abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62815952
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:43 schreef sasquatsch het volgende:
Waar is de tijd gebleven dat je nog een jaar mocht leren voordat er daadwerkelijk resultaten van je verwacht werden?
ergens tijdens de laatste of één-na-laatste verdubbeling van de budgetten, gok ik. En mensen als Hamilton en Vettel die wél meteen de sterren van de hemel rijden zijn ook niet echt bevordelijk voor rijders met een wat langere acclimatiserings-periode.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 17:59:08 #102
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62816999
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:16 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Ik ook. Die Piquet raced nog geen deuk in een pakje boter.
Dat valt nou ook wel weer mee
Please, make yourself uncomfortable.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 30 oktober 2008 @ 19:42:44 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62819576
De vooruitblik op de Grand Prix van Brazilië staat online

Vooruitblik Grand Prix Brazilië
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 30 oktober 2008 @ 20:40:16 #104
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62821175
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Waar is de tijd gebleven dat je nog een jaar mocht leren voordat er daadwerkelijk resultaten van je verwacht werden?
Dat was nog in de tijd dat rookies niet direct in stapten bij een top team.
Bij een renstal als Renault is de druk groot en wordt er direct resultaat verwacht. Dat lag bij Minardi, Tyrrell, Ligier etc. toch net ff anders.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 22:19:09 #105
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62823773
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 20:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat was nog in de tijd dat rookies niet direct in stapten bij een top team.
Bij een renstal als Renault is de druk groot en wordt er direct resultaat verwacht. Dat lag bij Minardi, Tyrrell, Ligier etc. toch net ff anders.
Alsof het 14 jaar geleden anders was...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 30 oktober 2008 @ 23:03:32 #106
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62825006
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Waar is de tijd gebleven dat je nog een jaar mocht leren voordat er daadwerkelijk resultaten van je verwacht werden?
is toch eigenlijk logisch, hij heeft nu bijna een jaar gehad maar laat nog steeds weinig zien ten opzichte van Alonso. Voor Piquet 2 anderen die zeer waarschijnlijk beter zullen presteren. Het blijft gewoon zakendoen natuurlijk.
The line is a dot to you!
pi_62860046
quote:
Doet Toro Rosso vorstelijk bod op Senna?

01 November, 11:12 | Bruno Senna is hot. De Braziliaan heeft twee redelijk goede seizoenen achter de rug in de GP2 Series en mede vanwege zijn beroemde achternaam zijn er veel Formule 1-teams in hem geïnteresseerd. Senna werd enkele tijd in verband gebracht met Scuderia Toro Rosso, maar teambaas Gerhard Berger ontkende altijd dat er iets speelde. De Braziliaanse media weet vandaag echter iets anders te melden en stellen dat het Italiaanse team Senna een vorstelijk aanbod hebben gedaan.

Volgens Agencia Folha zou Scuderia Toro Rosso het neefje van Ayrton Senna een contract hebben voorgelegd met een waarde van maar liefst 14 miljoen dollar. Dit zou betekenen dat de Braziliaan dan dus toch de opvolger zal worden van de vertrekkende Sebastian Vettel of zelfs de plaats van Sebastien Bourdais overneemt. In hoeverre er waarheid zit in dit berichten van Agencua Folha is op dit moment niet te zeggen. Gezien het feit dat Vettel en Bourdais echter nog lang geen 14 miljoen verdienen (Beide coureurs hebben een salaris van onder de 2 miljoen, red.) lijkt het onwaarschijnlijk dat Toro Rosso wel een dergelijk bedrag over zou hebben voor de onervaren Senna.

Naast Toro Rosso zou ook Honda geïnteresseerd zijn in de 25-jarige Braziliaan. Dit heeft Senna zelf inmiddels ook bevestigd. Bij de Japanners zou de Braziliaan test- en reservecoureur kunnen worden. Als het contract van Rubens Barrichello niet wordt verlengd, bestaat zelfs de kans dat Senna direct als racecoureur aan de slag kan bij Honda.

Senna zelf hoopt volgende week meer duidelijkheid te krijgen over zijn toekomst in de Formule 1 en in ieder geval zekerheid te hebben of hij in de komende maanden mag testen.

bron: www.formule1wereld.nl
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst zou ik zeggen. Zie bv Piquet en Rosberg
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_62860097
Bah, ik dacht dat ie maar 1 seizoen gp2 had gedaan Nu kan ik die prijsvraag bij GPUpdate wel op me buik schrijven ...
Where facts are few, experts are many.
pi_62860529
quote:
Senna wil volgend jaar testen voor McLaren

Bruno Senna hoopt volgend jaar te kunnen testen voor het team van McLaren, de renstal waarmee zijn oom Ayrton drie maal wereldkampioen werd. De 25-jarige Braziliaan werd dit jaar tweede in het GP2-kampioenschap, achter Giorgio Pantano.

"Racen is niet meteen een noodzaak voor mij. Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik gerust een jaartje wil testen en daar blijf ik bij. Ik wil heel graag als testrijder aan de slag bij een topteam als McLaren. Op die manier kan ik een jaar lang alles leren", liet Senna weten aan NU Sport. "Als het contract van Kovalainen inderdaad afloopt aan het eind van 2009, dan kan dat een voordeel voor me zijn. Maar ik ga niet speculeren over wat er in het contract van een andere rijder staat. We zien wel als het zover is."
pi_62865557
quote:
Toyota to introduce KERS only in mid-2009

Toyota do not expect to race a KERS (Kinetic Energy Recovery System) device until the middle of next season, autosport.com has learned, as other teams continue to weigh up whether or not there will be any advantage from using them at the start of 2009.

Work on KERS will accelerate over the winter as teams grapple with the new technology that will hand drivers short bursts of extra power over each lap.

But with the devices currently believed to weigh between 25 and 60 kilogrammes, some teams suspect that the advantage of the extra power boost will be outweighed by the handicap of the extra weight at the rear of the car.

Sources have told autosport.com that Toyota told their competitors in a secret Formula One Teams' Association (FOTA) meeting in China that they were preparing to start the season with a car not featuring KERS.

It was this response that is believed to have prompted McLaren boss Ron Dennis to say in press conference at Interlagos on Friday: "There is one team that does not intend to have it on its cars."

Toyota team president John Howett confirmed to autosport.com that although the Japanese manufacturer would conduct track testing of KERS next January, he did not expect them to race it until mid-season at the earliest.

"We are working flat out on KERS, but our sincere view is that people underestimate some of the major challenges," he explained.

"We will run a car in January with KERS in a monocoque not designed for it, which we could not race, but it will be a test platform - and our gut feeling is that the earliest (it will race) will be mid season. We don't know yet. We are still testing on rigs.

"So it is not that we are not going to race it. Just our position is different from some other teams who believe it will be an instant in."

When asked if the situation meant Toyota would start the season with a monocoque not designed to fit KERS, Howett said: "Fundamentally we will have a car that will run KERS, but it will be very difficult to race. That is all I am prepared to say, and we would have to modify it to be able to race."

Howett said above and beyond any performance factors that may influence his team's decision, there still remained some reliability and safety concerns about introducing the system before it was totally failsafe.

"It is very unlikely that the first race we will have a safe and reliable KERS that will add performance benefit," he said. "I am not saying that after some time it won't, but there are some pretty big issues. Bear in mind batteries have thermal meltdown.

"We believe we have a very good system and we have it under control, but safety is an important issue for us."

The dilemma about racing KERS at the start of the season is further complicated by the fact that next year's move to slick tyres means that teams ideally want as much weight as possible at the front of the car.

Williams co-owner Patrick Head believed that such an issue could force other teams to follow Toyota's lead and delay the introduction of the systems.

"We've got now four grooves in the front tyres, it started with three, and we've got four grooves in the rear tyre," explained Head.

"When you take those grooves out it increases the contact patch area more at the front in relative terms than it does at the back. That is quite likely to cause you to want to run quite forward weight distribution.

"I'm not sure what it's like for other people, but for us, with pretty much all of our ballast taken up with a KERS that we can't really run more forward than the impact area for the side impact test, it's very difficult for us to achieve the weight distribution that we suspect we will need to make a successful car next year.

"I think there will be quite a lot of teams going to the start of the year without KERS fitted on their cars, with a plan to progressively bring it in as and when they feel that it will make a better overall racing car.

"So I think there will be quite a lot of cars in Melbourne that might be KERS capable, designed to take KERS, but might not have it on right at the beginning.

"You have got to remember that the KERS, when you analyse the potential, the difference it makes can be somewhere between 0.1s and 0.3s, perhaps at the maximum 0.35s per lap, putting aside whether it helps you overtake.

"Having your weight distribution inappropriate for the tyres by more than one or two percent will probably make more difference than those one or two tenths of a second per lap.

"So I think we are presented with a lot of challenges and the KERS, to a large extent, is optional. There are a few teams that will treat it like that at the start of the year."

Howett also expressed his disappointment that news of Toyota's plans for KERS had leaked out of the FOTA discussions in China.

"I do resent that people have mentioned that," he said. "It was a genuine meeting of absolute confidence where everybody sincerely explained (their situation) - saying that if we allowed this concession on certain discussions then we want to freeze the monocoque. We said okay, this is our sincere position at the moment."
Bron
pi_62884800
"Hamilton raakt niet voorbij de eerste bocht"

De spanning begint stillaan te stijgen in de Formule 1 paddock. Vanavond weten we wie de wereldkampioen van 2008 wordt. Ook de kenners geven hun mening over de afloop van het kampioenschap.

Voormalig wereldkampioen Nelson Piquet ziet de kansen van WK-leider Lewis Hamilton eerder somber in. De vader van Renault rijder Nelson Piquet Jr. denkt niet dat de Brit voorbij de eerste bocht raakt.

"Volgens mij zal Lewis Hamilton na de eerste bocht uit de race liggen. Er zijn een pak rijders op de grid die hem niet kunnen uitstaan."

Hamilton verdedigt straks een voorsprong van zeven punten op Felipe Massa.

www.f1journaal.be
pi_62885119
quote:
BMW confirm 2009 launch date

BMW Sauber have become the second team to confirm the launch date of their 2009 car.

Following Toyota's announcement that they will unveil their TF109 in Cologne on January 16, BMW Sauber have revealed that the first run of their car will take place in Valencia on January 20.

The team may repeat what they have done in the past, which is unveil their car in the city centre before transporting it to the nearby permanent track for its first test.
  zondag 2 november 2008 @ 20:07:34 #113
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_62890623
edit: oeps, fout topic
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 3 november 2008 @ 14:54:57 #114
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62908361
misschien niet helemaal het juiste topic, maar wie zien jullie als kandidaten voor het WK van volgend jaar?

Persoonlijk denk ik dat Hamilton, Massa, Raikkonen, Alonso en Kubica veel kans hebben op de titel Nu ga ik er wel vanuit dat ze dan ongeveer gelijkwaardige wagens hebben (beetje zoals de laatste races van dit seizoen), maar ik denk dat volgend seizoen zeker weer een spannende zal worden
The line is a dot to you!
pi_62910522
Er zijn zo veel regelwijzigingen dat er voor de teams heel veel punten zijn waar ze zomaar een paar tienden per ronde kunnen winnen of verliezen. De aerodynamica wordt radicaal anders, de perfecte gewichtsverdeling wordt waarschijnlijk heel anders, de banden worden heel anders, KERS kan leiden tot extra snelheid, geen extra snelheid/niet gebruiken of extra betrouwbaarheidsproblemen en gewichtsverdeling-issues...

ik kan me niet voorstellen dat er een team al deze factoren vanaf race 1 perfect onder controle gaat hebben, laat staan alle teams. Ik gok dat het verschil tussen de topteams, zeker aan het begin van het jaar, wel eens veel groter zou kunnen zijn dan dit jaar. Een conservatief team, zoals Toyota, zou zomaar in de top terecht kunnen komen door het falen van anderen. En een wanhopig team als Williams zou zomaar een gok kunnen nemen die juist blijkt te zijn en ook weer meedoen om het podium. Of de plank volledig misslaan en het met Force India's moeten uitvechten om de laatste plaats. Bijna ieder team heeft wel een rijder die met het juiste materiaal kampioen kan worden, dus daar hoeft het niet aan te liggen.

Al met al boeiend, dat weet ik zeker, maar als één team beduidend beter met de veranderingen om weet te gaan dan de anderen, hoeft het niet per sé spannend te worden, helaas.
  maandag 3 november 2008 @ 16:37:39 #116
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62911214
Daar ben ik inderdaad ook wel een beetje bang voor, maar ik denk toch dat het verschil niet zo extreem groot zal zijn. Niemand zal alles vanaf dag 1 onder controle hebben, en daarom zal misschien alles juist dichter bij elkaar zitten
The line is a dot to you!
pi_62913034
quote:
Schumacher feliciteert Hamilton met eerste titel

Zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher heeft Lewis Hamilton gefeliciteerd met het behalen van zijn eerste titel. Ook had de Duitser lovende woorden voor Felipe Massa, die maar één puntje punt tekort kwam voor de titel.

"Wat een geweldige finale", reageerde Schumacher maandag. "Ik ben nog steeds ondersteboven van de race van gisteren. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, niet als coureur en niet als toeschouwer. Ik feliciteer Lewis Hamilton en wil de hartelijke groeten doen aan Felipe Massa en al onze jongens in Brazilië. Felipe mag met opgeheven hoofd terugkijken op deze race en ik denk dat niemand nu nog zal twijfelen aan zijn talent. Volgend jaar zal hij het ongetwijfeld opnieuw gaan proberen."

Schumacher reed in 2006 zijn laatste Formule 1-race en is sindsdien werkzaam als adviseur als Ferrari
pi_62921457
Het einde van het F1-seizoen, en dus ook het einde van de FOK!F1-manager! Lees alles over de punten van de laatste ronde en de prijswinnaars!

Punten ronde 18 en eindstand FOK!F1-manager
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62923819
http://f1.gpupdate.net/nl(...)rd-dollar-verdienen/

Dit snap ik niet he... De Fia en de hele F1wereld hebben het continu over goedkoper maken en toegankelijker maken van de F1. Waarom ga je in hemelsnaam een Courreur dan 1 miljard betalen.. waar halen ze het geld vandaan..

Tuurlijk ik snap ook wel dat het niet per jaar is en ook niet alleen zijn race inkomsten zijn.. maartoch.. Een MILJARD.. die gast is 24.. waarom zou hij nog in de auto stappen...
  dinsdag 4 november 2008 @ 00:17:33 #120
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62924084
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:05 schreef Giem het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)rd-dollar-verdienen/

Dit snap ik niet he... De Fia en de hele F1wereld hebben het continu over goedkoper maken en toegankelijker maken van de F1. Waarom ga je in hemelsnaam een Courreur dan 1 miljard betalen.. waar halen ze het geld vandaan..

Tuurlijk ik snap ook wel dat het niet per jaar is en ook niet alleen zijn race inkomsten zijn.. maartoch.. Een MILJARD.. die gast is 24.. waarom zou hij nog in de auto stappen...
1 miljard dollar is over 2 jaar 100 miljoen euro

Maar de grootste inkomsten zullen komen uit sponsor-contracten
The line is a dot to you!
  dinsdag 4 november 2008 @ 02:02:53 #121
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62925611
Kun je nagaan wat Michael verdiende, en nog
Die gast had een hele berg (ja ja) in Zwitserland gekocht.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_62929603
ehm, maar dat is wel het totaal van z'n carriëre he? Hij heeft nog wel meer dan tien jaar voor de boeg, dus dat is minder dan 100 miljoen per jaar, gecombineerd sponsorgeld en loon.

Wat ik echt verbazend vind aan het bericht is dat Schumi er blijkbaar nog niet aan zit. Die moet toch ook in die elf jaar bij Ferrari makkelijk 90 miljoen dollar per jaar in loon, sponsoring & merchandising gekregen hebben?!? Alleen z'n loon was op z'n hoogtepunt al 50 miljoen euro per jaar, als ik me niet vergis.
pi_62929825
Michael had vast ze hele vermogen geparkeerd bij een bank in Ijsland
Where facts are few, experts are many.
pi_62930006
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:52 schreef Atreidez het volgende:
Michael had vast ze hele vermogen geparkeerd bij een bank in Ijsland
Ik denk dat mensen met een dergelijke belachelijk grote smak geld niet zo dom zijn om hun hele kapitaal op 1 bank te zetten.

Denk ik hoor
pi_62930791
nee, dat geld staat waarschijnlijk verspreid over de hele wereld op respectabele banken als Fortis, Lehman Brothers, en zit in veilige beleggingen als breed gespreide aandelenpakketten en onroerend goed. Doh!



Maar het bericht ging over inkomsten, niet over bezit. Dus zelfs al zou Schumacher alles kwijt zijn, kun je nog steeds zeggen dat hij meer dan een miljard verdiend heeft in z'n leven.
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:17:22 #126
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_62935160
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 00:05 schreef Giem het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)rd-dollar-verdienen/

Dit snap ik niet he... De Fia en de hele F1wereld hebben het continu over goedkoper maken en toegankelijker maken van de F1. Waarom ga je in hemelsnaam een Courreur dan 1 miljard betalen.. waar halen ze het geld vandaan..

Tuurlijk ik snap ook wel dat het niet per jaar is en ook niet alleen zijn race inkomsten zijn.. maartoch.. Een MILJARD.. die gast is 24.. waarom zou hij nog in de auto stappen...
Bizar idd... van dat geld kunnen er met gemak zoveel teams in het leven geroepen worden dat er weer 30 auto's op de grid staan.
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:59 schreef NED het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen met een dergelijke belachelijk grote smak geld niet zo dom zijn om hun hele kapitaal op 1 bank te zetten.

Denk ik hoor
Ik denk dat Schumacher niet eens de moeite neemt om z'n eigen centen te beheren.
pi_62935883
quote:
Hamilton wil drie keer wereldkampioen worden

Lewis Hamilton wil dolgraag nog twee keer wereldkampioen worden. Dan krijgt hij namelijk zijn droomauto cadeau van McLaren-teambaas Ron Dennis, een McLaren F1 LM. Zo liet de 23-jarige Brit in een interview met BBC weten.

"Ik wil nog een keer wereldkampioen worden, dat is een ding dat zeker is", vertelde Hamilton in een interview met de Britse omroep. "Het is een geweldig gevoel om het Formule 1-kampioenschap te winnen. Ik zal keihard gaan trainen en hoop alles volgend jaar nog beter te doen. Hopelijk hoeft het volgend jaar dan niet meer in de laatste bocht beslist te worden. Ik heb vooralsnog geen plannen om zeven keer wereldkampioen te worden, dat record mag Michael Schumacher houden, maar ik wil nog wel twee wereldtitels winnen, want dan ik krijg ik die auto van Ron."

Het gaat hier om een oranje McLaren F1 LM ter waarde van 8 miljoen dollar, die in de McLaren-fabriek in Woking staat. Dennis beloofde Hamilton dat hij deze auto mocht hebben, als hij drie wereldkampioenschappen met de Britse renstal zou winnen.

Over de slotfase van de Braziliaanse Grand Prix zei Hamilton: "Het waren een paar vreselijke ronden. Ik ga natuurlijk altijd voor de zege, maar toen ik vierde lag, besloot ik voor mezelf dat ik op die plek wilde blijven liggen. Tegen het einde kreeg ik echter problemen met de banden en begon het regenen. Vettel zat op mijn staart, maar mijn auto was zwaarder en ik had meer last van korrelvorming op de banden dan hij. Sebastian was bijzonder snel, dus het was vrijwel onmogelijk om hem achter me te houden. In de laatste bocht ging ik wijd en kwam Vettel voorbij. Toen waren er nog twee ronden te gaan en het lukte me maar niet om hem weer terug te pakken. Mijn hart bonkte in mijn keel. Ik was maar één positie van de wereldtitel verwijderd! Maar ik gaf niet op en bleef pushen. Gelukkig kwamen door de regen enkele mensen die een gok hadden genomen met de banden, in de problemen, waardoor ik in de laatste bocht alsnog vijfde werd, wat genoeg was voor het kampioenschap."

Hamilton kreeg pas enkele bochten voor de finish Glock in het vizier. "Toen ik door de tiende bocht kwam, zag ik Timo rijden en vervolgens hoopte ik vurig dat ik hem voorbij kon komen. Na het passeren van de finish verwachtte ik dat het team meteen op de radio zou komen om te vertellen of ik kampioen was of niet. Er was in de laatste ronden namelijk zoveel gebeurd, dat ik niet meer wist wat de stand van zaken was. Het bleef echter stil en pas een paar honderd meter later, toen ik door de eerste bocht ging, riep het team dat ik kampioen was. Toen werd het me even te veel."
pi_62936369


Where facts are few, experts are many.
pi_62939046
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:07 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]


misschien niet meer de snelste, maar wat een waanzinnige auto is het toch

Jammer dat er nooit één een power lap op het Top Gear circuit gedaan heeft. Ben wel benieuwd hoe hoog tussen de ultra moderne modellen dit bijna 15 jaar oude beestje nog zou komen...
pi_62939359
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:50 schreef Ared het volgende:
misschien niet meer de snelste, maar wat een waanzinnige auto is het toch

Jammer dat er nooit één een power lap op het Top Gear circuit gedaan heeft. Ben wel benieuwd hoe hoog tussen de ultra moderne modellen dit bijna 15 jaar oude beestje nog zou komen...
Yep, mogen ze meteen deze ook ff testen
Where facts are few, experts are many.
pi_62940997
McLaren


pi_62942485
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 14:46 schreef Trystar het volgende:
Met die miljoenen op de bank nog een hebbert. Ongelooflijk! Kampioen worden doe je voor de eer, niet voor een auto waarvan je er zelf tientallen kan kopen

Onzinstuk dus..
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:14:33 #133
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62944564
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:13 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Met die miljoenen op de bank nog een hebbert. Ongelooflijk! Kampioen worden doe je voor de eer, niet voor een auto waarvan je er zelf tientallen kan kopen

Onzinstuk dus..


Volgens mij is dat wel een exclusieve wagen

Natuurlijk kan hij 10 van zulke auto's kopen, maar ik hoop dat je begrijpt dat het daar helemaal niet om gaat
The line is a dot to you!
pi_62945002
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:14 schreef kepler het volgende:

[..]



Volgens mij is dat wel een exclusieve wagen

Natuurlijk kan hij 10 van zulke auto's kopen, maar ik hoop dat je begrijpt dat het daar helemaal niet om gaat
Als hij de huidige eigenaren een goed bod doet heeft hij er morgen één voor de deur staan. Kan hij de rest van zijn leven gaan rentenieren. Ik hoop dat je begrijpt dat het totaal niet om die auto gaat, daarom ook onzinstuk
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:32:11 #135
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62945141
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:28 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Als hij de huidige eigenaren een goed bod doet heeft hij er morgen één voor de deur staan. Kan hij de rest van zijn leven gaan rentenieren. Ik hoop dat je begrijpt dat het totaal niet om die auto gaat, daarom ook onzinstuk
ik denk niet dat Ron Dennis hem die auto zal verkopen

Maar we begrijpen elkaar
The line is a dot to you!
pi_62948385
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 19:13 schreef Tarabass het volgende:
Onzinstuk dus..
De enige onzin is die prijs van de auto, aangezien de weinige auto's niet te koop zijn..
quote:
Only 107 cars were manufactured, 64 of those were street versions (F1), 5 were LMs, 3 were longtail roadcars (GT), 5 prototypes (XP), 28 racecars (GTR), and 1 LM prototype (XP LM).
http://en.wikipedia.org/wiki/McLaren_F1

Het gaat om een LM, dus dat betekent dat er maar 5 van zijn
Where facts are few, experts are many.
pi_62948450
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:07 schreef Atreidez het volgende:
[ afbeelding ]


Weet het niet helemaal zeker, maar er zat toch een BMW-motor in dat ding?

-Edit-

Ja dus, is dit een stiekeme hint van Hamilton richting Mercedes?
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:33:02 #138
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62949157
Dat ding gaat van 0 naar 200 in 9,4 seconden... wooow dat doet mijn auto niet eens naar de 100
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_62961575
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 16:50 schreef Ared het volgende:


Jammer dat er nooit één een power lap op het Top Gear circuit gedaan heeft. Ben wel benieuwd hoe hoog tussen de ultra moderne modellen dit bijna 15 jaar oude beestje nog zou komen...
quote:
Bedford Autodrome West Circuit, time trial: 1:21.20 on a hot lap, which is faster than the Ferrari Enzo at 1:21.30
Ik denk dat die het nog verassend goed zou doen, beter dan veel mensen denken van zo een oude auto
pi_62961621
quote:
Although only five F1 LMs were sold, a sixth chassis exists in the form of XP1 LM, the prototype for modifications to the existing F1 to form the new F1 LM. This car is also painted Papaya Orange and is retained by McLaren. This car, reportedly worth $4 million, has been promised by McLaren CEO Ron Dennis to his driver Lewis Hamilton if he should win an additional two Formula One World Championship titles
En dat is denk ik toch wel bijzonderder dan een van die 5 die verkocht zijn denk ik
pi_62972715
quote:
Alonso en Piquet rijden ook in 2009 voor Renault
05 november 2008


Fernando Alonso en Nelson Piquet zullen ook in 2009 voor het team van Renault rijden. Dat heeft de Franse renstal vandaag (woensdag) bekendgemaakt. Alonso heeft een tweejarig contract getekend en blijft dus ook in 2010 voor het team rijden. Piquet heeft vooralsnog alleen een contract voor volgend seizoen.




"We zijn blij met de bevestiging dat Fernando en Nelson zullen blijven voor volgend jaar", liet teambaas Flavio Briatore weten. "Dit geeft Renault een geweldig coureursduo, met de perfecte mix van ervaring en de jeugd. Fernando's besluit om de komende twee jaar bij ons te blijven bevestigt het vertrouwen dat hij heeft in ons. Hij is een belangrijk onderdeel in het team geweest tijdens dit moeilijke seizoen en zijn leiderschap en talent, gecombineerd met het harde werk en vastberadenheid van het team, heeft zich uitbetaald in de recente races, die het team van Renault terug aan de top hebben gebracht."




Alonso, die het afgelopen seizoen tegen alle verwachtingen in twee races wist te winnen, was eveneens blij met de bekendmaking. "Ik heb besloten om bij Renault te blijven, omdat Renault altijd mijn eerste keus is geweest, zoals ik dit jaar al vaker heb gezegd. Ik voel me erg op mijn gemak bij hen. Het is een bijzonder hecht team met een competitieve mentaliteit, maar ook met een ontspannen en warme houding. Dat past perfect bij mij."

"Na een moeilijke start van het seizoen hebben we onszelf constant verbeterd", vervolgde de Spanjaard. "Mijn overwinningen in Singapore en Japan, en de tweede plaats in Brazilië, hebben bewezen hoe competitief we kunnen zijn. We hebben in het verleden samen kampioenschappen gewonnen en we hebben het zwaar gehad, maar we zijn nu vastbesloten om ons succes te herhalen in de komende seizoenen."




Voor Nelson Piquet zal zijn contractverlenging ongetwijfeld komen als een enorme opluchting. De Braziliaan was het afgelopen jaar duidelijk de mindere van Alonso, maar Renault hefet hem dus toch een tweede kans gegeven. "Ik ben natuurlijk ontzettend blij met de kans om een tweede seizoen bij Renault te rijden", zei hij. "Hoewel het een zwaar jaar was, heb ik veel geleerd en ben ik van plan om mijn ervaring volgend jaar te gebruiken. Ik wil het team graag bedanken voor hun steun en vertrouwen en ik kijk uit om volgend jaar goed te beginnen na een intensieve winter."

Het team van Renault heeft dus na McLaren, Ferrari, BMW, Toyota. Williams en Force India gekozen voor continuiteit. Het past in het beeld van afgelopen seizoen, waar geen enkel team halverwege het jaar een andere coureur heeft laten instappen. Alleen de teams van Honda en Toro Rosso hebben hun keuze voor 2009 nog niet gemaakt.
pi_62973071
Wat is de bron hiervan, ColtZ

Ach, die Fernando toch... Niet naar Fellali
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_62973193
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:16 schreef Sally het volgende:
Wat is de bron hiervan, ColtZ

Ach, die Fernando toch... Niet naar Fellali

http://f1.gpupdate.net/nl(...)n-2009-voor-renault/

Nog een jaartje geduld en dat gaat ie naar Ferrari.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 5 november 2008 @ 16:25:56 #144
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62973422
ik wacht op de eerste foto's van de 2009 auto's. Ben enorm benieuwd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62974336
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:19 schreef ColtZ40 het volgende:

http://f1.gpupdate.net/nl(...)n-2009-voor-renault/

Nog een jaartje geduld en dat gaat ie naar Ferrari.
twee jaartjes, toch?

"Alonso heeft een tweejarig contract getekend en blijft dus ook in 2010 voor het team rijden."

Verloopt z'n contract op hetzelfde moment als dat van Massa en Raikkonen... wat een toeval!
pi_62974605
En dan zal nu ook de line-up van Honda wel snel bekend worden. Senna lijkt me de grootste kanshebber, op de voet gevolgd door Barrichello. Mocht Senna naar Honda gaan, dan zal Toro Rosso wel vrij snel besluiten met Bourdais door te gaan. Was Buemi nou al bevestigd bij STR?
pi_62974873
Ik hoop dat het veelbelovend wordt:



pi_62974926
quote:
Op woensdag 5 november 2008 16:06 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]


Ah, toch een leerjaar voor Piquet. En laten zien dat je de lijn van F3 en GP2 kan doorzetten en volgend jaar kampioen worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 november 2008 @ 17:12:47 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62975131
Het moet wel heel raar lopen, willen we de Canadese Grand Prix nog op de kalender terug zien voor 2009. De FIA heeft vandaag de nieuwe Grand Prix-kalender bekend gemaakt met enkele opvallende verschuivingen

Geen plaats voor GP Canada in 2009
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62975160
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:05 schreef Tarabass het volgende:
Ik hoop dat het veelbelovend wordt:

[ afbeelding ]


mja, maar dat wordt 'm helaas niet. Dat plan is echt al een tijdje achterhaald. De 2009 auto's gaan er eerder zo uit zien:


paar maanden geleden heeft o.a. Williams al met een 2009-specificatie achtervleugel gereden:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')