Er is een verschil tussen goed en spectaculair. Hij is erg klein waardoor veel reddingen er erg knap uitzien. Voor de FC is het een goede keeper, maar we moeten niet gaan overdrijven.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:32 schreef Garudo het volgende:
Hij is Jorge Campos én Gomes in één. Hij is Luciano da Silva.
Wanneer zal hij een kans krijgen in het Braziliaanse Elftal? Of moet hij toch Nederlander worden zodat hij in 2010 mee kan met Nederland.![]()
![]()
Typisch Zuid-Amerikaans. Romero heeft dezelfde manier van uittrappen.quote:Op maandag 23 maart 2009 14:35 schreef Dos37 het volgende:
Prima keeper, die uittrappen van hem zijn wel grappig.
quote:Briljante Braziliaan bezorgt FC Groningen zege
UTRECHT (SE) -- FC Groningen heeft dankzij een treffer van Evgeniy Levchenko in de vierde en laatste minuut van de extra speeltijd van de tweede helft gewonnen in Utrecht. Daar werd de plaatselijke FC met 0-1 verslagen door de voetballers uit Groningen. Hoewel het doelpunt van Levchenko het verschil maakte, was doelman Luciano da Silva de man van de wedstrijd. De Braziliaanse goalie van de Groningers hield zijn ploeg met geweldige reddingen op de been in De Galgenwaard, waar de thuisploeg de meeste en beste kansen had.
Waar een klein mannetje al niet heel erg groot in kan zijn. Luciano da Silva, in Groningen en omstreken beter bekend als Luciano, hield zaterdagavond in de uitwedstrijd, die hij met zijn team FC Groningen speelde tegen FC Utrecht, de ene na de andere bal uit het doel. De Braziliaan, die zeven seizoenen bij het Belgische Germinal Beerschot Antwerpen keepte voordat hij naar het noorden van Nederland werd gehaald, had op simpelweg alle doelpogingen van de spelers van FC Utrecht een passend antwoord. Hij plukte ballen sierlijk uit de rechterbovenhoek, tikte ze bijna net zo soepel uit de linkeronderhoek en kwam met een paar katachtige reflexen op de proppen. Hoe spectaculair Simon Cziommer, Tim Cornelisse en Michael Silberbauer het ook probeerden: telkens lag Luciano in de weg. De doelman, 1,74 meter groot slechts, hielp zijn ploeg daarmee aan een gestolen overwinning in De Galgenwaard.
Daar waren slechts sporadisch uitbraken van FC Groningen te zien. Het was FC Utrecht dat het spel maakte, verreweg de meeste kansen kreeg en ook zonder enige twijfel de béste mogelijkheden wist te creëren. De Belgische middenvelder Tom Caluwé schoot de bal hard en hoog over, flankspits Loic Loval uit Guadeloupe kreeg diverse kansen, captain Gregoor van Dijk stelde Luciano eens flink op de proef en de Belg Hans Somers kopte de bal van dichtbij op doel. Maar telkens was daar Luciano die de ballen tegenhield.
Dat het scoren niet lukte, was geen nieuwe ervaring voor de ploeg uit de Domstad. Het lukte FC Utrecht op 13 februari voor het laatst een doelpunt te maken in de Eredivisie. Destijds, op een donkere vrijdagavond in Tilburg, vonden aanvoerder Van Dijk en smaakmaker Cedric van der Gun het net. In de zes duels die inmiddels zijn gevolgd op de wedstrijd tegen Willem II, is het de roodwitten niet gelukt ook maar één keer een goal te maken. Hoewel ze er in De Galgenwaard niet trots op zullen zijn, hebben ze vandaag op dat vlak het clubrecord verbroken. Het team van trainer Ton du Chatinier staat nu al 554 minuten droog en dreigt daardoor steeds verder af te zakken op de ranglijst van de Eredivisie. Het Nijmeegse NEC staat negende met slechts één punt minder dan de voetbalploeg uit Utrecht en als Feyenoord dit weekend wint, komt de Kuipclub ook op één punt van de manschappen van Du Chatinier te staan. Daardoor komt deelname aan de play-offs, met Europees voetbal als inzet, serieus in gevaar voor FC Utrecht.
ELF
Wat is nu een lijnkeeper precies dan? Ik hanteer zo mijn eigen betekenis aan die term, wat inhoudt dat lijnkeepers binnen hun 5meterbox sterk zijn maar daar buiten twijfelachtig optreden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
Heeft vandaag weer laten zien een briljante lijnkeeper te zijn. Met schoten van afstand is hij nagenoeg niet te kloppen. Zijn reflexen en sprongkracht zijn briljant, van zijn timing bij het uitkomen op hoge ballen en in de 1-tegen-1 ben ik nog niet overtuigd.
Maar een briljante lijnkeeper en een plezier om naar te kijken.
quote:Luciano gast in Holland Sport
Luciano da Silva is vanavond één van de gasten in het programma Holland Sport. Het sportprogramma begint om 20.25 uur op Nederland 3 en wordt gepresenteerd door Wilfried de Jong.
In de live uitzending zal Luciano onder meer praten over Braziliaanse keepers aan de hand van geselecteerde beelden. Holland Sport wordt uitgezonden vanuit Studio de Plantage in Amsterdam.
FC Groningen
1 tegen 1 is hij juist wel goed. Hij kan sowieso als een speer uitkomen.quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
Heeft vandaag weer laten zien een briljante lijnkeeper te zijn. Met schoten van afstand is hij nagenoeg niet te kloppen. Zijn reflexen en sprongkracht zijn briljant, van zijn timing bij het uitkomen op hoge ballen en in de 1-tegen-1 ben ik nog niet overtuigd.
Maar een briljante lijnkeeper en een plezier om naar te kijken.
Ik denk dat hij nog wel een tijdje blijft. Veel clubs zullen zijn geringe lengte toch als een bezwaar zien.quote:Op maandag 6 april 2009 12:47 schreef detulp050 het volgende:
Topkeeper, hoop dat hij nog lang bij ons blijft, maar dat zal wel niet
Wel belabberde vragen.quote:Op maandag 6 april 2009 20:58 schreef venomsnake het volgende:
Leuk interview net bij Holland Sport.
Dat hij nog lang bij de FC moge blijven...
quote:Luciano klopt wereldkampioene Marianne Vos
Luciano, de kleurrijke Braziliaanse doelman van FC Groningen kan behalve fantastisch keepen ook erg goed fietsen. Dat bleek maandagavond in het programma Holland Sport van de VPRO. Luciano nam voor het ludieke fietsspelletje aan het eind van de uitzending plaats op de snelle tweewieler en nam het ondermeer op tegen wereldkampioene Marianne Vos. En Luciano won. De doelman trapte als een bezetene de trappers in het rond, nam vanaf het begin de kop en zette Marianne Vos in twee rondjes op gepaste afstand. Voor wie het niet gezien heeft. Klik
DVHN
Het is wat romantiseren in de ruimte.quote:Op maandag 6 april 2009 23:03 schreef Grulez het volgende:
[..]
Die kerel heeft echt nooit een idee wat hij moet vragen...
Anders neem je de opmerking serieus.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:09 schreef fokkersdelight het volgende:
Met alle respect maar als Gomes niet eens wordt geselecteerd, in zijn psv tijd dan met name nu zie ik hem niet zo vaak, dan heeft Luciano niets te zoeken op een wk. Ik ben Groningen fan en Luciano laat regelmatig goede dingen zien maar een international van Brazilie zie ik niet in hem. De wereldtop is andere koek dan (sub)top in Nederland, daarvoor komt hij m.i. toch echt te kort.
afgeschrikt door zijn lengte, Feyenoord heeft wel geinformeerd.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:04 schreef sezten het volgende:
Luciano is toch wel van hoog niveau.
Raar dat er nog geen kapers op de kust liggen, of wel soms?
Waarom doe je altijd zo overdreven?quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:33 schreef Garudo het volgende:
Er waren geruchten dat Feyenoord interesse had in Luciano, maar daar bleef het ook bij. Gelukkig maar, want ik wil Luciano het liefst nog 5 jaar zien keepen bij Groningen!![]()
Tsja, zo ben ik eenmaal. Beetje raar om dit eigenlijk te zeggen...moet ik me anders gedragen, omdat andere mensen me overdreven vinden? Je bent zoals je bent. Ik kan heel positief zijn, maar ook heel negatief. En over Luciano ben ik gewoon heel positief...klaar.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:09 schreef Prosac het volgende:
[..]
afgeschrikt door zijn lengte, Feyenoord heeft wel geinformeerd.
Ik stel alleen een vraag he.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:45 schreef Garudo het volgende:
[..]
Tsja, zo ben ik eenmaal. Beetje raar om dit eigenlijk te zeggen...moet ik me anders gedragen, omdat andere mensen me overdreven vinden? