Nee, alleen Button is al zeker bij Honda (nu Alonso bij Renault blijft) .quote:Op woensdag 5 november 2008 16:58 schreef Ared het volgende:
En dan zal nu ook de line-up van Honda wel snel bekend worden. Senna lijkt me de grootste kanshebber, op de voet gevolgd door Barrichello. Mocht Senna naar Honda gaan, dan zal Toro Rosso wel vrij snel besluiten met Bourdais door te gaan. Was Buemi nou al bevestigd bij STR?
Ik hoop dat volgend jaar Bmw en Renault even snel zijn als de Ferrari's en McLaren's.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ah, toch een leerjaar voor Piquet. En laten zien dat je de lijn van F3 en GP2 kan doorzetten en volgend jaar kampioen worden.
Dit is er ook één, maar dan mclaren?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:13 schreef Ared het volgende:
[..]
mja, maar dat wordt 'm helaas niet. Dat plan is echt al een tijdje achterhaald. De 2009 auto's gaan er eerder zo uit zien:
[ afbeelding ]
paar maanden geleden heeft o.a. Williams al met een 2009-specificatie achtervleugel gereden:
[ afbeelding ]
zoo lelijkquote:Op woensdag 5 november 2008 17:13 schreef Ared het volgende:
[..]
mja, maar dat wordt 'm helaas niet. Dat plan is echt al een tijdje achterhaald. De 2009 auto's gaan er eerder zo uit zien:
[ afbeelding ]
paar maanden geleden heeft o.a. Williams al met een 2009-specificatie achtervleugel gereden:
[ afbeelding ]
dat zijn wel de banden voor volgend jaar, maar de achtervleugel is 100% zeker nog 2008-model. Voorvleugel zou 2009 kunnen zijn, weet ik niet zeker. Maar die taartscheppen voor de achterwielen mogen volgens mij volgend jaar ook niet meer.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:18 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dit is er ook één, maar dan mclaren?
[ afbeelding ]
quote:FIA OVERHAUL STEWARDING SYSTEM
The FIA has implemented an overhaul of their stewards' system from next year after widespread criticism of a number of decisions made during the past season.
Most controversial of those was the one concerning new Formula One world champion Lewis Hamilton's corner-cutting manoeuvre on Kimi Raikkonen at the Belgian Grand Prix.
Hamilton was demoted from race winner to third on the back of a 25-second drive-through penalty imposed after the race, sparking outrage.
With no explanation behind their decision provided on the day, it resulted in an appeal from McLaren on Hamilton's behalf that was ultimately lost at a court hearing in Paris.
Motor sport's world governing body believe greater transparency is the answer and, after a World Motor Sport Council meeting in the French capital today, have agreed to a number of changes.
The current three-man panel comprises two international stewards and one national steward, all of whom must be eligible for the FIA's super licence.
For 2009, the following updates will be made:
:: Any national steward participating who is officiating for the first time will be required to 'observe' a minimum of one grand prix prior to their event.
:: At five grands prix in 2009, a number of trainee stewards will be invited to attend.
:: Before each grand prix, a short CV of each steward will be posted on the FIA website.
:: With the benefit of a new replay system available to stewards, all incidents will be investigated and appropriate action taken during the race, unless it is essential to seek further evidence afterwards.
:: After the race, a short written explanation of steward's decisions will be published on the FIA website.
:: Where appropriate, additional film evidence the public may not have seen, but which was reviewed by the stewards, will be made available on both the FIA and FOM websites.
There had been widespread calls for a former F1 driver to join the stewards' panel, and while this has not been dismissed by the FIA, they will have to undergo the same rigorous screening process.
Any former driver wishing to become a steward will have to gain the necessary level of experience in stewarding events at national, regional and international levels before the FIA considers them for a steward's super licence.
The WMSC have also confirmed engine life will be extended from two to three races for 2009, so ensuring teams make considerable cost savings.
Vooruitgang imoquote:Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef ElmarO het volgende:
Links 2009, rechts 2008.
[ afbeelding ]
Als er maar weer veel ingehald wordt, maakt het mij niet zoveel uit!quote:
Retroquote:Op woensdag 5 november 2008 21:14 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Die neus is naar mijn mening nog wel veel te hoog. Zakken met dat ding zeg ik..
Nee, de achtervleugel moet het inhalen gaan bevorderen.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:38 schreef bodylotion het volgende:
zijn de slicks nou bedoelt om de kleine achtervleugel te compenseren
Alesi in de Tyrrell. Dat was nog eens het betere gooi-en-smijtwerk op de baan. Dat was later toen hij naar Ferrari ging wel voorbij, helaas.quote:
dat wist ik helemaal nietquote:Op donderdag 6 november 2008 09:55 schreef Ared het volgende:
Komt nog bij dat de rijders twee keer per ronde hun voorvleugel maximaal 6 graden mogen aanpassen. In een gevecht kun je dus even wat meer voorvleugel zetten om te compenseren voor de turbulentie van de voorgaande auto, en als je vrije lucht hebt kun je voor de ideale balans gaan. Maar dan heb je altijd wel weer van die Schumachers die zo perfectionistisch zijn dan ze gewoon steevast voor sector X wat voorvleugel bijzetten en na sector Y wat minder nemen zodat de gemiddelde balans over de hele ronde beter is en hij net weer een paar honderdsten sneller kan zijn.
Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:25 schreef kepler het volgende:
[..]
dat wist ik helemaal niet
Dat mag zeker alleen de coureur doen? Hoe willen ze dat gaan doen dan? Is er meer info over?
2009 Technical Regulationsquote:3.18 Driver adjustable bodywork :
A single closed section situated each side of car centre line in the volume bounded by :
- lines 450mm and 800mm in front of the front wheel centre line ;
- a vertical plane which intersects these lines at a distance 250mm from the car centre line ;
- and the inboard face of the bodywork described in Article 3.7.5 ;
is allowed to change incidence while the vehicle is in motion within a maximum range of 6 degrees, provided any such change maintains compliance with all of the bodywork dimensional regulations.
Alteration of the incidence of these sections must be made simultaneously and may only be commanded by direct driver input and controlled using the control electronics specified in Article 8.2. Except when the car is in the pit lane, a maximum of two adjustments may be made within any single lap of a circuit.
quote:Op donderdag 6 november 2008 12:12 schreef Ared het volgende:
[..]
Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.
[..]
2009 Technical Regulations
quote:
quote:Op donderdag 6 november 2008 14:16 schreef Atreidez het volgende:
Waarom is t zo'n bijzondere wagenVan voor me tijd
Williams ofzo? Ik vind m maar lelijk.. Maarja, zo hebben we allemaal wel een wagen uit een andere era als persoonlijk favoriet.
nice, klinkt goed. Zes graden is ook echt veel volgens mijquote:Op donderdag 6 november 2008 12:12 schreef Ared het volgende:
[..]
Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.
[..]
2009 Technical Regulations
Idd. er zitten niet allemaal uitstulpinkjes etc. aan, al die kleine vleugeltjes, hoekjes en dergelijke vind ik helemaal niet mooi. Ik zie liever wat strakkere lijnen.quote:
Eigenlijk vind ik het aan de ene kant wel spijtig dat al die flaps en dergelijken verdwijnenquote:Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef ElmarO het volgende:
Links 2009, rechts 2008.
[ afbeelding ]
Die achtervleugel is inderdaad verschrikkelijk.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het aan de ene kant wel spijtig dat al die flaps en dergelijken verdwijnenHet is toch wel een aerodynamisch hoogstandje. Zoiets zie je dus niet in andere klassen. Het maakt 't er alleen niet mooier op
![]()
En die nieuwe achtervleugel
Ik moet zeggen dat ik alle vleugeltjes, kiewen, chimneys, extreem gevormde voor- en achtervleugels en bardge boards wel ben gaan waarderen de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. er zitten niet allemaal uitstulpinkjes etc. aan, al die kleine vleugeltjes, hoekjes en dergelijke vind ik helemaal niet mooi. Ik zie liever wat strakkere lijnen.
Yupquote:Op donderdag 6 november 2008 19:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
ps. geldt dit trouwens ook voor de (McLaren) vikinghorens en (BMW) neusvleugels?
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-ferrari-uit-elkaar/quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:37 schreef Ared het volgende:
weet iemand hier trouwens hoe het nou zit met Force India/Ferrari? Ik wist wel dat Mallya met McLaren/Mercedes in onderhandeling was, maar waarom wil het team een jaar eerder dan gepland van de Ferrari's af? Zo groot zal het verschil in performance tussen Mercedes en Ferrari niet zijn. Ik gok dat de Mercedes motoren ook niet zo veel goedkoper zullen zijn dat ze er een afkoopsom aan Ferrari van kunnen betalen en veel geld overhouden.
Die deal voor goedkope motoren (5 miljoen) tussen FOTA en FIA zal ook niet al in 2009 ingaan, dus waarom het contract openbreken?
duidelijk, thanks.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:03 schreef ColtZ40 het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-ferrari-uit-elkaar/
quote:Kolles, Gascoyne to leave Force India
Colin Kolles and Mike Gascoyne have parted company with Force India in a major management reshuffle that has taken place ahead of an announcement about their future technical plans early next week.
Team principal Kolles and chief technical officer Gascoyne will no longer play any formal role at the team, with Force India owner Vijay Mallya taking full responsibility for running the outfit.
Mallya will be assisted in his new role of team principal by Robert Fernley, director of Force India. On the technical side, design director Mark Smith and technical director James Key will share responsibility for the design of future cars.
Speaking about the changes, Mallya said: "Force India is my most difficult project to date and it has become clear that it requires more direct input from my side and greater performance accountability.
"We have come a long way this season, but we need more and that requires some radical reorganisation of the management structure to ensure the maximum productivity.
"I would like to thank Colin Kolles for his tireless efforts in keeping such a small team alive and to Mike Gascoyne for bringing his wealth of technical expertise. Both have played an instrumental part in making the team what it is today.
"On Monday November 10th, I will announce the new technical direction of the team as well as the appointment of a new Chief Operating Officer who will assume overall responsibility for our Silverstone and Brackley facilities, Race and Test operations."
Force India are expected to conclude a technical partnership deal with McLaren-Mercedes, having announced earlier on Friday that they have ended their engine deal with Ferrari.
Of de deal met McLaren-Mercedes omvat meer dan alleen een motor. Zal me niks verbazen als die ook voor een klantenchassis proberen te gaan. Je ziet aan STR wat het kan opleveren.quote:
wat is gast is dat zegquote:Op vrijdag 7 november 2008 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Eindelijk die Kolles weg, onguur persoon.........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |