Is dat niet een contradiction in terminis?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:17 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Ik ben full-time neger. Het is best hard werk eigenlijk. Daarom zit ik er aan te denken om mezelf om te gaan scholen.
Boeiend, bijna weekendquote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:23 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben op het moment werkloos. (echt waar)
Geinige combi. Toevallig iemand in mijn werk omgeving die een al een paar jaar een IT bedrijf runt, en dankzij z'n economische kennis gaat hij er aardig op vooruit.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:06 schreef soylent het volgende:
Ik studeer sinds kort weer.. ECONOMICS ..and Informatics![]()
en voor de boterham run en investeer ik in IT-bedrijven.
Ben meer geinteresseerd in de macroeconomische, public policy en accounting/risicomanagement kant van deze hele crisis dan het gedoe met beurzen en effecten.
Ook werkzaam in het bedrijfsleven? Denk dat je daar wel even wat lezingen kan geven.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:33 schreef Xtreem het volgende:
Hoogleraar quantitative risk management
Even offtopic, hebben ze een soort careerservice bij de Uni? Ik wil graag in London werken, en onze careerservice heeft niet zoveel te bieden in London.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:50 schreef sitting_elfling het volgende:
student in london, economics. Studeer midden in het financiele hart. Bij ons op de uni ook mensen die bij de beurs werken, of gewerkt hebben, de engelse uiteraard.
Schrijf bedrijven zelf op de juiste manier aan, dat vinden ze relaxeder. Zeker als het mm of boutiques zijn. Bulge brackets zijn gewoon vreemd en zou ik links laten liggen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:56 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Even offtopic, hebben ze een soort careerservice bij de Uni? Ik wil graag in London werken, en onze careerservice heeft niet zoveel te bieden in London.
Onze universiteit bied wel degelijk een carreer service aan. Dat doen de meeste hier, een van de voordelen hier is dus ook dat er een soort van werving gaande voor de grote financiele instellingen. Voor de rest heb je dus gewoon een afdeling waar je naar toe gaat, die carriere service ofzo heet. Helpen met het zoeken van een baan, stage, etc.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:56 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Even offtopic, hebben ze een soort careerservice bij de Uni? Ik wil graag in London werken, en onze careerservice heeft niet zoveel te bieden in London.
Ja dat hebben wij bij de RSM dus ook, heel erg groot en de grote corporates staan in de rij. Probleem is echter dat ze vaak alleen mensen zoeken in NL en niet in het buitenland...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onze universiteit bied wel degelijk een carreer service aan. Dat doen de meeste hier, een van de voordelen hier is dus ook dat er een soort van werving gaande voor de grote financiele instellingen. Voor de rest heb je dus gewoon een afdeling waar je naar toe gaat, die carriere service ofzo heet. Helpen met het zoeken van een baan, stage, etc.
Ik weet niet of ze me bij een boutique wel zien zitten, heb nog geen ervaring, alleen mijn bul. Bij een grote partij heb je toch vaak een gedegen trainingstraject. (plus sponsorship CFA e.d.)quote:Schrijf bedrijven zelf op de juiste manier aan, dat vinden ze relaxter. Zeker als het mm of boutiques zijn. Bulge brackets zijn gewoon vreemd en zou ik links laten liggen.
Heb je van een opleiding genoten maar ontbreekt het bij je aan ambitie?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 02:09 schreef vaarsuvius het volgende:
poker speler (heb wel gestudeerd , maar ben een lamzak, geen ambitie, na veel laag betaalde baantjes kwam ik erachter dat ik met poker 2 keer zoveel verdien)
Ik ben een natural blowup met poker (hoewel dat minder wordt). Maar ik heb wel waardering voor je carrière move.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 02:09 schreef vaarsuvius het volgende:
poker speler (heb wel gestudeerd , maar ben een lamzak, geen ambitie, na veel laag betaalde baantjes kwam ik erachter dat ik met poker 2 keer zoveel verdien)
Moet ie eerst nog wel af van het idee dat je na een verloren all-in gewoon weer een volgend potje kan gaan spelenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:16 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Heb je van een opleiding genoten maar ontbreekt het bij je aan ambitie?
Hou je van uitdagingen en durf je risico's te nemen?
Dan ben jij diegene die we zoeken! Als handelaar op de beursvloer! Meld je nu aan of klik op www.aex.nl. Wie weet is dit wel de kans waar je je hele leven op hebt zitten wachten.
lekkere risicospreidingquote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:26 schreef Robsterr het volgende:
Asset manager bij een fonds wat voor 80% uit Fortis bestond
Het zijn leuke tijden.
Je hebt pochen en je hebt vertellen wat voor naamplaatje je op je loonstrookje hebt staan.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:37 schreef Hardrebel het volgende:
ik ben IT engineer, grappig om te zien dat alleen de mensen met een hoge functie pochen.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:33 schreef Xtreem het volgende:
Hoogleraar quantitative risk management
Mag ik vragen hoe je bent binnen gekomen? Ik wil binnen een paar maanden de stap gaan wagen, ben nu al aan het applyen. Je hebt ook een CFA gedaan neem ik aan?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:53 schreef shilizous_88 het volgende:
Senior Financial Analyst werkend by een grote internationale bank in London (City).
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:05 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ok, ik beken...![]()
Ik ben slechts student financieel management (wat ook gewoon in m'n profiel staat, dus ik had niet verwacht dat iemand hier serieus op zou reageren)
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:31 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
lekkere risicospreiding![]()
je groteposten rapportage aan de DNB zal er erg interessant uitgezien hebben
Ik heb gemakkelijk gezegt veel geluk gehad.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:05 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je bent binnen gekomen? Ik wil binnen een paar maanden de stap gaan wagen, ben nu al aan het applyen. Je hebt ook een CFA gedaan neem ik aan?
Oké, ik kom van de RSM Erasmus University. Ook wel redelijk top of the bill in Europa. Mijn probleem is dat ik dus niet via een branch in Nederland wil starten (wat m.i. wat gemakkelijker is), maar dat ik gelijk wil starten in de UK. (heb er al een jaar gewoond)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:42 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Of je moet 'top of the class' afgestudeerd zijn bij Oxford of Cambridge, maar hier nemen we zelfs bijna alleen maar afgestudeerden aan van de Sorbonne University in Parijs....
Ik wordt er nog niet echt rijk van (maar ooit haal ik die finale tafel wel, da's de hoop) en mijn moeder krijgt nog eens een hartaanval, en dat vind ik ook niet zo leuk , dus ik doe wel vrijwilligerswerk erbij (ook voor mijn eigen zelfrespect)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ben een natural blowup met poker (hoewel dat minder wordt). Maar ik heb wel waardering voor je carrière move.
Bij poker vermijd je juist (onnodige) risico'squote:Hou je van uitdagingen en durf je risico's te nemen?
Als intern kan je wel bij een boutique binnenkomen. De grotere firms trekken alleen naar wat target schools en selecteren gewoon iedereen met hoge cijfers en die een keer de FT of WSJ open heeft gehad. Wat wil je btw? IB, trading, etc?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:15 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze me bij een boutique wel zien zitten, heb nog geen ervaring, alleen mijn bul. Bij een grote partij heb je toch vaak een gedegen trainingstraject. (plus sponsorship CFA e.d.)
Maar weer even ontopic![]()
Ik zat wel op een target school en heb goede cijfers, maar het is toch nog rete lastig. Ik zit zelf meer te denken aan iets M&A-achtigs of risk management.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:07 schreef geenID het volgende:
[..]
Als intern kan je wel bij een boutique binnenkomen. De grotere firms trekken alleen naar wat target schools en selecteren gewoon iedereen met hoge cijfers en die een keer de FT of WSJ open heeft gehad. Wat wil je btw? IB, trading, etc?
Belangrijk is dat je buiten de collegebanken affiniteit met finance kan laten zien, en voor die internships moet je gewoon mailen naar die boutiques en mm firms. Die internships staan niet op efinancialcareers.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:59 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik zat wel op een target school en heb goede cijfers, maar het is toch nog rete lastig. Ik zit zelf meer te denken aan iets M&A-achtigs of risk management.
Waar kan ik trouwens internships voor boutiques vinden dan? Ik kijk wel elke dag op efinancial.
Je beeld is wel een beetje negatief, zonder academische achtergrond kom je al niet aan een internship bij een van de betere firma's. En van die groep is het ook maar een klein percentage.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:40 schreef Lifesaver48 het volgende:
Ik heb ooit ET in Delft gestudeerd, cum laude afgestudeerd zelfs. Maar ik heb daarna besloten dat het "corporate" wereldje totaal niks voor mij was (teveel blabla, omhooggevallen (V)MBO-volk met praatjes dat er de dienst uitmaakt). De huidige "kredietcrisis" kwam voor mij dan ook totaal niet als een verrassing: dat krijg je ervan als je de lakens uit laat delen door volslagen idioten, met een economisch inzicht dat niet verder rijkt dan 3 maanden vooruit en de eigen bankrekening.
...
Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:46 schreef geenID het volgende:
[..]
Je beeld is wel een beetje negatief, zonder academische achtergrond kom je al niet aan een internship bij een van de betere firma's. En van die groep is het ook maar een klein percentage.
Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.
En hoe werkt die hedendaagse wereld volgens jou dan? Ga nou eerst zelf maar eens werken, dan praten we verder.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.
Mwah ik begrijp wel wat ie bedoelt; Als je in deze wereld geen zin hebt in redelijk nutteloze chitchat, netwerken en met mensen omgaan dan heb je niet echt een carriere in het bedrijfsleven. Dat is wel een beetje zo. Ik kan me wel voorstellen dat je dan ervoor kiest een baan onder je niveau te doen, en je min of meer buiten de samenleving stelt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.
Zoals de wereld werkt is niet fout, dat is hoe het werkt. Jij doet alsof het fout is. Je hebt een andere mening, niet de wijsheid in pacht. En je bent fucking arrogant. Je weet niet alles.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:04 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
En hoe werkt die hedendaagse wereld volgens jou dan? Ga nou eerst zelf maar eens werken, dan praten we verder.
Als "(soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes" in het management kunnen komen lijkt me er wel meer fout. Wellicht is de concurrentie binnen bepaalde takken van de financiele wereld daar te moordend voor.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.
Volgens mij weet hij preceis hoe het werkt en heeft hij gedaan wat voor hem het beste was.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:57 schreef Public_NME het volgende:
Volgens mij snap jij wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:05 schreef Liewec het volgende:
[..]
Mwah ik begrijp wel wat ie bedoelt; Als je in deze wereld geen zin hebt in redelijk nutteloze chitchat, netwerken en met mensen omgaan dan heb je niet echt een carriere in het bedrijfsleven. Dat is wel een beetje zo. Ik kan me wel voorstellen dat je dan ervoor kiest een baan onder je niveau te doen, en je min of meer buiten de samenleving stelt.
Dat bittere-arrogante toontje 'ik weet hoe het zit en de rest zijn allemaal idioten' is natuurlijk wel jammer
Ik heb totaal geen problemen met je keuzes hoor, maar wel met die generaliserende statements van je. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt; misschien invloeden uit de pers?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:04 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Maar wellicht voel jij je wel helemaal thuis tussen het onethische graaivolk in het financiële wereldje. Mijn zegen heb je hoor. Alleen ik heb andere keuzes gemaakt, waar ik (tot nu toe) bijzonder gelukkig mee ben. Mag dat?
Bedankt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij weet hij preceis hoe het werkt en heeft hij gedaan wat voor hem het beste was.
Wanneer je een zware technische studie gedaan hebt en eigenlijk met je vak bezig wilt zijn dan zie je je economisch je carrierepad ophouden bij 1.5* modaal, heel misschien 2* modaal, terwijl je zoveel kunde hebt. Dan kijk je naar de rest van de wereld en zie je de controllers ,advocaten en andere omhoog gevallen pakken mensen bakken vol met geld voor achter elkaar aanlopen verdienen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:29 schreef Public_NME het volgende:
Ik heb totaal geen problemen met je keuzes hoor, maar wel met die generaliserende statements van je. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt; misschien invloeden uit de pers?
De gemiddelde econoom weet volgens mij niet eens wat een "emacht" is. Econometristen zullen nog wel zover komen, mag ik tenminste hopen. Maar je zult toch in de natuur(wetenschappen) moeten kijken om met eigen ogen te zien wat het werkelijk impliceert.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:18 schreef Basp1 het volgende:
Verder weet iedere techneut dat emachten heel gevaarlijk zijn maar de gemiddelde econoom wilt dit niet erkennen, zelfs niet eens in een model verwerken.
Ik zou zeggen maak er een wikipedia pagina over, want daar kun je het niet opzoeken..... ik was eigenlijk wel benieuwdquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:47 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
De gemiddelde econoom weet volgens mij niet eens wat een "emacht" is. Econometristen zullen nog wel zover komen, mag ik tenminste hopen. Maar je zult toch in de natuur(wetenschappen) moeten kijken om met eigen ogen te zien wat het werkelijk impliceert.
Ik niet hoorquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:44 schreef princemm het volgende:
jeetje iedereen op fok is hoogopgeleid
begin volgende maand bij een groot detacheringsbureau, als starterquote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Mensen die schoonmaker/vuilnisman/caissière zijn en in AEX lezen/posten, durven hier vast niet te posten
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Business controller in zakelijke dienstverlening/vastgoed.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:43 schreef jefjef het volgende:
[..]
mmm kan nog een goede business controller gebruiken![]()
Tenminste bij een klant van me
Ja, diensten worden betaald uit productie als ik het goed heb.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:18 schreef Basp1 het volgende:
Ook het geloof dat we een complete diensten economie kunne gaan worden, ik heb daar gewoon geen vertrouwen in en niemand die dat kan onderbouwen of dat wel het geval is. Mijn boerenverstand zeggt me gewoon dat je binnen een economie ook een proudctiekant moet hebben, we kunnen elkaar niet alleen maar lucht verkopen. Het effect daarvan zien we nu.
Levendige beschrijving waar ik me niks bij kan voorstellen!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:59 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Ik ben een kapitalistisch varken dat dagelijks bukt voor rottende tomaten, geworpen door woeste maoisten.
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:12 schreef Alcatraz het volgende:
Leergierige ramptoerist. En student, in een hele andere tak van sport.
quote:Op donderdag 23 oktober 2008 10:09 schreef Dulk het volgende:
incident manager, bezig met de invoering van de ov chipcard in de regio Rotterdam (RET)
Die moet je ff uitleggenquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:03 schreef waal2163 het volgende:
ik ben sexverslaafd, en ik ben allround nagelstyliste, goeie combi!!!
Die ene van Jochem?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:09 schreef Daboy het volgende:
Commerciële binnendienst beleggingsadvies bij een triple-A bank.
Op dit moment bezig met mijn laatste cursus/opleiding tot DSI-beleggingsadviseur.
Hm, da's weer net te ver vanuit Maastrichtquote:Op zondag 26 oktober 2008 11:57 schreef jefjef het volgende:
[..]
Arnhem of Nijmegen!
Interesse ? PM me maar
Ketter!!!!quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:29 schreef Asgard het volgende:
Student (wel EUR, maar geen Economie oid)
Welkom op Fok!..quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:08 schreef F04 het volgende:
Allemaal hoogopgeleiden hier. Sta ik daar dan met m'n MBO.
Niks mis met MBO.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:08 schreef F04 het volgende:
verhuis je toch?quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm, da's weer net te ver vanuit Maastricht.
Hmja, maarja... Keuze tussen Maastricht en Nijmegen/Arnhem.... die is niet heel lastig (want Maastricht)quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:16 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
verhuis je toch?
voor een uitdagende controllerfunctie met een goed salaris kom ik zelfs terug uit Londen
haha, ik begrijp je eigenlijk ook wel.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, maarja... Keuze tussen Maastricht en Nijmegen/Arnhem.... die is niet heel lastig (want Maastricht).
je bedoelt dat je keihard 3 pakjes per dag rooktquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:00 schreef teknomist het volgende:
Voorheen werkzaam bij een grote bankverzekeraar, momenteel analyst in de tabaksindustrie.
maar leuk om te lezen is het welquote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
eh . . . welke bank/verzekeraar hebben we het hier dan over (PMen kan als je dat liever hebt) ?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:42 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Ik heb gemakkelijk gezegt veel geluk gehad.
Via de branch in Amsterdam heb ik de mogelijkheid gehad om als expatriat voor een 2-5 jaar hier in Londen te komen werken en ik heb het traject van hier lokaal moeten solliciteren over mogen slaan.
Dit is een tussenstap voor mij in mijn droom branch CFO te worden en het is geen gemakkelijke.
Ik heb geen FSA cursussen hoeven te volgen en hoefde geen lokaal registeraccountant diploma te behalen al heb ik wel de mogelijkheid het te doen.
Op dit moment is de markt om de solliciteren zeer beroerd en worden er in plaats van mensen aangenomen, mensen ontslagen. Het advies is om zoveel mogelijk diplomas en hoge cijfers te behalen en via een internship of traineeship binnen te komen. Na 6 maanden tot een jaar beroerd werk doen heb je dan de beste kans om door te stromen.
Of je moet 'top of the class' afgestudeerd zijn bij Oxford of Cambridge, maar hier nemen we zelfs bijna alleen maar afgestudeerden aan van de Sorbonne University in Parijs....
So sadquote:Op woensdag 29 oktober 2008 02:00 schreef Remake het volgende:
Officieel werkloos zonder diploma's op zak
Ligt eraan wat je wilt. Vaak moet je gewoon erg goed kunnen hoofdrekenen (daar wordt je vaak op getest). Je opleiding is minder relevant. De theorie krijg je wel geleerd als je werkt.quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:25 schreef richbitch het volgende:
niemand die hier bij een trading firm werkt? volgens mij is het daar moeilijk binnen komen of niet?
helaas..
Maastricht is hipquote:Op zondag 26 oktober 2008 23:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm, da's weer net te ver vanuit Maastricht.
Dat is niet zo'n makkelijke keuze voor iemand die in Nijmegen geboren en getogen is en nu al 3 jaar in Maastricht zitquote:Op maandag 27 oktober 2008 13:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, maarja... Keuze tussen Maastricht en Nijmegen/Arnhem.... die is niet heel lastig (want Maastricht).
Idd, want ze leren volgens mij mensen hun eigen strategie aan.. Werk je er zelf ook?quote:Op zaterdag 1 november 2008 00:12 schreef Shakes het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wilt. Vaak moet je gewoon erg goed kunnen hoofdrekenen (daar wordt je vaak op getest). Je opleiding is minder relevant. De theorie krijg je wel geleerd als je werkt.
Ik ga binnenkort wel werken als derivaten trader. Nu ben ik nog een kwantitatief analist (blijf ik doen maar zal het meeste bezig zijn met traden). Dus mooie combinatie van theorie en praktijk.quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:49 schreef richbitch het volgende:
[..]
Idd, want ze leren volgens mij mensen hun eigen strategie aan.. Werk je er zelf ook?
Ik was me een beetje aan het inlezen op de site van Optiver, en het is eigenlijk wel zot dat traders al een bonus van 25k kunnen krijgen in het eerste jaar.quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:38 schreef Shakes het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort wel werken als derivaten trader. Nu ben ik nog een kwantitatief analist (blijf ik doen maar zal het meeste bezig zijn met traden). Dus mooie combinatie van theorie en praktijk.
leuk! :p , zit je ook bij zo'n groot bedrijf als Optiver?quote:Op zaterdag 1 november 2008 19:38 schreef Shakes het volgende:
[..]
Ik ga binnenkort wel werken als derivaten trader. Nu ben ik nog een kwantitatief analist (blijf ik doen maar zal het meeste bezig zijn met traden). Dus mooie combinatie van theorie en praktijk.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:59 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Ik ben een kapitalistisch varken dat dagelijks bukt voor rottende tomaten, geworpen door woeste maoisten.
Ik lees het inderdaad op andere fora ook.quote:Op zondag 2 november 2008 00:37 schreef Shakes het volgende:
Mendeljev: Bonussen zijn erg variabel. Je noemt Optiver: Daar zijn zelfs mensen zonder vast loon en enkel met bonus.
Die verleiding is er wel, want roken is hier gratis. Maar ik rook alleen in het weekend.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 01:29 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
je bedoelt dat je keihard 3 pakjes per dag rookt
Geld is ook niet heel belangrijk voor mij; ik krijg gewoon een stijve van cijfers.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:55 schreef MarMar het volgende:
* MarMar is psychiatrisch verpleegkundige
Ik post hier dus eigenlijk nooit, lurk alleen af en toe wat mee en geef onmiddelijk toe dat ik de ballen verstand heb van dit soort dingen
Geld en materie zijn geen prioriteit van mensen die ervoor kiezen in de zorg te gaan werken
En ik op mijn beurt kan weer niets met cijfers, ik puzzel liever met hersens en gevoelens enzoquote:Op donderdag 6 november 2008 09:59 schreef teknomist het volgende:
[..]
Geld is ook niet heel belangrijk voor mij; ik krijg gewoon een stijve van cijfers.
De Société Générale Bankquote:Op woensdag 29 oktober 2008 01:51 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
eh . . . welke bank/verzekeraar hebben we het hier dan over (PMen kan als je dat liever hebt) ?
Mijn vrouw is het daar toch niet mee eens (ok, die is geen verpleegkundige... maar wel werkzaam in de zorgsector).quote:Op donderdag 6 november 2008 09:55 schreef MarMar het volgende:
Geld en materie zijn geen prioriteit van mensen die ervoor kiezen in de zorg te gaan werken
Kan je misschien ook iets specifieker zijn? IT'er is wel erg algemeen.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
IT'er
Als arts of iets in die geest wordt het wel een ander verhaal wellichtquote:Op donderdag 6 november 2008 16:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn vrouw is het daar toch niet mee eens (ok, die is geen verpleegkundige... maar wel werkzaam in de zorgsector).
Volgens mij dan voornamelijk de specialisten en de managers binnen zorginstellingen.quote:Op zondag 9 november 2008 09:45 schreef MarMar het volgende:
[..]
Als arts of iets in die geest wordt het wel een ander verhaal wellicht
Misschien niet in het begin, maar ik ken geen onbemiddelde huisartsenquote:Op zondag 9 november 2008 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij dan voornamelijk de specialisten en de managers binnen zorginstellingen.
Als ik tenminste een vriendin van me mag geloven die nu haar huisartsen praktijk aan het opstarten is dat zoiets ook niet echt een vetpot is in verhouding tot de uren die je moet draaien.
Mag ik even keihard lachen? Huisartsen spelen al decennia lang de "we komen nauwelijks rond" kaart en het werkt ook nog... maar de praktijk is anders. Huisartsen verdienen gewoon goed geld. Minder dan een specialist in een maatschap, maar je hebt nu eenmaal altijd baas boven baas.quote:Op zondag 9 november 2008 09:55 schreef Basp1 het volgende:
Als ik tenminste een vriendin van me mag geloven die nu haar huisartsen praktijk aan het opstarten is dat zoiets ook niet echt een vetpot is in verhouding tot de uren die je moet draaien.
Precies...quote:Op zondag 9 november 2008 09:45 schreef MarMar het volgende:
Als arts of iets in die geest wordt het wel een ander verhaal wellicht
Ho ik zeg in verhouding tot de gewerkte uren geen vetpot.quote:Op zondag 9 november 2008 10:25 schreef DS4 het volgende:
Mag ik even keihard lachen? Huisartsen spelen al decennia lang de "we komen nauwelijks rond" kaart en het werkt ook nog... maar de praktijk is anders. Huisartsen verdienen gewoon goed geld. Minder dan een specialist in een maatschap, maar je hebt nu eenmaal altijd baas boven baas.
Ook daar lach ik hard om. De meesten werken part-time. Het op ieder moment gestoord kunnen worden is er ook af met de huisartsendiensten.quote:Op zondag 9 november 2008 10:52 schreef Basp1 het volgende:
Ho ik zeg in verhouding tot de gewerkte uren geen vetpot.
Het lijkt mij niet reëel om het met mijn inkomen te vergelijken. Ik draai meer uren dan de gemiddelde huisarts. En mijn verantwoordelijkheden... het is toch lullig als ik een fout maak en iemand moet daardoor een paar jaar de cel in, of raakt failliet, of...quote:En als we het dan eens met jou salaris zouden vergelijken als advocaat en partner zijnde. En dan kijken we ook nog eens naar de verantwoordelijkheden van huisartsen tov advocaten.
Jij mag dat allemaal vinden, maar met huisartsen hoef je gewoon geen medelijden te hebben.quote:Er zijn IMO gewoon sommige beroepsgroepen die in onze maatschappij veel te veel verdienen tov de maatschappelijke verantwoordelijkheden waardoor er nog meer beroepsgroepen steeds maar omhoog blijven kijken.
quote:Op zondag 9 november 2008 11:06 schreef DS4 het volgende:
Het lijkt mij niet reëel om het met mijn inkomen te vergelijken. Ik draai meer uren dan de gemiddelde huisarts. En mijn verantwoordelijkheden... het is toch lullig als ik een fout maak en iemand moet daardoor een paar jaar de cel in, of raakt failliet, of...
