abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62723236
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 12:43 schreef Peterselieman het volgende:
Nog meer goed nieuws, Eerder doken er verhalen op dat Toyota zou verdwijnen uit de Formule 1 en zich daarna bezig zou houden met Le Mans, maar Toyota-president John Howett heeft gezegd dat het team voorlopig in de Formule 1 blijft, omdat het denkt de stap naar het winnen van wedstrijden over niet al te lange tijd kan maken.

Toyota blijft in Formule 1
hm, die opmerking dat het team in de F1 blijft is niet zo zwart wit als het daar staat. Volgens Autosport heeft Toyota dit gezegd:
quote:
"Toyota are committed to succeeding in Formula One for the long-term and our objective in Formula One is to win - we exist to win and we are committed to doing that," said a team statement.

"However, we believe Formula One must remain a technological challenge; this is an important point for Toyota and provided this does not change we expect to continue in F1 until at least 2012."
Oftewel Toyota blijft alleen in de F1 tot 2012 als de standaard motoren er niet komen. Als Mosley's plannen voor een standaard motor vanaf 2010 door gaan, zou 2009 dus wel eens Toyota's laatste jaar in F1 kunnen worden.

Overigens is ook bekend dat de FOTA-teams hebben afgesproken niet op de tender van de FIA in te schrijven. Als de standaard motor er komt, is het er dus in ieder geval niet één van een huidig team/fabrikant.

zul je zien dat het een Maybach, Rolls, Maserati, Acura, Lexus of Nissan motor wordt
of misschien toch weer een Mecachrome, ik zie Briatore er toe in staat

[ Bericht 0% gewijzigd door Ared op 27-10-2008 17:07:51 ]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 oktober 2008 @ 17:03:37 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62723461
De bron waar ik dit bericht vandaan heb, meldt die informatie niet, maar ik kan me zeker voorstellen dat hij dat zo gezegd heeft, omdat hij al eerder gedreigd had met het verlaten van de sport.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62723601
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 16:57 schreef Ared het volgende:
zul je zien dat het een Maybach, Rolls, Maserati, Acura, Lexus of Nissan motor wordt
of misschien toch weer een Mecachrome, ik zie Briatore er toe in staat
Cosworth
Where facts are few, experts are many.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 oktober 2008 @ 17:28:23 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62724144
De FIA wil de plannen met betrekking tot de standaardmotor wel op erg korte termijn doorzetten. Dit blijkt uit allerlei documentatie dat op de FIA-site staat. Ook staan daar de vragen die ze over de standaardmotor en -versnellingsbak gekregen hebben, In het artikel op FOK!sport staan linkjes naar de interessante documentatie over het onderwerp.

FIA zet standaardmotor door
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62724186
ah bah, geen Cosworth. Ik weet dat ze een belangrijk deel uitmaken van de F1 historie, maar wat mij betreft mogen ze daar echt blijven, in het verleden. Vond de laatste jaren met Jaguar en Minardi enzo behoorlijk onderweldigend, zowel qua snelheid als betrouwbaarheid.

Ok, ze zijn ondertussen weer onafhankelijk van Ford, maar toch... nee, liever niet.

Toch, ik zie het helaas al voor me. De raceklasse die vroeger bekend stond als F1, nu met 18 auto's met allemaal dezelfde 4 in lijn 1.8 liter Duratec motoren. Bah, bah en nog eens bah.
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:57:24 #56
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62729229
Ferrari dreigt met vertrek uit F1
quote:
MILAAN - Ferrari overweegt een vertrek uit de Formule 1 als alle deelnemende auto's vanaf 2010 een standaardmotor krijgen. Dat heeft de Italiaans renstal maandag in een verklaring laten weten.

Zowel formule 1-baas Bernie Ecclestone als Max Mosley, president van de internationale autofederatie FIA, maakte eerder deze maand bekend dat ze voorstander zijn van standaardmotoren in de koningsklasse van de autorace.


Ze denken op die manier de kosten te drukken. Ze overwegen hun plannen in 2010 in te voeren.

De wereldautosportbond maakte maandag bekend dat een aantal partijen interesse heeft getoond om alle motoren en versnellingsbakken vanaf 2010 te gaan leveren.

Uiterlijk 7 november moeten geïnteresseerde partijen hun bod inleveren op de burelen van de FIA.
Als dit geen loos dreigement is dan zie ik de FIA snel terug krabbelen
The line is a dot to you!
pi_62729348
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:57 schreef kepler het volgende:
Ferrari dreigt met vertrek uit F1
[..]

Als dit geen loos dreigement is dan zie ik de FIA snel terug krabbelen
Laat de reacties met; Nu zal de FIA wel luisteren want het is Ferrari, maar komen
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:00:57 #58
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62729354
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 17:30 schreef Ared het volgende:
ah bah, geen Cosworth. Ik weet dat ze een belangrijk deel uitmaken van de F1 historie, maar wat mij betreft mogen ze daar echt blijven, in het verleden. Vond de laatste jaren met Jaguar en Minardi enzo behoorlijk onderweldigend, zowel qua snelheid als betrouwbaarheid.

Ok, ze zijn ondertussen weer onafhankelijk van Ford, maar toch... nee, liever niet.

Toch, ik zie het helaas al voor me. De raceklasse die vroeger bekend stond als F1, nu met 18 auto's met allemaal dezelfde 4 in lijn 1.8 liter Duratec motoren. Bah, bah en nog eens bah.
Mwoah of ze moeten er een 3,5L V12 in mogen proppen...

Maar ik zie nu toch meer in een klasse met Fabriekteams en laat de F1 dan maar lekker aanmodderen.
Waarom moet de F1 goedkoper? Het is al jaren zo dat de gene met het meeste geld om de titel kan strijden. Door al die veranderende regels elk jaar gaan teams steeds meer investeren om in die beperkingen toch nog 0,01 seconde te kunnen winnen. Als ze het gewoon open gooien dan vallen mensen vaker uit (door mechanishe pech) en kan je dus echt met een Honda wellicht een punt behalen, nu moet je hopen op chaos.

Ik heb een tyrrel en minardi best vaak op het randje van punten gezien en zelfs zien behalen. Mnou een force india of spyker heb ik dat al een tijd niet zien doen!

Gewoon lekker regeltjes schrappen. Desnoods doe wat groen er in (bijvoorbeeld minimaal 25% van het vermogen uit een alternatieve krachtbron: KERS, Waterstof, Accu's laat ze maar lekker vrij). Een kalender die 20 races biedt over de gehele aardbol... ik zie kansen met die fabrieksteams zo! En wellicht dat GM en VAG dan ook wel mee willen doen.
En het budget aan banden kan ook nog. Gewoon de televisiegelden laten gebruiken als budget en dat ze het maximaal mogen verdubbelen met sponsoren. Zo hebben ze alsnog een budget van 100+ Miljoen! En de kleinere teams minimaal 30/40 miljoen (als je die hebt met frabrieksteams).
Daarnaast als je de regels vrijer laat zul je ook al veel sneller weer technieken zien voortvloeien naar personenwagens. Laat ze gerust rijden met ABS, tranctioncontrol, beweegbare vleugel als zij denken dat het een tijdwinst oplevert tov. het extra gewicht van die systemen dan gewoon doen... of ziet Bernie dat niet? (Max neem ik al maanden niet serieus meer)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:03:33 #59
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62729462
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:00 schreef Trystar het volgende:

[..]

Laat de reacties met; Nu zal de FIA wel luisteren want het is Ferrari, maar komen
haha, kunnen we verwachten natuurlijk

Maar zeg nu zelf, wat zou de F1 zijn zonder Ferrari
The line is a dot to you!
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:06:27 #60
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_62729567
Belachelijk plan om een standaardmotor in de F1 te willen invoeren. Zo maak je van de Formule 1 een 'gewone' formule-klasse, vergelijkbaar met Formule Ford of Formule Renault. Het mooie van de F1 op dit moment is dat vele topmerken tegen elkaar strijden. Zonder een eigen motor wordt het, zoals ze zelf ook al aangeven, een stuk minder interessant om in de F1 aanwezig te zijn. Ik hoop maar dat dit idee het uiteindelijk niet zal halen, want het zou wel eens het begin van het einde kunnen betekenen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_62729608
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:06 schreef 4-elements het volgende:
Belachelijk plan om een standaardmotor in de F1 te willen invoeren. Zo maak je van de Formule 1 een 'gewone' formule-klasse, vergelijkbaar met Formule Ford of Formule Renault. Het mooie van de F1 op dit moment is dat vele topmerken tegen elkaar strijden. Zonder een eigen motor wordt het, zoals ze zelf ook al aangeven, een stuk minder interessant om in de F1 aanwezig te zijn. Ik hoop maar dat dit idee het uiteindelijk niet zal halen, want het zou wel eens het begin van het einde kunnen betekenen.
Eensch!
pi_62730596
Een soort A1 race maar dan anders

It's all about the money........again. Dat is ook de reden waarom er zoveel uitloopstroken zijn etc. En dat terwijl wij kijkers/fans niet zitten te wachten op haaienfinnen/dombovleugels en dat soort ontwikkelingen. Maak de auto's qua uiterlijk en aerodynamica standaard, en laat het afhangen van de techniek. Vleugels voor omlaag, poespas weghalen. Gooi het aantal medewerkers en crewmensen in de pit enzo omlaag en op een max, en het wordt weer leuk. Uitloopstroken weg, ga zo maar door. Er staan soms wel tientallen vrachtwagens voor één team, iedereen moet gratis champagne kunnen drinken als V.I.P. en de gewone man mag zijn zakken leegtrekken voor een kaartje. Maar wel zeggen dat het te duur wordt
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:47:41 #63
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62731143
uitloopstroken zijn tof Zorgt voor minder uitvallers, en nodigt uit om meer risico's te nemen (die vervolgens weer afgestraft worden door de FIA )

Aerodynamica standaard maken vind ik eigenlijk net zo erg als het standaard maken van een motor, juist in die aerodynamice valt heel veel winst te halen (en is ook techniek). Aantal werknemers per GP moeten ze zeker beperken, misschien zelfs wel per team? Dat zou een prima kosten besparing zijn, alhoewel ze dan natuurlijk weer veel zullen outsourcen

Mn broertje kwam trouwens met een leuk idee voor het WK in de F1: In plaats van te tellen in punten, waarom niet tellen in tijd? Dus hoe meer voorsprong je hebt, hoe beter je er voor staat in het WK Dit betekent dat elke coureur altijd op de limiet zal rijden om die achterstand te verkleinen, of juist om de voorsprong te vergroten. Grote vraag alleen blijft hoe dat dan moet met de uitvallers
The line is a dot to you!
pi_62731245
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:47 schreef kepler het volgende:
uitloopstroken zijn tof Zorgt voor minder uitvallers, en nodigt uit om meer risico's te nemen (die vervolgens weer afgestraft worden door de FIA )

Aerodynamica standaard maken vind ik eigenlijk net zo erg als het standaard maken van een motor, juist in die aerodynamice valt heel veel winst te halen (en is ook techniek). Aantal werknemers per GP moeten ze zeker beperken, misschien zelfs wel per team? Dat zou een prima kosten besparing zijn, alhoewel ze dan natuurlijk weer veel zullen outsourcen

Mn broertje kwam trouwens met een leuk idee voor het WK in de F1: In plaats van te tellen in punten, waarom niet tellen in tijd? Dus hoe meer voorsprong je hebt, hoe beter je er voor staat in het WK Dit betekent dat elke coureur altijd op de limiet zal rijden om die achterstand te verkleinen, of juist om de voorsprong te vergroten. Grote vraag alleen blijft hoe dat dan moet met de uitvallers
Your brother is a genius.....NOT! Gewoon weer de punten invoeren voor snelste rondetijd. Had Raikkonen nu bovenaan gestaan

En ik zeg niet dat ze moeten gaan besparen op aerodynamica, maar als ze willen besparen doe het dan daar op ipv de motors..
  maandag 27 oktober 2008 @ 20:56:38 #65
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62731453
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:50 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Your brother is a genius.....NOT! Gewoon weer de punten invoeren voor snelste rondetijd. Had Raikkonen nu bovenaan gestaan

En ik zeg niet dat ze moeten gaan besparen op aerodynamica, maar als ze willen besparen doe het dan daar op ipv de motors..
punten invoeren voor de snelste ronde is sowieso een must Evenals voor de pole-position

Dat idee was meer een brain-fart

Ik denk dat die extra aerodynamica niet eens het duurste is, en dat je gewoon niet daarop moet bezuinigen (op beide niet). Gewoon bezuinigen op alle poespas erom heen, bv die gigantische trailers enzo
The line is a dot to you!
pi_62731627
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:56 schreef kepler het volgende:

