abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62995579
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:25 schreef kepler het volgende:

[..]

dat wist ik helemaal niet

Dat mag zeker alleen de coureur doen? Hoe willen ze dat gaan doen dan? Is er meer info over?
Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.
quote:
3.18 Driver adjustable bodywork :
A single closed section situated each side of car centre line in the volume bounded by :
- lines 450mm and 800mm in front of the front wheel centre line ;
- a vertical plane which intersects these lines at a distance 250mm from the car centre line ;
- and the inboard face of the bodywork described in Article 3.7.5 ;
is allowed to change incidence while the vehicle is in motion within a maximum range of 6 degrees, provided any such change maintains compliance with all of the bodywork dimensional regulations.
Alteration of the incidence of these sections must be made simultaneously and may only be commanded by direct driver input and controlled using the control electronics specified in Article 8.2. Except when the car is in the pit lane, a maximum of two adjustments may be made within any single lap of a circuit.
2009 Technical Regulations
pi_62995635
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:12 schreef Ared het volgende:

[..]

Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.
[..]

2009 Technical Regulations
Ik wist dat dat een plan was maar niet dat dat al in '09 ingevoerd ging worden!


BRUUT! (en zinvoller dan een boost-button)
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 november 2008 @ 14:00:39 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_62999202
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:18 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Retro
[ afbeelding ]
zo'n mooie wagen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_62999744
Waarom is t zo'n bijzondere wagen Van voor me tijd Williams ofzo? Ik vind m maar lelijk.. Maarja, zo hebben we allemaal wel een wagen uit een andere era als persoonlijk favoriet.
Where facts are few, experts are many.
pi_63000140
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:16 schreef Atreidez het volgende:
Waarom is t zo'n bijzondere wagen
Puur
Calm down, please!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 6 november 2008 @ 14:32:19 #181
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_63000390
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:16 schreef Atreidez het volgende:
Waarom is t zo'n bijzondere wagen Van voor me tijd Williams ofzo? Ik vind m maar lelijk.. Maarja, zo hebben we allemaal wel een wagen uit een andere era als persoonlijk favoriet.
ken je klassiekers, de eerste hoge neus
http://en.wikipedia.org/wiki/Tyrrell_019

en dat in combinatie met Alesi toen die wagen voor het eerst mee reed in Imola met de hoge neus viel iedereen van zijn stoel en vroeg iedereen zich af of het wat was..... achteraf bleek het de revolutie.

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 6 november 2008 @ 15:39:08 #182
34586 kepler
No bounce, no play
pi_63002415
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:12 schreef Ared het volgende:

[..]

Ja, tijdens het rijden mag alleen de coureur dat, gaat via een elektrisch systeem.
[..]

2009 Technical Regulations
nice, klinkt goed. Zes graden is ook echt veel volgens mij
The line is a dot to you!
pi_63003699
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Puur
Idd. er zitten niet allemaal uitstulpinkjes etc. aan, al die kleine vleugeltjes, hoekjes en dergelijke vind ik helemaal niet mooi. Ik zie liever wat strakkere lijnen.

En ik had 'm idd gekozen omdat het de eerste was met hoge neus. Als reactie op de poster die de hoge neus maar niets vond. Na die Tyrrell hebben jarenlang alle teams met hoge neus gereden.
  donderdag 6 november 2008 @ 18:41:10 #184
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63007378
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:53 schreef ElmarO het volgende:
Links 2009, rechts 2008.

[ afbeelding ]
Eigenlijk vind ik het aan de ene kant wel spijtig dat al die flaps en dergelijken verdwijnen Het is toch wel een aerodynamisch hoogstandje. Zoiets zie je dus niet in andere klassen. Het maakt 't er alleen niet mooier op

En die nieuwe achtervleugel
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_63007586
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het aan de ene kant wel spijtig dat al die flaps en dergelijken verdwijnen Het is toch wel een aerodynamisch hoogstandje. Zoiets zie je dus niet in andere klassen. Het maakt 't er alleen niet mooier op

En die nieuwe achtervleugel
Die achtervleugel is inderdaad verschrikkelijk. Ben het het verder ook wel met je eens dat het jammer is dat het verdwijnt. Blijft toch altijd leuk om te zien hoe de teams denken een voordeel te behalen. Hoe afstotelijk het er soms ook uit zag.
  donderdag 6 november 2008 @ 19:01:42 #186
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_63007891
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd. er zitten niet allemaal uitstulpinkjes etc. aan, al die kleine vleugeltjes, hoekjes en dergelijke vind ik helemaal niet mooi. Ik zie liever wat strakkere lijnen.
Ik moet zeggen dat ik alle vleugeltjes, kiewen, chimneys, extreem gevormde voor- en achtervleugels en bardge boards wel ben gaan waarderen de afgelopen jaren.
Ziet er wel high-tech en badass uit.

Ergens wel jammer dat het nodig is om alles eraf te slopen.

ps. geldt dit trouwens ook voor de (McLaren) vikinghorens en (BMW) neusvleugels?
pi_63008550
Leuk, Lewis had een soort feestje op de McLaren fabriek



Where facts are few, experts are many.
pi_63009561
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:01 schreef Kleffe_Dop het volgende:

ps. geldt dit trouwens ook voor de (McLaren) vikinghorens en (BMW) neusvleugels?
Yup
Calm down, please!
  donderdag 6 november 2008 @ 21:18:10 #189
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63012328
aan de ene kant is het wel jammer dat al die high-tech dingen eraf gaan, ik vond je zo ook altijd wel cool.
aan de andere kant zal het nu meer op racen aankomen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_63017954
Het is alweer een paar dagen geleden geplaatst, maar we hebben op FOK!sport een overzicht gemaakt van het afgelopen seizoen voor de kampioen en vice-kampioen (die laatste is van vandaag). De bedoeling is ook het jaar 2008 van Robert Kubica nog te maken.

[Special] Hamilton wereldkampioen 2008
[Special] Massa: de net-niet-kampioen


En tot aan de eerste race van 2009 op 29 maart, zal elke vrijdag een portret van een coureur die in 2009 rijdt op FOK!sport komen te staan, afgewisseld met specials en historische stukken over allerhande onderwerpen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_63030845
De nieuwe video van Brazil is online op F1.com ... en hij is GAAF!
Calm down, please!
pi_63032123
weet iemand hier trouwens hoe het nou zit met Force India/Ferrari? Ik wist wel dat Mallya met McLaren/Mercedes in onderhandeling was, maar waarom wil het team een jaar eerder dan gepland van de Ferrari's af? Zo groot zal het verschil in performance tussen Mercedes en Ferrari niet zijn. Ik gok dat de Mercedes motoren ook niet zo veel goedkoper zullen zijn dat ze er een afkoopsom aan Ferrari van kunnen betalen en veel geld overhouden.

Die deal voor goedkope motoren (5 miljoen) tussen FOTA en FIA zal ook niet al in 2009 ingaan, dus waarom het contract openbreken?
pi_63032842
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 15:37 schreef Ared het volgende:
weet iemand hier trouwens hoe het nou zit met Force India/Ferrari? Ik wist wel dat Mallya met McLaren/Mercedes in onderhandeling was, maar waarom wil het team een jaar eerder dan gepland van de Ferrari's af? Zo groot zal het verschil in performance tussen Mercedes en Ferrari niet zijn. Ik gok dat de Mercedes motoren ook niet zo veel goedkoper zullen zijn dat ze er een afkoopsom aan Ferrari van kunnen betalen en veel geld overhouden.

Die deal voor goedkope motoren (5 miljoen) tussen FOTA en FIA zal ook niet al in 2009 ingaan, dus waarom het contract openbreken?
http://f1.gpupdate.net/nl(...)-ferrari-uit-elkaar/

pi_63034022
quote:
duidelijk, thanks.

Geld geen probleem, blijkbaar. Wat lijkt me dat heerlijk
pi_63035575
quote:
Kolles, Gascoyne to leave Force India

Colin Kolles and Mike Gascoyne have parted company with Force India in a major management reshuffle that has taken place ahead of an announcement about their future technical plans early next week.

Team principal Kolles and chief technical officer Gascoyne will no longer play any formal role at the team, with Force India owner Vijay Mallya taking full responsibility for running the outfit.

Mallya will be assisted in his new role of team principal by Robert Fernley, director of Force India. On the technical side, design director Mark Smith and technical director James Key will share responsibility for the design of future cars.

Speaking about the changes, Mallya said: "Force India is my most difficult project to date and it has become clear that it requires more direct input from my side and greater performance accountability.

"We have come a long way this season, but we need more and that requires some radical reorganisation of the management structure to ensure the maximum productivity.

"I would like to thank Colin Kolles for his tireless efforts in keeping such a small team alive and to Mike Gascoyne for bringing his wealth of technical expertise. Both have played an instrumental part in making the team what it is today.

"On Monday November 10th, I will announce the new technical direction of the team as well as the appointment of a new Chief Operating Officer who will assume overall responsibility for our Silverstone and Brackley facilities, Race and Test operations."

Force India are expected to conclude a technical partnership deal with McLaren-Mercedes, having announced earlier on Friday that they have ended their engine deal with Ferrari.
pi_63035966
Binnen 2 jaar weg. Mark my words
pi_63036954
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 18:12 schreef NED het volgende:
Binnen 2 jaar weg. Mark my words
Of de deal met McLaren-Mercedes omvat meer dan alleen een motor. Zal me niks verbazen als die ook voor een klantenchassis proberen te gaan. Je ziet aan STR wat het kan opleveren.
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:03:39 #198
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_63037113
Eindelijk die Kolles weg, onguur persoon.........

[ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 07-11-2008 19:11:04 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_63037898
Kolles

Zou de kredietcrisis ook Mallya geraakt hebben? Het was iig weinig toen ie het kocht, en nu is t nog steeds weinig. Puntloos en vooral sfeerloos imo.
Where facts are few, experts are many.
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:49:16 #200
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63038262
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:03 schreef Sinister-D- het volgende:
Eindelijk die Kolles weg, onguur persoon.........
wat is gast is dat zeg
Please, make yourself uncomfortable.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')