abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:26:18 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62664726
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je kunt het ook positief bekijken: hier is het nog zo slecht niet in vergelijking met de rest van de wereld
.
"Wombcat, ik geef je deze maand geen salaris, maar je kunt het ook positief bekijken, de kindjes in Afrika hebben helemáál niets!"
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:30:06 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62664778
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:02 schreef Hephaistos. het volgende:
We worden gewoon voorbij gestreefd door Estland, Letland en Litouwen
En na Tsjechië, wat nog maar een paar jaar geleden communistisch was. .
pi_62664802
De extreem-linkse terreur in Nederland blijft dus ook elders ook niet onopgemerkt. Ik denk dat dit te maken heeft met de affaire Gregorius Neqschot.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:32:49 #29
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_62664823
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:31 schreef schoelje het volgende:
De extreem-linkse terreur in Nederland blijft dus ook elders ook niet onopgemerkt. Ik denk dat dit te maken heeft met de affaire Gregorius Neqschot.
Dat staat inderdaad in het nieuwsbericht, gelinkt in de OP.
pi_62664890
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:32 schreef Yildiz het volgende:

Dat staat inderdaad in het nieuwsbericht, gelinkt in de OP.
Die had ik even over het hoofd gezien. Het wordt hoog tijd dat de verantwoordelijken bij het OM te Amsterdam de laan uit worden geschopt, om nog maar te zwijgen over de minister van Justitie. Het aanzien van Nederland wordt door dit soort idioten zwaar geschaad.
pi_62664976
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

O.A. de Telegraaf journalisten die hun bron niet wilden prijsgeven en de Gregorius Neckschot-affaire.
Als dat de redenen zijn lig ik er bepaald niet wakker van.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62665003
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:41 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Jij vindt het wel ok dat cartoonisten van hun bed gelicht worden en hun anonieme status kwijt moeten raken omdat een of andere overijverige neofascistische CDA-minister dat wil...

Eng.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:29:09 #33
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_62665893
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:57 schreef Perceptor het volgende:
Maar is het nu in Nederland slechter geworden of zijn die andere landen gewoon beter geworden? En wat is de reden dat we gezakt zijn? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Als je kijkt naar IJsland die altijd de aanvoerder is geweest. is het van een 0.5 naar een 1.5 gegaan.
Nederland is dus van een 0.5 naar 4 gezakt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_62666998
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:26 schreef Yildiz het volgende:

[..]

.
"Wombcat, ik geef je deze maand geen salaris, maar je kunt het ook positief bekijken, de kindjes in Afrika hebben helemáál niets!"
Mijn reactie was richting Lambiekje, vooral omdat die in diverse topics heeft aangegeven dat het hier dramatisch is met de persvrijheid, en dat valt dus enorm mee. Het kan (en was) beter, maar in vergelijking met andere landen die Lambiekje ophemelde (zoals Irak en Noord-Korea) staan we er stukken beter voor.
pi_62667598
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 15:22 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mijn reactie was richting Lambiekje, vooral omdat die in diverse topics heeft aangegeven dat het hier dramatisch is met de persvrijheid, en dat valt dus enorm mee. Het kan (en was) beter, maar in vergelijking met andere landen die Lambiekje ophemelde (zoals Irak en Noord-Korea) staan we er stukken beter voor.
"In Nederland zijn er x verkrachtingen per jaar, in Kenia veel meer, het valt hier in Nederland dus reuze mee"

Snap je dat die redenering niet klopt?
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:07:23 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_62667998
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:41 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Naief. Jij bent er zo een die vantevoren zijn vrijheden en rechten opgeeft om het gezeur voor te zijn?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62668403
Het is natuurlijk onzin om dit op het conto van het kabinet te schuiven.
Iemand als Wilders is ook een groot voorstander van inperking van de persvrijheid, hij roept voortdurend dat het eerste dat hij zal doen als hij aan de macht is, Clairy Polak van de buis halen, is.

Ik wil wel wat meer achtergronden over die lijst. Want de voorbeelden zijn wat magertjes eigenlijjk. Volgens mij is de persvrijheid in ons land nog steeds enorm goed gewaarborgd.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:57:22 #38
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_62668979
Ik merk 't ook steeds meer en ben er ook van overtuigt dat de overheid de media manipuleerd voor eigen gewin, doormiddel van subsidies te verstrekken aan bevooroordeelde programma's op tv en radio. En hiermee 't volk te manipuleren en zieltjes te winnen zodat ze niet al teveel stemmen verliezen bij de volgende verkiezingen, of 't volk te sussen en in slaap te houden zodat een opstand tegen hun huidige wanbeleid daarmee uit blijft. Met name 't CDA is hier heel actief in.

Dit gaat idd ten koste van de persvrijheid in Nederland, helaas!..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:58:55 #39
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_62669009
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:24 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Face it, grootste deel van de nederlanders geeft geen reet om vrijheid.
En dit is ook zeer verontrustend, idd..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:07:16 #40
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62669186
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:26 schreef SCH het volgende:
Het is natuurlijk onzin om dit op het conto van het kabinet te schuiven.
Iemand als Wilders is ook een groot voorstander van inperking van de persvrijheid, hij roept voortdurend dat het eerste dat hij zal doen als hij aan de macht is, Clairy Polak van de buis halen, is.

Ik wil wel wat meer achtergronden over die lijst. Want de voorbeelden zijn wat magertjes eigenlijjk. Volgens mij is de persvrijheid in ons land nog steeds enorm goed gewaarborgd.
Het is zowel een samenstelling van de overheid, als ook van het ‘klimaat’ in het land. Je hebt helemaal gelijk met Wilders, dat hij oproept tot een Koranverbod. Anderzijds is er aardig wat pressie uitgevoerd op hem om zijn film niet te publiceren. Maar ik denk dat de plannen voor internetfilters wellicht een rol spelen, de gijzelingsactie van de journalisten van de telegraaf (ook al was dat vorig jaar), de bedreigingen aan het adres van Jami, de nekschotaffaire waar bleek dat Balin een cartoonwerkgroep had ingesteld, allerlei zaken waarbij de persvrijheid in het geding komt.

Natuurlijk is de persvrijheid nog steeds goed gewaarborgd, maar het klimaat is wel onvrijer dan het was, en het CDA speelt denk ik ook geen zeer bevorderende rol.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62669636
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het is zowel een samenstelling van de overheid, als ook van het ‘klimaat’ in het land. Je hebt helemaal gelijk met Wilders, dat hij oproept tot een Koranverbod. Anderzijds is er aardig wat pressie uitgevoerd op hem om zijn film niet te publiceren. Maar ik denk dat de plannen voor internetfilters wellicht een rol spelen, de gijzelingsactie van de journalisten van de telegraaf (ook al was dat vorig jaar), de bedreigingen aan het adres van Jami, de nekschotaffaire waar bleek dat Balin een cartoonwerkgroep had ingesteld, allerlei zaken waarbij de persvrijheid in het geding komt.

Natuurlijk is de persvrijheid nog steeds goed gewaarborgd, maar het klimaat is wel onvrijer dan het was, en het CDA speelt denk ik ook geen zeer bevorderende rol.
Ik vraag het me toch af. Ik heb helemaal niet de indruk dat media en journalisten hier nou zo onder gebukt gaan. Volgens mij wordt het steeds vrijer en is er juist door internet ook steeds meer mogelijk. Misschien moeten we eerst persvrijheid dan eens definieren.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:35:22 #42
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62669755
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:43 schreef El_Matador het volgende:
Jij vindt het wel ok dat cartoonisten van hun bed gelicht worden en hun anonieme status kwijt moeten raken omdat een of andere overijverige neofascistische CDA-minister dat wil...

Eng.
Face it deze mensen geven geen bal om de vrijheid van anderen zolang ze er zelf maar geen slachtoffer van worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62669957
Ik vind het eigenlijk enger dat mensen Hirsch Ballin een neofascist menen te moeten noemen maar ook die vrijheid (en domheid) is gelukkig gewaarborgd.
pi_62670127
Naiveling
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:33:03 #45
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_62670921
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:28 schreef SCH het volgende:
Ik vraag het me toch af. Ik heb helemaal niet de indruk dat media en journalisten hier nou zo onder gebukt gaan. Volgens mij wordt het steeds vrijer en is er juist door internet ook steeds meer mogelijk. Misschien moeten we eerst persvrijheid dan eens definieren.
Ik weet niet of het steeds vrijer wordt, zeker niet inzake Godslastering. De Christelijke bevolkingsgroep is langzamerhand een beetje murw geslagen en laat zich het meeste welgevallen wat er aan (stompzinnige) grappen gemaakt wordt, maar je merkt dat in het geval van afbeeldingen van Mohammed de zaken toch wat anders liggen, daar is de vrees (al dan niet terecht) voor geweld wel aanmerkelijk groter, wat wel een zelf-censurerend effect heeft.

Daarbij haakt Hirsch-Ballin hier volgens mij wel degelijk op in, om weer wat ‘fatsoen’ terug te krijgen, b.v. door de Gregorius Nekschot affaire. Ook zie je dat weer wat meer clubjes Christenen zich nu roeren die zich ook ‘gekwetst’ voelen (Dixons-reclame) waarna er zelfs iemand komt die het Godslasteringsartikel nog eens wil verruimen (Hirsch-Ballin).

Als de vrijheid al niet minder is geworden is het spanningsveld wel duidelijk groter geworden de laatste jaren.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_62672643
Hirsch-Ballin is politiek geloofsextremist eerste klasse, idd.
pi_62674595
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:43 schreef El_Matador het volgende:
Als cartoonistnen racisme bedrijven onder het mom van artistieke vrijheid mogen ze best worden aangepakt wat mij betreft.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62674920
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 10:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En wederom zijn we weer 2 plekken gedaald. Dat als is geheel te wijten aan onze zeer christelijke onverlaten die het land besturen. In 2005 waren we nog de lijst aanvoerder. Brrr.

En hier is de persvrijsheid lijst
Ik vrees dat we het op de lijst met rekenvaardigheid ook slecht zullen doen.

Sinds wanneer is van 12 naar 16 twee plaatsen?
pi_62675267
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:44 schreef SCH het volgende:
Ik vind het eigenlijk enger dat mensen Hirsch Ballin een neofascist menen te moeten noemen maar ook die vrijheid (en domheid) is gelukkig gewaarborgd.
Jij vindt het enger dat mensen Hirsch Ballin een neofascist noemen dan dat cartoonisten van hun bed worden gelicht en hun anonimiteit in gevaar komt?

Als dat zo is dan ben jij toch een eng vies walgelijk naar NSBer mannetje
pi_62675403
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:26 schreef SCH het volgende:
.

idd.. wie wat hoe waarom van die lijst... natuurlijk is die vrijheid nog steeds goed gewaarborgd, maar er zijn wel duistere neigingen uit de liberale hoek.. zie bijv hoe minister Cramer bijna op de brandstapel kwam voor verdedigen van persvrijheid ergens in de vorige eeuw..terwijl niemand weet of ze idd wel medeondertekend heeft.. Hoe hypocriet is niet een de Telegraaf die 2 journalisten steunt die niet de bronnen van hun gestolen informatie willen prijsgeven...maar wel maakt die Telegraaf een brandstapel voor een minister die ooit heel lang geleden mogelijk steun heeft betuigd aan drukkers van gestolen informatie...
Die andere liberaal die de koran wilt verbieden en stiekem islamieten wilt deporteren..of neerknallen in Gouda.
Nog een liberaal ... die in een wet wilt vastleggen wat de Nederlandse identiteit is en met die wet straffen wilt uitdelen aan 'vijanden' van die identiteit die zich niet houden aan Nederlandse normen .. bijv..handjeschudschud..
Ik zweer het je... houd die liberalen ..--steeds de mond vol van vrijheid van meningsuiting --..in de gaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')