Beiden zijn we in staat om iemands leven te verneuken met een fout.
Sja .. waarom zou je ook dat soort werk doen dan ehquote:Op zondag 9 november 2008 13:41 schreef Suusel het volgende:
Ik doe laboratoriumonderwijs richting pathologie. Ook dat verdient kut
Appels-peren.quote:Op zondag 9 november 2008 14:28 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Kijk eens wat een relatief belachelijk laag bedrag je betaalt voor een huisartsconsult t.o.v. een jurist.
Ehm..Omdat ik het leuk vind? De enige juiste reden lijkt me.quote:Op zondag 9 november 2008 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sja .. waarom zou je ook dat soort werk doen dan eh
Nou je had er zo'n 'quote:Op dinsdag 11 november 2008 17:38 schreef Suusel het volgende:
[..]
Ehm..Omdat ik het leuk vind? De enige juiste reden lijkt me.
quote:Op donderdag 6 november 2008 09:55 schreef MarMar het volgende:
* MarMar is psychiatrisch verpleegkundige
Ik post hier dus eigenlijk nooit, lurk alleen af en toe wat mee en geef onmiddelijk toe dat ik de ballen verstand heb van dit soort dingen
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:12 schreef Alcatraz het volgende:
Leergierige ramptoerist. En student, in een hele andere tak van sport.
Ze beweren dat er een groot tekort is aan analisten, en aan bèta-mensen in het algemeen. Je zou verwachten dat dit de afgelopen jaren zou leidden tot betere lonen voor analisten. Niks is minder waarquote:Op zondag 9 november 2008 13:41 schreef Suusel het volgende:
Ik doe laboratoriumonderwijs richting pathologie. Ook dat verdient kut
Dat heeft me altijd een leuk beroep geleken!quote:Op zondag 14 december 2008 20:24 schreef aggeloog het volgende:
Ik ben archeoloog, retespannend als je sommige films geloofd. In het echie is het alleen maar beter.
Ik begrijp precies hoe jij je voelt en wat je ervan vind.Mijn vriendin heeft een oom en die is IR.DR in de landbouwtechnische architectuur en voor zover ik weet behoort hij tot de top van de wereld.Hij heeft les gegeven aan diverse universtiteiten over de hele wereld en heeft ook een aantal boeken geschreven.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:54 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Bedankt.
Het was destijds overigens wel even slikken. Het was natuurlijk niet de carrieremove die ik ooit, in de collegebanken, voor ogen had en waar ik zo hard voor had gewerkt.Maar het (geestelijk) welbevinden gaat wat mij betreft te allen tijde voor.
en daarnaast?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:21 schreef Fransie het volgende:
Bestuurskunde student aan de EUR, deeltijd![]()
De primaire functie van werken blijft geld verdienen om met dat geld dingen te doen die echt leuk zijn. Je kunt dus in die 40 uur per week dat je contractueel moet werken maar beter zoveel mogelijk geld verdienen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:58 schreef Suusel het volgende:
Ik doe liever iets wat ik heel erg leuk vind, en waar ik ook heel veel geld mee verdien. Maar ja, dat bestaat voor mij niet.
Dijkenexpert, of zoals er eens in de Volkskrant over mij is geschreven: een dijkendokter.quote:
Gezien je woonplaats misschien meer een duinenexpert?quote:Op zondag 8 februari 2009 08:50 schreef Fransie het volgende:
[..]
Dijkenexpert, of zoals er eens in de Volkskrant over mij is geschreven: een dijkendokter.
Prijs jezelf rijk, die hoogopgeleiden hebben de hele zooi dus naar de tyfus geholpen. Gezond verstand, da's tien keer meer waardquote:Op zondag 26 oktober 2008 19:08 schreef F04 het volgende:
Dit is wel heel kort door de bocht. Je zult mij niet horen zeggen dat gezond verstand niet belangrijk is, maar het is niet of-of. Hoogopgeleiden zitten vaker op hoge posities. Wanneer beslissingen worden genomen die veel mensen/werknemers aangaan, is de kans dus groter dat deze beslissing wordt genomen door een hoogopgeleid persoon.quote:Op maandag 9 februari 2009 07:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Prijs jezelf rijk, die hoogopgeleiden hebben de hele zooi dus naar de tyfus geholpen. Gezond verstand, da's tien keer meer waard![]()
Ik lurk hier meestal trouwens, vind het wel leuk om te lezen wat iedereen doet voor de kost
Volgens mij zitten er op die posities alleen maar hoogopgeleiden. Dik en vet betaalde gasten waarvan je inzicht en verantwoordelijkheidsgevoel mag en kunt verwachten. Vallen zij even door de mand?quote:Op maandag 9 februari 2009 18:03 schreef KreKkeR het volgende:
Wanneer het fout gaat hoeft dit dus niet te komen door het feit dat de veroorzaker hoogopgeleid is; er zitten simpelweg meer hoogopgeleiden in posities van waaruit dit soort catastrofale fouten gemaakt kunnen worden (hetzij door zakkenvullersmentaliteit, hetzij door verkeerde inschattingen, etc).
Dat lijkt me wel mooi werk..quote:Op maandag 9 februari 2009 23:43 schreef Freeflyer het volgende:
Tsja... hoe laat dat zich omschrijven
Ik adviseer vermogende particulieren en ondernemers hoe zij belasting kunnen ontwijken.
tax planning dekt de lading niet helemaal.
Daarnaast doe ik freelance veel andere opdrachten van crisismanagement tot evenementorganisatie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de compu staat naast de box vandaar de toch wel veel posts nu en dan.
beursbabyspam kon ik even niet laten! zo kijkt ze als ik vertel over de economie
Achter spoiler gezet: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-inbreuk-op-privacy/
[ Bericht 20% gewijzigd door Bolkesteijn op 05-11-2011 02:02:34 ]Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Ze vragen toch minimaal een cum laude master tegenwoordig?quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:25 schreef richbitch het volgende:
niemand die hier bij een trading firm werkt? volgens mij is het daar moeilijk binnen komen of niet?
helaas..
Wel goed dat je vastgoedzeepbel al hebt terug laten keren naar de maatschappij.quote:Op dinsdag 1 november 2011 11:31 schreef Whuzz het volgende:
Ik ben maatschappelijk werker. Ik begeleid in het dagelijks leven Xeno, Remco, Hannoying en Asfyxia. Ik post op FoK om zo de progressie (of gebrek daar aan) van hun internetverslaving te monitoren en te rapporteren of ze al klaar zijn voor een terugkeer in de maatschappij.
Mag ik lid worden van de clubquote:Op woensdag 2 november 2011 22:53 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Iets met het internet![]()
En als hobby ben ik een beleggingsclub aan het oprichten![]()
Zo dan ! is dat niet een uitstervend beroep?quote:
Hoi,quote:
Valt wel mee, zo gek moeilijk is het ook weer niet. Als een goeie consultant job kunt krijgen, lukt broker ook wel.quote:Op donderdag 3 november 2011 01:04 schreef Verwerker het volgende:
binnenkort consultant, maar het lijkt me tof om als broker te werken, alhoewel je daar zeker cum laude 3 masters gehaald voor moet hebben denk ik
Bij optiver bijvoorbeeld vragen ze enkel masters, en dan ook direct mensen die van het vwo komen.quote:Op donderdag 3 november 2011 08:45 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Valt wel mee, zo gek moeilijk is het ook weer niet. Als een goeie consultant job kunt krijgen, lukt broker ook wel.
Echt een beroep vind ik het niet eigenlijk hoorquote:Op woensdag 2 november 2011 23:05 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Zo dan ! is dat niet een uitstervend beroep?
* Of juist opkomend door de bezuinigingen mbt kinderopvang ?
** Of is het een bewuste keuze ? dat je er zeker van wilt zijn dat je kinderen een degelijke basis meekrijgen. (wat je dus niet kan verwachten van de reguliere kinderopvang)..
*** Of hou je zo van je kinderen dat je zoveel mogelijk met ze samen wil zijn en verder nog manlief geheel ontlasten zodat hij zich volledig kan wijden aan het verdienen van het gehele familie inkomen met evt. een werkweek van tussen de 60 en 70 uur.quote:Op woensdag 2 november 2011 23:05 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Zo dan ! is dat niet een uitstervend beroep?
* Of juist opkomend door de bezuinigingen mbt kinderopvang ?
** Of is het een bewuste keuze ? dat je er zeker van wilt zijn dat je kinderen een degelijke basis meekrijgen. (wat je dus niet kan verwachten van de reguliere kinderopvang)..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |