abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62586659
Allemaal leuk en aardig al die helpende mensen die even wat advies en/of informatie geven over allerlei ingewikkelde economische situaties en andere problemen.

Maar achter het almachtige anonieme internet, is dit wel heel erg makkelijk. Sta je daar als kneus aandachtig, zonder enig kritisch blik, kwak te lezen van users die zeggen objectief te zijn maar ondertussen texten typen waarbij het Amerika-haat er zowat vanaf druipt.

Durf hier maar eens te zeggen wat je beroep is en wat je rol nou eigenlijk is in dat hele crisis gebeuren.

Laat mij maar beginnen.
Iets van jr-Account bij één van de Big Four.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:01:41 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62586968
tvp ben wel nieuwsgierig
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:06:41 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62587106
Ik studeer sinds kort weer.. ECONOMICS ..and Informatics
en voor de boterham run en investeer ik in IT-bedrijven.

Ben meer geinteresseerd in de macroeconomische, public policy en accounting/risicomanagement kant van deze hele crisis dan het gedoe met beurzen en effecten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:07:15 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62587403
Ik ben full-time neger. Het is best hard werk eigenlijk. Daarom zit ik er aan te denken om mezelf om te gaan scholen.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_62588279
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:17 schreef DikkeSmikkel het volgende:
Ik ben full-time neger. Het is best hard werk eigenlijk. Daarom zit ik er aan te denken om mezelf om te gaan scholen.
Is dat niet een contradiction in terminis?

Ik ben een gewoon studentje, maar ik laat het ook wel na om mensen te adviseren
pi_62588857
Leergierige ramptoerist. En student, in een hele andere tak van sport.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:13:41 #8
214371 SuspendedAnimation
Schudden voor gebruik
pi_62588881
Makelaar
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:23:09 #9
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62589102
Ik ben op het moment werkloos. (echt waar)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62589255
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:23 schreef Public_NME het volgende:
Ik ben op het moment werkloos. (echt waar)
Boeiend, bijna weekend
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:33:13 #11
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_62589329
Hoogleraar quantitative risk management
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_62589366
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:06 schreef soylent het volgende:
Ik studeer sinds kort weer.. ECONOMICS ..and Informatics
en voor de boterham run en investeer ik in IT-bedrijven.

Ben meer geinteresseerd in de macroeconomische, public policy en accounting/risicomanagement kant van deze hele crisis dan het gedoe met beurzen en effecten.
Geinige combi. Toevallig iemand in mijn werk omgeving die een al een paar jaar een IT bedrijf runt, en dankzij z'n economische kennis gaat hij er aardig op vooruit.

Bij mij juist andersom. Risicomanagement/accouting heb ik al aardig door, maar sinds ik hier al een aantal dagen aan het lezen ben is dat beurs en effecten handel toch echt wel leuk. Althans ben het gaan waarderen. Als het gevoel zo blijft, denk ik dat ik erook maar eens in ga duiken.
pi_62589414
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:33 schreef Xtreem het volgende:
Ook werkzaam in het bedrijfsleven? Denk dat je daar wel even wat lezingen kan geven.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:42:55 #14
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_62589556
Directeur van een nationale bank.

En ook nog software-ontwikkelaar trouwens. En dus bij voorbaat ook een wijsneus.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:50:43 #15
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62589729
account manager
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62589734
student in london, economics. Studeer midden in het financiele hart. Bij ons op de uni ook mensen die bij de beurs werken, of gewerkt hebben, de engelse uiteraard.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:56:36 #17
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62589879
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:50 schreef sitting_elfling het volgende:
student in london, economics. Studeer midden in het financiele hart. Bij ons op de uni ook mensen die bij de beurs werken, of gewerkt hebben, de engelse uiteraard.
Even offtopic, hebben ze een soort careerservice bij de Uni? Ik wil graag in London werken, en onze careerservice heeft niet zoveel te bieden in London.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62590019
student (geen economie )
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:04:04 #19
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62590086
Senior Test Coordinator / Test Manager
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62590380
Student economie bij de EUR en ook werktuigbouwkunde bij de HRO, met daarbij grote interesse in macro/micro-economische modellen (vooral vervoerseconomie en ruimtelijke economie) en financiële modellen. Ik ben overigens ook overtuigd aanhanger van de Oostenrijkse school binnen de economie, dus handjes af van de markt overheid.
pi_62591400
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:56 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Even offtopic, hebben ze een soort careerservice bij de Uni? Ik wil graag in London werken, en onze careerservice heeft niet zoveel te bieden in London.
Schrijf bedrijven zelf op de juiste manier aan, dat vinden ze relaxeder. Zeker als het mm of boutiques zijn. Bulge brackets zijn gewoon vreemd en zou ik links laten liggen.
pi_62592312
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:56 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Onze universiteit bied wel degelijk een carreer service aan. Dat doen de meeste hier, een van de voordelen hier is dus ook dat er een soort van werving gaande voor de grote financiele instellingen. Voor de rest heb je dus gewoon een afdeling waar je naar toe gaat, die carriere service ofzo heet. Helpen met het zoeken van een baan, stage, etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:15:19 #23
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62592498
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Onze universiteit bied wel degelijk een carreer service aan. Dat doen de meeste hier, een van de voordelen hier is dus ook dat er een soort van werving gaande voor de grote financiele instellingen. Voor de rest heb je dus gewoon een afdeling waar je naar toe gaat, die carriere service ofzo heet. Helpen met het zoeken van een baan, stage, etc.
Ja dat hebben wij bij de RSM dus ook, heel erg groot en de grote corporates staan in de rij. Probleem is echter dat ze vaak alleen mensen zoeken in NL en niet in het buitenland...
quote:
Schrijf bedrijven zelf op de juiste manier aan, dat vinden ze relaxter. Zeker als het mm of boutiques zijn. Bulge brackets zijn gewoon vreemd en zou ik links laten liggen.
Ik weet niet of ze me bij een boutique wel zien zitten, heb nog geen ervaring, alleen mijn bul. Bij een grote partij heb je toch vaak een gedegen trainingstraject. (plus sponsorship CFA e.d.)

Maar weer even ontopic
pi_62599486
Gokverslaafde, net zo als elke goede beurshandelaar.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_62602217
poker speler (heb wel gestudeerd , maar ben een lamzak, geen ambitie, na veel laag betaalde baantjes kwam ik erachter dat ik met poker 2 keer zoveel verdien)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_62603202
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 02:09 schreef vaarsuvius het volgende:
poker speler (heb wel gestudeerd , maar ben een lamzak, geen ambitie, na veel laag betaalde baantjes kwam ik erachter dat ik met poker 2 keer zoveel verdien)
Heb je van een opleiding genoten maar ontbreekt het bij je aan ambitie?
Hou je van uitdagingen en durf je risico's te nemen?

Dan ben jij diegene die we zoeken! Als handelaar op de beursvloer! Meld je nu aan of klik op www.aex.nl. Wie weet is dit wel de kans waar je je hele leven op hebt zitten wachten.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 08:27:16 #27
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62603294
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 02:09 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik ben een natural blowup met poker (hoewel dat minder wordt). Maar ik heb wel waardering voor je carrière move.
pi_62604510
Student Economics & ICT, de EUR is goed vertegenwoordigd in [AEX] .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62604622
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 08:16 schreef m0m0 het volgende:

[..]

Heb je van een opleiding genoten maar ontbreekt het bij je aan ambitie?

Dan ben jij diegene die we zoeken! Als handelaar op de beursvloer! Meld je nu aan of klik op www.aex.nl. Wie weet is dit wel de kans waar je je hele leven op hebt zitten wachten.
Moet ie eerst nog wel af van het idee dat je na een verloren all-in gewoon weer een volgend potje kan gaan spelen
pi_62604686
Senior Financial Analyst werkend by een grote internationale bank in London (City).
Verantwoordelijk voor de accounting van SPV entiteiten; derivaten, commodoties, tax structure en investeringsbedrijven (die dochterentiteiten zijn van de branch).

Ik heb de ballen verstand van de actuele koers en er op een dagelijkse basis niet mee te maken, maar wel wat betreft strategieimplementatie, risicoranalyses en dat soort dingen.

