Ik denk ook dat het beter is om in het nieuws te brengen wat er nu precies aan gedan wordt, wat dat kost en wie daarvan de rekeningen betaalt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:19 schreef kriele het volgende:
Toch wil ik even wat tegen argumenten inbrengen. Je kan je bijvoorbeeld afvragen waarom het nuttig is om steeds in het nieuws te brengen dat Nederlandse Marokkanen weer iets uit hebben gevreten, of slechts nieuws te publiceren over onze economie, wat weer angst inboezemt bij de bevolking die daardoor de hand op de knip houden.
Ik zou het pas echt triest vinden als de mensen de schouders gingen ophalen, gevallen gaan bagatelliseren en de slachtoffers van voorvallen maar zouden laten stikken.quote:Ik zeg niet dat het niet waar is. Ook wil ik vooral niet zeggen dat je daarom maar moet censureren. Maar zijn wel opruiende berichten die weinig goed doen.
Het tegenovergestelde is ook waar. Als je nooit waarschuwt dat er iets aan de hand is gaat het ondanks de beste bedoelingen vanzelf goed mis. Het komt er dus op aan niet vroegtijdig groot alarm te laten afgaan maar wel degelijk te bevragend te verhelderen wat er nu gebeurt.quote:Dat zou de journalistiek ook moeten beseffen. Als je maar vaak genoeg roept dat we in een recessie belanden, dan zal dit ook gebeuren. Self fullfilling prophecys.
Het maakt wel duidelijk dat we de persvrijheid niet aan de journalisten moeten overlaten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Jij vindt het enger dat mensen Hirsch Ballin een neofascist noemen dan dat cartoonisten van hun bed worden gelicht en hun anonimiteit in gevaar komt?
Als dat zo is dan ben jij toch een eng vies walgelijk naar NSBer mannetje
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:44 schreef SCH het volgende:
Ik vind het eigenlijk enger dat mensen Hirsch Ballin een neofascist menen te moeten noemen maar ook die vrijheid (en domheid) is gelukkig gewaarborgd.
Dat zeg je natuurlijk gekscherend, maar het is juister dan je denkt. De linksen bedienen zich van allerlei Sovjet-Unie argumenten om de persvrijheid in te perken.quote:
Was niet gekscherend bedoeld. Het is namelijk m.i. gewoon zo dat het komt door teveel linkse invloeden in de media.quote:Op zondag 26 oktober 2008 08:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat zeg je natuurlijk gekscherend, maar het is juister dan je denkt. De linksen bedienen zich van allerlei Sovjet-Unie argumenten om de persvrijheid in te perken.
Op het moment zijn het in Nederland toch met name CDA & CU die een sterker gereguleerde pers en internet voorstaan.quote:Op zondag 26 oktober 2008 08:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat zeg je natuurlijk gekscherend, maar het is juister dan je denkt. De linksen bedienen zich van allerlei Sovjet-Unie argumenten om de persvrijheid in te perken.
heeeeee godwintijd !!quote:Op zondag 26 oktober 2008 08:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Want?quote:Op zondag 26 oktober 2008 09:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Op het moment zijn het in Nederland toch met name CDA & CU die een sterker gereguleerde pers en internet voorstaan.
Internetfilter, cartoonwerkgroep, voorstel tot verruiming van het godslasteringsartikel, volgens mij allemaal plannetjes uit de koker van het CDA.quote:
Waaruit blijkt dan dat de pers en internet meer gereguleerd wordt?quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Internetfilter, cartoonwerkgroep, voorstel tot verruiming van het godslasteringsartikel, volgens mij allemaal plannetjes uit de koker van het CDA.
Ik weet niet hoe jij een internetfilter anders wilt interpreteren. Verder reken ik b.v. Gregorius Nekschot ook tot de pers, en het instellen van een cartoon-werkgroep heeft natuurlijk een beperkend en (zelf)-regulerend effect.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:12 schreef Halcon het volgende:
Waaruit blijkt dan dat de pers en internet meer gereguleerd wordt?
Dat komt dus door de linkse invloed zoals ik al zei. Die cartoons werden bv al niet door de Volkskrant geplaatst.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij een internetfilter anders wilt interpreteren. Verder reken ik b.v. Gregorius Nekschot ook tot de pers, en het instellen van een cartoon-werkgroep heeft natuurlijk een beperkend en (zelf)-regulerend effect.
Iets over de methode staat in: http://www.rsf.org/IMG/pdf/note_methodo_eng.pdfquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:26 schreef SCH het volgende:
Het is natuurlijk onzin om dit op het conto van het kabinet te schuiven.
Iemand als Wilders is ook een groot voorstander van inperking van de persvrijheid, hij roept voortdurend dat het eerste dat hij zal doen als hij aan de macht is, Clairy Polak van de buis halen, is.
Ik wil wel wat meer achtergronden over die lijst. Want de voorbeelden zijn wat magertjes eigenlijjk. Volgens mij is de persvrijheid in ons land nog steeds enorm goed gewaarborgd.
Ja, want het CDA neemt het redactionele beleid van de Volkskrant altijd over, of wat?quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat komt dus door de linkse invloed zoals ik al zei. Die cartoons werden bv al niet door de Volkskrant geplaatst.
Ligt allemaal niet zo zeer aan het CDA, maar meer aan de hele linkse sfeer in de media.
Zo doe jij het voorkomen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, want het CDA neemt het redactionele beleid van de Volkskrant altijd over, of wat?
Het zijn typisch progressieve opvattingen waarmee Hirsch Balin cartoons probeert te bestrijden: "racismequote:Op zondag 26 oktober 2008 09:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Op het moment zijn het in Nederland toch met name CDA & CU die een sterker gereguleerde pers en internet voorstaan.
we lezen hier niets over alternatieve energiebronnen. We lezen niets over dat Al gore het wel eens totaal verkeerd heeft. We lezen niets over dat Goede Doelen derde wereld met 40% tot 50% verergerd. We lezen niets over negatieve zaken Codex Alimentarius. We lezen niets negatiefs over allerhande behandelswijze ziektes. We lezen niets over wanpraktijken justitie. We lezen niets over wanprestaties in Irak/Afghanistan.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:20 schreef Doc het volgende:
[..]
Iets over de methode staat in: http://www.rsf.org/IMG/pdf/note_methodo_eng.pdf
Ik ben eerlijk gezegd niet enorm onder de indruk van de methodiek, en dergelijk internationaal vergelijkings onderzoek heeft aanzienlijk wat haken en ogen. Het kan op basis van deze resultaten gezegd worden dat het net NL best nog wel goed gesteld is. Die 2.5 puntjes die het met IJsland scheelt is niet heel indrukwekkend. Het is op z'n hoogst oppassen op de neerwaatse trent, dat die zich niet verder doorzet, maar de nu geobserveerde daling vind ik op zich niet heel verontrustend.
Volgens mij was jij degene die de oorspronkelijke suggestie te berde bracht. Bij mijn weten was het overigens alleen HP/De Tijd die de cartoons met enige regelmaat publiceerde, dus je zou net zo goed kunnen stellen dat het Nederlands Dagblad, Trouw & de Telegraaf debet zijn aan de hele zaak.quote:
Beroep op het godslasteringsartikel is daarentegen weer een typisch ‘conservatieve’ grap; internetfilters zijn in democratische landen ook met name populair onder conservatieve groeperingen (zie b.v. Australië).quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het zijn typisch progressieve opvattingen waarmee Hirsch Balin cartoons probeert te bestrijden: "racisme" en de linkse klassieker "hunnie gevoelens zijn gekwetst
". Soms vraag ik me af of Hirsch Balin zijn eigen onzin eigenlijk wel geloofd. Ik vrees van wel.
Neuh, jij begon over het CDA. M.i. heerst er al tientallen jaren een linkse sfeer in de media.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij was jij degene die de oorspronkelijke suggestie te berde bracht. Bij mijn weten was het overigens alleen HP/De Tijd die de cartoons met enige regelmaat publiceerde, dus je zou net zo goed kunnen stellen dat het Nederlands Dagblad, Trouw & de Telegraaf debet zijn aan de hele zaak.
Aangezien het CDA de wetgevingsinitiator was. Ook al hangt er ‘een linkse sfeer in de media’, er zijn nog steeds media aan te wijzen die duidelijk geen linkse signatuur hebben, en ook daarin verscheen Gregorius Nekschot niet, dus het is m.i. moeilijk hard te maken dat de ‘linkse media’ hier nu bij uitstek debet aan is.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:44 schreef Halcon het volgende:
Neuh, jij begon over het CDA. M.i. heerst er al tientallen jaren een linkse sfeer in de media.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |