abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2008 @ 20:42:29 #203
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_62917472
In plaats van kamillethee kan je ook gebruik maken van gekookt, afgekoeld water. Gewoon met een watje, meermalen per dag.
pi_62917477
* Beaker ducktape kopen gaat

Hoe sterk zo'n kleintje ook is!

Stiemie, zo ga ik het even proberen! Ik heb ook kamillethee dus dat ga ik ook gebruiken!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  maandag 3 november 2008 @ 20:54:22 #205
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_62917768
Ik kom bij deze even officieel afscheid nemen en neem mijn verpeuterde zoon mee. Gisteren was de grote dag

Kleine Bob stond ook al op het SC-bankje maar hij hoorde eigenlijk hier

Bedankt allemaal voor alle grappige ervaringen en verhaaltjes, de ideeën, de motivaties en steun, de vreugdevolle maar ook minder leuke en moeilijke dingetjes rond het opgroeien van onze kotertjes.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_62918385
Brent de Bouwer

Tot over heeeeel lang op het volgende bankje!
  maandag 3 november 2008 @ 21:22:22 #207
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62918647
Ohhhh Jetje, wat vervelend. Hoop dat je weekendje weg wel lekker was.

Druppelen bij Fleur deden we ook onder veel protest. 1 persoon hield ze in de houtgreep en de andere druppelde. Houtgreep gaat als volgt:
- neem de kleine bij je op schoot.
- klem haar benen tussen die van jou (dat scheelt in het beenworstelen)
- Gebruik 1 arm om het bovenlijf inclusief armen te fixeren
- gebruik je andere arm om het hoofd tegen je borst aan te drukken en iets omhoog te houden, zodat de partner met 1 hand de oogjes open kan houden en in kan druppelen...

heel veel beterschap en succes. Met een paar keer was het fleur duidelijk dat hoe sneller ze meewerkte hoe eerder het over was en ze merkte ook dat het verlichting gaf.
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 22:00:15 #208
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_62919921
Wat een heerlijk stoer Bob Tot over een paar maandjes Rocka
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_62920575
ai dat lijkt me echt een lastig karwei, oogdruppels inbrengen bij een niet meewerkende dreumes!
Succes Beaker!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62920679
Doei Brent

Het gaat trouwens ontzettend goed in Quintens nieuwe bed! 's Nachts slaapt hij gewoon lekker en 's ochtends zit hij naast zijn bedje lief met zijn speelgoed te spelen. Ik heb zulke voorbeeldige kinderen

Ai dat oogdruppelen klinkt net als het neusdruppelen hier Ik heb duimers dus het is wel zo fijn als hun neus vrij is met het slapen gaan. Maar oei oei wat een drama's levert dat op
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_62920928
O dat gaat bij Meike wel weer heel makkelijk
Zolang ze zelf het dopje eraf mag doen en het pompje in het neusgat mag doen, dan kan ik sprayen wat ik wil.
pi_62921029
Oh wat goed van Meike!
Het scheelt wel dat ik weet dat het een fase is, Dylan maakte ook altijd drama en is er ook overheen gegroeid
  maandag 3 november 2008 @ 23:06:25 #213
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_62922397
Vandaag weer naar het cb geweest en Ethan gat echt geen krimp tijdens de prikken En hij stapelde in een keer 6 blokjes op elkaar.. ik zat er zelf met verbazing naar te kijken. Beetje jammer dat hij vervolgens alle blokjes even moest en zou aflebberen, maar ach.. een kniesoor die daar oplet

Hij is nu zo'n 81 cm en 10900 gram, z'n lengte loopt voor op z'n gewicht.. da's ook voor het eerst
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_62927474
Ethan, goed zo!
Fake it till you make it...
  dinsdag 4 november 2008 @ 10:47:07 #215
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62929704
Mooie cijfers Ethan. Wat me eraan herinnert dat ik het CB moet bellen om de afspraak voor Maud te verzetten. Die is in januari gepland en dan zijn we hopelijk op vakantie.
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:23:48 #216
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62932230
Fijn, Ethan weer goedgekeurd.

Ook even hier, Linde en Eli in de ballenbak;

*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62935088
Wat een gezellig filmpje

Jelly, fijn dat Ethan weer is goedgekeurd..

Brent de Bouwer

Wij moeten over 45 minuten bij een KDV zijn. Voor een rondleiding. Spannend
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:53:15 #218
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62936021
Brent, zomaar je verjaardag gemist!
Hopelijk heb je een heerlijke dag gehad, tot in het volgende topic

Davinia, ziet er leuk uit!
"meisje, pas je op voor mijn kind?"

Oei oogdruppels...
Is het een beetje gelukt, Beaker?

Ethan, wat een vent ben je al!

Weet iemand hoe lang na de BMR ze weer terug moeten voor controle op het CB?
De vorige keer hebben we geen nieuwe afspraak gemaakt zag ik net namelijk.

Vanmorgen naar de inloop-speel ochtend geweest. Vorige keer was er niemand, hebben Devin en ik samen gespeeld, maar vandaag waren er gelukkig ook anderen. Ook een drieling, vrolijk rondkruipende jochies van net 1 jaar oud
Devin heeft voornamelijk met open mond opgekeken naar een ouder jongetje dat heel bazig deed en van alles afpakte waar Devin mee wilde spelen. Ik vond het wel grappig en leerzaam voor hem. Meestal is hij namelijk degene die speeltjes van anderen afpakt
Volgende week gaan we weer
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:58:18 #219
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_62936159
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:53 schreef Kersjes het volgende:
Davinia, ziet er leuk uit!
"meisje, pas je op voor mijn kind?"
Daar moest ik ook zo om lachen!
Red de zeehond!
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:18:02 #220
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62936647
Ja, ging zo een kind op mijn kind zitten!!
Eli blijft stoicijns zitten, niets aan de hand. Tralalala. Wel handig zo'n kdv. Worden ze hard van

Vanochtend pakte hij ook het speeltje van een kleiner kindje af...
De cirkel is rond

Kersjes, je krijgt een brief voor de volgende afspraak, als Devin ongeveer 1,5 is.
Tenminste, dat zeiden ze tegen mij.
pi_62936958
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:18 schreef DaviniaHR het volgende:

Kersjes, je krijgt een brief voor de volgende afspraak, als Devin ongeveer 1,5 is.
Tenminste, dat zeiden ze tegen mij.
Yep ! Da stimmt !
pi_62937069
O wij hebben wel een nieuwe afspraak gemaakt na de laatste prikken. Wel pas voor ergens eind januari geloof ik.

Lekker stel he zo samen blij in de ballenbak
pi_62937333
Je krijgt toch pas een brief voor de afspraak bij 2 jaar? Dat is bij ons namelijk de eerstvolgende én de eerste keer dat ik geen afspraak hoefde te maken.
pi_62937396
Linde probeert vandaag steeds langere stukjes los te lopen. En vanmiddag heeft ze ook zo'n 50 meter aan mijn hand buiten gelopen. Zo lief dat kleine handje in m'n hand en dan die wankele stapjes naast me Natuurlijk bij elk blaadje op de grond even stilstaan en kijken en zwaaien naar iedereen die langkomt (en we wonen nogal aan een drukke weg met auto's, fietsen en wandelaars dus we hebben een uur langer gedaan over boodschappen doen )
pi_62938712
Wij krijgen ook een brief voor een afspraak met 18 maanden. Ze hadden namelijk nog geen agenda van 2009 liggen

Stiemie, wat klinkt dat heerlijk lief!!
Linde

Kersjes, Chris is ook helemaal niet aan andere kindjes gewent, daarom vind ik het ook wel goed dat hij naar het KDV gaat straks. Hij ziet weinig andere kindjes, dus dat is wel goed voor hem (denk ik)

Wij zijn weer terug van het KDV. Het zag er goed uit. Netjes verzorgd, leuke mensen, gezellige groepen (horizontaal), en Chris was al nieuwsgierig naar de kindjes aan tafel. Gaf gelijk een goed gevoel.
Dus gelijk via de gemeente een aanvraag gedaan(omdat ik nog studeer). Eens kijken of daar een plekje is voor Chris vanaf 1 december
pi_62939482
Spannend Deepfreeze. Maar zo te lezen had je er dus wel een goed gevoel bij. Dat is het belangrijkste.

Linde gaat echt steeds meer brabbelen nu. Ze weet al wie ze zelf is: Linne Een kaarsje (waar ze dus niet aan mag komen ) is een kaasje. Als ze een hondje buiten ziet gaat ze wijzen en zegt ze woewoewoe (en kleine hondjes noemt ze soms tot ergenis van hun baas een poesje ). En als ze zegt 'Een, twee' antwoord ze huppelekees Zo gezellig overdag met mijn kleine kletsmajoortje hier thuis
pi_62942180
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:35 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij krijgen ook een brief voor een afspraak met 18 maanden. Ze hadden namelijk nog geen agenda van 2009 liggen
Wat primitief, een agenda
pi_62942757
Ethan gaat goed hoor!

Met Jet en haar ogen gaat het al stukken beter! Al is het druppelen en schoonmaken ervan nog wel een drama
Vanmorgen heeft ze tot 9.15 uur uitgeslapen!! Ik zat me gewoon te vervelen aan de ontbijttafel
Al met al hebben Crook en ik gezellig samen ons ontbijtje op ook leuk op een door de weekse dag!
Heb vandaag een potje gekocht en Jet vind het een geweldig ding. Ze gaat er keurig op zitten en kwam zich al melden voor een poepie snel haat luier uit, bleek het te gaan om een scheetje en daarna riep ze uitbundig KAAAAAR!

Lief

Dat filmpje leuk hoor!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_62962222
Linde, kleine babbel

Beaker, vandaag weer lekker uitgeslapen?

Hier was het 6.30.. Het is een beetje een puinhoop qua slaapritme. Zal wel met de overgang naar 1 slaapje te maken hebben. Met een portie zomer/wintertijd verwarring erbij.. Hij wordt nu ergens tussen de 6 en 8 uur wakker 's ochtends.
  woensdag 5 november 2008 @ 16:14:49 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62973031
We zijn vandaag voor het eerst naar de kapper geweest!

de sirene uit Amstelveen was Eli, geen terroristische aanslagen oid, nee, mijn aanstellende kind
Jeumig, wat heeft da tkind gekrijst, gebruld, gevochten! Zelfs een paar keer de kam bij de mw uit haar handen getrokken!

Ik heb wel een paar mooie foto's, dis zal ik wel ff in het betreffende topic plaatsen

Maar. het is gelukt! Eli is nu echt een jongetje, met een lekker kort koppie. helemaal ander kind heb ik opeens. Heel raar.

(Ben ik trouwens raar dat ik even wat heb meegejankt, emo en zo, eerst keer kapper. babyhaartjes eraf en zo?)
pi_62973914
Ah dus dat was dat geluid

Nee hoor Davinia niks overdreven gedoe. Ik stel Linde's eerste kappersbezoek nog steeds maar uit ondanks dat de haartjes al in haar ogen hangen
pi_62974139
Hier knipt papa De eerste lokjes liggen wel in een envelop, om te bewaren.

Gisteren nog weer eens gekortwiekt. Nu heeft hij een stoer dreumeskoppie, maar over een paar weken zijn de schattige kleine babykrulletjes weer terug
pi_62980062
Linde loopt!

Ze liep eerst zo'n 4 a 5 pasjes maar nu gaat ze als een speer door het huis Zo ineens een pas of 20 achter elkaar. En gewoon zelf opstaan zonder zich op te trekken

En we zijn hier allebei morgen vrij en gaan dus waarschijnlijk de hele dag met haar lopen
pi_62981090
Linde kunnen jij en Jet de volgende keer samen lopen!

Leuk, leuk, leuk
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_62983476
Goedzo Linde!!! *applaus geeft*

Eli ik ben benieuwd naar je mooie haartjes!
Hier komt een vriendin knippen aan huis (ze is kapster) dus dat maakt het allemaal al wat minder erg! Dvd-tje op en je hebt er geen kind aan
  woensdag 5 november 2008 @ 22:04:24 #236
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62983962
voor Linde!!
Helemaal goed!

Eli's haartjes staan in het fototopic
Ik had idd een foto van een voorbeeldige meike gezien die geknipt werd, dus ik had enige futiele hoop, maar die verdween snel
pi_62992742
Mirte zit een appeltje te knagen en af en toe krijg ik ook een hapje, ik vind t zo lief eruit zien
pi_62993150
Linde Zo leuk vind ik dat, als ze net kunnen lopen, met hun wiebellijfjes

Mijn vader is kapper dus die komt ook hier knippen. Geen drama's, heerlijk! Quinten mag dan altijd de waterspuit vast houden, daarmee zit hij dat constant in zijn gezicht te spuiten. En een lol dat ermee heeft
pi_62995394
LInde nu echt aan de wandel, wat leuk
Hier is het ideaal wandelweer, hopelijk bij jullie ook.

Eli naar de kapper, ik ga zo kijken naar de foto's. Ben benieuwd!

Devin moet binnenkort ook voor het eerste kennismaken met de schaar. Niet dat zijn haar zo lang is, integendeel, maar hij heeeft nu allemaal van dat donzige pluis aan de achterkant en dat staat zo suf.

Hier hadden we vanmorgen iets vervelends tijdens het verschonen. Iets met een telefoonoplader waar Devin mee aan het spelen was en waar een bepaald lichaamsdeel tussen het strakgetrokken snoer werd afgekneld
Meneer is zo knuffelig steeds Maar kusjes geven doet hij niet meer en als je erom vraagt keert hij je de wang toe. Ontvangen wil hij dus wel!
  donderdag 6 november 2008 @ 12:28:49 #240
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_62996072
Aiii Devin, zat je vinger er zomaar tussen?

Linde hoerrrrra! Je loopt!

En ik moest wel erg lachen om de foto's van Eli hoor. Zo vrolijk in het begin en de afschuw op zijn gezicht als ze begint de knippen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_62996175
Linde, goed man vrouw

Nijna, dat is genieten he.

Kersjes mannen

Chris geeft alleen maar kusjes al het hem uitkomt. Maar als je ze krijgt, dan zijn ze zo heerlijk met wijd open mond, incluus stortvloed aan kwijl. En dan ook meteen een paar keer achter elkaar
Was iets minder toen hij maandagavond en dinsdag naar knoflook rook
pi_62997141
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Was iets minder toen hij maandagavond en dinsdag naar knoflook rook
pi_63004190
Ja, lach maar..

Maar ook knoflook vind hij dus lekker..
pi_63008988
Devin Goed uitkijken hoor!

En Deepfreeze Linde is ook gek op knoflook. Eergisteren aten we risotto met champignons, paprika en geitenkaas en dat ging schoon op. Gisteren aten we hutspot en daar moest ze niks van weten (de rook worst daarentegen ) en vandaag aten we kokos-curry met rijst en dat smikkelde ze ook zo weg. We hebben hier gewoon een lekkerbekkie dat niks van saaie hollandse aardappels moet weten

Linde kan de hele dag niet meer stoppen met lopen Ze gaat kris-kras de kamer door. We hebben vandaag dan ook maar meteen leuke schoenen gekocht. Maatje 20

En verder baal ik nogal want ik heb vandaag een brief ontvangen als reactie op een sollicitatie met daarin iets van 'door de huidige omstandigheden is er een directe vacaturestop, maar zodra die voorbij is, nemen we graag direct contact met u op' Ik wil NU!
pi_63009336
Chris heeft hier net broccoli, aardappels en stoofvlees gegeten. De groente ging redelijk, van de andere 2 ging er veel naar binnen. Maar eigenlijk eet hij alles, behalve kaas in plakjes. Echt van saai-hollands, tot kruidig-oosters of spicey-zuid-amerikaans

Wat een lieve pootjes.. Chris heeft nu schoentjes maat 22 (nog vooral om zijn voeten warm te houden in de kinderwagen)
pi_63009604
Dan heb je het straks vast makkelijker met schoenen kopen dan wij Deepfreeze.
Een hoop merken beginnen pas bij maat 21 of 23, dus onze zoektocht naar smalle maatje 19/20 schoentjes was drama!! Maar wel gelukt.

Super Linde

Naar de kapper, hmm dat moeten wij ook binnekort. Geloof dat eind november de kapper weer komt op de opvang. Pepijn maar eens inschrijven daarvoor, scheelt zoeken naar een kinderkapper.

Onze kleine brokkenpiloot heeft een mega dikke lip, tand door zijn lip gevallen, droge lip die regelmatig barst, en dan als de boel dan net weer bijna genezen is dan val je er gewoon weer op, of botst tegen iemand aan
pi_63012700
Pff Linde is net anderhalf uur lang hysterisch aan het krijsen geweest en natuurlijk net toen ik even alleen thuis was. Ik was echt zo blij dat mijn vriend weer thuis kwam. Wist gewoon even niet meer wat ik zou kunnen doen om haar stil te krijgen. Inmiddels ligt ze ein-de-lijk weer in bed, maar we rekenen maar niet op een goede nachtrust Welke idioot heeft er ooit bedacht dat tanden krijgen zo'n pijn moet doen?
pi_63014604
Pepijn krijgt echt nog een de stuntelkampioen-award!

Wat goed dat Linde loopt!!! Is ze niet daardoor onrustig? Al die nieuwe indrukken? Maar tanden krijgen is natuurlijk ook een barbaars gebeuren.....
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:27:32 #249
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63024292
Een ietsie pietsie aan de vroege kant ( 2 weken en 3 dagen tevroeg) kom ik hier toch al een vraag stellen aan de ervaringsdeskundigen die dit topic rijk is
Rachel wordt 24 november 1 jaar, loopt volgens CB en kinderarts voor op het "standaard" schema en zou nu qua gedrag/voeding etc op 1 jaar en 3 maanden zitten.
Maar de vraag is:
Hoe vierden jullie de 1e verjaardag van jullie kleintje? wat voor taart kies je uit ? Mijn gevoel is niet zo blij met kleurstof en suikerrijke taarten aangezien ze er nog al heftig op reageerd ( kan uitten in hyperactief, krampen of zelfs koorts)
En dan nog wat vraag je eigenlijk voor de 1e verjaardag :s
Kleertjes is leuk maar heb al ongv 1,5 kleding kast vol liggen.
Kortom, k weet t niet had deze vraag al eerder gesteld in het kleine grote babietjes topic maar geen antwoorden gezien dus nu dan maar hier
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_63024357
Pepijn heeft met zijn verjaardag een suikervrije kwarktaart, appeltaart en soesjestaart gehad. En op de opvang getrakteerd op fruitcakejes.
Ik vond suiker en kleurstof ook nog niet echt nodig met een 1ste verjaardag.

Qua kadootjes kun je een loopauto of wheelybug vragen, en boekjes!! Boekjes zijn leuk om te geven en krijgen en heb je nooit teveel. Houten blokken, duplo zijn vaak ook vanaf ongeveer de 1ste verjaardag een succes.
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:37:36 #251
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63024534
Pepijn, kleine stuntelkampioen. op je dikke lip.

Linde, hoe heb je geslapen vannacht?

Maffemuts, Maud heeft getracteerd op taart en voor zichzelf had een een melkvrij-taartje met soja-slagroom en vruchtjes. Een blokkenkar was een grote hit hier (nu nog steeds) en ook de boekjes worden verslonden (soms iets te letterlijk). Verder is net als Piglet zegt, duplo ook altijd wel in trek. En een blokkenstoof vinden de meeste kleintjes ook erg leuk. Een kralenspiraal is hier ook een hit geweest.

Maud heeft vannacht voor het eerst in tijden weer eens de nacht doorgeslapen. Tot kwart voor zeven. Heerlijk voor haar en uiteraard ook voor ons. Verder is nog steeds de gezellige meid die ik zo graag zie.
pi_63025173
Och pepijn toch.. Het zijn ook altijd dezelfden he

Stiemie hoe is het gegaan vannacht? zo'n hele dag lopen is natuurlijk ook nogal wat.

Maffemuts, er is ergens een speelgoedtopic in OUD. Daar heb ik ook leuke ideeen uitgehaald voor cadeautje. Bijv "Hopla verstoppertje spelen".

Chaca, lekker slapen is fijn!

Chris lijkt weer een mentaal sprongetje gemaakt te hebben:
Toen ik vanochtend de papfles ging maken, kroop hij alvast richting bank, ipv achter me aan te kruipen als ik hem met de fles lokte
Hij ging vandaag staan miepen bij de la met luierspullen, en had inderdaad een vieze broek. Gisteren kwam hij ook al miepen met een poepbroek. 1 keer is toeval, maar 2 keer?
En toen ik de lichten en tv uitdeed in de woonkamer (want het was slaaptijd), kroop hij alvast naar de gangdeur. Ipv dat ik die kant op moest dragen/lokken/sturen.
Het blijft leuk om te zien dat ze dan in een paar dagen tijd opeens weer zoveel meer besef hebben.
pi_63025174
Maud goed van je zeg!

Nou Linde heeft nog tot 1 uur vannacht liggen spoken en krijsen. Ze wilde vanmorgen ook bijna niks eten
Heb haar vanmorgen maar wat langer laten liggen, dan maar wat later op mijn werk, dat is niet zo heel erg gelukkig. Bij de opvang was ze weer helemaal blij. Maar geen idee wat ze nou gisteravond/vannacht had. Dat vond ik eigenlijk het moeilijkste

Maffemuts in het vorige speelgoedtopic heb ik hetzelfde gevraagd en veel goede tips gekregen.
Linde heeft met haar eerste verjaardag o.a. gekregen: een plastic theeserviesje, een loop/duwwagentje (groot succes!) een houten xylofoon, een schildpad vormenstoof (ook een succes!), bademmertjes (succes!) , kleertjes, fietsje met duwstang, zandbaksetje met emmertje etc, aankleed-Ernie, boekjes en volgens mij nog veel meer O ja Hopla ook inderdaad. Dat vindt ze nu ook erg leuk
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:33:56 #254
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63029062
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:37 schreef chacama het volgende:
en ook de boekjes worden verslonden (soms iets te letterlijk).
Ethan begint nu eindelijk met naar de plaatjes zelf te kijken en wijzen in plaats van het hele boekje linea recta in z'n mond te stoppen.

Stiemie ik vind dat ook zo naar, dat je soms echt geen idee hebt wat er aan de hand is. Ethan is toevallig van de week ook een keer behoorlijk aan het spoken geweest en we hebben hem uiteindelijk zelfs maar uit bed gehaald omdat het ons te lang duurde (15 minuten ofzo, hij huilt namelijk vrijwel nooit en zeker niet langer dan 5 minuten) en we er allebei een beetje naar gevoel van kregen. Maar zelfs dat mocht niet echt baten en hij bleef maar af en toe huilen. Pas na bijna een uur en een fles viel hij weer in slaap. En ik weet nog steeds niet wat er nou aan de hand was.. misschien kiezen, krampjes, oorpijn, enge droom?
Red de zeehond!
pi_63029550
Jelly wij hebben Linde er na een kwartiertje ook uitgehaald, maar het huilen ging toen dus gewoon op dezelfde sterkte door Echt naar om dan niet te weten wat er is. Ik stond net op het punt om de huisartsenpost te bellen om advies te vragen toen ze eindelijk wat rustiger werd.
pi_63029590
ik begin in zo'n geval altijd maar eens met een zetpil paracetamol ... geen idee of het troosten/echt wakker worden dan werkt of dat de paracetamol ook wat doet hoor, maar ik vind het wel fijn om ook 'iets' te doen in zo'n geval !
  vrijdag 7 november 2008 @ 13:54:21 #257
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63029627
Wat is het toch fijn als ze het straks gewoon kunnen zeggen. Dat je niet meer zo loopt te gissen....
pi_63030297
Marit die paracetamol had ik al gegeven toen ze naar bed ging (240 mg) omdat ze de hele dag al last had van die hoektanden. Daardoor wist ik gewoon niet wat het nou kon zijn... Ik had ook al dentinox gesmeerd voordat ze naar bed ging

Inderdaad chacama dat lijkt me zo fijn als ze dan gewoon kan zeggen wat er is. Dat gissen maakt je echt zo onzeker
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:40:35 #259
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_63030778
Lotte komt even zwaaien, vandaag is ze 2 geworden, morgen vieren we aar feestje, heb er nu al zin in!
Tot snel allemaal!
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:43:30 #260
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63030849
Wanneer mag je ze weer in je armen sluiten Stiemie. Ik heb het voordeel dat ik de oppas te pas en te onpas kan bellen als ik daar behoefte aan heb, maar het blijft een gek gevoel dat je denkt dat er iets is, dat je niet weet wat en dat het ook niet lukt om te troosten. En dat je de dag erna je afvraagt, wat was dat nou?

On the brght side of life:
Maud begint volop (licht onverstaanbaar) te kletsen.
aan de lijst kan worden toegevoegd:
-klee.... aankleden.

en het verhaal van vanochtend verhuisd naar het praatjestopic
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:48:36 #261
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_63030988
Stiemie, Anna kan soms ook onbedaarbaar huilen in bed. Soms lukt het om een speentje erin te stoppen, maar soms ook niet. En dan lopen we zo een uur op met haar. Als ik haar dan weer in bed wil leggen, begint ze weer te krijsen. En dan valt ze in slaap en is het over. Ons in verwondering achterlatend.

Anna zit in haar papa-fase. Als ze haar ogen opendoet zegt ze: "papa!" Nee, zeg ik dan, ik ben mama
Ze vindt papa zelfs zo leuk dat ze in haar pyjama de douche inloopt waar hij staat te douchen

En Lotte gefeliciteerd!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  vrijdag 7 november 2008 @ 15:06:31 #262
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63031373
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:00 schreef Stiemie het volgende:
Maud goed van je zeg!

Nou Linde heeft nog tot 1 uur vannacht liggen spoken en krijsen. Ze wilde vanmorgen ook bijna niks eten
Heb haar vanmorgen maar wat langer laten liggen, dan maar wat later op mijn werk, dat is niet zo heel erg gelukkig. Bij de opvang was ze weer helemaal blij. Maar geen idee wat ze nou gisteravond/vannacht had. Dat vond ik eigenlijk het moeilijkste

Maffemuts in het vorige speelgoedtopic heb ik hetzelfde gevraagd en veel goede tips gekregen.
Linde heeft met haar eerste verjaardag o.a. gekregen: een plastic theeserviesje, een loop/duwwagentje (groot succes!) een houten xylofoon, een schildpad vormenstoof (ook een succes!), bademmertjes (succes!) , kleertjes, fietsje met duwstang, zandbaksetje met emmertje etc, aankleed-Ernie, boekjes en volgens mij nog veel meer O ja Hopla ook inderdaad. Dat vindt ze nu ook erg leuk
De schildpad moet 3 keer, he?

Ik vroeg me al af of jullie nog geslapen hadden vannacht, mar het viel dus tegen...
Krijgt Linde echt al hoektanden? voor jullie allemaal

Eli heeft gisteravond zijn hele avondeten uitgekotst. arm kind...
Gelukkig slaapt hij daarna wel gewoon door. Goed kind van zijn ouders!

Lotte, gefeliciteerd met je tweede verjaardg!
pi_63031380
Gelukkig kan ik haar straks na mijn werk weer ophalen bij de opvang, maar ik weet dat ze het prima naar haar zin heeft hoor, dus dat stelt me wel gerust. Anders had ik wel een telefoontje gekregen van ze. En toen ik vanmorgen weg ging, kon ze het nog net opbrengen om even snel tussen het spelen door te zwaaien, dus het zit vast helemaal goed.

Maud lekker gezellig met mama kletsen

Anna in haar papa-fase Gewoon met pyjama de douche instormen

Hier verschilt het vaak per dag of papa of mama favoriet is. Meestal net degene die er dan niet is zeg maar . Al heeft Linde wel door dat heel hard Mama???? roepen wel altijd een reactie geeft dus dat doet ze nu de hele dag. Mama??? Die???, Mama??? Poes????

O ja ze zegt ook steeds als ze iets wil "Linne oooo" (Linde ook?) Dat komt waarschijnlijk doordat we steeds een verhaaltje voorlezen over luna en Linde (2 zusjes) en wat Linde kan, kan Luna ook. Klinkt zo lief als ze dat zegt

Edit: Lotte gefeliciteerd

Die schildpad is inderdaad alleen leuk als je er 3 krijgt Davinia Is Eli dan niet ziek geworden na het overgeven? Het klinkt niet heel fijn zeg maar...
pi_63032704
Lotte gefeliciteerd!!!

Hier ook een papa-fase..
Al een paar keer gehad dat papa Chris in zijn armen had, maar ik hem mee moest nemen(papa douchen, ik eten geven). Dat Chris zich gewoon vol afzet tegen me als papa hem geeft
Ach, komt ook wel weer goed, en hij zal het doordeweeks-overdag toch met mij moeten doen
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:04:36 #265
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63032863
Lotte al weer 2 gefeliciteerd

Dat afzetten en precies de ander willen is ook herkenbaar. F. heeft een eergisteren Maud op bed gelegd en toen was het niets anders dan MAMA, krijsen gillen afzetten vechten en ga zo maar door. Dus gisterenavond zegt ie, doe jij het maar. Ze wil toch jou....en ja je raad het al... mama kreeg het gevecht en het om papa huilen, roepen, schreeuwen en gillen. Stug doorgegaan en zelfs nog even gedreigd met het niet vertellen van haar lievelingsverhaal en toen kwam ze tot rust. Toen ik wegliep kreeg ik wel nog een vragende: papa? kus? Dus heb ik maar beloofd dat papa nog een kus zou komen geven als ie Fleur naar bed gingen brengen. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Dan brengt F. ze weer op bed, want ik heb Fleur beloofd dat ik haar naar bed breng. Om en om is het motto...
pi_63034999
Lotte 2 al . Daaaaaag

Mirte had vanmorgen door mijn toedoen haar onderlip tussen de rits van haar jas . Gelukkig was het vrij snel over na een nat doekje. Ik voelde me wel een beetje de boeman hoor...
Het zwemmen ging weer beter. Ze klampte zich nog wel stevig aan me vast (aan mn nekvel... of badpak) op sommige momenten. Maar toen ze haar vleugeltjes om had duwde ze zich ook van me af. Leuk om te zien dat ze vrijer wordt en zichzelf met wat hulp best even drijvend kan houden.
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:01:58 #267
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63035760
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:06 schreef Stiemie het volgende:
...

Die schildpad is inderdaad alleen leuk als je er 3 krijgt Davinia Is Eli dan niet ziek geworden na het overgeven? Het klinkt niet heel fijn zeg maar...
Nee, gewoon geslapen. We zijn echt gezegend met zo'n slaapkop

Mirte, niet je mama knijpen hoor! (Eli vond het ook erg fijn/leuk om in mn bikini top te knijpen, of aan de stof te gaan hangen.
Wel leuk idd dat ze wat vrijer wordt.

Dat echt driftige de een willen is hier niet heel erg bekend.
Al begint er wel een temperament te ontwikkelen. dus kwaad worden en een beetje rood aanlopen en zo. maar niet de drama-queen sessies die hier wel eens verteld worden. hij is makkeljik genoeg af te leiden, en ik lach hem alleenmaar uit als hij zo raar doet, of hij wordt gewoon genegeerd.
heb ik echt geen moeite mee. Ontaarde moeder

ben supertrots op mijn allerliefste mannetje, het lopen gaat al zo goed! Vorige week maar 2 stapjes max., nu al echt meters maken

hebben jullie kindjes trouwens ook eerst een voorkeur gehad voor zijwaarts lopen? tziet er wel grappig uit
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 7 november 2008 @ 18:42:53 #268
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_63036615
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:01 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Nee, gewoon geslapen. We zijn echt gezegend met zo'n slaapkop

Mirte, niet je mama knijpen hoor! (Eli vond het ook erg fijn/leuk om in mn bikini top te knijpen, of aan de stof te gaan hangen.
Wel leuk idd dat ze wat vrijer wordt.

Dat echt driftige de een willen is hier niet heel erg bekend.
Al begint er wel een temperament te ontwikkelen. dus kwaad worden en een beetje rood aanlopen en zo. maar niet de drama-queen sessies die hier wel eens verteld worden. hij is makkeljik genoeg af te leiden, en ik lach hem alleenmaar uit als hij zo raar doet, of hij wordt gewoon genegeerd.
heb ik echt geen moeite mee. Ontaarde moeder

ben supertrots op mijn allerliefste mannetje, het lopen gaat al zo goed! Vorige week maar 2 stapjes max., nu al echt meters maken

hebben jullie kindjes trouwens ook eerst een voorkeur gehad voor zijwaarts lopen? tziet er wel grappig uit
speeltuintijd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_63042319
Chaca, hier is het (helaas) alleen richting mij afzetten.. Maar gelukkig zijn dat alleen die momentjes, en niet de hele dag door. Dat zou toch lastig zijn als vriendlief moet werken..

Davinia, goed dat Eli zo loopt.. Ik kan niet wachten

Nijna, naar is dat! Zo had ik Chris zijn buik een poos geleden tussen de sluiting van de kinderstoel. Brullen.. Hij heeft nog 2 weken een rode vlek op zijn buik gehad, en heb me best een poos schuldig gevoeld.

En zwemmen is leuk! Wij zijn vandaag ook even geweest. Lekker rondgekropen in het peuterbadje, en lekker tegen me aan hangen, en drijven in het grote bad. Hij is niet erg bang voor water, maar na bijna een uur zwemmen kreeg ik hem, in het diepe bad, niet meer van mijn badpak gepeuterd
  vrijdag 7 november 2008 @ 22:22:15 #270
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63042470
Davina voor Eli

Maud is vanavond uit bozigheid uit bed geklomen en gevallen. Ik had ze in bed gelegd voor F. omdat die nog last van zijn rug heeft en ik had me nog niet omgedraaid of ik hoorde een klap... even niets en toen het welbekende huiltje van pijn dat overging in gekrijs van schrik. F. heeft ze getroost terwijl ik op de gang stond te luisteren, moeilijk, want het liefst was ik zelf naar binnen gegaan, maar F. was ze in bed aan het leggen. Zo had ik het ook gezegd, dus ik moest volhouden. Ben wel nog even bij d'r gaan kijken toen ik Fleur op bed heb gelegd, toen draaide zich naar me toe en zei: mama... kus daaaah.
pi_63049211
Heeft Maud nog een blauwe bult op haar hoofd? of valt de schade (hopelijk) mee?

De wet van FOK/OUD heeft eindelijk in mijn voordeel gewerkt.. Chris zette zich vanochtend af tegen papa, en wilde naar mij toe
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:40:17 #272
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63049256
Schade was beperkt gebleven. Wel een beetje blauwe plek, maar gelukkig geen bult.

En ze heeft geslapen tot half 7. Redelijk netjes vonden we. En omdat mijn zaterdagoppas ziek is gingen ze naar de 'doordeweekse' oppas. Nou, ik had geloof ik geen beter nieuws kunnen vertellen. Ze wist niet hoe snel ze in de buggy moest kruipen. Mama, jas...mama, jas.... of ik ff op wilde schieten...
pi_63051380
O jee Maud! opgroeien gaat met vallen en opstaan he

Stiemie nog lekker geslapen vannacht?

Leuk al die lopertjes hier ineens!

Ik heb Meike wat leuks geleerd: "van wie is de auto?" "mama" "en wat is dan van papa?" "niks!" whihihi
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:15:00 #274
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63051903
Ooooh Karin. Die is goehoed.... gaat hier niet meer lukken er zijn bepaalde dingen van papa en sommige zijn van mama

De afstandbediening is bv. echt van papa... de laptop gelukkig van mama...
  zondag 9 november 2008 @ 12:27:55 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_63071256
Meike

We hebben vrijdagavond zo hard gelachen, echt, kmoest zowat aan de zuurstof.

eli heeft kuren. jammeren, mopperen, krijsen, met dingen gooien (ik ga nooit meer zeggen dat eli geen diftbuien heeft ), en zo ook afgelopen vrijdagavond. hij wilde geen eten, zag een liga-koekje liggen, zette de registers open en brulde de hele boel bij elkaar. we geven hem toch maar een koekje (een andere, uit de keuken), neemt een hap, een gooit het weg. meestal landt het danergens opde grond, maar dit koekje landde precies bovenop zijn hoofd! Dat gezicht, waar is mjin koekje nou? wat zit er op mijn hoofd? ik snap erniets van!
het was echt hilarisch. dus wij met zn tweeen huilen van het lachen, eli kijken, wat is er nou weer aan de hand? zijn ze nou aan het lachen of aan het huilen?

het was mooi
  zondag 9 november 2008 @ 13:00:07 #276
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63071861
Hahaha Meike

Eli ik zie het helemaal voor me! Vond hij het koekje uiteindelijk zelf terug?

Ethan kwam net aanlopen met een lege beker en een halfvolle fles cola en begon heel demonstratief de fles omgekeerd op z'n beker te houden en toen M hem om z'n beker vroeg zodat hij er wat drinken (uiteraard geen cola ) in kon doen voor hem gaf hij die beker ook heel gedecideerd aan. .zo van: hup pa, go fetch! Ach, wie niet praten kan, speelt hints
Red de zeehond!
pi_63081104
Eli, wat een koekje al niet teweeg kan brengen!
Ethan wil nu al aan de cola! Dussss!

Wij zijn vandaag naar de kermis geweest, hier in het centrum
Geinig joh
Meike die lekker swingt op alle muziekjes, en ze vond de botsauto's het leukst! "in in!" euh dat doen we maar niet....
Maar wel in de draaimolen uiteraard
pi_63083101
Meike

En Eli, wat gemeen dat je papa en mama je zo uitlachen..

Ethan, je hebt nu je papa al onder de duim.
  zondag 9 november 2008 @ 20:18:01 #279
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_63083120
Ah Meike in de draaimolen

Ethan lekker een glaasje cola

En Eli met een koekje op zijn hoofd . Davinia kijk uit met wat je zegt over geen driftbuien he want hier geldt de wet van Fok!

Nou wij hebben afgelopen nacht met ons matras in de huiskamer geslapen Onze slaapkamer is naast die van Linde en daar hoor je haar dus bij elk piepje. In de huiskamer is dat een stuk minder Ze is nu al 4 nachten achter elkaar tussen 2.30 en 3.30 wakker geworden en we vinden het echt heel zielig dat ze last van haar tandjes heeft, maar het begint ook een beetje een gewoonte te worden om rond die tijd wakker te worden. Zaterdag werd ze ook rond die tijd krijsend wakker en zodra ze eruit was had ze het hoogste woord en wilde ze alleen maar rondjes om de tafel lopen en met Duplo spelen Vannacht dus maar een paar keer laten zeuren toen we hoorden dat het geen 'pijnhuiltje' was maar een zeurhuiltje.

Hoe doen jullie dat trouwens met slapen? Linde gaat over naar 1 slaapje en dan slaapt ze van 13 tot soms wel 16.30. Erg lekker natuurlijk, maar dan krijg ik haar 's avonds pas na 21 uur in bed Is ditr gewoon of doe ik iets niet helemaal juist?
pi_63083606
Chris slaapt nu meestal nog 2 keer, maar dan slaapt hij dus overdag best veel. minimaal 3 uur. Hij gaat dus ook regelmatig ergens tussen half 9 en 9 in bed. En komt er dan om 7/8 uur weer uit. Als hij wel 1 slaapje maakt, is het vaak van half 1 tot 3, dus dan gaat hij rond 8 uur naar bed. Maar veel eerder krijgen we hem er niet in.
En minder slaapjes overdag is NIET gezellig.

Ik vind het eigenlijk niet zo erg, zo ziet Chris zijn vader ook nog doordeweeks, ipv snel eten en naar bed. Dat vroeg naar bed, komt wel als hij echt minder slaap heeft overdag.
pi_63083679
Davinia..fantástisch verhaal

veel meer heb ik niet bijgelezen, net terug van weekend bijkomen bij mijn ouders.
Vandaag met ilse bij Ballorig geweest, ze vond het super! En wij eigenlijk ook

qua slaapjes; hier nu om ongeveer 12:30-13:00uur naar bed en dan voor zo'n 2uurtjes.
'savonds na het eten in badje en om ongveer 18:45-19:15uur in bed.
Ze slaapt zo tot 07:00-07:30uur meestal.
  zondag 9 november 2008 @ 20:43:37 #282
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_63084006
Deepfreeze ik vind het ook erg gezellig hoor met Linde 's avonds maar ik wil zelf toch ook nog wat aan mijn avond hebben.Zeker als ik nog wat aan mijn studie moet doen We zijn hier eigenlijk nooit echt laat thuis dus we zien Linde allebei nog 's avonds voordat ze naar bed zou gaan.
pssssst: Ik wilde ter vergelijking kijken hoe oud Chris is, maar je teller klopt niet meer

En Linde kan straks lekker onder de douche want we hebben eindelijk een thermostaatkraan in plaats van die enge kraan die al kokend heet water gaf als je naar de knop keek. Er zat zo'n eng hendeltje aan en als je daar tegenaan stootte, kreeg je meteen heet water. Da's dus verleden tijd!
pi_63084521
Dat heb ik ook wel eens.. Dan heb je om half 10 eindelijk alles aan de kant. En dan kun je zowat beginnen met je eigen bedritueel..
Als ik moet studeren 's avonds, dan laat ik papa gewoon voor Chris zorgen

Ik denk dat als Chris echt over is naar 1 slaapje, dat ik hem wel een max-tijd laat slapen, dus maximaal tot half 4, of max 3 uur.. Ofzo

nu wel?
pi_63085043
Als ik Ilse wakker zou maken, heb ik er hevig spijt van rest van de dag !
hihi, die slaapt maar lekker zo lang als ze nodig heeft hoor! (nouja, na 3uur doe ik wel het gordijn eens open)
pi_63085832
Ow wat ben ik dan weer blij met ons ritmeloze leven
Pepijn slaapt meestal nog 1x per dag, en als hij moe is meer
En 's morgens slaapt hij tot dat hij wakker word (meestal na een uurtje of 12 slaap ex voeding(en)) of totdat we hem wakker maken.

En zolang het ergens gezellig is of we wat leuks doen dan kan hij slaapjes prima rekken of wakker gemaakt worden.
Gisteravond hadden we een buffet met feestavond en Pepijn was gezellig mee, we hadden besloten naar huis te gaan zodra Pepijn moe zou zijn en niet meer gezellig. Meneer is van 18.00-22.30 gezellig geweest, toen vielen zijn oogjes bijna dicht en zijn we lekker naar huis gegaan.
Vervolgens sliep hij tot vanochtend 10.30
Vandaag een verjaardag en daarna pannenkoeken eten, hij heeft alleen in de auto op de heenweg 10 minuutjes geslapen. En op de terugweg sinds 20.00. Zonder echt middagslaapje dus.
  zondag 9 november 2008 @ 21:33:09 #286
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63085905
Stiemie, dat is een overgangsfase. Zowel Fleur als Maud hebben die ook gehad. Probeer wel de tijd van 9 uur eerder te leggen. Probeer ze eens om half 12 in bed te leggen en dat tot half 3 of half 4. Dan is de tijd tot 7-8 uur ook logischer. Maud slaapt nu ook al vrij lang alleen 's middags. Gaat ergens tussen de half 12 en half 2 naar bed afhankelijk van de moeheid en slaapt dan tot uiterlijk 4 uur. Dan maken we ze echt wakker, omdat ze in principe om 7 uur naar boven gaat. Psychisch gezien moet ze eerder dan Fleur naar bed en die gaat om half 8. Dus daar houden we wel rekening mee met de lengte van Maud d'r slaap. Maar ze doet het goed.
  zondag 9 november 2008 @ 21:43:22 #287
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_63086337
Ah da's een handige tip Chacama

Marit dat wakker maken bevalt ons ook niet zo heel best nee Da's uuuhhmmm zeg maar niet zo gezellig (understatement van het jaar)

P_iglet wij hebben ook geen vaste tijden hoor, maar Linde redt het momenteel 's morgens gewoon maar tot een uur of 1 zonder slaap en ze slaapt nu al 2 dagen achter elkaar tot na 4 uur. Waarschijnlijk doordat ze 's nachts slecht slaapt door tandenellende dus tsja dan zijn tips erg welkom Als we ergens zijn waar genoeg afleiding is, is een dag zonder middagdutje normaal gesproken ook geen probleem. Maar thuis laat ze toch wel merken dat ze een dutje wil doen.
pi_63088032
Stiemie, als Linde normaal ook makkelijk is daarmee. Zou een paar dagen gewoon werk/opvang ritme dat niet vanzelf weer een beetje rechttrekken dan?
Zo werkt het hier tenminste altijd wel. (al hebben we wel op de opvang gevraagd of ze hem geen 2x op een dag naar bed willen doen, maar 1x, anders slaapt ie 2x heel kort en is het 's avonds drama).

Ik moet nog even jompelen
Pepijn is EINDELIJK!!!!! uit zijn laatste kraamcadeautje gegroeid. Een spijkerbroekje maat 68.
  zondag 9 november 2008 @ 22:34:10 #289
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_63088562
Geen idee of dat het weer gaat rechtbreien We zullen de komende dagen moeten afwachten... Ach ik werk morgenochtend thuis en mijn moeder komt oppassen dus we zien wel

Ik heb nog een kraamcadeau-Hema-vestje in maat 74 hangen dat Linde nog steeds niet aankan omdat het nogal groot valt
pi_63088666
hihi hier ook nog redelijk wat te groot maat 74 spul in de kast hoor. Vooral broeken is drama!!! Zou Pepijn bijna jurkjes aan gaan trekken, die zakken tenminste niet af

Maar Pepijn past ook al in de maatje 80 hele stoere tuinbroek die ik eigenlijk voor zijn 1ste verjaardag gekocht had.
(ok wel met de galgen op zijn kortst en de pijpen 3x omgeslagen )

En rainbowbabies lange mouwen rompers maat 62-68 passen hier overigens ook nog steeds
Verder is maat 68 nu wel echt volledig uit de kast verbannen omdat het eindelijk te klein is.
pi_63094591
Hier zitten de meiden nu in maat 86. Volgende week naar het CB, ben erg benieuwd hoe groot de dames zijn. Ik gok dat ze toch al tegen de 11 - 12 kilo wegen.

Met de woordjes gaat het ook goed! Zo leuk om die ontwikkeling te zien en te horen. Ze staan nu allebei 'uit"in bed te roepen, geen idee wat ze bedoelen....

Ook gaan we lopend naar de speeltuin....
pi_63096113
Meike, haha goedzo!

Eli, als je dat een tweede keer wilt doen gaat het je nooit lukken...

Ethan, proost .

Stiemie, hier ook vaak maar 1 slaapje, soms ook wel tot half 5, maar dan maak ik haar wakker... Ze gaat tussen 7 en 8 naar bed en soms ligt ze nog even te babbelen. Maar tot nu toe (afkloppen... wet van fok! enzo...) gaat t prima hier.
Als ik Mirte wakker maak ga ik vaak eerst wat rommelen op haar kamertje dan wordt ze langzaam wakker en dat gaat meestal (ook maar afkloppen) goed...

Pepijn, goedzo uit je laatste kraamcadeautje gegroeid!!!
P-iglet, RBB valt volgens mij groot hoor. Want ik heb Mirte ook nog steeds 62-68 rompers van RBB aan (korte mouwen shirtjes ook eroverheen trouwens) en die passen nog best wel. Terwijl ze verder eigenlijk wel in 74 en soms zelf 80 zit...

KP, "uit" "uit" en dan in koor, hihi.

Wij waren gister een dagje op pad. Mirte heeft over de hele dag een half uur geslapen en was ook zo vertrokken op de terugweg in de auto. Ze ligt er ook alweer in, als een roosje te slapen. Ze was nog best wel moe. En hoewel ze de afgelopen week het maar op 1 slaapje doet vond ik het toch wel even het proberen waard vanmorgen... ben benieuwd wanneer ze zich weer meldt.
Ze heeft haar 6e tand nu ook (4 boven, 2 beneden) en ze is al een paar keer gaan staan bij de stoel. Wel voorovergebogen enzo, maar ze gaat binnen een week zelf zitten (en dan ook ineens alsof ze het al tijden doet he) en nu ook staan. Hahaha.
pi_63096594
Pepijn, die kleine klauterkabouter wordt vanzelf een klauterreus

Hier liggen nog kraamcadeautjes in maat 92! Dus alle tijd om daar in te groeien.. Chris zit qua shirts nu richting 86, maar broeken met aan de 80. Qua lengte gaat dat prima, maar die broeken zakken hem van zijn billen.. Gelukkig bestaat er knoopgatelastiek, en stopt iig de hema die in hun broeken...
En dan te bedenken dat hij vorige week 2 keer te jong is ingeschat. Eerst in het zwembad, en zaterdag bij de IKEA, ze beweerde dat haar 7 maanden oude dochtertje ook zo groot was.. Dat is dan echt een reusje.
Dat jonger inschatten zal wel komen doordat hij motoriek gezien iets onder gemiddeld gaat..
pi_63111084
Tjonge wat een ukkepukkies nog hier!
Mijn kleine vriendinnetje zit in maat 92! Al zijn de broeken daar nog wel wat lang van, daarom heeft Meike veel rokjes! Vandaag ben ik met haar in de vliegtuigjes geweest op de kermis, leuk! Meike wees daarna naar de octopus......kan nog leuk worden later
pi_63112788
Pfff is er ook een smiley met wallen tot op zijn enkels?

Linde's slaapgedrag boekt nou niet echt vorderingen. Vandaag alleen geslapen van half 12 tot half 1 en toen pas weer om 19 uur erin en ze zit nu weer naast me aan tafel Na een danoontje lekker te kletsen. Wat moet ik hier nou mee? Knalrode wangen en billen en liters kwijl (Linde he, niet ik ) en slapen ho maar.

Mirte wat ga je ineens snel! Knap hoor eerst zitten en nu proberen te staan

Chris 7 maanden geloofde die mevrouw het zelf wel

En Meike leuk he op de kermis! Hier is in maart vaak kermis tegenover ons huis. Ik kan niet wachten
pi_63115421
vorig weekend 3dgn hoge koorts, paar dagen 'goed' geweest op hoesten na en nu vanmiddag na het slaapje opeens weer 40graden.
Ze drinkt prima, eten was 0,0 maar dat boeit me niet zo eigenlijk.
Arm ding, hoop echt dat ze zich morgen beetje oké voelt !
(en dat ze niet nét wakker wordt vannacht in de paar uurtjes dat Sanne slaapt )

edit; zie nu je verhaal over Linde pas stiemie..
waarom heb je haar na het naar bed gaan om 19uur weer naast je zitten aan een danoontje ???
pi_63115606
quote:
Op zondag 9 november 2008 22:22 schreef p_iglet het volgende:

Pepijn is EINDELIJK!!!!! uit zijn laatste kraamcadeautje gegroeid. Een spijkerbroekje maat 68.
Wij hebben nog twee kraamcadeautjes in de kast liggen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 10 november 2008 @ 22:23:35 #298
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_63115909
quote:
Op maandag 10 november 2008 22:14 schreef YPPY het volgende:

[..]

Wij hebben nog twee kraamcadeautjes in de kast liggen.
Compleet offtopic, maar ik vond dit weekend een houten loopfietsje in de kast. Was een kraamcadeau. Denk ik.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_63116117
Niet slapende kinders... ga es ff lekker slapen! Stomme tanden en kiezen ellende... .

Marit, goede nacht gewenst

Ik heb ook nog een kraamcadeautje in de kast liggen, maat 96... . Dat blijft er ook voorlopig nog wel even hangen denk ik. Lichtblauw vestje dus wel tijdloos, dat dan weer wel...
pi_63116121
Leuk toch? Past Simon er nog op?

sorry voor het overnemen van jullie topic
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63116418
wie geeft er nou kraamcadeautjes in maat 92 of 96... met een beetje pech is je kind 4 voordat dat past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')