ik wilde het net zeggenquote:Op maandag 20 oktober 2008 09:31 schreef Bananenman het volgende:
Zo, jij hebt je best gedaan op een OP
Meestal lijkt 't Europa te zijn dat op Amerika reageert...quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:45 schreef ijsblokjes het volgende:
Mijn turbo long op de AEX die ik vrijdag heb gekocht gaat goed vandaag!
In hoeverre trekken de Amerikaanse indices zich iets van de Europese aan? Dus zal Amerika vanmiddag groen openen omdat Europa nu goede resultaten laat zien, of staat dat niet in verband met elkaar?
Da's goed nieuws, ook voor Bosquote:Op maandag 20 oktober 2008 09:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
ING +20%. Leuke stijging voor de mensen die vrijdag de gok hebben gewaagd.
In dit geval zou ING ook in de US wel eens een boost aan de financials kunnen geven.quote:Op maandag 20 oktober 2008 09:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Meestal lijkt 't Europa te zijn dat op Amerika reageert...
Nieuws, analyse, opinie, discussie.quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:21 schreef MoltiSanti het volgende:
respect voor de OP, ik begrijp dat het BB&B nu weer enkel en alleen voor macroeconomisch nieuws is?
quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:26 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nieuws, analyse, opinie, discussie.
Groot nieuws gewoon in een eigen topic uiteraard!
Maar geen AEX-standen of persoonlijke (aandelen)posities meerdat kan wél hier.
ING al op 9 euro. Misschien wordt de 10 euro van donderdag nog bereikt?quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:37 schreef henkway het volgende:
[..]
ING is stabiel en blijft dat ook, ING is de hoofdslagader van Nederland
Rusland heeft het probleem dat men ook nog eens afhankelijk is van de olie/gasprijzen. Het hele gezeik wordt daar dus dubbelop 'gevierd'.quote:Op maandag 20 oktober 2008 10:37 schreef henkway het volgende:
De russen zijn ook aardig geschrokken
[ afbeelding ]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen TVP voor de toekomstquote:Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.
Ik wacht nog een paar weken af. Misschien nog wat daghandel tussendoor.quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:59 schreef star_gazer het volgende:
ING is vrij stabiel. Lijkt me een mooi moment om alsnog in te stappen, want 9 euro is m.i. een koopje.
quote:Op maandag 20 oktober 2008 11:59 schreef superworm het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen TVP voor de toekomst
Leuk! Als het geld is wat je kan missen heb je er zeker lol van en op de lange termijn misschien nog wat winst ook. Ik heb zelf de neiging toch naar de dagkoers te kijken. SNS is een van de grotere dalers vandaag. Die heb ik afgelopen donderdag gekocht.quote:Op maandag 20 oktober 2008 12:38 schreef wmihnm het volgende:
Ik heb alvast wat Ishares MSCI Europe aangeschaft.
De Dow zal wel gematigd positief openen, gok ik zo.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef ijsblokjes het volgende:
Wat denken jullie dat de Dow Jones vandaag gaat doen?
Ik zit te denken over een turbo long erop, maar weet niet zeker of ik een belangrijke negatieve invloed op de koers over het hoofd zie.
(graag een 2nd opinion dus)
Er is om 17u een meeting van Bernanke met een House-panel over de economische toekomst; negatief nieuws zou de koersen kunnen drukken.quote:Op maandag 20 oktober 2008 13:51 schreef ijsblokjes het volgende:
Wat denken jullie dat de Dow Jones vandaag gaat doen?
http://nl.ishares.com/exi(...)Farticle_nl_news.pdfquote:Op maandag 20 oktober 2008 11:19 schreef wmihnm het volgende:
Ik lees wel eens wat over Ishare trackers. Maar ik als noob vraag me dan af of zoiets wel veilig is, wat gebeurt er als dat failliet gaat?
Bernancke support second stimulus plan. Ze trekken echt alles uit de kast. Kijken wat de lange rente doet. Best eng. Lijkt alsof ze echt in jaren '30 modus zijn. Zou liever wat rust zien.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:01 schreef CaMeRooN het volgende:
hij gaat al iets omhoog, +2,66% nu
quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:07 schreef Meki het volgende:
Kan ik ook de Marokkaanse beurs hier ook meekijken
Het is nu eenmaal speculantenweerquote:Op maandag 20 oktober 2008 16:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Bernancke support second stimulus plan. Ze trekken echt alles uit de kast. Kijken wat de lange rente doet. Best eng. Lijkt alsof ze echt in jaren '30 modus zijn. Zou liever wat rust zien.
Volgens mij is dit topic echt bedoeld als slowchat over de beurs e.d. en is BB&B meer voor het echte (macro)economische nieuws.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:08 schreef Wheelgunner het volgende:
Wat is het verschil tussen dit en de Bulls, Bears & Bucks reeks?
Rot toch op meki, ook al ben je trots op je land en zal het vast een mooi en vriendelijk land zijn, maar face it: op economisch gebied stelt marokko geen fuck voor.quote:Op maandag 20 oktober 2008 16:07 schreef Meki het volgende:
Kan ik ook de Marokkaanse beurs hier ook meekijken
Daar zijn ze wel vriendelijk ja. Zet je aan het denken; als we die geiten nou allemaal terug naar het Rif brengen, worden ze dan ook aardig?quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:34 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Rot toch op meki, ook al ben je trots op je land en zal het vast een mooi en vriendelijk land zijn, maar face it: op economisch gebied stelt marokko geen fuck voor.
Winsten zijn deze dagen zéér vluchtig. Ik heb m'n long turbo's op de AEX dan ook lekker de deur uit gedaan na vandaag. Eest maar eens kijken wat de Dow doet.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:09 schreef ijsblokjes het volgende:
Ik heb dat nieuws ook gelezen(in Alex advanced plus software kan je het ook bekijken), lijkt mij inderdaad ook wat overdreven. Des al niet te min denk ik wel dat de AEX binnenkort weer een toer naar beneden gaat maken, dus ik houd short gaan op de aex in het oog:)
Ehh, Marokko bezit een groot deel van de fosfaat-reserves in de wereld.. economisch belangrijk spul.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:34 schreef CantBuyMeLuv het volgende:
[..]
Rot toch op meki, ook al ben je trots op je land en zal het vast een mooi en vriendelijk land zijn, maar face it: op economisch gebied stelt marokko geen fuck voor.
quote:The strongest point of Moroccan industry is phosphate mining near Khouribga and in Western Sahara. Morocco controls approximately two thirds of the world's phosphate reserves, placing it in a higher league than its major competitors, the People's Republic of China, Russia, and the United States. Although it employs only 2% of the population, phosphate mining is responsible for half of the nation's income.
Eurobenchquote:(Correctie van eerder gepubliceerd bericht 'AFM onderzoekt ING-handel vrijdag, mogelijk marktmisbruik', om aan te geven dat de AFM niet kijkt naar mogelijk marktmisbruik door ING, maar naar mogelijk marktmisbruik door marktpartijen die vrijdag in ING hebben gehandeld.)
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Autoriteit Financiele Markten (AFM) onderwerpt de handel in het aandeel van ING Groep nv van afgelopen vrijdag aan een nauwkeurig onderzoek en kijkt ook naar mogelijk marktmisbruik door handelende partijen. De koers daalde die dag met 27%, door ongerustheid in de markt dat ING aandelen zou moeten uitgeven of zijn dividend schrappen om de kapitaalpositie te versterken.
"Ik kan zeggen is dat we de aandelenhandel in ING van vrijdag nauwkeurig onderzoeken. We onderzoeken ook of sprake is van marktmisbruik", zei AFM-woordvoerder Imre de Roo maandag tegen Dow Jones Nieuwsdienst.
De Roo wilde verder geen details verstrekken over het onderzoek.
Vlak voor het sluiten van de markt vrijdag maakte ING bekend dat voor het derde kwartaal een nettoverlies van EUR500 miljoen wordt verwacht, als gevolg van afwaarderingen in verband met de toenemende marktturbulentie.
De Nederlandse vereniging van aandeelhouders VEB deed eerder maandag een oproep aan de AFM om de communicatie door ING van afgelopen vrijdag te onderzoeken, voorafgaand aan het nieuws op zondag over een kapitaalsinjectie van EUR10 miljard aan overheidsgeld.
Het aandeel ING noteert vrijdag rond 17.00 uur 26% hoger op EUR9,24, terwijl de AEX met 6% stijgt.
Ja dat was ook wel duidelijk, ING werd gigantisch gecounterd door de markt...quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:52 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Was te verwachten. Die daling zo vlak voor het bekend maken van het nieuws was toch wel érg verdacht...
Nah, vorige week stegen we minder hard / daalden we in vergelijking tot de rest van Europa, dus denk dat het wel meevalt.quote:Ben benieuwd wat de AEX morgen doet. +6.8% loopt natuurlijk gigantisch uit het lood met het gemiddelde Europese beeld. Morgen een lichte daling wellicht?
quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Inderdaad, even een inhaalslagje... maar het is maar een heel klein slagje want vanaf deze lage niveaus zijn een paar punten al snel een hoog percentage natuurlijk![]()
Ook zo slecht op BNR vanmiddag:
ING was vrijdag met 27% gezakt, vandaag met 29% gestegen, dus dat verlies is weer helemaal goed gemaakt.
![]()
NEE!! Pak er een basisschoolwiskundeboek bij
quote:Op maandag 20 oktober 2008 21:27 schreef ItaloDancer het volgende:
Wall Street gaat lekker3 procent erbij.
Aangezien ik een aantal goedlopende sites heb met google adsense, kan mijn geluk niet meer opquote:Op maandag 20 oktober 2008 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm, jammer. Die 1,55 was zo gek nog niet (om in de USA te shoppen, that is).
quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:14 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Aangezien ik een aantal goedlopende sites heb met google adsense, kan mijn geluk niet meer op
Nogal, +4,7%quote:
Ik heb wat orders voor turbo's long ingezet, even kijken of ze doorlopen aangezien ik er een redelijk strakke limiet op heb gezet...quote:Op maandag 20 oktober 2008 22:19 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nogal, +4,7%dat wordt weer feest morgen. Goed want dan dienen zich wellicht wat shortkansen aan. Nog niet op dit soort niveaus denk ik trouwens
Treurig idd.:')quote:Op maandag 20 oktober 2008 19:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Ook zo slecht op BNR vanmiddag:
ING was vrijdag met 27% gezakt, vandaag met 29% gestegen, dus dat verlies is weer helemaal goed gemaakt.
![]()
NEE!! Pak er een basisschoolwiskundeboek bij
Moest lachenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 02:44 schreef star_gazer het volgende:
Om nog even door te gaan op Meki's request:
[ afbeelding ]
quote:Openingskoers 275,32
Denk ik ook. Ik vermoed dezelfde week als het vorige en met een bodem rond de 220. Daarna licht herstel tot 300 tot het einde van het jaar om in januari onder de 200 te duiken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:23 schreef ijsblokjes het volgende:
Wat denken jullie dat de AEX vandaag gaat doen?
Ik denk -1%; ik heb het idee dat we deze week nog wel weer een stuk(je) naar beneden gaan.
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:37 schreef star_gazer het volgende:
Die bodem van 220 roept iedereen over, maar die gaan we deze week echt niet halen. Er is een val van zo'n 50 punten (~20% t.o.v het huidige niveau) voor nodig. En waarom onder de 200 volgend jaar?
daarom onder de 200 vlg jaar. Als de gevolgen in de nieuwe kwartaalcijfers verwerkt zijn.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Getalletjes roepen is ook makkelijk, het vertrouwen is aardig terug en ik denk niet dat we deze week opeens omlaag vliegen. Wat de beurs gaat doen als de gevolgen in de cijfers verwerkt worden is een 2e vraag.
Ze hebben speeders op AEX producten ja.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:35 schreef star_gazer het volgende:
Zijn de speeders van CITI en Commerzbank ook genoteerd op de AEX?
Maar zijn de speeders zelf genoteerd aan de AEX? In andere woorden, zijn ze verhandelbaar als de AEX open is?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:04 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ze hebben speeders op AEX producten ja.
Diegene die gebaseerd zijn op onderliggende AEX producten wel ja.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:06 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Maar zijn de speeders zelf genoteerd aan de AEX? In andere woorden, zijn ze verhandelbaar als de AEX open is?
Wat mensen die gegokt hebben op snelle stijging na het weekend zijn wat winst aan het pakken?quote:
vlg mij was het bij ING onduidelijk wat er ging gebeuren en was er een grote kans dat het aandeel flink zou verwateren, als men al niet genationaliseerd zou worden. Nu ING het ijs heeft gebroken lijkt men meer vertrouwen te hebben in de oplossingen... zoiets?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Wat ik me overigens zat af te vragen, en volgens mij is dit wel een geschikt topic voor mijn vraag:
Vrijdag waren er geruchten over ING. Ze zouden mogelijk geld gaan ophalen bij de staat, zoals nu duidelijk is hebben ze dat dus ook gedaan. De koers schoot aardig omlaag na de geruchten. De afgelopen dagen werd uit verklaringen van Aegon en SNS REAAL afgeleid dat ook zij mogelijk bij de staat gaan aankloppen. Bij SNS REAAL bijvoorbeeld blijft de TIER-1 ratio ook achter op de markt (zo'n 8% zou de ratio nu zijn).
Vandaag zijn bij Aegon en SNS REAAL wel aardige stijgingen (ruim 2,5%) te zien. Waarom reageert de markt hier zo anders op? Is het risico van deze financials kleiner? ING heeft natuurlijk nog een flinke ALT-A portefeuille. Speelt het risico van verwatering van de aandelen hier minder?
Natuurlijk was er bij ING wat meer aan de hand, maar aangezien dat pas een half uur voor sluiting van de beurs naar buiten kwam, heb ik dat maar buiten beschouwing gelaten, ook al zijn er geruchten van handel met voorkennis.
Zomaar iets dat ik me, als aardige leek op gebied van beleggen, zat af te vragen.
ING is het afgelopen jaar ook al flink gedaald. In januari volgens mij nog boven de 25 euro per aandeel, dat is 60% eraf voor de daling van vrijdag. SNS verloor in dezelfde tijd zo'n 65% volgens mij. Aegon ook zoiets. (cijfers geschat uit grafiekje van fd.nl trouwens).quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:52 schreef ItaloDancer het volgende:
Aegon en SNS zijn al enorm gedaald het afgelopen jaar, die kleine winstjes stellen niets voor (eerder verontrustend). Of bedoel je dat niet?
De Walstraat gaat zo openquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:54 schreef star_gazer het volgende:
AEX kakt overigens aardig in. Vanwaar deze rode cijfers?
Waar heb je die pre-market cijfers vandaan?quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:07 schreef Public_NME het volgende:
[..]
De Walstraat gaat zo openpre-market cijfers staan nu op -1,7%
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 14:54 schreef star_gazer het volgende:
AEX kakt overigens aardig in. Vanwaar deze rode cijfers?
hierdoorquote:MARKET COMMENT: AEX zakt weg richting opening Wall Street
Dinsdag 21 Oktober 2008 15:02
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX speelt dinsdagmiddag de eerder opgebouwde winsten grotendeels kwijt en koerst rond het slot van maandag. Handelaar Rik Zwaneveld van AFS Brokers wijst op slechter dan verwachte kwartaalcijfers die in de Verenigde Staten bekend zijn gemaakt. Die drukken op de Amerikaanse futures en dat heeft zijn effect op de AEX, aldus de handelaar. Hij merkt daarbij op dat de markt zal moeten wennen aan tegenvallende kwartaalresultaten. 'Dat zullen we de komende weken vaker zien'. De AEX koerst omstreeks 14.45 uur nog 0,1% hoger op 269,65 punten. (BTZ)
-1.1% nu wel -1,7% (de grafiek van beursplaza klopt niet helemaal)quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:07 schreef Public_NME het volgende:
[..]
De Walstraat gaat zo openpre-market cijfers staan nu op -1,7%
Ik kijk op money.cnn.com >market>pre-marketquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:22 schreef Tokamak het volgende:
[..]
-1.1% nu wel -1,7% (de grafiek van beursplaza klopt niet helemaal)
Ik heb ze iets te vroeg gekocht (TL250 voor 2.75). Maar de dow begeeft zich al richting positief terrein. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze morgen de deur uit kunnenquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 15:57 schreef ijsblokjes het volgende:
Om 15.06 (aex laagste punt ongeveer van vandaag) nog even wat turbo long AEX ingekocht, jammer dat de Dow niet echt lekker doordrukt richting de plus.
Ik hou ze nog even vast, en anders morgen ochtend er weer uit als de AEX positief opent.
En weer omlaagquote:
Bron? Volgens yahoo staan we met 269.38 nipt in de minquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:10 schreef ijsblokjes het volgende:
Bij mij blijft die omhoog gaan hoor
273 bijna.
bugje blijkbaarquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Bron? Volgens yahoo staan we op 269.53
Mits de order niet gedeeltelijk is uitgevoerd, betaal je volgens mij geen kosten.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:28 schreef ijsblokjes het volgende:
Kost een niet uitgevoerde transactie eigenlijk ook geld?
Heb het idee van niet maar weet het niet zeker. Ik verander nogal is me limiet, maar als ik dan straks 100 euro aan transacties betaal is het moeilijk om nog winst te maken
Daat gaat om de fondsen denk ik.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:21 schreef ijsblokjes het volgende:
Yahoo is delayed, keek ik eerst ook altijd.
http://finance.yahoo.com/exchanges
Daar staat dat de AEX 15 min delay heeft. In werkelijkheid denk iets van 4 minuten ongeveer.
Uiteraard nietquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:28 schreef ijsblokjes het volgende:
Kost een niet uitgevoerde transactie eigenlijk ook geld?
Heb het idee van niet maar weet het niet zeker. Ik verander nogal is me limiet, maar als ik dan straks 100 euro aan transacties betaal is het moeilijk om nog winst te maken
Mjah dat is niet het probleemquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:33 schreef star_gazer het volgende:
Er zijn ook twee AEX-en op yahoo: de ^AEX en de AEX.AS
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 16:40 schreef venomsnake het volgende:
offtopic
Geil koppie heeft die Erin Burnett op CNBC trouwens...
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 17:37 schreef ijsblokjes het volgende:
Van alle AEX turbo long 241 die er vandaag verhandeld zijn had ik de beste deal, dat is het lichtpuntje van vandaag voor mij
morgen al met een beetje pechquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 18:42 schreef star_gazer het volgende:
[..]Ik ben met een stukprijs van 2,75 het schip in gegaan op de TL250. Morgen mijn verlies maar pakken, want de stoploss wordt misschien nog gehaald ook van de week
Ja, ik ben er dan ook als de kippen bij om de boel zsm in de verkoop te doen. Mits ik ze kwijtraakquote:
+4% after hoursquote:SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Apple Inc. on Tuesday reported a fiscal fourth-quarter profit of $1.14 billion, or $1.26 a share, on revenue of $7.9 billion, up from of $904 million, or $1.01 a share, on $6.22 billion in sales in the same period a year ago. Analysts surveyed by FactSet Research had forecast Apple to earn $1.10 a share on revenue of $8.02 billion. Apple said that when adjusting to eliminate the impact of subscription-based accounting related to certain products, it would have earned $2.44 billion on $11.68 billion in sales. For its first quarter, Apple estimates it will earn between $1.06 to $1.35 share on revenue in a range of $9 billion to $10 billion.
Prima cijfers dusquote:
Hmmm als ik zo naar Azie kijk.. ben erg benieuwd.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 00:31 schreef star_gazer het volgende:
Die cijfers van apple zijn een welkome afwisseling... Misschien krijgt de tech-sector een schopje onder z'n kont.
Echt in een paar maanden tijd is de dollar 30 cent in waarde gestegen...quote:
quote:22-10-2008 08:47:47 KPN merkt economische neergang niet, koopt aandelen in
22-10-2008 08:35:00 MARKET TALK: KPN cijfers KW3 '08 in lijn verwachting - SG
22-10-2008 08:22:00 MARKET TALK: KPN cijfers KW3 beter dan verwacht - SNS
22-10-2008 08:11:00 KPN merkt economische neergang niet, koopt aandelen in
22-10-2008 06:30:00 PREVIEW: KPN boekt winststijging 2,5% in KW3 2008
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:06 schreef ijsblokjes het volgende:
Turbo long aex verkocht, wel aardig verlies geleden... Ik vertrouw het even niet meer.
Als je puur op indices richt met turbo's probeer dan te werken met trendlijnen van die Index, en als het even kan probeer dit te match met candlesticks, in dit geval neem ik aan dat je de AEX doet. Trendlijnen garanderen niet 100%, maar wel een statistisch hogere kans op succes. Of je moet willen gokken op een 'uitbraak' van de koers.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:54 schreef star_gazer het volgende:
Zelfs KPN richting de min. Zojuist mijn TL 250 voor fiks verlies verkocht
dit werkt ook niet mee natuurlijkquote:VS-FUTURES: DJIA en Nasdaq openen lager
Woensdag 22 Oktober 2008 12:15
(Dow Jones) - AMSTERDAM (Dow Jones)--De futures van de Amerikaanse beurzen geven rond woensdag rond 12.00 uur aan dat de Dow Jones Industrial Average (DJIA) en de Nasdaq een lagere opening tegemoet gaan.
De S&P 500 futures staan 16,4 punten lager op 942,90. Afgezet tegen de fair value, zal de DJIA omgerekend 114,02 punten lager openen.
De Nasdaq 100 futures staan 10,25 punten lager op 1282,25. Afgezet tegen de fair value zal de Nasdaq 5,36 punten lager openen ten opzichte van het slot van gisteren. Bron: Wallstreetweb.nl
De Beursvloer: livetopic, beurskoersen, slowchat toegestaanquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:50 schreef Liewec het volgende:
Wat is het verschil tussen deze thread en Bulls, Bears & Bucks #47: PPT en DPG bereiden zich voor? Ik raak helemaal in de war ervan.
Dan werd BB&B dus aardig misbruikt voor slowchat de laatste wekenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:55 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
De Beursvloer: livetopic, beurskoersen, slowchat toegestaan
BB&B: economische artikelen, discussie, analyse
Nou ja, misbruikt, dit is de nieuwe opzet om (bijna) iedereen tevreden te stellenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:58 schreef Liewec het volgende:
[..]
Dan werd BB&B dus aardig misbruikt voor slowchat de laatste weken![]()
Dank voor de opheldering.
Yep, en ING al meer dan 10% lager.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:00 schreef star_gazer het volgende:-4,5% alweer. Het gaat echt hard nu!
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:01 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yep, en ING al meer dan 10% lager.
Bos kan alvast de volgende 10 miljard gaan klaarleggen
Ze worden gewoon kapot gemaakt door de marktquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:01 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yep, en ING al meer dan 10% lager.
Bos kan alvast de volgende 10 miljard gaan klaarleggen
Of niet natuurlijk.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:09 schreef star_gazer het volgende:
Zit er aan te denken short te gaan op de AEX. Bij opening van de dow zal er zeker nog wel een stukje afgaan
Tja, erg voorspelbaar is het momenteel niet echtquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:09 schreef Liewec het volgende:
[..]
Of niet natuurlijk.
En ik wou dat dit een grapje was
En SNS en Fortis ook...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:55 schreef star_gazer het volgende:
En jawel, 258. Het steunniveau 260 is doorbroken. Ik gok op een -6% sluiting vandaag. ING gaat trouwens ook weer lekker, met -9%
Pre-market DOW verwachtingen gaan ook steeds harder naar beneden; Wachovia zal het ook wel drukken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:09 schreef star_gazer het volgende:
Zit er aan te denken short te gaan op de AEX. Bij opening van de dow zal er zeker nog wel een stukje afgaan
Sentimentquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Waarom zou er bij opening van de Dow nog een stukje afgaan
Argh, het is al -5%. Te laatquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Het kan natuurlijk, maar om daarop nu te shorten bij -5%
Als WallStreet niest worden wij verkoudenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:22 schreef ItaloDancer het volgende:
Waarom zou er bij opening van de Dow nog een stukje afgaan
Als Wall Street naar beneden gaat bij de opening gaat de AEX echt niet omhoog... Zou wel moeten natuurlijkquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Het kan natuurlijk, maar om daarop nu te shorten bij -5%
butterflyeffectquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:26 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Als WallStreet niest worden wij verkouden
ze openen sowieso al dik 2 pct lager.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:37 schreef Liewec het volgende:
[..]
Als Wall Street naar beneden gaat bij de opening gaat de AEX echt niet omhoog... Zou wel moeten natuurlijk
Ik word helemaal gek van RTLZ, ze herhalen gewoon alles en zijn totaal niet actueel met hun data!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:45 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
ze openen sowieso al dik 2 pct lager.
niet dat ik bullish ben ofzo
Iedere eerste 10min van 't uur zijn ze actueelquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:53 schreef Public_NME het volgende:
Ik word helemaal gek van RTLZ, ze herhalen gewoon alles en zijn totaal niet actueel met hun data!
elk uur, valt toch wel meequote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:53 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik word helemaal gek van RTLZ, ze herhalen gewoon alles en zijn totaal niet actueel met hun data!
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:55 schreef ijsblokjes het volgende:
star_gazer, ik zou als ik jouw was naar alex gaan. Als je een beetje actief handeld is die tool die zei hebben(alex advaced plus) echt super! Misschien heeft Binck wel een tegenhanger van die tool maar weet het niet zeker.
Die moet ik ook hebben, maar kost een tientje per maand. Ik denk trouwens wel dat ik aan de transactie limiet kom dit kwartaal. (moet je dat elke kwartaal blijven houden?)quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:55 schreef ijsblokjes het volgende:
star_gazer, ik zou als ik jouw was naar alex gaan. Als je een beetje actief handeld is die tool die zei hebben(alex advaced plus) echt super! Misschien heeft Binck wel een tegenhanger van die tool maar weet het niet zeker.
je kunt ze ook allebei hebben. Heb zelf een rekening bij Binck en bij Alex en ook nog bij anderequote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:55 schreef ijsblokjes het volgende:
Short gaan op de AEX zou wel moeten kunnen, denk dat de dow vandaag de min ingaat en dik in de min gaan sluiten, waardoor de aex morgen denk nog wat lager opent. Toch durf ik het zelf niet aan, vandaag al genoeg geld verloren.
realtime-koersen zekerquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:05 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Die moet ik ook hebben, maar kost een tientje per maand. Ik denk trouwens wel dat ik aan de transactie limiet kom dit kwartaal. (moet je dat elke kwartaal blijven houden?)
Bij Binck krijg je het trouwens gelijk realtime koersen volgens mij...
10 transacties per kwartaal moet wel lukken toch? Ik bedoel, een beetje een goede week en je zit al snel rond de 20 transacties per week. Gelukkig heb ik bloomberg op school.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:08 schreef ijsblokjes het volgende:
Het kost een tientje per Kwartaal, 3.33 per maand dus. Of als je meer dan 10 transacties per Kwartaal hebt is het gratis.
Ik zit nu op me werk, zal vanmiddag is een screenshot maken. Je hebt allemaal tabbladen en kan zelf alles indelen. Je kan er ook in kopen en verkopen en technische analyses maken waar je ook allemaal indicatoren op kan zetten. En realtime streaming, het loop een paar minuten voor op yahoo en dergelijken.
Wacht eerst maar even de komende tijd af aangezien de macro-economische gegevens niet echt hoopvol zijn voor Mittal. Autofabrikanten in de problemen, teruglopende consumentenuitgaven en een aankomende recessie.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:
zitten er hier nog mensen mee te teren op de turbo's van ons aller bier brouwer InBev ? Of meegaan op de short op de olie ?
Voor de rest komt mijn koop order voor Arcelor Mittal nu wel gevaarlijk dicht bij, als hij onder de 20 komt koop ik er een tig aantal bij. Onder de 20 is gewoon te goedkoop.
dat snap ik, maar ik heb eigenlijk niet heel veel interesse in 'macro' economisch nieuws. 20 euro, gezien de koerschommelingen, de volume's en andere mogelijkheden van mittal komt dat echt wel weer boven de 20 euro.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:46 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Wacht eerst maar even de komende tijd af aangezien de macro-economische gegevens niet echt hoopvol zijn voor Mittal. Autofabrikanten in de problemen, teruglopende consumentenuitgaven en een aankomende recessie.
Daar krijgt een dergelijk concern de eerste klappen van en het lijkt me een voorbeiding op, in plaats van een huidig scenario. Bovendien Mittal erg veel last van al die valutakoers schommelingen.
Ik denk dat de Dow en de Europese beurzen elkaars neergang gaan versterken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:45 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
ze openen sowieso al dik 2 pct lager.
niet dat ik bullish ben ofzo
-2quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:30 schreef Public_NME het volgende:
We openen op bijna -3%
Edit, gelijk door naar -4!
Google Finance was aan het kloten, stond bijna -5%, maar is in werkelijkheid inderdaad 'maar' 2%3%.quote:
Laten we het hopen, want ik heb een hele waaier aan turbo shortsquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:30 schreef star_gazer het volgende:
Ik denk dat de Dow en de Europese beurzen elkaars neergang gaan versterken.
De beurzen wereldwijd zullen nog wel een poosje een neergaande trend blijven houden, koop dan een turbo short met een betere stoploss zodat je hem langer vast kunt houden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:37 schreef dvr het volgende:
[..]
Laten we het hopen, want ik heb een hele waaier aan turbo shorts, maar omdat ik een gat in de dag had geslapen heb ik die pas na de grootste dalingen gekocht
zodat ze nu nog niet veel doen.
Kom op beursjes, ga eens lekker omlaag voor het baasje..
(anders zul je ook zien dat er vanavond op het journaal weer een mannetje is die zegt dat dit een uitstekend koopmoment is, zodat morgen de boel weer als een gek stijgt en mijn turbootjes door hun stop-loss gaan)
Wel, TS280 bij Citi.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:44 schreef star_gazer het volgende:
Beter dan de TS291 is er momenteel niet
Ja .. voor de AEX ja ..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:44 schreef star_gazer het volgende:
Beter dan de TS291 is er momenteel niet
ik zit net met een paar maten te overleggen wanneer we de aandelen van gaan kopen. Die afstraffing van arcelor slaat nergens op. En ook zal de groei misschien stagneren komende 2 / 3 jaar door lagere demand aan grondstoffen. Boeiend, de huidige waardering van het aandeel te betrekken op het bedrijf maakt het nu wel steeds goedkoper ...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:03 schreef ijsblokjes het volgende:
Arcellor Mital -8.5%
Die maakt ook aardige dalingen elke dag, voor hoe lang is de vraag; ik zit te twijfelen om short te gaan.
20 is een steun voor dit aandeel. Verwacht morgen wat koopjesjagers. Ik zou zeker niet short gaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:03 schreef ijsblokjes het volgende:
Arcellor Mital -8.5%
Die maakt ook aardige dalingen elke dag, voor hoe lang is de vraag; ik zit te twijfelen om short te gaan.
Tuurlijk wordt shell goedkoop. De olieprijs zal echt niet blijven dalen, en de vraag naar olie zal hooguit stagneren of licht dalen. Besides olie raakt op, groot voordeel voor olie bedrijven. Ik heb dan bijna ook alle grote olie maatschappijen in mn aandelen lijstje staan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Shell ook -6,5%, wordt die niet ook erg goedkoop of is 't wachten op cijfers omtrent de recessie?
Kan je hier iets meer over vertellen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:34 schreef schoelje het volgende:
De ondergrens ligt zo'n 10% onder of boven de 218 punten.
Daar hoef je opzich geen analist voor te zijn. De beurs zal nog een periode blijven dalen tot ong. 200 / 210. Afhankelijk van het aantal lijken in financiele instellingen. De recessie/stagnatie zal ong. 2 / 3 jaar duren. Voordat men weer naar boven kan kijken.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:34 schreef schoelje het volgende:
Zelf heb ik geen verstand van beleggen maar met mijn boerenverstand redeneer ik: volgens analisten duurt de komende recessie 2 jaar. IJsland is failliet, laten daar nog één of twee landen bijkomen (argentinie, tsjechie...). De AEX staat nu ongeveer op 255 punten. De ondergrens ligt zo'n 10% onder of boven de 218 punten. De bovengrens is 550 punten. Nu instappen in een fonds dat meegaat met de AEX en je hebt over 2 jaar je inleg met meer dan 50% vermeerderd, exclusief dividend. Zo eenvoudig is het als je je geld 2 jaar kunt missen en er niet wakker van ligt als de beurs nog een beetje daalt!
De ervaring leert dat de beurs vooruit kijkt, ruim voordat de recessie voorbij is zal het weer crescendo gaan.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:38 schreef sitting_elfling het volgende:
De recessie/stagnatie zal ong. 2 / 3 jaar duren. Voordat men weer naar boven kan kijken.
De beurs loopt (logischerwijs) altijd voor op de reële economie.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:40 schreef schoelje het volgende:
[..]
De ervaring leert dat de beurs vooruit kijkt, ruim voordat de recessie voorbij is zal het weer crescendo gaan.
In 2004 was dit de absolute ondergrens van de AEX, dat kwam toen vanwege een negatieve stemming in verband met Irak. Ik denk met mijn boerenverstand dat dat een ondergrens is die nog steeds ongeveer geldt. Als de huidige krisis iets verder doortrekt dan zal de AEX wellicht een klein beetje onder de 200 punten kunnen komen maar veel verder wegzakken dat geloof ik niet.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:38 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Kan je hier iets meer over vertellen.
Mja, dat is 1 van de redenen waarom ik macro nieuws niet echt interessant is. De economie werkt altijd in een cyclus. En statistisch kun je met beleggen ver komen. Een bodem inschatten is echt niet moeilijk..quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:40 schreef schoelje het volgende:
[..]
De ervaring leert dat de beurs vooruit kijkt, ruim voordat de recessie voorbij is zal het weer crescendo gaan.
Begin deze eeuw daalde de Dow Jones van ~12.000 naar ~7.500. Op dit moment zijn we gedaald van ~14.000 naar ~8500. Je zou de bodem nu wel ongeveer verwachten:quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:42 schreef schoelje het volgende:
In 2004 was dit de absolute ondergrens van de AEX, dat kwam toen vanwege een negatieve stemming in verband met Irak. Ik denk met mijn boerenverstand dat dat een ondergrens is die nog steeds ongeveer geldt. Als de huidige krisis iets verder doortrekt dan zal de AEX wellicht een klein beetje onder de 200 punten kunnen komen maar veel verder wegzakken dat geloof ik niet.
quote:Nederlandse fondsen
DONDERDAG 23 OKTOBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Qurius, cijfers derde kwartaal 2008, 07.30 uur
- PEPR, cijfers derde kwartaal 2008, 14.00 uur
- Sopheon, trading update
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- EU, betalingsbalans, augustus, 10.00 uur
- EU, industriele orders, augustus, 11.00 uur
- VS, eerste steunaanvragen, week tot 18 okt, 14.30 uur
VRIJDAG 24 OKTOBER
BEDRIJFSNIEUWS
- Ahold, trading update derde kwartaal 2008, 07.00 uur
- Gamma Holding, trading update derde kwartaal 2008, 08.00 uur
- BinckBank, cijfers derde kwartaal 2008, 08.00 uur
- OPG, cijfers derde kwartaal 2008, 08.00 uur
- Spyker, trading update derde kwartaal 2008
MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- NL, consumptie van huishoudens, augustus, 9.30 uur
- Dui, producentenvertrouwen, oktober, 9.30 uur
- EU, producentenvertrouwen, oktober, 10.00 uur
- VS, verkopen bestaande huizen, september, 16.00 uur
Buitenlandse fondsen
DONDERDAG 23 OKTOBER
- Altria, derdekwartaalcijfers 2008
- Bristol-Myers Squibb, derdekwartaalcijfers 2008
- Carrefour, omzetcijfers derde kwartaal 2008
- Credit Suisse, derdekwartaalcijfers 2008
- Daimler, derdekwartaalcijfers 2008
- Dow Chemical, derdekwartaalcijfers 2008
- Eli Lilly, derdekwartaalcijfers 2008
- Juniper Networks, derdekwartaalcijfers 2008
- Microsoft, eerstekwartaalcijfers 2008/09
- Nestle, omzetcijfers derde kwartaal 2008
- Renault, omzetcijfers derde kwartaal 2008
- UPS, derdekwartaalcijfers 2008
- Xerox, derdekwartaalcijfers 2008
VRIJDAG 24 OKTOBER
- Peugeot, omzet derde kwartaal 2008
- Scania, derdekwartaalcijfers 2008
denkfout. Shell verandert. Voorheen exploiteerde ze olievelden, thans wordt ze steeds meer geconfronteerd met overheden die alleen de kennis van Shell willen inhuren. De macht verschuift snel. Shell transformeert snel van oliemaatschappij naar servicemaatschappij.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt shell goedkoop. De olieprijs zal echt niet blijven dalen, en de vraag naar olie zal hooguit stagneren of licht dalen. Besides olie raakt op, groot voordeel voor olie bedrijven. Ik heb dan bijna ook alle grote olie maatschappijen in mn aandelen lijstje staan.
sure..... zo eenvoudig is hetquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:34 schreef schoelje het volgende:
Zelf heb ik geen verstand van beleggen maar met mijn boerenverstand redeneer ik: volgens analisten duurt de komende recessie 2 jaar. IJsland is failliet, laten daar nog één of twee landen bijkomen (argentinie, tsjechie...). De AEX staat nu ongeveer op 255 punten. De ondergrens ligt zo'n 10% onder of boven de 218 punten. De bovengrens is 550 punten. Nu instappen in een fonds dat meegaat met de AEX en je hebt over 2 jaar je inleg met meer dan 50% vermeerderd, exclusief dividend. Zo eenvoudig is het als je je geld 2 jaar kunt missen en er niet wakker van ligt als de beurs nog een beetje daalt!
Graag. Zit short in de AEXquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:45 schreef ijsblokjes het volgende:
Zal morgen ook wel weer een slechte AEX dag gaan worden, toch nog richting de 200 dan?
Dat is historisch kijken maar je kan ook wat proberen te voorspellen met bijvoorbeeld negatief; structurele vergrijzing en schaarser wordende grondstoffen. Positief zouden technologische ontwikkelingen kunnen zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:53 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Begin deze eeuw daalde de Dow Jones van ~12.000 naar ~7.500. Op dit moment zijn we gedaald van ~14.000 naar ~8500. Je zou de bodem nu wel ongeveer verwachten:
[ afbeelding ]
Als we echter nog een tijdje verder terug gaan, en kijken naar de jaren '30 van de vorige eeuw:
[ afbeelding ]
Dan zien we daar een daling van ~300 naar minder dan 50. In 1929 stond de Dow Jones zelf nog op 375. Als je toen in de daling in 1930 had gekocht op ongeveer 200 punten, dan had je nog tot 1945 moeten wachten om opnieuw de 200 punten te zien.
[ afbeelding ]
Ik wacht voorlopig nog even met kopen. De aankomende recessie is me veel te link.
Uhh, ik kijk vooral naar de cijfers. Shell verdient op dit moment minstens 50% van haar volledige winst uit puur het zoeken en leeghalen van olievelden. Ong. 40% van de winst haalt shell uit transport, raffinage, ,export,chemie, renewables etc. Shell, blijft de komende jaren gewoon nog olie gerelateerd, en dus erg afhankelijk van de olie prijs. Shell mag dan wel veranderen, maar dat shell transformeert van een oliemaatschappij naar een servicemaatschappij is driewerf lariekoekquote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
denkfout. Shell verandert. Voorheen exploiteerde ze olievelden, thans wordt ze steeds meer geconfronteerd met overheden die alleen de kennis van Shell willen inhuren. De macht verschuift snel. Shell transformeert snel van oliemaatschappij naar servicemaatschappij.
Je hebt onderaan deze pagina wel 't slot van elke dag van de afgelopen 365 dagen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:21 schreef JaZekerZ het volgende:
kan ik ergens de grafieken van deze week vergelijken met die van vorige week? Oftewel bestaan er sites die per dag die AEX grafieken opslaan?
Da's wel lef hebben om op de bodem short te gaan.quote:
Dat moet je maar eens tegen Medvedev en consorten zeggen. Shell krijgt een stukje van de explotatie van een olieveld vanwege haar technische kennis. De tijd dat Shell het zelf kon exploiteren is over. We heeft Shell een surplus aan know-how, maar de vraag is hoelang dat nog duurt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uhh, ik kijk vooral naar de cijfers. Shell verdient op dit moment minstens 50% van haar volledige winst uit puur het zoeken en leeghalen van olievelden. Ong. 40% van de winst haalt shell uit transport, raffinage, ,export,chemie, renewables etc. Shell, blijft de komende jaren gewoon nog olie gerelateerd, en dus erg afhankelijk van de olie prijs. Shell mag dan wel veranderen, maar dat shell transformeert van een oliemaatschappij naar een servicemaatschappij is driewerf lariekoek
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |