abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62746458
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:03 schreef kepler het volgende:

[..]

haha, kunnen we verwachten natuurlijk

Maar zeg nu zelf, wat zou de F1 zijn zonder Ferrari
Gewoon de F1 zoals die altijd al is geweest.

Teams komen en gaan en in het verleden zijn gerenommeerde teams (Lotus, Tyrrell, Brabham, Renault, etc.) al vaker verdwenen. En dat had weinig impact op de F1 als geheel. De eerste jaren zal het misschien even wennen zijn, maar daarna is het weer gewoon.

@Tarabass: zelfs met de punten voor snelste ronde had Hamilton bovenaan gestaan
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:59:27 #77
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62746747
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:02 schreef Ared het volgende:
Op zich is het idee leuk, maar volgens mij (puur intuïtief) wordt het halen van de finish dan zo belangrijk, dat er echt helemaal niet meer geraced gaat worden. Iedereen verleent elkaar voorrang bij de eerste bocht omdat je met inhalen en wegrijden maximaal een half minuutje ofzo kunt winnen, terwijl uitvallen meteen anderhalf uur straftijd is. De risico/beloning balans is dan zo nadelig dat een zinnige coureur nooit een risico zou nemen.

Van Ferrari kan ik me trouwens maar één eerdere keer herinneren dat ze dreigden met stoppen - na de race in Suzuka van 1990. Als ik het me goed herinner hebben ze dat destijds zeer snel weer teruggenomen.
Ja maar risico's moeten wel genomen worden want als niemand uitvalt dan moet je toch hard rijden wil je een voorsprong van secondes behalen. En 6 races 10 seconden voor op de rest is toch een minuut voorsprong
+
Het blijft tot het einde spannend. Tenzij iemand dik 1,5 uur voor staat (wat ongeveer de gemiddelde racelengte is). Maar dan nog moet diegene finishen, maar het maakt hem wel makkelijker.

Ik heb overigens alleen de top 4 gedaan...
Maar wellicht dat er anderen betrouwbaarder zijn, wellicht zelfs Alonso (geen idee of die veel is uitgevallen)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:07:15 #78
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_62746970
De excel file voor de liefhebbers van statistieken.

Je kan er zelf nog meer uit halen maar daar had ik gisteren zo laat geen zin meer in!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_62748305
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef nils7 het volgende:
Ja maar risico's moeten wel genomen worden want als niemand uitvalt dan moet je toch hard rijden wil je een voorsprong van secondes behalen. En 6 races 10 seconden voor op de rest is toch een minuut voorsprong
+
Het blijft tot het einde spannend. Tenzij iemand dik 1,5 uur voor staat (wat ongeveer de gemiddelde racelengte is). Maar dan nog moet diegene finishen, maar het maakt hem wel makkelijker.
Dat is het probleem nou juist van het systeem. Je kunt zestien races met een ruime voorsprong winnen, maar als je de zeventiende uitvalt bij een crash in de eerste bocht ben je al kansloos vergeleken met een Force India die het hele jaar op drie rondjes gezet wordt, maar nooit uitvalt. En denk eens aan hoe gigantisch genaaid je bent als je uitvalt omdat iemand anders tegen jou aanrijdt. Op het moment is je race verprutst, maar heb je nog alle kans. Met het tijdsysteem is het hele seizoen in één klap uit je handen, want op eigen kracht kun je zelfs als je oppermachtig bent hooguit een paar minuten goed maken, nooit anderhalf uur.
pi_62748891
Dat tijdsysteem lijkt me niet haalbaar, ook omdat het veel minder spannend overkomt. Een systeem waarbij meer plekken punten halen lijkt me logischer. 1 tm 20 punten waarbij de nr 1 50 krijgt ofzo, en de nummer 20 1 punt. Uiteraard dan ook punten voor qual, snelste ronde en most laps led natuurlijk Maarja, zoals t nu is vind ik ook wel ok. Laatste race van t seizoen en maar 7 punten van elkaar af..
Where facts are few, experts are many.
pi_62748974
't huidige systeem is best in orde ja. Kwa punten zit het dicht bij elkaar.
Ik maak me wel echt zorgen over die standaard motoren. Ik ben er echt van overtuigd dat het de doodsteek is voor de F1
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:18:40 #82
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62749064
Ik denk dat een maximumbudget beter voor de Formule 1 is dan een standaardmotor. Een maximumbudget kan er voor zorgen dat de kosten bij de topteams naar beneden gaan en de kleinere teams zo dichter bij kunnen komen. Wie zijn beschikbare middelen het meest efficiënt inzet, kan de titel winnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:07:39 #83
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_62752540
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat een maximumbudget beter voor de Formule 1 is dan een standaardmotor. Een maximumbudget kan er voor zorgen dat de kosten bij de topteams naar beneden gaan en de kleinere teams zo dichter bij kunnen komen. Wie zijn beschikbare middelen het meest efficiënt inzet, kan de titel winnen.
Dat is de enige optie waarbij alle elementen (behalve de hoge kosten dan) van de F1 behoudend blijven

Een maximumbudget van ¤ 150 mio en een sluitende begroting voorafgaand het seizoen en een door accountants goedgekeurde boekhouding na afloop van het jaar (dus niet een samenstellingsverklaring maar een echte goedkeuring). En uiteraard niet meer dan 2 jaar achtereen verlies maken en niet op een negatief banksaldo uitkomen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_62754022
quote:
FIA reageert op dreigementen van Ferrari

De FIA heeft middels een persbericht gereageerd op het dreigement van Ferrari om uit de Formule 1 te stappen indien er een standaardmotor wordt ingevoerd. Volgens de autosportbond heeft de Italiaanse renstal de plannen verkeerd begrepen en is het invoeren van een standaardmotor slechts een van drie opties.

In een verklaring liet de FIA weten: "De FIA heeft notie genomen van het persbericht dat door de Raad van Bestuur van Ferrari is uitgevaardigd. Het lijkt erop dat het Bestuur verkeerd is geïnformeerd. De FIA heeft de teams drie opties gegeven. Een ervan is de zogenaamde standaardmotor. Een andere optie is dat de fabrikanten samen tot een oplossing komen om te kunnen garanderen dat de onafhankelijke teams voor minder dan vijf miljoen dollar per jaar een goede aandrijflijn kunnen krijgen."

"De FIA is blij met het financiële succes van Ferrari en hoopt dat dit succes zal blijven. Een aantal teams heeft echter meer kosten dan dat er inkomsten worden gegenereerd en dit is niet goed voor de lange termijn. Het is nu aan de fabrikanten om een van de drie opties van de FIA te accepteren, of zelf met concrete voorstellen te komen om de kosten tot een aanvaardbaar niveau te verlagen. Als er niets gebeurt, zal de FIA zelf de nodige maatregelen nemen om een gezond kampioenschap voor coureurs en teams te behouden."
pi_62754133
tvp!
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:56:39 #86
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62754247
hah de FIA krabbelt al wat terug
Please, make yourself uncomfortable.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:57:55 #87
65960 sanger
pi_62754296
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:56 schreef bodylotion het volgende:
hah de FIA krabbelt al wat terug
Waar dan? Ze hebben vanaf het begin geroepen dat er 3 opties waren namelijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:58:57 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62754345
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Waar dan? Ze hebben vanaf het begin geroepen dat er 3 opties waren namelijk.
Toch vreemd is het dan dat ze de tender van de standaardmotor doorzetten, al denk ik dat dat meer is om de druk op de ketel te houden om spoedig tot een goede oplossing te komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:27:53 #89
65960 sanger
pi_62755344
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Toch vreemd is het dan dat ze de tender van de standaardmotor doorzetten, al denk ik dat dat meer is om de druk op de ketel te houden om spoedig tot een goede oplossing te komen.
Ik denk dat je gelijk hebt, al zullen ze het doen onder het mom van kijken wat de mogelijkheden zijn.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:20:50 #90
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62762333
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is de enige optie waarbij alle elementen (behalve de hoge kosten dan) van de F1 behoudend blijven

Een maximumbudget van ¤ 150 mio en een sluitende begroting voorafgaand het seizoen en een door accountants goedgekeurde boekhouding na afloop van het jaar (dus niet een samenstellingsverklaring maar een echte goedkeuring). En uiteraard niet meer dan 2 jaar achtereen verlies maken en niet op een negatief banksaldo uitkomen.
daar valt toch heel erg makkelijk om heen te werken? Zeker voor de grote teams
The line is a dot to you!
pi_62764221
Als nou de teams die klantenmotoren verkopen hun prijs verlagen tot 5 milj. per jaar, dan is t ook opgelost
pi_62764741
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:09 schreef Atreidez het volgende:
Als nou de teams die klantenmotoren verkopen hun prijs verlagen tot 5 milj. per jaar, dan is t ook opgelost
Ligt er denk ik aan hoe duur het is om die motoren te bouwen. Als dat duurder dan ¤5 miljoen is per X aantal motoren, dan vind ik het niet raar dat ze meer geld willen.
pi_62784277
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 21:22 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Ligt er denk ik aan hoe duur het is om die motoren te bouwen. Als dat duurder dan ¤5 miljoen is per X aantal motoren, dan vind ik het niet raar dat ze meer geld willen.
Dan is dat dus meteen een reden om de motoren goedkoper te bouwen.

Alleen moet elke motoren leverancier dan ook verplicht worden om ze te verkopen aan een ander team, omdat anders die reden er niet is. Dat betekent in de huidige situatie met 6 motoren leveranciers en 10 teams dat 2 teams (BMW en Honda als Mercedes motoren gaat leveren aan Force India) niet aan een ander team kan verkopen en er voor hen dus geen reden is om de motoren goedkoper te bouwen.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 29 oktober 2008 @ 16:12:51 #94
65960 sanger
pi_62785454
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 20:20 schreef kepler het volgende:

[..]

daar valt toch heel erg makkelijk om heen te werken? Zeker voor de grote teams
Niet als je de regelgeving strak genoeg opstelt.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:12:58 #95
34586 kepler
No bounce, no play
pi_62788559
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 16:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet als je de regelgeving strak genoeg opstelt.
ik denk dat je ondanks hele strakke regels toch heel veel geld erin kan stoppen, je zegt gewoon dat het voor iets anders is

bv het ontwikkelen van een versnellings-bak kan ook gedaan worden voor een productie-auto (gedeeltelijk)
The line is a dot to you!
pi_62789951
quote:
Beslissing over Canadese Grand Prix aanstaande

Vrijdag wordt er meer duidelijkheid verwacht over de toekomst van de Grand Prix van Canada. Dan zal de Canadese overheid waarschijnlijk bekendmaken of zij bereid is om het benodigde geld op tafel te leggen. Zo meldt La Presse Canadienne.

Onlangs was er een afvaardiging van de Canadese overheid in Londen om met Bernie Ecclestone de problemen rond de Canadese Grand Prix te bespreken. De race in Montreal stond begin deze maand ineens niet meer op de kalender van 2009, wegens een financieel meningsverschil. Na het gesprek was burgemeester Gérald Tremblay van Montreal erg optimistisch dat de Canada alsnog kan terugkeren op de kalender. Wel moet er een nieuwe promotor voor de race worden gevonden.
pi_62790041
quote:
Standard engine not feasible - Mercedes

Norbert Haug has added yet another F1 manufacturer's opposing voice to plans for a standard engine formula.

The German, representing McLaren's carmaker partner Mercedes-Benz, told Auto Motor und Sport that he does not "believe a single engine is feasible for the manufacturers."

Haug said F1 remains a technical challenge, but notes that "in recent years, technical excellence has been limited."

Mercedes therefore joins Ferrari, Toyota, Honda and BMW in spelling out their distaste at the prospect of a third party supplying either an engine or a mandatory detailed design in 2010 and beyond.

Toyota and Ferrari this week threatened to quit F1 over the issue, but Haug told Bild newspaper that he is hopeful a "solution can be found, but everyone must be prepared to compromise.
"

BMW's Mario Theissen explained to the German news agency DPA: "We don't expect the standard engine to come after the talks held so far, and our Formula One concept is based on this."

Renault boss Flavio Briatore told the Welt newspaper that, instead of standard engines, F1 will 'probably' pursue the route of a future engine formula that, "on the basis of costs, will not go beyond certain development borders."
Bron
pi_62811879
http://f1.gpupdate.net/en(...)ean-for-next-season/
quote:
Piquet fears Grosjean for next season
30 October 2008

Renault F1 driver Nelson Piquet has said that the team's current test driver, Romain Grosjean, could replace him at Renault next season. Piquet admits his team will be keen to sign a French driver.

Romain Grosjean, born in Switserland but racing with a French license, enjoyed a solid debut season in the GP2 main series this year. Speaking about Renault's drivers for next season Piquet said at a news conference in Brazil: "I think Renault are in need, it's been a few years since they don't have a French driver.

"There's a driver from Renault's Driver Development Programme, Grosjean, who had a reasonably good year in GP2. There is this pressure from the president. But at the end it's going to be a decision from the whole team, from Briatore, from everybody. For me, actually, it's only a matter of waiting."
Ik hoop t
pi_62812674
quote:
Ik ook. Die Piquet raced nog geen deuk in een pakje boter.
pi_62815343
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:16 schreef Klaas.Kopkaas het volgende:

[..]

Ik ook. Die Piquet raced nog geen deuk in een pakje boter.
Waar is de tijd gebleven dat je nog een jaar mocht leren voordat er daadwerkelijk resultaten van je verwacht werden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')