abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62521311

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je live met mede-FOK!kers alle wereldwijde beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuwtjes kunt discussiëren. Op De Beursvloer is een beetje slowchat best toegestaan. Heb je trouwens een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Super! Post 'm alsjeblieft in het Feedback-topic van AEX of stuur 'm naar italodancer -at- fok.nl. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg alsjeblieft helemaal onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!
Veel plezier op De Beursvloer

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
Beurs.nl - Delayed
De Financiële Telegraaf - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices
Yahoo - Streaming / Delayed (zie tijd)
US Markets - Real-time
ProFinance - Streaming indices
IG Index - Streaming FTSE 100 (spread betting)
RTS (Moskou)

Intraday DAX (Duitsland)

Intraday CAC-40 (Frankrijk)

Intraday BEL-20 (België)

Intraday FTSE-100 (Verenigd Koninkrijk)

Intraday RTS-index (Rusland)

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices
Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Intraday Nikkei (Japan)

Intraday Hang Seng (Hong Kong, China)

Intraday SSE Composite (Shanghai, China)

Intraday Bovespa (Brazilië)

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday Olieprijs

Intraday Goud en Zilver

Ask - Vraagprijs of laatprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt gevraagd -‘gelaten’- voor de verkoop van een bepaald effect.

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Bid - Biedprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt geboden voor de aankoop van een bepaald effect.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dagorder - Een gelimiteerde order die uitsluitend gedurende de dag van opgave kan worden uitgehandeld. Niet uitgevoerde orders vervallen automatisch bij het sluiten van de handel.

Delayed - Koersen worden vertraagd doorgegeven. Meestal is de vertraging 15 of 20 minuten.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Mandje - Pakket van verschillende aandelen die gezamenlijk worden verhandeld. Een mandje kan bijvoorbeeld het pakket aandelen zijn waaruit een index is samengesteld.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Het livetopic van het AEX-forum

[ Bericht 0% gewijzigd door ItaloDancer op 20-10-2008 20:52:23 ]
pi_62521489
ING +20%. Leuke stijging voor de mensen die vrijdag de gok hebben gewaagd .
pi_62521595
idd
pi_62521676
Zo, jij hebt je best gedaan op een OP
pi_62521749
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:31 schreef Bananenman het volgende:
Zo, jij hebt je best gedaan op een OP
ik wilde het net zeggen
namaste
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:45:24 #6
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62521941
Mijn turbo long op de AEX die ik vrijdag heb gekocht gaat goed vandaag!

In hoeverre trekken de Amerikaanse indices zich iets van de Europese aan? Dus zal Amerika vanmiddag groen openen omdat Europa nu goede resultaten laat zien, of staat dat niet in verband met elkaar?
  maandag 20 oktober 2008 @ 09:54:00 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62522161
Zeer fraaie OP
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62522165
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:45 schreef ijsblokjes het volgende:
Mijn turbo long op de AEX die ik vrijdag heb gekocht gaat goed vandaag!

In hoeverre trekken de Amerikaanse indices zich iets van de Europese aan? Dus zal Amerika vanmiddag groen openen omdat Europa nu goede resultaten laat zien, of staat dat niet in verband met elkaar?
Meestal lijkt 't Europa te zijn dat op Amerika reageert...
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:00:19 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_62522214
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
ING +20%. Leuke stijging voor de mensen die vrijdag de gok hebben gewaagd .
Da's goed nieuws, ook voor Bos
pi_62522338
Mooie OP .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62522342
Haha, En ik maar gisteravond denken dat ING zou worden afgestraft als fortis.
pi_62522519
Goed werk italo dancer met deze afsplitsing

En ieder handelaar een goede week gewenst. Kijken of de euforie langer dan 1 dag kan aanhouden.
pi_62522619
Terugvind aandeel
pi_62522626
respect voor de OP, ik begrijp dat het BB&B nu weer enkel en alleen voor macroeconomisch nieuws is?
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:24:10 #16
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_62522669
Optie op terugvinden
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:25:24 #17
77130 star_gazer
pi_62522691
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 09:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Meestal lijkt 't Europa te zijn dat op Amerika reageert...
In dit geval zou ING ook in de US wel eens een boost aan de financials kunnen geven.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_62522710
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:21 schreef MoltiSanti het volgende:
respect voor de OP, ik begrijp dat het BB&B nu weer enkel en alleen voor macroeconomisch nieuws is?
Nieuws, analyse, opinie, discussie.
Groot nieuws gewoon in een eigen topic uiteraard!

Maar geen AEX-standen of persoonlijke (aandelen)posities meer dat kan wél hier.
pi_62522725
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:26 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Nieuws, analyse, opinie, discussie.
Groot nieuws gewoon in een eigen topic uiteraard!

Maar geen AEX-standen of persoonlijke (aandelen)posities meer dat kan wél hier.
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:35:01 #20
77130 star_gazer
pi_62522910
Wie durft er een sluiting te gokken? Wordt het weer een dolle maandag? Ik verwacht dat 'we' de winst ditmaal wel vast kunnen houden tot de sluiting van de beurs. Het plan voor ING is solide en zal dat wel blijven ook.
-
pi_62522930
We gaan lekker trouwens. Europese beurzen 1 tot 2 procent hoger, Amsterdam 4%, vooral dankzij ING natuurlijk maar ook Royal Dutch (+5%)
pi_62522957
De russen zijn ook aardig geschrokken

[ Bericht 86% gewijzigd door henkway op 20-10-2008 10:45:44 ]
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:41:16 #23
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62523067
Puik topique!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:41:21 #24
77130 star_gazer
pi_62523069
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:37 schreef henkway het volgende:

[..]

ING is stabiel en blijft dat ook, ING is de hoofdslagader van Nederland
ING al op 9 euro. Misschien wordt de 10 euro van donderdag nog bereikt?
-
pi_62523108
De afgelopen week hebben we al het belangrijke macro-economische nieuws al gehad (en dat was slecht), dus wat betreft wordt dit een rustig weekje. Maar deze week publiceren veel Amerikaanse bedrijven hun derdekwartaalcijfers, maar veel belangrijker: hun vooruitzichten voor 2009. Vwb de AEX komen KPN en Ahold met cijfers (de meesten komen daar pas volgende week mee).
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:44:07 #26
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62523117
TVP.
  maandag 20 oktober 2008 @ 10:47:39 #27
77130 star_gazer
pi_62523181
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 10:37 schreef henkway het volgende:
De russen zijn ook aardig geschrokken

[ afbeelding ]
Rusland heeft het probleem dat men ook nog eens afhankelijk is van de olie/gasprijzen. Het hele gezeik wordt daar dus dubbelop 'gevierd'.
-
pi_62523762
ING is redelijk constant vandaag:

pi_62523908
(deze post heb ik ook in het aandelen topic in wgr geplaatst, weet niet zeker in welk topic het het best past)

Kan iemand mij als onervaren belegger wat advies geven?

Ik wil graag als lange termijn investering zo'n 15k investeren in (een) indextracker(s).
Ik kan al beleggen via internet via de Rabobank, maar ik snap niet helemaal welke fondsen ik dan het beste kan selecteren?

Ik lees wel eens wat over Ishare trackers. Maar ik als noob vraag me dan af of zoiets wel veilig is, wat gebeurt er als dat failliet gaat?

k zit te denken aan trackers voor eurostoxx50, DowJones+S&P en een beetje aex voor erbij.

Dus als jullie advies voor me hebben qua broker en/of indexfunds hoor ik het graag.
pi_62524184
Die Ishares dingen zijn prima. Let er wel op dat niet overal erg actief in gehandeld wordt. Maar de trackers die jij noemt kun je zo kopen. Wat Ishares doet is zelf beleggen in de onderliggende bedrijven. Meestal niet 100% maar ze zullen geen gekke risico's nemen waardoor ze de index niet meer kunnen volgen. Voordeel is dat je zo gespreid kunt beleggen zonder veel transactiekosten kwijt te zijn. Via welke bank je het trackertje koopt maakt niet zoveel uit. Als je van plan bent om vaak te gaan kopen en verkopen dan moet je op de transactiekosten gaan letten. Misschien kan je dan beter baar Binck of zo gaan maar ik ken de tarieven van jouw bank niet.
pi_62524747
ING gaat wel hard zeg, wederom de spreekwoordelijke bodem weer eens gemist.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:59:23 #32
77130 star_gazer
pi_62524894
ING is vrij stabiel. Lijkt me een mooi moment om alsnog in te stappen, want 9 euro is m.i. een koopje.
-
  Redactie Frontpage maandag 20 oktober 2008 @ 11:59:42 #33
145738 superworm
is erbij
pi_62524904
quote:
Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen TVP voor de toekomst
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_62524964
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:59 schreef star_gazer het volgende:
ING is vrij stabiel. Lijkt me een mooi moment om alsnog in te stappen, want 9 euro is m.i. een koopje.
Ik wacht nog een paar weken af. Misschien nog wat daghandel tussendoor.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62525789
Bedankt FlatEric,

Ik heb alvast wat Ishares MSCI Europe aangeschaft.
pi_62526431
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:59 schreef superworm het volgende:

[..]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen TVP voor de toekomst
.
pi_62527147
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 12:38 schreef wmihnm het volgende:
Ik heb alvast wat Ishares MSCI Europe aangeschaft.
Leuk! Als het geld is wat je kan missen heb je er zeker lol van en op de lange termijn misschien nog wat winst ook. Ik heb zelf de neiging toch naar de dagkoers te kijken. SNS is een van de grotere dalers vandaag. Die heb ik afgelopen donderdag gekocht.
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:51:07 #38
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62527459
Wat denken jullie dat de Dow Jones vandaag gaat doen?

Ik zit te denken over een turbo long erop, maar weet niet zeker of ik een belangrijke negatieve invloed op de koers over het hoofd zie.
(graag een 2nd opinion dus )
pi_62528108
Ik denk ook dat ie licht in de plus gaat kabbelen maar ik zou zelf er geen turbo op zetten. In de VS wordt er op dit moment in mijn ogen zo overdreven op negatief nieuws gereageerd. Je zou denken dat een naderende recessie al in de koersen verwerkt is. Maar als ze bij de McDonalds om de hoek van Wallstreet even slecht in het wisselgeld zitten dan flikkert bij wijze van spreken de Dow Jones 5 % omlaag. Maar trek je vooral niks van mij aan, zoveel weet ik er niet van.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:20:14 #40
77130 star_gazer
pi_62528139
Wat gaat ING doen als de Dow opent? Er zullen daar toch ook wel wat koop-orders uitstaan denk ik zo.
-
pi_62528268
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef ijsblokjes het volgende:

Ik zit te denken over een turbo long erop, maar weet niet zeker of ik een belangrijke negatieve invloed op de koers over het hoofd zie.
(graag een 2nd opinion dus )
De Dow zal wel gematigd positief openen, gok ik zo.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:25:27 #42
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62528287
Ik ga er nog even over denken.
Weet iemand trouwens hoe het met de transactie kosten zit als ik een turbo dow jones koop?
Ik koop het bij de ABN(turbo van abn neem ik) en dus zou die gewoon NL tarief moeten zijn. Maar omdat ABN voor mij moet beleggen in het buitenland is zou het weer duurder zijn lijkt mij.
Kan iemand mij daar duidelijkheid in geven?
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:39:01 #43
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62528647
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef ijsblokjes het volgende:
Er is om 17u een meeting van Bernanke met een House-panel over de economische toekomst; negatief nieuws zou de koersen kunnen drukken.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_62528762
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:19 schreef wmihnm het volgende:

Ik lees wel eens wat over Ishare trackers. Maar ik als noob vraag me dan af of zoiets wel veilig is, wat gebeurt er als dat failliet gaat?
http://nl.ishares.com/exi(...)Farticle_nl_news.pdf

ohne gewahr natuurlijk.
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:39:42 #46
77130 star_gazer
pi_62530249
De Dow staat op +0.83%

beetje karig. Had meer verwacht.
-
  maandag 20 oktober 2008 @ 15:59:54 #47
77130 star_gazer
pi_62530752
Vanwaar deze rally ineens Is dat de Dow?
-
pi_62530799
hij gaat al iets omhoog, +2,66% nu
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:04:31 #49
77130 star_gazer
pi_62530890
De AEX loopt lekker mee. Al op +6% Mijn turbo's gaan lekker
-
pi_62530953
Kan ik ook de Marokkaanse beurs hier ook meekijken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:08:22 #51
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_62530976
Wat is het verschil tussen dit en de Bulls, Bears & Bucks reeks?
pi_62530980
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:01 schreef CaMeRooN het volgende:
hij gaat al iets omhoog, +2,66% nu
Bernancke support second stimulus plan. Ze trekken echt alles uit de kast. Kijken wat de lange rente doet. Best eng. Lijkt alsof ze echt in jaren '30 modus zijn. Zou liever wat rust zien.
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:09:26 #53
77130 star_gazer
pi_62531001
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:07 schreef Meki het volgende:

Alstu
-
  maandag 20 oktober 2008 @ 16:10:40 #54
77130 star_gazer
pi_62531031
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Bernancke support second stimulus plan. Ze trekken echt alles uit de kast. Kijken wat de lange rente doet. Best eng. Lijkt alsof ze echt in jaren '30 modus zijn. Zou liever wat rust zien.
Het is nu eenmaal speculantenweer
-
pi_62531043
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:08 schreef Wheelgunner het volgende:
Wat is het verschil tussen dit en de Bulls, Bears & Bucks reeks?
Volgens mij is dit topic echt bedoeld als slowchat over de beurs e.d. en is BB&B meer voor het echte (macro)economische nieuws.
pi_62531044
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:09 schreef star_gazer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alstu
pi_62531161
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:09 schreef star_gazer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Alstu
pi_62531446
Bij Binck plaatsen ze berichtjes van de Dow Jones nieuwsdienst, ik weet niet waar die berichtjes nog meer geplaatst worden. Maar goed, er wordt een professional aangehaald die verwacht dat de AEX vrijdag richting 220 gaat. Ik heb zelf dat gevoel niet. Het is gebaseerd op patronen van vorige crises en daar geloof ik sowieso niet in.
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:09:18 #59
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62532629
Ik heb dat nieuws ook gelezen(in Alex advanced plus software kan je het ook bekijken), lijkt mij inderdaad ook wat overdreven. Des al niet te min denk ik wel dat de AEX binnenkort weer een toer naar beneden gaat maken, dus ik houd short gaan op de aex in het oog:)
pi_62533251
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 16:07 schreef Meki het volgende:
Rot toch op meki, ook al ben je trots op je land en zal het vast een mooi en vriendelijk land zijn, maar face it: op economisch gebied stelt marokko geen fuck voor.
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:36:58 #61
77130 star_gazer
pi_62533304
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:34 schreef CantBuyMeLuv het volgende:

[..]

Rot toch op meki, ook al ben je trots op je land en zal het vast een mooi en vriendelijk land zijn, maar face it: op economisch gebied stelt marokko geen fuck voor.
Daar zijn ze wel vriendelijk ja. Zet je aan het denken; als we die geiten nou allemaal terug naar het Rif brengen, worden ze dan ook aardig?
-
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:39:24 #62
77130 star_gazer
pi_62533361
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:09 schreef ijsblokjes het volgende:
Ik heb dat nieuws ook gelezen(in Alex advanced plus software kan je het ook bekijken), lijkt mij inderdaad ook wat overdreven. Des al niet te min denk ik wel dat de AEX binnenkort weer een toer naar beneden gaat maken, dus ik houd short gaan op de aex in het oog:)
Winsten zijn deze dagen zéér vluchtig. Ik heb m'n long turbo's op de AEX dan ook lekker de deur uit gedaan na vandaag. Eest maar eens kijken wat de Dow doet.
-
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:43:56 #63
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_62533452
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:34 schreef CantBuyMeLuv het volgende:

[..]

Ehh, Marokko bezit een groot deel van de fosfaat-reserves in de wereld.. economisch belangrijk spul.
quote:
The strongest point of Moroccan industry is phosphate mining near Khouribga and in Western Sahara. Morocco controls approximately two thirds of the world's phosphate reserves, placing it in a higher league than its major competitors, the People's Republic of China, Russia, and the United States. Although it employs only 2% of the population, phosphate mining is responsible for half of the nation's income.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 20 oktober 2008 @ 17:52:44 #64
77130 star_gazer
pi_62533635
quote:
(Correctie van eerder gepubliceerd bericht 'AFM onderzoekt ING-handel vrijdag, mogelijk marktmisbruik', om aan te geven dat de AFM niet kijkt naar mogelijk marktmisbruik door ING, maar naar mogelijk marktmisbruik door marktpartijen die vrijdag in ING hebben gehandeld.)

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Autoriteit Financiele Markten (AFM) onderwerpt de handel in het aandeel van ING Groep nv van afgelopen vrijdag aan een nauwkeurig onderzoek en kijkt ook naar mogelijk marktmisbruik door handelende partijen. De koers daalde die dag met 27%, door ongerustheid in de markt dat ING aandelen zou moeten uitgeven of zijn dividend schrappen om de kapitaalpositie te versterken.

"Ik kan zeggen is dat we de aandelenhandel in ING van vrijdag nauwkeurig onderzoeken. We onderzoeken ook of sprake is van marktmisbruik", zei AFM-woordvoerder Imre de Roo maandag tegen Dow Jones Nieuwsdienst.

De Roo wilde verder geen details verstrekken over het onderzoek.

Vlak voor het sluiten van de markt vrijdag maakte ING bekend dat voor het derde kwartaal een nettoverlies van EUR500 miljoen wordt verwacht, als gevolg van afwaarderingen in verband met de toenemende marktturbulentie.

De Nederlandse vereniging van aandeelhouders VEB deed eerder maandag een oproep aan de AFM om de communicatie door ING van afgelopen vrijdag te onderzoeken, voorafgaand aan het nieuws op zondag over een kapitaalsinjectie van EUR10 miljard aan overheidsgeld.

Het aandeel ING noteert vrijdag rond 17.00 uur 26% hoger op EUR9,24, terwijl de AEX met 6% stijgt.
Eurobench

Was te verwachten. Die daling zo vlak voor het bekend maken van het nieuws was toch wel érg verdacht...
-
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:06:40 #65
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62533958
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 17:52 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Was te verwachten. Die daling zo vlak voor het bekend maken van het nieuws was toch wel érg verdacht...
Ja dat was ook wel duidelijk, ING werd gigantisch gecounterd door de markt...
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:21:10 #66
77130 star_gazer
pi_62534262
Ben benieuwd wat de AEX morgen doet. +6.8% loopt natuurlijk gigantisch uit het lood met het gemiddelde Europese beeld. Morgen een lichte daling wellicht?
-
  maandag 20 oktober 2008 @ 18:26:34 #67
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_62534387
quote:
Ben benieuwd wat de AEX morgen doet. +6.8% loopt natuurlijk gigantisch uit het lood met het gemiddelde Europese beeld. Morgen een lichte daling wellicht?
Nah, vorige week stegen we minder hard / daalden we in vergelijking tot de rest van Europa, dus denk dat het wel meevalt.
pi_62535609
Inderdaad, even een inhaalslagje... maar het is maar een heel klein slagje want vanaf deze lage niveaus zijn een paar punten al snel een hoog percentage natuurlijk

Ook zo slecht op BNR vanmiddag:
ING was vrijdag met 27% gezakt, vandaag met 29% gestegen, dus dat verlies is weer helemaal goed gemaakt.
NEE!! Pak er een basisschoolwiskundeboek bij
pi_62535666
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 15:13 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
Erg leuk trouwens deze
  maandag 20 oktober 2008 @ 19:29:50 #70
77130 star_gazer
pi_62535955
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Inderdaad, even een inhaalslagje... maar het is maar een heel klein slagje want vanaf deze lage niveaus zijn een paar punten al snel een hoog percentage natuurlijk

ING was vrijdag met 27% gezakt, vandaag met 29% gestegen, dus dat verlies is weer helemaal goed gemaakt.
mensen denken dat je procenten kunt optellen en aftrekken ofzo
-
pi_62536095
Ik heb onderschat hoeveel mensen met achterlijke borrelpraat komen aanzetten op momenten als dit, waarin de economie een hot item is.

Ik krijg er hoofdpijn van.
pi_62536111
nice topic! en een erg nette OP met duidelijke begrippen erbij super tevens tvp :p
pi_62539432
Wall Street gaat lekker 3 procent erbij.
pi_62540179
Hé een topic waar de portefeuille mag komen staan, gooien we er zo even op.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62540197
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Wall Street gaat lekker 3 procent erbij.
.

Eindsprint is weer ingezet:

ING is wat teruggevallen, maar staat nog steeds dik 20 procent in de plus:

maandag 20 oktober 2008 @ 22:00:04 #76
77130 star_gazer
pi_62540465
Hmmm... Er is alom twijfel of de AEX het niveau kan vasthouden, maar als we op deze manier doorgaan geloof ik er wel in
-
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:01:00 #77
77130 star_gazer
pi_62540498
De EURUSD is trouwens 1.33
-
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:04:42 #78
77130 star_gazer
pi_62540612
Goed, wat zijn de stocks to watch voor morgen? Zelf denk ik aan (zoals gewoonlijk de laatste weken) de financials, maar ook Shell. Vandaag steeg Shell vrij heftig (6%), maar ik vraag me af of de lage olieprijs hun geen parten gaat spelen vroeger of later.

Gokje voor morgen: -1% tot +2%. ING consolideert wat, AEGON krijgt klappen vanwege de "niks aan de hand"-houding, Fortis pakt wat winst en de rest blijft redelijk neutraal.

[ Bericht 8% gewijzigd door star_gazer op 20-10-2008 22:15:41 ]
-
pi_62540899
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:01 schreef star_gazer het volgende:
De EURUSD is trouwens 1.33
Hm, jammer . Die 1,55 was zo gek nog niet (om in de USA te shoppen, that is).
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:14:27 #80
77130 star_gazer
pi_62540956
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hm, jammer . Die 1,55 was zo gek nog niet (om in de USA te shoppen, that is).
Aangezien ik een aantal goedlopende sites heb met google adsense, kan mijn geluk niet meer op
-
pi_62541010
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:14 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Aangezien ik een aantal goedlopende sites heb met google adsense, kan mijn geluk niet meer op
.
Da's dan nu wel een voordeel ja .
pi_62541114
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 21:51 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

.

Eindsprint is weer ingezet:
Nogal, +4,7% dat wordt weer feest morgen. Goed want dan dienen zich wellicht wat shortkansen aan. Nog niet op dit soort niveaus denk ik trouwens
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:36:49 #83
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_62541697
Het krijgt er alle schijn van hetzelfde weekje te worden als het vorige..
  maandag 20 oktober 2008 @ 23:19:58 #84
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62542850
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 22:19 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Nogal, +4,7% dat wordt weer feest morgen. Goed want dan dienen zich wellicht wat shortkansen aan. Nog niet op dit soort niveaus denk ik trouwens
Ik heb wat orders voor turbo's long ingezet, even kijken of ze doorlopen aangezien ik er een redelijk strakke limiet op heb gezet...
pi_62543041
Nog even en DJ gaat weer terug naar de 10000, ik baal nog dat ik toen ik wilde instappen nog niet kon kopen, want dat moment is tot dusver de bodem...

Kan haast niet geloven dat de beurzen niet meer verder onderuit gaan, ik heb de laatste tijd meer slecht financieel nieuws gelezen dan in de weken ervoor.
pi_62543110
Ze hebben al een behoorlijk voorschot genomen natuurlijk, vooral Europa. Nu tijd voor een klein beetje herstel.
Maar het recessienieuws gaat de koersen nog wel drukken, alleen gaat het dan niet meer zo hard als eerder deze maand, vermoed ik...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 oktober 2008 @ 23:32:59 #87
862 Arcee
Look closer
pi_62543202
Mooie plussen vandaag voor de AEX en Dow Jones.

Eens kijken of dat zich voortzet deze week.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 oktober 2008 @ 23:36:03 #88
862 Arcee
Look closer
pi_62543275
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 19:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Treurig idd.:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 02:42:56 #89
77130 star_gazer
pi_62545645
Twee sadistische blogs met veel leuke foto's:

Sad guys on trading floors
Brokers with hands on their faces
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 02:44:05 #90
77130 star_gazer
pi_62545650
Om nog even door te gaan op Meki's request:

-
pi_62545854
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 02:44 schreef star_gazer het volgende:
Om nog even door te gaan op Meki's request:

[ afbeelding ]
Moest lachen
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 07:19:00 #92
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62546100
Kijk, hier zijn de grafieken gebleven
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_62546915
Zo, de dag is weer groen begonnen.
pi_62546984
quote:
Openingskoers 275,32
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:23:42 #95
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62547230
Wat denken jullie dat de AEX vandaag gaat doen?
Ik denk -1%; ik heb het idee dat we deze week nog wel weer een stuk(je) naar beneden gaan.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:29:16 #96
77130 star_gazer
pi_62547327
AEGON op +5%
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:31:58 #97
77130 star_gazer
pi_62547379
De positieve opening is hard aan het verdampen overigens
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:34:38 #98
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_62547426
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 09:23 schreef ijsblokjes het volgende:
Wat denken jullie dat de AEX vandaag gaat doen?
Ik denk -1%; ik heb het idee dat we deze week nog wel weer een stuk(je) naar beneden gaan.
Denk ik ook. Ik vermoed dezelfde week als het vorige en met een bodem rond de 220. Daarna licht herstel tot 300 tot het einde van het jaar om in januari onder de 200 te duiken.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:37:38 #99
77130 star_gazer
pi_62547483
Die bodem van 220 roept iedereen over, maar die gaan we deze week echt niet halen. Er is een val van zo'n 50 punten (~20% t.o.v het huidige niveau) voor nodig. En waarom onder de 200 volgend jaar?
-
pi_62547514
Getalletjes roepen is ook makkelijk, het vertrouwen is aardig terug en ik denk niet dat we deze week opeens omlaag vliegen. Wat de beurs gaat doen als de gevolgen in de cijfers verwerkt worden is een 2e vraag .
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:49:22 #101
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_62547696
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 09:37 schreef star_gazer het volgende:
Die bodem van 220 roept iedereen over, maar die gaan we deze week echt niet halen. Er is een val van zo'n 50 punten (~20% t.o.v het huidige niveau) voor nodig. En waarom onder de 200 volgend jaar?
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 09:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Getalletjes roepen is ook makkelijk, het vertrouwen is aardig terug en ik denk niet dat we deze week opeens omlaag vliegen. Wat de beurs gaat doen als de gevolgen in de cijfers verwerkt worden is een 2e vraag .
daarom onder de 200 vlg jaar. Als de gevolgen in de nieuwe kwartaalcijfers verwerkt zijn.
Wellicht valt het mee maar ik zie uit deze stofwolk geen AEX ver boven de 300 uittorenen voor het einde van dit jaar.

die 220 basseer ik op vorige week. Wil daar alleen maar mee zeggen dat ik toch nog een daling verwacht.. en dat basseer ik dan weer op een bult analisten idd. Hopelijk zit ik er naast
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:54:26 #102
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62547807
En langzaam... zeer langzaam weer naar beneden..
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:57:31 #103
77130 star_gazer
pi_62547858
Ja het is een slakkengangetje. Ik ben blij dat ik niets gekocht heb, ik vertrouw er geen snars van.
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:56:16 #104
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62549076
Blij dat mijn turbo's niet doorgelopen zijn i.v.m. met een limiet order. Heb ze er nu maar even uitgehaald...:')
pi_62550852
We zitten weer een beetje in de lift!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:35:59 #106
77130 star_gazer
pi_62552963
Zijn de speeders van CITI en Commerzbank ook genoteerd op de AEX?
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:45:04 #107
77130 star_gazer
pi_62553248
ING in de min?
-
pi_62553498
Jep, bijna procentje eraf.....
DE ONTEMBARE LEEUWEN
WOPWOPWOP
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:02:03 #109
77130 star_gazer
pi_62553778
We zouden zomaar kunnen gaan knallen na opening van de Dow.

Bernanke Breathes Life Into Another Stimulus Bill
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:04:37 #110
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62553854
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:35 schreef star_gazer het volgende:
Zijn de speeders van CITI en Commerzbank ook genoteerd op de AEX?
Ze hebben speeders op AEX producten ja.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:06:34 #111
77130 star_gazer
pi_62553896
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:04 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ze hebben speeders op AEX producten ja.
Maar zijn de speeders zelf genoteerd aan de AEX? In andere woorden, zijn ze verhandelbaar als de AEX open is?
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:14:41 #112
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62554138
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:06 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Maar zijn de speeders zelf genoteerd aan de AEX? In andere woorden, zijn ze verhandelbaar als de AEX open is?
Diegene die gebaseerd zijn op onderliggende AEX producten wel ja.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:31:44 #113
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62554611
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 13:45 schreef star_gazer het volgende:
ING in de min?
Wat mensen die gegokt hebben op snelle stijging na het weekend zijn wat winst aan het pakken?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:33:29 #114
77130 star_gazer
pi_62554659
Wat verwachten jullie van de dow? Gezien het nieuws en de stemming denk ik dat dat wel goed gaat komen. Ik denk AEX +3% vandaag
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:44:00 #115
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62554926
Wat ik me overigens zat af te vragen, en volgens mij is dit wel een geschikt topic voor mijn vraag:

Vrijdag waren er geruchten over ING. Ze zouden mogelijk geld gaan ophalen bij de staat, zoals nu duidelijk is hebben ze dat dus ook gedaan. De koers schoot aardig omlaag na de geruchten. De afgelopen dagen werd uit verklaringen van Aegon en SNS REAAL afgeleid dat ook zij mogelijk bij de staat gaan aankloppen. Bij SNS REAAL bijvoorbeeld blijft de TIER-1 ratio ook achter op de markt (zo'n 8% zou de ratio nu zijn).

Vandaag zijn bij Aegon en SNS REAAL wel aardige stijgingen (ruim 2,5%) te zien. Waarom reageert de markt hier zo anders op? Is het risico van deze financials kleiner? ING heeft natuurlijk nog een flinke ALT-A portefeuille. Speelt het risico van verwatering van de aandelen hier minder?

Natuurlijk was er bij ING wat meer aan de hand, maar aangezien dat pas een half uur voor sluiting van de beurs naar buiten kwam, heb ik dat maar buiten beschouwing gelaten, ook al zijn er geruchten van handel met voorkennis.

Zomaar iets dat ik me, als aardige leek op gebied van beleggen, zat af te vragen.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:49:53 #116
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_62555077
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat ik me overigens zat af te vragen, en volgens mij is dit wel een geschikt topic voor mijn vraag:

Vrijdag waren er geruchten over ING. Ze zouden mogelijk geld gaan ophalen bij de staat, zoals nu duidelijk is hebben ze dat dus ook gedaan. De koers schoot aardig omlaag na de geruchten. De afgelopen dagen werd uit verklaringen van Aegon en SNS REAAL afgeleid dat ook zij mogelijk bij de staat gaan aankloppen. Bij SNS REAAL bijvoorbeeld blijft de TIER-1 ratio ook achter op de markt (zo'n 8% zou de ratio nu zijn).

Vandaag zijn bij Aegon en SNS REAAL wel aardige stijgingen (ruim 2,5%) te zien. Waarom reageert de markt hier zo anders op? Is het risico van deze financials kleiner? ING heeft natuurlijk nog een flinke ALT-A portefeuille. Speelt het risico van verwatering van de aandelen hier minder?

Natuurlijk was er bij ING wat meer aan de hand, maar aangezien dat pas een half uur voor sluiting van de beurs naar buiten kwam, heb ik dat maar buiten beschouwing gelaten, ook al zijn er geruchten van handel met voorkennis.

Zomaar iets dat ik me, als aardige leek op gebied van beleggen, zat af te vragen.
vlg mij was het bij ING onduidelijk wat er ging gebeuren en was er een grote kans dat het aandeel flink zou verwateren, als men al niet genationaliseerd zou worden. Nu ING het ijs heeft gebroken lijkt men meer vertrouwen te hebben in de oplossingen... zoiets?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:50:22 #117
77130 star_gazer
pi_62555085
ING was volgens mij voorkennis.
-
pi_62555142
Aegon en SNS zijn al enorm gedaald het afgelopen jaar, die kleine winstjes stellen niets voor (eerder verontrustend). Of bedoel je dat niet?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:54:57 #119
77130 star_gazer
pi_62555207
AEX kakt overigens aardig in. Vanwaar deze rode cijfers?
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:59:26 #120
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62555326
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Aegon en SNS zijn al enorm gedaald het afgelopen jaar, die kleine winstjes stellen niets voor (eerder verontrustend). Of bedoel je dat niet?
ING is het afgelopen jaar ook al flink gedaald. In januari volgens mij nog boven de 25 euro per aandeel, dat is 60% eraf voor de daling van vrijdag. SNS verloor in dezelfde tijd zo'n 65% volgens mij. Aegon ook zoiets. (cijfers geschat uit grafiekje van fd.nl trouwens).

Wat ik bedoel is dat de markt op de geruchten nu heel anders reageert dan vrijdag bij ING. Beiden hebben immers laten doorschemeren mogelijk ook een beroep op het fonds van de staat te doen. Blijkbaar vinden beleggers dat bij deze financials minder bezwaarlijk dan toen het bij ING dreigde te gebeuren.

Komt dat doordat zondag gebleken is dat de staat geld uitleent op vrij gunstige voorwaarden voor de aandeelhouders? Is er daarom, zoals hierboven gepost, nu inderdaad minder onduidelijkheid?

En de mogelijke voorkennis even buiten beschouwing gelaten (voor zover dat kan, maar zolang er geen duidelijkheid over is kun je het ook moeilijk wel meenemen).

Waarom vind je de kleine winsten van deze twee op dit moment verontrustend?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:07:36 #121
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62555533
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:54 schreef star_gazer het volgende:
De Walstraat gaat zo open pre-market cijfers staan nu op -1,7%
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:08:23 #122
77130 star_gazer
pi_62555556
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:07 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Waar heb je die pre-market cijfers vandaan?
-
pi_62555583
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 14:54 schreef star_gazer het volgende:
quote:
MARKET COMMENT: AEX zakt weg richting opening Wall Street
Dinsdag 21 Oktober 2008 15:02
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX speelt dinsdagmiddag de eerder opgebouwde winsten grotendeels kwijt en koerst rond het slot van maandag. Handelaar Rik Zwaneveld van AFS Brokers wijst op slechter dan verwachte kwartaalcijfers die in de Verenigde Staten bekend zijn gemaakt. Die drukken op de Amerikaanse futures en dat heeft zijn effect op de AEX, aldus de handelaar. Hij merkt daarbij op dat de markt zal moeten wennen aan tegenvallende kwartaalresultaten. 'Dat zullen we de komende weken vaker zien'. De AEX koerst omstreeks 14.45 uur nog 0,1% hoger op 269,65 punten. (BTZ)
hierdoor
namaste
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:15:40 #124
77130 star_gazer
pi_62555723
Jammer, het leek wel lekker te gaan vandaag.
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:22:49 #125
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62555879
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:07 schreef Public_NME het volgende:

[..]

-1.1% nu wel -1,7% (de grafiek van beursplaza klopt niet helemaal)
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:33:55 #126
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62556184
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:22 schreef Tokamak het volgende:

[..]

-1.1% nu wel -1,7% (de grafiek van beursplaza klopt niet helemaal)
Ik kijk op money.cnn.com >market>pre-market
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:41:42 #127
77130 star_gazer
pi_62556414
De dow stijgt rap. Nu nog maar -0.9%. Denk dat we nipt in de plus gaan eindigen vandaag.

Update: we zitten weer in de plus.
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:47:20 #128
77130 star_gazer
pi_62556549
Trouwens, hier nog een aanrader. De stocks 3 sidebar gadget voor windows vista. Houdt alles bij wat je bij wilt houden. Koersen worden gestreamed vanaf yahoo.
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:57:59 #129
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62556846
Om 15.06 (aex laagste punt ongeveer van vandaag) nog even wat turbo long AEX ingekocht, jammer dat de Dow niet echt lekker doordrukt richting de plus.
Ik hou ze nog even vast, en anders morgen ochtend er weer uit als de AEX positief opent.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:05:27 #130
77130 star_gazer
pi_62557067
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 15:57 schreef ijsblokjes het volgende:
Om 15.06 (aex laagste punt ongeveer van vandaag) nog even wat turbo long AEX ingekocht, jammer dat de Dow niet echt lekker doordrukt richting de plus.
Ik hou ze nog even vast, en anders morgen ochtend er weer uit als de AEX positief opent.
Ik heb ze iets te vroeg gekocht (TL250 voor 2.75). Maar de dow begeeft zich al richting positief terrein. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze morgen de deur uit kunnen
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:07:18 #131
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62557119
Ik heb de TL 241, daar is aardig veel handel in, en is net wat veiliger om wat langer dan 1 dag vast te houden
En idd, de dow(en nasdaq) gaan richting de plus.

Edit:
AEX gaat recht omhoog
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:08:29 #132
77130 star_gazer
pi_62557151
Ik ging voor intraday, maar zal 'm toch waarschijnlijk morgen pas van de hand doen.
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:09:04 #133
77130 star_gazer
pi_62557172
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:07 schreef ijsblokjes het volgende:
Edit:
AEX gaat recht omhoog
En weer omlaag
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:10:58 #134
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62557236
Bij mij blijft die omhoog gaan hoor
273 bijna.

Binnenkort maar een keer met wat grotere bedragen beginnen, koop en verkoop nu de hele tijd voor rond de 500(voor een scholier nog wel aardig veel ), maar ga wat extra geld van me spaarrekening naar Alex doen. Bevalt me wel!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:12:27 #135
77130 star_gazer
pi_62557273
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:10 schreef ijsblokjes het volgende:
Bij mij blijft die omhoog gaan hoor
273 bijna.
Bron? Volgens yahoo staan we met 269.38 nipt in de min
-
pi_62557330
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:12 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Bron? Volgens yahoo staan we op 269.53
bugje blijkbaar

act 272 (+1%)
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:14:45 #137
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62557342
Alex Advanced Plus(software van alex, tientje per kwartaal tenzij je meer dan 10 transacties per kwartaal doet); is realtime streaming, dus nog wat sneller dan Yahoo. Echt super software(heb het nu een paar dagen)!
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:18:14 #138
77130 star_gazer
pi_62557430
Yahoo is toch echt live dacht ik zo. De tijd staat op 10:17am, ofwel nu Zal wel een bug zijn inderdaad, vreemd Maargoed, binnenkort ga ik naar Binck en neem ik de trader software, die is ook live.

Dow in plus trouwens
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:21:01 #139
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62557510
Yahoo is delayed, keek ik eerst ook altijd.
http://finance.yahoo.com/exchanges
Daar staat dat de AEX 15 min delay heeft. In werkelijkheid denk iets van 4 minuten ongeveer.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:23:08 #140
77130 star_gazer
pi_62557573
Aha, dank Dan maar naar eurobench, die lijkt actuelere
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:25:32 #141
77130 star_gazer
pi_62557647
Het handelsvolume op de TL250 neemt trouwens snel toe
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:27:17 #142
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62557684
Op iex.nl heb je volgensmij de meest live koers van de AEX, voor de DOW gebruik k google finance
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:28:40 #143
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62557721
Kost een niet uitgevoerde transactie eigenlijk ook geld?
Heb het idee van niet maar weet het niet zeker. Ik verander nogal is me limiet, maar als ik dan straks 100 euro aan transacties betaal is het moeilijk om nog winst te maken
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:30:19 #144
77130 star_gazer
pi_62557773
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:28 schreef ijsblokjes het volgende:
Heb het idee van niet maar weet het niet zeker. Ik verander nogal is me limiet, maar als ik dan straks 100 euro aan transacties betaal is het moeilijk om nog winst te maken
Mits de order niet gedeeltelijk is uitgevoerd, betaal je volgens mij geen kosten.
-
pi_62557783
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:21 schreef ijsblokjes het volgende:
Yahoo is delayed, keek ik eerst ook altijd.
http://finance.yahoo.com/exchanges
Daar staat dat de AEX 15 min delay heeft. In werkelijkheid denk iets van 4 minuten ongeveer.
Daat gaat om de fondsen denk ik.
De indices (muv DAX, FTSE en nog drie kleintjes) horen gewoon real-time te zijn. En dat zijn ze normaal gesproken ook.
pi_62557824
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:28 schreef ijsblokjes het volgende:
Uiteraard niet je betaalt alleen als je transactie wordt uitgevoerd. Mooi ook om wilde limit orders in te zetten als je een dag afwezig bent
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:33:52 #147
77130 star_gazer
pi_62557877
Er zijn ook twee AEX-en op yahoo: de ^AEX en de AEX.AS
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:33:57 #148
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62557883
Gelukkig

AEX gaat weer scherp naar beneden; 270.76
pi_62557942
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:33 schreef star_gazer het volgende:
Er zijn ook twee AEX-en op yahoo: de ^AEX en de AEX.AS
Mjah dat is niet het probleem Dit: http://finance.yahoo.com/intlindices?e=europe is normaalgesproken gewoon een goede pagina voor de actuele standen
pi_62558066
offtopic
Geil koppie heeft die Erin Burnett op CNBC trouwens.. .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:49:28 #151
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62558290
Twijfel geval:
Turbo AEX long vandaag nog weg doen met beetje winst, of er maar op hopen dat de AEX morgen positief opent... Lastig.
pi_62558317
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 16:40 schreef venomsnake het volgende:
offtopic
Geil koppie heeft die Erin Burnett op CNBC trouwens.. .
pi_62558409
quote:
!!
Ok, ik ben officieel verliefd..
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:53:10 #154
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_62558412
quote:

Het viel blijkbaar niet bij iedereen even goed.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:55:12 #155
77130 star_gazer
pi_62558463
En weer in de min

[ Bericht 56% gewijzigd door star_gazer op 21-10-2008 17:01:59 ]
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:14:45 #156
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62558975
VS doet het wat minder dan verwacht, als dat zo blijft opent de aex morgen negatief, dus misschien toch maar uit de turbo's stappen. Ik wacht nog even tot 17.28
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:23:14 #157
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62559185
Daar vallen we ; 268,15
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:26:31 #158
77130 star_gazer
pi_62559263
Ja, men dumpt nog even snel... Ik denk dat ik mijn turbo's even vasthoud, met de hoop op een klein herstel in de VS.
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:35:50 #159
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62559435
Hoppa, -0,02%
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:37:28 #160
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62559463
Van alle AEX turbo long 241 die er vandaag verhandeld zijn had ik de beste deal, dat is het lichtpuntje van vandaag voor mij
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:38:20 #161
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_62559483
Wat is er overigens met Wavin? Die maken de ene grote klapper na de ander?
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:42:58 #162
77130 star_gazer
pi_62560683
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 17:37 schreef ijsblokjes het volgende:
Van alle AEX turbo long 241 die er vandaag verhandeld zijn had ik de beste deal, dat is het lichtpuntje van vandaag voor mij
Ik ben met een stukprijs van 2,75 het schip in gegaan op de TL250. Morgen mijn verlies maar pakken, want de stoploss wordt misschien nog gehaald ook van de week
-
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:41:25 #163
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_62562094
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 18:42 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Ik ben met een stukprijs van 2,75 het schip in gegaan op de TL250. Morgen mijn verlies maar pakken, want de stoploss wordt misschien nog gehaald ook van de week
morgen al met een beetje pech
pi_62566401
Volgens mij hebben ze de weg omlaag weer gevonden
pi_62566838
Dat wordt morgen weer rood.

Kerkorian sells Ford at loss, could dump stake
Komt de sfeer ook niet ten goede....
pi_62566894
Apple kan elk moment met de Q3 cijfers komen.... Vandaag ook flink omlaag: http://finance.google.com/finance?q=NASDAQ:AAPL

-7%.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:09:42 #167
77130 star_gazer
pi_62567085
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 19:41 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

morgen al met een beetje pech
Ja, ik ben er dan ook als de kippen bij om de boel zsm in de verkoop te doen. Mits ik ze kwijtraak
-
pi_62569467
quote:
SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Apple Inc. on Tuesday reported a fiscal fourth-quarter profit of $1.14 billion, or $1.26 a share, on revenue of $7.9 billion, up from of $904 million, or $1.01 a share, on $6.22 billion in sales in the same period a year ago. Analysts surveyed by FactSet Research had forecast Apple to earn $1.10 a share on revenue of $8.02 billion. Apple said that when adjusting to eliminate the impact of subscription-based accounting related to certain products, it would have earned $2.44 billion on $11.68 billion in sales. For its first quarter, Apple estimates it will earn between $1.06 to $1.35 share on revenue in a range of $9 billion to $10 billion.
+4% after hours
pi_62570186
Kunnen we nog rellen verwachten?
pi_62570195
Apple nabeurs +9% inmiddels

denk niet dat het morgen bij opening een bloedbad wordt hoor, zeker niet

nah bedtijd, tot morgen
pi_62570455
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 23:17 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

+4% after hours
Prima cijfers dus .

Meer info in het officiële kwartaalbericht @ http://www.apple.com/pr/library/2008/10/21results.html
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:59:40 #172
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62570598
Ik vertrouw het ook even niet meer. Morgen toch maar AEX long de deur uit doen, desnoods met verlies...
pi_62570764
Hoe laat gaat Tokyo en Hong Kong open ?
pi_62570786
Grr, due to school praktijken ben ik gewoon al 1.5 dag niet me de beurs bezig, het zou verboden moeten zijn!
Overigens was volgens mij de verwachting over apple ook wel redelijk!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 00:31:46 #175
77130 star_gazer
pi_62571186
Die cijfers van apple zijn een welkome afwisseling... Misschien krijgt de tech-sector een schopje onder z'n kont.
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:52:31 #176
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62573511
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 00:31 schreef star_gazer het volgende:
Die cijfers van apple zijn een welkome afwisseling... Misschien krijgt de tech-sector een schopje onder z'n kont.
Hmmm als ik zo naar Azie kijk.. ben erg benieuwd.
pi_62573665
Rood
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:06:17 #179
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62573726
Turbo long aex verkocht, wel aardig verlies geleden... Ik vertrouw het even niet meer.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:08:24 #180
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62573765
quote:
Echt in een paar maanden tijd is de dollar 30 cent in waarde gestegen...
ben precies op tijd naar Mexico op vakantie geweest
pi_62574202
Sorry mensen, ben een beetje rood-moe, dus ik doe het rustig aan tot echt alles in elkaar flikkert.
pi_62574257
Alles in 't rood behalve KPN .
quote:
22-10-2008 08:47:47 KPN merkt economische neergang niet, koopt aandelen in
22-10-2008 08:35:00 MARKET TALK: KPN cijfers KW3 '08 in lijn verwachting - SG
22-10-2008 08:22:00 MARKET TALK: KPN cijfers KW3 beter dan verwacht - SNS
22-10-2008 08:11:00 KPN merkt economische neergang niet, koopt aandelen in
22-10-2008 06:30:00 PREVIEW: KPN boekt winststijging 2,5% in KW3 2008
pi_62574496
Mooi man, Jim Rogers nu bij CNBC.. Die presentatoren van CNBC kunnen niet met hem omgaan.
pi_62575207
Waarom is Azië zo gezakt??
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:38:42 #185
174150 slap
slappy happer
pi_62575905
Verschillende factoren, zoals ik het kan zien. Lijkt vooral een reactie op wat er gisteren op Wall Str gebeurde.
telegraaf/dft
pi_62577033
komt voornamelijk door de dure yen ten opzichte van de euro en de dollar. dit maakt de japanse producten duurder wat er voor zorgt dat de export van die producten daalt
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:32:50 #187
77130 star_gazer
pi_62577290
Jezus, de AEX is echt een achtbaan
-
pi_62577443
ik verwacht eigenlijk eerst weer een fixe daling, omdat we de vette stijging al weer een pagen geleden achter derug hebben. En ik verwacht niet dat we 'uitbreken op een nieuw niveau' omdat nog nog steeds niet in een opgaande trend zitten
pi_62577607
Ik heb ze gelukkig dinsdagmiddag net iets na het hoogste niveau eruit gedaan. Dus iets van mijn andere verliezen mee goed gemaakt.
Helaas ook goud short verkocht, die had ik beter vast kunnen houden.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:06 schreef ijsblokjes het volgende:
Turbo long aex verkocht, wel aardig verlies geleden... Ik vertrouw het even niet meer.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_62577733
ook weer een tikje door de 260 heen
namaste
pi_62577839
Het gaat weer hard inderdaad baal ik wel van, altijd als ik goed zit doe ik er niks mee, en als ik fout zit denk ik: ok hier gaan we werk van maken grrrr
pi_62577904
Als je met turbo's handelt moet je niet wachten, wachten met turbo's heeft naar mijn eigen mening geen zin. Het ... maar ja .. als ik een dag langer had gewacht had ik wel winst moet geen fuck uitmaken, je speculeert voor relatief korte momenten. De enige turbo's die je weken lang kunt vasthouden zijn de turbo's op de grondstoffen.

Waarom zou je ook een turbo long lang willen vast houden in een dalende trend? ..
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:54:20 #193
77130 star_gazer
pi_62577959
Zelfs KPN richting de min. Zojuist mijn TL 250 voor fiks verlies verkocht
-
pi_62578068
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:54 schreef star_gazer het volgende:
Zelfs KPN richting de min. Zojuist mijn TL 250 voor fiks verlies verkocht
Als je puur op indices richt met turbo's probeer dan te werken met trendlijnen van die Index, en als het even kan probeer dit te match met candlesticks, in dit geval neem ik aan dat je de AEX doet. Trendlijnen garanderen niet 100%, maar wel een statistisch hogere kans op succes. Of je moet willen gokken op een 'uitbraak' van de koers.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:38:46 #195
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62579300
Ik ben de laatste tijd ook bezig met turbo's op indices, maar heb ze gister inderdaad te lang vastgehouden. Ik had al het idee dat de beurs weer zou gaan dalen en toch niet verkocht gister(terwijl ik het met ruime winst had kunnen doen); dom van me Maar wel weer van geleerd
Alsnog wel blij dat ik vanochtend ben uitgestapt en niet nog langer heb gewacht.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:44:20 #196
77130 star_gazer
pi_62579442
insgelijk ijsblokjes

Intussen staan we weer onder de 260. Kan een leuk dagje worden vandaag, want wall street staat er voorbeurs ook niet best voor
-
pi_62579449
quote:
VS-FUTURES: DJIA en Nasdaq openen lager
Woensdag 22 Oktober 2008 12:15
(Dow Jones) - AMSTERDAM (Dow Jones)--De futures van de Amerikaanse beurzen geven rond woensdag rond 12.00 uur aan dat de Dow Jones Industrial Average (DJIA) en de Nasdaq een lagere opening tegemoet gaan.

De S&P 500 futures staan 16,4 punten lager op 942,90. Afgezet tegen de fair value, zal de DJIA omgerekend 114,02 punten lager openen.

De Nasdaq 100 futures staan 10,25 punten lager op 1282,25. Afgezet tegen de fair value zal de Nasdaq 5,36 punten lager openen ten opzichte van het slot van gisteren. Bron: Wallstreetweb.nl
dit werkt ook niet mee natuurlijk
namaste
pi_62579530
-4% al voor de AEX.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:49:19 #199
77130 star_gazer
pi_62579556
Als het zo doorgaat halen we de 250 vandaag nog
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:50:21 #200
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62579593
Wat is het verschil tussen deze thread en Bulls, Bears & Bucks #47: PPT en DPG bereiden zich voor? Ik raak helemaal in de war ervan.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:53:55 #201
77130 star_gazer
pi_62579681
BBB is voor macro en overige indices; deze thread is meer voor beurs slowchat
-
pi_62579714
TVP
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:55:35 #203
77130 star_gazer
pi_62579729
En jawel, 258. Het steunniveau 260 is doorbroken. Ik gok op een -6% sluiting vandaag. ING gaat trouwens ook weer lekker, met -9%
-
pi_62579734
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:50 schreef Liewec het volgende:
Wat is het verschil tussen deze thread en Bulls, Bears & Bucks #47: PPT en DPG bereiden zich voor? Ik raak helemaal in de war ervan.
De Beursvloer: livetopic, beurskoersen, slowchat toegestaan
BB&B: economische artikelen, discussie, analyse
pi_62579796
Zo nog cijfers van AT&T, ConocoPhilips, McDonalds, Wachovia...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:58:31 #206
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62579816
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:55 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

De Beursvloer: livetopic, beurskoersen, slowchat toegestaan
BB&B: economische artikelen, discussie, analyse
Dan werd BB&B dus aardig misbruikt voor slowchat de laatste weken
Dank voor de opheldering.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:00:01 #207
77130 star_gazer
pi_62579858
-4,5% alweer. Het gaat echt hard nu!
-
pi_62579876
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:58 schreef Liewec het volgende:

[..]

Dan werd BB&B dus aardig misbruikt voor slowchat de laatste weken
Dank voor de opheldering.
Nou ja, misbruikt, dit is de nieuwe opzet om (bijna) iedereen tevreden te stellen
In BB&B ging het eerst ook over de beurs, maar in deze hectische tijden werd dat wat te veel (overstemde de rest).
pi_62579912
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:00 schreef star_gazer het volgende:
-4,5% alweer. Het gaat echt hard nu!
Yep, en ING al meer dan 10% lager.
Bos kan alvast de volgende 10 miljard gaan klaarleggen
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:05:25 #210
77130 star_gazer
pi_62580030
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:01 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

De creditrating van ING was toch omlaag geschroefd?
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:07:28 #211
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62580087
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:01 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ze worden gewoon kapot gemaakt door de markt
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:09:01 #212
77130 star_gazer
pi_62580128
Zit er aan te denken short te gaan op de AEX. Bij opening van de dow zal er zeker nog wel een stukje afgaan
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:09:46 #213
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62580154
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:09 schreef star_gazer het volgende:
Zit er aan te denken short te gaan op de AEX. Bij opening van de dow zal er zeker nog wel een stukje afgaan
Of niet natuurlijk.
En ik wou dat dit een grapje was
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:12:54 #214
77130 star_gazer
pi_62580254
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:09 schreef Liewec het volgende:

[..]

Of niet natuurlijk.
En ik wou dat dit een grapje was
Tja, erg voorspelbaar is het momenteel niet echt
-
pi_62580260
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:55 schreef star_gazer het volgende:
En jawel, 258. Het steunniveau 260 is doorbroken. Ik gok op een -6% sluiting vandaag. ING gaat trouwens ook weer lekker, met -9%
En SNS en Fortis ook...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:14:32 #216
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62580293
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:09 schreef star_gazer het volgende:
Pre-market DOW verwachtingen gaan ook steeds harder naar beneden; Wachovia zal het ook wel drukken.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:22:37 #217
77130 star_gazer
pi_62580515
GODVER, mijnpostbank.nl ligt er uit !!!

De binck-formulieren zijn al ogpestuurd
-
pi_62580522
Waarom zou er bij opening van de Dow nog een stukje afgaan
pi_62580533
Het kan natuurlijk, maar om daarop nu te shorten bij -5%
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:24:22 #220
77130 star_gazer
pi_62580571
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Sentiment
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:25:06 #221
77130 star_gazer
pi_62580593
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Argh, het is al -5%. Te laat
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:26:29 #222
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62580629
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Als WallStreet niest worden wij verkouden
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:37:45 #223
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62580957
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Als Wall Street naar beneden gaat bij de opening gaat de AEX echt niet omhoog... Zou wel moeten natuurlijk
pi_62581052
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:26 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Als WallStreet niest worden wij verkouden
butterflyeffect
namaste
pi_62581155
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:37 schreef Liewec het volgende:

[..]

Als Wall Street naar beneden gaat bij de opening gaat de AEX echt niet omhoog... Zou wel moeten natuurlijk
ze openen sowieso al dik 2 pct lager.
niet dat ik bullish ben ofzo
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:53:42 #226
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62581390
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:45 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ik word helemaal gek van RTLZ, ze herhalen gewoon alles en zijn totaal niet actueel met hun data!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 13:55:06 #227
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62581439
star_gazer, ik zou als ik jouw was naar alex gaan. Als je een beetje actief handeld is die tool die zei hebben(alex advaced plus) echt super! Misschien heeft Binck wel een tegenhanger van die tool maar weet het niet zeker.

Short gaan op de AEX zou wel moeten kunnen, denk dat de dow vandaag de min ingaat en dik in de min gaan sluiten, waardoor de aex morgen denk nog wat lager opent. Toch durf ik het zelf niet aan, vandaag al genoeg geld verloren .
pi_62581453
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:53 schreef Public_NME het volgende:
Ik word helemaal gek van RTLZ, ze herhalen gewoon alles en zijn totaal niet actueel met hun data!
Iedere eerste 10min van 't uur zijn ze actueel , daarna moet je 't uitzetten .
pi_62581455
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:53 schreef Public_NME het volgende:

[..]

elk uur, valt toch wel mee
ze hebben natuurlijk niet het geld voor een soort cnbc/cnn.
pi_62581580
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:55 schreef ijsblokjes het volgende:
star_gazer, ik zou als ik jouw was naar alex gaan. Als je een beetje actief handeld is die tool die zei hebben(alex advaced plus) echt super! Misschien heeft Binck wel een tegenhanger van die tool maar weet het niet zeker.

zoiets

je hebt ook nog daytrader maar die is wat minder prettig, vind ik
pi_62581629
Die kleuren kan je niet uitzetten? Ik vind 't gruwelijk irritant .
pi_62581714
neeeee je kan wel andere kleurtjes kiezen
maar aan die knipperende dingen zie je tenminste wat er gebeurt!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:05:27 #233
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62581725
quote:
Die moet ik ook hebben, maar kost een tientje per maand. Ik denk trouwens wel dat ik aan de transactie limiet kom dit kwartaal. (moet je dat elke kwartaal blijven houden?)
Bij Binck krijg je het trouwens gelijk realtime koersen volgens mij...
pi_62581765
Ja je kan realtime koersen krijgen maar dat blijft maar flitsen, met tig fondsen tegelijk .
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:07:19 #235
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62581777
FTSE, DAX en CAC gaan ook lekker trouwens...
pi_62581795
quote:

Short gaan op de AEX zou wel moeten kunnen, denk dat de dow vandaag de min ingaat en dik in de min gaan sluiten, waardoor de aex morgen denk nog wat lager opent. Toch durf ik het zelf niet aan, vandaag al genoeg geld verloren .
je kunt ze ook allebei hebben. Heb zelf een rekening bij Binck en bij Alex en ook nog bij andere . Overigens koop ik pas weer turbo longs in als de aex rond de 245 komt zoda er een stabielere bodem is dat we weer een klein ritje naar boven kunnen maken.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:08:36 #237
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62581804
Het kost een tientje per Kwartaal, 3.33 per maand dus. Of als je meer dan 10 transacties per Kwartaal hebt is het gratis.

Ik zit nu op me werk, zal vanmiddag is een screenshot maken. Je hebt allemaal tabbladen en kan zelf alles indelen. Je kan er ook in kopen en verkopen en technische analyses maken waar je ook allemaal indicatoren op kan zetten. En realtime streaming, het loop een paar minuten voor op yahoo en dergelijken.
pi_62581846
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:05 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Die moet ik ook hebben, maar kost een tientje per maand. Ik denk trouwens wel dat ik aan de transactie limiet kom dit kwartaal. (moet je dat elke kwartaal blijven houden?)
Bij Binck krijg je het trouwens gelijk realtime koersen volgens mij...
realtime-koersen zeker

maar voor trader moet je 3 (ik geloof 3) transacties hebben in een kwartaal
pi_62582083
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:08 schreef ijsblokjes het volgende:
Het kost een tientje per Kwartaal, 3.33 per maand dus. Of als je meer dan 10 transacties per Kwartaal hebt is het gratis.

Ik zit nu op me werk, zal vanmiddag is een screenshot maken. Je hebt allemaal tabbladen en kan zelf alles indelen. Je kan er ook in kopen en verkopen en technische analyses maken waar je ook allemaal indicatoren op kan zetten. En realtime streaming, het loop een paar minuten voor op yahoo en dergelijken.
10 transacties per kwartaal moet wel lukken toch? Ik bedoel, een beetje een goede week en je zit al snel rond de 20 transacties per week. Gelukkig heb ik bloomberg op school.
pi_62582416
zitten er hier nog mensen mee te teren op de turbo's van ons aller bier brouwer InBev ? Of meegaan op de short op de olie ?

Voor de rest komt mijn koop order voor Arcelor Mittal nu wel gevaarlijk dicht bij, als hij onder de 20 komt koop ik er een tig aantal bij. Onder de 20 is gewoon te goedkoop.
pi_62582923
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:
zitten er hier nog mensen mee te teren op de turbo's van ons aller bier brouwer InBev ? Of meegaan op de short op de olie ?

Voor de rest komt mijn koop order voor Arcelor Mittal nu wel gevaarlijk dicht bij, als hij onder de 20 komt koop ik er een tig aantal bij. Onder de 20 is gewoon te goedkoop.
Wacht eerst maar even de komende tijd af aangezien de macro-economische gegevens niet echt hoopvol zijn voor Mittal. Autofabrikanten in de problemen, teruglopende consumentenuitgaven en een aankomende recessie.
Daar krijgt een dergelijk concern de eerste klappen van en het lijkt me een voorbeiding op, in plaats van een huidig scenario. Bovendien Mittal erg veel last van al die valutakoers schommelingen.

(mijn advies)
een kooporder bij 12 als de trend afgevlakt lijkt.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_62583093
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:46 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Wacht eerst maar even de komende tijd af aangezien de macro-economische gegevens niet echt hoopvol zijn voor Mittal. Autofabrikanten in de problemen, teruglopende consumentenuitgaven en een aankomende recessie.
Daar krijgt een dergelijk concern de eerste klappen van en het lijkt me een voorbeiding op, in plaats van een huidig scenario. Bovendien Mittal erg veel last van al die valutakoers schommelingen.
dat snap ik, maar ik heb eigenlijk niet heel veel interesse in 'macro' economisch nieuws. 20 euro, gezien de koerschommelingen, de volume's en andere mogelijkheden van mittal komt dat echt wel weer boven de 20 euro.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:54:27 #243
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62583167
Op langer termijn zal die zeker weer boven de 20 komen. Maar op korter termijn denk ik, net als shilizous, dat die nog wel even gaat dalen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:30:35 #244
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62584142
We openen op bijna -3%

Edit, gelijk door naar -4!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:30:52 #245
77130 star_gazer
pi_62584151
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:45 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ik denk dat de Dow en de Europese beurzen elkaars neergang gaan versterken.
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:35:47 #246
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62584289
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:30 schreef Public_NME het volgende:
We openen op bijna -3%

Edit, gelijk door naar -4!
-2
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:37:14 #247
110952 Tweeke
Consumentenmannetje
pi_62584332
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:35 schreef Tokamak het volgende:

[..]

-2
Google Finance was aan het kloten, stond bijna -5%, maar is in werkelijkheid inderdaad 'maar' 2%3%.
pi_62584340
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:30 schreef star_gazer het volgende:

Ik denk dat de Dow en de Europese beurzen elkaars neergang gaan versterken.
Laten we het hopen, want ik heb een hele waaier aan turbo shorts , maar omdat ik een gat in de dag had geslapen heb ik die pas na de grootste dalingen gekocht zodat ze nu nog niet veel doen.

Kom op beursjes, ga eens lekker omlaag voor het baasje..

(anders zul je ook zien dat er vanavond op het journaal weer een mannetje is die zegt dat dit een uitstekend koopmoment is, zodat morgen de boel weer als een gek stijgt en mijn turbootjes door hun stop-loss gaan)
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:39:05 #249
77130 star_gazer
pi_62584400
Dow al -3%. Het wordt gehaktdag vandaag. Ik heb ook maar wat shorts gekocht.
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:39:48 #250
77130 star_gazer
pi_62584422
Apple en McDonald's kunnen de boel toch net niet dragen
-
pi_62584508
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:37 schreef dvr het volgende:

[..]

Laten we het hopen, want ik heb een hele waaier aan turbo shorts , maar omdat ik een gat in de dag had geslapen heb ik die pas na de grootste dalingen gekocht zodat ze nu nog niet veel doen.

Kom op beursjes, ga eens lekker omlaag voor het baasje..

(anders zul je ook zien dat er vanavond op het journaal weer een mannetje is die zegt dat dit een uitstekend koopmoment is, zodat morgen de boel weer als een gek stijgt en mijn turbootjes door hun stop-loss gaan)
De beurzen wereldwijd zullen nog wel een poosje een neergaande trend blijven houden, koop dan een turbo short met een betere stoploss zodat je hem langer vast kunt houden.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:44:36 #252
77130 star_gazer
pi_62584580
Beter dan de TS291 is er momenteel niet
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:48:53 #253
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62584718
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:44 schreef star_gazer het volgende:
Wel, TS280 bij Citi.
pi_62584781
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 15:44 schreef star_gazer het volgende:
Ja .. voor de AEX ja ..
  woensdag 22 oktober 2008 @ 15:53:47 #255
77130 star_gazer
pi_62584879
En we gaan richting de -5%
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:03:23 #256
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62585174
Arcellor Mital -8.5%
Die maakt ook aardige dalingen elke dag, voor hoe lang is de vraag; ik zit te twijfelen om short te gaan.
pi_62585228
Shell ook -6,5%, wordt die niet ook erg goedkoop of is 't wachten op cijfers omtrent de recessie?
pi_62585249
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:03 schreef ijsblokjes het volgende:
Arcellor Mital -8.5%
Die maakt ook aardige dalingen elke dag, voor hoe lang is de vraag; ik zit te twijfelen om short te gaan.
ik zit net met een paar maten te overleggen wanneer we de aandelen van gaan kopen. Die afstraffing van arcelor slaat nergens op. En ook zal de groei misschien stagneren komende 2 / 3 jaar door lagere demand aan grondstoffen. Boeiend, de huidige waardering van het aandeel te betrekken op het bedrijf maakt het nu wel steeds goedkoper ...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:05:43 #259
77130 star_gazer
pi_62585257
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:03 schreef ijsblokjes het volgende:
Arcellor Mital -8.5%
20 is een steun voor dit aandeel. Verwacht morgen wat koopjesjagers. Ik zou zeker niet short gaan.
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:06:25 #260
77130 star_gazer
pi_62585276
En jawel, we staan op -5%
-
pi_62585404
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Shell ook -6,5%, wordt die niet ook erg goedkoop of is 't wachten op cijfers omtrent de recessie?
Tuurlijk wordt shell goedkoop. De olieprijs zal echt niet blijven dalen, en de vraag naar olie zal hooguit stagneren of licht dalen. Besides olie raakt op, groot voordeel voor olie bedrijven. Ik heb dan bijna ook alle grote olie maatschappijen in mn aandelen lijstje staan.
pi_62585609
Sector summary, linksonder @ http://finance.google.com/finance is wel interessant. Zie je meteen duidelijk waar de klappen vallen. Energie en grondstoffen dus.
pi_62585611
Ik zou met olie uitkijken. Als de dollar hard blijft stijgen gaat 's werelds grootste verbruiker er weinig voor betalen.
pi_62586062
Het is wachten op het PPT
pi_62586184
Zelf heb ik geen verstand van beleggen maar met mijn boerenverstand redeneer ik: volgens analisten duurt de komende recessie 2 jaar. IJsland is failliet, laten daar nog één of twee landen bijkomen (argentinie, tsjechie...). De AEX staat nu ongeveer op 255 punten. De ondergrens ligt zo'n 10% onder of boven de 218 punten. De bovengrens is 550 punten. Nu instappen in een fonds dat meegaat met de AEX en je hebt over 2 jaar je inleg met meer dan 50% vermeerderd, exclusief dividend. Zo eenvoudig is het als je je geld 2 jaar kunt missen en er niet wakker van ligt als de beurs nog een beetje daalt!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:38:11 #266
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_62586295
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:34 schreef schoelje het volgende:
De ondergrens ligt zo'n 10% onder of boven de 218 punten.
Kan je hier iets meer over vertellen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:38:16 #267
77130 star_gazer
pi_62586302
Morgen komt er nog een hele berg (waarschijnlijk) tegenvallende kwartaalcijfers. Met name de autobedrijven zullen de stemming wel gaan drukken
-
pi_62586313
quote:
Zelf heb ik geen verstand van beleggen maar met mijn boerenverstand redeneer ik: volgens analisten duurt de komende recessie 2 jaar. IJsland is failliet, laten daar nog één of twee landen bijkomen (argentinie, tsjechie...). De AEX staat nu ongeveer op 255 punten. De ondergrens ligt zo'n 10% onder of boven de 218 punten. De bovengrens is 550 punten. Nu instappen in een fonds dat meegaat met de AEX en je hebt over 2 jaar je inleg met meer dan 50% vermeerderd, exclusief dividend. Zo eenvoudig is het als je je geld 2 jaar kunt missen en er niet wakker van ligt als de beurs nog een beetje daalt!
Daar hoef je opzich geen analist voor te zijn. De beurs zal nog een periode blijven dalen tot ong. 200 / 210. Afhankelijk van het aantal lijken in financiele instellingen. De recessie/stagnatie zal ong. 2 / 3 jaar duren. Voordat men weer naar boven kan kijken.
pi_62586389
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
De recessie/stagnatie zal ong. 2 / 3 jaar duren. Voordat men weer naar boven kan kijken.
De ervaring leert dat de beurs vooruit kijkt, ruim voordat de recessie voorbij is zal het weer crescendo gaan.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:41:51 #270
77130 star_gazer
pi_62586413
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:40 schreef schoelje het volgende:

[..]

De ervaring leert dat de beurs vooruit kijkt, ruim voordat de recessie voorbij is zal het weer crescendo gaan.
De beurs loopt (logischerwijs) altijd voor op de reële economie.
-
pi_62586436
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:38 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Kan je hier iets meer over vertellen.
In 2004 was dit de absolute ondergrens van de AEX, dat kwam toen vanwege een negatieve stemming in verband met Irak. Ik denk met mijn boerenverstand dat dat een ondergrens is die nog steeds ongeveer geldt. Als de huidige krisis iets verder doortrekt dan zal de AEX wellicht een klein beetje onder de 200 punten kunnen komen maar veel verder wegzakken dat geloof ik niet.
pi_62586438
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:40 schreef schoelje het volgende:

[..]

Mja, dat is 1 van de redenen waarom ik macro nieuws niet echt interessant is. De economie werkt altijd in een cyclus. En statistisch kun je met beleggen ver komen. Een bodem inschatten is echt niet moeilijk..
  woensdag 22 oktober 2008 @ 16:53:27 #273
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_62586748
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:42 schreef schoelje het volgende:

In 2004 was dit de absolute ondergrens van de AEX, dat kwam toen vanwege een negatieve stemming in verband met Irak. Ik denk met mijn boerenverstand dat dat een ondergrens is die nog steeds ongeveer geldt. Als de huidige krisis iets verder doortrekt dan zal de AEX wellicht een klein beetje onder de 200 punten kunnen komen maar veel verder wegzakken dat geloof ik niet.
Begin deze eeuw daalde de Dow Jones van ~12.000 naar ~7.500. Op dit moment zijn we gedaald van ~14.000 naar ~8500. Je zou de bodem nu wel ongeveer verwachten:

Als we echter nog een tijdje verder terug gaan, en kijken naar de jaren '30 van de vorige eeuw:

Dan zien we daar een daling van ~300 naar minder dan 50. In 1929 stond de Dow Jones zelf nog op 375. Als je toen in de daling in 1930 had gekocht op ongeveer 200 punten, dan had je nog tot 1945 moeten wachten om opnieuw de 200 punten te zien.

Ik wacht voorlopig nog even met kopen. De aankomende recessie is me veel te link.
pi_62586911
Sjonlok, ik zou zeggen lees de colums van Harry Geels eens op DFT.nl
De 2 over serieuze verschillen met de jaren 30.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:22:00 #275
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62587555
oei we stevenen af op daylow-sluit..
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:36:37 #276
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62587986
¤ 255,08
-5,30%
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:40:31 #277
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 17:43:41 #278
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_62588182
quote:
Nederlandse fondsen

DONDERDAG 23 OKTOBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Qurius, cijfers derde kwartaal 2008, 07.30 uur
- PEPR, cijfers derde kwartaal 2008, 14.00 uur
- Sopheon, trading update

MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- EU, betalingsbalans, augustus, 10.00 uur
- EU, industriele orders, augustus, 11.00 uur
- VS, eerste steunaanvragen, week tot 18 okt, 14.30 uur

VRIJDAG 24 OKTOBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Ahold, trading update derde kwartaal 2008, 07.00 uur
- Gamma Holding, trading update derde kwartaal 2008, 08.00 uur
- BinckBank, cijfers derde kwartaal 2008, 08.00 uur
- OPG, cijfers derde kwartaal 2008, 08.00 uur
- Spyker, trading update derde kwartaal 2008

MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- NL, consumptie van huishoudens, augustus, 9.30 uur
- Dui, producentenvertrouwen, oktober, 9.30 uur
- EU, producentenvertrouwen, oktober, 10.00 uur
- VS, verkopen bestaande huizen, september, 16.00 uur

Buitenlandse fondsen
DONDERDAG 23 OKTOBER

- Altria, derdekwartaalcijfers 2008
- Bristol-Myers Squibb, derdekwartaalcijfers 2008
- Carrefour, omzetcijfers derde kwartaal 2008
- Credit Suisse, derdekwartaalcijfers 2008
- Daimler, derdekwartaalcijfers 2008
- Dow Chemical, derdekwartaalcijfers 2008
- Eli Lilly, derdekwartaalcijfers 2008
- Juniper Networks, derdekwartaalcijfers 2008
- Microsoft, eerstekwartaalcijfers 2008/09
- Nestle, omzetcijfers derde kwartaal 2008
- Renault, omzetcijfers derde kwartaal 2008
- UPS, derdekwartaalcijfers 2008
- Xerox, derdekwartaalcijfers 2008

VRIJDAG 24 OKTOBER

- Peugeot, omzet derde kwartaal 2008
- Scania, derdekwartaalcijfers 2008
pi_62590871
Wall Street was eventjes rustig na het slot van Europa, maar glijdt nu weer aardig weg, -4,2%
pi_62591394
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Tuurlijk wordt shell goedkoop. De olieprijs zal echt niet blijven dalen, en de vraag naar olie zal hooguit stagneren of licht dalen. Besides olie raakt op, groot voordeel voor olie bedrijven. Ik heb dan bijna ook alle grote olie maatschappijen in mn aandelen lijstje staan.
denkfout. Shell verandert. Voorheen exploiteerde ze olievelden, thans wordt ze steeds meer geconfronteerd met overheden die alleen de kennis van Shell willen inhuren. De macht verschuift snel. Shell transformeert snel van oliemaatschappij naar servicemaatschappij.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:45:28 #281
187928 ijsblokjes
Ehh, what's up doc?
pi_62591422
Zal morgen ook wel weer een slechte AEX dag gaan worden, toch nog richting de 200 dan?
pi_62591460
quote:
sure..... zo eenvoudig is het
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:47:47 #283
77130 star_gazer
pi_62591498
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:45 schreef ijsblokjes het volgende:
Zal morgen ook wel weer een slechte AEX dag gaan worden, toch nog richting de 200 dan?
Graag. Zit short in de AEX Overigens, 220 is het eerste testniveau volgens mij.

[ Bericht 5% gewijzigd door star_gazer op 22-10-2008 19:59:47 ]
-
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:14:46 #284
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_62592470
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:53 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Begin deze eeuw daalde de Dow Jones van ~12.000 naar ~7.500. Op dit moment zijn we gedaald van ~14.000 naar ~8500. Je zou de bodem nu wel ongeveer verwachten:

[ afbeelding ]

Als we echter nog een tijdje verder terug gaan, en kijken naar de jaren '30 van de vorige eeuw:

[ afbeelding ]

Dan zien we daar een daling van ~300 naar minder dan 50. In 1929 stond de Dow Jones zelf nog op 375. Als je toen in de daling in 1930 had gekocht op ongeveer 200 punten, dan had je nog tot 1945 moeten wachten om opnieuw de 200 punten te zien.

[ afbeelding ]

Ik wacht voorlopig nog even met kopen. De aankomende recessie is me veel te link.
Dat is historisch kijken maar je kan ook wat proberen te voorspellen met bijvoorbeeld negatief; structurele vergrijzing en schaarser wordende grondstoffen. Positief zouden technologische ontwikkelingen kunnen zijn.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:21:28 #285
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_62592738
kan ik ergens de grafieken van deze week vergelijken met die van vorige week? Oftewel bestaan er sites die per dag die AEX grafieken opslaan?
pi_62593724
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

denkfout. Shell verandert. Voorheen exploiteerde ze olievelden, thans wordt ze steeds meer geconfronteerd met overheden die alleen de kennis van Shell willen inhuren. De macht verschuift snel. Shell transformeert snel van oliemaatschappij naar servicemaatschappij.
Uhh, ik kijk vooral naar de cijfers. Shell verdient op dit moment minstens 50% van haar volledige winst uit puur het zoeken en leeghalen van olievelden. Ong. 40% van de winst haalt shell uit transport, raffinage, ,export,chemie, renewables etc. Shell, blijft de komende jaren gewoon nog olie gerelateerd, en dus erg afhankelijk van de olie prijs. Shell mag dan wel veranderen, maar dat shell transformeert van een oliemaatschappij naar een servicemaatschappij is driewerf lariekoek
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 oktober 2008 @ 20:52:23 #287
862 Arcee
Look closer
pi_62593816
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:21 schreef JaZekerZ het volgende:
kan ik ergens de grafieken van deze week vergelijken met die van vorige week? Oftewel bestaan er sites die per dag die AEX grafieken opslaan?
Je hebt onderaan deze pagina wel 't slot van elke dag van de afgelopen 365 dagen.

-edit- en hier ook de open, hoog en laag.

[ Bericht 10% gewijzigd door Arcee op 22-10-2008 21:06:53 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 22 oktober 2008 @ 20:54:19 #288
862 Arcee
Look closer
pi_62593886
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:47 schreef star_gazer het volgende:
Graag. Zit short in de AEX
Da's wel lef hebben om op de bodem short te gaan.
pi_62594339
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uhh, ik kijk vooral naar de cijfers. Shell verdient op dit moment minstens 50% van haar volledige winst uit puur het zoeken en leeghalen van olievelden. Ong. 40% van de winst haalt shell uit transport, raffinage, ,export,chemie, renewables etc. Shell, blijft de komende jaren gewoon nog olie gerelateerd, en dus erg afhankelijk van de olie prijs. Shell mag dan wel veranderen, maar dat shell transformeert van een oliemaatschappij naar een servicemaatschappij is driewerf lariekoek
Dat moet je maar eens tegen Medvedev en consorten zeggen. Shell krijgt een stukje van de explotatie van een olieveld vanwege haar technische kennis. De tijd dat Shell het zelf kon exploiteren is over. We heeft Shell een surplus aan know-how, maar de vraag is hoelang dat nog duurt.

Dat verzin ik niet zelf, dat verzinnen ze zelf op de Carel van Bylandtlaan. Shell mag het proberen met moeilijke onzekere projecten zoals teerzandvelden, waarvan de productieprijs aanmerkelijk hoger ligt dan de huidige olieprijs.

Shell heeft wel een aantrekkelijke k/w, maar er zit nauwelijks groei in de winst, en de cultuur is er een van totale versuffing. Waar zit het potentieel?

Het is geen toeval dat RDS stuctureel lager wordt gewaardeerd dan branchgenoten

[ Bericht 2% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 22-10-2008 21:13:50 ]
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:16:46 #290
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62594681
En daar gaat de down
pi_62594713
ajajajaj
pi_62594849
NASDAQ begint nu ook mee te doen
pi_62595259
Dow -5,7%
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:34:55 #294
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62595360
8500
pi_62595437
ohhhhhhhhhhh jee
pi_62595534
woeps, -6,50% al, gaat heel hard
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:39:28 #297
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62595548
Zo dat gaat opeens hard... die glijd flink onderuit...
als dit zo door gaat...hebben we morgen nog een leuke dag
pi_62595572
pi_62595574
En daar gaan we weer.....
pi_62595588
8400
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:40:45 #301
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62595595
8400
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: