quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt het ook positief bekijken: hier is het nog zo slecht niet in vergelijking met de rest van de wereld
En na Tsjechië, wat nog maar een paar jaar geleden communistisch was.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:02 schreef Hephaistos. het volgende:
We worden gewoon voorbij gestreefd door Estland, Letland en Litouwen
Dat staat inderdaad in het nieuwsbericht, gelinkt in de OP.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:31 schreef schoelje het volgende:
De extreem-linkse terreur in Nederland blijft dus ook elders ook niet onopgemerkt. Ik denk dat dit te maken heeft met de affaire Gregorius Neqschot.
Die had ik even over het hoofd gezien.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:32 schreef Yildiz het volgende:
Dat staat inderdaad in het nieuwsbericht, gelinkt in de OP.
Als dat de redenen zijn lig ik er bepaald niet wakker van.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
O.A. de Telegraaf journalisten die hun bron niet wilden prijsgeven en de Gregorius Neckschot-affaire.
Jij vindt het wel ok dat cartoonisten van hun bed gelicht worden en hun anonieme status kwijt moeten raken omdat een of andere overijverige neofascistische CDA-minister dat wil...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:41 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Als dat de redenen zijn lig ik er bepaald niet wakker van.
Als je kijkt naar IJsland die altijd de aanvoerder is geweest. is het van een 0.5 naar een 1.5 gegaan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:57 schreef Perceptor het volgende:
Maar is het nu in Nederland slechter geworden of zijn die andere landen gewoon beter geworden? En wat is de reden dat we gezakt zijn? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
Mijn reactie was richting Lambiekje, vooral omdat die in diverse topics heeft aangegeven dat het hier dramatisch is met de persvrijheid, en dat valt dus enorm mee. Het kan (en was) beter, maar in vergelijking met andere landen die Lambiekje ophemelde (zoals Irak en Noord-Korea) staan we er stukken beter voor.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:26 schreef Yildiz het volgende:
[..].
"Wombcat, ik geef je deze maand geen salaris, maar je kunt het ook positief bekijken, de kindjes in Afrika hebben helemáál niets!"
"In Nederland zijn er x verkrachtingen per jaar, in Kenia veel meer, het valt hier in Nederland dus reuze mee"quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 15:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mijn reactie was richting Lambiekje, vooral omdat die in diverse topics heeft aangegeven dat het hier dramatisch is met de persvrijheid, en dat valt dus enorm mee. Het kan (en was) beter, maar in vergelijking met andere landen die Lambiekje ophemelde (zoals Irak en Noord-Korea) staan we er stukken beter voor.
Naief. Jij bent er zo een die vantevoren zijn vrijheden en rechten opgeeft om het gezeur voor te zijn?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:41 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Als dat de redenen zijn lig ik er bepaald niet wakker van.
En dit is ook zeer verontrustend, idd..quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:24 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Face it, grootste deel van de nederlanders geeft geen reet om vrijheid.
Het is zowel een samenstelling van de overheid, als ook van het ‘klimaat’ in het land. Je hebt helemaal gelijk met Wilders, dat hij oproept tot een Koranverbod. Anderzijds is er aardig wat pressie uitgevoerd op hem om zijn film niet te publiceren. Maar ik denk dat de plannen voor internetfilters wellicht een rol spelen, de gijzelingsactie van de journalisten van de telegraaf (ook al was dat vorig jaar), de bedreigingen aan het adres van Jami, de nekschotaffaire waar bleek dat Balin een cartoonwerkgroep had ingesteld, allerlei zaken waarbij de persvrijheid in het geding komt.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:26 schreef SCH het volgende:
Het is natuurlijk onzin om dit op het conto van het kabinet te schuiven.
Iemand als Wilders is ook een groot voorstander van inperking van de persvrijheid, hij roept voortdurend dat het eerste dat hij zal doen als hij aan de macht is, Clairy Polak van de buis halen, is.
Ik wil wel wat meer achtergronden over die lijst. Want de voorbeelden zijn wat magertjes eigenlijjk. Volgens mij is de persvrijheid in ons land nog steeds enorm goed gewaarborgd.
Ik vraag het me toch af. Ik heb helemaal niet de indruk dat media en journalisten hier nou zo onder gebukt gaan. Volgens mij wordt het steeds vrijer en is er juist door internet ook steeds meer mogelijk. Misschien moeten we eerst persvrijheid dan eens definieren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:07 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het is zowel een samenstelling van de overheid, als ook van het ‘klimaat’ in het land. Je hebt helemaal gelijk met Wilders, dat hij oproept tot een Koranverbod. Anderzijds is er aardig wat pressie uitgevoerd op hem om zijn film niet te publiceren. Maar ik denk dat de plannen voor internetfilters wellicht een rol spelen, de gijzelingsactie van de journalisten van de telegraaf (ook al was dat vorig jaar), de bedreigingen aan het adres van Jami, de nekschotaffaire waar bleek dat Balin een cartoonwerkgroep had ingesteld, allerlei zaken waarbij de persvrijheid in het geding komt.
Natuurlijk is de persvrijheid nog steeds goed gewaarborgd, maar het klimaat is wel onvrijer dan het was, en het CDA speelt denk ik ook geen zeer bevorderende rol.
Face it deze mensen geven geen bal om de vrijheid van anderen zolang ze er zelf maar geen slachtoffer van worden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:43 schreef El_Matador het volgende:
Jij vindt het wel ok dat cartoonisten van hun bed gelicht worden en hun anonieme status kwijt moeten raken omdat een of andere overijverige neofascistische CDA-minister dat wil...
Eng.
Ik weet niet of het steeds vrijer wordt, zeker niet inzake Godslastering. De Christelijke bevolkingsgroep is langzamerhand een beetje murw geslagen en laat zich het meeste welgevallen wat er aan (stompzinnige) grappen gemaakt wordt, maar je merkt dat in het geval van afbeeldingen van Mohammed de zaken toch wat anders liggen, daar is de vrees (al dan niet terecht) voor geweld wel aanmerkelijk groter, wat wel een zelf-censurerend effect heeft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:28 schreef SCH het volgende:
Ik vraag het me toch af. Ik heb helemaal niet de indruk dat media en journalisten hier nou zo onder gebukt gaan. Volgens mij wordt het steeds vrijer en is er juist door internet ook steeds meer mogelijk. Misschien moeten we eerst persvrijheid dan eens definieren.
Als cartoonistnen racisme bedrijven onder het mom van artistieke vrijheid mogen ze best worden aangepakt wat mij betreft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 13:43 schreef El_Matador het volgende:
Jij vindt het wel ok dat cartoonisten van hun bed gelicht worden en hun anonieme status kwijt moeten raken omdat een of andere overijverige neofascistische CDA-minister dat wil...
Ik vrees dat we het op de lijst met rekenvaardigheid ook slecht zullen doen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En wederom zijn we weer 2 plekken gedaald. Dat als is geheel te wijten aan onze zeer christelijke onverlaten die het land besturen. In 2005 waren we nog de lijst aanvoerder. Brrr.
En hier is de persvrijsheid lijst
Jij vindt het enger dat mensen Hirsch Ballin een neofascist noemen dan dat cartoonisten van hun bed worden gelicht en hun anonimiteit in gevaar komt?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:44 schreef SCH het volgende:
Ik vind het eigenlijk enger dat mensen Hirsch Ballin een neofascist menen te moeten noemen maar ook die vrijheid (en domheid) is gelukkig gewaarborgd.
idd.. wie wat hoe waarom van die lijst... natuurlijk is die vrijheid nog steeds goed gewaarborgd, maar er zijn wel duistere neigingen uit de liberale hoek.. zie bijv hoe minister Cramer bijna op de brandstapel kwam voor verdedigen van persvrijheid ergens in de vorige eeuw..terwijl niemand weet of ze idd wel medeondertekend heeft.. Hoe hypocriet is niet een de Telegraaf die 2 journalisten steunt die niet de bronnen van hun gestolen informatie willen prijsgeven...maar wel maakt die Telegraaf een brandstapel voor een minister die ooit heel lang geleden mogelijk steun heeft betuigd aan drukkers van gestolen informatie...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:26 schreef SCH het volgende:
.
Ik wil wel wat meer achtergronden over die lijst. Want de voorbeelden zijn wat magertjes eigenlijjk. Volgens mij is de persvrijheid in ons land nog steeds enorm goed gewaarborgd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |