abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62975173
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:58 schreef Ared het volgende:
En dan zal nu ook de line-up van Honda wel snel bekend worden. Senna lijkt me de grootste kanshebber, op de voet gevolgd door Barrichello. Mocht Senna naar Honda gaan, dan zal Toro Rosso wel vrij snel besluiten met Bourdais door te gaan. Was Buemi nou al bevestigd bij STR?
Nee, alleen Button is al zeker bij Honda (nu Alonso bij Renault blijft) .

Verder is er nog niemand bevestigd bij STR en Honda.

Zie ook hier [F1] Silly season 2009
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_62975260
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ah, toch een leerjaar voor Piquet. En laten zien dat je de lijn van F3 en GP2 kan doorzetten en volgend jaar kampioen worden.
Ik hoop dat volgend jaar Bmw en Renault even snel zijn als de Ferrari's en McLaren's.
pi_62975303
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:13 schreef Ared het volgende:

[..]

mja, maar dat wordt 'm helaas niet. Dat plan is echt al een tijdje achterhaald. De 2009 auto's gaan er eerder zo uit zien:
[ afbeelding ]

paar maanden geleden heeft o.a. Williams al met een 2009-specificatie achtervleugel gereden:
[ afbeelding ]
Dit is er ook één, maar dan mclaren?
  woensdag 5 november 2008 @ 17:20:17 #154
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62975337
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:13 schreef Ared het volgende:

[..]

mja, maar dat wordt 'm helaas niet. Dat plan is echt al een tijdje achterhaald. De 2009 auto's gaan er eerder zo uit zien:
[ afbeelding ]

paar maanden geleden heeft o.a. Williams al met een 2009-specificatie achtervleugel gereden:
[ afbeelding ]
zoo lelijk
The line is a dot to you!
pi_62975413
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:18 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dit is er ook één, maar dan mclaren?
[ afbeelding ]
dat zijn wel de banden voor volgend jaar, maar de achtervleugel is 100% zeker nog 2008-model. Voorvleugel zou 2009 kunnen zijn, weet ik niet zeker. Maar die taartscheppen voor de achterwielen mogen volgens mij volgend jaar ook niet meer.
pi_62975458
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:20 schreef kepler het volgende:
zoo lelijk
die slicks maken veel goed

maar lang niet alles
pi_62975901
29 maart Grand Prix van Australië (Melbourne)
5 april Grand Prix van Maleisië (Sepang)
19 april Grand Prix van China (Shanghai)
26 april Grand Prix van Bahrein (Sakhir)
10 mei Grand Prix van Spanje (Barcelona)
24 mei Grand Prix van Monaco (Monte Carlo)
7 juni Grand Prix van Turkije (Istanbul)
21 juni Grand Prix van Groot-Brittannië (Silverstone)
12 juli Grand Prix van Duitsland (Nürburgring)
26 juli Grand Prix van Hongarije (Hungaroring)
23 augustus Grand Prix van Europa (Valencia)
30 augustus Grand Prix van België (Spa-Francorchamps)
13 september Grand Prix van Italië (Monza)
27 september Grand Prix van Singapore (Marina Bay)
4 oktober Grand Prix van Japan (Suzuka)
18 oktober Grand Prix van Brazilië (Interlagos)
1 november Grand Prix van Abu Dhabi (Yas Marina)

Nog 144 dagen geduld.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:34:26 #158
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62977067
ik ga trouwens naar de GP van Maleisie volgend jaar
(mits hij geen andere datum krijgt )

Iemand daar al eens geweest?
The line is a dot to you!
pi_62978632
quote:
FIA OVERHAUL STEWARDING SYSTEM

The FIA has implemented an overhaul of their stewards' system from next year after widespread criticism of a number of decisions made during the past season.

Most controversial of those was the one concerning new Formula One world champion Lewis Hamilton's corner-cutting manoeuvre on Kimi Raikkonen at the Belgian Grand Prix.

Hamilton was demoted from race winner to third on the back of a 25-second drive-through penalty imposed after the race, sparking outrage.

With no explanation behind their decision provided on the day, it resulted in an appeal from McLaren on Hamilton's behalf that was ultimately lost at a court hearing in Paris.

Motor sport's world governing body believe greater transparency is the answer and, after a World Motor Sport Council meeting in the French capital today, have agreed to a number of changes.

The current three-man panel comprises two international stewards and one national steward, all of whom must be eligible for the FIA's super licence.

For 2009, the following updates will be made:

:: Any national steward participating who is officiating for the first time will be required to 'observe' a minimum of one grand prix prior to their event.

:: At five grands prix in 2009, a number of trainee stewards will be invited to attend.

:: Before each grand prix, a short CV of each steward will be posted on the FIA website.

:: With the benefit of a new replay system available to stewards, all incidents will be investigated and appropriate action taken during the race, unless it is essential to seek further evidence afterwards.

:: After the race, a short written explanation of steward's decisions will be published on the FIA website.

:: Where appropriate, additional film evidence the public may not have seen, but which was reviewed by the stewards, will be made available on both the FIA and FOM websites.

There had been widespread calls for a former F1 driver to join the stewards' panel, and while this has not been dismissed by the FIA, they will have to undergo the same rigorous screening process.

Any former driver wishing to become a steward will have to gain the necessary level of experience in stewarding events at national, regional and international levels before the FIA considers them for a steward's super licence.

The WMSC have also confirmed engine life will be extended from two to three races for 2009, so ensuring teams make considerable cost savings.
Calm down, please!
pi_62981228
Links 2009, rechts 2008.

pi_62981549
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef ElmarO het volgende:
Links 2009, rechts 2008.

[ afbeelding ]
Vooruitgang imo
pi_62981672
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:20 schreef kepler het volgende:

[..]

zoo lelijk
Als er maar weer veel ingehald wordt, maakt het mij niet zoveel uit!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_62982006
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vooruitgang imo
Die neus is naar mijn mening nog wel veel te hoog. Zakken met dat ding zeg ik..
pi_62982176
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:14 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Die neus is naar mijn mening nog wel veel te hoog. Zakken met dat ding zeg ik..
Retro
pi_62982380
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Retro
[ afbeelding ]
Zoooo bruut
  woensdag 5 november 2008 @ 21:28:36 #166
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62982541
ik vraag me af of de zogenaamnde 'schoorstenen' op de sidepods dan ook verboden gaan worden (en die rechtopstaande uitlaat)

Please, make yourself uncomfortable.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 november 2008 @ 01:00:56 #167
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62988668
die achtervleugel verder wel een vooruitgang
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 6 november 2008 @ 08:57:34 #168
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62990675
Ik schrok ook even van die achtervleugel. Gaat geheel in tegen de trend van de afgelopen 10 jaar van als maar groter wordende taartscheppen.

Zijn net botsautootjes.
  donderdag 6 november 2008 @ 09:38:47 #169
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62991487
zijn de slicks nou bedoelt om de kleine achtervleugel te compenseren
Please, make yourself uncomfortable.
pi_62991730
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:38 schreef bodylotion het volgende:
zijn de slicks nou bedoelt om de kleine achtervleugel te compenseren
Nee, de achtervleugel moet het inhalen gaan bevorderen.
pi_62991858
ja, het idee is dat de slicks de mechanische grip verhogen, en het verkleinen van de vleugels en verbieden van allerlij vleugeltjes en flapjes en randjes en dingetjes de aerodynamische grip beperkt. Qua rondetijd zou dat elkaar redelijk moeten balanceren, maar het zou makkelijker moeten worden om dicht bij elkaar te racen.

Komt nog bij dat de rijders twee keer per ronde hun voorvleugel maximaal 6 graden mogen aanpassen. In een gevecht kun je dus even wat meer voorvleugel zetten om te compenseren voor de turbulentie van de voorgaande auto, en als je vrije lucht hebt kun je voor de ideale balans gaan. Maar dan heb je altijd wel weer van die Schumachers die zo perfectionistisch zijn dan ze gewoon steevast voor sector X wat voorvleugel bijzetten en na sector Y wat minder nemen zodat de gemiddelde balans over de hele ronde beter is en hij net weer een paar honderdsten sneller kan zijn.
pi_62992965
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Retro
[ afbeelding ]
Alesi in de Tyrrell. Dat was nog eens het betere gooi-en-smijtwerk op de baan. Dat was later toen hij naar Ferrari ging wel voorbij, helaas.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_62993181
Vind het er niet uit zien en krijg het gevoel terug te gaan in de tijd.
  donderdag 6 november 2008 @ 11:25:35 #174
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62994034
quote:
Op donderdag 6 november 2008 09:55 schreef Ared het volgende:


Komt nog bij dat de rijders twee keer per ronde hun voorvleugel maximaal 6 graden mogen aanpassen. In een gevecht kun je dus even wat meer voorvleugel zetten om te compenseren voor de turbulentie van de voorgaande auto, en als je vrije lucht hebt kun je voor de ideale balans gaan. Maar dan heb je altijd wel weer van die Schumachers die zo perfectionistisch zijn dan ze gewoon steevast voor sector X wat voorvleugel bijzetten en na sector Y wat minder nemen zodat de gemiddelde balans over de hele ronde beter is en hij net weer een paar honderdsten sneller kan zijn.
dat wist ik helemaal niet

Dat mag zeker alleen de coureur doen? Hoe willen ze dat gaan doen dan? Is er meer info over?
The line is a dot to you!
  donderdag 6 november 2008 @ 11:51:14 #175
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62994903
bewegende aerodynamische onderdelen
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')