[ Bericht 27% gewijzigd door shilizous_88 op 23-10-2008 10:39:42 ]
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_62604989
incident manager, bezig met de invoering van de ov chipcard in de regio Rotterdam (RET)
namaste
pi_62605260
Asset manager bij een fonds wat voor 80% uit Fortis bestond

Het zijn leuke tijden.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
pi_62605378
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:26 schreef Robsterr het volgende:
Asset manager bij een fonds wat voor 80% uit Fortis bestond

Het zijn leuke tijden.
lekkere risicospreiding
je groteposten rapportage aan de DNB zal er erg interessant uitgezien hebben
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_62605412
Mensen die schoonmaker/vuilnisman/caissière zijn en in AEX lezen/posten, durven hier vast niet te posten
pi_62605492
ik ben IT engineer, grappig om te zien dat alleen de mensen met een hoge functie pochen.
pi_62605633
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:37 schreef Hardrebel het volgende:
ik ben IT engineer, grappig om te zien dat alleen de mensen met een hoge functie pochen.
Je hebt pochen en je hebt vertellen wat voor naamplaatje je op je loonstrookje hebt staan.

Niet alle functies krijg je op je schoot toegeworpen. Daar hebben de meeste hard voor moeten werken. dus een beetje pochen mag ook wel.
pi_62605934
Ik ontwerp chocolaatjes. Oh ja en ben ook nog verantwoordelijk voor het aansturen van de medewerkers op modelmakerij, moet letten op levertijden van onze ontwerpen. Verder veel met productie techniek, productie automatiseren en wat logistiek bezig op mijn werk. Dat is het voordeel en ook het nadeel van bij een MKB bedrijf werken. Wanneer je laat zien dat je bekwaam bent in sommige taken mag je die er ook nog even bij doen, of projecten daarvan maken.

Verder een grote intresse in het grote plaatje van de economie.

Ik heb dus geen economische opleiding genoten, maar een HTS werktuigbouwkunde gedaan.

Kleine anecdote over de bedrijfvoering hier binnen dit bedrijf.

Een keer tijdens een afdelingshoofden overleg kwam onze financieel directeur de cijfers presenteren. Hij liet de cijfers zien en vertelde dat we "maar" 5% winst gemaakt hadden. Dat we het geld beter op de bank zouden kunnen zetten, toen heb ik hem maar hard uitgelachen en even verteld dat waarde toevoegen aan een product toch heel wat anders is als geld wat je niet hebt op een bank willen parkeren. Verder vond hij de winstmarge nogal magertjes, toen heb ik hem gevraagd of hij wist wat de gemiddelde winsten waren van de productie industrieen? Stond hij nogmaals met zijn mod vol tanden. Aangezien de meeste bedrijven die aan het eind van een toeleveringstraject zitten vaak allemaal blij mogen zijn met een 5% winstmarge.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:05:09 #38
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_62606043
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:33 schreef Xtreem het volgende:

Ok, ik beken...

Ik ben slechts student financieel management (wat ook gewoon in m'n profiel staat, dus ik had niet verwacht dat iemand hier serieus op zou reageren )
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:05:15 #39
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62606047
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:53 schreef shilizous_88 het volgende:
Senior Financial Analyst werkend by een grote internationale bank in London (City).
Mag ik vragen hoe je bent binnen gekomen? Ik wil binnen een paar maanden de stap gaan wagen, ben nu al aan het applyen. Je hebt ook een CFA gedaan neem ik aan?
pi_62606081
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:05 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ok, ik beken...

Ik ben slechts student financieel management (wat ook gewoon in m'n profiel staat, dus ik had niet verwacht dat iemand hier serieus op zou reageren )
pi_62606231
Arbeidsveiligheidkundige (OHS&E functionaris)

[ Bericht 31% gewijzigd door OxygeneFRL op 23-10-2008 11:42:58 ]
  Moderator donderdag 23 oktober 2008 @ 11:15:31 #42
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_62606294
docent
F.K.A. SuperwormJim
pi_62606412
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:31 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

lekkere risicospreiding
je groteposten rapportage aan de DNB zal er erg interessant uitgezien hebben
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:20:28 #44
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62606427
Student ICT..

en vakkaenvuller

[ Bericht 1% gewijzigd door PiRANiA op 23-10-2008 12:00:08 (typo oxy :P) ]
pi_62606482
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:20 schreef PiRANiA het volgende:

en vakkanvuller
Verklaart een boel.
pi_62606968
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:05 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je bent binnen gekomen? Ik wil binnen een paar maanden de stap gaan wagen, ben nu al aan het applyen. Je hebt ook een CFA gedaan neem ik aan?
Ik heb gemakkelijk gezegt veel geluk gehad.

Via de branch in Amsterdam heb ik de mogelijkheid gehad om als expatriat voor een 2-5 jaar hier in Londen te komen werken en ik heb het traject van hier lokaal moeten solliciteren over mogen slaan.

Dit is een tussenstap voor mij in mijn droom branch CFO te worden en het is geen gemakkelijke.

Ik heb geen FSA cursussen hoeven te volgen en hoefde geen lokaal registeraccountant diploma te behalen al heb ik wel de mogelijkheid het te doen.

Op dit moment is de markt om de solliciteren zeer beroerd en worden er in plaats van mensen aangenomen, mensen ontslagen. Het advies is om zoveel mogelijk diplomas en hoge cijfers te behalen en via een internship of traineeship binnen te komen. Na 6 maanden tot een jaar beroerd werk doen heb je dan de beste kans om door te stromen.
Of je moet 'top of the class' afgestudeerd zijn bij Oxford of Cambridge, maar hier nemen we zelfs bijna alleen maar afgestudeerden aan van de Sorbonne University in Parijs....
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:49:08 #48
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62607132
'Software Ontwikkelaar' staat op mijn urenbriefjes ... Dus dat zal dan wel
Tot een maandje geleden had ik totaal geen interesse in beurzen, aandelen en/of de financiële wereld
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  donderdag 23 oktober 2008 @ 11:59:51 #49
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62607431
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:22 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Verklaart een boel.
wat verklaart het?
pi_62607777
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:59 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

wat verklaart het?

Een boel.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:13:53 #51
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62607810
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:42 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]
Of je moet 'top of the class' afgestudeerd zijn bij Oxford of Cambridge, maar hier nemen we zelfs bijna alleen maar afgestudeerden aan van de Sorbonne University in Parijs....
Oké, ik kom van de RSM Erasmus University. Ook wel redelijk top of the bill in Europa. Mijn probleem is dat ik dus niet via een branch in Nederland wil starten (wat m.i. wat gemakkelijker is), maar dat ik gelijk wil starten in de UK. (heb er al een jaar gewoond)
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:21:27 #52
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_62607999
Nog een EUR student meldt zich Nu met master accounting bezig
pi_62609097
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 08:27 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik ben een natural blowup met poker (hoewel dat minder wordt). Maar ik heb wel waardering voor je carrière move.
Ik wordt er nog niet echt rijk van (maar ooit haal ik die finale tafel wel, da's de hoop) en mijn moeder krijgt nog eens een hartaanval, en dat vind ik ook niet zo leuk , dus ik doe wel vrijwilligerswerk erbij (ook voor mijn eigen zelfrespect)
quote:
Bij poker vermijd je juist (onnodige) risico's
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_62609292
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]
Ik weet niet of ze me bij een boutique wel zien zitten, heb nog geen ervaring, alleen mijn bul. Bij een grote partij heb je toch vaak een gedegen trainingstraject. (plus sponsorship CFA e.d.)

Maar weer even ontopic

Als intern kan je wel bij een boutique binnenkomen. De grotere firms trekken alleen naar wat target schools en selecteren gewoon iedereen met hoge cijfers en die een keer de FT of WSJ open heeft gehad. Wat wil je btw? IB, trading, etc?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:59:25 #55
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62610685
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:07 schreef geenID het volgende:

[..]

Als intern kan je wel bij een boutique binnenkomen. De grotere firms trekken alleen naar wat target schools en selecteren gewoon iedereen met hoge cijfers en die een keer de FT of WSJ open heeft gehad. Wat wil je btw? IB, trading, etc?
Ik zat wel op een target school en heb goede cijfers, maar het is toch nog rete lastig. Ik zit zelf meer te denken aan iets M&A-achtigs of risk management.
Waar kan ik trouwens internships voor boutiques vinden dan? Ik kijk wel elke dag op efinancial.
pi_62611167
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik zat wel op een target school en heb goede cijfers, maar het is toch nog rete lastig. Ik zit zelf meer te denken aan iets M&A-achtigs of risk management.
Waar kan ik trouwens internships voor boutiques vinden dan? Ik kijk wel elke dag op efinancial.
Belangrijk is dat je buiten de collegebanken affiniteit met finance kan laten zien, en voor die internships moet je gewoon mailen naar die boutiques en mm firms. Die internships staan niet op efinancialcareers.
pi_62611804
Ik heb ooit ET in Delft gestudeerd, cum laude afgestudeerd zelfs. Maar ik heb daarna besloten dat het "corporate" wereldje totaal niks voor mij was (teveel blabla, omhooggevallen (V)MBO-volk met praatjes dat er de dienst uitmaakt). De huidige "kredietcrisis" kwam voor mij dan ook totaal niet als een verrassing: dat krijg je ervan als je de lakens uit laat delen door volslagen idioten, met een economisch inzicht dat niet verder rijkt dan 3 maanden vooruit en de eigen bankrekening.

Afijn, van promoveren werd ik ook niet vrolijk: een ambtelijke sfeer, alleen maar dichtgetikte, noncommunicatieve vakidioten om je heen, en inmiddels ook nog eens te weinig vrijheid. Dus ik werk tegenwoordig in de ICT (*nix-beheer, zodat ik geen ruk uit hoef te voeren), woon in een stacaravan en rijd een (hele oude) motor. Ik doe m'n werk met vier vingers in m'n neus, heb geen hypotheek of Ritalinkoters om me zorgen over te maken, maar wel een hele vette spaarrekening (nee, niet bij de Icesave). Met andere woorden: ik lach m'n lul uit m'n broek.

Wat mij betreft mag de hele slagroomtaart in elkaar donderen en mogen er rellen uitbreken. Ik lig er geen seconde wakker van, what goes around comes around.
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:02 schreef Mwanatabu het volgende:
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
pi_62611968
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:40 schreef Lifesaver48 het volgende:
Ik heb ooit ET in Delft gestudeerd, cum laude afgestudeerd zelfs. Maar ik heb daarna besloten dat het "corporate" wereldje totaal niks voor mij was (teveel blabla, omhooggevallen (V)MBO-volk met praatjes dat er de dienst uitmaakt). De huidige "kredietcrisis" kwam voor mij dan ook totaal niet als een verrassing: dat krijg je ervan als je de lakens uit laat delen door volslagen idioten, met een economisch inzicht dat niet verder rijkt dan 3 maanden vooruit en de eigen bankrekening.

...
Je beeld is wel een beetje negatief, zonder academische achtergrond kom je al niet aan een internship bij een van de betere firma's. En van die groep is het ook maar een klein percentage.
pi_62612141
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:46 schreef geenID het volgende:

[..]

Je beeld is wel een beetje negatief, zonder academische achtergrond kom je al niet aan een internship bij een van de betere firma's. En van die groep is het ook maar een klein percentage.
Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.
Denk dat jij met je bord voor je kop blij mag zijn dat jij niet achter een raam staat met je kontje als kutje :W
  donderdag 23 oktober 2008 @ 14:57:35 #60
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62612269
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:52 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.
Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.
pi_62612473
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:57 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.
En hoe werkt die hedendaagse wereld volgens jou dan? Ga nou eerst zelf maar eens werken, dan praten we verder.

Maar wellicht voel jij je wel helemaal thuis tussen het onethische graaivolk in het financiële wereldje. Mijn zegen heb je hoor. Alleen ik heb andere keuzes gemaakt, waar ik (tot nu toe) bijzonder gelukkig mee ben. Mag dat?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:05:37 #62
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62612503
quote:

[..]

Mwah ik begrijp wel wat ie bedoelt; Als je in deze wereld geen zin hebt in redelijk nutteloze chitchat, netwerken en met mensen omgaan dan heb je niet echt een carriere in het bedrijfsleven. Dat is wel een beetje zo. Ik kan me wel voorstellen dat je dan ervoor kiest een baan onder je niveau te doen, en je min of meer buiten de samenleving stelt.

Dat bittere-arrogante toontje 'ik weet hoe het zit en de rest zijn allemaal idioten' is natuurlijk wel jammer
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:07:00 #63
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62612542
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:04 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

En hoe werkt die hedendaagse wereld volgens jou dan? Ga nou eerst zelf maar eens werken, dan praten we verder.
Zoals de wereld werkt is niet fout, dat is hoe het werkt. Jij doet alsof het fout is. Je hebt een andere mening, niet de wijsheid in pacht. En je bent fucking arrogant. Je weet niet alles.
pi_62612574
Netwerk specialist bij een IT club
pi_62612690
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:52 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Als "(soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes" in het management kunnen komen lijkt me er wel meer fout. Wellicht is de concurrentie binnen bepaalde takken van de financiele wereld daar te moordend voor.
pi_62612768
quote:

Volgens mij weet hij preceis hoe het werkt en heeft hij gedaan wat voor hem het beste was.

En ja als je als onderzoeker of als techneut bezig wilt zijn moet je door het geneuzel van controllers heen kijken of je schouders ervoor ophalen, of net zoals hun met de flow meegaan dan ben je de beste.

Maar die controllers doen het heel goed hoor, die halen al die korte termijn targets. Waardoor denken jullie dat de R&D in nederland voor een groot gedeelte om zeep geholpen is?

Controllers zijn de doodsteek voor elk bedrijf, ondernemen is risico nemen, de kosten voor de baten nemen en niet per Q proberen de cijfers wat op te poetsen. Voor visie moet je zeker niet bij een controller zijn want de naam zegt het al een controller heeft alleen maar kijk op controlles van zaken die in het verleden hebben plaatsgevonden.
pi_62612778
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:05 schreef Liewec het volgende:

[..]

Mwah ik begrijp wel wat ie bedoelt; Als je in deze wereld geen zin hebt in redelijk nutteloze chitchat, netwerken en met mensen omgaan dan heb je niet echt een carriere in het bedrijfsleven. Dat is wel een beetje zo. Ik kan me wel voorstellen dat je dan ervoor kiest een baan onder je niveau te doen, en je min of meer buiten de samenleving stelt.

Dat bittere-arrogante toontje 'ik weet hoe het zit en de rest zijn allemaal idioten' is natuurlijk wel jammer
Volgens mij snap jij wel wat ik bedoel.

Overigens heb ik absoluut geen hekel aan noch problemen met de omgang met mensen. Zo geef ik in mijn vrije tijd en op vrijwillige basis nog weleens computercursussen aan senioren. En ze zijn erg tevreden met me, naar het schijnt, omdat ik zoveel geduld heb met die oudjes.

Maar van omgang met als enig doel er rijker van te worden, dat rücksichtlose "I scratch your back, if you scratch mine even harder", zonder je ook maar één moment druk te maken over de ethische en maatschappelijke implicaties van al het graaien over de ruggen van het "werkvolk", daar werd ik inderdaad behoorlijk bitter van.

Die bitterheid is inmiddels, ruim 10 jaar later, overigens wel verdwenen hoor. Zoals gezegd heb ik het momenteel prima naar m'n zin en leid ik een in alle opzichten zorgeloos bestaan.
pi_62612978
Een goede vriend van me die op een hoge positie in het onderzoek bij een niet nader te noemen oliemaatschappij werkt, pakt het overigens heel anders aan. Die werkt al die managers en andere lui die hem tegenwerken of anderszins niet aanstaan gewoon keihard via slinkse trucs de deur uit. Maar dat vereist ook een bepaalde bikkelharde rattenmentaliteit waar ik simpelweg niet over beschik.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 15:29:46 #69
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62613244
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:04 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]
Maar wellicht voel jij je wel helemaal thuis tussen het onethische graaivolk in het financiële wereldje. Mijn zegen heb je hoor. Alleen ik heb andere keuzes gemaakt, waar ik (tot nu toe) bijzonder gelukkig mee ben. Mag dat?
Ik heb totaal geen problemen met je keuzes hoor, maar wel met die generaliserende statements van je. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt; misschien invloeden uit de pers?
pi_62614016
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij weet hij preceis hoe het werkt en heeft hij gedaan wat voor hem het beste was.
Bedankt.

Het was destijds overigens wel even slikken. Het was natuurlijk niet de carrieremove die ik ooit, in de collegebanken, voor ogen had en waar ik zo hard voor had gewerkt. Maar het (geestelijk) welbevinden gaat wat mij betreft te allen tijde voor.
pi_62614849
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:29 schreef Public_NME het volgende:

Ik heb totaal geen problemen met je keuzes hoor, maar wel met die generaliserende statements van je. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt; misschien invloeden uit de pers?
Wanneer je een zware technische studie gedaan hebt en eigenlijk met je vak bezig wilt zijn dan zie je je economisch je carrierepad ophouden bij 1.5* modaal, heel misschien 2* modaal, terwijl je zoveel kunde hebt. Dan kijk je naar de rest van de wereld en zie je de controllers ,advocaten en andere omhoog gevallen pakken mensen bakken vol met geld voor achter elkaar aanlopen verdienen.

Zoals nog steeds zich hier mensen zich zitten te verbazen over de crash die de beurzen nu aan het maken zijn, iedereen met wat bovengemiddelde logisch redenerings vermogen kan gewoon voor zichzelf nagaan dat een oneindige groei niet kan werken in een wereld waarin resources eindig zijn. Verder weet iedere techneut dat emachten heel gevaarlijk zijn maar de gemiddelde econoom wilt dit niet erkennen, zelfs niet eens in een model verwerken.

Maar dan zien we wel mensen zeuren over hoeveel geld er zogenaamd wel niet naar klimaat wetenschappen gaat, daarvan weet men ondertussen al veel meer dan van de economie, terwijl naar die onderzoeken veel meer geld naar toe gaat.

Ook het geloof dat we een complete diensten economie kunne gaan worden, ik heb daar gewoon geen vertrouwen in en niemand die dat kan onderbouwen of dat wel het geval is. Mijn boerenverstand zeggt me gewoon dat je binnen een economie ook een proudctiekant moet hebben, we kunnen elkaar niet alleen maar lucht verkopen. Het effect daarvan zien we nu.

En ja ik heb me ook bij mijn lot neergelegd, maar wordt bij mijn werk nogal vrij gelaten (door zo'n omhoog gevallen manager die ook niet weer waar hij mee bezig is) zolang ik maar zo nu en dan weer een heel mooi ontwerp of een geniale werkmethodiek bedenk ben ik mijn geld meer dan waard denk ik dan maar.
pi_62615610
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:18 schreef Basp1 het volgende:
Verder weet iedere techneut dat emachten heel gevaarlijk zijn maar de gemiddelde econoom wilt dit niet erkennen, zelfs niet eens in een model verwerken.
De gemiddelde econoom weet volgens mij niet eens wat een "emacht" is. Econometristen zullen nog wel zover komen, mag ik tenminste hopen. Maar je zult toch in de natuur(wetenschappen) moeten kijken om met eigen ogen te zien wat het werkelijk impliceert.
pi_62617021
Zelfstandig ondernemer in de online Antiek meld zich
"Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
pi_62617123
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:47 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

De gemiddelde econoom weet volgens mij niet eens wat een "emacht" is. Econometristen zullen nog wel zover komen, mag ik tenminste hopen. Maar je zult toch in de natuur(wetenschappen) moeten kijken om met eigen ogen te zien wat het werkelijk impliceert.
Ik zou zeggen maak er een wikipedia pagina over, want daar kun je het niet opzoeken..... ik was eigenlijk wel benieuwd

p.s. zowel niet op de Nederlandse als de Engelse versie.
en als ik nou iets stoms meld en het was een woordgrapje, ik trapte erin
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:20:25 #75
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_62618992
Mijn beroep is interieur-adviseur , ben totaal niet bekend met de beurs , ben eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in de dollar i.v.m. m'n aankomende vakantie naar de states.
Ik ben inmiddels overleden
pi_62619613
jeetje iedereen op fok is hoogopgeleid
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:17:10 #77
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_62620681
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 19:44 schreef princemm het volgende:
jeetje iedereen op fok is hoogopgeleid
Ik niet hoor
Ik ben inmiddels overleden
pi_62622895
Ook ik val onder de laagopgeleiden . Alleen beetje te veel geinteresseerd in geld.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 21:30:58 #79
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62623090
Bedoelen we met laag opgeleid dat we geen bewijs hebben van schoolintelligentie?
pi_62639290
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Mensen die schoonmaker/vuilnisman/caissière zijn en in AEX lezen/posten, durven hier vast niet te posten
begin volgende maand bij een groot detacheringsbureau, als starter .
Hiervoor 6 jaar opleidingen genoten (oa wat economie) en veel niet-relevante commerciele bijbanen gehad.

ben dus n000b maar daar komt verandering in als ik volgend jaar weer naar school ga in deeltijd bedrijfseconomie
pi_62639336
Iig, educatie en scholing zijn twee verschillende dingen.
pi_62639381
Ik ben een kapitalistisch varken dat dagelijks bukt voor rottende tomaten, geworpen door woeste maoisten.
pi_62644360
heb een w&s bureau en ga ook nog beginnen met een uitgeverij dus ja mijn interesses liggen wel op het (financieel) onafhankelijk te zijn. (zie voor verdere aanvulling ChrisMoneymaker zijn statement) Verder ooit es in 1912 BC BE/CE gevolgd.
pi_62645828
Business controller in zakelijke dienstverlening/vastgoed.
pi_62649228
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Business controller in zakelijke dienstverlening/vastgoed.

mmm kan nog een goede business controller gebruiken
Tenminste bij een klant van me
pi_62650119
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 18:43 schreef jefjef het volgende:

[..]

mmm kan nog een goede business controller gebruiken
Tenminste bij een klant van me
. In het zuiden des lands?
pi_62653612
Nu nog Medewerker Salarisadministratie en in december Medewerker Financiele Administratie .
pi_62663690
ik ben hovenier,thuis is er een kwekerij,en nog een boerderij met 80 koeien.
die worden iedere dag 2 keer gemolken door mij en mijn broertjes
pi_62663720
Ik werk als controller bij een bouwbedrijf.

Maar zegt totaal niks over kennis van de beurs ofzo, wel misschien over financieel inzicht..
pi_62664378
Ik studeer geografie, vind vooral de relaties tussen economie, milieu, grondstoffen etc en de ruimtelijke verdeling daarvan interessant.
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:18 schreef Basp1 het volgende:
Ook het geloof dat we een complete diensten economie kunne gaan worden, ik heb daar gewoon geen vertrouwen in en niemand die dat kan onderbouwen of dat wel het geval is. Mijn boerenverstand zeggt me gewoon dat je binnen een economie ook een proudctiekant moet hebben, we kunnen elkaar niet alleen maar lucht verkopen. Het effect daarvan zien we nu.
Ja, diensten worden betaald uit productie als ik het goed heb.
Een heel simpel voorbeeld om dat te begrijpen is om te kijken naar hoe de eerste beschavingen zijn ontstaan. Die werden mogelijk gemaakt door de landbouw, en landbouw kan je zien als een manier om met dezelfde hoeveelheid energie meer te produceren waardoor bv 1 persoon voor 2 personen voedsel kan verbouwen waardoor 1 van die 2 een dienst aan kan bieden waarvoor hij betaald wordt met voedsel (of voedsel (productie) uitgedrukt in geld).
pi_62664487
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:59 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
Ik ben een kapitalistisch varken dat dagelijks bukt voor rottende tomaten, geworpen door woeste maoisten.
Levendige beschrijving waar ik me niks bij kan voorstellen!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62664512
tweedejaars student marketing vind het wel interessant om te volgen, posten doe ik hier niet, veelal lurken.
pi_62664634
timmerman
pi_62665337
Assistant Private Banker voor een Private Bank in Nederland
pi_62684440
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 19:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

. In het zuiden des lands?
Arnhem of Nijmegen!
Interesse ? PM me maar
pi_62693078
Student Internationale Betrekkingen.
Parttime werk ik voor een zoekmachine. Lekker thuis werken
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_62693806
3e jaars student International Business, blijf voorlopig nog even in de collegebanken zitten en wil daarna ergens in de financiële wereld terecht komen.
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:01:33 #98
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_62694717
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:12 schreef Alcatraz het volgende:
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_62694775
ik ben sexverslaafd, en ik ben allround nagelstyliste, goeie combi!!!
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:04:00 #100
77130 star_gazer
pi_62694795
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 10:09 schreef Dulk het volgende:
incident manager, bezig met de invoering van de ov chipcard in de regio Rotterdam (RET)
Meer disaster management dus
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_62695635
Touristensector, zullen wel minder Amerikanen en Russen komen denk ik
pi_62696858
Allemaal hoogopgeleiden hier. Sta ik daar dan met m'n MBO.
pi_62697447
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:04 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Master Disaster.
  zondag 26 oktober 2008 @ 19:31:51 #104
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_62697590
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:03 schreef waal2163 het volgende:
ik ben sexverslaafd, en ik ben allround nagelstyliste, goeie combi!!!
Die moet je ff uitleggen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_62698508
Voorheen werkzaam bij een grote bankverzekeraar, momenteel analyst in de tabaksindustrie.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zondag 26 oktober 2008 @ 21:09:41 #106
58948 Daboy
ModelBeleggen
pi_62700842
Commerciële binnendienst beleggingsadvies bij een triple-A bank.
Op dit moment bezig met mijn laatste cursus/opleiding tot DSI-beleggingsadviseur.
pi_62701617
Student (wel EUR, maar geen Economie oid )
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:58:46 #108
77130 star_gazer
pi_62705093
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:09 schreef Daboy het volgende:
Commerciële binnendienst beleggingsadvies bij een triple-A bank.
Op dit moment bezig met mijn laatste cursus/opleiding tot DSI-beleggingsadviseur.
Die ene van Jochem?
-
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:05:46 #109
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_62705323
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:57 schreef jefjef het volgende:

[..]

Arnhem of Nijmegen!
Interesse ? PM me maar
Hm, da's weer net te ver vanuit Maastricht .
pi_62707337
niemand die hier bij een trading firm werkt? volgens mij is het daar moeilijk binnen komen of niet?

helaas..
x
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:27:49 #111
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62707391
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:29 schreef Asgard het volgende:
Student (wel EUR, maar geen Economie oid )
Ketter!!!!
pi_62707565
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 19:08 schreef F04 het volgende:
Welkom op Fok!..
Nee.
pi_62707729
studeer Logistiek & Economie
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  maandag 27 oktober 2008 @ 07:45:08 #114
58948 Daboy
ModelBeleggen
pi_62709095
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 22:58 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Die ene van Jochem?
Ja die, maar die woont nu ergens in Zweden ofzo.
pi_62716145
quote:
Niks mis met MBO.
pi_62716470
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

verhuis je toch?
voor een uitdagende controllerfunctie met een goed salaris kom ik zelfs terug uit Londen
pi_62716566
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:16 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

verhuis je toch?
voor een uitdagende controllerfunctie met een goed salaris kom ik zelfs terug uit Londen
Hmja, maarja... Keuze tussen Maastricht en Nijmegen/Arnhem.... die is niet heel lastig (want Maastricht) .
pi_62716727
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hmja, maarja... Keuze tussen Maastricht en Nijmegen/Arnhem.... die is niet heel lastig (want Maastricht) .
haha, ik begrijp je eigenlijk ook wel.
pi_62771022
Is hier iemand eigenlijk MarketMaker of Trader?
x
pi_62771187
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 20:00 schreef teknomist het volgende:
Voorheen werkzaam bij een grote bankverzekeraar, momenteel analyst in de tabaksindustrie.
je bedoelt dat je keihard 3 pakjes per dag rookt
pi_62771231
quote:

[..]

maar leuk om te lezen is het wel
pi_62771369
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 11:42 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Ik heb gemakkelijk gezegt veel geluk gehad.

Via de branch in Amsterdam heb ik de mogelijkheid gehad om als expatriat voor een 2-5 jaar hier in Londen te komen werken en ik heb het traject van hier lokaal moeten solliciteren over mogen slaan.

Dit is een tussenstap voor mij in mijn droom branch CFO te worden en het is geen gemakkelijke.

Ik heb geen FSA cursussen hoeven te volgen en hoefde geen lokaal registeraccountant diploma te behalen al heb ik wel de mogelijkheid het te doen.

Op dit moment is de markt om de solliciteren zeer beroerd en worden er in plaats van mensen aangenomen, mensen ontslagen. Het advies is om zoveel mogelijk diplomas en hoge cijfers te behalen en via een internship of traineeship binnen te komen. Na 6 maanden tot een jaar beroerd werk doen heb je dan de beste kans om door te stromen.
eh . . . welke bank/verzekeraar hebben we het hier dan over (PMen kan als je dat liever hebt) ?
pi_62771451
Officieel werkloos zonder diploma's op zak
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
pi_62772457
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 02:00 schreef Remake het volgende:
Officieel werkloos zonder diploma's op zak
So sad
pi_62773539
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:04 schreef star_gazer het volgende:

[..]

ik loop inderdaad wel eens tegen problemen aan
namaste
pi_62852663
Consultant financieel risico management. Er is werk zát in deze roerige tijden
pi_62853474
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:25 schreef richbitch het volgende:
niemand die hier bij een trading firm werkt? volgens mij is het daar moeilijk binnen komen of niet?

helaas..
Ligt eraan wat je wilt. Vaak moet je gewoon erg goed kunnen hoofdrekenen (daar wordt je vaak op getest). Je opleiding is minder relevant. De theorie krijg je wel geleerd als je werkt.
pi_62853497
Oops.
pi_62855855
Default Manager. Werk genoeg.
  zaterdag 1 november 2008 @ 08:17:03 #130
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_62855989
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Maastricht is hip

Ik zelf ben Projectmanager bij Mise en Place (horecaproject bureau) daarnaast ben ik laatste jaars student Hotelmanagement
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:19 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is niet zo'n makkelijke keuze voor iemand die in Nijmegen geboren en getogen is en nu al 3 jaar in Maastricht zit
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_62866275
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 00:12 schreef Shakes het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je wilt. Vaak moet je gewoon erg goed kunnen hoofdrekenen (daar wordt je vaak op getest). Je opleiding is minder relevant. De theorie krijg je wel geleerd als je werkt.
Idd, want ze leren volgens mij mensen hun eigen strategie aan.. Werk je er zelf ook?
x
pi_62867368
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 18:49 schreef richbitch het volgende:

[..]

Idd, want ze leren volgens mij mensen hun eigen strategie aan.. Werk je er zelf ook?
Ik ga binnenkort wel werken als derivaten trader. Nu ben ik nog een kwantitatief analist (blijf ik doen maar zal het meeste bezig zijn met traden). Dus mooie combinatie van theorie en praktijk.
pi_62867740
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:38 schreef Shakes het volgende:

[..]

Ik ga binnenkort wel werken als derivaten trader. Nu ben ik nog een kwantitatief analist (blijf ik doen maar zal het meeste bezig zijn met traden). Dus mooie combinatie van theorie en praktijk.
Ik was me een beetje aan het inlezen op de site van Optiver, en het is eigenlijk wel zot dat traders al een bonus van 25k kunnen krijgen in het eerste jaar.

Zijn die bonussen erg variabel? Anders lijkt het me de perfecte baan voor een 20 jarig broekie
Greece
pi_62868831
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 19:38 schreef Shakes het volgende:

[..]

leuk! :p , zit je ook bij zo'n groot bedrijf als Optiver?
x
pi_62872779
IT-'er met 4 jaar werkervaring. (studeerd nog voor economie in avondonderwijs, puur om een beetje sociaal te zijn, want het is te makkelijk voor me!).
pi_62874049
Mendeljev: Bonussen zijn erg variabel. Je noemt Optiver: Daar zijn zelfs mensen zonder vast loon en enkel met bonus.
  zondag 2 november 2008 @ 02:17:48 #137
225102 optimusfunk
PRIMUS SUCKS.
pi_62875571
studeer HBO rechten.

wel lekker chill, jwt + verkapt ik doe HBO etc.
  zondag 2 november 2008 @ 02:23:27 #138
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_62875613
Ik ben woonbegeleider, zowel intramuraal als ambulant. In de gehandicaptenzorg; leuke baan
pi_62876718
huisvrouw, dus degene die geld uitgeeft, de economie draaiende houdt,
pi_62899363
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:59 schreef ChrisMoneymaker het volgende:
pi_62906791
Unix code monkey voor een redelijk grote Internet toko die het tot nu toe onder de crisis nog vrij aardig doet. Denk dat dat wel goed komt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_62913367
quote:
Op zondag 2 november 2008 00:37 schreef Shakes het volgende:
Mendeljev: Bonussen zijn erg variabel. Je noemt Optiver: Daar zijn zelfs mensen zonder vast loon en enkel met bonus.
Ik lees het inderdaad op andere fora ook.

EDIT: Ik haal de getallen weg, Optiver vindt het waarschijnlijk niet zo tof om die bonussen op allerlei fora tegen te komen.

Enerzijds heeft dat traden wel wat, maar om nou na 10 jaar uitgewerkt en verder waardeloos op de arbeidsmarkt (of op de bank) te zwerven is toch wel de down-side van deze baan. Het is toch een baan gericht op solitaire mensen ( match! ) en de waas van 8 tft schermen op je netvlies ook niet je van het.

[ Bericht 20% gewijzigd door Mendeljev op 03-11-2008 18:15:35 ]
Greece
  woensdag 5 november 2008 @ 10:26:42 #143
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_62962959
Student Information Engineering
  woensdag 5 november 2008 @ 10:32:47 #144
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_62963106
Ik werk momenteel op uitzendbasis bij de TNT in het holst van de nacht.

Heb ooit HBO Commerciele Economie gestudeerd, maar waarom weet ik zelf ook niet. Momenteel bezig met het opzetten van een eigen handeltje (klein beginnen) en wil een nieuwe studie gaan doen.

Plan is om dit aan te houden als bijbaan gedurende die tijd.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_62965479
Voor wat het waard is:

Advocaat / Fiscalist, hoofd fiscale sectie, partner;
Bestuurder (meervoudig, zowel in private als publieke sector);
Ondernemer.

Achtergrond: Nederlands Recht, Fiscaal Recht en Economie gestudeerd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_62965529
Ik ben Zelfstandig ondernemer.

Bedrijven in Uitzendwereld en wat vastgoed

Helaas dalen de huizenprijzen, loopt t werk terug en zitten we lastig met financieringen.
De huizen verhuren we aan poolse uitzendkrachten en die gaan massaal naar huis, dus we hebben leegstand. De gedetacheerde duren kandidaten zitten zonder werk op de bank.

