Nee, alleen Button is al zeker bij Honda (nu Alonso bij Renault blijft) .quote:Op woensdag 5 november 2008 16:58 schreef Ared het volgende:
En dan zal nu ook de line-up van Honda wel snel bekend worden. Senna lijkt me de grootste kanshebber, op de voet gevolgd door Barrichello. Mocht Senna naar Honda gaan, dan zal Toro Rosso wel vrij snel besluiten met Bourdais door te gaan. Was Buemi nou al bevestigd bij STR?
Ik hoop dat volgend jaar Bmw en Renault even snel zijn als de Ferrari's en McLaren's.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ah, toch een leerjaar voor Piquet. En laten zien dat je de lijn van F3 en GP2 kan doorzetten en volgend jaar kampioen worden.
Dit is er ook één, maar dan mclaren?quote:Op woensdag 5 november 2008 17:13 schreef Ared het volgende:
[..]
mja, maar dat wordt 'm helaas niet. Dat plan is echt al een tijdje achterhaald. De 2009 auto's gaan er eerder zo uit zien:
[ afbeelding ]
paar maanden geleden heeft o.a. Williams al met een 2009-specificatie achtervleugel gereden:
[ afbeelding ]
zoo lelijkquote:Op woensdag 5 november 2008 17:13 schreef Ared het volgende:
[..]
mja, maar dat wordt 'm helaas niet. Dat plan is echt al een tijdje achterhaald. De 2009 auto's gaan er eerder zo uit zien:
[ afbeelding ]
paar maanden geleden heeft o.a. Williams al met een 2009-specificatie achtervleugel gereden:
[ afbeelding ]
dat zijn wel de banden voor volgend jaar, maar de achtervleugel is 100% zeker nog 2008-model. Voorvleugel zou 2009 kunnen zijn, weet ik niet zeker. Maar die taartscheppen voor de achterwielen mogen volgens mij volgend jaar ook niet meer.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:18 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Dit is er ook één, maar dan mclaren?
[ afbeelding ]
quote:FIA OVERHAUL STEWARDING SYSTEM
The FIA has implemented an overhaul of their stewards' system from next year after widespread criticism of a number of decisions made during the past season.
Most controversial of those was the one concerning new Formula One world champion Lewis Hamilton's corner-cutting manoeuvre on Kimi Raikkonen at the Belgian Grand Prix.
Hamilton was demoted from race winner to third on the back of a 25-second drive-through penalty imposed after the race, sparking outrage.
With no explanation behind their decision provided on the day, it resulted in an appeal from McLaren on Hamilton's behalf that was ultimately lost at a court hearing in Paris.
Motor sport's world governing body believe greater transparency is the answer and, after a World Motor Sport Council meeting in the French capital today, have agreed to a number of changes.
The current three-man panel comprises two international stewards and one national steward, all of whom must be eligible for the FIA's super licence.
For 2009, the following updates will be made:
:: Any national steward participating who is officiating for the first time will be required to 'observe' a minimum of one grand prix prior to their event.
:: At five grands prix in 2009, a number of trainee stewards will be invited to attend.
:: Before each grand prix, a short CV of each steward will be posted on the FIA website.
:: With the benefit of a new replay system available to stewards, all incidents will be investigated and appropriate action taken during the race, unless it is essential to seek further evidence afterwards.
:: After the race, a short written explanation of steward's decisions will be published on the FIA website.
:: Where appropriate, additional film evidence the public may not have seen, but which was reviewed by the stewards, will be made available on both the FIA and FOM websites.
There had been widespread calls for a former F1 driver to join the stewards' panel, and while this has not been dismissed by the FIA, they will have to undergo the same rigorous screening process.
Any former driver wishing to become a steward will have to gain the necessary level of experience in stewarding events at national, regional and international levels before the FIA considers them for a steward's super licence.
The WMSC have also confirmed engine life will be extended from two to three races for 2009, so ensuring teams make considerable cost savings.
Vooruitgang imoquote:Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef ElmarO het volgende:
Links 2009, rechts 2008.
[ afbeelding ]
Als er maar weer veel ingehald wordt, maakt het mij niet zoveel uit!quote:
Retroquote:Op woensdag 5 november 2008 21:14 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Die neus is naar mijn mening nog wel veel te hoog. Zakken met dat ding zeg ik..
Nee, de achtervleugel moet het inhalen gaan bevorderen.quote:Op donderdag 6 november 2008 09:38 schreef bodylotion het volgende:
zijn de slicks nou bedoelt om de kleine achtervleugel te compenseren
Alesi in de Tyrrell. Dat was nog eens het betere gooi-en-smijtwerk op de baan. Dat was later toen hij naar Ferrari ging wel voorbij, helaas.quote:
dat wist ik helemaal nietquote:Op donderdag 6 november 2008 09:55 schreef Ared het volgende:
Komt nog bij dat de rijders twee keer per ronde hun voorvleugel maximaal 6 graden mogen aanpassen. In een gevecht kun je dus even wat meer voorvleugel zetten om te compenseren voor de turbulentie van de voorgaande auto, en als je vrije lucht hebt kun je voor de ideale balans gaan. Maar dan heb je altijd wel weer van die Schumachers die zo perfectionistisch zijn dan ze gewoon steevast voor sector X wat voorvleugel bijzetten en na sector Y wat minder nemen zodat de gemiddelde balans over de hele ronde beter is en hij net weer een paar honderdsten sneller kan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |