455
IJsland staat bovenaan, dat is toch een opstekertje voor die mensen in deze barre tijden. Jammer dat je er niets voor koopt.

Het is overigens niet alleen overheidsbeleid dat gemeten wordt in die index (dat telt wel zwaar mee), ook al is er persvrijheid maar weet je dat je b.v. door de maffia neergeschoten zult worden als je bepaalde zaken publiceert dan telt dat mee (zie b.v. Italië). Dit leidt tot zelfcensuur.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62664497
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:24 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

idd, zolang ze maar Idols kunnen kijken op hun flatscreen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_62664582
Toch wil ik even wat tegen argumenten inbrengen. Je kan je bijvoorbeeld afvragen waarom het nuttig is om steeds in het nieuws te brengen dat Nederlandse Marokkanen weer iets uit hebben gevreten, of slechts nieuws te publiceren over onze economie, wat weer angst inboezemt bij de bevolking die daardoor de hand op de knip houden.
Ik zeg niet dat het niet waar is. Ook wil ik vooral niet zeggen dat je daarom maar moet censureren. Maar zijn wel opruiende berichten die weinig goed doen. Dat zou de journalistiek ook moeten beseffen. Als je maar vaak genoeg roept dat we in een recessie belanden, dan zal dit ook gebeuren. Self fullfilling prophecys.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:22:46 #24
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62664653
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:19 schreef kriele het volgende:
Toch wil ik even wat tegen argumenten inbrengen. Je kan je bijvoorbeeld afvragen waarom het nuttig is om steeds in het nieuws te brengen dat Nederlandse Marokkanen weer iets uit hebben gevreten, of slechts nieuws te publiceren over onze economie, wat weer angst inboezemt bij de bevolking die daardoor de hand op de knip houden.
Ik zeg niet dat het niet waar is. Ook wil ik vooral niet zeggen dat je daarom maar moet censureren. Maar zijn wel opruiende berichten die weinig goed doen. Dat zou de journalistiek ook moeten beseffen. Als je maar vaak genoeg roept dat we in een recessie belanden, dan zal dit ook gebeuren. Self fullfilling prophecys.
Je kunt je ook afvragen waarom het nuttig is om steeds in een topic een bericht over Marokkanen erin te brengen. Ik zeg niet dat het bericht niet waar is, maar zo zijn er al genoeg topics volledig ontspoort.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:25:04 #25
pi_62664702
Media moet ook geld verdienen. Of ze nou wel of geen verhalen brengen, het kost hoe dan ook geld.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:26:18 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62664726
quote:

[..]

.
"Wombcat, ik geef je deze maand geen salaris, maar je kunt het ook positief bekijken, de kindjes in Afrika hebben helemáál niets!"
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:30:06 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62664778
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:02 schreef Hephaistos. het volgende:
We worden gewoon voorbij gestreefd door Estland, Letland en Litouwen
En na Tsjechië, wat nog maar een paar jaar geleden communistisch was. .
pi_62664802
De extreem-linkse terreur in Nederland blijft dus ook elders ook niet onopgemerkt. Ik denk dat dit te maken heeft met de affaire Gregorius Neqschot.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:32:49 #29
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62664823
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:31 schreef schoelje het volgende:
De extreem-linkse terreur in Nederland blijft dus ook elders ook niet onopgemerkt. Ik denk dat dit te maken heeft met de affaire Gregorius Neqschot.
Dat staat inderdaad in het nieuwsbericht, gelinkt in de OP.
pi_62664890
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:32 schreef Yildiz het volgende:

Dat staat inderdaad in het nieuwsbericht, gelinkt in de OP.
Die had ik even over het hoofd gezien. Het wordt hoog tijd dat de verantwoordelijken bij het OM te Amsterdam de laan uit worden geschopt, om nog maar te zwijgen over de minister van Justitie. Het aanzien van Nederland wordt door dit soort idioten zwaar geschaad.
pi_62664976
quote:

Als dat de redenen zijn lig ik er bepaald niet wakker van.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62665003
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:41 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Jij vindt het wel ok dat cartoonisten van hun bed gelicht worden en hun anonieme status kwijt moeten raken omdat een of andere overijverige neofascistische CDA-minister dat wil...

Eng.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:29:09 #33
52357 Lambiekje
pi_62665893
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:57 schreef Perceptor het volgende:
Als je kijkt naar IJsland die altijd de aanvoerder is geweest. is het van een 0.5 naar een 1.5 gegaan.
Nederland is dus van een 0.5 naar 4 gezakt.
pi_62666998
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

.
"Wombcat, ik geef je deze maand geen salaris, maar je kunt het ook positief bekijken, de kindjes in Afrika hebben helemáál niets!"
Mijn reactie was richting Lambiekje, vooral omdat die in diverse topics heeft aangegeven dat het hier dramatisch is met de persvrijheid, en dat valt dus enorm mee. Het kan (en was) beter, maar in vergelijking met andere landen die Lambiekje ophemelde (zoals Irak en Noord-Korea) staan we er stukken beter voor.
pi_62667598
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 15:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mijn reactie was richting Lambiekje, vooral omdat die in diverse topics heeft aangegeven dat het hier dramatisch is met de persvrijheid, en dat valt dus enorm mee. Het kan (en was) beter, maar in vergelijking met andere landen die Lambiekje ophemelde (zoals Irak en Noord-Korea) staan we er stukken beter voor.
"In Nederland zijn er x verkrachtingen per jaar, in Kenia veel meer, het valt hier in Nederland dus reuze mee"

Snap je dat die redenering niet klopt?
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:07:23 #36
pi_62667998
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:41 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Naief. Jij bent er zo een die vantevoren zijn vrijheden en rechten opgeeft om het gezeur voor te zijn?
pi_62668403
Het is natuurlijk onzin om dit op het conto van het kabinet te schuiven.
Iemand als Wilders is ook een groot voorstander van inperking van de persvrijheid, hij roept voortdurend dat het eerste dat hij zal doen als hij aan de macht is, Clairy Polak van de buis halen, is.

Ik wil wel wat meer achtergronden over die lijst. Want de voorbeelden zijn wat magertjes eigenlijjk. Volgens mij is de persvrijheid in ons land nog steeds enorm goed gewaarborgd.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:57:22 #38
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_62668979
Ik merk 't ook steeds meer en ben er ook van overtuigt dat de overheid de media manipuleerd voor eigen gewin, doormiddel van subsidies te verstrekken aan bevooroordeelde programma's op tv en radio. En hiermee 't volk te manipuleren en zieltjes te winnen zodat ze niet al teveel stemmen verliezen bij de volgende verkiezingen, of 't volk te sussen en in slaap te houden zodat een opstand tegen hun huidige wanbeleid daarmee uit blijft. Met name 't CDA is hier heel actief in.

Dit gaat idd ten koste van de persvrijheid in Nederland, helaas!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:58:55 #39
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_62669009
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:24 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

En dit is ook zeer verontrustend, idd..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:07:16 #40
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62669186
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:26 schreef SCH het volgende:
Iemand als Wilders is ook een groot voorstander van inperking van de persvrijheid, hij roept voortdurend dat het eerste dat hij zal doen als hij aan de macht is, Clairy Polak van de buis halen, is.

Ik wil wel wat meer achtergronden over die lijst. Want de voorbeelden zijn wat magertjes eigenlijjk. Volgens mij is de persvrijheid in ons land nog steeds enorm goed gewaarborgd.
Het is zowel een samenstelling van de overheid, als ook van het ‘klimaat’ in het land. Je hebt helemaal gelijk met Wilders, dat hij oproept tot een Koranverbod. Anderzijds is er aardig wat pressie uitgevoerd op hem om zijn film niet te publiceren. Maar ik denk dat de plannen voor internetfilters wellicht een rol spelen, de gijzelingsactie van de journalisten van de telegraaf (ook al was dat vorig jaar), de bedreigingen aan het adres van Jami, de nekschotaffaire waar bleek dat Balin een cartoonwerkgroep had ingesteld, allerlei zaken waarbij de persvrijheid in het geding komt.

Natuurlijk is de persvrijheid nog steeds goed gewaarborgd, maar het klimaat is wel onvrijer dan het was, en het CDA speelt denk ik ook geen zeer bevorderende rol.
pi_62669636
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is zowel een samenstelling van de overheid, als ook van het ‘klimaat’ in het land. Je hebt helemaal gelijk met Wilders, dat hij oproept tot een Koranverbod. Anderzijds is er aardig wat pressie uitgevoerd op hem om zijn film niet te publiceren. Maar ik denk dat de plannen voor internetfilters wellicht een rol spelen, de gijzelingsactie van de journalisten van de telegraaf (ook al was dat vorig jaar), de bedreigingen aan het adres van Jami, de nekschotaffaire waar bleek dat Balin een cartoonwerkgroep had ingesteld, allerlei zaken waarbij de persvrijheid in het geding komt.

Natuurlijk is de persvrijheid nog steeds goed gewaarborgd, maar het klimaat is wel onvrijer dan het was, en het CDA speelt denk ik ook geen zeer bevorderende rol.
Ik vraag het me toch af. Ik heb helemaal niet de indruk dat media en journalisten hier nou zo onder gebukt gaan. Volgens mij wordt het steeds vrijer en is er juist door internet ook steeds meer mogelijk. Misschien moeten we eerst persvrijheid dan eens definieren.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:35:22 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62669755
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:43 schreef El_Matador het volgende:
Jij vindt het wel ok dat cartoonisten van hun bed gelicht worden en hun anonieme status kwijt moeten raken omdat een of andere overijverige neofascistische CDA-minister dat wil...

Eng.
Face it deze mensen geven geen bal om de vrijheid van anderen zolang ze er zelf maar geen slachtoffer van worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62669957
Ik vind het eigenlijk enger dat mensen Hirsch Ballin een neofascist menen te moeten noemen maar ook die vrijheid (en domheid) is gelukkig gewaarborgd.
pi_62670127
Naiveling
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:33:03 #45
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62670921
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:28 schreef SCH het volgende:
Ik vraag het me toch af. Ik heb helemaal niet de indruk dat media en journalisten hier nou zo onder gebukt gaan. Volgens mij wordt het steeds vrijer en is er juist door internet ook steeds meer mogelijk. Misschien moeten we eerst persvrijheid dan eens definieren.
Ik weet niet of het steeds vrijer wordt, zeker niet inzake Godslastering. De Christelijke bevolkingsgroep is langzamerhand een beetje murw geslagen en laat zich het meeste welgevallen wat er aan (stompzinnige) grappen gemaakt wordt, maar je merkt dat in het geval van afbeeldingen van Mohammed de zaken toch wat anders liggen, daar is de vrees (al dan niet terecht) voor geweld wel aanmerkelijk groter, wat wel een zelf-censurerend effect heeft.

Daarbij haakt Hirsch-Ballin hier volgens mij wel degelijk op in, om weer wat ‘fatsoen’ terug te krijgen, b.v. door de Gregorius Nekschot affaire. Ook zie je dat weer wat meer clubjes Christenen zich nu roeren die zich ook ‘gekwetst’ voelen (Dixons-reclame) waarna er zelfs iemand komt die het Godslasteringsartikel nog eens wil verruimen (Hirsch-Ballin).

Als de vrijheid al niet minder is geworden is het spanningsveld wel duidelijk groter geworden de laatste jaren.
pi_62672643
Hirsch-Ballin is politiek geloofsextremist eerste klasse, idd.
pi_62674595
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:43 schreef El_Matador het volgende:
Als cartoonistnen racisme bedrijven onder het mom van artistieke vrijheid mogen ze best worden aangepakt wat mij betreft.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62674920
quote:

[..]

Ik vrees dat we het op de lijst met rekenvaardigheid ook slecht zullen doen.

Sinds wanneer is van 12 naar 16 twee plaatsen?
pi_62675267
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:44 schreef SCH het volgende:
Ik vind het eigenlijk enger dat mensen Hirsch Ballin een neofascist menen te moeten noemen maar ook die vrijheid (en domheid) is gelukkig gewaarborgd.
Jij vindt het enger dat mensen Hirsch Ballin een neofascist noemen dan dat cartoonisten van hun bed worden gelicht en hun anonimiteit in gevaar komt?

Als dat zo is dan ben jij toch een eng vies walgelijk naar NSBer mannetje
pi_62675403
quote:
.

idd.. wie wat hoe waarom van die lijst... natuurlijk is die vrijheid nog steeds goed gewaarborgd, maar er zijn wel duistere neigingen uit de liberale hoek.. zie bijv hoe minister Cramer bijna op de brandstapel kwam voor verdedigen van persvrijheid ergens in de vorige eeuw..terwijl niemand weet of ze idd wel medeondertekend heeft.. Hoe hypocriet is niet een de Telegraaf die 2 journalisten steunt die niet de bronnen van hun gestolen informatie willen prijsgeven...maar wel maakt die Telegraaf een brandstapel voor een minister die ooit heel lang geleden mogelijk steun heeft betuigd aan drukkers van gestolen informatie...
Die andere liberaal die de koran wilt verbieden en stiekem islamieten wilt deporteren..of neerknallen in Gouda.
Nog een liberaal ... die in een wet wilt vastleggen wat de Nederlandse identiteit is en met die wet straffen wilt uitdelen aan 'vijanden' van die identiteit die zich niet houden aan Nederlandse normen .. bijv..handjeschudschud..
Ik zweer het je... houd die liberalen ..--steeds de mond vol van vrijheid van meningsuiting --..in de gaten
pi_62675547
ps..hangt die advertentie van Bluf nu ook in de vrijdenkersexposities van die socalled liberalen VVD en Wilders?
Het is toch een belangrijk feit in de jongste geschiedenis van de strijd om de persvrijheid.
pi_62681788
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:19 schreef kriele het volgende:
Ik denk ook dat het beter is om in het nieuws te brengen wat er nu precies aan gedan wordt, wat dat kost en wie daarvan de rekeningen betaalt.
quote:
Ik zeg niet dat het niet waar is. Ook wil ik vooral niet zeggen dat je daarom maar moet censureren. Maar zijn wel opruiende berichten die weinig goed doen.
Ik zou het pas echt triest vinden als de mensen de schouders gingen ophalen, gevallen gaan bagatelliseren en de slachtoffers van voorvallen maar zouden laten stikken.
quote:
Dat zou de journalistiek ook moeten beseffen. Als je maar vaak genoeg roept dat we in een recessie belanden, dan zal dit ook gebeuren. Self fullfilling prophecys.
Het tegenovergestelde is ook waar. Als je nooit waarschuwt dat er iets aan de hand is gaat het ondanks de beste bedoelingen vanzelf goed mis. Het komt er dus op aan niet vroegtijdig groot alarm te laten afgaan maar wel degelijk te bevragend te verhelderen wat er nu gebeurt.
pi_62681808
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 21:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Jij vindt het enger dat mensen Hirsch Ballin een neofascist noemen dan dat cartoonisten van hun bed worden gelicht en hun anonimiteit in gevaar komt?

Als dat zo is dan ben jij toch een eng vies walgelijk naar NSBer mannetje
Het maakt wel duidelijk dat we de persvrijheid niet aan de journalisten moeten overlaten.

Ook niet aan Hirsch Balin trouwens, maar dat terzijde
pi_62681812
Komt door al die linkse media
pi_62681820
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:44 schreef SCH het volgende:

Geen neofascist, Hirsch Ballin is een cryptofascist.
Sportieve inbreng
pi_62681847
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 08:33 schreef Halcon het volgende:
Komt door al die linkse media
Dat zeg je natuurlijk gekscherend, maar het is juister dan je denkt. De linksen bedienen zich van allerlei Sovjet-Unie argumenten om de persvrijheid in te perken.
pi_62681851
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 08:41 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Dat zeg je natuurlijk gekscherend, maar het is juister dan je denkt. De linksen bedienen zich van allerlei Sovjet-Unie argumenten om de persvrijheid in te perken.
Was niet gekscherend bedoeld. Het is namelijk m.i. gewoon zo dat het komt door teveel linkse invloeden in de media.
pi_62682151
Ik denk niet dat overal een Zemblaatje achter gezocht hoeft te worden
  zondag 26 oktober 2008 @ 09:56:21 #59
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62682437
quote:
Op het moment zijn het in Nederland toch met name CDA & CU die een sterker gereguleerde pers en internet voorstaan.
pi_62682451
quote:

[..]

heeeeee godwintijd !!
gezellig.... mensen in hele foute hokjes stoppen..ik doe mee:
jij bedient van je een oude nazi-tactiek: sociaal-democraten voor stalinisten uitmaken..
pi_62682586
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Op het moment zijn het in Nederland toch met name CDA & CU die een sterker gereguleerde pers en internet voorstaan.
Want?
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:09:32 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62682611
Ja hoor, het komt door de linksen Die maken het werk van anderen onmogelijk

Flikker toch op Halcon. Als je al met dit soort beschuldigingen komt onderbouw het dan. Dat Wolffenstein het met je eens is spreekt boekdelen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:11:30 #63
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62682641
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:07 schreef Halcon het volgende:
Want?
Internetfilter, cartoonwerkgroep, voorstel tot verruiming van het godslasteringsartikel, volgens mij allemaal plannetjes uit de koker van het CDA.
pi_62682656
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:11 schreef Iblis het volgende:

[..]

Internetfilter, cartoonwerkgroep, voorstel tot verruiming van het godslasteringsartikel, volgens mij allemaal plannetjes uit de koker van het CDA.
Waaruit blijkt dan dat de pers en internet meer gereguleerd wordt?
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:18:09 #65
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62682718
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:12 schreef Halcon het volgende:
Waaruit blijkt dan dat de pers en internet meer gereguleerd wordt?
Ik weet niet hoe jij een internetfilter anders wilt interpreteren. Verder reken ik b.v. Gregorius Nekschot ook tot de pers, en het instellen van een cartoon-werkgroep heeft natuurlijk een beperkend en (zelf)-regulerend effect.
pi_62682725
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:18 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij een internetfilter anders wilt interpreteren. Verder reken ik b.v. Gregorius Nekschot ook tot de pers, en het instellen van een cartoon-werkgroep heeft natuurlijk een beperkend en (zelf)-regulerend effect.
Dat komt dus door de linkse invloed zoals ik al zei. Die cartoons werden bv al niet door de Volkskrant geplaatst.

Ligt allemaal niet zo zeer aan het CDA, maar meer aan de hele linkse sfeer in de media.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 oktober 2008 @ 10:20:51 #67
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_62682749
quote:

Iets over de methode staat in: http://www.rsf.org/IMG/pdf/note_methodo_eng.pdf

Ik ben eerlijk gezegd niet enorm onder de indruk van de methodiek, en dergelijk internationaal vergelijkings onderzoek heeft aanzienlijk wat haken en ogen. Het kan op basis van deze resultaten gezegd worden dat het net NL best nog wel goed gesteld is. Die 2.5 puntjes die het met IJsland scheelt is niet heel indrukwekkend. Het is op z'n hoogst oppassen op de neerwaatse trent, dat die zich niet verder doorzet, maar de nu geobserveerde daling vind ik op zich niet heel verontrustend.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:32:37 #68
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62682922
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat komt dus door de linkse invloed zoals ik al zei. Die cartoons werden bv al niet door de Volkskrant geplaatst.

Ligt allemaal niet zo zeer aan het CDA, maar meer aan de hele linkse sfeer in de media.
Ja, want het CDA neemt het redactionele beleid van de Volkskrant altijd over, of wat?
pi_62682933
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, want het CDA neemt het redactionele beleid van de Volkskrant altijd over, of wat?
Zo doe jij het voorkomen.
pi_62682982
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het zijn typisch progressieve opvattingen waarmee Hirsch Balin cartoons probeert te bestrijden: "racisme " en de linkse klassieker "hunnie gevoelens zijn gekwetst ". Soms vraag ik me af of Hirsch Balin zijn eigen onzin eigenlijk wel geloofd. Ik vrees van wel.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:39:08 #71
52357 Lambiekje
pi_62683032
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:20 schreef Doc het volgende:

[..]

Iets over de methode staat in: http://www.rsf.org/IMG/pdf/note_methodo_eng.pdf

Ik ben eerlijk gezegd niet enorm onder de indruk van de methodiek, en dergelijk internationaal vergelijkings onderzoek heeft aanzienlijk wat haken en ogen. Het kan op basis van deze resultaten gezegd worden dat het net NL best nog wel goed gesteld is. Die 2.5 puntjes die het met IJsland scheelt is niet heel indrukwekkend. Het is op z'n hoogst oppassen op de neerwaatse trent, dat die zich niet verder doorzet, maar de nu geobserveerde daling vind ik op zich niet heel verontrustend.
we lezen hier niets over alternatieve energiebronnen. We lezen niets over dat Al gore het wel eens totaal verkeerd heeft. We lezen niets over dat Goede Doelen derde wereld met 40% tot 50% verergerd. We lezen niets over negatieve zaken Codex Alimentarius. We lezen niets negatiefs over allerhande behandelswijze ziektes. We lezen niets over wanpraktijken justitie. We lezen niets over wanprestaties in Irak/Afghanistan.
Er was niets te lezen voorkort over de wanprestaties van DNB/ECB. In de reguliere media wel te verstaan hè.

We hebben nog al een zeer eenzijdig en industrie promotend reclame pers. Er IS geen algemeen platvorm waarbij je dissidente zaken kan aankaarten.

Nederland is een (zeer) corrupt land. Ook al staan we op de IntegriteitsIndex op plaats 9.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 26-10-2008 10:47:12 ]
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:41:15 #72
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62683067
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:33 schreef Halcon het volgende:
Zo doe jij het voorkomen.
Volgens mij was jij degene die de oorspronkelijke suggestie te berde bracht. Bij mijn weten was het overigens alleen HP/De Tijd die de cartoons met enige regelmaat publiceerde, dus je zou net zo goed kunnen stellen dat het Nederlands Dagblad, Trouw & de Telegraaf debet zijn aan de hele zaak.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:42:38 #73
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62683088
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het zijn typisch progressieve opvattingen waarmee Hirsch Balin cartoons probeert te bestrijden: "racisme " en de linkse klassieker "hunnie gevoelens zijn gekwetst ". Soms vraag ik me af of Hirsch Balin zijn eigen onzin eigenlijk wel geloofd. Ik vrees van wel.
Beroep op het godslasteringsartikel is daarentegen weer een typisch ‘conservatieve’ grap; internetfilters zijn in democratische landen ook met name populair onder conservatieve groeperingen (zie b.v. Australië).
pi_62683119
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:41 schreef Iblis het volgende:

[..]

Volgens mij was jij degene die de oorspronkelijke suggestie te berde bracht. Bij mijn weten was het overigens alleen HP/De Tijd die de cartoons met enige regelmaat publiceerde, dus je zou net zo goed kunnen stellen dat het Nederlands Dagblad, Trouw & de Telegraaf debet zijn aan de hele zaak.
Neuh, jij begon over het CDA. M.i. heerst er al tientallen jaren een linkse sfeer in de media.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:47:03 #75
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62683151
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:44 schreef Halcon het volgende:
Neuh, jij begon over het CDA. M.i. heerst er al tientallen jaren een linkse sfeer in de media.
Aangezien het CDA de wetgevingsinitiator was. Ook al hangt er ‘een linkse sfeer in de media’, er zijn nog steeds media aan te wijzen die duidelijk geen linkse signatuur hebben, en ook daarin verscheen Gregorius Nekschot niet, dus het is m.i. moeilijk hard te maken dat de ‘linkse media’ hier nu bij uitstek debet aan is.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:48:25 #76
52357 Lambiekje
pi_62683181
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:42 schreef Iblis het volgende:

[..]

Beroep op het godslasteringsartikel is daarentegen weer een typisch ‘conservatieve’ grap; internetfilters zijn in democratische landen ook met name populair onder conservatieve groeperingen (zie b.v. Australië).
Als er eenmaal z'n lijst is dan gaat het gegarandeerd misbruikt worden.
pi_62683182
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Aangezien het CDA de wetgevingsinitiator was. Ook al hangt er ‘een linkse sfeer in de media’, er zijn nog steeds media aan te wijzen die duidelijk geen linkse signatuur hebben, en ook daarin verscheen Gregorius Nekschot niet, dus het is m.i. moeilijk hard te maken dat de ‘linkse media’ hier nu bij uitstek debet aan is.
Die media zijn er ook wel, maar over het algemeen kun je wel stellen dat er een links sfeertje heerst. Met Nekschot ook weer bijvoorbeeld. Men is toch weer bang dat 'n stelletje idioten zich op de pik getrapt voelen.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:51:36 #78
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62683235
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:48 schreef Halcon het volgende:
Die media zijn er ook wel, maar over het algemeen kun je wel stellen dat er een links sfeertje heerst. Met Nekschot ook weer bijvoorbeeld. Men is toch weer bang dat 'n stelletje idioten zich op de pik getrapt voelen.
Goed, dan zijn we daar uit, maar dan nogmaals, ook de rechtse bladen die zich normaliter niet zoveel aan de ‘linksen’ gelegen laten liggen hebben Gregorius Nekschot niet gepubliceerd, of wil je stellen dat dit zelfcensuur is onder druk van de ‘linkse sfeer’?
pi_62683250
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:51 schreef Iblis het volgende:

[..]

Goed, dan zijn we daar uit, maar dan nogmaals, ook de rechtse bladen die zich normaliter niet zoveel aan de ‘linksen’ gelegen laten liggen hebben Gregorius Nekschot niet gepubliceerd, of wil je stellen dat dit zelfcensuur is onder druk van de ‘linkse sfeer’?
Ik denk dat die zelfcensuur een rol speelt.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:53:49 #80
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62683272
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat die zelfcensuur een rol speelt.
En waarom bij HP/De Tijd, van oorsprong zelfs van linkse signatuur, niet? Ik vind je opvatting namelijk nog niet heel erg hout snijden.
pi_62683292
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:53 schreef Iblis het volgende:

[..]

En waarom bij HP/De Tijd, van oorsprong zelfs van linkse signatuur, niet? Ik vind je opvatting namelijk nog niet heel erg hout snijden.
Wellicht dat ze hier achter stonden en het ondanks enige zelfcensuur hebben gepubliceerd. Wellicht wilden ze publiciteit? Ik denk dat je moeilijk HP/de Tijd als "de media in Nederland" kunt betitelen, maar goed kan het mis hebben.
  zondag 26 oktober 2008 @ 11:01:04 #82
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62683387
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:55 schreef Halcon het volgende:
Wellicht dat ze hier achter stonden en het ondanks enige zelfcensuur hebben gepubliceerd. Wellicht wilden ze publiciteit? Ik denk dat je moeilijk HP/de Tijd als "de media in Nederland" kunt betitelen, maar goed kan het mis hebben.
Ze publiceerden het al voordat Nekschot in het nieuws kwam. Dus dat eerste lijkt me niet. Natuurlijk zijn ze niet ‘de media’ in Nederland, maar er is ook een andere mogelijkheid die verklaart dat de cartoons van Nekschot niet zo wijd en zijd werden afgedrukt: ze waren doorgaans niet heel scherp of heel leuk. Dan hoef je er verder geen complot van de ‘linkse media’ achter te zoeken, dat je vervolgens niet hard kunt maken.

Jij stelt namelijk dat dit vanwege linkse media genegeerd wordt, ik stel dat rechtse media hem net zo hard negeerden. Dan begin je over linkse zelfcensuur, en wijs ik aan dat, gesteld dat die zelfcensuur dan zo alom tegenwoordig was, het vreemd is dat HP/De Tijd er niet door beïnvloed wordt (nota bene een blad van oorspronkelijk progressieve signatuur).

En dan kom je met nog een uitvlucht. Goed bezig hoor!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 oktober 2008 @ 11:01:10 #83
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_62683388
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

we lezen hier niets over alternatieve energiebronnen. We lezen niets over dat Al gore het wel eens totaal verkeerd heeft. We lezen niets over dat Goede Doelen derde wereld met 40% tot 50% verergerd. We lezen niets over negatieve zaken Codex Alimentarius. We lezen niets negatiefs over allerhande behandelswijze ziektes. We lezen niets over wanpraktijken justitie. We lezen niets over wanprestaties in Irak/Afghanistan.
Er was niets te lezen voorkort over de wanprestaties van DNB/ECB. In de reguliere media wel te verstaan hè.
Telt de alternatieve media dan niet? Volgens mij wel hoor.

Overigens hoor je regelmatig hoor je daar volgens mij ook wel alternatieve geluiden in de reguliere media. Overigens mag op gemerkt worden dat die alternatieve geluiden ook niet per definitie " juist" en "eerlijk" en zonder verborgen agenda werken ....
quote:
We hebben nog al een zeer eenzijdig en industrie promotend reclame pers. Er IS geen algemeen platvorm waarbij je dissidente zaken kan aankaarten.

Nederland is een (zeer) corrupt land. Ook al staan we op de IntegriteitsIndex op plaats 9.
Als NL zeer corrupt is, dan in de rest van de wereld dus zeer zeer zeer corrupt. Denemarken zal dan slechs alleen maar corrupt zijn. Dus alle landen zijn corrupt, waarschijnlijk omdat macht corrumpeert - ook al is het soms goed bedoeld. Is er in jouw ogen ooit een land geweest op deze wereld dat niet corrupt was?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:28:07 #84
52357 Lambiekje
pi_62695495
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:01 schreef Doc het volgende:

[..]

Telt de alternatieve media dan niet? Volgens mij wel hoor.
DAt wordt gezien als onjuist, aluhoedje en weet ik veel niet meer zij. Het is pas common knowledge als het in de Volkskrant,Telegraaf heeft gestaan of het RTL/Journaal heeft item er aan besteed.!?

Ik spreek niet voor mezelf hè. Maar in het algemeen.
quote:
Overigens hoor je regelmatig hoor je daar volgens mij ook wel alternatieve geluiden in de reguliere media. Overigens mag op gemerkt worden dat die alternatieve geluiden ook niet per definitie " juist" en "eerlijk" en zonder verborgen agenda werken ....
[..]
Nu met kredietcrisis worden op eens zaken uitgesproken door economen wat een jaar of wat geleden nog complotten waren....
quote:
Als NL zeer corrupt is, dan in de rest van de wereld dus zeer zeer zeer corrupt. Denemarken zal dan slechs alleen maar corrupt zijn. Dus alle landen zijn corrupt, waarschijnlijk omdat macht corrumpeert - ook al is het soms goed bedoeld. Is er in jouw ogen ooit een land geweest op deze wereld dat niet corrupt was?
De mens is van nature corrupt. Diegene die goed willen doen worden van alle kanten vernietigd. Echt goed doen in deze wereld is GEEN optie. En als je denkt dat de BIll Gatesen goed doen met hun foundations. Think again.
  zondag 26 oktober 2008 @ 19:00:37 #85
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_62696601
quote:
Begin je eigen nieuwsmedium.

En mocht het inderdaad zo ver komen, dan merk je snel genoeg wat de mensen interessant vinden en wat niet. Als jij te weinig lezers trekt, dan heb je ook geen bestaansrecht.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_62699582
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:18 schreef Iblis het volgende:

[..]

Gregorius Nekschot werd op lokaal initiatief van de amsterdamse PvdA aangepakt. Enver Varisli van stadsdeel de Baarsjes speelde daar een eigen rol in.

Vroeger werd Voltaire gedrukt in Amsterdam, onder de PvdA burgemester Cohen werd een striptekenaar van zijn bed gelicht. Diverse soorten van klachtenclubjes worden van subsidies bekostigd. Vaak hebben deze vooral linksom een band met een politieke partij (eigenlijk ken ik geen andere voorbeelden). Daar komen dan de pogingen tot censuur vandaan. Misschien heeft het te maken met het nieuwe verenpakje van de PvdA waarbij een behoorlijke plaats voor een opvallend aanwezige religie is ingeruimd? Een verenpakje dat meer vrijzinnigen binnen de partij hun persoonlijke politieke koers doet heroverwegen.
pi_62700376
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:35 schreef Clara het volgende:
Gregorius Nekschot werd op lokaal initiatief van de amsterdamse PvdA aangepakt.
Nekschot werd door justitie aangepakt en volledig terecht.
pi_62701246
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:57 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Nee, zulk soort uitingen van justitie zijn de eerste kenmerken van een politiestaat.
pi_62702870
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

heeeeee godwintijd !!
gezellig.... mensen in hele foute hokjes stoppen..ik doe mee:
jij bedient van je een oude nazi-tactiek: sociaal-democraten voor stalinisten uitmaken..
Nazi staat voor nationaalsocialist(isch). Door gebruik van de afkorting komt dit niet meteen in beeld. Bij de hedendaagse socialistische politieke familie vallen dezelfde beeldvervormingstactieken van bewaking van de poorten tot de nieuwspodia, de eigen partijvrienden de hemel in schrijven (Aboutaleb, Cohen, Bos, Vogelaar, Marcouch) overdrijven, bagatelliseren en toeschrijven op. Toegegeven, Alexander Pechtold van D66 dat zichzelf als liberaal etaleert, kan er ook wat van.
pi_62702907
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:57 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar je argumenten.
pi_62703247
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:59 schreef Clara het volgende:

[..]

Nazi staat voor nationaalsocialist(isch). Door gebruik van de afkorting komt dit niet meteen in beeld. Bij de hedendaagse socialistische politieke familie vallen dezelfde beeldvervormingstactieken van bewaking van de poorten tot de nieuwspodia, de eigen partijvrienden de hemel in schrijven (Aboutaleb, Cohen, Bos, Vogelaar, Marcouch) overdrijven, bagatelliseren en toeschrijven op. Toegegeven, Alexander Pechtold van D66 dat zichzelf als liberaal etaleert, kan er ook wat van.
Klopt helemaal. Het beheersen van de ambtenarij, de baantjesverdelingen, het inpalmen van de media en zorgen dat zij de Juist Partijbeginselen door de strotten van Het Domme Volk dat geen burgemeester kan kiezen douwt.

De hedendaagse P(ra)vdA is een neofascistische organisatie die wijdvertakt is in de Nederlandse samenleving.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_62703522
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:09 schreef El_Matador het volgende:
De hedendaagse P(ra)vdA is een neofascistische organisatie die wijdvertakt is in de Nederlandse samenleving.
Neem nog een borrel en ga op tijd naar bed.
Dan ben je morgen wel weer wat helderder.
pi_62703798
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:16 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Neem nog een borrel en ga op tijd naar bed.
Dan ben je morgen wel weer wat helderder.
Jammer, ik zie de zaken juist erg helder. Maar blijkbaar wil jij dat niet zien, of je maakt deel uit van het establishment dat zichzelf als Het Nederland profileert, dat kan ook natuurlijk.

pi_62703955
Het was anders niet toevallig dat Job Cohen betrokken was bij een omstreden lesbrief in Amsterdam al wist hij zijn politieke huid te redden door de PvdA-wethoudster Hennah Buyne ervoor op te laten draaien.
pi_62707398
quote:

flikker toch op met die heksenjacht ....jij vieze nazi, stalinist, terrorist, pedofiel.. paardenneuker
schelden en verketteren ken ik ook... zo simpel is dat en zo lééég
ps... ( we zijn toch bezig enzo: ) verkettering van rechtsafkomend heeft ook veel fascistische trekjes

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 27-10-2008 00:35:00 ]
pi_62718477
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:59 schreef Clara het volgende:

[..]

Ik vertrouw er helemaal op dat jij een goede keuze maakt bij verkiezingen. Als je uit de naam van een partij denkt te kunnen opmaken wat haar ideologie is. Misschien moeten we een Partij Met Goede Idealen oprichten, dan weten we zeker dat we op de stem kunnen rekenen van mensen zoals jij.

Oftewel: je verkondigt onzin. Echte socialisten konden zich niet vinden in het gedachtegoed van de NSDAP, zie http://www.ns-archiv.de/n(...)-verlassen-nsdap.php.
pi_62718847
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

flikker toch op met die heksenjacht ....jij vieze nazi, stalinist, terrorist, pedofiel.. paardenneuker
schelden en verketteren ken ik ook... zo simpel is dat en zo lééég
ps... ( we zijn toch bezig enzo: ) verkettering van rechtsafkomend heeft ook veel fascistische trekjes
Gutgut toch. Als je mijn stukje had gelezen, had je kunnen zien dat ik een uitleg gaf van de PvdA. Niks heksenjacht (dat zou een waanzinnige achtervolging inhouden), niks "schelden". Een weliswaar politiek-incorrecte maar in mijn ogen heel relevante uitleg van een partij die tot in alle facetten van de maatschappij is doorgedrongen en daar probeert de boel te verpolitiekcorrectiseren, geen enkele verantwoordelijkheid voor problemen draagt en alle belang bij heeft dat de overheid zo groot, zo log en zo onwerkbaar mogelijk blijft.

Je moet toegeven (ik ook) dat deze criminele organisatie zeer geraffineerd te werk gaat en zeker in het pre-internettijdperk de Nederlandse beeldbuiskijkers wist te overstelpen met propaganda. Gelukkig is daar nu redelijk de klad in gekomen en is men die Newspeak van het Politburo van de Sociaal-Democratische Hoeders der Fatsoen flink aangetast.

Ik zeg nergens dat er elders geen fascisme zou heersen. Maar de P(ra)vdA heeft het hoog in het vaandel staan.

pi_62719035
Het hoogtepunt van verkettering was toch bij de rode sportverslaggever Matty Verkamman in naam van het politiekcorrectisme te spotten. In zijn column van 22 december 2001 in het dagblad Trouw schreef Matty Verkamman:

"(Ik) zie dat biljarthoofd van Fortuyn en bedenk dat ik met een lekkere trekstoot die haatkwab in zijn hersenen voorgoed onschadelijk zou willen maken (...) Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler! Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die dark room van je zo gauw mogelijk aids krijgt."

Hij maakte in zijn column bijzonder duidelijk dat er al even niet meer over de verheffing van het volk werd nagedacht door een moraalclaimend politiek establisment. De arme Matty wiens persoonlijke beschaving wel bijzonder belicht werd deed echter niet veel anders dan het voorbeeld van Hugo brandt Corstius na volgen die er al een geslaagde demonisatie van de criminoloog Wouter Buikhuisen in Vrij Nederland op had zitten.
pi_62719169
Hm?
quote:
Fortuyn houdt voortdurend de regie in handen, hij laat zich het woord niet ontnemen en niemand ziet kans deze arrogante praalhans onder druk te zetten of in een hoek te drijven. Pim is zo glad als zijn schedel. Jan probeert het eens met een mislukkend grapje over mooie jongens. Ik zeg tegen mijn vrouw: waarom hakt Jan er nou niet op in? Haal die zak stront neer, schop 'm in het kruis, steek een vinger in zijn oog, pleeg obstructie! Hou je rustig, zegt mijn vrouw. Ga er dan zelf zitten! Wat zou jij dan wel allemaal willen zeggen?

Wat ik zou willen zeggen?! Wat ik zou willen zeggen?!! Ik denk na. Mijn keu ligt nog op de bank. Ik voel aan de pommerans, zie dat biljartbalhoofd van Fortuyn en bedenk dat ik met een lekkere trekstoot de haatkwab in zijn hersenen voorgoed onschadelijk zou willen maken. Dan ineens weet ik het. Ik zeg: ik zou gaan schelden, bij voorkeur op de toon van Henk Spaan. Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler! Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die dark room van je zo gauw mogelijk aids krijgt.

Zou je dat werkelijk zeggen?, vraagt mijn vrouw. Misschien toch ook niet, zeg ik, het was meer een opwelling.
http://www.trouw.nl/nieuws/sport/article1448805.ece
pi_62719249
quote:
True. Maar het CDA en zelfs ook de VVD zijn geen haar beter.
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')