Kortom, tis kut en hopelijk gaat t snel beter.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  woensdag 5 november 2008 @ 18:54:26 #147
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_62977567
student bedrijfskundige informatica
happen naar de baas
pi_62988210
Student criminologie: afrondend master Veiligheidsbeleid. Ben afstuderend op informatieprocessen en management bij Koninklijke Marechaussee op Schiphol. Toch heb ik een economische interesse. Mijn colleges rechtseconomie komen weer bovendrijven in dit subforum .. economics is fun!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:28:19 #149
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_62991260
Van huis uit ben ik chemicus (HBO Algemene en Analytische Chemie en Polymeerchemie aan de RUG)
Maar ik zit al weer 12 jaar in de IT als (lead) developer\software architect.

Engenlijk wil ik ook wel weer gaan studeren.
Rechten of economie of zo. Iets simpels in ieder geval
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_62991337
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 01:29 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

je bedoelt dat je keihard 3 pakjes per dag rookt
Die verleiding is er wel, want roken is hier gratis. Maar ik rook alleen in het weekend.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_62991866
* MarMar is psychiatrisch verpleegkundige

Ik post hier dus eigenlijk nooit, lurk alleen af en toe wat mee en geef onmiddelijk toe dat ik de ballen verstand heb van dit soort dingen
Geld en materie zijn geen prioriteit van mensen die ervoor kiezen in de zorg te gaan werken
pi_62991938
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:55 schreef MarMar het volgende:

Ik post hier dus eigenlijk nooit, lurk alleen af en toe wat mee en geef onmiddelijk toe dat ik de ballen verstand heb van dit soort dingen
Geld en materie zijn geen prioriteit van mensen die ervoor kiezen in de zorg te gaan werken
Geld is ook niet heel belangrijk voor mij; ik krijg gewoon een stijve van cijfers.
pi_62992206
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:59 schreef teknomist het volgende:

[..]

Geld is ook niet heel belangrijk voor mij; ik krijg gewoon een stijve van cijfers.
En ik op mijn beurt kan weer niets met cijfers, ik puzzel liever met hersens en gevoelens enzo
pi_62992438
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 01:51 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

eh . . . welke bank/verzekeraar hebben we het hier dan over (PMen kan als je dat liever hebt) ?
De Société Générale Bank

Ik meld er voor de zekerheid even bij dat alle uitspraken van persoonlijke aard zijn en niet een standpunt van de bank hoeven te zijn.
Je weet immers maar nooit wie er mee leest.
pi_63003048
Ik werk bij een broker.

Broker = makelaars kantoor voor (stook)olie.
pi_63003772
quote:

Mijn vrouw is het daar toch niet mee eens (ok, die is geen verpleegkundige... maar wel werkzaam in de zorgsector).
pi_63004232
IT'er
pi_63004763
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
IT'er
Kan je misschien ook iets specifieker zijn? IT'er is wel erg algemeen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:16:04 #159
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_63049900
Student IDM (informatiedienstverlening- en manament), 3de jaars.
Drugs are good mkay?
pi_63069391
schaapsherder en gelukkig geen geldwolf in schaapskleren zoals sommige rechtse rakkers.
pi_63069405
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn vrouw is het daar toch niet mee eens (ok, die is geen verpleegkundige... maar wel werkzaam in de zorgsector).
Als arts of iets in die geest wordt het wel een ander verhaal wellicht
pi_63069445
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:45 schreef MarMar het volgende:

[..]

Volgens mij dan voornamelijk de specialisten en de managers binnen zorginstellingen.

Als ik tenminste een vriendin van me mag geloven die nu haar huisartsen praktijk aan het opstarten is dat zoiets ook niet echt een vetpot is in verhouding tot de uren die je moet draaien.
pi_63069511
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij dan voornamelijk de specialisten en de managers binnen zorginstellingen.

Als ik tenminste een vriendin van me mag geloven die nu haar huisartsen praktijk aan het opstarten is dat zoiets ook niet echt een vetpot is in verhouding tot de uren die je moet draaien.
Misschien niet in het begin, maar ik ken geen onbemiddelde huisartsen
pi_63069637
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:55 schreef Basp1 het volgende:

Mag ik even keihard lachen? Huisartsen spelen al decennia lang de "we komen nauwelijks rond" kaart en het werkt ook nog... maar de praktijk is anders. Huisartsen verdienen gewoon goed geld. Minder dan een specialist in een maatschap, maar je hebt nu eenmaal altijd baas boven baas.
pi_63069642
quote:
Op zondag 9 november 2008 09:45 schreef MarMar het volgende:

Precies...
pi_63069882
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:25 schreef DS4 het volgende:

Mag ik even keihard lachen? Huisartsen spelen al decennia lang de "we komen nauwelijks rond" kaart en het werkt ook nog... maar de praktijk is anders. Huisartsen verdienen gewoon goed geld. Minder dan een specialist in een maatschap, maar je hebt nu eenmaal altijd baas boven baas.
Ho ik zeg in verhouding tot de gewerkte uren geen vetpot.

En als we het dan eens met jou salaris zouden vergelijken als advocaat en partner zijnde. En dan kijken we ook nog eens naar de verantwoordelijkheden van huisartsen tov advocaten.

Er zijn IMO gewoon sommige beroepsgroepen die in onze maatschappij veel te veel verdienen tov de maatschappelijke verantwoordelijkheden waardoor er nog meer beroepsgroepen steeds maar omhoog blijven kijken.

De financieele wereld is trouwens helemaal het ultieme voorbeeld op dit moment dat slecht beleid toch goed beloond wordt en goed beloond blijft worden.
pi_63070046
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:52 schreef Basp1 het volgende:

Ho ik zeg in verhouding tot de gewerkte uren geen vetpot.
Ook daar lach ik hard om. De meesten werken part-time. Het op ieder moment gestoord kunnen worden is er ook af met de huisartsendiensten.
quote:
En als we het dan eens met jou salaris zouden vergelijken als advocaat en partner zijnde. En dan kijken we ook nog eens naar de verantwoordelijkheden van huisartsen tov advocaten.
Het lijkt mij niet reëel om het met mijn inkomen te vergelijken. Ik draai meer uren dan de gemiddelde huisarts. En mijn verantwoordelijkheden... het is toch lullig als ik een fout maak en iemand moet daardoor een paar jaar de cel in, of raakt failliet, of...

Beiden zijn we in staat om iemands leven te verneuken met een fout.
quote:
Er zijn IMO gewoon sommige beroepsgroepen die in onze maatschappij veel te veel verdienen tov de maatschappelijke verantwoordelijkheden waardoor er nog meer beroepsgroepen steeds maar omhoog blijven kijken.
Jij mag dat allemaal vinden, maar met huisartsen hoef je gewoon geen medelijden te hebben.
pi_63072663
Ik doe laboratoriumonderwijs richting pathologie. Ook dat verdient kut
Death doesn't have to be boring
  zondag 9 november 2008 @ 14:21:40 #169
216787 vastgoedzeepbel
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_63073496
Doemdenker
Nederlanders hebben de hoogste hypotheekschuld ter wereld en de Rabobank betaalbaaheidsindex staat op het laagste niveau sinds 1970. Wanneer knapt deze zeepbel?
huizenmarkt-zeepbel.nl
verwachtingen woningmarkt experts
  zondag 9 november 2008 @ 14:28:32 #170
1723 zeeuws jongetje
inmiddels ouwe lul
pi_63073632
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:06 schreef DS4 het volgende:
Het lijkt mij niet reëel om het met mijn inkomen te vergelijken. Ik draai meer uren dan de gemiddelde huisarts. En mijn verantwoordelijkheden... het is toch lullig als ik een fout maak en iemand moet daardoor een paar jaar de cel in, of raakt failliet, of...

Beiden zijn we in staat om iemands leven te verneuken met een fout.

Ik heb toch liever dat mijn advocaat een fout maakt dan mijn huisarts, maar goed..

Kijk eens wat een relatief belachelijk laag bedrag je betaalt voor een huisartsconsult t.o.v. een jurist.
pi_63073647
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:41 schreef Suusel het volgende:
Sja .. waarom zou je ook dat soort werk doen dan eh
pi_63075683
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:28 schreef zeeuws jongetje het volgende:

Kijk eens wat een relatief belachelijk laag bedrag je betaalt voor een huisartsconsult t.o.v. een jurist.
Appels-peren.
pi_63134255
quote:
Op zondag 9 november 2008 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sja .. waarom zou je ook dat soort werk doen dan eh
Ehm..Omdat ik het leuk vind? De enige juiste reden lijkt me.
pi_63135290
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 17:38 schreef Suusel het volgende:

[..]

