abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62682586
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Op het moment zijn het in Nederland toch met name CDA & CU die een sterker gereguleerde pers en internet voorstaan.
Want?
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:09:32 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_62682611
Ja hoor, het komt door de linksen Die maken het werk van anderen onmogelijk

Flikker toch op Halcon. Als je al met dit soort beschuldigingen komt onderbouw het dan. Dat Wolffenstein het met je eens is spreekt boekdelen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:11:30 #63
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62682641
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:07 schreef Halcon het volgende:
Want?
Internetfilter, cartoonwerkgroep, voorstel tot verruiming van het godslasteringsartikel, volgens mij allemaal plannetjes uit de koker van het CDA.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62682656
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:11 schreef Iblis het volgende:

[..]

Internetfilter, cartoonwerkgroep, voorstel tot verruiming van het godslasteringsartikel, volgens mij allemaal plannetjes uit de koker van het CDA.
Waaruit blijkt dan dat de pers en internet meer gereguleerd wordt?
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:18:09 #65
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62682718
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:12 schreef Halcon het volgende:
Waaruit blijkt dan dat de pers en internet meer gereguleerd wordt?
Ik weet niet hoe jij een internetfilter anders wilt interpreteren. Verder reken ik b.v. Gregorius Nekschot ook tot de pers, en het instellen van een cartoon-werkgroep heeft natuurlijk een beperkend en (zelf)-regulerend effect.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62682725
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:18 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij een internetfilter anders wilt interpreteren. Verder reken ik b.v. Gregorius Nekschot ook tot de pers, en het instellen van een cartoon-werkgroep heeft natuurlijk een beperkend en (zelf)-regulerend effect.
Dat komt dus door de linkse invloed zoals ik al zei. Die cartoons werden bv al niet door de Volkskrant geplaatst.

Ligt allemaal niet zo zeer aan het CDA, maar meer aan de hele linkse sfeer in de media.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 oktober 2008 @ 10:20:51 #67
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_62682749
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:26 schreef SCH het volgende:
Het is natuurlijk onzin om dit op het conto van het kabinet te schuiven.
Iemand als Wilders is ook een groot voorstander van inperking van de persvrijheid, hij roept voortdurend dat het eerste dat hij zal doen als hij aan de macht is, Clairy Polak van de buis halen, is.

Ik wil wel wat meer achtergronden over die lijst. Want de voorbeelden zijn wat magertjes eigenlijjk. Volgens mij is de persvrijheid in ons land nog steeds enorm goed gewaarborgd.
Iets over de methode staat in: http://www.rsf.org/IMG/pdf/note_methodo_eng.pdf

Ik ben eerlijk gezegd niet enorm onder de indruk van de methodiek, en dergelijk internationaal vergelijkings onderzoek heeft aanzienlijk wat haken en ogen. Het kan op basis van deze resultaten gezegd worden dat het net NL best nog wel goed gesteld is. Die 2.5 puntjes die het met IJsland scheelt is niet heel indrukwekkend. Het is op z'n hoogst oppassen op de neerwaatse trent, dat die zich niet verder doorzet, maar de nu geobserveerde daling vind ik op zich niet heel verontrustend.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:32:37 #68
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62682922
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat komt dus door de linkse invloed zoals ik al zei. Die cartoons werden bv al niet door de Volkskrant geplaatst.

Ligt allemaal niet zo zeer aan het CDA, maar meer aan de hele linkse sfeer in de media.
Ja, want het CDA neemt het redactionele beleid van de Volkskrant altijd over, of wat?
pi_62682933
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:32 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, want het CDA neemt het redactionele beleid van de Volkskrant altijd over, of wat?
Zo doe jij het voorkomen.
pi_62682982
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 09:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Op het moment zijn het in Nederland toch met name CDA & CU die een sterker gereguleerde pers en internet voorstaan.
Het zijn typisch progressieve opvattingen waarmee Hirsch Balin cartoons probeert te bestrijden: "racisme " en de linkse klassieker "hunnie gevoelens zijn gekwetst ". Soms vraag ik me af of Hirsch Balin zijn eigen onzin eigenlijk wel geloofd. Ik vrees van wel.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:39:08 #71
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62683032
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:20 schreef Doc het volgende:

[..]

Iets over de methode staat in: http://www.rsf.org/IMG/pdf/note_methodo_eng.pdf

Ik ben eerlijk gezegd niet enorm onder de indruk van de methodiek, en dergelijk internationaal vergelijkings onderzoek heeft aanzienlijk wat haken en ogen. Het kan op basis van deze resultaten gezegd worden dat het net NL best nog wel goed gesteld is. Die 2.5 puntjes die het met IJsland scheelt is niet heel indrukwekkend. Het is op z'n hoogst oppassen op de neerwaatse trent, dat die zich niet verder doorzet, maar de nu geobserveerde daling vind ik op zich niet heel verontrustend.
we lezen hier niets over alternatieve energiebronnen. We lezen niets over dat Al gore het wel eens totaal verkeerd heeft. We lezen niets over dat Goede Doelen derde wereld met 40% tot 50% verergerd. We lezen niets over negatieve zaken Codex Alimentarius. We lezen niets negatiefs over allerhande behandelswijze ziektes. We lezen niets over wanpraktijken justitie. We lezen niets over wanprestaties in Irak/Afghanistan.
Er was niets te lezen voorkort over de wanprestaties van DNB/ECB. In de reguliere media wel te verstaan hè.

We hebben nog al een zeer eenzijdig en industrie promotend reclame pers. Er IS geen algemeen platvorm waarbij je dissidente zaken kan aankaarten.

Nederland is een (zeer) corrupt land. Ook al staan we op de IntegriteitsIndex op plaats 9.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 26-10-2008 10:47:12 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:41:15 #72
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62683067
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:33 schreef Halcon het volgende:
Zo doe jij het voorkomen.
Volgens mij was jij degene die de oorspronkelijke suggestie te berde bracht. Bij mijn weten was het overigens alleen HP/De Tijd die de cartoons met enige regelmaat publiceerde, dus je zou net zo goed kunnen stellen dat het Nederlands Dagblad, Trouw & de Telegraaf debet zijn aan de hele zaak.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:42:38 #73
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62683088
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:35 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het zijn typisch progressieve opvattingen waarmee Hirsch Balin cartoons probeert te bestrijden: "racisme " en de linkse klassieker "hunnie gevoelens zijn gekwetst ". Soms vraag ik me af of Hirsch Balin zijn eigen onzin eigenlijk wel geloofd. Ik vrees van wel.
Beroep op het godslasteringsartikel is daarentegen weer een typisch ‘conservatieve’ grap; internetfilters zijn in democratische landen ook met name populair onder conservatieve groeperingen (zie b.v. Australië).
pi_62683119
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:41 schreef Iblis het volgende:

[..]

Volgens mij was jij degene die de oorspronkelijke suggestie te berde bracht. Bij mijn weten was het overigens alleen HP/De Tijd die de cartoons met enige regelmaat publiceerde, dus je zou net zo goed kunnen stellen dat het Nederlands Dagblad, Trouw & de Telegraaf debet zijn aan de hele zaak.
Neuh, jij begon over het CDA. M.i. heerst er al tientallen jaren een linkse sfeer in de media.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:47:03 #75
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62683151
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:44 schreef Halcon het volgende:
Neuh, jij begon over het CDA. M.i. heerst er al tientallen jaren een linkse sfeer in de media.
Aangezien het CDA de wetgevingsinitiator was. Ook al hangt er ‘een linkse sfeer in de media’, er zijn nog steeds media aan te wijzen die duidelijk geen linkse signatuur hebben, en ook daarin verscheen Gregorius Nekschot niet, dus het is m.i. moeilijk hard te maken dat de ‘linkse media’ hier nu bij uitstek debet aan is.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:48:25 #76
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62683181
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:42 schreef Iblis het volgende:

[..]

Beroep op het godslasteringsartikel is daarentegen weer een typisch ‘conservatieve’ grap; internetfilters zijn in democratische landen ook met name populair onder conservatieve groeperingen (zie b.v. Australië).
Als er eenmaal z'n lijst is dan gaat het gegarandeerd misbruikt worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62683182
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Aangezien het CDA de wetgevingsinitiator was. Ook al hangt er ‘een linkse sfeer in de media’, er zijn nog steeds media aan te wijzen die duidelijk geen linkse signatuur hebben, en ook daarin verscheen Gregorius Nekschot niet, dus het is m.i. moeilijk hard te maken dat de ‘linkse media’ hier nu bij uitstek debet aan is.
Die media zijn er ook wel, maar over het algemeen kun je wel stellen dat er een links sfeertje heerst. Met Nekschot ook weer bijvoorbeeld. Men is toch weer bang dat 'n stelletje idioten zich op de pik getrapt voelen.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:51:36 #78
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62683235
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:48 schreef Halcon het volgende:
Die media zijn er ook wel, maar over het algemeen kun je wel stellen dat er een links sfeertje heerst. Met Nekschot ook weer bijvoorbeeld. Men is toch weer bang dat 'n stelletje idioten zich op de pik getrapt voelen.
Goed, dan zijn we daar uit, maar dan nogmaals, ook de rechtse bladen die zich normaliter niet zoveel aan de ‘linksen’ gelegen laten liggen hebben Gregorius Nekschot niet gepubliceerd, of wil je stellen dat dit zelfcensuur is onder druk van de ‘linkse sfeer’?
pi_62683250
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:51 schreef Iblis het volgende:

[..]

Goed, dan zijn we daar uit, maar dan nogmaals, ook de rechtse bladen die zich normaliter niet zoveel aan de ‘linksen’ gelegen laten liggen hebben Gregorius Nekschot niet gepubliceerd, of wil je stellen dat dit zelfcensuur is onder druk van de ‘linkse sfeer’?
Ik denk dat die zelfcensuur een rol speelt.
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:53:49 #80
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62683272
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 10:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik denk dat die zelfcensuur een rol speelt.
En waarom bij HP/De Tijd, van oorsprong zelfs van linkse signatuur, niet? Ik vind je opvatting namelijk nog niet heel erg hout snijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')