abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62975173
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:58 schreef Ared het volgende:
En dan zal nu ook de line-up van Honda wel snel bekend worden. Senna lijkt me de grootste kanshebber, op de voet gevolgd door Barrichello. Mocht Senna naar Honda gaan, dan zal Toro Rosso wel vrij snel besluiten met Bourdais door te gaan. Was Buemi nou al bevestigd bij STR?
Nee, alleen Button is al zeker bij Honda (nu Alonso bij Renault blijft) .

Verder is er nog niemand bevestigd bij STR en Honda.

Zie ook hier [F1] Silly season 2009
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_62975260
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ah, toch een leerjaar voor Piquet. En laten zien dat je de lijn van F3 en GP2 kan doorzetten en volgend jaar kampioen worden.
Ik hoop dat volgend jaar Bmw en Renault even snel zijn als de Ferrari's en McLaren's.
pi_62975303
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:13 schreef Ared het volgende:

[..]

mja, maar dat wordt 'm helaas niet. Dat plan is echt al een tijdje achterhaald. De 2009 auto's gaan er eerder zo uit zien:
[ afbeelding ]

paar maanden geleden heeft o.a. Williams al met een 2009-specificatie achtervleugel gereden:
[ afbeelding ]
Dit is er ook één, maar dan mclaren?
  woensdag 5 november 2008 @ 17:20:17 #154
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62975337
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:13 schreef Ared het volgende:

[..]

mja, maar dat wordt 'm helaas niet. Dat plan is echt al een tijdje achterhaald. De 2009 auto's gaan er eerder zo uit zien:
[ afbeelding ]

paar maanden geleden heeft o.a. Williams al met een 2009-specificatie achtervleugel gereden:
[ afbeelding ]
zoo lelijk
The line is a dot to you!
pi_62975413
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:18 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dit is er ook één, maar dan mclaren?
[ afbeelding ]
dat zijn wel de banden voor volgend jaar, maar de achtervleugel is 100% zeker nog 2008-model. Voorvleugel zou 2009 kunnen zijn, weet ik niet zeker. Maar die taartscheppen voor de achterwielen mogen volgens mij volgend jaar ook niet meer.
pi_62975458
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:20 schreef kepler het volgende:
zoo lelijk
die slicks maken veel goed

maar lang niet alles
pi_62975901
29 maart Grand Prix van Australië (Melbourne)
5 april Grand Prix van Maleisië (Sepang)
19 april Grand Prix van China (Shanghai)
26 april Grand Prix van Bahrein (Sakhir)
10 mei Grand Prix van Spanje (Barcelona)
24 mei Grand Prix van Monaco (Monte Carlo)
7 juni Grand Prix van Turkije (Istanbul)
21 juni Grand Prix van Groot-Brittannië (Silverstone)
12 juli Grand Prix van Duitsland (Nürburgring)
26 juli Grand Prix van Hongarije (Hungaroring)
23 augustus Grand Prix van Europa (Valencia)
30 augustus Grand Prix van België (Spa-Francorchamps)
13 september Grand Prix van Italië (Monza)
27 september Grand Prix van Singapore (Marina Bay)
4 oktober Grand Prix van Japan (Suzuka)
18 oktober Grand Prix van Brazilië (Interlagos)
1 november Grand Prix van Abu Dhabi (Yas Marina)

Nog 144 dagen geduld.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:34:26 #158
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62977067
ik ga trouwens naar de GP van Maleisie volgend jaar
(mits hij geen andere datum krijgt )

Iemand daar al eens geweest?
The line is a dot to you!
pi_62978632
quote:
FIA OVERHAUL STEWARDING SYSTEM

The FIA has implemented an overhaul of their stewards' system from next year after widespread criticism of a number of decisions made during the past season.

Most controversial of those was the one concerning new Formula One world champion Lewis Hamilton's corner-cutting manoeuvre on Kimi Raikkonen at the Belgian Grand Prix.

Hamilton was demoted from race winner to third on the back of a 25-second drive-through penalty imposed after the race, sparking outrage.

With no explanation behind their decision provided on the day, it resulted in an appeal from McLaren on Hamilton's behalf that was ultimately lost at a court hearing in Paris.

Motor sport's world governing body believe greater transparency is the answer and, after a World Motor Sport Council meeting in the French capital today, have agreed to a number of changes.

The current three-man panel comprises two international stewards and one national steward, all of whom must be eligible for the FIA's super licence.

For 2009, the following updates will be made:

:: Any national steward participating who is officiating for the first time will be required to 'observe' a minimum of one grand prix prior to their event.

:: At five grands prix in 2009, a number of trainee stewards will be invited to attend.

:: Before each grand prix, a short CV of each steward will be posted on the FIA website.

:: With the benefit of a new replay system available to stewards, all incidents will be investigated and appropriate action taken during the race, unless it is essential to seek further evidence afterwards.

:: After the race, a short written explanation of steward's decisions will be published on the FIA website.

:: Where appropriate, additional film evidence the public may not have seen, but which was reviewed by the stewards, will be made available on both the FIA and FOM websites.

There had been widespread calls for a former F1 driver to join the stewards' panel, and while this has not been dismissed by the FIA, they will have to undergo the same rigorous screening process.

Any former driver wishing to become a steward will have to gain the necessary level of experience in stewarding events at national, regional and international levels before the FIA considers them for a steward's super licence.

The WMSC have also confirmed engine life will be extended from two to three races for 2009, so ensuring teams make considerable cost savings.
Calm down, please!
pi_62981228
Links 2009, rechts 2008.

pi_62981549
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef ElmarO het volgende:
Links 2009, rechts 2008.

[ afbeelding ]
Vooruitgang imo
pi_62981672
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:20 schreef kepler het volgende:

[..]

zoo lelijk
Als er maar weer veel ingehald wordt, maakt het mij niet zoveel uit!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_62982006
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vooruitgang imo
Die neus is naar mijn mening nog wel veel te hoog. Zakken met dat ding zeg ik..
pi_62982176
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:14 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Die neus is naar mijn mening nog wel veel te hoog. Zakken met dat ding zeg ik..
Retro
pi_62982380
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Retro
[ afbeelding ]
Zoooo bruut
  woensdag 5 november 2008 @ 21:28:36 #166
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62982541
ik vraag me af of de zogenaamnde 'schoorstenen' op de sidepods dan ook verboden gaan worden (en die rechtopstaande uitlaat)

Please, make yourself uncomfortable.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 november 2008 @ 01:00:56 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62988668
die achtervleugel verder wel een vooruitgang
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 6 november 2008 @ 08:57:34 #168
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62990675
Ik schrok ook even van die achtervleugel. Gaat geheel in tegen de trend van de afgelopen 10 jaar van als maar groter wordende taartscheppen.

Zijn net botsautootjes.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:38:47 #169
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62991487
zijn de slicks nou bedoelt om de kleine achtervleugel te compenseren
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62991730
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:38 schreef bodylotion het volgende:
zijn de slicks nou bedoelt om de kleine achtervleugel te compenseren
Nee, de achtervleugel moet het inhalen gaan bevorderen.
pi_62991858
ja, het idee is dat de slicks de mechanische grip verhogen, en het verkleinen van de vleugels en verbieden van allerlij vleugeltjes en flapjes en randjes en dingetjes de aerodynamische grip beperkt. Qua rondetijd zou dat elkaar redelijk moeten balanceren, maar het zou makkelijker moeten worden om dicht bij elkaar te racen.

Komt nog bij dat de rijders twee keer per ronde hun voorvleugel maximaal 6 graden mogen aanpassen. In een gevecht kun je dus even wat meer voorvleugel zetten om te compenseren voor de turbulentie van de voorgaande auto, en als je vrije lucht hebt kun je voor de ideale balans gaan. Maar dan heb je altijd wel weer van die Schumachers die zo perfectionistisch zijn dan ze gewoon steevast voor sector X wat voorvleugel bijzetten en na sector Y wat minder nemen zodat de gemiddelde balans over de hele ronde beter is en hij net weer een paar honderdsten sneller kan zijn.
pi_62992965
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Retro
[ afbeelding ]
Alesi in de Tyrrell. Dat was nog eens het betere gooi-en-smijtwerk op de baan. Dat was later toen hij naar Ferrari ging wel voorbij, helaas.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_62993181
Vind het er niet uit zien en krijg het gevoel terug te gaan in de tijd.
  donderdag 6 november 2008 @ 11:25:35 #174
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62994034
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:55 schreef Ared het volgende:


Komt nog bij dat de rijders twee keer per ronde hun voorvleugel maximaal 6 graden mogen aanpassen. In een gevecht kun je dus even wat meer voorvleugel zetten om te compenseren voor de turbulentie van de voorgaande auto, en als je vrije lucht hebt kun je voor de ideale balans gaan. Maar dan heb je altijd wel weer van die Schumachers die zo perfectionistisch zijn dan ze gewoon steevast voor sector X wat voorvleugel bijzetten en na sector Y wat minder nemen zodat de gemiddelde balans over de hele ronde beter is en hij net weer een paar honderdsten sneller kan zijn.
dat wist ik helemaal niet

Dat mag zeker alleen de coureur doen? Hoe willen ze dat gaan doen dan? Is er meer info over?
The line is a dot to you!
  donderdag 6 november 2008 @ 11:51:14 #175
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62994903
bewegende aerodynamische onderdelen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62995579
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:25 schreef kepler het volgende:

[..]

dat wist ik helemaal niet

Dat mag zeker alleen de coureur doen? Hoe willen ze dat gaan doen dan? Is er meer info over?
Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.
quote:
3.18 Driver adjustable bodywork :
A single closed section situated each side of car centre line in the volume bounded by :
- lines 450mm and 800mm in front of the front wheel centre line ;
- a vertical plane which intersects these lines at a distance 250mm from the car centre line ;
- and the inboard face of the bodywork described in Article 3.7.5 ;
is allowed to change incidence while the vehicle is in motion within a maximum range of 6 degrees, provided any such change maintains compliance with all of the bodywork dimensional regulations.
Alteration of the incidence of these sections must be made simultaneously and may only be commanded by direct driver input and controlled using the control electronics specified in Article 8.2. Except when the car is in the pit lane, a maximum of two adjustments may be made within any single lap of a circuit.
2009 Technical Regulations
pi_62995635
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:12 schreef Ared het volgende:

[..]

Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.
[..]

2009 Technical Regulations
Ik wist dat dat een plan was maar niet dat dat al in '09 ingevoerd ging worden!


BRUUT! (en zinvoller dan een boost-button)
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 november 2008 @ 14:00:39 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62999202
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Retro
[ afbeelding ]
zo'n mooie wagen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62999744
Waarom is t zo'n bijzondere wagen Van voor me tijd Williams ofzo? Ik vind m maar lelijk.. Maarja, zo hebben we allemaal wel een wagen uit een andere era als persoonlijk favoriet.
Where facts are few, experts are many.
pi_63000140
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:16 schreef Atreidez het volgende:
Waarom is t zo'n bijzondere wagen
Puur
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 november 2008 @ 14:32:19 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63000390
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:16 schreef Atreidez het volgende:
Waarom is t zo'n bijzondere wagen Van voor me tijd Williams ofzo? Ik vind m maar lelijk.. Maarja, zo hebben we allemaal wel een wagen uit een andere era als persoonlijk favoriet.
ken je klassiekers, de eerste hoge neus
http://en.wikipedia.org/wiki/Tyrrell_019

en dat in combinatie met Alesi toen die wagen voor het eerst mee reed in Imola met de hoge neus viel iedereen van zijn stoel en vroeg iedereen zich af of het wat was..... achteraf bleek het de revolutie.

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 6 november 2008 @ 15:39:08 #182
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63002415
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:12 schreef Ared het volgende:

[..]

Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.
[..]

2009 Technical Regulations
nice, klinkt goed. Zes graden is ook echt veel volgens mij
The line is a dot to you!
pi_63003699
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Puur
Idd. er zitten niet allemaal uitstulpinkjes etc. aan, al die kleine vleugeltjes, hoekjes en dergelijke vind ik helemaal niet mooi. Ik zie liever wat strakkere lijnen.

En ik had 'm idd gekozen omdat het de eerste was met hoge neus. Als reactie op de poster die de hoge neus maar niets vond. Na die Tyrrell hebben jarenlang alle teams met hoge neus gereden.
  donderdag 6 november 2008 @ 18:41:10 #184
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63007378
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef ElmarO het volgende:
Links 2009, rechts 2008.

[ afbeelding ]
Eigenlijk vind ik het aan de ene kant wel spijtig dat al die flaps en dergelijken verdwijnen Het is toch wel een aerodynamisch hoogstandje. Zoiets zie je dus niet in andere klassen. Het maakt 't er alleen niet mooier op

En die nieuwe achtervleugel
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_63007586
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het aan de ene kant wel spijtig dat al die flaps en dergelijken verdwijnen Het is toch wel een aerodynamisch hoogstandje. Zoiets zie je dus niet in andere klassen. Het maakt 't er alleen niet mooier op

En die nieuwe achtervleugel
Die achtervleugel is inderdaad verschrikkelijk. Ben het het verder ook wel met je eens dat het jammer is dat het verdwijnt. Blijft toch altijd leuk om te zien hoe de teams denken een voordeel te behalen. Hoe afstotelijk het er soms ook uit zag.
  donderdag 6 november 2008 @ 19:01:42 #186
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_63007891
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. er zitten niet allemaal uitstulpinkjes etc. aan, al die kleine vleugeltjes, hoekjes en dergelijke vind ik helemaal niet mooi. Ik zie liever wat strakkere lijnen.
Ik moet zeggen dat ik alle vleugeltjes, kiewen, chimneys, extreem gevormde voor- en achtervleugels en bardge boards wel ben gaan waarderen de afgelopen jaren.
Ziet er wel high-tech en badass uit.

Ergens wel jammer dat het nodig is om alles eraf te slopen.

ps. geldt dit trouwens ook voor de (McLaren) vikinghorens en (BMW) neusvleugels?
pi_63008550
Leuk, Lewis had een soort feestje op de McLaren fabriek



Where facts are few, experts are many.
pi_63009561
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:

ps. geldt dit trouwens ook voor de (McLaren) vikinghorens en (BMW) neusvleugels?
Yup
Calm down, please!
  donderdag 6 november 2008 @ 21:18:10 #189
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63012328
aan de ene kant is het wel jammer dat al die high-tech dingen eraf gaan, ik vond je zo ook altijd wel cool.
aan de andere kant zal het nu meer op racen aankomen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_63017954
Het is alweer een paar dagen geleden geplaatst, maar we hebben op FOK!sport een overzicht gemaakt van het afgelopen seizoen voor de kampioen en vice-kampioen (die laatste is van vandaag). De bedoeling is ook het jaar 2008 van Robert Kubica nog te maken.

[Special] Hamilton wereldkampioen 2008
[Special] Massa: de net-niet-kampioen


En tot aan de eerste race van 2009 op 29 maart, zal elke vrijdag een portret van een coureur die in 2009 rijdt op FOK!sport komen te staan, afgewisseld met specials en historische stukken over allerhande onderwerpen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63030845
De nieuwe video van Brazil is online op F1.com ... en hij is GAAF!
Calm down, please!
pi_63032123
weet iemand hier trouwens hoe het nou zit met Force India/Ferrari? Ik wist wel dat Mallya met McLaren/Mercedes in onderhandeling was, maar waarom wil het team een jaar eerder dan gepland van de Ferrari's af? Zo groot zal het verschil in performance tussen Mercedes en Ferrari niet zijn. Ik gok dat de Mercedes motoren ook niet zo veel goedkoper zullen zijn dat ze er een afkoopsom aan Ferrari van kunnen betalen en veel geld overhouden.

Die deal voor goedkope motoren (5 miljoen) tussen FOTA en FIA zal ook niet al in 2009 ingaan, dus waarom het contract openbreken?
pi_63032842
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:37 schreef Ared het volgende:
weet iemand hier trouwens hoe het nou zit met Force India/Ferrari? Ik wist wel dat Mallya met McLaren/Mercedes in onderhandeling was, maar waarom wil het team een jaar eerder dan gepland van de Ferrari's af? Zo groot zal het verschil in performance tussen Mercedes en Ferrari niet zijn. Ik gok dat de Mercedes motoren ook niet zo veel goedkoper zullen zijn dat ze er een afkoopsom aan Ferrari van kunnen betalen en veel geld overhouden.

Die deal voor goedkope motoren (5 miljoen) tussen FOTA en FIA zal ook niet al in 2009 ingaan, dus waarom het contract openbreken?
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-ferrari-uit-elkaar/

pi_63034022
quote:
duidelijk, thanks.

Geld geen probleem, blijkbaar. Wat lijkt me dat heerlijk
pi_63035575
quote:
Kolles, Gascoyne to leave Force India

Colin Kolles and Mike Gascoyne have parted company with Force India in a major management reshuffle that has taken place ahead of an announcement about their future technical plans early next week.

Team principal Kolles and chief technical officer Gascoyne will no longer play any formal role at the team, with Force India owner Vijay Mallya taking full responsibility for running the outfit.

Mallya will be assisted in his new role of team principal by Robert Fernley, director of Force India. On the technical side, design director Mark Smith and technical director James Key will share responsibility for the design of future cars.

Speaking about the changes, Mallya said: "Force India is my most difficult project to date and it has become clear that it requires more direct input from my side and greater performance accountability.

"We have come a long way this season, but we need more and that requires some radical reorganisation of the management structure to ensure the maximum productivity.

"I would like to thank Colin Kolles for his tireless efforts in keeping such a small team alive and to Mike Gascoyne for bringing his wealth of technical expertise. Both have played an instrumental part in making the team what it is today.

"On Monday November 10th, I will announce the new technical direction of the team as well as the appointment of a new Chief Operating Officer who will assume overall responsibility for our Silverstone and Brackley facilities, Race and Test operations."

Force India are expected to conclude a technical partnership deal with McLaren-Mercedes, having announced earlier on Friday that they have ended their engine deal with Ferrari.
pi_63035966
Binnen 2 jaar weg. Mark my words
pi_63036954
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:12 schreef NED het volgende:
Binnen 2 jaar weg. Mark my words
Of de deal met McLaren-Mercedes omvat meer dan alleen een motor. Zal me niks verbazen als die ook voor een klantenchassis proberen te gaan. Je ziet aan STR wat het kan opleveren.
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:03:39 #198
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63037113
Eindelijk die Kolles weg, onguur persoon.........

[ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 07-11-2008 19:11:04 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_63037898
Kolles

Zou de kredietcrisis ook Mallya geraakt hebben? Het was iig weinig toen ie het kocht, en nu is t nog steeds weinig. Puntloos en vooral sfeerloos imo.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:49:16 #200
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63038262
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Eindelijk die Kolles weg, onguur persoon.........
wat is gast is dat zeg
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')