Ehm..Omdat ik het leuk vind? De enige juiste reden lijkt me.
Nou je had er zo'n ' ' bij .. en zei dat het kut verdiende .. kon zijn dat je het 'dus' niet zo leuk vond..
pi_63142622
Ik doe liever iets wat ik heel erg leuk vind, en waar ik ook heel veel geld mee verdien. Maar ja, dat bestaat voor mij niet.
pi_63989738
Zoals ik eerder melde heb ik een w&s bureau enne de economie is niet echt kut hoor! Ik ben al maanden op zoek naar SAP consultants, IT Acrhitekten, Web engineers, PLC programmers, MTS E (heul veul!!!) enz..
pi_63989747
vnm
  zaterdag 13 december 2008 @ 22:03:03 #178
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_63994529
quote:

Vandaar dat ik dit werk ook doe

Ik "kan" nou eenmaal niets anders. Maar ik ben iig al blij dat ik niet in de ouderenzorg zit. 10 Keer zo zwaar werk en nog minder betaald en onder slechtere omstandigheden werken
  zondag 14 december 2008 @ 01:06:20 #179
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_63998658
Ik ben importeur Hoezo dan hoor ik jullie vragen
Ik voer nl de hele dag niets uit
pi_63998784
Process-Operator bij een grote olie maatschappij.
  zondag 14 december 2008 @ 16:52:53 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_64009204
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:12 schreef Alcatraz het volgende:
Huilen dan.
  zondag 14 december 2008 @ 17:11:04 #182
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_64009527
quote:
Op zondag 9 november 2008 13:41 schreef Suusel het volgende:
Ze beweren dat er een groot tekort is aan analisten, en aan bèta-mensen in het algemeen. Je zou verwachten dat dit de afgelopen jaren zou leidden tot betere lonen voor analisten. Niks is minder waar

Ik ben trouwens manager....
.....bij een Amerikaans biotechbedrijf
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  Moderator zondag 14 december 2008 @ 19:48:49 #183
236264 crew  capricia
pi_64012595
Ben ICT consultant bij een grote speler in Nederland. Kom daarbij ook bij financials over de vloer en doe daar veel aan reporting.
Tot nu toe merk ik erg weinig van de crisis. Maar merk wel de afgelopen paar weken dat de crisis zich van cijfertjes op papier begint te vertalen naar de echte wereld en de echte mensen die daarin leven.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_64013503
Ik ben archeoloog, retespannend als je sommige films geloofd. In het echie is het alleen maar beter.
  Moderator zondag 14 december 2008 @ 20:30:07 #185
236264 crew  capricia
pi_64013612
quote:
Op zondag 14 december 2008 20:24 schreef aggeloog het volgende:
Ik ben archeoloog, retespannend als je sommige films geloofd. In het echie is het alleen maar beter.
Dat heeft me altijd een leuk beroep geleken!
Lekker bezig met het verleden, artifacten e.d.
Waar heb je gestudeerd?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 december 2008 @ 01:49:35 #186
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_64047966
Ik ben freelance fotografe, moet zeggen dat ik tot nu toe weinig merk van de fincanciele crisis, had verwacht dat ik minder opdrachten zou krijgen maar dat valt tot nu toe dus niet tegen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 16 december 2008 @ 08:35:30 #187
62913 Blik
The one and Only!
pi_64049405
Analyst Supply Chain Management staat er op mijn kaartje
pi_64053446
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:54 schreef Lifesaver48 het volgende:

[..]

Bedankt.

Het was destijds overigens wel even slikken. Het was natuurlijk niet de carrieremove die ik ooit, in de collegebanken, voor ogen had en waar ik zo hard voor had gewerkt. Maar het (geestelijk) welbevinden gaat wat mij betreft te allen tijde voor.
Ik begrijp precies hoe jij je voelt en wat je ervan vind.Mijn vriendin heeft een oom en die is IR.DR in de landbouwtechnische architectuur en voor zover ik weet behoort hij tot de top van de wereld.Hij heeft les gegeven aan diverse universtiteiten over de hele wereld en heeft ook een aantal boeken geschreven.
Hij heeft diverse grote projecten gedaan over heel de wereld,hij kent prinsen,sjeiks en noem maar op.

Ik heb vaak met hem zitten discussieren over deze wereld waarin wij leven.Nu werkt hij als zelfstandige,heeft geen personeel.
Hij heeft daar ook geen zin in.Ook hij vind dat deze wereld een graai cultuur heeft.
Hij vind ook dat mensen die echt werken met hun handen net zoveel kunnen als iemand die iets doet met zijn hersenen.
Het enige verschil is dat men elkaars werk niet kan uitvoeren.Dit omdat men geen verstand heeft van elkaars werk.
Dit viel hem ook vaak op tijdens colleges,de 1 is meer praktijk gericht,en de ander theoretisch.
Dat zal altijd zo blijven.
Wat wel is,en dat zal men vast wel kunnen beamen is dat theorie en praktijk mijlenver uit elkaar liggen,en dat theorie soms niet is uit te voeren in de praktijk.
Dit zie je vaak bij bedrijven waar een theoretisch geschoold persoon het voor het zeggen krijgt.Dat werkt niet,en dat zal ook nooit gaan werken.

zelf MBO'er,vind dit forum gedeelte erg leuk.Momenteel werkloos,ontslag gehad,zo even solliciteren
pi_64054511
Voorheen werkzaam op de investment banking (fusies en overnames) afdeling van een grote Amerikaanse bank. Sinds een ongeveer een jaartje werkzaam bij een investerings fonds, dus al met al vrij dicht bij het vuur momenteel, interessante tijden.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 7 februari 2009 @ 23:21:50 #190
1602 Fransie
blue is not red
pi_65837803
Bestuurskunde student aan de EUR, deeltijd
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
pi_65839935
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 23:21 schreef Fransie het volgende:
Bestuurskunde student aan de EUR, deeltijd
en daarnaast?
pi_65842620
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:58 schreef Suusel het volgende:
Ik doe liever iets wat ik heel erg leuk vind, en waar ik ook heel veel geld mee verdien. Maar ja, dat bestaat voor mij niet.
De primaire functie van werken blijft geld verdienen om met dat geld dingen te doen die echt leuk zijn. Je kunt dus in die 40 uur per week dat je contractueel moet werken maar beter zoveel mogelijk geld verdienen.
  zondag 8 februari 2009 @ 08:50:29 #193
1602 Fransie
blue is not red
pi_65842643
quote:
Op zondag 8 februari 2009 00:54 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

en daarnaast?
Dijkenexpert, of zoals er eens in de Volkskrant over mij is geschreven: een dijkendokter.
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
pi_65867427
quote:
Op zondag 8 februari 2009 08:50 schreef Fransie het volgende:

[..]

Dijkenexpert, of zoals er eens in de Volkskrant over mij is geschreven: een dijkendokter.
Gezien je woonplaats misschien meer een duinenexpert?
pi_65868903
palletsorteerder
pi_65871097
quote:
Prijs jezelf rijk, die hoogopgeleiden hebben de hele zooi dus naar de tyfus geholpen. Gezond verstand, da's tien keer meer waard

Ik lurk hier meestal trouwens, vind het wel leuk om te lezen wat iedereen doet voor de kost
pi_65884230
Heb vrijdag de zak gehad ivm met teruglopende orders. Werkte als monteur bij een bedrijf dat luchtbehandelingskasten maakt, op uitzendbasis.
pi_65885593
Ik ben zelfstandig tekstschrijver, nu 10 jaar. En ik kan wel zeggen dat het nog nooit zo stil is geweest als nu. Ligt ook aan mijn specialismes: techniek, transport/logistiek, bouw, stenen/beton fabricage. Van die sectoren die nu zo lekker worden getroffen... Dat merk ik dus direct aan mijn omzet en daar word ik niet echt blij van.

Oh ja, en ik studeer filosofie in deeltijd.
  maandag 9 februari 2009 @ 18:03:38 #199
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_65887453
quote:
Op maandag 9 februari 2009 07:31 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Prijs jezelf rijk, die hoogopgeleiden hebben de hele zooi dus naar de tyfus geholpen. Gezond verstand, da's tien keer meer waard

Ik lurk hier meestal trouwens, vind het wel leuk om te lezen wat iedereen doet voor de kost
Dit is wel heel kort door de bocht. Je zult mij niet horen zeggen dat gezond verstand niet belangrijk is, maar het is niet of-of. Hoogopgeleiden zitten vaker op hoge posities. Wanneer beslissingen worden genomen die veel mensen/werknemers aangaan, is de kans dus groter dat deze beslissing wordt genomen door een hoogopgeleid persoon.

Wanneer het fout gaat hoeft dit dus niet te komen door het feit dat de veroorzaker hoogopgeleid is; er zitten simpelweg meer hoogopgeleiden in posities van waaruit dit soort catastrofale fouten gemaakt kunnen worden (hetzij door zakkenvullersmentaliteit, hetzij door verkeerde inschattingen, etc).
Krekker is de bom!
pi_65899580
quote:
Op maandag 9 februari 2009 18:03 schreef KreKkeR het volgende:

Wanneer het fout gaat hoeft dit dus niet te komen door het feit dat de veroorzaker hoogopgeleid is; er zitten simpelweg meer hoogopgeleiden in posities van waaruit dit soort catastrofale fouten gemaakt kunnen worden (hetzij door zakkenvullersmentaliteit, hetzij door verkeerde inschattingen, etc).
Volgens mij zitten er op die posities alleen maar hoogopgeleiden. Dik en vet betaalde gasten waarvan je inzicht en verantwoordelijkheidsgevoel mag en kunt verwachten. Vallen zij even door de mand?
  maandag 9 februari 2009 @ 23:43:43 #201
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65899794
Tsja... hoe laat dat zich omschrijven

Ik adviseer vermogende particulieren en ondernemers hoe zij belasting kunnen ontwijken.
tax planning dekt de lading niet helemaal.

Daarnaast doe ik freelance veel andere opdrachten van crisismanagement tot evenementorganisatie
Neerkomen wel!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:52:59 #202
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_65901261
Ik heb sinds 2007 een eigen installatiebedrijf.
Verder geen personeel in dienst.
hoogste opleding: MBO
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_65901324
quote:
Op maandag 9 februari 2009 23:43 schreef Freeflyer het volgende:
Tsja... hoe laat dat zich omschrijven

Ik adviseer vermogende particulieren en ondernemers hoe zij belasting kunnen ontwijken.
tax planning dekt de lading niet helemaal.

Daarnaast doe ik freelance veel andere opdrachten van crisismanagement tot evenementorganisatie
Dat lijkt me wel mooi werk..
Nee.
pi_65913224
Functioneel applicatiebeheerder bij een van de grotere verzekeraars..

Heb niet er niet zo heel veel mee te maken maar altijd leuk om eens leuk om een discussie aan te gaan.
If you cant beat them, join them
pi_65918647
ghehe. game on, ik doe mee. maar de vaste luitjes hier weten allemaal allang wie ik ben en wat ik doe :)

HBO bedrijfwiskunde gedaan. extra certificaten: statistisch analist en basiscertificaat actuariaat. uit practische overwegingen ben ik nu eventjes voltijd moeder van beursbaby:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
de compu staat naast de box vandaar de toch wel veel posts nu en dan.
beursbabyspam kon ik even niet laten! zo kijkt ze als ik vertel over de economie :)

Achter spoiler gezet: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-inbreuk-op-privacy/

[ Bericht 20% gewijzigd door Bolkesteijn op 05-11-2011 02:02:34 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_103749358
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2008 00:25 schreef richbitch het volgende:

helaas..
Ze vragen toch minimaal een cum laude master tegenwoordig?

Zelf ben ik een kei in hoofdrekenen maar heb slechts de HTS gedaan.
  zondag 30 oktober 2011 @ 20:55:16 #207
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_103759144
scholier :')
  zondag 30 oktober 2011 @ 22:04:11 #208
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103764198
Uitkeringsbelegger :Y)
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zondag 30 oktober 2011 @ 22:04:47 #209
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_103764248
Vanwaar eigenlijk deze kick?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 31 oktober 2011 @ 14:55:02 #210
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_103786516
Nog steeds uitzendboer en beetje vastgoed.

2009 gelukkig kunnen overleven.
2010 goed jaartje gehad en weer op oude niveau.
2011 GROEI :) yes
2012... pff maar hopen dat t wat gaat worden :P

bats
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 1 november 2011 @ 09:05:25 #211
324665 meth77
to do or not to do
pi_103820741
Fulltime ambtenaar met economische achtergrond en een veel te duidelijke eigen mening
pi_103820802
Projectmedewerker/GIS-adviseur.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_103821103
Bouwopruimer.

Nu is dat wel een paar treetjes onder mijn niveau, maar het is een feit dat staat als een huis. Woordgrapje.

Anyway, veel adviezen hoeven jullie van mij niet te verwachten.
Spijt
  dinsdag 1 november 2011 @ 11:31:05 #214
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_103824719
Ik ben maatschappelijk werker. Ik begeleid in het dagelijks leven Xeno, Remco, Hannoying en Asfyxia. Ik post op FoK om zo de progressie (of gebrek daar aan) van hun internetverslaving te monitoren en te rapporteren of ze al klaar zijn voor een terugkeer in de maatschappij. :)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_103859068
huis-vrouw. :)
pi_103863895
[pleinvrees]
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_103865221
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 11:31 schreef Whuzz het volgende:
Ik ben maatschappelijk werker. Ik begeleid in het dagelijks leven Xeno, Remco, Hannoying en Asfyxia. Ik post op FoK om zo de progressie (of gebrek daar aan) van hun internetverslaving te monitoren en te rapporteren of ze al klaar zijn voor een terugkeer in de maatschappij. :)
Wel goed dat je vastgoedzeepbel al hebt terug laten keren naar de maatschappij. ;)
pi_103868744
Autonoom denker en i-net spammer.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_103869067
(chemisch) proces technoloog
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_103871287
Elektrotechnisch ingenieur, ICT projectmanager
pi_103876059
Veiligheidskundige, klachten behandeling en organoleptisch laborant bij een zuivel bedrijf
pi_103898689
Iets met het internet ;)

En als hobby ben ik een beleggingsclub aan het oprichten :7

*O*
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_103899225
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:53 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Iets met het internet ;)

En als hobby ben ik een beleggingsclub aan het oprichten :7

*O*
Mag ik lid worden van de club O+
pi_103899307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 23:52 schreef poemojn het volgende:
huis-vrouw. :)
Zo dan ! is dat niet een uitstervend beroep?

* Of juist opkomend door de bezuinigingen mbt kinderopvang ?
** Of is het een bewuste keuze ? dat je er zeker van wilt zijn dat je kinderen een degelijke basis meekrijgen. (wat je dus niet kan verwachten van de reguliere kinderopvang)..
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_103899509
quote:
17s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:03 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Mag ik lid worden van de club O+
Hoi,

Nou voorlopig niet eerst de boel op rails hebben voordat we (ik en mijn partner in crime) eventueel 3-den accepteren.

Het gaat wel om echt geld en de filosofie van onze club zal je moeten inspireren. zo niet dan zou je verder moeten zoeken.
pi_103904012
binnenkort consultant, maar het lijkt me tof om als broker te werken, alhoewel je daar zeker cum laude 3 masters gehaald voor moet hebben denk ik ;(
pi_103905210
-nee-

[ Bericht 99% gewijzigd door Bolkesteijn op 05-11-2011 02:00:53 ]
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_103906116
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 01:04 schreef Verwerker het volgende:
binnenkort consultant, maar het lijkt me tof om als broker te werken, alhoewel je daar zeker cum laude 3 masters gehaald voor moet hebben denk ik ;(
Valt wel mee, zo gek moeilijk is het ook weer niet. Als een goeie consultant job kunt krijgen, lukt broker ook wel.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_103907509
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2011 08:45 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Valt wel mee, zo gek moeilijk is het ook weer niet. Als een goeie consultant job kunt krijgen, lukt broker ook wel.
Bij optiver bijvoorbeeld vragen ze enkel masters, en dan ook direct mensen die van het vwo komen.

Ik weet niet hoe het bij anderen zit, je werkt dan wel bij een broker maar het daadwerkelijk handelen doe je niet...
pi_103913021
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:05 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

** Of is het een bewuste keuze ? dat je er zeker van wilt zijn dat je kinderen een degelijke basis meekrijgen. (wat je dus niet kan verwachten van de reguliere kinderopvang)..
Echt een beroep vind ik het niet eigenlijk hoor ;) Het is vooral tijdelijk, vanwege toen kleine niet-schoolgaande kinderen (en sinds kort een baby). In ons geval is het praktischer en goedkoper.
Met de huidige ontwikkelingen lijkt het overigens geen uitstervend beroep meer te zijn.
pi_103914306
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 23:05 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

*** Of hou je zo van je kinderen dat je zoveel mogelijk met ze samen wil zijn en verder nog manlief geheel ontlasten zodat hij zich volledig kan wijden aan het verdienen van het gehele familie inkomen met evt. een werkweek van tussen de 60 en 70 uur.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_103914415
Ja,dat ja :D
pi_103914829
Uitstekend, zouden meer partners moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')