Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:25 schreef kepler het volgende:
[..]
dat wist ik helemaal niet
Dat mag zeker alleen de coureur doen? Hoe willen ze dat gaan doen dan? Is er meer info over?
2009 Technical Regulationsquote:3.18 Driver adjustable bodywork :
A single closed section situated each side of car centre line in the volume bounded by :
- lines 450mm and 800mm in front of the front wheel centre line ;
- a vertical plane which intersects these lines at a distance 250mm from the car centre line ;
- and the inboard face of the bodywork described in Article 3.7.5 ;
is allowed to change incidence while the vehicle is in motion within a maximum range of 6 degrees, provided any such change maintains compliance with all of the bodywork dimensional regulations.
Alteration of the incidence of these sections must be made simultaneously and may only be commanded by direct driver input and controlled using the control electronics specified in Article 8.2. Except when the car is in the pit lane, a maximum of two adjustments may be made within any single lap of a circuit.
quote:Op donderdag 6 november 2008 12:12 schreef Ared het volgende:
[..]
Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.
[..]
2009 Technical Regulations
quote:
quote:Op donderdag 6 november 2008 14:16 schreef Atreidez het volgende:
Waarom is t zo'n bijzondere wagenVan voor me tijd
Williams ofzo? Ik vind m maar lelijk.. Maarja, zo hebben we allemaal wel een wagen uit een andere era als persoonlijk favoriet.
nice, klinkt goed. Zes graden is ook echt veel volgens mijquote:Op donderdag 6 november 2008 12:12 schreef Ared het volgende:
[..]
Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.
[..]
2009 Technical Regulations
Idd. er zitten niet allemaal uitstulpinkjes etc. aan, al die kleine vleugeltjes, hoekjes en dergelijke vind ik helemaal niet mooi. Ik zie liever wat strakkere lijnen.quote:
Eigenlijk vind ik het aan de ene kant wel spijtig dat al die flaps en dergelijken verdwijnenquote:Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef ElmarO het volgende:
Links 2009, rechts 2008.
[ afbeelding ]
Die achtervleugel is inderdaad verschrikkelijk.quote:Op donderdag 6 november 2008 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik het aan de ene kant wel spijtig dat al die flaps en dergelijken verdwijnenHet is toch wel een aerodynamisch hoogstandje. Zoiets zie je dus niet in andere klassen. Het maakt 't er alleen niet mooier op
![]()
En die nieuwe achtervleugel
Ik moet zeggen dat ik alle vleugeltjes, kiewen, chimneys, extreem gevormde voor- en achtervleugels en bardge boards wel ben gaan waarderen de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. er zitten niet allemaal uitstulpinkjes etc. aan, al die kleine vleugeltjes, hoekjes en dergelijke vind ik helemaal niet mooi. Ik zie liever wat strakkere lijnen.
Yupquote:Op donderdag 6 november 2008 19:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:
ps. geldt dit trouwens ook voor de (McLaren) vikinghorens en (BMW) neusvleugels?
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-ferrari-uit-elkaar/quote:Op vrijdag 7 november 2008 15:37 schreef Ared het volgende:
weet iemand hier trouwens hoe het nou zit met Force India/Ferrari? Ik wist wel dat Mallya met McLaren/Mercedes in onderhandeling was, maar waarom wil het team een jaar eerder dan gepland van de Ferrari's af? Zo groot zal het verschil in performance tussen Mercedes en Ferrari niet zijn. Ik gok dat de Mercedes motoren ook niet zo veel goedkoper zullen zijn dat ze er een afkoopsom aan Ferrari van kunnen betalen en veel geld overhouden.
Die deal voor goedkope motoren (5 miljoen) tussen FOTA en FIA zal ook niet al in 2009 ingaan, dus waarom het contract openbreken?
duidelijk, thanks.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:03 schreef ColtZ40 het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-ferrari-uit-elkaar/
quote:Kolles, Gascoyne to leave Force India
Colin Kolles and Mike Gascoyne have parted company with Force India in a major management reshuffle that has taken place ahead of an announcement about their future technical plans early next week.
Team principal Kolles and chief technical officer Gascoyne will no longer play any formal role at the team, with Force India owner Vijay Mallya taking full responsibility for running the outfit.
Mallya will be assisted in his new role of team principal by Robert Fernley, director of Force India. On the technical side, design director Mark Smith and technical director James Key will share responsibility for the design of future cars.
Speaking about the changes, Mallya said: "Force India is my most difficult project to date and it has become clear that it requires more direct input from my side and greater performance accountability.
"We have come a long way this season, but we need more and that requires some radical reorganisation of the management structure to ensure the maximum productivity.
"I would like to thank Colin Kolles for his tireless efforts in keeping such a small team alive and to Mike Gascoyne for bringing his wealth of technical expertise. Both have played an instrumental part in making the team what it is today.
"On Monday November 10th, I will announce the new technical direction of the team as well as the appointment of a new Chief Operating Officer who will assume overall responsibility for our Silverstone and Brackley facilities, Race and Test operations."
Force India are expected to conclude a technical partnership deal with McLaren-Mercedes, having announced earlier on Friday that they have ended their engine deal with Ferrari.
Of de deal met McLaren-Mercedes omvat meer dan alleen een motor. Zal me niks verbazen als die ook voor een klantenchassis proberen te gaan. Je ziet aan STR wat het kan opleveren.quote:
wat is gast is dat zegquote:Op vrijdag 7 november 2008 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Eindelijk die Kolles weg, onguur persoon.........
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |