Gomes stond eerst ook als spectaculair te boek. Zegt doorgaans dus ook niet zo veel. Pieckenhagen pakt ook veel punten voor Heracles.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:58 schreef SCH het volgende:
Spectaculair is niet zo'n goede aanbeveling voor een keeper doorgaans.
Daarom, maar daarom vind ik de TT ook niet zo gelukkig.quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Gomes stond eerst ook als spectaculair te boek. Zegt doorgaans dus ook niet zo veel. Pieckenhagen pakt ook veel punten voor Heracles.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:35 schreef sjimz het volgende:
Ik ben fan!
Al taste hij vandaag wel een keer gruwelijk mis maar dat blijf je hebben met die Braziliaanse hete kippenvangers!
Voor de rest weer een paar goede reddingen.
Voetballend is ie echt goed en het is een persoonlijkheid!
Och, dat is ook relatief.. Jorge Campos was vroeger altijd mijn favo keeper, en die was erg spectaculair. Tuurlijk, door hun spel zullen ze af en toe een enorme flater maken, maar dat hoort er een beetje bij. De FC heeft nog maar 3 tegendoelpunten dit seizoen, en daar heeft Luciano een groot aandeel in.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:58 schreef SCH het volgende:
Spectaculair is niet zo'n goede aanbeveling voor een keeper doorgaans.
Juust! En hij heeft 'n toffe uitstraling! Ik ben ook fanquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:35 schreef venomsnake het volgende:
Wat ben ik tevreden met Luciano. Heerlijke reflexen, lekker spectaculair, Voetbalt goed mee, heeft een goede uittrap en hij is niet bang om zijn goal uit te komen.. Hij is de Groningse Campos!![]()
Oh dat klilnkt goed.quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:48 schreef Radegast het volgende:
Leuke keeper, ook toen hij bij Germinal Beerschot zat. Maar Kenny Steppe is een nog betere doelman.
Zelfs met plateauzolen kom jij niet in de buurt...quote:
Dit is echt bullshit. Dit was een bal die voor bijna iedereen onhoudbaar is. Zeker al door het feit dat je dit niet verwacht, ook oleguer wist echt niet dat die bal zo op het doel zou komen. Denk dat alleen een Gomes hem had kunnen hebben en de rest had ook de bal uit het netje kunnen halen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:11 schreef Zwansen het volgende:
Zo zonde van die 1e goal. Had elke andere keeper staand eruit kunnen kopen.
Dat hebben ze dan niet goed uitgevoerd... Eén doelpunt vind ik nou niet echt 'constant misbruik maken van zijn lengte'.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 13:11 schreef Zwansen het volgende:
Ik kreeg medelijden met hem toen Ajax constant misbruik maakt van zn lengte.
Geen punten. Eén punt.quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:42 schreef sjimz het volgende:
Vandaag is dus een van die wedstrijden dat hij je punten kost.
Oke laat ik het je zo zeggen.quote:
Lucianoquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:35 schreef venomsnake het volgende:
Hij zal vast nog wel eens een blunder begaan, maar ook zal hij heel wat puntjes gaan pakken.
Feit is dat met Van Loo er zeker wel 10 tegengoals meer waren geweest.quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:44 schreef sjimz het volgende:
[..]
Oke laat ik het je zo zeggen.
Vandaag is het zo'n dag dat je door de keeper verliest.
Stond trouwens nog slecht opgesteld bij die voorzet die er bijna in ging.
Dat is slechts speculeren.quote:Op zaterdag 1 november 2008 21:48 schreef Kerol het volgende:
[..]
Feit is dat met Van Loo er zeker wel 10 tegengoals meer waren geweest.
quote:. De Brabanders moesten lang wachten op de verdiende voorsprong.
Eigenlijk was NAC in het Rat Verlegh stadion de hele wedstrijd de betere ploeg. De ploeg van coach Robert Maaskant kreeg voldoende kansen, terwijl Groningen zelden gevaarlijk werd.
Doelman Luciano hield de gasten lang overeind. De Braziliaanse doelman van Groningen redde telkens sterk, maar was uiteindelijk toch verantwoordelijk voor de nederlaag van zijn team.
In de 83ste minuut greep Luciano zwak in, waarna Rob Penders uit de rebound de 1-0 kon binnentikken. Groningen zette vervolgens nog wel aan, maar de gelijkmaker bleef uit.
VI
Dit topic is vervloekt.quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:48 schreef Radegast het volgende:
Leuke keeper, ook toen hij bij Germinal Beerschot zat. Maar Kenny Steppe is een nog betere doelman.
Edgar Bruno da Silva?quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:56 schreef brotherlouie98 het volgende:
broer van Bruno?
Volgens mij zijn een paar van die foto's in het volgende filmpje terug te zien.quote:Op vrijdag 14 november 2008 18:45 schreef The_Verve het volgende:
Hij heeft wel toffe foto's aan de muur hangen.
Als jij dat graag wilt.quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
Hij is alweer over zijn hoogtepunt heen.
En nog beter dan wat jullie op doel hebben.quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
Minst gepasseerde keeper in de eredivisie.quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:10 schreef SCH het volgende:
Da's de vraag natuurlijk. Kenny kan wel eens een grote worden en hij heeft een leuke naam.quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:15 schreef Prosac het volgende:
[..]
En nog beter dan wat jullie op doel hebben.
Beter dan zo'n godsdienstwaanzinnige clownquote:Op vrijdag 14 november 2008 19:52 schreef venomsnake het volgende:
Die Kenny heeft een uitstraling van een garnaal man.
Nee SCH, ik ben niet overtuigd.
Niks ervan, hij heeft al wat blundertjes achter zijn naam staan, nu verwacht ik ook dat Kenny over zijn hoogtepunt heen is. Afbranden na zo'n korte periode.quote:Op vrijdag 14 november 2008 19:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Da's de vraag natuurlijk. Kenny kan wel eens een grote worden en hij heeft een leuke naam.
Maar voorlopig heeft ie het nog niet laten zien idd.
quote:Op donderdag 20 november 2008 17:01 schreef Grulez het volgende:
Van Loo keepte vorig jaar de sterren van de hemel, dus Jans kon simpelweg niet om hem heen.
Prachtig.quote:'Ik loop van de spelerstunnel naar mijn doelgebied en voel aan het net. Het vertrouwen is er, zoals altijd. Dan ren ik met mijn armen gespreid naar de penaltystip, waar ik God om steun vraag. Gezicht omhoog. Niet voor de winst, wel voor mijn gezondheid en voor die van mijn familie. Daarna loop ik terug en geef ik de palen een kus. Zouden mijn twee jongens vandaag weer helpen?'
quote:Op donderdag 20 november 2008 17:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Zo geweldig was Van Loo toch ook niet? Nou ja, t.o.v. Roorda natuurlijk ook al weer een sprong vooruit, Luciano lijkt mij althans weer een stapje verder in de goede richting..
Ik was er al zo bang voor , maar je weet het natuurlijk maar nooit met die Groningersquote:Op donderdag 20 november 2008 19:02 schreef The_Verve het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
It looks like it's broken...
Twee puike reddingen in de 2e helft, die waren niet zo makkelijk.quote:Op zondag 23 november 2008 17:27 schreef Kerol het volgende:
Zoveel had hij nou ook weer niet te doen..
Nog steeds de minst gepasseerde keeper in de eredivisie.quote:Op zondag 23 november 2008 17:31 schreef Barca het volgende:
Maar niet de beste!
Dat wel natuurlijk. (Maar om dan te zeggen dat hij de beste keeper is ...)quote:Op zondag 23 november 2008 17:35 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nog steeds de minst gepasseerde keeper in de eredivisie.
Dat hoeft toch ook nietquote:Op zondag 23 november 2008 17:31 schreef Barca het volgende:
Maar niet de beste!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:50 schreef The_Verve het volgende:
Heeft hij zijn dansje na de 1-0 nog gedaan? Dat heb ik even gemist in het stadion...
Ja.quote:Op zondag 15 februari 2009 19:50 schreef The_Verve het volgende:
Heeft hij zijn dansje na de 1-0 nog gedaan? Dat heb ik even gemist in het stadion...
OMG Jaquote:Op zondag 15 februari 2009 21:47 schreef venomsnake het volgende:
Och.. Daarom draaide ze die Samba natuurlijk.![]()
![]()
Nu je het zegt.......... Vond het al zo vreemd..
Ik dacht: "Waarom hebben ze de Goaltune opeens veranderd". En toen ik thuis kwam: "Shit! Heb ik niet gekeken of Luciano z'n dansje deed."quote:Op zondag 15 februari 2009 21:47 schreef venomsnake het volgende:
Och.. Daarom draaide ze die Samba natuurlijk.![]()
![]()
Nu je het zegt.......... Vond het al zo vreemd..
Natuurlijk is het maar een (Klein) gerucht, maar Groningen moet er alles aan doen om Luciano te behouden. Straks weer een keepersprobleem.quote:Luciano in de belangstelling van Feyenoord
FC Groningen keeper Luciano da Silva staat in de belangstelling van Feyenoord. Deze geruchten worden de laatste dagen verspreid. Zelf heeft Luciano ooit gezegt dat hij Feyenoord als zijn droomclub ziet.
FC Groningen trainer Ron Jans wou hierover niks zeggen. Hij heeft alleen gezegt: ' Luciano zit nu bij ons en wat hij volgend jaar doet dat weten
Bron
Feyenoord heeft naar alle waarschijnlijkheid een nieuw blik investeerders gevonden, ergens achter in een kast.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:29 schreef FritsVanEgters het volgende:
Feyenoord is toch blut?![]()
Contract verlengen! En snel een beetje!
en Sankoh...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 22:29 schreef The_Verve het volgende:
Feyenoord zou er beter aan doen Granqvist te halen...
Er is een verschil tussen goed en spectaculair. Hij is erg klein waardoor veel reddingen er erg knap uitzien. Voor de FC is het een goede keeper, maar we moeten niet gaan overdrijven.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:32 schreef Garudo het volgende:
Hij is Jorge Campos én Gomes in één. Hij is Luciano da Silva.
Wanneer zal hij een kans krijgen in het Braziliaanse Elftal? Of moet hij toch Nederlander worden zodat hij in 2010 mee kan met Nederland.![]()
![]()
Typisch Zuid-Amerikaans. Romero heeft dezelfde manier van uittrappen.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:35 schreef Dos37 het volgende:
Prima keeper, die uittrappen van hem zijn wel grappig.
quote:Briljante Braziliaan bezorgt FC Groningen zege
UTRECHT (SE) -- FC Groningen heeft dankzij een treffer van Evgeniy Levchenko in de vierde en laatste minuut van de extra speeltijd van de tweede helft gewonnen in Utrecht. Daar werd de plaatselijke FC met 0-1 verslagen door de voetballers uit Groningen. Hoewel het doelpunt van Levchenko het verschil maakte, was doelman Luciano da Silva de man van de wedstrijd. De Braziliaanse goalie van de Groningers hield zijn ploeg met geweldige reddingen op de been in De Galgenwaard, waar de thuisploeg de meeste en beste kansen had.
Waar een klein mannetje al niet heel erg groot in kan zijn. Luciano da Silva, in Groningen en omstreken beter bekend als Luciano, hield zaterdagavond in de uitwedstrijd, die hij met zijn team FC Groningen speelde tegen FC Utrecht, de ene na de andere bal uit het doel. De Braziliaan, die zeven seizoenen bij het Belgische Germinal Beerschot Antwerpen keepte voordat hij naar het noorden van Nederland werd gehaald, had op simpelweg alle doelpogingen van de spelers van FC Utrecht een passend antwoord. Hij plukte ballen sierlijk uit de rechterbovenhoek, tikte ze bijna net zo soepel uit de linkeronderhoek en kwam met een paar katachtige reflexen op de proppen. Hoe spectaculair Simon Cziommer, Tim Cornelisse en Michael Silberbauer het ook probeerden: telkens lag Luciano in de weg. De doelman, 1,74 meter groot slechts, hielp zijn ploeg daarmee aan een gestolen overwinning in De Galgenwaard.
Daar waren slechts sporadisch uitbraken van FC Groningen te zien. Het was FC Utrecht dat het spel maakte, verreweg de meeste kansen kreeg en ook zonder enige twijfel de béste mogelijkheden wist te creëren. De Belgische middenvelder Tom Caluwé schoot de bal hard en hoog over, flankspits Loic Loval uit Guadeloupe kreeg diverse kansen, captain Gregoor van Dijk stelde Luciano eens flink op de proef en de Belg Hans Somers kopte de bal van dichtbij op doel. Maar telkens was daar Luciano die de ballen tegenhield.
Dat het scoren niet lukte, was geen nieuwe ervaring voor de ploeg uit de Domstad. Het lukte FC Utrecht op 13 februari voor het laatst een doelpunt te maken in de Eredivisie. Destijds, op een donkere vrijdagavond in Tilburg, vonden aanvoerder Van Dijk en smaakmaker Cedric van der Gun het net. In de zes duels die inmiddels zijn gevolgd op de wedstrijd tegen Willem II, is het de roodwitten niet gelukt ook maar één keer een goal te maken. Hoewel ze er in De Galgenwaard niet trots op zullen zijn, hebben ze vandaag op dat vlak het clubrecord verbroken. Het team van trainer Ton du Chatinier staat nu al 554 minuten droog en dreigt daardoor steeds verder af te zakken op de ranglijst van de Eredivisie. Het Nijmeegse NEC staat negende met slechts één punt minder dan de voetbalploeg uit Utrecht en als Feyenoord dit weekend wint, komt de Kuipclub ook op één punt van de manschappen van Du Chatinier te staan. Daardoor komt deelname aan de play-offs, met Europees voetbal als inzet, serieus in gevaar voor FC Utrecht.
ELF
Wat is nu een lijnkeeper precies dan? Ik hanteer zo mijn eigen betekenis aan die term, wat inhoudt dat lijnkeepers binnen hun 5meterbox sterk zijn maar daar buiten twijfelachtig optreden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
Heeft vandaag weer laten zien een briljante lijnkeeper te zijn. Met schoten van afstand is hij nagenoeg niet te kloppen. Zijn reflexen en sprongkracht zijn briljant, van zijn timing bij het uitkomen op hoge ballen en in de 1-tegen-1 ben ik nog niet overtuigd.
Maar een briljante lijnkeeper en een plezier om naar te kijken.
quote:Luciano gast in Holland Sport
Luciano da Silva is vanavond één van de gasten in het programma Holland Sport. Het sportprogramma begint om 20.25 uur op Nederland 3 en wordt gepresenteerd door Wilfried de Jong.
In de live uitzending zal Luciano onder meer praten over Braziliaanse keepers aan de hand van geselecteerde beelden. Holland Sport wordt uitgezonden vanuit Studio de Plantage in Amsterdam.
FC Groningen
1 tegen 1 is hij juist wel goed. Hij kan sowieso als een speer uitkomen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
Heeft vandaag weer laten zien een briljante lijnkeeper te zijn. Met schoten van afstand is hij nagenoeg niet te kloppen. Zijn reflexen en sprongkracht zijn briljant, van zijn timing bij het uitkomen op hoge ballen en in de 1-tegen-1 ben ik nog niet overtuigd.
Maar een briljante lijnkeeper en een plezier om naar te kijken.
Ik denk dat hij nog wel een tijdje blijft. Veel clubs zullen zijn geringe lengte toch als een bezwaar zien.quote:Op maandag 6 april 2009 12:47 schreef detulp050 het volgende:
Topkeeper, hoop dat hij nog lang bij ons blijft, maar dat zal wel niet
Wel belabberde vragen.quote:Op maandag 6 april 2009 20:58 schreef venomsnake het volgende:
Leuk interview net bij Holland Sport.
Dat hij nog lang bij de FC moge blijven...
quote:Luciano klopt wereldkampioene Marianne Vos
Luciano, de kleurrijke Braziliaanse doelman van FC Groningen kan behalve fantastisch keepen ook erg goed fietsen. Dat bleek maandagavond in het programma Holland Sport van de VPRO. Luciano nam voor het ludieke fietsspelletje aan het eind van de uitzending plaats op de snelle tweewieler en nam het ondermeer op tegen wereldkampioene Marianne Vos. En Luciano won. De doelman trapte als een bezetene de trappers in het rond, nam vanaf het begin de kop en zette Marianne Vos in twee rondjes op gepaste afstand. Voor wie het niet gezien heeft. Klik
DVHN
Het is wat romantiseren in de ruimte.quote:Op maandag 6 april 2009 23:03 schreef Grulez het volgende:
[..]
Die kerel heeft echt nooit een idee wat hij moet vragen...
Anders neem je de opmerking serieus.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:09 schreef fokkersdelight het volgende:
Met alle respect maar als Gomes niet eens wordt geselecteerd, in zijn psv tijd dan met name nu zie ik hem niet zo vaak, dan heeft Luciano niets te zoeken op een wk. Ik ben Groningen fan en Luciano laat regelmatig goede dingen zien maar een international van Brazilie zie ik niet in hem. De wereldtop is andere koek dan (sub)top in Nederland, daarvoor komt hij m.i. toch echt te kort.
afgeschrikt door zijn lengte, Feyenoord heeft wel geinformeerd.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:04 schreef sezten het volgende:
Luciano is toch wel van hoog niveau.
Raar dat er nog geen kapers op de kust liggen, of wel soms?
Waarom doe je altijd zo overdreven?quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:33 schreef Garudo het volgende:
Er waren geruchten dat Feyenoord interesse had in Luciano, maar daar bleef het ook bij. Gelukkig maar, want ik wil Luciano het liefst nog 5 jaar zien keepen bij Groningen!![]()
Tsja, zo ben ik eenmaal. Beetje raar om dit eigenlijk te zeggen...moet ik me anders gedragen, omdat andere mensen me overdreven vinden? Je bent zoals je bent. Ik kan heel positief zijn, maar ook heel negatief. En over Luciano ben ik gewoon heel positief...klaar.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:09 schreef Prosac het volgende:
[..]
afgeschrikt door zijn lengte, Feyenoord heeft wel geinformeerd.
Ik stel alleen een vraag he.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:45 schreef Garudo het volgende:
[..]
Tsja, zo ben ik eenmaal. Beetje raar om dit eigenlijk te zeggen...moet ik me anders gedragen, omdat andere mensen me overdreven vinden? Je bent zoals je bent. Ik kan heel positief zijn, maar ook heel negatief. En over Luciano ben ik gewoon heel positief...klaar.
Maar sorry als ik te overdreven ben...blijkbaar mag dat niet!
Ik heb begrepen dat Feyenoord wel degelijk interesse heeft getoond voor Luciano.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:11 schreef The_Verve het volgende:
Feyenoord heeft helemaal niet geïnformeerd. Of bedoel je naar zijn lengte?
Misschien heb je het verkeerd begrepen...quote:Op woensdag 8 april 2009 11:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat Feyenoord wel degelijk interesse heeft getoond voor Luciano.
Zou kunnen, maar deze man heeft tot nu toe altijd gelijk gehad.quote:Op zaterdag 11 april 2009 20:26 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Misschien heb je het verkeerd begrepen...
quote:EXCLUSIEF - Luciano: "Ik wil nog wel tien jaar bij Groningen blijven!"
DOETINCHEM - De nul, heilig voor doelmannen. Zo ook voor Luciano da Silva, die zich zaterdagavond onderscheidde door enkele prachtige schoten van De Graafschap-aanvaller Ben Sahar uit de bovenhoek te tikken. Een excentrieke en toch degelijke doelman.
Reddingen en play-offs
Op de Vijverberg hield de betreffende goalie zaterdagavond zijn ploeg op de been. Door een benutte penalty van Marcus Berg en legio aan fantastische reddingen van deze sierlijke doelman bleef het bij 0-1.
"We moeten eigenlijk iedereen feliciteren met deze overwinning, niet alleen mij. Het was een heel moeilijke wedstrijd, want zij knokken er toch voor om in de Eredivisie te blijven", zei Luciano na afloop tegenover Goal.com.
Door de minieme overwinning heeft Groningen een ticket voor de play-offs bijna binnen. "Ik heb vorig jaar toegekeken hoe we ons via de play-offs bij NEC uiteindelijk níet hebben gekwalificeerd voor Europa. Onze ambitie is toch om Europees voetbal te halen. Daarvoor moeten we scherp en fit blijven."
AC Milan
De ambities van FC Groningen zijn duidelijk. Hoe zien de ambities van Luciano eruit? "Ik wil graag langer hier blijven bij Groningen. Ik ben echt blij hier. Ik hoop op Europees voetbal en ik hoop dat we een keer een prijs pakken. Ook al blijf ik nog tien jaar hier, dan ben ik nog heel gelukkig!"
Toch heeft de flegmatieke doelwachter een droomclub. Stellig zegt hij: "AC Milan."
GOAL
quote:FC Groningen dankt Luciano voor clubrecord
FC Groningen heeft zondag door de 1-0 zege op NAC Breda een clubrecord geëvenaard. De defensie onder leiding van de Braziliaanse doelman Luciano hield voor de zeventiende keer dit seizoen de nul, evenveel als tijdens het seizoen 1992/92.
FC Groningen hield dit seizoen elf keer zijn doel schoon in de eigen Euroborg en zes keer daarbuiten. Nooit eerder in de Eredivisie hadden de noorderlingen zo veel clean sheets voor eigen publiek. Het vorige thuisrecord stamde van het seizoen 2005/06, toen de ploeg in tien van zijn zeventien thuisduels geen enkel doelpunt incasseerde.
Bij alle zeventien clean sheets van deze competitie stond Luciano onder de lat bij de Groningers. Alleen AZ-keeper Sergio Romero hield dit seizoen vaker de nul (achttien keer).
Luciano vestigde begin dit kalenderjaar al een individueel clubrecord door 569 opeenvolgende minuten de nul te houden in competitieverband. Dat was een ruime verbetering van de prestatie van ex-doelman Roy Beukenkamp, die in 2003 505 minuten de nul had gehouden.
VI
quote:Luciano: "Mooie en grote verrassing"
Van onze speciale verslaggevers
VINKEVEEN - Met het veroveren van de Zilveren Schoen komt voor Luciano een droom uit. "Het is geweldig om zo'n grote prijs te winnen in het eerste seizoen dat ik onder de lat sta bij FC Groningen", glunderde de Braziliaan (29) in Vinkeveen na de bekendmaking van de prijswinnaars.
Voordat Luciano twee jaar geleden overstapte naar de 'Trots van het Noorden', verdedigde hij het doel van Germinal Beerschot. "In België ben ik bij mijn club tot twee keer toe uitgeroepen tot speler van het jaar, maar bij de landelijke verkiezing kwam ik nooit in de buurt van een ereprijs. Daarom is mijn tweede plaats van nu een grote en mooie verrassing. Helemaal omdat het niveau in de eredivisie veel hoger ligt dan in de Belgische eerste klasse."
Dat Mounir El Hamdaoui hem in het klassement Voetballer van het Jaar aftroefde, heeft Luciano niet verbaasd. "Na zeven competitiewedstrijden zei ik al dat Mounir de beste voetballer in Nederland was. Hij is een complete spits, met een fantastische techniek. Gelukkig heeft hij niet tegen mij gescoord", grijnsde Luciano, die de afgelopen maanden bij FC Groningen vaak werd geattendeerd op de tussenstand. "Menco Huizinga, de beheerder van het spelershome en broer van onze teammanager Theo, hield mij op de hoogte van de cijfers. Dat heeft me scherp gehouden en gaf extra motivatie aan het eind van de competitie."
Afgelopen zondag tegen NAC Breda (1-0) hield Luciano voor de zeventiende keer zijn doel schoon, waarmee hij het clubrecord van Patrick Lodewijks uit het seizoen 1991/'92 evenaarde. "Bij Germinal Beerschot kreeg ik in 2003 al eens in dertien competitiewedstrijden geen treffer tegen, maar deze prestatie bij FC Groningen is buitengewoon", aldus Luciano, die zaterdag met zijn ploeg aantreedt tegen FC Utrecht in de play-offs voor een Europees ticket.
quote:Hoewel Elia dit seizoen twee keer gemakkelijk scoorde tegen FC Groningen, is Luciano in zijn ogen rijp voor een topclub.
"Luciano pakt ongelooflijke ballen, hij is net een kat in de goal. Qua stijl is hij goed te vergelijken met de Braziliaanse keeper van Internazionale (Julio Cesar, red.). Het is zonde dat Luciano eerst zeven jaar in België heeft gekeept voordat hij naar Nederland kwam. In de eredivisie had hij zich op jongere leeftijd nog veel beter kunnen ontwikkelen."
Elke prijswinnaar mag zelf kiezen wie de prijs aan hem uitreikt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:06 schreef Grunner het volgende:
Wat doet Hugo daarnaast?
Hij speelt sws al niet in de top en heeft dat nooit gedaan, dus je opmerking is sws nog al domquote:Op dinsdag 1 september 2009 21:55 schreef Gruning3r het volgende:
[..]
Hij heeft enorm veel sprong kracht ,dus hij is niet te klein voor de top.
quote:Op woensdag 2 september 2009 03:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij speelt sws al niet in de top en heeft dat nooit gedaan, dus je opmerking is sws nog al dom
quote:Op zondag 19 oktober 2008 00:48 schreef Radegast het volgende:
Die dan ook een uitstekend seizoen kende bij Volendam.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:48 schreef groenen het volgende:
Dat Telegraaf klassementjes zegt niet zoveel hoor, Verhoeven werd geloof ik 6de.
Als hij het bij Grun in de kneusjesdivisie goed doet wil dat nog niet zeggen dat hij een keeper is voor de top. Want hij is namelijk te klein, als hij 15 centimeter groter was geweest zat hij nu niet in Groningenquote:Op woensdag 2 september 2009 08:50 schreef Prosac het volgende:
[..]
![]()
Waarom moet jij gelijk weer strooien met een opmerking als "dom"
Hij heeft de zilveren schoen gekregen, in tegenstelling tot al die andere lange keepers in Nederland, dan zal hij afgelopen seizoen toch een stukje beter zijn geweest dan die anderen.
Let op, ik zeg hier niet dat ik het wel een keeper voor de absolute top vind, voordat je weer eens leest wat je wilt lezen.
bron?quote:Op zondag 6 september 2009 01:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als hij het bij Grun in de kneusjesdivisie goed doet wil dat nog niet zeggen dat hij een keeper is voor de top. Want hij is namelijk te klein, als hij 15 centimeter groter was geweest zat hij nu niet in Groningen
Wederom uitgeluld dus, das snelquote:
Geen keeper met de lengte van Luciano speelt in de topquote:Op zondag 6 september 2009 01:38 schreef Prosac het volgende:
Nee, bij jou moeten anderen altijd met argumenten komen waarbij jij vervolgens met wederom nietszeggende postings de boel in jouw voordeel denkt om te draaien en/of weer met een oneliner komt en/of weer iets verzint dat anderen moeten opzoeken.
Nu mag jij eens je posting onderbouwen.
En begin aub niet over persoonlijk worden meneer DAM, dat kun je zelf namelijk als de beste.
Hij heeft anders niet echt overtuigd bij Heerenveen tot nu toe zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 6 september 2009 01:39 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik sta nog steeds achter die uitspraak.
Barthez was ook niet de langste volgens mij.quote:Op zondag 6 september 2009 01:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Geen keeper met de lengte van Luciano speelt in de top
Maar dat stond er al
Scheelt sws al 9 centimeter, wat gewoon veel is voor een keeperquote:Op maandag 7 september 2009 00:36 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Barthez was ook niet de langste volgens mij.
Desalniettemin speelde hij als kleine keeper wel in de topquote:Op maandag 7 september 2009 03:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Scheelt sws al 9 centimeter, wat gewoon veel is voor een keeper
Zoek de beelden van de Hattrick van Ronaldo tegen Barthez maar eens op
1.83 is niet klein, Luciano is kleinquote:Op maandag 7 september 2009 10:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Desalniettemin speelde hij als kleine keeper wel in de top
Voor een keeper vind ik dat klein, hij moest het van z'n sprongkracht hebben.quote:Op maandag 7 september 2009 16:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
1.83 is niet klein, Luciano is klein
Neen, dat is hij niet. Idd te klein en die reden weegt heel zwaar.quote:Op maandag 7 september 2009 17:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Voor een keeper vind ik dat klein, hij moest het van z'n sprongkracht hebben.
Jorge Campos was ook zo'n voorbeeld, dus lengte zegt niet veel.
Of Luciano, los van z'n lengte, goed genoeg is voor de top weet ik niet.
Eens, niet alles is met sprongkracht te compenseren.quote:Op maandag 7 september 2009 18:05 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Neen, dat is hij niet. Idd te klein en die reden weegt heel zwaar.
Campos speelde in de top?quote:Op maandag 7 september 2009 17:24 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Voor een keeper vind ik dat klein, hij moest het van z'n sprongkracht hebben.
Jorge Campos was ook zo'n voorbeeld, dus lengte zegt niet veel.
Of Luciano, los van z'n lengte, goed genoeg is voor de top weet ik niet.
Ja.quote:Op maandag 7 september 2009 19:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Campos speelde in de top?
Inderdaad.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |