Oké, ik kom van de RSM Erasmus University. Ook wel redelijk top of the bill in Europa. Mijn probleem is dat ik dus niet via een branch in Nederland wil starten (wat m.i. wat gemakkelijker is), maar dat ik gelijk wil starten in de UK. (heb er al een jaar gewoond)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 11:42 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Of je moet 'top of the class' afgestudeerd zijn bij Oxford of Cambridge, maar hier nemen we zelfs bijna alleen maar afgestudeerden aan van de Sorbonne University in Parijs....
Ik wordt er nog niet echt rijk van (maar ooit haal ik die finale tafel wel, da's de hoop) en mijn moeder krijgt nog eens een hartaanval, en dat vind ik ook niet zo leuk , dus ik doe wel vrijwilligerswerk erbij (ook voor mijn eigen zelfrespect)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 08:27 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik ben een natural blowup met poker (hoewel dat minder wordt). Maar ik heb wel waardering voor je carrière move.
Bij poker vermijd je juist (onnodige) risico'squote:Hou je van uitdagingen en durf je risico's te nemen?
Als intern kan je wel bij een boutique binnenkomen. De grotere firms trekken alleen naar wat target schools en selecteren gewoon iedereen met hoge cijfers en die een keer de FT of WSJ open heeft gehad. Wat wil je btw? IB, trading, etc?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:15 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze me bij een boutique wel zien zitten, heb nog geen ervaring, alleen mijn bul. Bij een grote partij heb je toch vaak een gedegen trainingstraject. (plus sponsorship CFA e.d.)
Maar weer even ontopic![]()
Ik zat wel op een target school en heb goede cijfers, maar het is toch nog rete lastig. Ik zit zelf meer te denken aan iets M&A-achtigs of risk management.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:07 schreef geenID het volgende:
[..]
Als intern kan je wel bij een boutique binnenkomen. De grotere firms trekken alleen naar wat target schools en selecteren gewoon iedereen met hoge cijfers en die een keer de FT of WSJ open heeft gehad. Wat wil je btw? IB, trading, etc?
Belangrijk is dat je buiten de collegebanken affiniteit met finance kan laten zien, en voor die internships moet je gewoon mailen naar die boutiques en mm firms. Die internships staan niet op efinancialcareers.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:59 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik zat wel op een target school en heb goede cijfers, maar het is toch nog rete lastig. Ik zit zelf meer te denken aan iets M&A-achtigs of risk management.
Waar kan ik trouwens internships voor boutiques vinden dan? Ik kijk wel elke dag op efinancial.
Je beeld is wel een beetje negatief, zonder academische achtergrond kom je al niet aan een internship bij een van de betere firma's. En van die groep is het ook maar een klein percentage.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:40 schreef Lifesaver48 het volgende:
Ik heb ooit ET in Delft gestudeerd, cum laude afgestudeerd zelfs. Maar ik heb daarna besloten dat het "corporate" wereldje totaal niks voor mij was (teveel blabla, omhooggevallen (V)MBO-volk met praatjes dat er de dienst uitmaakt). De huidige "kredietcrisis" kwam voor mij dan ook totaal niet als een verrassing: dat krijg je ervan als je de lakens uit laat delen door volslagen idioten, met een economisch inzicht dat niet verder rijkt dan 3 maanden vooruit en de eigen bankrekening.
...
Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:46 schreef geenID het volgende:
[..]
Je beeld is wel een beetje negatief, zonder academische achtergrond kom je al niet aan een internship bij een van de betere firma's. En van die groep is het ook maar een klein percentage.
Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.
En hoe werkt die hedendaagse wereld volgens jou dan? Ga nou eerst zelf maar eens werken, dan praten we verder.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.
Mwah ik begrijp wel wat ie bedoelt; Als je in deze wereld geen zin hebt in redelijk nutteloze chitchat, netwerken en met mensen omgaan dan heb je niet echt een carriere in het bedrijfsleven. Dat is wel een beetje zo. Ik kan me wel voorstellen dat je dan ervoor kiest een baan onder je niveau te doen, en je min of meer buiten de samenleving stelt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Voor een academic heb je wel een heel verknipt beeld van de wereld en volgens mij heb je ook niet echt een idee hoe de hedendaagse wereld werkt.
Zoals de wereld werkt is niet fout, dat is hoe het werkt. Jij doet alsof het fout is. Je hebt een andere mening, niet de wijsheid in pacht. En je bent fucking arrogant. Je weet niet alles.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:04 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
En hoe werkt die hedendaagse wereld volgens jou dan? Ga nou eerst zelf maar eens werken, dan praten we verder.
Als "(soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes" in het management kunnen komen lijkt me er wel meer fout. Wellicht is de concurrentie binnen bepaalde takken van de financiele wereld daar te moordend voor.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:52 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Mijn beeld is inderdaad nogal negatief. Ik werd -letterlijk- doodziek van de babbels van al die (soms net-afgestudeerde) economie- en bedrijfskundetypes in het management. Die lui hebben zo'n beetje elk laboratorium van niveau in Nederland om zeep geholpen en ik weiger me uit de naad te werken om de bonus van dergelijke minderwaardige schepsels te bekostigen. Een andere optie was geweest om zelf richting het management te gaan, maar dan zou ik me dag in dag uit tussen dit volk moeten begeven. Dan spring ik nog liever voor de trein.
Volgens mij weet hij preceis hoe het werkt en heeft hij gedaan wat voor hem het beste was.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:57 schreef Public_NME het volgende:
Volgens mij snap jij wel wat ik bedoel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:05 schreef Liewec het volgende:
[..]
Mwah ik begrijp wel wat ie bedoelt; Als je in deze wereld geen zin hebt in redelijk nutteloze chitchat, netwerken en met mensen omgaan dan heb je niet echt een carriere in het bedrijfsleven. Dat is wel een beetje zo. Ik kan me wel voorstellen dat je dan ervoor kiest een baan onder je niveau te doen, en je min of meer buiten de samenleving stelt.
Dat bittere-arrogante toontje 'ik weet hoe het zit en de rest zijn allemaal idioten' is natuurlijk wel jammer
Ik heb totaal geen problemen met je keuzes hoor, maar wel met die generaliserende statements van je. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt; misschien invloeden uit de pers?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:04 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Maar wellicht voel jij je wel helemaal thuis tussen het onethische graaivolk in het financiële wereldje. Mijn zegen heb je hoor. Alleen ik heb andere keuzes gemaakt, waar ik (tot nu toe) bijzonder gelukkig mee ben. Mag dat?
Bedankt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij weet hij preceis hoe het werkt en heeft hij gedaan wat voor hem het beste was.
Wanneer je een zware technische studie gedaan hebt en eigenlijk met je vak bezig wilt zijn dan zie je je economisch je carrierepad ophouden bij 1.5* modaal, heel misschien 2* modaal, terwijl je zoveel kunde hebt. Dan kijk je naar de rest van de wereld en zie je de controllers ,advocaten en andere omhoog gevallen pakken mensen bakken vol met geld voor achter elkaar aanlopen verdienen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:29 schreef Public_NME het volgende:
Ik heb totaal geen problemen met je keuzes hoor, maar wel met die generaliserende statements van je. Ik snap niet waar je dat vandaan haalt; misschien invloeden uit de pers?
De gemiddelde econoom weet volgens mij niet eens wat een "emacht" is. Econometristen zullen nog wel zover komen, mag ik tenminste hopen. Maar je zult toch in de natuur(wetenschappen) moeten kijken om met eigen ogen te zien wat het werkelijk impliceert.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:18 schreef Basp1 het volgende:
Verder weet iedere techneut dat emachten heel gevaarlijk zijn maar de gemiddelde econoom wilt dit niet erkennen, zelfs niet eens in een model verwerken.
Ik zou zeggen maak er een wikipedia pagina over, want daar kun je het niet opzoeken..... ik was eigenlijk wel benieuwdquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:47 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
De gemiddelde econoom weet volgens mij niet eens wat een "emacht" is. Econometristen zullen nog wel zover komen, mag ik tenminste hopen. Maar je zult toch in de natuur(wetenschappen) moeten kijken om met eigen ogen te zien wat het werkelijk impliceert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |