abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62590175
het vorige deel: Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 35

De dreumessen, dreumussen en dreumesen...

07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam

[ Bericht 2% gewijzigd door Webkim op 02-11-2008 10:26:26 ]
mama van 3 kids!
pi_62590225
ik gooide hem dicht, mijn laatste berichtje

nou karin je doet het hartstikke goed hoor. je bent een super mama en loslaten is een van de moeilijkste dingen.

brent wat ben je toch een grote vent.

pepijn de klauter koning. piglet wat zou jij je hart vast houden zeg.

nijna hier ging het eerst ook knoeien en knoeien. ik heb toen een tuitding voor op de avent fles gehaald en daar drinkt ze nog uit en ze kan nu ook perfect uit een beker drinken. komt wel als ze ouder is.
ik zeg altijd het cb is voor de spuitjes dat zeggen ze daar ook als ik daar kom ja komt ze weer alleen voor haar spuiten.

marit wat klink je toch heerlijk. komt helemaal goed met ilse let maar op. nu hoeft de oudste alleen maar haar hoofd te draaien en ze liggen samen in een deuk

Eli wat goed

nou ik ga weer verder ruzieen met schoonmoed(l)er
mama van 3 kids!
pi_62593294
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:46 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
En wat vond de wvk dan zo geweldig aan de vader van Meike ?
hij kan veel beter zijn gevoel uitschakelen, ik vind al gauw iets zielig voor Meike
Dat heeft hij dus niet
Als ze huilt heeft ze pech gehad ( even kort door de bocht) en negeert hij het gewoon
Met als gevolg dat als Meike huilt (soms om niks, maar natuurlijk ook als ze ziek is of zich zeer doet) dat ze dan naar mij toe komt.
Nu moet ik er nog achter zien te komen wanneer het echt is en wanneer niet.
Ik vind wel, dat als ze niet lekker is, dat ze dan best wat vaker bij me mag zijn.
Maar dan vindt mijn vriend bijv. weer dat tandjes krijgen daar niet bij hoort....
Hoezo, dat is toch ook pijn, en ze voelt zich er duidelijk niet lekker onder.
Makkelijk hoor, opvoeden....

De wvk haalde steeds mijn werk erbij (kdv) waarom ik daar makkelijker kinderen kan horen huilen als thuis....maar dat kun je niet vergelijken....een eigen kind maakt zoveel gevoelens in je los. Maar misschien draaf ik ook wel door in mijn gevoel voor Meike hoor.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62594864
Wat een vergelijking Karin, thuis en KDV... Bij je eigen kind is het toch heel anders...
Ik vind dat niet te vergelijken.
Ik hoor bij Mirte vaak wel verschil tussen echt huilen en huilen om aandacht. Maar ik moet mezelf dan ook wel bewust even tegenhouden om er gelijk naar toe te gaan.
Ik wil niet bij elke kik gelijk aan komen draven, ze mag ook best even zelf zien hoe ze zich kan vermaken. Maar makkelijker gezegd dan gedaan...
Succes met je weg erin vinden
Fake it till you make it...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:23:54 #5
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_62594927
Karin, wat naar! Ik hoop dat je er je (jullie) eigen 'ding' van kan gaan maken!!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 23:13:03 #6
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62599150
Moeilijk hoor, Karin. En natuurlijk ook rot voor jou om te horen. Werd jou nou een spiegel voorgehouden of moet Meike dingen leren?
Is het een idee om iets boeiends te gaan lezen terwijl zij aan het spelen is? Ik merk zelf wel eens dat ik niet de complete aandacht bij Brent heb als ik naast oppassen op hem ook aan het werk ben. Zelf denk ik dat juist daardoor hij dingen alleen gaat oplossen en proberen en wat minder snel naar me toekomt als ie gevallen is en even zielig wil doen (als ie echt een dikke lip scoort sta ik er wel gelijk bij hoor).
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62603588
Das inderdaad lastig, Karin. Aan de andere kant stel je je nu ook kwetsbaar op om hulp te vragen. Dat is vergt wel moed. Genoeg mensen die blijven aanrommelen, dus dat heb je goed gedaan. Dat maakt je een goede moeder, lieve Karin.

Het betekent automatisch dat je dingen te horen krijgt die je misschien niet graag wil horen of dingen die je verbazen etc.

En wie weet ziet de wvk het wel goed en wordt Meike zelfstandiger en minder aanhankelijk. Misschien zijn het juist wel de grenzen die ze nodig heeft en is ze een beetje op zoek...

Ik begrijp heel goed dat je je hierdoor onzeker voelt. Er wordt ook wel het 1 en ander gezegd. Overleg met je vriend wat plan van aanpak wordt, zodat jullie een eenduidig beleid hebben.

Mijn vriend kan het gehuil ook makkelijker aanhoren. Ik ben zelfs een keer om 23.00 uur het oud papier weg gaan brengen, ik moest de deur uit...Toen ik 30 minuten later thuis kwam, lagen de meiden heerlijk te slapen.
pi_62604752
Is de boodschap van de wvk al iets gezakt Karin?

Chris is nu echt aan de klauter.. Hij klom via zijn loopbakfiets op de bank, via de leuning. En hij loopt zo leuk heen en weer achter zijn blokkenkar, en verzameld onderweg allerlei schatten (sauspakjes, papa's sloffen etc). En dan heeft hij af en toe ook nog tijd voor een knuffel en een kusje!
Het blijft zo'n leuk kereltje.

Die ik nu snel uit de box ga plukken voor zijn sap&koekie moment
pi_62624131
O jee nog zo'n klauterkabouter, hopelijk valt ie wat minder vaak als Pepijn!

Het gesprek van gister is wel wat gezakt inderdaad. moet ook even z'n tijd hebben. Heb vandaag heerlijk de hele dag gewerkt. (dat kan soms ook echt even lekker zijn)
Ik ga morgen eens met een boek op de bank en dan maar afwachten wat Meike doet.
Ze is in ieder geval alweer wat beter te pas als eerder deze week, dus dat geeft de burger moed.
En ja, het klinkt allemaal heel zwaar zo. Maar uiteindelijk zullen we erom lachen......
een vriendin van me zei net nog; goh dat verklaart ook je eerdere twijfels om wel of niet voor een tweede te gaan. Toen vroeg ik me af of het niet zielig voor Meike zou zijn. En nu weet ik: het zou juist hartstikke goed voor Meike (maar ook voor mij) zijn!
pi_62624173
Pffff, ben een tijdje niet geweest hier, maar inmiddels weer helemaal bijgelezen.

voor alle nieuwe trucjes, leuk of niet (lopende Eli, vingerverfende Linde, 's nachts ketende Ethan , in grote-jongens-bed slapende Brent, nieuwe tandjes-krijgende Meike en Maud, 9 levens-hebbende Pepijn...)

Ik leef mee, lach en huil mee met alles wat ik lees, maar heb een geheugen als een zeef
Sorry voor het vergeten te reageren dus...

Met Devin gaat het goed! Knuffelis en kusjes, de hele dag door. Lekker met snot erbij, hij is weer eens verkouden, maar dat mag de pret niet drukken. Hij eet weer beter, heeft vandaag (voor het eerst) 200 cc pap gedronken (proefmonster gehad) en houdt van zuur. Augurken waren al niet veilig voor hem, nu heeft hij de zure mandarijntjes ontdekt en heeft een innige band ontwikkeld met het flesje citroensap dat hij al 3 dagen met zich meedraagt en af en toe uitknijpt in zijn mond
Als hij klaar is met drinken (uit tuitbeker, open beker-met-ingebouwd-rietje, pakje drinken of de good old fles met speen) zet hij het neer en zegt, net als Anna (?toch?) "Aaaaaahhh!" Als hij uit de borst drinkt doet hij het niet, maar er komen wel weer oerkreten uit zodra de ontblote borst in zicht komt!
De box is weg (werd als sinds januari slechts gebruikt als speelgoed-opslag en standaard voor zijn activity center) en bijna al het speelgoed staat nu in zijn kamer. Zijn bed hebben we verplaatst zodat het nu tegen de muur staat en er meer ruimte is om op de grond te zitten spelen. Dat doet hij steeds leuker, hij wordt ook zo groot en gaat steeds meer begrijpen.
Mijn lieve jongen. Die nog steeds geen "mama' zegt. Should I worry?
.... met gevoel voor drama....
pi_62624265
voor Karin. Lastige situatie waar je in zit, maar het gaat ongetwijfeld helemaal goed komen met jullie!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:41:32 #12
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_62634088
Lotte staat gewoon bijna bovenaan, nog 2 weken en dan is ze alweer 2,
wat gaat de tijd toch snel! Kan ik hem niet even wat langzamer laten gaan?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:42:38 #13
141023 ik80
pi_62634111
Karin Cb zijn leuk maar trek vooral ook je eigen plan.
Ik zou samen met je lief even paten dat jullie op dezelfde lijn zitten hiermee,
dat is het allerbelangrijkste!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:38:27 #14
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_62637105
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:56 schreef Kersjes het volgende:
Mijn lieve jongen. Die nog steeds geen "mama' zegt. Should I worry?
Ethan heeft het 1 keer echt duidelijk (en tegen mij) gezegd. 3 maanden geleden. Maaaarrrrr... hij zegt opeens wel verdacht vaak kiiikiii als er een poes voorbij loopt (kitty-kitty) Maak je geen zorgen, doe ik ook niet

Karin, ik wil toch nog een keer zeggen dat ik het erg knap en moedig van je vind dat je aan de bel hebt getrokken. Het zal absoluut niet allemaal even leuk zijn (zeker als je zulke dingen te horen krijgt!), maar het feit dat je om hulp hebt gevraagd en er serieus mee bezig bent samen met je vriend en Meike maakt je al een topmoeder in mijn ogen Hou vol!

En hier alweer heel triest nieuws.. M's oom is gisteren overleden (kanker), een paar weken voor de uitgerekende datums van zijn 2 kinderen. Zo ontzettend verdrietig
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_62637506
Karin juist door aan de bel te trekken laat je zien dat je het allerbeste voor Meike wil! Is het al gelukt om een boek te lezen? Moet zeggen dat mij dat nooit lukt hoor als Linde wakker is...

Jellyrose gecondoleerd. Het zit niet echt mee he bij jullie wat betreft slecht nieuws

Doen jullie ukkies soms ook zo ENORM DWARS met eten. Linde kan echt gerust een kwartier gillen als ze niet zelf mag eten/ het iets is wat ze niet kent

Gisteren aten we burrito's en ik zette het bordje met de in reepjes gesneden gevulde burrito voor haar neer. Gaat ze eerst heel aanstellerig gillen dus ik ga van tafel en op de bank zitten. Kijkt ze me heel boos aan. "Ja kom op Linde als jij zo boos doet ga ik niet gezellig bij je zitten hoor!" Dus ik doe net of ik tv kijk, haar vanuit mijn ooghoeken in de gaten houdend en jawel hoor ze ging gewoon eten. Dus ik weer bij haar aan tafel gaan zitten en niks meer aan de hand.

Zelfde doet ze met de fles. Ik geef 'm aan en ze gaat gillen en smijt 'm weg. Zet ik 'm op tafel, dan pakt ze 'm en gaat drinken Is dit nou alleen omdat ze doorheeft dat ze nee kan zeggen en dus zelf kan bepalen hoe iets gaat?

O ja sinds gisteren hebben we een kleine Ome Willem-fan in huis Ze zingt steeds "dees...dees...dees" en dan doet ze haar handjes op elkaar net zoals bij "Deze vuist op deze vuist"! Zo lief om te zien

En ze zegt nu ook "Taaaaaa" (= dag) als ze zwaait en ze zegt zelf wanneer ze klaar met iets is (Kaaaaaaar!) Oh nooit gedachtd at je zo gek op je eigen kindje kan zijn
pi_62638863
Jelly gecondoleerd. Alweer zulk verdrietig nieuws.

Stiemie, ik herken het wel een beetje. We hadden een paar weken terug zo 2 weken drama. Alles zelf moeten doen. We hebben het maar wat laten gaan, en in ieder geval geprobeerd er geen strijd van de te maken. Soms inderdaad ook zoals bij Linde en de fles. Gewoon het eten/drinken neerzetten en niet mee bemoeien. Dan kwam hij toch wel stiekem kijken en eten/drinken. Hier bleken toen 2 kiezen de vermoedelijk boosdoeners te zijn.
Nu gebeurd het ook nog wel eens bij het avondeten, maar meestal laat ik hem maar aanprutsen. En als het een te grote chaos wordt, dan haal ik het weg. Daarna bied ik het nog 1 of 2 keer aan. En anders is het over. Hij heeft genoeg reserves

Gillen doet Chris trouwens niet aan. Hij smijt alleen zijn eten alle kant op. Met wat verdwaalde brullen.. Zal wel een meisjes-ding zijn

En "dees-dees-dees" zo lief!
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:42:09 #17
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62638884
Jellyrose gecondoleerd.

Stiemie een kortbondig dat doet Maud ook kan ik hier op antwoorden. Ze weet dondersgoed was NEE is en gebruikt het te pas en te onpas tegen ons en zichzelf. En eigenwijs dat ze is....alles zelf willen doen. Oh en ze kan ook wat leuks zeggen:
Ik zeg Maud is een... en dan krijg ik als antwoord boef...
pi_62641772
hihi Maud! klein boefje

Stiemie, jij hebt een mooi klein heksje zo te horen! Toch ook wel mooi dat er wat temperament inzit.

Jellyrose, gecondoleerd. Tjonge wat een triest verhaal... is het weer in Amerika?

Hier is het oke, vanmorgen gezellig boodschapjes gedaan. Meike weet ook wel goed wat ze wil hoor, toen ik chocola pakte riep ze door de winkel "ola!" maar toen ze er geen kreeg werd ze er iets minder vrolijk van.
Gelukkig maakte een broodje het wel weer goed.
Ze zette me woensdag nog mooi voor aap hier in het centrum, we waren even in de Blokker geweest, en toen wou ik weer naar huis. Alleen Meike niet. Ik heb haar met alle macht in het fietsstoeltje gezet, maar kon het gordeltje niet dichtklikken, omdat ze steeds ging staan, dan klikte het weer open. Ondertussen schreeuwen en tekeer gaan . Komt er ineens een vrouw naar ons toe: "moet ik even helpen?" Ik kon wel door de grond zakken. Meike was zo onder de indruk van de vreemde mevrouw dat ze acuut stopte met de show.
Later liep ik in de AH en sprak een meneer Meike aan: "och was jij net zo verdrietig???" uh nee ze kreeg haar zin niet! Leuk hoor, dreumesjes met een eigen willetje!
Maar ondertussen zijn ze ook zooooo leuk en lief!
pi_62643344
Maud kleine boef Mijn moeder noemt Linde altijd boefje maar als ze het zelf wil zeggen klinkt het als "oef"

Ah "gelukkig" komt het dus meer moeder bekend voor Dat fietsstoeltjesgebeuren is ook heel herkenbaar helaas... Vanmorgen regende het dus Linde moest een regencape aan op de fiets en daar was ze het niet mee eens. Dus als jullie iemand hebben zien fietsen met een geel, beweeglijk, gillend, fladderend iets voorop de fiets.... dat was ik

En een heksje is het zeker Karin Ze heeft echt al een eigen willetje.
pi_62643772
Stiemie, Mirte wil graag zelf eten, met haar handjes. Een tijdje terug ging het nog wel eens met lepeltje, tegenwoordig draait ze de lepel het liefst voor haar mond om (heel handig...) en eigenlijk wil ze gewoon met haar handen eten. En mond stijf dichthouden als ik met een lepeltje aankom, zelfs bij de pasta gister en dat lust ze normaal gesproken graag. Volgens mij is het echt het zelf willen doen.
pi_62644549
Oei ja, ik las net op het bankje over de tijd die verzet gaat worden dit weekend
Hoe pakken jullie dit aan met de kids?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:42:33 #22
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62644615
zo weinig mogelijk, Karin

zaterdag iets later naar bed en zondag zo snel mogelijk weer op de normale tijden je ding doen.. gewone tijd naar bed enzo dus.
Dat gaat hier altijd goed tot nu toe
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62645002
Wij laten Linde van zaterdag op zondag bij mijn ouders logeren...
Ben benieuwd of ze heel vroeg wakker is zondag
pi_62645066
Kijk dat is ook een tactiek....
Wij mikken Meike er maar wat later in, zal ze vast niet erg vinden.
pi_62645117
Komt toevallig zo uit hoor

We gaan zaterdagavond namelijk uit eten in verband met de verjaardag van mijn schoonmoeder
pi_62645508
Morgen overdag hebben we een familiefeestje, dus dan slaapt Chris vermoedelijk pas om 4 uur in de auto. Dan is hij tegen het avondeten weer wakker, en kan hij 's avonds nog wat langer wakker blijven. En hopelijk is het dan zondag niet te vroeg. En als hij al een uurtje eerder is, dan krijg hij gewoon eerst zijn pap, en de rest van de dag alles op de nieuwe tijd..
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:48:12 #27
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62652160
Haha Stiemie, wij hebben dezelfde tactiek! Anna slaapt vandaag en morgen ook bij mijn ouders, want ik zit met manlief lekker een weekendje in Dublin! We hebben net fijn in een pub gehangen en daarna heerlijk gevrgeten.
We hebben natuurlijk voor Anna al wat leuks gekocht, schoenen bij Camper! Ik ben zelf gek van Campers en dan met name de Twins serie. Dus dat mijn kleine meid nu ook op Twins van Camper kan lopen vind ik helemaal super!
Deze zijn het:
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62653051
Cool. Memmel! Veel plezier !
pi_62653055
Memmel die zijn leuk!!! Fijn weekend daar in Dublin!

Ik zie wel hoe het gaat met de zomer- naar wintertijd. Mirte is niet helemaal fit, wat koortsig enzo. Dus het is sowieso maar even afwachten hoe het gaat.
pi_62663074
Wat een lieve schoentjes Memmel! Als ik dat zie zou ik zo graag ook een dochter willen ooit! Gisteren liep ik door de H&M en ik zag zo ontzettend veel leuke meisjeskleding hangen. Voor jongens is er vaak veel minder keus, komt meestal toch op hetzelfde neer wat betreft kleur en print.
Veel plezier verder in het Ierse!

Deepfreeze, gillen is niet alleen voor meisjes hoor, die van mij doet het ook als hij boos is. En dat doet hij hard! Hij kan ook laag grunten, meestal uit frustratie als iets niet lukt.

Stiemie, geklooi met eten is hier een regelmatig terugkerende fase. Om gek van te worden af en toe, maar gaat gelukkig toch weer over.

Nijna, beterschap voor Mirte!

Devin is zo lief en zorgzaam, en hij wil overal mee helpen
De vloer schoonmaken (met de doek waar ik net zijn snottebellen mee heb afgeveegd), stofzuigen (hij maakt er zelf geluidjes bij), de tafel schoonvegen (met zijn mouw), zijn knuffels eten en drinken geven (ik heb nu een wasmachine draaien vol met besmeurde beren). En dat alles met een trotse, glunderende blik! Je ziet hem echt glimmen ook als hij complimentjes krijgt, grappig is dat.
pi_62664914
memmel die zijn super.

jellyrose gecondoleerd.

wij komen even voor een paar weekjes afscheid nemen. ik word maandag geopereerd en ben ik een paar weekjes kinderloos. helemaal niet leuk maar ik kom wel lezen hoor maar echt iets te vertellen zal ik niet hebben omdat de kids een paar weekjes bij mijn ouders zijn.

nog een nieuwtje van morgen zei madam even: mama ik hou van jou oeh wat kun je dan smelten zeg.

dag allemaal
mama van 3 kids!
pi_62665012
ai Popples, sterkte met de operatie, het herstel ervan en het gemis van je kids....
Lief dat ze ik hou van jou zei...!

Mooie schoenen Memmel, heb je ze op de groei gekocht, voor volgend zomer?

En een beterschapsknuffel voor Mirte
pi_62670056
Memmel, V. moet half dec. voor zijn werk naar Dublin
en idee is inmiddels dat ik misschien wel mee ga ... als alles hier in huis beetje goed loopt met de meiden en opa en oma het aandurven.
TIPS ?!
pi_62677479
Popples sterkte met de operatie!

Mirte was vandaag weer koortsvrij!

Marit, geen tips van mij... Wij hadden laatst hetzelfde, ik ben thuisgebleven met Mirte. Wilde haar nog niet uitbesteden.
  zondag 26 oktober 2008 @ 07:14:37 #35
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62681559
popples sterkte. Hopelijk verloopt alles voorspoedig.

Mirthe, lekker meid....weer een beetje opgeknapt.

Marit, volg je gevoel..... Als je het vertrouwd dat opa en oma de taak even overnemen, dan doen. Als je in Dublin 24 uur per dag gaat lopen denken, gaat het goed, moet ik bellen, waarom bellen ze niet enz. enz. dan niet doen. Dan gewoon lekker bij je meiden blijven.

Hier gaat het goed. Maud is weer gezellig en klets meer en meer.
  zondag 26 oktober 2008 @ 08:03:02 #36
11682 Moonah
Jolie femme
pi_62681692
Hé Poppeltje, veel sterkte met je operatie! En ook met het gemis van je kinderen.
Zie je ze echt een paar weken niet?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_62681997
Popples heel veel sterkte. Lijkt me niet niks zolang je meisje missen

Mirte weer beter. Wat fijn dat ze niet ziek geworden is Nijna.

En Devin lekker zijn beren eten aan het geven Klinkt allemaal heel gezellig Kersjes!

Memmel wat een ge-wel-di-ge schoenen Die staan Anna vast helemaal prachtig!

Nou Linde is de wintertijd goed ingegaan bij opa en oma Ze was vanmorgen pas om half 8 wintertijd wakker dus dat viel erg mee vonden ze. En ik zit nu nog heeeeerlijk met mijn laptop in bed te genieten van even niks en stiekem mis ik mijn meisje wel...
pi_62682346
dank jullie wel voor het succes wensen.

moonah ik zie ze wel maar ik verzorg ze niet. dus een paar keer per week zie ik ze.
als het goed is mag ik dinsdag weer naar huis en mag ik de eerste week alleen liggen en daarna alles weer rustig oppakken na het gesprek met de chirurg enzo. dus het komt erop neer dat ik ze zeker 2 weken niet thuis heb.

ik ben gewoon bang dat ik niet meer wakker word of weet ik veel wat. vooral dat ze vroegen van de week wie ze moesten bellen als er complicaties waren. dan slik je wel even.
maar dit hoort hier niet thuis

ik heb een eigenwijze niets vergetende dreumes ik had 1,5 week geleden in de auto een banaan in haar koffertje gedaan. zodat ze die bij mijn ouders kon opeten en ja hoor mama was het vergeten. papa zette haar gisteren in de auto en mevrouw wees even naar haar koffer en zei banaan, papa keek heel raar en vvroeg aan mij zit er een banaan in de koffer? ik owja die ben ik helemaal vergeten
hij was nog helemaal puntje gaaf dus ze heeft hem heerlijk opgesmikkeld

nijna wat fijn dat ze weer koorts vrij is.

stiemie heb je goed geregeld.
mama van 3 kids!
  zondag 26 oktober 2008 @ 10:09:08 #39
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62682606
Pooples, heel veel succes. Eerst voor de operatie natuurlijk en daarna bij het herstel. Wij hadden een (hoog) matras in de kamer staan. Dan kon ik beneden rusten terwijl de kinderen om mij heen speelden. Om echt te slapen lag ik boven. Vond ik erg prettig, ook voor de kinderen. Fijn dat je ouders de zorg tijdelijk over kunnen nemen. Dan kun jij echt de tijd nemen om te herstellen. Zet 'm op!

Lena heet voortaan Billy. Het is namelijk een echte Billy hebben we besloten. Ze doet vanalles wat niet mag, kruipt overal achter, in en op. Het lopen gaat ook echt goed al! Zonder dat ze het in de gaten heeft stpat ze de kamer rond. Zodra ze het doorheeft ploft ze weer op haar luierkont. Grappig en leuk, het is echt een heeeel vrolijk kind. (En het allerliefst. Als ze aan het spelen is, komt ze soms even een kusje halen. Dat vind ik zo lief!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:34:32 #40
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62686526
Hoi Billy

Jellyrose, gecondoleerd. wederom...

Hier hebben we niets speciaals gedaan aan de overstap naar wintertijd. gaat prima.
behalve dat monsieur nu nog steeds niet slaapt... (maar hij is sowieso al een paar dagen raar met zijn slaapjes, dus het zal wel.)

Popples, jij ook heel veel sterkte / succesmet de operatie. hopelijk gaat alles goed en herstel je snel en volledig.

Memmel, leuke schoenen!

Had iemand het over zelf (willen) eten?

Meld

nah, het ging best prima. (Ik heb hem eerst een heel stuk gevoerd, en daarna een eigen lepeltje gegeven, waarna hij mijn lepeltje ook jatte) Ben trots op mijn mooie mannetje, die wel temperamentvol is, maar gelukkig het concept driftbui nog niet heeft ontdekt. dat wil ik ook graag zo houden

EDIT: dit is trouwens bij mijn vader thuis, waar we een stoeltje hebben waar mijn grote neven nog in hebben gezeten antiek. dus

[ Bericht 7% gewijzigd door DaviniaHR op 26-10-2008 13:45:57 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62686729
Davinia, hahaha! Heerlijk. Eli, met 2 lepels zelfs, knap hoor!
pi_62689240
haha, héérlijk om naar te kijken als ze zelf eten he?!
en vooral denken: ach, het is nu tóch al vies
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:13:16 #43
190853 RockabeIIa
pi_62689346
Popples Ik ben weer de SMS-service indien u wenst
ps. Lishe noemt je pooples maar ze is zelf een grote poople!

Davinia, dat gaat best lekker zo te zien
Jammer dat je niet vaker foto's showt. Ik (her)ken hem helemaal nog niet.

Nijna, fijn dat je knurps weer opgeknapt is.

Marit, half dec. al? Geen BV dus? (sorry for asking & no offense maar ik dacht echt dat jij als CB-arts daar wel voor zou kiezen )

Wat een leuke schoentjes, Memmel. Heeft dat merk ook jongensschoenen? Ik heb gisteren voor Brent een paar van Klavertje 4 gekocht. Donkerblauw met donkergrijs en dan op de zijkant KL4 met een knalroze rand. Hij wil ze niet meer uit doen, ook niet in bed. Het zal wel lekker lopen ook

Hoe gaat het nu met Meike, Karin?

*lees op het werk weer verder bij, nu ben ik weg!*
pi_62696775
rock als ik niks te doen heb en ik mag sms-en dan weet ik je te vinden.
als het goed is word dinsdag naar huis geschopt.

mijn dreumes ligt nu heerlijk te slapen bij opa en oma. ze was weer helemaal van de molen aanhet genieten.
mama van 3 kids!
pi_62698938
Lief, die smullende Eli!
We willen natuurlijk ook graag een foto van Brent die met schoenen aan slaapt!

Rocka, het gaat goed met Meike hoor, vanmorgen ging ik eens even een dvd van Marco B kijken, Meike krummelde om me heen, en paps lag nog in bed. Toen ik de dvd erin deed kwam ze wel even kijken en vroeg "bies??" (teletubbies) ik antwoorde dat mama een dvd ging kijken.
Meike ging spelen. Zelf....Alleen
Kwam even later met een boekje aan, en ik zei dat ze die even zelf moest gaan lezen. "ja" antwoorde ze, parkeerde het boekje op tafel en ging lezen! Ik was wel een beetje verbaasd. Eigenlijk deed ik nooit dingen voor mezelf als Meike om me heen was.
We zijn die stomme eierwekker helemaal niet nodig!
pi_62700618
Leuk om te lezen, Karin ! Fijn !
pi_62701978
karin, wat goed !

we zijn vandaag met de 2 dames uit eten geweest
na bezoekje aan de hema net voor 17uur had ik dusdanig veel pijn in mijn kruis-regio dat ik ons maar richting eetcafeetje heb gestuurd. Ilse een pannenkoek (en madam at vooral de rauwkost ) en voor mij een lekkere zalmsalade
Nu heb ik al het verboden voedsel tijdens een zw.schap wel weer ingehaald !
Sanne lag lekker te maffen in de maxicosi op de duo-wagen...ging prima zo ! Het blijft een heerlijk gevoel om zo als gezinnetje samen te zijn, en wat besef ik me ineens weer hartstikke goed hoe gigantisch veel ik van ilse hou en hoe bijzonder ze is ! Ze zat daar zo lief en wijs te zijn in haar stoelverhoger...

jammer alleen dat het mobiel zijn vies tegenvalt sinds paar dagen, pijn neemt weer toe en ik zit sinds gisteren weer aan de paracetamol. Morgen de vk weer bellen (zaterdag ook al) zodat ze morgen even het gebied komt inspecteren. Volgens mij irriteert er een knoopje ofzo
pi_62703047
Wat goed van Ilse dat ze al zo goed kan eten in het restaurant, hoe reageert ze op haar zusje? Vraagt ze nu ook extra aandacht nu Sanne er is?

Balen voor jou dat je nog zoveel pijnklachten hebt, hopelijk kan de vk wat voor je betekenen!
pi_62703258
ze lijkt echt wel gewend inmiddels...meehuilen met Sanne is verleden tijd, ze komt mij het lege flesje aangeven als het nog op de tafel staat, kijkt in de reiswieg beneden als Sanne boven huilt .. maar laat zich niet meer afleiden. Méér aandacht vragen doet ze ook niet, lijkt gewoon haar eigen ding te blijven doen nu!
Vanmiddag in de auto terug brabbelde ze vrolijk mee met de kinderliedjes, terwijl Sanne in m.c. lag te huilen. De dames negeren elkaar nu al
pi_62709976
Davinia wat zit Eli lekker te smullen zeg! En het valt nog best mee qua kleddergehalte vind ik

Marit wat klinkt dat fijn zeg zoals je je dames beschrijft En fijn dat het ook zo goed gaat tussen de meisjes!

Karin weg met die eierwekker! Het gaat zo dus ook gewoon heel erg goed!

Ik ben nu trouwens wel nieuwsgierig naar een foto van Brent's schoenen he?

En het is officieel: ik ben een ontaarde moeder Linde logeerde van zaterdag op zondag bij mijn ouders en mijn moeder belde zondag om te zeggen dat ik helemaal niet had laten weten dat Linde al 2 kiezen had. Maar ja die had ik dus helemaal nog niet gezien
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:14:54 #51
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62710038
Rocka, ze zijn er inderdaad ook voor jongens. Kijk even op camper.com daar kan je ze allemaal zien. In NL moet je echter goed zoeken om Camper schoenen te vinden, misschien is via Internet bestellen wel het handigst. De kleinste maat is maat 23.

Hier weer terug van een gezellig weekend. Marit, voor tips pm-en we wel even, ok?

Anna moest vanochtend wel even twee keer kijken toen ze pa en ma boven haar bed zag hangen, maar toen ging toch de speen er uit en kregen we allebei een dikke zoen!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:22:46 #52
190853 RockabeIIa
pi_62710181
Memmel, ik had het gisteren al gezien Erg leuk merk.

Karin Ik maak niet overal foto's van!

Stiemie, is heel normaal hoor dat je eens een keertje een tandje niet ziet. Daar wordt je heus niet ontaard van.

Brent heeft binnen 24u zichzelf 4x ondergepoe***. Hij krijgt het laatste stel kiezen, geloof ik.
Volgende week horen we niet meer in dit topic
pi_62710242
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Stiemie, is heel normaal hoor dat je eens een keertje een tandje niet ziet. Daar wordt je heus niet ontaard van.
Het waren in totaal 2 kiezen en 1 tand die we gemist hadden

Nog maar een weekje en dan is kleine grote Brenteman jarig
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:30:18 #54
190853 RockabeIIa
pi_62710323
Stiem, Brent laat zich ook niet graag in zijn mond kijken. Ik kietel hem altijd heel hard als ik er in wil kijken. Ik vind het echt niet gek. Je leest het heel vaak hier, echt!
Ik merkte het zelf eigenlijk altijd gelijk door de luiers en ging dan op onderzoek

Ja, zondag is het feest hier. Ik probeer al dingen voor te bereiden maar het wil nog niet echt vlotten. Ik ben ook een beetje inspiratieloos...
pi_62712640
Karin, wat goed dat het zo lekker gaat zonder kookwekker. Blijkbaar was alleen even bewust worden van de situatie al genoeg.

Marit, fijn dat jullie al lekker aan elkaar beginnen te wennen. Hopelijk kan de VK je van je knoopje verlossen.

Popples, veel sterkte de komende tijd!

En nog even een beterschap voor alle zieken en een voor alle nieuwe truukjes

Hier laat Chris zich ook niet in zijn mond kijken, dus als hij een paar daagjes "moeilijk doet" dan voel ik wel even. Zo vond ik dus ook 2 kiezen vorige keer.

Chris is nog wat bezig om in wintertijd te komen. Gisteren was het 6 uur, vandaag kwart voor 7. Maar het was ook een raar weekend. Zaterdag familiefeestje (en iedereen vond hem leuk ) en daarna nog een nacht&dagje door naar mijn schoonouders. Dus dan is alles al anders. Raar eten, raar bedje, rare slaaptijden, rare mensen. Eens kijken of hij een beetje rap weer na 7-en wakker gaat worden. Dat vind ik echt zo'n grenstijd..
pi_62713846
Ik vind het eigenlijk doodnormaal dat je niet iedere tand en/of kies in de gaten hebt.
Lijkt me dodelijk irritant als iemand in je mond zit te graven en te voelen.

Oh nee.....continu snot weghalen, das nog irritanter...De hele dag iemand achter je aan hebben lopen met een doekje...zou ik ook van gaan gillen !
  maandag 27 oktober 2008 @ 11:51:47 #57
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62714000
Bij Anna zijn nu ook haar hoektanden doorgebroken. Dan alleen nog 4 kiezen en zijn we klaar
Alleen tandenpoetsen blijft hier een drama. Ze poetst liever haar neus, haar of mijn tanden dan dat ik met die borstel in de buurt mag komen.

Oja, en vol trots presenteer ik volledig off topic onze aanstaande gezinsuitbreiding
pi_62714032
Hetzelfde haar als Anna !
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:00:33 #59
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62714241
Jaaaa!
En hij heet Helix.
pi_62717118
Ahw Memmel cute . Wanneer komt hij bij jullie?
pi_62717646
Haha ik verwachtte dus een echofoto! lief hoor!
  maandag 27 oktober 2008 @ 15:43:20 #62
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62720762
Morgen pas Karin, nog effe geduld. Ik hoop dat alles goed is. En ik las het tweede streepjes topic en ik hoop dat we snel samen kunnen zwangeren!
pi_62721442
Hahahaha Memmel jullie gezinsuitbreiding is wel erg harig inderdaad Maar ook heel erg

Succes morgen! Leuk hoor baby-gluren
  maandag 27 oktober 2008 @ 16:59:26 #64
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62723313
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Haha ik verwachtte dus een echofoto! lief hoor!
Ik ook!

Wel lief die beestjes, hoor
pi_62729984
Memmel leuke hondjes, leuke schoenen Veel plezier morgen! Ik zag overigens in Oud-Beijerland GAP truien hangen, maar veuls te groot voor Jet bummer .....

Stiemie zo lief als Linde en Jet zaten te eten zoveel lijken ze wederom nu ook weer op elkaar .... tuig is het, tuig

Chacam, tot vrijdag!

Hier gaat alles goed op het slechte eten van Jet na Ze eet alles, maar haar avondeten wil ze niet haar toetje wel Ik maak er geen strijd van, want volgens mij heeft dat helemaal geen zin .......
en ze kletst, kletst en kletst!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_62730312
Beaker heb je al een keer geprobeerd om 's middags warm te eten?
Sommige kindjes zijn 's avonds gewoon te moe om te eten.

Pepijn eet op het ogenblik ook belabberd, maar die is sinds zaterdagavond ziek...koorts en ellendig.
En hij heeft mama aangestoken

Memmel, lief die kleine hondjes
Veel plezier morgen!
pi_62730679
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:23 schreef p_iglet het volgende:
Beaker heb je al een keer geprobeerd om 's middags warm te eten?
Sommige kindjes zijn 's avonds gewoon te moe om te eten.

Pepijn eet op het ogenblik ook belabberd, maar die is sinds zaterdagavond ziek...koorts en ellendig.
En hij heeft mama aangestoken

Memmel, lief die kleine hondjes
Veel plezier morgen!
Beterschap! Balen is dat!

Kan het eens proberen, misschien werkt het!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_62735003
Hier is het avondeten ook niet je van het...
Mirte is toch niet helemaal lekker in orde. Vandaag hanger, bleek toetje, geen koorts of verhoging, huilen alsof ze pijn had... Vanmiddag zetpilletje erin en toen leefde ze wat op. Maar ze bleef wat sloom en niet zo lekker te pas als anders. Tandjes...? Vanmiddag wel zo'n lekker gore luier... .
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:46:50 #69
190853 RockabeIIa
pi_62735857
Tandjes zijn volgens mij de oorzaak van veel kwaaltjes en andere hangerige dagen van die kleintjes...

Kort over Brent vandaag:
We gingen eventjes Bob de Bouwer kijken op Jim Jam (kinderzender). Bob krijgt een emmer plaksel op zijn kop en Brent leeft helemaal mee en roept 'Oh nee toch!' en draait zich om naar mij zo van 'Wat sneu voor Bob, he mam?' Vervolgens moet een andere figuur uit die reeks lachen om Bob's actie. Brent snapt wat er lollig aan is en draait zich helemaal in een deuk naar mij om en zegt 'Bob is leuk!'
pi_62736769
Brent . Dat lijkt me zo leuk he als ze dat soort dingen gaan begrijpen en mee kunnen leven .

We hebben hier weinig last gehad van de tandjes tot nu toe *afklopt*... tot nu dus waarschijnlijk. Ze ligt heel lief te slapen nu
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:09:10 #71
141023 ik80
pi_62741967
Beaker,
geduld als ze 4 zijn gaan ze wel eten. Lotte eet ook bijna geen avondeten.
Het is mijn moeder gelukt om haar rauwe wortels te laten eten daar zijn we al heel blij mee.
Ze weeg nu 11 kilo, is dus iets aangekomen eindelijk boven die 10 kilo uit.

Lotte gaat nu iedere keer poepen als ze slaapt, dan tekt het in en heeft e dus veel pijn als ik het moet schoonmaken, erg zielig dus.
verder is ze onwijs gezellig, sprint met 2 voeten tegelijk en danst op k3. Ze zingt ook al; een zelf een boel kinderliedjs (en je herkent het!)
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:59:44 #72
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62743194
Wat is brent al een grote jongen als je dat zo beschrijft
Trouwens, in mijn sig staat een link naar eli's website met allemaal foto's. ben te lui om ze hier te uploaden
Alleen heel soms een hele leuke.

ik80, dat is wel vervelend. kan je niet nog even snel verschonen voor het slapen? (nah, anders had je het wel gedaan )

trouwens, van het niveau ontaarde moeder: eli heeft afgelopen maandag voor het eerst pizza gegeten
naturel, niets erop, zelf afbakgebeuren. hij vond het heerlijk (Vind je het gek )

morgen BMR-prik. heb er echt geen zin in...
hij is al miepie mopper, ik vrees een eerste kies, ik zag wat zitten, namelijk, en dan morgen die ellendige prikken....
al ben ik wel benieuwd hoeveel hij weegt met zijn bolle kop

Memmel, kom je ook hier je echofoto showen, of moeten we daarvoor in Z&G gaan F5'en?
pi_62743469
Oh Memmel, die website van Camper ik heb een nieuwe liefde
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:16:03 #74
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62745382
Jeutje wat weer veel geschreven en gekletst.

Beaker tot vrijdag

Karin, wat fijn dat het zo goed gaat.

Marit, heerlijk om te lezen hoe je gezinnetje zich ontwikkeld.

Memmel, wat een droppie en ook ik wil wel een mooie echo zien...

Brent, grote vent....bijna naar het andere topic.... wij mogen nog een paar weekjes hier blijven.

Ook Maud doet mee met slecht eten, maar gelukkig gaan de boterhammen wel steeds beter. Alleen nu wordt ze 's nachts weer wakker, zo rond half 4 en het enige wat ze weer rustig krijgt is een fles. Nu krijgt ze rijstemelk dan en slaapt door tot na zevenen, maar ik blijf het vreemd vinden. Aan de andere kant heeft ze dit al vanaf dat ze op de wereld is komen kijken, dus het zal wel bij d'r horen. En het komt en gaat ook met d'r ontwikkelingssprongen, dus we zullen wel snel weer wat nieuws te zien krijgen.

Ohhhhh en Maud kan ook springen en huppelen. Zoooooo ontzettend gaaf om te zien. Ze loopt nog maar amper. Ze gaat nu springend en huppelend door het leven.

Davina succes met de prikken.
pi_62745560
Ehhhm Davinia, daar is niks ergs aan toch? Devin heeft al heel wat keren pizza met ons meegegeten, hij vindt het heerlijk! What's not to like? Deeg met kaas-kaas-kaas, tomatenpuree en allerlei soorten groenten Niet te vaak natuurlijk, maar een lekkere pizza op z'n tijd is voor dreumessen best te doen hoor!
Succes met de prikjes morgen!

Wat een liefjes Memmel

Stiemie, hier kwam ik er van het weekend achter dat Devin ook al 2 nieuwe puntjes in zijn bovenkaak erbij heeft. Dat maakt het totaal op 10, maar wanneer ze er allemaal precies bij gekomen zijn weet ik niet hoor. Die kleintjes laten zich nou eenmaal niet gemakkelijk in de mond kijken.

Rocka, wat een leuk ventje is die Brent toch
En zijn verjaardag gaat vast een succes worden: veel aandacht en liefde van papa en mama (+visite), taart, ballonnen en een kado... gaat vast goedkomen!

Ik80, lastig van dat poepen, heeft Devin ook een hele tijd gehad, dat hij 's ochtends wakker werd met een volle luier, alles helemaal aangekoekt... Het ergste maakte ik met doekjes schoon en de rest waste ik er dan onder de kraan van af.

Devin heeft gister voor het eerst met klei gespeeld. Hij vond het eerst een beetje raar, maar al gauw vond hij het geweldig om de door mama gemaakte balletjes plat te meppen
pi_62748050
mmm, klinkt wel ok...pizza. Dat hebben de meiden ook nog nooit gegeten !
Vrees dat ze zullen smullen

Ik heb hier 2 circusartiesten. Als ze het woord koprol horen, dan gaan ze op hun hoofd staan. Ik rol ze door en dan liggen ze schaterend op de vloer

Ze liggen nu in bed te keten...
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:23:16 #77
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62749204
Kersjes, eerst heb je het over poep, en daarna speelt hij met klei

Volgens mij heb ik een iets overactieve associatie, op het moment

Flensjes al koprollen? Das knap! Doe es foto?
pi_62749581
Ze begrijpen het woord, het zelf kunnen is een 2e. Ze gaan helemaal klaar staan en ik geef ze gewoon een zetje...!
pi_62749781
Koprollende flensjes, wat leuk!

Davinia, succes met de prikken.

Maud, huppelend door het leven, .

Hier lijkt ene voortand echt wel nagenoeg door te zijn...
Ze heeft ook wel eens pizza meegegeten. Zelfgemaakt, lekker met kaas, paprika, beetje gehakt, ze vond t best lekker.
pi_62753467
memmel wat lief

ik heb even bijgelezen maar ga nu echt weer liggen. ben net 1,30 uur thuis
mama van 3 kids!
pi_62757284
Popples, beteschap en sterkte met het missen van je meiden

Tsssss, Davinia

K_P, ik hoor het al: topturnsters in de dop Leuk joh!
pi_62757326
wij gaan voor Olympische spelen 2018 !
pi_62758696
Kweet niet of "jezelf uit bed gooien"ook een onderdeel wordt..
Terwijl ik (letterlijk) de poepresten van Floor haar rug/oor/ sta weg te poetsen, lanceert Pien zich gewoon uit bed....een soort koprol....schrok me kapot..Maar alles gaat prima...

doen jullie kids dat ook ? Uit bed laten vallen ?
pi_62760597
Pff ik ga zo even bijlezen. Heb de hele dag een mega-jengelende-zeurende-sprongmakende-mamaplakkende-dreumes om me heen gehad

Ze werd al om half zeven wakker en vanaf dat moment was het huilen en jengelen en jengelen en huilen Ik liep dus al om half 9 bij Dirk van den Broek boodschappen te doen om gewoon maar even thuis weg te zijn. Helaas is het de hele dag zo gebleven. Ze wilde in totaal maar krap anderhalf uur slapen en ik heb nu echt het gevoel dat ik vandaag een marathon gelopen heb ofzo Nu ligt ze in bed, maar helemaal toegeven aan de slaap wil ze nog steeds niet...

Liefst zou ik zo gewoon mijn bed in gaan, maar ik ga dinsdagavond altijd paardrijden, dus ik ben pas weer tegen 23 uur thuis

Even teruggelezen...

Davinia een dikke voor Eli. Veel sterkte morgen met de prikken. Linde eet trouwens ook wel eens pizza Gaat er hier altijd prima in

Kersjes ik dat eerst ook tijdens het snel teruglezen dat Devin met poep zat te kleien Probeerde hij de klei niet steeds op te eten? Daar was ik bij Linde bij de vingerverf zo bang voor.

K_P wat leer je die flensjes allemaal? Koprollen, vrije vallen.... klinkt in ieder geval of ze zeker op tijd klaar zijn voor de volgende Olympische Spelen.

Popples weer thuis. Gaat het een beetje?

[ Bericht 16% gewijzigd door Stiemie op 28-10-2008 19:42:25 ]
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:31:59 #85
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62762779
Stiemie ..

KP.. Olympische spelen 2018. Wij gaan Maud opgeven voor de hinkstapsprong.

Popples, beterschap en fijn dat je weer thuis bent...in je eigen bed slaap je toch het lekkerst.

Vanavond een 'ik ga over de flits'- momentje gehad. Jeutje, ik wist dat ze boos kon zijn, ik weet dat ze erg kan flitsen, maar dit was compleet nieuw voor me. Ik was echt bang dat ze of zou gaan overgeven of flauw zou vallen. Situatie-schets: Maud en Fleur gaan in bad. Hebben veel plezier en papa komt naar boven om mij mee te helpen met uit bad halen. Hij geeft netjes de 3 minuten waarschuwing aan Maud en zegt meteen duidelijk dat Fleur dan haren gaat wassen. Dus na elke minuut aan gegeven te hebben, haalt hij Maud na de 3 minuten uit bad. En daarna ging het mis... krijsen, huilen, gillen en alleen maar mama roepen. Maar mama was ondertussen Fleur d'r haren aan het wassen. En ookal had ik aan Fleur nog gevraagd of we konden wisselen, was ik eigenlijk ook niet van plan om toe te geven aan die gup. Dus Fleur verder geholpen en toen die klaar was om naar d'r kamer te gaan om aan te kleden, ben ik naar Maud gegaan. En ik hou ze vast en ze is meteen rustig, wel nog na snikken en zodra ik ze loslaat is ze een klein aapje en begint te snikken. Dus weer rustig maken en terwijl F. haar verder aankleed met haar op me, komt ze tot rust. Daarna bij mij fles drinken en naar bed. Maar het licht op haar kamer mocht niet uit. Ik heb het geprobeerd, maar het wordt dus tijd voor een waaklichtje. Zou dit ook een onderdeel van die sprong zijn.... pfffffff
pi_62764245
pfff Chacama, klinkt heftig
slópend zo'n naar bed-breng-ritueel dan ... maar het zal vast ook weer over gaan ná de sprong
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:16:22 #87
190853 RockabeIIa
pi_62764495
chacama, effe serieus... dat was het? Knijp je handjes nu nog maar even dicht want het kan echt stukken erger dan dat.
pi_62773900
Linde is alleen om 20.30 uur wakker geweest (van het hoesten) en verder heeft ze gewoon doorgeslapen Toch altijd grappig he, als je een verschrikkelijke nacht verwacht slapen ze door en als je denkt dat er niks aan de hand is zit je midden in de nacht met een zielig kind Nou ja mij hoor je vandaag niet klagen
pi_62774299
heftig chacama

het gaat wel met me ,lief dat je het vroeg stiemie. heb heel veel pijn maar tegenwoordig moet je na 1 dag weg. maar ziekenhuizen zijn ook niks voor me.

strakls komen mijn druppies weer. wat heb ik ze gemist. ik heb maandag echt een traantje gelaten toen mijn moeder 's avonds belde.

he rock doe eens een foto van die prachtige schoenen van je zoon.
mama van 3 kids!
pi_62774499
Kan me wel voorstellen dat thuis fijner is dan een ziekenhuis hoor. Zeker als je meisjes straks langskomen
pi_62774773
Mirte heeft gisteravond heerlijk zitten eten. Bordje voor haar neus (meestal geef ik een paar stukjes tegelijk omdat ze anders alles heen en weer schuift tot het overal ligt) en keurig stukje voor stukje eraf pakken. Was ze klaar, tilt ze haar bordje op, kiept het naar zich toe. En toen viel het meeste wat erop lag op haar schoot.
Papa moest er nogal om lachen en of ze daar nou van schrok of dat alles eraf viel geen idee. Maar tranen met tuiten. Het was heel schattig, ook wel een beetje zielig .
pi_62774793
Popples, heerlijk dat je straks je meiden weer ziet! Succes met herstellen!
pi_62775000
Sterkte met het herstel Popples, en lekker genieten van je meisjes!

Dat zijn van die momenten die je eigenlijk moet filmen he, Nijna!

Stiemie, zelf ook lekker bijgeslapen dus.....heerlijk he, als dat af en toe even kan
Ben zo blij met mijn lekker-lang-slapertje
Vanmorgen hoorde ik haar rond 8.15uur... "hallo laalaa" "hallo po!" "byebye"
Ze ligt dan gerust nog een tijd te kletsen, en als ik haar er na een tijdje uit wil halen wil ze niet mee.

Chacama, wat een toestand was dat dan zeg! Ging het Maud er alleen maar om dat ze niet uit bad wilde dan?
Tjonge, die weet er ook wel een mooie scene van te maken dan.
Ken het wel hoor, Meike kan ook helemaaaaaaal uit de stekker gaan als het niet gaat zoals zij wil
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:17:26 #94
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62775148
Ik zat er een dagje naast met mijn echo, die is vanmiddag pas.

Ik ben gisteren heel boos op Anna geworden. Ze had het pakje cacao te pakken gekregen en alles zat onder de cacaopoeder. Dat veeg of was je er dus niet zomaar af. Ik zei (hard): Anna! Dat mag niet he! Anna deed haar met cacao besmeurde toetje naar beneden, met cacao besmeurde handjes voor haar ogen en begon te huilen.

Ik heb haar onder de kraan gehouden en heb toen om een kus gevraagd. Die ik ook in veelvoud kreeg!

Popples, beterschap!
pi_62775297
Karin dat klinkt als gezellig wakker worden!

Hahaha heel herkenbaar Anna Linde pakt soms dingen die niet mogen (bv telefoon of afstandsbediening) terwijl ze ondertussen al nee zegt en schudt met haar hoofd Zo van ik weet echt wel dat het niet mag maar het is veel te spannend om het toch te doen...

Linde heeft ook een nieuw woord Poeshje. En nu is alles wat enigszins aaibaar is een poesje. Dus ook haar cappuchon en het haar van een jongetje van de opvang vanmorgen
pi_62775849
anna heeft mijn dame jou aangestoken ofzo? die van mij vind de johannesbroodpitmeel leuk
memel jij krijgt nog kusjes ik niet

linde poeshjes

karin lekker geslapen dus.

iemand tips om de dames langer te laten slapen? ze worden nu elke keer om 6 uur wakker en midden in de nacht.
mama van 3 kids!
pi_62776063
Popples, veel sterkte met herstellen! En ik vind het helemaal niet raar dat je nogal emo bent onder deze omstandigheden; het is gewoon geen leuke situatie om niet voor je eigen kinderen te kunnen zorgen enzo

Ethan weet dondersgoed wat "nee" en "no" betekenen en eigenlijk luistert hij altijd wel redelijk, maar er is 1 ding wat hij echt niet kan laten en dat is aan de telefoonkabel trekken En ik kan nog zo streng kijken en m'n stem licht verheffen.. hij grijnst gewoon naar me en gaat door met wat ie doet totdat ik op 'm afstap en dan waggelt ie al giechelend weg. Om het vervolgens 2 minuten later weer te doen. Pas als ik echt "NEE" zeg is hij even onder de indruk en begint a la Anna te huilen (inclusief handjes voor z'n ogen). Positief benaderen en hem afleiden met een speeltje werkt ook wel, maar eigenlijk zou ik het willen negeren en hem helemaal geen aandacht geven, maar ja.. die kabel loopt van boven naar beneden en vervangen als ie 'm stuktrekt is niet echt een optie
Red de zeehond!
pi_62776233
Thee strooit ook best leuk Het was zo verdacht stil achter de bank. En toen ik keek.. Chaos.

Wat is dat toch met avondeten.. Hier ook al zo'n gevalletje.. Overdag gaat het wel redelijke met boterhammen. Fruit ook wel aardig. Maar het avondeten is een drama. Met wat afleiding gaan er een paar hapjes in. Maar het zijn bij lange na niet meer de porties van eerder. Ach, hier is wel wat reservespek aanwezig. Hij kwijlt ook ontzettend, dus het zouden zomaar kunnen dat er meer kiezen onderweg zijn..

Zo maar eens rond gaan bellen voor kinderopvang voor Chris.. Weer een nieuwe stap in zijn kleine leventje..
Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken?
pi_62781168
P_iglet ik heb hier een speciale logg-hennes-catalogus liggen met daarin een tuinbroek voor jongens. Gewoon een spijkertuinbroekje. Kijk maar eens op de site. Bestelnummer 90-7543
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:29:11 #100
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62784104
Zo, weer terug van CB.

We zijn weer helemaal goedgekeurd.
Eli is inmiddels 12,3 kg en 82 cm! Netjes op de +1 lijn dus, terwijl hij er eerst nog onder zat. ach, het is wel prima. we zijn even op kiezenjacht geweest, maar niets te vinden, dus mw denkt aan een buikgriepje of zo. het zal wel...

Prikjes gingen prima. Ik had niets anders verwacht van mijn stoere bikkel

Leuk al die poedergooierds en draadjestrekkers hier
Voel me helemaal thuis

DF, bij een kdv kan je denken aan de standaardzaken als openingstijden, wat is de tijdslot waarbinnen je moet bellen, wat gebeurt er als je een keertje te laat komt, hoe berekenen ze ziekte / vakantie door in gebruik, duur van de wachtlijst, hoe en wanneer vindt overdracht plaats, hoe gaan ze om met evt speciale dieetwensen, in hoeverre kan je input geven over het beleid, wat is het beleid, hoe ziet een dag daar eruit, hoe slapen ze daar, hoe is het verloop van de leidsters, hebben de verticale groepen of horizontale groepen, heb jij daar een mening over?

en last but not least, hoe voelt het?!
kijk een keerjte bij een lopende dag en kijk hoe het je bevalt

paar dingetjes, dus
pi_62784976
Lijkt mij ook het belangrijkste DF, het gevoel wat je erbij hebt!

Die Anna in de cacao ! Lekker hoor meisje, ik snap je volkomen

Meike komt het nu steeds melden als ze gepoept heeft! (en dan is het ook nog altijd waar ook)
Dit is het begin....
pi_62785160
aha ! Melden dat je gepoept hebt, dat doen ze hier als volgt :

* KP legt matje van luiertas op de grond en legt 1 flensje erop om te verschonen. Flens nummer 2 komt koekeloeren wat er gebeurt en helpt waar nodig. Wanneer flens 1 klaar is, dan gaat flens 2 alvast liggen. Flens nummer 1 roept " KAAR" en dan gaan we weer verder met de orde van de dag *
  woensdag 29 oktober 2008 @ 16:35:34 #103
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_62786174
Meike binnenkort wellicht al toe aan een potje!? Da's snel, goed zeg!

Fijn dat alles ok was met Eli! Wij moeten volgende week voor de 14 maanden afspraak en bijbehorende prikken (ach, maar ruim een maand te laat ) en ik ben ook erg benieuwd hoe het staat met z'n groei
Red de zeehond!
pi_62786406
Davinia, mooie maten (Chris was met 14 maand 81,5 cm en 12 kilo)

Meike, wat goed zeg, potjestijd

KP, je hebt ook echt alles dubbel, leuk om te lezen hoe dat gaat met 2 van die meiden!

We gaan dinsdag kijken bij een kinderdagverblijf in de buurt. Ze gaven al aan dat in ieder geval 1 dag gaat lukken, de anderen misschien, of op termijn. Maar de dame aan de telefoon klonk al fijn. En ze wilden dan ook al snel beginnen met wennen. Daar trokken ze echt 2 weken voor uit. Die gaf me al een fijn gevoel. 2 anderen heb ik gemailt, want daar was de planner niet direct bereikbaar. Dus dat wacht ik nog even af. Daar zit 1 bij waarvan de website me aansprak, de 2e wat minder qua buurt, maar wel goed om misschien eens te kijken. Gewoon ook om te vergelijken.
pi_62786739
Knap hoor Meike! Jij gaat dus binnenkort een potje shoppen Karin? Linde zegt altijd pas "poep" als je al op de geur af kunt gaan

Wat een grote en zware mannen hier allemaal zeg. Linde is nog geeneens 11 kilo en 76 cm

Deepfreeze ik zou ook zeker gewoon bij allemaal gaan kijken. Alleen al om te kunnen vergelijken. Misschien kan je al iets voor je afspraak vanaf buiten kijken hoe de sfeer in de groep is en hoe de leidsters met de kindjes omgaan? Wij waren bij 1 kdv waar er gewoon geen leuke en gezellige sfeer was. De kindjes waren allemaal maar wat aan het rommelen/klooien/ruziemaken en de leidsters zaten er maar wat bij te koffieleuten. Die is het dus niet geworden (gek genoeg was dat ook de enige zonder wachtlijst )
pi_62787350
Wat goed van Meike! Damian geeft het poepen ook al een tijdje aan, en plassen af en toe ook maar op het potje wil hij niet. Dan gaat hij hard huilen.

Wat een grote mannen komen hier voorbij.
Damian is nu 87 cm lang en weegt bijna 11.5 kg.

Damian eet al anderhalve maand geen avondeten meer. Zodra hij ook maar iets van groente, rijst of aardappelen binnenkrijgt begint hij te kokhalzen en af en toe echt overgeven. Dat werkt dus gewoon niet.
Ik maak me er inmiddels niet meer druk om, zal vast wel weer komen.
Hij is wel erg gek op boterhammen op het moment. Boterhammen in de ochtend, als lunch en als diner en dan het liefst ook nog boterhammen tussendoor.
pi_62792575
eíndelijk ! 16,5mnd oud en ik kan er staartjes in krijgen hoor!

pi_62793446
aaaagggghhhhh de gezusters! En mooie staarten!

Jet komt ook naar me toen wanneer ze een poepbroek heeft! Ze pakt haar luier vast en zegt "poepie" en vervolgens knijpt ze haar neus dicht !!

Ik moet een keuze maken wel of geen UGG's voor Jetje .... vind ze zo leuk, maar zooooo duur!

* Beaker verder denken gaat

Anna!! oei, oei, oei ..... maar wel grappig
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:03:00 #109
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62793485
Heeeee een kleine Jet Freggel... heerlijk die staartjes....

Rocka... nog erger? Jeezz, ze heeft wel vanochtend nog even d'r kunsten vertoond, maar het is dus echt alleen bij mij. Ik ben de 'flits-trigger' Ze wilde gisteren wel uit bad, maar mama moest het doen...en dat gebeurde dus niet vandaar de reactie. Vanochtend bij de oppas ook een aantal keer.... : mama doen en daarna gaat het eerst heel zielig mahaamaa om als ik mama niet toegeeft over te gaan op AMAMAAAAA.

Maar aan de andere kant zagen we bij het naar bed gaan dus ook echt dat het een bewuste keuze was van haar. De oppas zou haar op bed gaan leggen zoals we normaal ook zouden doen, maar Maud rende naar mij, 'aapte' zich in me en zei heel duidelijk NEE Mama..... Dus zei de oppas meteen, dat is goed, maar dan ga je ook niet huilen in bed of roepen... Maud antwoord: nee. Nou dus door mama naar bed gebracht en terwijl ik richting deur loop, hoor ik achter me Daaah mama en ze draait zich om en gaat slapen. Nu is het natuurlijk niet de bedoeling dat ze altijd haar zin krijgt, maar ik vond het wel heel typerend dat als ik ze perongeluk bij de oppas op bed legt ze altijd begint te gillen en krijsen als ik de kamer uit loop en nu dus helemaal niet....

Popples lekker kroelen met je meisjes... is ook een goed medicijn. Maar advies over langer te laten slapen... uhm nee.

Davina, heerlijk dat het goed ging op het CB.

Meike wat goed. Op naar het potje

KP, die meiden helpen elkaar goed.

Kliederkindjes.... handenbindertjes.

DF, volgens mij is er ook een topic over.

En voor al die andere mama's met knappe dreumeskindjes....
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:06:23 #110
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62793593
Marit, eindelijk kan die kleine blondie staartjes! Wat leuk zeg, de 2 zusjes

Hahaha, het kleine cacaomonstertje Anna Zijn er ook foto's van?

Wat knap van Meike dat ze aangeeeft als ze gepoept heeft! Het begint idd te komen, het besef. En Damian en Linde zijn er ook al mee bezig, vroeg hoor.
Devin snapt er nog niks van, die heeft vanavond op het matje van de badkamer geplast en zodra hij na het douchen een schone luier om kreeg en zijn pyjama aan had vond hij het tijd om te poepen

Fijn om te lezen dat die van jullie ook zo ondeugend kunnen zijn en soms slecht luisteren! Echt hoor, soms vraag ik me af of zijn oortjes het wel doen! Ik begin nu ook echt dingen voor hem te verstoppen waar hij niet aan mag komen. Vooral nu hij ineens van alles van het dressoir af kan maaien schijnbaar. Hij is echt gegroeid, maat 80 begint al krap te worden en nu komt hij ineens bijna overal bij...

We zijn allemaal snotverkouden hier in huis en er gaan heel wat tissues doorheen. Wat doet Devin? Zodra hij de kans krijgt scheurt hij een wc-papiertje af of pakt een tissue, duwt het in z'n gezicht, maakt dan een luid gorgelachtig geluid en gooit het papiertje in de prullenbak. Klein aapje wil ons zo graag nadoen met alles

edit: ik bedoel natuurlijk dat wij onze neus snuiten met geluid en dat hij dat probeert te imiteren Niet dat wij in zakdoekjes roggelen ofzo
  woensdag 29 oktober 2008 @ 22:14:10 #111
190853 RockabeIIa
pi_62796336
efkes een voorproefje voor a.s. zondag.
De Hema-taart (en natuurlijk laat ik de piratentaart niet liggen he )
pi_62797209
Die staartjes Marit . En 2 dametjes bij elkaar ook al zo !

Rock dat wordt vast een heerlijke taart, bob-taart yummm.
pi_62801477
he rock die zlet er leuk uit.

marit wat lief
mama van 3 kids!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:00:56 #114
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62802062
Rock dat wordt een hele lekkere taart....
pi_62803296
Dat is een leuke taart!

Chacama, wij zijn morgen rond 4 uur half 5 bij jou, komt dat uit?

Memmel, hoe was de echo?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_62803468
Oh wat een mooie en ongetwijfeld lekkere taart!

Marit die onderste foto is echt

Memmel we zijn nieuwsgierig
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:36:59 #117
190853 RockabeIIa
pi_62803557
We krijgen zo babyvisite Mijn vriendinnetje komt langs met haar kleine grutjes (1 van de leeftijd van Brent en 1 van juli jl.) Altijd leuk.

Brent heeft vanochtend voor het eerst pure suiker geproefd en concludeerde: 'Suike isse honing.' Ik vond dat toch best wel knap van hem.
pi_62804144
hmm, bob de bouwer taart

Hier een jochie dat zich nog niet helemaal aan de wintertijd heeft aangepast. Vanochtend was het iets over half 7. Hij was ook lekker aan het hoesten. En is daar misschien wel wakker van geworden. Hij ligt nu in ieder geval al weer te slapen. Als hij maar niet mijn verkoudheid gaat krijgen.
pi_62804157
Tjonge Brent is wel een wijsneus wat praten betreft of niet!
Leuk die taart!
"bob is leuk"

En die staartjes van Ilse! En niet te vergeten die OOOOOOOOOOgen!
jemig wat een megakijkers!

Meike had gister een actie.....!
Ik was de aardappels aan het schillen in de keuken, onder het mom van "meike moet zelf spelen"
Dat ging goed. Ze krummelde lekker in het rond met vanalles en nog wat.
Ineens hoor ik "tiktik" en ga toch maar even kijken wat dametje aan het doen is
Stond ze met groene wasco onze net gesausde muren te pimpen! Whaaaah
2 muren en 2 deuren ondergekladderd.
Dus ik een beetje boos, en ik neem haar mee naar de muur die ze net had bewerkt. Ik zeg tegen Meike: "wat is dat nou!" Antwoordt ze: "blauw!"
Nou je kon me opvegen
Gelukkig wou het er makkelijk weer af.....
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:26:41 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62804613
Ohhhhh Meike.... heerlijk meisje. Speel je alleen en doe je alles mooi maken is het nog niet goed

Beaker, is prima. Ik ben wel op de zaak... weet je die te vinden? Achter bakerij Sonnemans (wereldbekend in Haamstede en omstreken)

Brent wat ben jij wijs. En zo goed in kletsen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:28:19 #121
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62804640
Wahahaha Karin, je moet er dan toch wel om lachen, he?

Hier alles ok! Heb vijf dagen cadeau gekregen van de echoscopiste. 24 mei is de datum geworden, ben nu 10 weken en 4 dagen!

Vanmorgen moest de hond naar de dierenarts voor een sterilisatie. Ik had Anna bij me. En Anna stond daar bij die dierenarts maar; Aaaaaaaaai oen, aaaaaaaaaai oen (oen= Luna, de hond). Wat een lieverd.
pi_62805306
Meike Kleine kunstenaar

Memmel wat fijn dat alles goed is met de baby En een voor de hond

Linde roept thuis de hele dag "au" en ik snapte er al niks van. Maar ze bedoelt dus "miauw" (de kat)
pi_62807906
Rock, wat een slimpie!

Karin . Hahaha. Gelukkig kon het er weer makkelijk af, en haar antwoord "blauw" .

Memmel, 5 dagen erbij . Fijn dat alles goed is!
pi_62814994
Jummie, dat gaat vast een lekkere en mooie taart worden voor Brent

Memmel, nog 30 weken of is het nog te vroeg om af te tellen?

Meike, kleine kunstenares.

Devin heeft mijn bril gesloopt
Pootje is afgebroken en omdat 'ie van kunststof is valt het ook niet te repareren. En uitgerekend nu ik ziek ben en in de nabijheid van de wc + emmer moet blijven, dus ook niet even een nieuwe kan gaan kopen.
Hij schrok er zelf ook van, ik werd ook een beetje boos omdat hij weet dat hij niet met brillen mag spelen.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:33:41 #125
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62815040
Balen van je bril kersjes. Hopelijk knap je snel op dat je nieuwe kunt halen.

Wat zegt linde dan als ze 'auw'' heeft? Want als ze dan auw roept.... dan zeg jij vast... nee, hoor ik zie geen poes .
  donderdag 30 oktober 2008 @ 17:00:29 #126
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62815744
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:31 schreef Kersjes het volgende:
Jummie, dat gaat vast een lekkere en mooie taart worden voor Brent

Memmel, nog 30 weken of is het nog te vroeg om af te tellen?

Meike, kleine kunstenares.

Devin heeft mijn bril gesloopt
Pootje is afgebroken en omdat 'ie van kunststof is valt het ook niet te repareren. En uitgerekend nu ik ziek ben en in de nabijheid van de wc + emmer moet blijven, dus ook niet even een nieuwe kan gaan kopen.
Hij schrok er zelf ook van, ik werd ook een beetje boos omdat hij weet dat hij niet met brillen mag spelen.
Ha, Dat kan Eli ook!
Hij had ook een glas uit mijn bril geslagen/geramd...
Toen moest hij vor straf mee naar de opticien

Heb je een back-up bril?

Meike "blauw" Moest ff echt lachen!
Dat belooft
pi_62816843
Oh wat een kleine brillenslopers Mijn bril heeft tot nu toe gelukkig nog geen schade opgelopen *Stiemie klopt het meteen even af *

Chacama echte pijn is bij Linde meestal te herkennen aan (veel en hysterisch) gehuil. Ik vond het al zo vreemd dat ze steeds zo rustig au zei
  donderdag 30 oktober 2008 @ 23:02:00 #128
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62824953
manlief heeft zo'n bril die je alle kanten op kan buigen, omdat hij zelf de neiging heeft op zijn bril in slaap te vallen enzo. en dat is al vaak de redding geweest van anna d'r klauwtjes.
pi_62830369
kersjes wat balen van je bril zeg.

memmel mijn moeder heeft ook zo een flexibele maar toch op de een of andere manier ben ik bang dat ze die breekt. die van mij weet precies hoe ze alles voor elkaar moet krijgen.

meike kleine intrieur ontwerpster. gelukkig viel er nog wat te redden.

memmel wat fijn dat alles goed was op de echo. straks nog zo een mooierd.

ik ga straks naar mijn dames toe want ik moet naar de ha gaat niet zo goed.
kijken wat mijn spookjes aan het doen zijn.
mama van 3 kids!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:38:48 #130
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62833541
Lekker genieten van je spookjes Popples. Ben benieuwd wat HA te zeggen heeft. Dikke voor jou...

Maud zit echt niet lekker in d'r velletje. Heeft nu ook uitslag in d'r gezicht en er is maar weinig goed. Ja, mama is goed en ook alleen als Maud het wil. Vannacht was het 12 uur en 5 uur dat ze wakker werd en daarna was ze om 6 uur wakkerder dan anders. Pff, hoop dat snel wat duidelijk kan vertellen wat d'r dwars zit, ze zit nu echt zichtbaar met zichzelf in de knoop. Vechten als het niet lukt en huilen als ze boos is om dan heel verdrietig om hulp te vragen en troost, omdat ze het zelf ook niet meer weet. Arm guppie van me.
pi_62834174
arme maud hopelijk komt het snel goed. chacama voor jou ook een dikke
mama van 3 kids!
pi_62834281
Meike!

Kersjes balen van de bril.

Wat vervelend voor jullie chacama. Hopelijk zit Maud snel weer lekker in haar velletje.
pi_62835368
Kersjes beterschap!

Stiemie, wat heb je een leuke foto van Linde

Popples

Chacama, ik zal Maud is ff opfleuren vanmiddag Jammer dat ze zo uit haar hummetje is, niet echt leuk inderdaad!

Gaan nu de koffers inpakken en we gaan heerlijk een weekend naar de zee! Burgh-Haamstede

Ben vanmorgen met Jet op het CB geweest omdat ze slecht eet en ik wilde ff weten wat ze nu zou wegen en hoe lang ze zou zijn!
Nou ondanks het ( bijna ) niet willen eten weegt zu nu toch al 10,4 kilo en is ze 80 cm lang
Laatste keer was dat ( 21-07 ) 9,2 kilo en 77 cm! Jet gaat best goed dus!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:02:19 #134
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62835574
Gaat dus goed met Jet. Zal kijken of het lukt dat je de meiden ziet.... die zitten nl. bij de oppas. Maar misschien is F. in de winkel en kunnen wij even lekker naar huis en de meiden halen... t's heeeeeel mooi weer in Burgh-Haamstede. De zon schijnt en de lucht is blauw... t's wel fris, maar met een jas en muts is het nie zo kou..
pi_62838717
Goed zo Jet, soms denk je echt dat ze groeien van lucht he

Meike is gister met oma wezen zwemmen, omdat ze de laatste tijd niet meer graag in het zwembad wou. En wat denk je, het ging geweldig! Ze was aan het springen en gek doen. Oma wou eigenlijk een uurtje gaan, maar is toch maar gebleven tot het einde van het vrij zwemmen. Meike wou er gewoon niet uit!
Het was een ander zwembad als waar wij wel eens heen gaan, veel kleiner en rustiger. Blijkbaar vindt ze dat prettiger. De mensen van het zwembad zagen hoeveel lol ze had, en kwamen al met de tip dat ze ook peuterzwemmen hebben, en dat dat ws net wat voor dr zou zijn. Wie weet waag ik me daar nog wel een keer aan.... Ervaringsdeskundigen? En hoe zit dat met zwemmen en verkoudheid? Meike loopt vaak na het zwemmen te snotteren, zijn er meer kindjes die dat hebben?
pi_62841533
Karin, ik probeer sinds een paar maanden elke week met Mirte te gaan zwemmen. We zitten nog wel in de babygroep. Omdat de overgang naar de volgende groep (1-3 jaar) zo groot is. De badjuf raadde aan nog even te wachten daarmee.
Maar over het algemeen vindt ze het erg leuk. Al hangt ze de laatste 2 weken erg aan mij steeds en is wat huilerig zo nu en dan.
Misschien kan je wel een keer gaan kijken of dat peuterzwemmen leuk is voor jullie... Het zwembad waar wij gaan is het inloop. Dus je bepaalt per keer of je gaat of niet. En we hebben een erg enthousiaste badjuf.
pi_62843057
beaker geniet ervan. jet toch lekker gegroeid.

karin toch wel fijn dat ze genoten heeft. helaas geen peuterzwemmen in de buurt dus ook geen ervaringsdeskundige.

mijn spookje was weer zo lekker op dreef vanmiddag. we zijn heel even maar gebleven.
bij binnenkomst kon je me bijna oprapen komt ze een kus brengen zegt ze mama gmist.
daarna nog lekker geknuffeld en hup op haar stoel ze ging koffie(gewoon melk) drinken. als mijn ouders koffie drinken dan moet zij ook koffie(melk).
daarna lekker met zijn alle geknuffeld en toen wij weggingen is zei ze mami(oma) jas aan en ging ze richting de paardjes, ze had ons niet meer nodig. heerlijk kind.
mama van 3 kids!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:39:13 #138
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62848068
Wat een heerlijk gevoel zal je dat geven popples. Met een gerust hart terug naar huis, nadat je al die liefde had kunnen ontvangen. . hoe was het bij de HA?

Karin, ook hier geen baby-zwemmen. Dus helaas geen ervaring.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:46:55 #139
190853 RockabeIIa
pi_62848252
Meike houdt van blauw Heerlijk ding ist ook, Karin. Wat zal ze heerlijk slapen vannacht na al het zwemmen.

Popples, ze vergeet je heus niet hoor Wel fijn dat je je frupsen met een goed gevoel weg ziet gaan. Ik vind het altijd zo vreselijk om Brent die hartverscheurend huilt te verlaten op het KDV. De laatste 2-3 x heeft ie niet gehuild trouwens.

Jetje ook weer goedgekeurd! Wat een kleine muppert vergeleken bij die verpeuterde dreumes van ons
Nog 2 daagjes! Hij heeft al een paar kadootjes gehad en spreekt nu continu van 'Dootjes? Jaaaaaaaaaaaah !
Ahum En hij zat bij me op het werk op een motor. Dat maakt pas indruk Hij heeft het er al 2 dagen over.

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 31-10-2008 20:54:46 ]
pi_62848282
Wij gaan bijna nooit zwemmen, dus geen advies vanuit het Haagse !
pi_62848400
zal ik dan maar haags advies doen

Zwemmen is geweldig leuk, maar hier geen last van verkoudheid en gesnotter na het zwemmen.
Evt kan je wel op zoek gaan naar een zwembad met weinig/geen chloor, misschien dat dat scheelt.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:56:26 #142
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62848490
Eli loopt!

Niet 1 stapje, niet 2, maar gewoon 4 of 5 of nog wat meer!!!!

Ben trots

Owh, mijn kleine kindje wordt groot...
Hoe hij dan speelt, zitten, staan, paar stapjes, voorover kletteren (achterover mag ook ), weer zitten, wat kruipen, verer spelen, staan, praatje maken met de muur of de blokjes, etc.

Je ziet rouwens de prikplekken nog steeds vorige keren duurde dat geloof ik nooit zo lang. bijzonder. de plekken zelf zijn iig niet gevoelig. nu maar afwachten of hij gaat reageren op de bmr prik....

hier ook geen last van snot na zwemmen trouwens. wel rode billetjes. behalve vorige week, toen had hij rode billetjes bij aankomst, en na het zwemmen waren zijn billen weer helemaal gaaf
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:56:50 #143
190853 RockabeIIa
pi_62848500
oja, voor de foto van de motor en Brent mag je mailen Ik zet em hier niet neer ivm privacy

Eli! Stoere bergwandelaar!
pi_62848517
rock dat vraagt om een foto brent op een motor. stoer hoor.

mijn moeder vertelde dat ze naar de paardjes waren geweest en daarna naar de molen. ze kan er echt geen genoeg van krijgen een echte buiten kind.

bij de ha heb ik een zalf gekregen en moet paracetamol slikken en koud houden want ik heb nu een lichte ontsteking maar ik denk als het morgen nog pijn doet en gloeit dat ik de hap bel een ab juur vraag maar nig meer pijn zit in niet op te wachten.

Eli wat goed
mama van 3 kids!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:03:16 #145
190853 RockabeIIa
pi_62848641
Popples bah, ontstekingen sucken! Hopelijk is het gauw weer weg.
pi_62849210
hier een hele zielige zieke ilse
met 38,2 naar bed en 1,5uur later zielig huilend en gloeiend wakker met 40,1
Voordeel van de nachtvoeding van Sanne, we kunnen in één moeite door Ilse ook in de gaten houden
pi_62849342
Eli

Mijn dreumes ligt nu heerlijk te snurken ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beterschap voor Ilse
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:41:14 #148
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62849645
Dat vraagt om een foto!

Ilse, snel beter worden meisje.

En kan een van de voedingskenners mij vertellen wat er in hemelsnaam in rijstenmelk zit, waar Maud dus niet tegen kan. Deze week is alleen de rijstemelk als verandering in eetpatroon toegevoegd. 1 fles per dag. En nu zag ik vanavond dat ze echt gruwelijk onder de exceem zit. Ik heb ze de afgelopen twee dagen niet naar bed gedaan, dus is me ook niet eerder opgevallen. Vanavond dus mijn standaardcontrole gedaan en haar knieholtes, elleboogholtes en op d'r beentjes verschrikkelijk veel plekken en dus ook in d'r gezicht. Ik dacht nog wel dat ze er tegen kon. Maar nu dus na meerdere dagen achter elkaar, blijkt het dus niet te zijn. Ik kan wel janken. Ik dacht dat we de oplossing hadden gevonden. En verder jank ik dan nog even omdat ik weer mijn meisje pijn heb gedaan. Het verklaart wrs. ook wel het gedrag van de afgelopen dagen....waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht. Het was dat F. me vertelde dat dit de enige aanpassing was die we gedaan hadden, anders was ik er gewoon mee door gegaan. Was er zo van overtuigd dat ze er tegen kon dat het niet eens een optie voor me was......

[ Bericht 89% gewijzigd door chacama op 31-10-2008 21:48:01 (klote allergie) ]
pi_62849839
beefcake dat is snel. foto

beterschap voor ilse, snel beter worden meisje.
mama van 3 kids!
pi_62851455
Nou heb ik net speciaal voor jullie een foto gemaakt
Zoek de dreumes

En het is inderdaad snel, maar Dylan heeft een nieuw bed gekregen en we hebben geen ruimte om zijn oude bedje op te slaan. Quintens ledikant kan makkelijk uit elkaar en is in platte delen weg te zetten. Keuze was snel gemaakt, mits de proefnacht goed blijft gaan uiteraard.

Arme Maud
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:44:56 #151
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62851514
Jeutje, Beef
Ik moet er nog niet aan denken, Tijn in eeen 'open' bed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:49:20 #152
190853 RockabeIIa
pi_62851653
ET, het went heel snel Binnen 1 week en totaal geen problemen met inslapen (niet meer dan vroeger iig)

Eergisteren had ik Brent naar zijn bed gebacht en ingestopt. 20 min. later hoorde ik iets schuiven en ik dacht nog 'Oh nee, hij pakt me zijn hele kledingkast leeg!'
Snel naar boven om te kijken, zit meneer in de lade onder zijn bed, handen aan het bed en drukken en trekken. Voila, schuiven van voren naar achteren en hij noemde het door hem bedachte spel met gepaste trots 'Flip Flap'

Ik heb me omgedraaid omdat ik gewoon te hard moest lachen...

[ Bericht 7% gewijzigd door RockabeIIa op 31-10-2008 22:54:55 ]
pi_62851756
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 22:44 schreef E.T. het volgende:
Jeutje, Beef
Ik moet er nog niet aan denken, Tijn in eeen 'open' bed
Ik ben ook heel erg benieuwd wat er hier morgenochtend gaat gebeuren, met al die vrijheid ineens...
pi_62851777
Brent! Slim bedacht spel
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:54:36 #155
190853 RockabeIIa
pi_62851815
Hier is het elke ochtend nu een gebonk met platte hand op zijn deur 'Mama!' en dan als je de deur open doet een vrolijk manneke in zijn slaapzak die weg probeert te komen omdat ik zijn billen ga opeten
pi_62851944
Mama zal ik hier niet horen, we worden hier allebei namelijk papa genoemd
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:59:39 #157
190853 RockabeIIa
pi_62851977
vrouwen en mannen lijken ook meer en meer op elkaar naarmate ze langer samen zijn en ouder worden
pi_62852027
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 22:59 schreef RockabeIIa het volgende:
vrouwen en mannen lijken ook meer en meer op elkaar naarmate ze langer samen zijn en ouder worden
Ah vandaar dat mijn lief 30 kg kwijt is
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:13:23 #159
190853 RockabeIIa
pi_62852359

Ja meis
pi_62855933
ahhhhh wat lief beefcake ik ben benieuwd hoe het is gegaan.

brent je bent me er toch een
mama van 3 kids!
  zaterdag 1 november 2008 @ 08:21:51 #161
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62856008
Hoe is het gegaan Beef?

Maud is gezellig. Geen gepiep, geen gemiep. Gewoon mijn oude vertrouwde gezellige meisje. En ook doorgeslapen vannacht. Het was kwart over 6. Nou, daar kon ik wel mee leven.
  zaterdag 1 november 2008 @ 08:28:37 #162
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62856034
Slapende Quinten
Wat een kleintje is het zo in dat grote bed! En, is zijn kamer een erg grote chaos geworden vanmorgen?

Lopende Eli
Wat leuk, nu kunnen jullie straks hand in hand gaan wandelen (niet gelijk de vierdaagse ofzo, stukje naar de auto is ook al geweldig)

Arme Maud, ellendig zeg, die reactie.

Popples, kan me voorstellen dat je weer flink opgeladen bent door het kunnen zien van je lieverds, die het zo fijn hebben bij opa en oma.
Nog even over die molen-tic: we reden laatst langs een molen. Ik begon Devin's lievelingsliedje "Zo gaat de molen" te zingen en druk naar buiten te wijzen en te gebaren. Hij snapte er niks van, het arme joch weet niet een wat een molen IS

Rocka, Brent ook al zo'n motorfan? Ik wacht met smart op de foto!

Marit, hoe is het nou met Ilse?

Devin is vannacht aan het keten geweest van 4 to 7. In zijn bed, in ons bed, op de gang... Hij wilde van alles, behalve slapen
M. is al vroeg de deur uit gegaan om een geleende vrachtwagen van zijn werk op te halen zodat hij zijn broer vandaag kan helpen met hun verhuizing. Vanmiddag gaan we zeker even kijken, Devin is idolaat van vrachtwagens. Er eentje van zo dichtbij zien, er zelfs in kunnen en er mee rondrijden (zijn papa dan) zal hij ongetwijfeld geweldig vinden! In mei ofzo heeft hij ook al een half uur in een rijdende vrachtwagen gezeten (vastgesnoerd op mijn schoot in de draagdoek met gordel erover ), maar toen was hij nog klein en konden die dingen hem nog niet zo boeien.
pi_62856153
chacama gelukkig heb je nog kunnen slapen. weer een vrolijke maud gelukkig.

devin een molen is heel leuk hoor. mijn ouders hebben nu uit de krant een geknipt en in de kast gezet.
dacht mijn vader slim te zijn om niet uur naar de molen hoeven te lopen. haha en nou en of ze elke dag naar de molen gaan ze weet echt heel goed de weg en hoe ze opa moet omkopen

een rampennacht bij jullie kersjes. sterkte met wakker blijven

nou ik hier toch even aan het typen ben en jullie ervaring hebben met bijvoeden enzo. vraag ik het hier maar even want ik hou het babytopic echt niet bij.
mijn jongste(7 maanden) krijgt nu bijvoeding maar spuugt alles eruit omdat ze het niet lust en omdat ze een spuger is maar ze begint na 2 happen ook te huilen hysterisch. van het cb moet ik bijvoeding geven maar het kind lust echt niks het komt er net zo hard weer uit. wat zouden jullie doen?
het cb en de kinderarts doen beiden geen ene flikker en ik en mijn moeder zitten met de gebakkenperen.
mama van 3 kids!
  zaterdag 1 november 2008 @ 09:03:54 #164
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62856304
Popples, moeilijk hoor.
Dat ze de bijvoeding niet zou lusten denk ik niet, ze moet gewoon wennen aan de nieuwe smaken en dat kost bij sommigen nou eenmaal wat meer tijd. Geef je de hapjes met een lepel? Misschien schrikt ze ervan dat ze er zelf geen controle over heeft wat er in haar mond komt. Je zou misschien eens stukjes banaan (bijvoorbeeld) voor haar kunnen neerleggen. Zo kan ze er zelf naar kijken, eraan voelen, ermee spelen... en misschien dat ze uiteindelijk wat in haar mond zal stoppen en doorslikken, maar misschien ook niet.
Komt vanzelf, in deze fase is bijvoeding belangrijk om eraan te kunnen wennen, niet om ervan te leven.
Zolang ze haar melk goed blijft drinken je consequent bijvoeding blijft aanbieden is de hoeveelheid die ze daadwerkelijk binnen krijgt nog niet zo belangrijk.
pi_62856382
kersjes dat hebben we al gedaan. maar je ziet haar echt hele vieze gezichten trekken en spuugt het eruit.
we hebben echt alles al geprobeert. het is zo moeilijk wat bij de oudste makkelijk ging gaat bij jongste moeilijk.
de flessen gaan er goed in, mijn moeder zei dat mijn zusje dat ook deed. maar echt we hebben stukken gegeven met een lepel en we blijven aanbieden. misschien ligt het aan het vers eten? ik probeer echt alles te verzinnen.
mama van 3 kids!
pi_62856742
ah uhm probleem opgelost. madam wil geen vers maar potjes. daar hadden we nog niet aangedaan want mama wil vers geven maar ze heeft met smaak een half potje fruit op. nu dus nog het groente.
ik had gisteren uit wanhoop 2 potjes gekocht 1 met fruit en 1 met groenten.
mama van 3 kids!
  zaterdag 1 november 2008 @ 10:42:54 #167
190853 RockabeIIa
pi_62857365
Na, gek klein monstertje van je popples Tegenwoordig stellen ze zo veel eisen aan babyvoeding dat ik er heilig van overtuigd ben dat het bijna net zo goed is als vers fruit en groente. Ik ken trouwens wel meer kindjes die de voorkeur hebben voor potjes ipv wat moeders en vaders koken.
Heb je dat AH boek ' Opperdepop'? Schijnen ook popi receptjes in te staan voor van klein tot iets groter. Heb het zelf wel maar nooit iets mee gedaan omdat Brent een makkelijk vuilnisvatje is waar je zo alles in giet/drukt.
Volgens mij heeft Vivi daar heel positieve verhalen over.

Kersjes, dat wordt tranen met tuiten huilen vanmiddag Ik garandeer het je! Als ie eenmaal in de vrachtwagen zit wil hij er niet meer uit.
De foto van Brent op motor ligt in je PM-box
pi_62857540
ja ik heb het boek van de ah. de oudste is zo een verse eter die alles lust behalve nu dus maar dat is de leeftijd. dus ik dacht nou lekker makkelijk de 2de eet dat ook. nou mooi niet dus het moeten potjes worden. scheelt weer potjes invriezen
mama van 3 kids!
  zaterdag 1 november 2008 @ 11:36:20 #169
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62858119
Zie toch ook weer een voordeel In elk geval wel fijn dat ze eet.
pi_62858139
Arme Maud, gelukkig heeft ze lekker geslapen. Hoe lang duurt het voordat de plekken wegtrekken?
Je moet het jezelf niet aanrekenen he, je hebt het beste met haar voor!!

Ik ga maar een keer kijken bij het zwemmen denk ik!

Wat goed dat Eli loopt!!!!!

En hoe is het nu met Ilse? Wat sneu he, zo'n ziek meisje!
  zaterdag 1 november 2008 @ 11:54:13 #171
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62858392
Rcoka, ik zal een mueslireep meenemen om hem weer naar buiten te lokken! Zijn nieuwste ontdekking nadat hij van de week een rondslingerende reep te pakken had gekregen en aan het oppeuzelen was. Ik dacht dat hij zoiets hards nooit weg zou krijgen, maar 3/4 ervan was in no time opgeknaagd door mijn kleine ratje

Ah Popples, mevrouw vindt jouw pureerkunsten gewoon niet lekker dus
Devin heeft ook zo'n fase gehad dat hij liever potjes wilde dan vers gekookt. Een beetje kwetsend, maar gaat gelukkig weer over en dan zijn mama's kooksels gelukkig weer de lekkerste van de wereld!
pi_62858502
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 11:54 schreef Kersjes het volgende:
Rcoka, ik zal een mueslireep meenemen om hem weer naar buiten te lokken! Zijn nieuwste ontdekking nadat hij van de week een rondslingerende reep te pakken had gekregen en aan het oppeuzelen was. Ik dacht dat hij zoiets hards nooit weg zou krijgen, maar 3/4 ervan was in no time opgeknaagd door mijn kleine ratje

Ah Popples, mevrouw vindt jouw pureerkunsten gewoon niet lekker dus
Devin heeft ook zo'n fase gehad dat hij liever potjes wilde dan vers gekookt. Een beetje kwetsend, maar gaat gelukkig weer over en dan zijn mama's kooksels gelukkig weer de lekkerste van de wereld!

ach het heft zo zijn voordelen
mama van 3 kids!
  zaterdag 1 november 2008 @ 13:41:16 #173
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62860099
De plekken in d'r gezicht waren al weg vanochtend, alleen op d'r benen is het wel nog erg ruw, rood en schraal. In de knieholtes had ze het al stuk gekrabt, dus dat zal wat langer duren.

'mijn kleine ratje'

Ilse, hoe is het met je?
pi_62863305
hier alles behalve lekker helaas
nieuwe voorraad paracetamol gehaald
"voordeel"; vanmorgen in alle vroegte eindelijk eens een langer knuffelmoment dan de gebruikelijke 0,5 minuut.
pi_62863750
BETERSCHAP!
Meike aan het kleuren

een boom!

[ Bericht 30% gewijzigd door XXXKarinXXX op 01-11-2008 17:00:47 ]
pi_62864131
mooi Meike!
(en duidelijk geen huis hoor )
pi_62864242
marit beterschap voor je meisje.

karin wees maar trots, ze kan mooi kleuren!
mama van 3 kids!
pi_62877229
Knappe Meike!

Marit, beterschap
  zondag 2 november 2008 @ 10:21:06 #179
141023 ik80
pi_62877367
Hiep hiep hoera voor Brent,
tot over een paar dagen!
pi_62877514
lieve lieve brent gefeliciteerd
rock je hebt mail
mama van 3 kids!
  zondag 2 november 2008 @ 14:35:35 #181
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62882256
voor Brents verjaardag!
Hopelijk heb je een mooi feestje en krijg je veel leuke kado's!

We hebben net met Stiemie en linde gemeet. Het was erg gezellig.
Toen de kids vastzaten in de kinderstoelen hebben we ook nog rustig 2 woorden kunnen wisselen, helemaal top
Linde kruipt naar links, eli kruipt naar rechts, en dan vooral niet omkijken of mama nog in de buurt is, gewoon andere kindjes onderzoeken, met ballen gooien, trappetje op, trappetje af, nog wat verder kruipen, nog niet helemaal goed kunnen lopen, maar wel lekker stappen in de ballenbak, dat is namelijk erg stabiel etc.
Was leuk!

Om de kids voor later de beschermen hebben we maar geen foto's meer gemaakt van hoe ze eruit zagen toen we naar huis gingen
Volgens mij sliep eli al voordat we goed en wel in de metro zaten
Heerlijk in de doek tegen me aan
(Had daarna wel een kwijlplek, maar ach..)
  zondag 2 november 2008 @ 17:52:03 #182
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62886673
Dat klinkt reuze gezellig Davinia!

Brent, van harte gefeliciteerd jongen!! En tot over een poosje weer.
pi_62891647
Brent, gefeliciteerd met je verjaardag kereltje!
Ben benieuwd hoe je het hebt gehad, en wat je van je papa en mama hebt gekregen!
  zondag 2 november 2008 @ 21:12:58 #184
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_62892705
Davinia Linde sliep ook al voordat we de hoek omwaren Omdat ik geen zin had in een overvolle tram waarin ze misschien weer wakker zou worden, ben ik maar naar huis gaan lopen (langer dan een uur lopen ) dus ik heb m'n beweging weer gehad zeg maar

Linde was echt helemaal afgemat van de indoor-speeltuin. En inderdaad ze schieten overal heen die ukkies. Na de ballenbak snel thuis lunchen en weer in de auto op visite in Alkmaar en daar zijn we nu net van thuis. Een erg geslaagde , maar drukke dag. Nu eerst maar even bijkomen
pi_62893089
Brent en Rockabella gefeliciteerd!
pi_62900290
Klinkt egzellig jullie meet Davinia en Stiemie.

Hahaha, Mirte gaat even bijna zitten alsof het niks is. Kijkt me aan, zat bijna en toen ging ze toch maar weer liggen... Een deze dagen gaat het lukken.
Ik heb een cd met kinderliedjes opstaan en ze zat net mee te wiegen en nu ligt ze op haar buik naar de cd speler te kijken (mooie lampjes)!
pi_62900319
quote:
Op maandag 3 november 2008 08:30 schreef Nijna het volgende:
Hahaha, Mirte gaat even bijna zitten alsof het niks is. Kijkt me aan, zat bijna en toen ging ze toch maar weer liggen... Een deze dagen gaat het lukken.
Ze zit!!!!!! Trotse mama hier
  maandag 3 november 2008 @ 10:13:27 #188
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62901764
Mirte lekker zitten en swingen meid

Klinkt als een gezellige meet Davina en Stiemie.

Brent tot over 2 weekjes...
  maandag 3 november 2008 @ 10:41:12 #189
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_62902272
Brent en Rocka, van harte!

Mirte nog even en ze gaat ook nog staan!

Stiemie, Davinia, klinkt gezellig! Waar zijn jullie geweest?

Vanmiddag naar het cb, voor m'n gevoel ben ik daar echt al een half jaar niet meer geweest ik begon het bijna te missen
Red de zeehond!
pi_62902524
Mirte wat goed je kan zelf gaan zitten En gewoon binnen 4 minuten geleerd

Brent ik zag op het bankje een foto van Brent de Bouwer Was de taart lekker?

Jellyrose we zijn naar Tunfun geweest. Erg leuk want er is ook een speciaal deel voor ukkies. Dan kunnen ze een beetje zelf kruipen en doen zonder gevaar. Ik ga zeker nog eens

Succes bij het cb! Staan er ook prikken op het programma? Of alleen wegen enzo?
  maandag 3 november 2008 @ 10:51:25 #191
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_62902525
Brent van harte met je 2e verjaardag en wij komen snel achter je aan hoor!!!
  maandag 3 november 2008 @ 10:59:05 #192
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62902680
Vanmorgen hadden wij oudergesprek op de creche. En mijn dag kan niet meer stuk! Ben heel trots op Anna.
De juf zei dat het een heel bijzonder kindje is en dat ze heel open en sociaal is.
Ook houden ze een observatielijst bij met wat een kindje in de leeftijd van 17-22 maanden zou moeten kunnen enzo. En qua motoriek zit Anna op het niveau van een kind van 22 maanden?!! Ook qua sociaal-emotionele ontwikkeling is ze wat voor en verder zit ze gewoon lekker op haar eigen niveau. Dus papa en mama waren vanmorgen heel trots!
pi_62903221
Jullie hebben weer lekker getikt tijdens ons weekendje logeren bij Pake en Beppe..

Brent nog gefeliciteerd met je verjaardag!!

Chaca, hoe gaat het nu met de uitslag?
En Marit, hoe gaat het met Ilse?

popples, ik ben nu 1 keer wezen proef-babyzwemmen. Misschien kun je dat ook doen. Ik vond het heel leuk, en Chris ook wel (hij was alleen al moe voor het zwemmen). Lekker liedjes zingen, door het water zwieren, eventueel onder water als je wil/durft.
Als ik de creche en studie op de rails heb, dan wil ik ook echt elke week gaan, weet nu alleen niet welke dagen ik vrij ben..

Eli, je loopt Goed man!!

Davinia en Stiemie, dat klinkt gezellig.

Dylan, wat lig je heerlijk in je grote bed!

Nijna, Wat goed dat Mirte zit! Volgende stap: staan en lopen?

Wij zijn dus lekker een weekendje weg geweest. Vrijdags eerst mijn oma en oma&opa langs. Een hele drukke middag, maar Chris heeft zich lekker vermaakt met zijn speelgoed. En die oudjes waren blij om hem weer eens te zien.
Zaterdagochtend heeft mijn moeder anderhalfuur op hem gepast. Hij heeft geen kik gegeven. Hij ziet mijn ouders ongeveer eens per maand, dus vond het wel fijn dat hij zich daar toch thuis voelde. Geeft ook hoop voor de creche straks.
En zondag zijn we gezellig bij mijn zusje op visite geweest. Een druk, maar gezellig weekend.

Sinds donderdag kan hij zwaaien Hij knijpt zijn handjes open en dicht. En dit weekend heeft hij goed geoefend. Heerlijk om te zien hoe zo'n truukje dan de hele dag door gebruikt wordt. En wij (ik, vriend, mijn ouders en zusje) maar terugzwaaien..
  maandag 3 november 2008 @ 12:23:39 #194
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62904687
voor Mirte!
Zul je zien dat ze nu ineens heel snel gaat
Kan ze over 4 minuten ook kruipen?

Tunfun is idd erg leuk, en ook goed te bereiken, met metro en zo

Chris
Fijn dat het goed ging met de oppas!
Eli zwaait idd ook een beetje. wel, steeds meer en beter. handje op standje "Beatrix" (duim naar voren gebogen) en maar wapperen met die arm
  maandag 3 november 2008 @ 13:09:45 #195
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62905779
Nou, dan zwaai ik even lekker terug naar Chris en Eli
pi_62907628
Chris, Eli en Memmel

Rijtje wordt steeds langer zo

Meike zei vanmorgen bij mijn moeder "poepen!" Dus mijn moeder parkeert haar op de wc, waar ze gewoon heeft gepoept!!!!! maf kind
pi_62910907
Wat stoer van Meike, zo'n grote wc is nog best eng.. Staat het potje al klaar?
pi_62911019
ja maar daar wil ze alleen maar op met haar kleren aan....dat zeg ik, maf kind
Ze wil het meteen goed aanpakken op de grote wc! hihi
  maandag 3 november 2008 @ 19:37:08 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62915827
naar zwaaiende dreumessen

Meike poepen... Maud roept de hele dag als ze iets in de luier heeft gedaan.. Luije...niehu luije (nieuwe luier)

Uitslag is duidelijk minder. Ze is ook wel gezelliger. Vannacht doorgeslapen tot kwart over 6. Het gaat weer de goede kant op.
pi_62916426
Brent van harte! Beter laat dan nooit!

Mirte zit en Eli loopt

Meike poepen op de wcpot!!

Wij hebben net een weekend Burgh-Haamstede achter de rug en nou is Jet ziek Ze heeft ontstoken ogen Nu moeten we 3 keer per dag haar ogen druppelen, maar hoe doe je dat met een kind die dat niet wil Ze trapt, ze slaat en zwiept haar hoofd van rechts naar links en van beneden naar boven!

Lastig ......

Weekend was wel leuk
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 3 november 2008 @ 20:19:06 #201
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62916878
Beaker, al eens een rol ducktape geprobeerd?

Chaca, fijn dat het weer wat beter gaat met Maud!
pi_62917321
Chaca fijn dat het met Maud de goede kant op gaat!

Beaker ik heb Linde's ontstoken ogen zo schoongemaakt: op je knieen op de grond zitten, kind met rug op de grond leggen. Hoofdje zachtjes tussen je knieen klemmen. Klinkt misschien barbaars, maar het werkte wel De enige manier om haar ogen schoon te maken. O ja en we maakten haar oogjes toen ook dagelijks een paar keer schoon met een watje met afgekoelde kamillethee. Wel maar 1x per watje in haar oog vegen anders herbesmet je het zei de huisarts.
  maandag 3 november 2008 @ 20:42:29 #203
141023 ik80
pi_62917472
In plaats van kamillethee kan je ook gebruik maken van gekookt, afgekoeld water. Gewoon met een watje, meermalen per dag.
pi_62917477
* Beaker ducktape kopen gaat

Hoe sterk zo'n kleintje ook is!

Stiemie, zo ga ik het even proberen! Ik heb ook kamillethee dus dat ga ik ook gebruiken!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 3 november 2008 @ 20:54:22 #205
190853 RockabeIIa
pi_62917768
Ik kom bij deze even officieel afscheid nemen en neem mijn verpeuterde zoon mee. Gisteren was de grote dag

Kleine Bob stond ook al op het SC-bankje maar hij hoorde eigenlijk hier

Bedankt allemaal voor alle grappige ervaringen en verhaaltjes, de ideeën, de motivaties en steun, de vreugdevolle maar ook minder leuke en moeilijke dingetjes rond het opgroeien van onze kotertjes.
pi_62918385
Brent de Bouwer

Tot over heeeeel lang op het volgende bankje!
  maandag 3 november 2008 @ 21:22:22 #207
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62918647
Ohhhh Jetje, wat vervelend. Hoop dat je weekendje weg wel lekker was.

Druppelen bij Fleur deden we ook onder veel protest. 1 persoon hield ze in de houtgreep en de andere druppelde. Houtgreep gaat als volgt:
- neem de kleine bij je op schoot.
- klem haar benen tussen die van jou (dat scheelt in het beenworstelen)
- Gebruik 1 arm om het bovenlijf inclusief armen te fixeren
- gebruik je andere arm om het hoofd tegen je borst aan te drukken en iets omhoog te houden, zodat de partner met 1 hand de oogjes open kan houden en in kan druppelen...

heel veel beterschap en succes. Met een paar keer was het fleur duidelijk dat hoe sneller ze meewerkte hoe eerder het over was en ze merkte ook dat het verlichting gaf.
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 22:00:15 #208
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62919921
Wat een heerlijk stoer Bob Tot over een paar maandjes Rocka
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_62920575
ai dat lijkt me echt een lastig karwei, oogdruppels inbrengen bij een niet meewerkende dreumes!
Succes Beaker!
pi_62920679
Doei Brent

Het gaat trouwens ontzettend goed in Quintens nieuwe bed! 's Nachts slaapt hij gewoon lekker en 's ochtends zit hij naast zijn bedje lief met zijn speelgoed te spelen. Ik heb zulke voorbeeldige kinderen

Ai dat oogdruppelen klinkt net als het neusdruppelen hier Ik heb duimers dus het is wel zo fijn als hun neus vrij is met het slapen gaan. Maar oei oei wat een drama's levert dat op
pi_62920928
O dat gaat bij Meike wel weer heel makkelijk
Zolang ze zelf het dopje eraf mag doen en het pompje in het neusgat mag doen, dan kan ik sprayen wat ik wil.
pi_62921029
Oh wat goed van Meike!
Het scheelt wel dat ik weet dat het een fase is, Dylan maakte ook altijd drama en is er ook overheen gegroeid
  maandag 3 november 2008 @ 23:06:25 #213
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_62922397
Vandaag weer naar het cb geweest en Ethan gat echt geen krimp tijdens de prikken En hij stapelde in een keer 6 blokjes op elkaar.. ik zat er zelf met verbazing naar te kijken. Beetje jammer dat hij vervolgens alle blokjes even moest en zou aflebberen, maar ach.. een kniesoor die daar oplet

Hij is nu zo'n 81 cm en 10900 gram, z'n lengte loopt voor op z'n gewicht.. da's ook voor het eerst
Red de zeehond!
pi_62927474
Ethan, goed zo!
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:47:07 #215
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62929704
Mooie cijfers Ethan. Wat me eraan herinnert dat ik het CB moet bellen om de afspraak voor Maud te verzetten. Die is in januari gepland en dan zijn we hopelijk op vakantie.
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:23:48 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62932230
Fijn, Ethan weer goedgekeurd.

Ook even hier, Linde en Eli in de ballenbak;

pi_62935088
Wat een gezellig filmpje

Jelly, fijn dat Ethan weer is goedgekeurd..

Brent de Bouwer

Wij moeten over 45 minuten bij een KDV zijn. Voor een rondleiding. Spannend
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:53:15 #218
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62936021
Brent, zomaar je verjaardag gemist!
Hopelijk heb je een heerlijke dag gehad, tot in het volgende topic

Davinia, ziet er leuk uit!
"meisje, pas je op voor mijn kind?"

Oei oogdruppels...
Is het een beetje gelukt, Beaker?

Ethan, wat een vent ben je al!

Weet iemand hoe lang na de BMR ze weer terug moeten voor controle op het CB?
De vorige keer hebben we geen nieuwe afspraak gemaakt zag ik net namelijk.

Vanmorgen naar de inloop-speel ochtend geweest. Vorige keer was er niemand, hebben Devin en ik samen gespeeld, maar vandaag waren er gelukkig ook anderen. Ook een drieling, vrolijk rondkruipende jochies van net 1 jaar oud
Devin heeft voornamelijk met open mond opgekeken naar een ouder jongetje dat heel bazig deed en van alles afpakte waar Devin mee wilde spelen. Ik vond het wel grappig en leerzaam voor hem. Meestal is hij namelijk degene die speeltjes van anderen afpakt
Volgende week gaan we weer
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:58:18 #219
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_62936159
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:53 schreef Kersjes het volgende:
Davinia, ziet er leuk uit!
"meisje, pas je op voor mijn kind?"
Daar moest ik ook zo om lachen!
Red de zeehond!
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:18:02 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62936647
Ja, ging zo een kind op mijn kind zitten!!
Eli blijft stoicijns zitten, niets aan de hand. Tralalala. Wel handig zo'n kdv. Worden ze hard van

Vanochtend pakte hij ook het speeltje van een kleiner kindje af...
De cirkel is rond

Kersjes, je krijgt een brief voor de volgende afspraak, als Devin ongeveer 1,5 is.
Tenminste, dat zeiden ze tegen mij.
pi_62936958
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:18 schreef DaviniaHR het volgende:

Kersjes, je krijgt een brief voor de volgende afspraak, als Devin ongeveer 1,5 is.
Tenminste, dat zeiden ze tegen mij.
Yep ! Da stimmt !
pi_62937069
O wij hebben wel een nieuwe afspraak gemaakt na de laatste prikken. Wel pas voor ergens eind januari geloof ik.

Lekker stel he zo samen blij in de ballenbak
pi_62937333
Je krijgt toch pas een brief voor de afspraak bij 2 jaar? Dat is bij ons namelijk de eerstvolgende én de eerste keer dat ik geen afspraak hoefde te maken.
pi_62937396
Linde probeert vandaag steeds langere stukjes los te lopen. En vanmiddag heeft ze ook zo'n 50 meter aan mijn hand buiten gelopen. Zo lief dat kleine handje in m'n hand en dan die wankele stapjes naast me Natuurlijk bij elk blaadje op de grond even stilstaan en kijken en zwaaien naar iedereen die langkomt (en we wonen nogal aan een drukke weg met auto's, fietsen en wandelaars dus we hebben een uur langer gedaan over boodschappen doen )
pi_62938712
Wij krijgen ook een brief voor een afspraak met 18 maanden. Ze hadden namelijk nog geen agenda van 2009 liggen

Stiemie, wat klinkt dat heerlijk lief!!
Linde

Kersjes, Chris is ook helemaal niet aan andere kindjes gewent, daarom vind ik het ook wel goed dat hij naar het KDV gaat straks. Hij ziet weinig andere kindjes, dus dat is wel goed voor hem (denk ik)

Wij zijn weer terug van het KDV. Het zag er goed uit. Netjes verzorgd, leuke mensen, gezellige groepen (horizontaal), en Chris was al nieuwsgierig naar de kindjes aan tafel. Gaf gelijk een goed gevoel.
Dus gelijk via de gemeente een aanvraag gedaan(omdat ik nog studeer). Eens kijken of daar een plekje is voor Chris vanaf 1 december
pi_62939482
Spannend Deepfreeze. Maar zo te lezen had je er dus wel een goed gevoel bij. Dat is het belangrijkste.

Linde gaat echt steeds meer brabbelen nu. Ze weet al wie ze zelf is: Linne Een kaarsje (waar ze dus niet aan mag komen ) is een kaasje. Als ze een hondje buiten ziet gaat ze wijzen en zegt ze woewoewoe (en kleine hondjes noemt ze soms tot ergenis van hun baas een poesje ). En als ze zegt 'Een, twee' antwoord ze huppelekees Zo gezellig overdag met mijn kleine kletsmajoortje hier thuis
pi_62942180
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij krijgen ook een brief voor een afspraak met 18 maanden. Ze hadden namelijk nog geen agenda van 2009 liggen
Wat primitief, een agenda
pi_62942757
Ethan gaat goed hoor!

Met Jet en haar ogen gaat het al stukken beter! Al is het druppelen en schoonmaken ervan nog wel een drama
Vanmorgen heeft ze tot 9.15 uur uitgeslapen!! Ik zat me gewoon te vervelen aan de ontbijttafel
Al met al hebben Crook en ik gezellig samen ons ontbijtje op ook leuk op een door de weekse dag!
Heb vandaag een potje gekocht en Jet vind het een geweldig ding. Ze gaat er keurig op zitten en kwam zich al melden voor een poepie snel haat luier uit, bleek het te gaan om een scheetje en daarna riep ze uitbundig KAAAAAR!

Lief

Dat filmpje leuk hoor!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_62962222
Linde, kleine babbel

Beaker, vandaag weer lekker uitgeslapen?

Hier was het 6.30.. Het is een beetje een puinhoop qua slaapritme. Zal wel met de overgang naar 1 slaapje te maken hebben. Met een portie zomer/wintertijd verwarring erbij.. Hij wordt nu ergens tussen de 6 en 8 uur wakker 's ochtends.
  woensdag 5 november 2008 @ 16:14:49 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62973031
We zijn vandaag voor het eerst naar de kapper geweest!

de sirene uit Amstelveen was Eli, geen terroristische aanslagen oid, nee, mijn aanstellende kind
Jeumig, wat heeft da tkind gekrijst, gebruld, gevochten! Zelfs een paar keer de kam bij de mw uit haar handen getrokken!

Ik heb wel een paar mooie foto's, dis zal ik wel ff in het betreffende topic plaatsen

Maar. het is gelukt! Eli is nu echt een jongetje, met een lekker kort koppie. helemaal ander kind heb ik opeens. Heel raar.

(Ben ik trouwens raar dat ik even wat heb meegejankt, emo en zo, eerst keer kapper. babyhaartjes eraf en zo?)
pi_62973914
Ah dus dat was dat geluid

Nee hoor Davinia niks overdreven gedoe. Ik stel Linde's eerste kappersbezoek nog steeds maar uit ondanks dat de haartjes al in haar ogen hangen
pi_62974139
Hier knipt papa De eerste lokjes liggen wel in een envelop, om te bewaren.

Gisteren nog weer eens gekortwiekt. Nu heeft hij een stoer dreumeskoppie, maar over een paar weken zijn de schattige kleine babykrulletjes weer terug
pi_62980062
Linde loopt!

Ze liep eerst zo'n 4 a 5 pasjes maar nu gaat ze als een speer door het huis Zo ineens een pas of 20 achter elkaar. En gewoon zelf opstaan zonder zich op te trekken

En we zijn hier allebei morgen vrij en gaan dus waarschijnlijk de hele dag met haar lopen
pi_62981090
Linde kunnen jij en Jet de volgende keer samen lopen!

Leuk, leuk, leuk
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_62983476
Goedzo Linde!!! *applaus geeft*

Eli ik ben benieuwd naar je mooie haartjes!
Hier komt een vriendin knippen aan huis (ze is kapster) dus dat maakt het allemaal al wat minder erg! Dvd-tje op en je hebt er geen kind aan
  woensdag 5 november 2008 @ 22:04:24 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62983962
voor Linde!!
Helemaal goed!

Eli's haartjes staan in het fototopic
Ik had idd een foto van een voorbeeldige meike gezien die geknipt werd, dus ik had enige futiele hoop, maar die verdween snel
pi_62992742
Mirte zit een appeltje te knagen en af en toe krijg ik ook een hapje, ik vind t zo lief eruit zien
pi_62993150
Linde Zo leuk vind ik dat, als ze net kunnen lopen, met hun wiebellijfjes

Mijn vader is kapper dus die komt ook hier knippen. Geen drama's, heerlijk! Quinten mag dan altijd de waterspuit vast houden, daarmee zit hij dat constant in zijn gezicht te spuiten. En een lol dat ermee heeft
pi_62995394
LInde nu echt aan de wandel, wat leuk
Hier is het ideaal wandelweer, hopelijk bij jullie ook.

Eli naar de kapper, ik ga zo kijken naar de foto's. Ben benieuwd!

Devin moet binnenkort ook voor het eerste kennismaken met de schaar. Niet dat zijn haar zo lang is, integendeel, maar hij heeeft nu allemaal van dat donzige pluis aan de achterkant en dat staat zo suf.

Hier hadden we vanmorgen iets vervelends tijdens het verschonen. Iets met een telefoonoplader waar Devin mee aan het spelen was en waar een bepaald lichaamsdeel tussen het strakgetrokken snoer werd afgekneld
Meneer is zo knuffelig steeds Maar kusjes geven doet hij niet meer en als je erom vraagt keert hij je de wang toe. Ontvangen wil hij dus wel!
  donderdag 6 november 2008 @ 12:28:49 #240
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62996072
Aiii Devin, zat je vinger er zomaar tussen?

Linde hoerrrrra! Je loopt!

En ik moest wel erg lachen om de foto's van Eli hoor. Zo vrolijk in het begin en de afschuw op zijn gezicht als ze begint de knippen.
pi_62996175
Linde, goed man vrouw

Nijna, dat is genieten he.

Kersjes mannen

Chris geeft alleen maar kusjes al het hem uitkomt. Maar als je ze krijgt, dan zijn ze zo heerlijk met wijd open mond, incluus stortvloed aan kwijl. En dan ook meteen een paar keer achter elkaar
Was iets minder toen hij maandagavond en dinsdag naar knoflook rook
pi_62997141
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Was iets minder toen hij maandagavond en dinsdag naar knoflook rook
pi_63004190
Ja, lach maar..

Maar ook knoflook vind hij dus lekker..
pi_63008988
Devin Goed uitkijken hoor!

En Deepfreeze Linde is ook gek op knoflook. Eergisteren aten we risotto met champignons, paprika en geitenkaas en dat ging schoon op. Gisteren aten we hutspot en daar moest ze niks van weten (de rook worst daarentegen ) en vandaag aten we kokos-curry met rijst en dat smikkelde ze ook zo weg. We hebben hier gewoon een lekkerbekkie dat niks van saaie hollandse aardappels moet weten

Linde kan de hele dag niet meer stoppen met lopen Ze gaat kris-kras de kamer door. We hebben vandaag dan ook maar meteen leuke schoenen gekocht. Maatje 20

En verder baal ik nogal want ik heb vandaag een brief ontvangen als reactie op een sollicitatie met daarin iets van 'door de huidige omstandigheden is er een directe vacaturestop, maar zodra die voorbij is, nemen we graag direct contact met u op' Ik wil NU!
pi_63009336
Chris heeft hier net broccoli, aardappels en stoofvlees gegeten. De groente ging redelijk, van de andere 2 ging er veel naar binnen. Maar eigenlijk eet hij alles, behalve kaas in plakjes. Echt van saai-hollands, tot kruidig-oosters of spicey-zuid-amerikaans

Wat een lieve pootjes.. Chris heeft nu schoentjes maat 22 (nog vooral om zijn voeten warm te houden in de kinderwagen)
pi_63009604
Dan heb je het straks vast makkelijker met schoenen kopen dan wij Deepfreeze.
Een hoop merken beginnen pas bij maat 21 of 23, dus onze zoektocht naar smalle maatje 19/20 schoentjes was drama!! Maar wel gelukt.

Super Linde

Naar de kapper, hmm dat moeten wij ook binnekort. Geloof dat eind november de kapper weer komt op de opvang. Pepijn maar eens inschrijven daarvoor, scheelt zoeken naar een kinderkapper.

Onze kleine brokkenpiloot heeft een mega dikke lip, tand door zijn lip gevallen, droge lip die regelmatig barst, en dan als de boel dan net weer bijna genezen is dan val je er gewoon weer op, of botst tegen iemand aan
pi_63012700
Pff Linde is net anderhalf uur lang hysterisch aan het krijsen geweest en natuurlijk net toen ik even alleen thuis was. Ik was echt zo blij dat mijn vriend weer thuis kwam. Wist gewoon even niet meer wat ik zou kunnen doen om haar stil te krijgen. Inmiddels ligt ze ein-de-lijk weer in bed, maar we rekenen maar niet op een goede nachtrust Welke idioot heeft er ooit bedacht dat tanden krijgen zo'n pijn moet doen?
pi_63014604
Pepijn krijgt echt nog een de stuntelkampioen-award!

Wat goed dat Linde loopt!!! Is ze niet daardoor onrustig? Al die nieuwe indrukken? Maar tanden krijgen is natuurlijk ook een barbaars gebeuren.....
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:27:32 #249
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63024292
Een ietsie pietsie aan de vroege kant ( 2 weken en 3 dagen tevroeg) kom ik hier toch al een vraag stellen aan de ervaringsdeskundigen die dit topic rijk is
Rachel wordt 24 november 1 jaar, loopt volgens CB en kinderarts voor op het "standaard" schema en zou nu qua gedrag/voeding etc op 1 jaar en 3 maanden zitten.
Maar de vraag is:
Hoe vierden jullie de 1e verjaardag van jullie kleintje? wat voor taart kies je uit ? Mijn gevoel is niet zo blij met kleurstof en suikerrijke taarten aangezien ze er nog al heftig op reageerd ( kan uitten in hyperactief, krampen of zelfs koorts)
En dan nog wat vraag je eigenlijk voor de 1e verjaardag :s
Kleertjes is leuk maar heb al ongv 1,5 kleding kast vol liggen.
Kortom, k weet t niet had deze vraag al eerder gesteld in het kleine grote babietjes topic maar geen antwoorden gezien dus nu dan maar hier
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_63024357
Pepijn heeft met zijn verjaardag een suikervrije kwarktaart, appeltaart en soesjestaart gehad. En op de opvang getrakteerd op fruitcakejes.
Ik vond suiker en kleurstof ook nog niet echt nodig met een 1ste verjaardag.

Qua kadootjes kun je een loopauto of wheelybug vragen, en boekjes!! Boekjes zijn leuk om te geven en krijgen en heb je nooit teveel. Houten blokken, duplo zijn vaak ook vanaf ongeveer de 1ste verjaardag een succes.
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:37:36 #251
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63024534
Pepijn, kleine stuntelkampioen. op je dikke lip.

Linde, hoe heb je geslapen vannacht?

Maffemuts, Maud heeft getracteerd op taart en voor zichzelf had een een melkvrij-taartje met soja-slagroom en vruchtjes. Een blokkenkar was een grote hit hier (nu nog steeds) en ook de boekjes worden verslonden (soms iets te letterlijk). Verder is net als Piglet zegt, duplo ook altijd wel in trek. En een blokkenstoof vinden de meeste kleintjes ook erg leuk. Een kralenspiraal is hier ook een hit geweest.

Maud heeft vannacht voor het eerst in tijden weer eens de nacht doorgeslapen. Tot kwart voor zeven. Heerlijk voor haar en uiteraard ook voor ons. Verder is nog steeds de gezellige meid die ik zo graag zie.
pi_63025173
Och pepijn toch.. Het zijn ook altijd dezelfden he

Stiemie hoe is het gegaan vannacht? zo'n hele dag lopen is natuurlijk ook nogal wat.

Maffemuts, er is ergens een speelgoedtopic in OUD. Daar heb ik ook leuke ideeen uitgehaald voor cadeautje. Bijv "Hopla verstoppertje spelen".

Chaca, lekker slapen is fijn!

Chris lijkt weer een mentaal sprongetje gemaakt te hebben:
Toen ik vanochtend de papfles ging maken, kroop hij alvast richting bank, ipv achter me aan te kruipen als ik hem met de fles lokte
Hij ging vandaag staan miepen bij de la met luierspullen, en had inderdaad een vieze broek. Gisteren kwam hij ook al miepen met een poepbroek. 1 keer is toeval, maar 2 keer?
En toen ik de lichten en tv uitdeed in de woonkamer (want het was slaaptijd), kroop hij alvast naar de gangdeur. Ipv dat ik die kant op moest dragen/lokken/sturen.
Het blijft leuk om te zien dat ze dan in een paar dagen tijd opeens weer zoveel meer besef hebben.
pi_63025174
Maud goed van je zeg!

Nou Linde heeft nog tot 1 uur vannacht liggen spoken en krijsen. Ze wilde vanmorgen ook bijna niks eten
Heb haar vanmorgen maar wat langer laten liggen, dan maar wat later op mijn werk, dat is niet zo heel erg gelukkig. Bij de opvang was ze weer helemaal blij. Maar geen idee wat ze nou gisteravond/vannacht had. Dat vond ik eigenlijk het moeilijkste

Maffemuts in het vorige speelgoedtopic heb ik hetzelfde gevraagd en veel goede tips gekregen.
Linde heeft met haar eerste verjaardag o.a. gekregen: een plastic theeserviesje, een loop/duwwagentje (groot succes!) een houten xylofoon, een schildpad vormenstoof (ook een succes!), bademmertjes (succes!) , kleertjes, fietsje met duwstang, zandbaksetje met emmertje etc, aankleed-Ernie, boekjes en volgens mij nog veel meer O ja Hopla ook inderdaad. Dat vindt ze nu ook erg leuk
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:33:56 #254
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63029062
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:37 schreef chacama het volgende:
en ook de boekjes worden verslonden (soms iets te letterlijk).
Ethan begint nu eindelijk met naar de plaatjes zelf te kijken en wijzen in plaats van het hele boekje linea recta in z'n mond te stoppen.

Stiemie ik vind dat ook zo naar, dat je soms echt geen idee hebt wat er aan de hand is. Ethan is toevallig van de week ook een keer behoorlijk aan het spoken geweest en we hebben hem uiteindelijk zelfs maar uit bed gehaald omdat het ons te lang duurde (15 minuten ofzo, hij huilt namelijk vrijwel nooit en zeker niet langer dan 5 minuten) en we er allebei een beetje naar gevoel van kregen. Maar zelfs dat mocht niet echt baten en hij bleef maar af en toe huilen. Pas na bijna een uur en een fles viel hij weer in slaap. En ik weet nog steeds niet wat er nou aan de hand was.. misschien kiezen, krampjes, oorpijn, enge droom?
Red de zeehond!
pi_63029550
Jelly wij hebben Linde er na een kwartiertje ook uitgehaald, maar het huilen ging toen dus gewoon op dezelfde sterkte door Echt naar om dan niet te weten wat er is. Ik stond net op het punt om de huisartsenpost te bellen om advies te vragen toen ze eindelijk wat rustiger werd.
pi_63029590
ik begin in zo'n geval altijd maar eens met een zetpil paracetamol ... geen idee of het troosten/echt wakker worden dan werkt of dat de paracetamol ook wat doet hoor, maar ik vind het wel fijn om ook 'iets' te doen in zo'n geval !
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:54:21 #257
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63029627
Wat is het toch fijn als ze het straks gewoon kunnen zeggen. Dat je niet meer zo loopt te gissen....
pi_63030297
Marit die paracetamol had ik al gegeven toen ze naar bed ging (240 mg) omdat ze de hele dag al last had van die hoektanden. Daardoor wist ik gewoon niet wat het nou kon zijn... Ik had ook al dentinox gesmeerd voordat ze naar bed ging

Inderdaad chacama dat lijkt me zo fijn als ze dan gewoon kan zeggen wat er is. Dat gissen maakt je echt zo onzeker
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:40:35 #259
141023 ik80
pi_63030778
Lotte komt even zwaaien, vandaag is ze 2 geworden, morgen vieren we aar feestje, heb er nu al zin in!
Tot snel allemaal!
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:43:30 #260
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63030849
Wanneer mag je ze weer in je armen sluiten Stiemie. Ik heb het voordeel dat ik de oppas te pas en te onpas kan bellen als ik daar behoefte aan heb, maar het blijft een gek gevoel dat je denkt dat er iets is, dat je niet weet wat en dat het ook niet lukt om te troosten. En dat je de dag erna je afvraagt, wat was dat nou?

On the brght side of life:
Maud begint volop (licht onverstaanbaar) te kletsen.
aan de lijst kan worden toegevoegd:
-klee.... aankleden.

en het verhaal van vanochtend verhuisd naar het praatjestopic
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:48:36 #261
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63030988
Stiemie, Anna kan soms ook onbedaarbaar huilen in bed. Soms lukt het om een speentje erin te stoppen, maar soms ook niet. En dan lopen we zo een uur op met haar. Als ik haar dan weer in bed wil leggen, begint ze weer te krijsen. En dan valt ze in slaap en is het over. Ons in verwondering achterlatend.

Anna zit in haar papa-fase. Als ze haar ogen opendoet zegt ze: "papa!" Nee, zeg ik dan, ik ben mama
Ze vindt papa zelfs zo leuk dat ze in haar pyjama de douche inloopt waar hij staat te douchen

En Lotte gefeliciteerd!
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:06:31 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63031373
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:00 schreef Stiemie het volgende:
Maud goed van je zeg!

Nou Linde heeft nog tot 1 uur vannacht liggen spoken en krijsen. Ze wilde vanmorgen ook bijna niks eten
Heb haar vanmorgen maar wat langer laten liggen, dan maar wat later op mijn werk, dat is niet zo heel erg gelukkig. Bij de opvang was ze weer helemaal blij. Maar geen idee wat ze nou gisteravond/vannacht had. Dat vond ik eigenlijk het moeilijkste

Maffemuts in het vorige speelgoedtopic heb ik hetzelfde gevraagd en veel goede tips gekregen.
Linde heeft met haar eerste verjaardag o.a. gekregen: een plastic theeserviesje, een loop/duwwagentje (groot succes!) een houten xylofoon, een schildpad vormenstoof (ook een succes!), bademmertjes (succes!) , kleertjes, fietsje met duwstang, zandbaksetje met emmertje etc, aankleed-Ernie, boekjes en volgens mij nog veel meer O ja Hopla ook inderdaad. Dat vindt ze nu ook erg leuk
De schildpad moet 3 keer, he?

Ik vroeg me al af of jullie nog geslapen hadden vannacht, mar het viel dus tegen...
Krijgt Linde echt al hoektanden? voor jullie allemaal

Eli heeft gisteravond zijn hele avondeten uitgekotst. arm kind...
Gelukkig slaapt hij daarna wel gewoon door. Goed kind van zijn ouders!

Lotte, gefeliciteerd met je tweede verjaardg!
pi_63031380
Gelukkig kan ik haar straks na mijn werk weer ophalen bij de opvang, maar ik weet dat ze het prima naar haar zin heeft hoor, dus dat stelt me wel gerust. Anders had ik wel een telefoontje gekregen van ze. En toen ik vanmorgen weg ging, kon ze het nog net opbrengen om even snel tussen het spelen door te zwaaien, dus het zit vast helemaal goed.

Maud lekker gezellig met mama kletsen

Anna in haar papa-fase Gewoon met pyjama de douche instormen

Hier verschilt het vaak per dag of papa of mama favoriet is. Meestal net degene die er dan niet is zeg maar . Al heeft Linde wel door dat heel hard Mama???? roepen wel altijd een reactie geeft dus dat doet ze nu de hele dag. Mama??? Die???, Mama??? Poes????

O ja ze zegt ook steeds als ze iets wil "Linne oooo" (Linde ook?) Dat komt waarschijnlijk doordat we steeds een verhaaltje voorlezen over luna en Linde (2 zusjes) en wat Linde kan, kan Luna ook. Klinkt zo lief als ze dat zegt

Edit: Lotte gefeliciteerd

Die schildpad is inderdaad alleen leuk als je er 3 krijgt Davinia Is Eli dan niet ziek geworden na het overgeven? Het klinkt niet heel fijn zeg maar...
pi_63032704
Lotte gefeliciteerd!!!

Hier ook een papa-fase..
Al een paar keer gehad dat papa Chris in zijn armen had, maar ik hem mee moest nemen(papa douchen, ik eten geven). Dat Chris zich gewoon vol afzet tegen me als papa hem geeft
Ach, komt ook wel weer goed, en hij zal het doordeweeks-overdag toch met mij moeten doen
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:04:36 #265
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63032863
Lotte al weer 2 gefeliciteerd

Dat afzetten en precies de ander willen is ook herkenbaar. F. heeft een eergisteren Maud op bed gelegd en toen was het niets anders dan MAMA, krijsen gillen afzetten vechten en ga zo maar door. Dus gisterenavond zegt ie, doe jij het maar. Ze wil toch jou....en ja je raad het al... mama kreeg het gevecht en het om papa huilen, roepen, schreeuwen en gillen. Stug doorgegaan en zelfs nog even gedreigd met het niet vertellen van haar lievelingsverhaal en toen kwam ze tot rust. Toen ik wegliep kreeg ik wel nog een vragende: papa? kus? Dus heb ik maar beloofd dat papa nog een kus zou komen geven als ie Fleur naar bed gingen brengen. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Dan brengt F. ze weer op bed, want ik heb Fleur beloofd dat ik haar naar bed breng. Om en om is het motto...
pi_63034999
Lotte 2 al . Daaaaaag

Mirte had vanmorgen door mijn toedoen haar onderlip tussen de rits van haar jas . Gelukkig was het vrij snel over na een nat doekje. Ik voelde me wel een beetje de boeman hoor...
Het zwemmen ging weer beter. Ze klampte zich nog wel stevig aan me vast (aan mn nekvel... of badpak) op sommige momenten. Maar toen ze haar vleugeltjes om had duwde ze zich ook van me af. Leuk om te zien dat ze vrijer wordt en zichzelf met wat hulp best even drijvend kan houden.
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:01:58 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63035760
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:06 schreef Stiemie het volgende:
...

Die schildpad is inderdaad alleen leuk als je er 3 krijgt Davinia Is Eli dan niet ziek geworden na het overgeven? Het klinkt niet heel fijn zeg maar...
Nee, gewoon geslapen. We zijn echt gezegend met zo'n slaapkop

Mirte, niet je mama knijpen hoor! (Eli vond het ook erg fijn/leuk om in mn bikini top te knijpen, of aan de stof te gaan hangen.
Wel leuk idd dat ze wat vrijer wordt.

Dat echt driftige de een willen is hier niet heel erg bekend.
Al begint er wel een temperament te ontwikkelen. dus kwaad worden en een beetje rood aanlopen en zo. maar niet de drama-queen sessies die hier wel eens verteld worden. hij is makkeljik genoeg af te leiden, en ik lach hem alleenmaar uit als hij zo raar doet, of hij wordt gewoon genegeerd.
heb ik echt geen moeite mee. Ontaarde moeder

ben supertrots op mijn allerliefste mannetje, het lopen gaat al zo goed! Vorige week maar 2 stapjes max., nu al echt meters maken

hebben jullie kindjes trouwens ook eerst een voorkeur gehad voor zijwaarts lopen? tziet er wel grappig uit
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 7 november 2008 @ 18:42:53 #268
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63036615
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:01 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Nee, gewoon geslapen. We zijn echt gezegend met zo'n slaapkop

Mirte, niet je mama knijpen hoor! (Eli vond het ook erg fijn/leuk om in mn bikini top te knijpen, of aan de stof te gaan hangen.
Wel leuk idd dat ze wat vrijer wordt.

Dat echt driftige de een willen is hier niet heel erg bekend.
Al begint er wel een temperament te ontwikkelen. dus kwaad worden en een beetje rood aanlopen en zo. maar niet de drama-queen sessies die hier wel eens verteld worden. hij is makkeljik genoeg af te leiden, en ik lach hem alleenmaar uit als hij zo raar doet, of hij wordt gewoon genegeerd.
heb ik echt geen moeite mee. Ontaarde moeder

ben supertrots op mijn allerliefste mannetje, het lopen gaat al zo goed! Vorige week maar 2 stapjes max., nu al echt meters maken

hebben jullie kindjes trouwens ook eerst een voorkeur gehad voor zijwaarts lopen? tziet er wel grappig uit
speeltuintijd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63042319
Chaca, hier is het (helaas) alleen richting mij afzetten.. Maar gelukkig zijn dat alleen die momentjes, en niet de hele dag door. Dat zou toch lastig zijn als vriendlief moet werken..

Davinia, goed dat Eli zo loopt.. Ik kan niet wachten

Nijna, naar is dat! Zo had ik Chris zijn buik een poos geleden tussen de sluiting van de kinderstoel. Brullen.. Hij heeft nog 2 weken een rode vlek op zijn buik gehad, en heb me best een poos schuldig gevoeld.

En zwemmen is leuk! Wij zijn vandaag ook even geweest. Lekker rondgekropen in het peuterbadje, en lekker tegen me aan hangen, en drijven in het grote bad. Hij is niet erg bang voor water, maar na bijna een uur zwemmen kreeg ik hem, in het diepe bad, niet meer van mijn badpak gepeuterd
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:22:15 #270
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63042470
Davina voor Eli

Maud is vanavond uit bozigheid uit bed geklomen en gevallen. Ik had ze in bed gelegd voor F. omdat die nog last van zijn rug heeft en ik had me nog niet omgedraaid of ik hoorde een klap... even niets en toen het welbekende huiltje van pijn dat overging in gekrijs van schrik. F. heeft ze getroost terwijl ik op de gang stond te luisteren, moeilijk, want het liefst was ik zelf naar binnen gegaan, maar F. was ze in bed aan het leggen. Zo had ik het ook gezegd, dus ik moest volhouden. Ben wel nog even bij d'r gaan kijken toen ik Fleur op bed heb gelegd, toen draaide zich naar me toe en zei: mama... kus daaaah.
pi_63049211
Heeft Maud nog een blauwe bult op haar hoofd? of valt de schade (hopelijk) mee?

De wet van FOK/OUD heeft eindelijk in mijn voordeel gewerkt.. Chris zette zich vanochtend af tegen papa, en wilde naar mij toe
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:40:17 #272
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63049256
Schade was beperkt gebleven. Wel een beetje blauwe plek, maar gelukkig geen bult.

En ze heeft geslapen tot half 7. Redelijk netjes vonden we. En omdat mijn zaterdagoppas ziek is gingen ze naar de 'doordeweekse' oppas. Nou, ik had geloof ik geen beter nieuws kunnen vertellen. Ze wist niet hoe snel ze in de buggy moest kruipen. Mama, jas...mama, jas.... of ik ff op wilde schieten...
pi_63051380
O jee Maud! opgroeien gaat met vallen en opstaan he

Stiemie nog lekker geslapen vannacht?

Leuk al die lopertjes hier ineens!

Ik heb Meike wat leuks geleerd: "van wie is de auto?" "mama" "en wat is dan van papa?" "niks!" whihihi
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:15:00 #274
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63051903
Ooooh Karin. Die is goehoed.... gaat hier niet meer lukken er zijn bepaalde dingen van papa en sommige zijn van mama

De afstandbediening is bv. echt van papa... de laptop gelukkig van mama...
  zondag 9 november 2008 @ 12:27:55 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63071256
Meike

We hebben vrijdagavond zo hard gelachen, echt, kmoest zowat aan de zuurstof.

eli heeft kuren. jammeren, mopperen, krijsen, met dingen gooien (ik ga nooit meer zeggen dat eli geen diftbuien heeft ), en zo ook afgelopen vrijdagavond. hij wilde geen eten, zag een liga-koekje liggen, zette de registers open en brulde de hele boel bij elkaar. we geven hem toch maar een koekje (een andere, uit de keuken), neemt een hap, een gooit het weg. meestal landt het danergens opde grond, maar dit koekje landde precies bovenop zijn hoofd! Dat gezicht, waar is mjin koekje nou? wat zit er op mijn hoofd? ik snap erniets van!
het was echt hilarisch. dus wij met zn tweeen huilen van het lachen, eli kijken, wat is er nou weer aan de hand? zijn ze nou aan het lachen of aan het huilen?

het was mooi
  zondag 9 november 2008 @ 13:00:07 #276
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63071861
Hahaha Meike

Eli ik zie het helemaal voor me! Vond hij het koekje uiteindelijk zelf terug?

Ethan kwam net aanlopen met een lege beker en een halfvolle fles cola en begon heel demonstratief de fles omgekeerd op z'n beker te houden en toen M hem om z'n beker vroeg zodat hij er wat drinken (uiteraard geen cola ) in kon doen voor hem gaf hij die beker ook heel gedecideerd aan. .zo van: hup pa, go fetch! Ach, wie niet praten kan, speelt hints
Red de zeehond!
pi_63081104
Eli, wat een koekje al niet teweeg kan brengen!
Ethan wil nu al aan de cola! Dussss!

Wij zijn vandaag naar de kermis geweest, hier in het centrum
Geinig joh
Meike die lekker swingt op alle muziekjes, en ze vond de botsauto's het leukst! "in in!" euh dat doen we maar niet....
Maar wel in de draaimolen uiteraard
pi_63083101
Meike

En Eli, wat gemeen dat je papa en mama je zo uitlachen..

Ethan, je hebt nu je papa al onder de duim.
  zondag 9 november 2008 @ 20:18:01 #279
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_63083120
Ah Meike in de draaimolen

Ethan lekker een glaasje cola

En Eli met een koekje op zijn hoofd . Davinia kijk uit met wat je zegt over geen driftbuien he want hier geldt de wet van Fok!

Nou wij hebben afgelopen nacht met ons matras in de huiskamer geslapen Onze slaapkamer is naast die van Linde en daar hoor je haar dus bij elk piepje. In de huiskamer is dat een stuk minder Ze is nu al 4 nachten achter elkaar tussen 2.30 en 3.30 wakker geworden en we vinden het echt heel zielig dat ze last van haar tandjes heeft, maar het begint ook een beetje een gewoonte te worden om rond die tijd wakker te worden. Zaterdag werd ze ook rond die tijd krijsend wakker en zodra ze eruit was had ze het hoogste woord en wilde ze alleen maar rondjes om de tafel lopen en met Duplo spelen Vannacht dus maar een paar keer laten zeuren toen we hoorden dat het geen 'pijnhuiltje' was maar een zeurhuiltje.

Hoe doen jullie dat trouwens met slapen? Linde gaat over naar 1 slaapje en dan slaapt ze van 13 tot soms wel 16.30. Erg lekker natuurlijk, maar dan krijg ik haar 's avonds pas na 21 uur in bed Is ditr gewoon of doe ik iets niet helemaal juist?
pi_63083606
Chris slaapt nu meestal nog 2 keer, maar dan slaapt hij dus overdag best veel. minimaal 3 uur. Hij gaat dus ook regelmatig ergens tussen half 9 en 9 in bed. En komt er dan om 7/8 uur weer uit. Als hij wel 1 slaapje maakt, is het vaak van half 1 tot 3, dus dan gaat hij rond 8 uur naar bed. Maar veel eerder krijgen we hem er niet in.
En minder slaapjes overdag is NIET gezellig.

Ik vind het eigenlijk niet zo erg, zo ziet Chris zijn vader ook nog doordeweeks, ipv snel eten en naar bed. Dat vroeg naar bed, komt wel als hij echt minder slaap heeft overdag.
pi_63083679
Davinia..fantástisch verhaal

veel meer heb ik niet bijgelezen, net terug van weekend bijkomen bij mijn ouders.
Vandaag met ilse bij Ballorig geweest, ze vond het super! En wij eigenlijk ook

qua slaapjes; hier nu om ongeveer 12:30-13:00uur naar bed en dan voor zo'n 2uurtjes.
'savonds na het eten in badje en om ongveer 18:45-19:15uur in bed.
Ze slaapt zo tot 07:00-07:30uur meestal.
  zondag 9 november 2008 @ 20:43:37 #282
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_63084006
Deepfreeze ik vind het ook erg gezellig hoor met Linde 's avonds maar ik wil zelf toch ook nog wat aan mijn avond hebben.Zeker als ik nog wat aan mijn studie moet doen We zijn hier eigenlijk nooit echt laat thuis dus we zien Linde allebei nog 's avonds voordat ze naar bed zou gaan.
pssssst: Ik wilde ter vergelijking kijken hoe oud Chris is, maar je teller klopt niet meer

En Linde kan straks lekker onder de douche want we hebben eindelijk een thermostaatkraan in plaats van die enge kraan die al kokend heet water gaf als je naar de knop keek. Er zat zo'n eng hendeltje aan en als je daar tegenaan stootte, kreeg je meteen heet water. Da's dus verleden tijd!
pi_63084521
Dat heb ik ook wel eens.. Dan heb je om half 10 eindelijk alles aan de kant. En dan kun je zowat beginnen met je eigen bedritueel..
Als ik moet studeren 's avonds, dan laat ik papa gewoon voor Chris zorgen

Ik denk dat als Chris echt over is naar 1 slaapje, dat ik hem wel een max-tijd laat slapen, dus maximaal tot half 4, of max 3 uur.. Ofzo

nu wel?
pi_63085043
Als ik Ilse wakker zou maken, heb ik er hevig spijt van rest van de dag !
hihi, die slaapt maar lekker zo lang als ze nodig heeft hoor! (nouja, na 3uur doe ik wel het gordijn eens open)
pi_63085832
Ow wat ben ik dan weer blij met ons ritmeloze leven
Pepijn slaapt meestal nog 1x per dag, en als hij moe is meer
En 's morgens slaapt hij tot dat hij wakker word (meestal na een uurtje of 12 slaap ex voeding(en)) of totdat we hem wakker maken.

En zolang het ergens gezellig is of we wat leuks doen dan kan hij slaapjes prima rekken of wakker gemaakt worden.
Gisteravond hadden we een buffet met feestavond en Pepijn was gezellig mee, we hadden besloten naar huis te gaan zodra Pepijn moe zou zijn en niet meer gezellig. Meneer is van 18.00-22.30 gezellig geweest, toen vielen zijn oogjes bijna dicht en zijn we lekker naar huis gegaan.
Vervolgens sliep hij tot vanochtend 10.30
Vandaag een verjaardag en daarna pannenkoeken eten, hij heeft alleen in de auto op de heenweg 10 minuutjes geslapen. En op de terugweg sinds 20.00. Zonder echt middagslaapje dus.
  zondag 9 november 2008 @ 21:33:09 #286
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63085905
Stiemie, dat is een overgangsfase. Zowel Fleur als Maud hebben die ook gehad. Probeer wel de tijd van 9 uur eerder te leggen. Probeer ze eens om half 12 in bed te leggen en dat tot half 3 of half 4. Dan is de tijd tot 7-8 uur ook logischer. Maud slaapt nu ook al vrij lang alleen 's middags. Gaat ergens tussen de half 12 en half 2 naar bed afhankelijk van de moeheid en slaapt dan tot uiterlijk 4 uur. Dan maken we ze echt wakker, omdat ze in principe om 7 uur naar boven gaat. Psychisch gezien moet ze eerder dan Fleur naar bed en die gaat om half 8. Dus daar houden we wel rekening mee met de lengte van Maud d'r slaap. Maar ze doet het goed.
  zondag 9 november 2008 @ 21:43:22 #287
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_63086337
Ah da's een handige tip Chacama

Marit dat wakker maken bevalt ons ook niet zo heel best nee Da's uuuhhmmm zeg maar niet zo gezellig (understatement van het jaar)

P_iglet wij hebben ook geen vaste tijden hoor, maar Linde redt het momenteel 's morgens gewoon maar tot een uur of 1 zonder slaap en ze slaapt nu al 2 dagen achter elkaar tot na 4 uur. Waarschijnlijk doordat ze 's nachts slecht slaapt door tandenellende dus tsja dan zijn tips erg welkom Als we ergens zijn waar genoeg afleiding is, is een dag zonder middagdutje normaal gesproken ook geen probleem. Maar thuis laat ze toch wel merken dat ze een dutje wil doen.
pi_63088032
Stiemie, als Linde normaal ook makkelijk is daarmee. Zou een paar dagen gewoon werk/opvang ritme dat niet vanzelf weer een beetje rechttrekken dan?
Zo werkt het hier tenminste altijd wel. (al hebben we wel op de opvang gevraagd of ze hem geen 2x op een dag naar bed willen doen, maar 1x, anders slaapt ie 2x heel kort en is het 's avonds drama).

Ik moet nog even jompelen
Pepijn is EINDELIJK!!!!! uit zijn laatste kraamcadeautje gegroeid. Een spijkerbroekje maat 68.
  zondag 9 november 2008 @ 22:34:10 #289
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_63088562
Geen idee of dat het weer gaat rechtbreien We zullen de komende dagen moeten afwachten... Ach ik werk morgenochtend thuis en mijn moeder komt oppassen dus we zien wel

Ik heb nog een kraamcadeau-Hema-vestje in maat 74 hangen dat Linde nog steeds niet aankan omdat het nogal groot valt
pi_63088666
hihi hier ook nog redelijk wat te groot maat 74 spul in de kast hoor. Vooral broeken is drama!!! Zou Pepijn bijna jurkjes aan gaan trekken, die zakken tenminste niet af

Maar Pepijn past ook al in de maatje 80 hele stoere tuinbroek die ik eigenlijk voor zijn 1ste verjaardag gekocht had.
(ok wel met de galgen op zijn kortst en de pijpen 3x omgeslagen )

En rainbowbabies lange mouwen rompers maat 62-68 passen hier overigens ook nog steeds
Verder is maat 68 nu wel echt volledig uit de kast verbannen omdat het eindelijk te klein is.
pi_63094591
Hier zitten de meiden nu in maat 86. Volgende week naar het CB, ben erg benieuwd hoe groot de dames zijn. Ik gok dat ze toch al tegen de 11 - 12 kilo wegen.

Met de woordjes gaat het ook goed! Zo leuk om die ontwikkeling te zien en te horen. Ze staan nu allebei 'uit"in bed te roepen, geen idee wat ze bedoelen....

Ook gaan we lopend naar de speeltuin....
pi_63096113
Meike, haha goedzo!

Eli, als je dat een tweede keer wilt doen gaat het je nooit lukken...

Ethan, proost .

Stiemie, hier ook vaak maar 1 slaapje, soms ook wel tot half 5, maar dan maak ik haar wakker... Ze gaat tussen 7 en 8 naar bed en soms ligt ze nog even te babbelen. Maar tot nu toe (afkloppen... wet van fok! enzo...) gaat t prima hier.
Als ik Mirte wakker maak ga ik vaak eerst wat rommelen op haar kamertje dan wordt ze langzaam wakker en dat gaat meestal (ook maar afkloppen) goed...

Pepijn, goedzo uit je laatste kraamcadeautje gegroeid!!!
P-iglet, RBB valt volgens mij groot hoor. Want ik heb Mirte ook nog steeds 62-68 rompers van RBB aan (korte mouwen shirtjes ook eroverheen trouwens) en die passen nog best wel. Terwijl ze verder eigenlijk wel in 74 en soms zelf 80 zit...

KP, "uit" "uit" en dan in koor, hihi.

Wij waren gister een dagje op pad. Mirte heeft over de hele dag een half uur geslapen en was ook zo vertrokken op de terugweg in de auto. Ze ligt er ook alweer in, als een roosje te slapen. Ze was nog best wel moe. En hoewel ze de afgelopen week het maar op 1 slaapje doet vond ik het toch wel even het proberen waard vanmorgen... ben benieuwd wanneer ze zich weer meldt.
Ze heeft haar 6e tand nu ook (4 boven, 2 beneden) en ze is al een paar keer gaan staan bij de stoel. Wel voorovergebogen enzo, maar ze gaat binnen een week zelf zitten (en dan ook ineens alsof ze het al tijden doet he) en nu ook staan. Hahaha.
pi_63096594
Pepijn, die kleine klauterkabouter wordt vanzelf een klauterreus

Hier liggen nog kraamcadeautjes in maat 92! Dus alle tijd om daar in te groeien.. Chris zit qua shirts nu richting 86, maar broeken met aan de 80. Qua lengte gaat dat prima, maar die broeken zakken hem van zijn billen.. Gelukkig bestaat er knoopgatelastiek, en stopt iig de hema die in hun broeken...
En dan te bedenken dat hij vorige week 2 keer te jong is ingeschat. Eerst in het zwembad, en zaterdag bij de IKEA, ze beweerde dat haar 7 maanden oude dochtertje ook zo groot was.. Dat is dan echt een reusje.
Dat jonger inschatten zal wel komen doordat hij motoriek gezien iets onder gemiddeld gaat..
pi_63111084
Tjonge wat een ukkepukkies nog hier!
Mijn kleine vriendinnetje zit in maat 92! Al zijn de broeken daar nog wel wat lang van, daarom heeft Meike veel rokjes! Vandaag ben ik met haar in de vliegtuigjes geweest op de kermis, leuk! Meike wees daarna naar de octopus......kan nog leuk worden later
pi_63112788
Pfff is er ook een smiley met wallen tot op zijn enkels?

Linde's slaapgedrag boekt nou niet echt vorderingen. Vandaag alleen geslapen van half 12 tot half 1 en toen pas weer om 19 uur erin en ze zit nu weer naast me aan tafel Na een danoontje lekker te kletsen. Wat moet ik hier nou mee? Knalrode wangen en billen en liters kwijl (Linde he, niet ik ) en slapen ho maar.

Mirte wat ga je ineens snel! Knap hoor eerst zitten en nu proberen te staan

Chris 7 maanden geloofde die mevrouw het zelf wel

En Meike leuk he op de kermis! Hier is in maart vaak kermis tegenover ons huis. Ik kan niet wachten
pi_63115421
vorig weekend 3dgn hoge koorts, paar dagen 'goed' geweest op hoesten na en nu vanmiddag na het slaapje opeens weer 40graden.
Ze drinkt prima, eten was 0,0 maar dat boeit me niet zo eigenlijk.
Arm ding, hoop echt dat ze zich morgen beetje oké voelt !
(en dat ze niet nét wakker wordt vannacht in de paar uurtjes dat Sanne slaapt )

edit; zie nu je verhaal over Linde pas stiemie..
waarom heb je haar na het naar bed gaan om 19uur weer naast je zitten aan een danoontje ???
pi_63115606
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:22 schreef p_iglet het volgende:

Pepijn is EINDELIJK!!!!! uit zijn laatste kraamcadeautje gegroeid. Een spijkerbroekje maat 68.
Wij hebben nog twee kraamcadeautjes in de kast liggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 10 november 2008 @ 22:23:35 #298
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63115909
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:14 schreef YPPY het volgende:

[..]

Wij hebben nog twee kraamcadeautjes in de kast liggen.
Compleet offtopic, maar ik vond dit weekend een houten loopfietsje in de kast. Was een kraamcadeau. Denk ik.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63116117
Niet slapende kinders... ga es ff lekker slapen! Stomme tanden en kiezen ellende... .

Marit, goede nacht gewenst

Ik heb ook nog een kraamcadeautje in de kast liggen, maat 96... . Dat blijft er ook voorlopig nog wel even hangen denk ik. Lichtblauw vestje dus wel tijdloos, dat dan weer wel...
pi_63116121
Leuk toch? Past Simon er nog op?

sorry voor het overnemen van jullie topic
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63116418
wie geeft er nou kraamcadeautjes in maat 92 of 96... met een beetje pech is je kind 4 voordat dat past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')