[..]

punten invoeren voor de snelste ronde is sowieso een must Evenals voor de pole-position

Dat idee was meer een brain-fart

Ik denk dat die extra aerodynamica niet eens het duurste is, en dat je gewoon niet daarop moet bezuinigen (op beide niet). Gewoon bezuinigen op alle poespas erom heen, bv die gigantische trailers enzo
Die poespas eromheen gaat veel te ver. Een vrachtwagen waarbij door op een knop te drukken een vier verdiepingen hoog luxe hotel plus bar komt uitzetten is nergens voor nodig. Vier man om een wiel te verwisselen ook niet. Gewoon alle teams één man erop, is ook maar één man loon. Twee vrachtwagens ipv tien vrachtwagens is maar twee keer loon ipv tien keer. Ga zo maar door. Nee, iedereen een standaard motortje

Misschien moeten max en bernie in de botsauto's gaan..
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:03:31 #67
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62731694
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:47 schreef kepler het volgende:
uitloopstroken zijn tof Zorgt voor minder uitvallers, en nodigt uit om meer risico's te nemen (die vervolgens weer afgestraft worden door de FIA )

Aerodynamica standaard maken vind ik eigenlijk net zo erg als het standaard maken van een motor, juist in die aerodynamice valt heel veel winst te halen (en is ook techniek). Aantal werknemers per GP moeten ze zeker beperken, misschien zelfs wel per team? Dat zou een prima kosten besparing zijn, alhoewel ze dan natuurlijk weer veel zullen outsourcen

Mn broertje kwam trouwens met een leuk idee voor het WK in de F1: In plaats van te tellen in punten, waarom niet tellen in tijd? Dus hoe meer voorsprong je hebt, hoe beter je er voor staat in het WK Dit betekent dat elke coureur altijd op de limiet zal rijden om die achterstand te verkleinen, of juist om de voorsprong te vergroten. Grote vraag alleen blijft hoe dat dan moet met de uitvallers
Heb ik aan gedacht.
Omdat ik de tijd a la tour de france goed toe te passen vind op F1
Wie het kortst over het gehele seizoen doet wint.
Maar wat met uitvallers?

Ik heb een oplossing:
Heel simpel er is een race van 50 ronden.
De winnaar doet daar 1,5 uur over.

Iemand valt uit in rondje 20. Dan heb je er 30 minder gereden dan de leider.
Die overgebleven 30 worden gewoon vermenigvuldigd met je snelste ronde tijd (1:10'54 x 30 dan bijvoorbeeld) en wordt bij de tijd van de winnaar opgeteld.

Het is dan wel zo dat iemand die op twee rondjes achterstand eindigd en op twee rondjes voor het einde uit valt wel bijna dezelfde tijd heeft maar het kan niet anders.

Wat ook een mogelijkheid is de tijd verdubbelen van de winnaar en dan de gereden tijd van de uitvaller aftrekken. Maar dan zit je met het probleem van mensen die gelapt zijn maar wel finishen!

Is het nakijken waard en wellicht is er de mogelijkheid om komend seizoen bij te houden op die manier!

[edit]
Humm als iemand in de eerste bocht uitvalt dan heeft deze persoon natuurlijk geen snelste rondetijd. De beste oplossing is dan gewoon als racetijd van de winnaar verdubbelen aangezien je zo opvangt dat als iemand een race niet kan rijden niet meteen kansloos is. Maar in de eerste bocht of de laatste uitvallen in de eerste ronde is dan geen verschil (je zou kunnen werken met de tijd van start tot uitvallen en die van de verdubbeling aftrekken maar dat wordt te ingewikkeld).

[ Bericht 4% gewijzigd door nils7 op 27-10-2008 21:18:50 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:16:29 #68
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62732078
dan zou ik niet de snelste rondetijd nemen, das niet helemaal eerlijk

Diegene die uitvalt krijgt gewoon de tijd van de laatste + 30 seconden ofzo. Ook niet echt praktisch trouwens

Klinkt leuk in de theorie, maar in de praktijk zou het nooit goed werken denk ik
The line is a dot to you!
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:22:04 #69
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62732300
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:16 schreef kepler het volgende:
dan zou ik niet de snelste rondetijd nemen, das niet helemaal eerlijk

Diegene die uitvalt krijgt gewoon de tijd van de laatste + 30 seconden ofzo. Ook niet echt praktisch trouwens

Klinkt leuk in de theorie, maar in de praktijk zou het nooit goed werken denk ik
Dat werkt ook niet want op watvoor tijd finished de laatste dan? Altijd binnen een rondje van de leider (en wat wil je dan moet mensen die gelapt zijn).
Zo kunnen er wel veel in de race blijven voor het kampioenschap maar dat zou niet mogen natuurlijk .

Er zijn tal van mogelijkheden. Wellicht kunnen we er een topic over wijden en diegene die willen kunnen er in bijdragen om een solide iets te krijgen qua tijd.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:23:06 #70
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62732351
-niks-

Please, make yourself uncomfortable.
  maandag 27 oktober 2008 @ 21:23:36 #71
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62732373
mensen die een rondje achter lopen, lopen ook nog gewoon een bepaalde tijd achter natuurlijk

Alleen hoe maak je het zo eerlijk mogelijk voor de uitvallers, en hoe zorg je dat niemand daar misbruik van kan maken
The line is a dot to you!
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:19:35 #72
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62734708
Ik ben het eens aan het invoeren in Excel.

Met de regels die ik heb opgesteld:
- Kortste tijd wint WK
- Bij uitval wordt snelste rondje vermenigvuldigd met het aantal niet gereden rondjes + tijd van racewinnaar
- Bij uitval eerste ronde/bocht wordt de tijd verdubbeld van de racewinnaar en dat wordt je tijd.
- De racetijden en snelste rondetijden rond ik af omdat excel niet zo gedetailleerd kan (zover ik kan vinden)
- Ik heb ook alle racetijden bij elkaar opgeteld waardoor je kan zien wat de totale minimale tijd is. (Deze is t/m china 27:04:06 ofwel 27 uur ongeveer).

Ik ben bezig met 4 kanditaten: Kimi, Felipe, Robert en Lewis.
Eens zien wat eruit komt.

Als jullie willen kan ik de excel file online dumpen als ik klaar ben.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:25:20 #73
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62737306
Ik heb het berekend.

En zoals verwacht is de huidige leider dan: Kubica (omdat hij maar twee keer is uitgevallen).

De stand:
1
2
3
4
1) Kubica     27:57:36  + 0:00:00
2) Hamilton   28:15:24  + 0:17:49
3) Massa      28:37:59  + 0:40:23
4) Raikkonen  28:51:10  + 0:53:34


In dit geval is Kubica bijna theoretisch kampioen! Mits hij de laatste race uit rijdt.
Valt hij uit dan moet hij binnen het kwartier voor de finish uitvallen wil hij nog kans maken.

Op verzoek kan ik het uploaden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:59:16 #74
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_62741729
Ik vind de methodiek zo gek nog niet. Dan gaat het niet alleen om de snelheid, maar ook nog meer om de betrouwbaarheid.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_62743272
Op zich is het idee leuk, maar volgens mij (puur intuïtief) wordt het halen van de finish dan zo belangrijk, dat er echt helemaal niet meer geraced gaat worden. Iedereen verleent elkaar voorrang bij de eerste bocht omdat je met inhalen en wegrijden maximaal een half minuutje ofzo kunt winnen, terwijl uitvallen meteen anderhalf uur straftijd is. De risico/beloning balans is dan zo nadelig dat een zinnige coureur nooit een risico zou nemen.

Van Ferrari kan ik me trouwens maar één eerdere keer herinneren dat ze dreigden met stoppen - na de race in Suzuka van 1990. Als ik het me goed herinner hebben ze dat destijds zeer snel weer teruggenomen.
pi_62746458
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:03 schreef kepler het volgende:

[..]

haha, kunnen we verwachten natuurlijk

Maar zeg nu zelf, wat zou de F1 zijn zonder Ferrari
Gewoon de F1 zoals die altijd al is geweest.

Teams komen en gaan en in het verleden zijn gerenommeerde teams (Lotus, Tyrrell, Brabham, Renault, etc.) al vaker verdwenen. En dat had weinig impact op de F1 als geheel. De eerste jaren zal het misschien even wennen zijn, maar daarna is het weer gewoon.

@Tarabass: zelfs met de punten voor snelste ronde had Hamilton bovenaan gestaan
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:59:27 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62746747
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:02 schreef Ared het volgende:
Op zich is het idee leuk, maar volgens mij (puur intuïtief) wordt het halen van de finish dan zo belangrijk, dat er echt helemaal niet meer geraced gaat worden. Iedereen verleent elkaar voorrang bij de eerste bocht omdat je met inhalen en wegrijden maximaal een half minuutje ofzo kunt winnen, terwijl uitvallen meteen anderhalf uur straftijd is. De risico/beloning balans is dan zo nadelig dat een zinnige coureur nooit een risico zou nemen.

Van Ferrari kan ik me trouwens maar één eerdere keer herinneren dat ze dreigden met stoppen - na de race in Suzuka van 1990. Als ik het me goed herinner hebben ze dat destijds zeer snel weer teruggenomen.
Ja maar risico's moeten wel genomen worden want als niemand uitvalt dan moet je toch hard rijden wil je een voorsprong van secondes behalen. En 6 races 10 seconden voor op de rest is toch een minuut voorsprong
+
Het blijft tot het einde spannend. Tenzij iemand dik 1,5 uur voor staat (wat ongeveer de gemiddelde racelengte is). Maar dan nog moet diegene finishen, maar het maakt hem wel makkelijker.

Ik heb overigens alleen de top 4 gedaan...
Maar wellicht dat er anderen betrouwbaarder zijn, wellicht zelfs Alonso (geen idee of die veel is uitgevallen)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:07:15 #78
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62746970
De excel file voor de liefhebbers van statistieken.

Je kan er zelf nog meer uit halen maar daar had ik gisteren zo laat geen zin meer in!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_62748305
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef nils7 het volgende:
Ja maar risico's moeten wel genomen worden want als niemand uitvalt dan moet je toch hard rijden wil je een voorsprong van secondes behalen. En 6 races 10 seconden voor op de rest is toch een minuut voorsprong
+
Het blijft tot het einde spannend. Tenzij iemand dik 1,5 uur voor staat (wat ongeveer de gemiddelde racelengte is). Maar dan nog moet diegene finishen, maar het maakt hem wel makkelijker.
Dat is het probleem nou juist van het systeem. Je kunt zestien races met een ruime voorsprong winnen, maar als je de zeventiende uitvalt bij een crash in de eerste bocht ben je al kansloos vergeleken met een Force India die het hele jaar op drie rondjes gezet wordt, maar nooit uitvalt. En denk eens aan hoe gigantisch genaaid je bent als je uitvalt omdat iemand anders tegen jou aanrijdt. Op het moment is je race verprutst, maar heb je nog alle kans. Met het tijdsysteem is het hele seizoen in één klap uit je handen, want op eigen kracht kun je zelfs als je oppermachtig bent hooguit een paar minuten goed maken, nooit anderhalf uur.
pi_62748891
Dat tijdsysteem lijkt me niet haalbaar, ook omdat het veel minder spannend overkomt. Een systeem waarbij meer plekken punten halen lijkt me logischer. 1 tm 20 punten waarbij de nr 1 50 krijgt ofzo, en de nummer 20 1 punt. Uiteraard dan ook punten voor qual, snelste ronde en most laps led natuurlijk Maarja, zoals t nu is vind ik ook wel ok. Laatste race van t seizoen en maar 7 punten van elkaar af..
Where facts are few, experts are many.
pi_62748974
't huidige systeem is best in orde ja. Kwa punten zit het dicht bij elkaar.
Ik maak me wel echt zorgen over die standaard motoren. Ik ben er echt van overtuigd dat het de doodsteek is voor de F1
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:18:40 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62749064
Ik denk dat een maximumbudget beter voor de Formule 1 is dan een standaardmotor. Een maximumbudget kan er voor zorgen dat de kosten bij de topteams naar beneden gaan en de kleinere teams zo dichter bij kunnen komen. Wie zijn beschikbare middelen het meest efficiënt inzet, kan de titel winnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:07:39 #83
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_62752540
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat een maximumbudget beter voor de Formule 1 is dan een standaardmotor. Een maximumbudget kan er voor zorgen dat de kosten bij de topteams naar beneden gaan en de kleinere teams zo dichter bij kunnen komen. Wie zijn beschikbare middelen het meest efficiënt inzet, kan de titel winnen.
Dat is de enige optie waarbij alle elementen (behalve de hoge kosten dan) van de F1 behoudend blijven

Een maximumbudget van ¤ 150 mio en een sluitende begroting voorafgaand het seizoen en een door accountants goedgekeurde boekhouding na afloop van het jaar (dus niet een samenstellingsverklaring maar een echte goedkeuring). En uiteraard niet meer dan 2 jaar achtereen verlies maken en niet op een negatief banksaldo uitkomen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_62754022
quote:
FIA reageert op dreigementen van Ferrari

De FIA heeft middels een persbericht gereageerd op het dreigement van Ferrari om uit de Formule 1 te stappen indien er een standaardmotor wordt ingevoerd. Volgens de autosportbond heeft de Italiaanse renstal de plannen verkeerd begrepen en is het invoeren van een standaardmotor slechts een van drie opties.

In een verklaring liet de FIA weten: "De FIA heeft notie genomen van het persbericht dat door de Raad van Bestuur van Ferrari is uitgevaardigd. Het lijkt erop dat het Bestuur verkeerd is geïnformeerd. De FIA heeft de teams drie opties gegeven. Een ervan is de zogenaamde standaardmotor. Een andere optie is dat de fabrikanten samen tot een oplossing komen om te kunnen garanderen dat de onafhankelijke teams voor minder dan vijf miljoen dollar per jaar een goede aandrijflijn kunnen krijgen."

"De FIA is blij met het financiële succes van Ferrari en hoopt dat dit succes zal blijven. Een aantal teams heeft echter meer kosten dan dat er inkomsten worden gegenereerd en dit is niet goed voor de lange termijn. Het is nu aan de fabrikanten om een van de drie opties van de FIA te accepteren, of zelf met concrete voorstellen te komen om de kosten tot een aanvaardbaar niveau te verlagen. Als er niets gebeurt, zal de FIA zelf de nodige maatregelen nemen om een gezond kampioenschap voor coureurs en teams te behouden."
pi_62754133
tvp!
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:56:39 #86
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62754247
hah de FIA krabbelt al wat terug
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:57:55 #87
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_62754296
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:56 schreef bodylotion het volgende:
hah de FIA krabbelt al wat terug
Waar dan? Ze hebben vanaf het begin geroepen dat er 3 opties waren namelijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:58:57 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62754345
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Waar dan? Ze hebben vanaf het begin geroepen dat er 3 opties waren namelijk.
Toch vreemd is het dan dat ze de tender van de standaardmotor doorzetten, al denk ik dat dat meer is om de druk op de ketel te houden om spoedig tot een goede oplossing te komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:27:53 #89
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_62755344
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Toch vreemd is het dan dat ze de tender van de standaardmotor doorzetten, al denk ik dat dat meer is om de druk op de ketel te houden om spoedig tot een goede oplossing te komen.
Ik denk dat je gelijk hebt, al zullen ze het doen onder het mom van kijken wat de mogelijkheden zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:20:50 #90
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62762333
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is de enige optie waarbij alle elementen (behalve de hoge kosten dan) van de F1 behoudend blijven

Een maximumbudget van ¤ 150 mio en een sluitende begroting voorafgaand het seizoen en een door accountants goedgekeurde boekhouding na afloop van het jaar (dus niet een samenstellingsverklaring maar een echte goedkeuring). En uiteraard niet meer dan 2 jaar achtereen verlies maken en niet op een negatief banksaldo uitkomen.
daar valt toch heel erg makkelijk om heen te werken? Zeker voor de grote teams
The line is a dot to you!
pi_62764221
Als nou de teams die klantenmotoren verkopen hun prijs verlagen tot 5 milj. per jaar, dan is t ook opgelost
Where facts are few, experts are many.
pi_62764741
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:09 schreef Atreidez het volgende:
Als nou de teams die klantenmotoren verkopen hun prijs verlagen tot 5 milj. per jaar, dan is t ook opgelost
Ligt er denk ik aan hoe duur het is om die motoren te bouwen. Als dat duurder dan ¤5 miljoen is per X aantal motoren, dan vind ik het niet raar dat ze meer geld willen.
pi_62784277
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:22 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ligt er denk ik aan hoe duur het is om die motoren te bouwen. Als dat duurder dan ¤5 miljoen is per X aantal motoren, dan vind ik het niet raar dat ze meer geld willen.
Dan is dat dus meteen een reden om de motoren goedkoper te bouwen.

Alleen moet elke motoren leverancier dan ook verplicht worden om ze te verkopen aan een ander team, omdat anders die reden er niet is. Dat betekent in de huidige situatie met 6 motoren leveranciers en 10 teams dat 2 teams (BMW en Honda als Mercedes motoren gaat leveren aan Force India) niet aan een ander team kan verkopen en er voor hen dus geen reden is om de motoren goedkoper te bouwen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 oktober 2008 @ 16:12:51 #94
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_62785454
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:20 schreef kepler het volgende:

[..]

daar valt toch heel erg makkelijk om heen te werken? Zeker voor de grote teams
Niet als je de regelgeving strak genoeg opstelt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:12:58 #95
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62788559
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet als je de regelgeving strak genoeg opstelt.
ik denk dat je ondanks hele strakke regels toch heel veel geld erin kan stoppen, je zegt gewoon dat het voor iets anders is

bv het ontwikkelen van een versnellings-bak kan ook gedaan worden voor een productie-auto (gedeeltelijk)
The line is a dot to you!
pi_62789951
quote:
Beslissing over Canadese Grand Prix aanstaande

Vrijdag wordt er meer duidelijkheid verwacht over de toekomst van de Grand Prix van Canada. Dan zal de Canadese overheid waarschijnlijk bekendmaken of zij bereid is om het benodigde geld op tafel te leggen. Zo meldt La Presse Canadienne.

Onlangs was er een afvaardiging van de Canadese overheid in Londen om met Bernie Ecclestone de problemen rond de Canadese Grand Prix te bespreken. De race in Montreal stond begin deze maand ineens niet meer op de kalender van 2009, wegens een financieel meningsverschil. Na het gesprek was burgemeester Gérald Tremblay van Montreal erg optimistisch dat de Canada alsnog kan terugkeren op de kalender. Wel moet er een nieuwe promotor voor de race worden gevonden.
pi_62790041
quote:
Standard engine not feasible - Mercedes

Norbert Haug has added yet another F1 manufacturer's opposing voice to plans for a standard engine formula.

The German, representing McLaren's carmaker partner Mercedes-Benz, told Auto Motor und Sport that he does not "believe a single engine is feasible for the manufacturers."

Haug said F1 remains a technical challenge, but notes that "in recent years, technical excellence has been limited."

Mercedes therefore joins Ferrari, Toyota, Honda and BMW in spelling out their distaste at the prospect of a third party supplying either an engine or a mandatory detailed design in 2010 and beyond.

Toyota and Ferrari this week threatened to quit F1 over the issue, but Haug told Bild newspaper that he is hopeful a "solution can be found, but everyone must be prepared to compromise.
"

BMW's Mario Theissen explained to the German news agency DPA: "We don't expect the standard engine to come after the talks held so far, and our Formula One concept is based on this."

Renault boss Flavio Briatore told the Welt newspaper that, instead of standard engines, F1 will 'probably' pursue the route of a future engine formula that, "on the basis of costs, will not go beyond certain development borders."
Bron
pi_62811879
http://f1.gpupdate.net/en(...)ean-for-next-season/
quote:
Piquet fears Grosjean for next season
30 October 2008

Renault F1 driver Nelson Piquet has said that the team's current test driver, Romain Grosjean, could replace him at Renault next season. Piquet admits his team will be keen to sign a French driver.

Romain Grosjean, born in Switserland but racing with a French license, enjoyed a solid debut season in the GP2 main series this year. Speaking about Renault's drivers for next season Piquet said at a news conference in Brazil: "I think Renault are in need, it's been a few years since they don't have a French driver.

"There's a driver from Renault's Driver Development Programme, Grosjean, who had a reasonably good year in GP2. There is this pressure from the president. But at the end it's going to be a decision from the whole team, from Briatore, from everybody. For me, actually, it's only a matter of waiting."
Ik hoop t
Where facts are few, experts are many.
pi_62812674
quote:
Ik ook. Die Piquet raced nog geen deuk in een pakje boter.
pi_62815343
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:16 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Ik ook. Die Piquet raced nog geen deuk in een pakje boter.
Waar is de tijd gebleven dat je nog een jaar mocht leren voordat er daadwerkelijk resultaten van je verwacht werden?
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')