Want?quote:Op zondag 26 oktober 2008 09:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Op het moment zijn het in Nederland toch met name CDA & CU die een sterker gereguleerde pers en internet voorstaan.
Internetfilter, cartoonwerkgroep, voorstel tot verruiming van het godslasteringsartikel, volgens mij allemaal plannetjes uit de koker van het CDA.quote:
Waaruit blijkt dan dat de pers en internet meer gereguleerd wordt?quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Internetfilter, cartoonwerkgroep, voorstel tot verruiming van het godslasteringsartikel, volgens mij allemaal plannetjes uit de koker van het CDA.
Ik weet niet hoe jij een internetfilter anders wilt interpreteren. Verder reken ik b.v. Gregorius Nekschot ook tot de pers, en het instellen van een cartoon-werkgroep heeft natuurlijk een beperkend en (zelf)-regulerend effect.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:12 schreef Halcon het volgende:
Waaruit blijkt dan dat de pers en internet meer gereguleerd wordt?
Dat komt dus door de linkse invloed zoals ik al zei. Die cartoons werden bv al niet door de Volkskrant geplaatst.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij een internetfilter anders wilt interpreteren. Verder reken ik b.v. Gregorius Nekschot ook tot de pers, en het instellen van een cartoon-werkgroep heeft natuurlijk een beperkend en (zelf)-regulerend effect.
Iets over de methode staat in: http://www.rsf.org/IMG/pdf/note_methodo_eng.pdfquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:26 schreef SCH het volgende:
Het is natuurlijk onzin om dit op het conto van het kabinet te schuiven.
Iemand als Wilders is ook een groot voorstander van inperking van de persvrijheid, hij roept voortdurend dat het eerste dat hij zal doen als hij aan de macht is, Clairy Polak van de buis halen, is.
Ik wil wel wat meer achtergronden over die lijst. Want de voorbeelden zijn wat magertjes eigenlijjk. Volgens mij is de persvrijheid in ons land nog steeds enorm goed gewaarborgd.
Ja, want het CDA neemt het redactionele beleid van de Volkskrant altijd over, of wat?quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat komt dus door de linkse invloed zoals ik al zei. Die cartoons werden bv al niet door de Volkskrant geplaatst.
Ligt allemaal niet zo zeer aan het CDA, maar meer aan de hele linkse sfeer in de media.
Zo doe jij het voorkomen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:32 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, want het CDA neemt het redactionele beleid van de Volkskrant altijd over, of wat?
Het zijn typisch progressieve opvattingen waarmee Hirsch Balin cartoons probeert te bestrijden: "racismequote:Op zondag 26 oktober 2008 09:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Op het moment zijn het in Nederland toch met name CDA & CU die een sterker gereguleerde pers en internet voorstaan.
we lezen hier niets over alternatieve energiebronnen. We lezen niets over dat Al gore het wel eens totaal verkeerd heeft. We lezen niets over dat Goede Doelen derde wereld met 40% tot 50% verergerd. We lezen niets over negatieve zaken Codex Alimentarius. We lezen niets negatiefs over allerhande behandelswijze ziektes. We lezen niets over wanpraktijken justitie. We lezen niets over wanprestaties in Irak/Afghanistan.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:20 schreef Doc het volgende:
[..]
Iets over de methode staat in: http://www.rsf.org/IMG/pdf/note_methodo_eng.pdf
Ik ben eerlijk gezegd niet enorm onder de indruk van de methodiek, en dergelijk internationaal vergelijkings onderzoek heeft aanzienlijk wat haken en ogen. Het kan op basis van deze resultaten gezegd worden dat het net NL best nog wel goed gesteld is. Die 2.5 puntjes die het met IJsland scheelt is niet heel indrukwekkend. Het is op z'n hoogst oppassen op de neerwaatse trent, dat die zich niet verder doorzet, maar de nu geobserveerde daling vind ik op zich niet heel verontrustend.
Volgens mij was jij degene die de oorspronkelijke suggestie te berde bracht. Bij mijn weten was het overigens alleen HP/De Tijd die de cartoons met enige regelmaat publiceerde, dus je zou net zo goed kunnen stellen dat het Nederlands Dagblad, Trouw & de Telegraaf debet zijn aan de hele zaak.quote:
Beroep op het godslasteringsartikel is daarentegen weer een typisch ‘conservatieve’ grap; internetfilters zijn in democratische landen ook met name populair onder conservatieve groeperingen (zie b.v. Australië).quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het zijn typisch progressieve opvattingen waarmee Hirsch Balin cartoons probeert te bestrijden: "racisme" en de linkse klassieker "hunnie gevoelens zijn gekwetst
". Soms vraag ik me af of Hirsch Balin zijn eigen onzin eigenlijk wel geloofd. Ik vrees van wel.
Neuh, jij begon over het CDA. M.i. heerst er al tientallen jaren een linkse sfeer in de media.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:41 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij was jij degene die de oorspronkelijke suggestie te berde bracht. Bij mijn weten was het overigens alleen HP/De Tijd die de cartoons met enige regelmaat publiceerde, dus je zou net zo goed kunnen stellen dat het Nederlands Dagblad, Trouw & de Telegraaf debet zijn aan de hele zaak.
Aangezien het CDA de wetgevingsinitiator was. Ook al hangt er ‘een linkse sfeer in de media’, er zijn nog steeds media aan te wijzen die duidelijk geen linkse signatuur hebben, en ook daarin verscheen Gregorius Nekschot niet, dus het is m.i. moeilijk hard te maken dat de ‘linkse media’ hier nu bij uitstek debet aan is.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:44 schreef Halcon het volgende:
Neuh, jij begon over het CDA. M.i. heerst er al tientallen jaren een linkse sfeer in de media.
Als er eenmaal z'n lijst is dan gaat het gegarandeerd misbruikt worden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:42 schreef Iblis het volgende:
[..]
Beroep op het godslasteringsartikel is daarentegen weer een typisch ‘conservatieve’ grap; internetfilters zijn in democratische landen ook met name populair onder conservatieve groeperingen (zie b.v. Australië).
Die media zijn er ook wel, maar over het algemeen kun je wel stellen dat er een links sfeertje heerst. Met Nekschot ook weer bijvoorbeeld. Men is toch weer bang dat 'n stelletje idioten zich op de pik getrapt voelen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Aangezien het CDA de wetgevingsinitiator was. Ook al hangt er ‘een linkse sfeer in de media’, er zijn nog steeds media aan te wijzen die duidelijk geen linkse signatuur hebben, en ook daarin verscheen Gregorius Nekschot niet, dus het is m.i. moeilijk hard te maken dat de ‘linkse media’ hier nu bij uitstek debet aan is.
Goed, dan zijn we daar uit, maar dan nogmaals, ook de rechtse bladen die zich normaliter niet zoveel aan de ‘linksen’ gelegen laten liggen hebben Gregorius Nekschot niet gepubliceerd, of wil je stellen dat dit zelfcensuur is onder druk van de ‘linkse sfeer’?quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:48 schreef Halcon het volgende:
Die media zijn er ook wel, maar over het algemeen kun je wel stellen dat er een links sfeertje heerst. Met Nekschot ook weer bijvoorbeeld. Men is toch weer bang dat 'n stelletje idioten zich op de pik getrapt voelen.
Ik denk dat die zelfcensuur een rol speelt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:51 schreef Iblis het volgende:
[..]
Goed, dan zijn we daar uit, maar dan nogmaals, ook de rechtse bladen die zich normaliter niet zoveel aan de ‘linksen’ gelegen laten liggen hebben Gregorius Nekschot niet gepubliceerd, of wil je stellen dat dit zelfcensuur is onder druk van de ‘linkse sfeer’?
En waarom bij HP/De Tijd, van oorsprong zelfs van linkse signatuur, niet? Ik vind je opvatting namelijk nog niet heel erg hout snijden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 10:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat die zelfcensuur een rol speelt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |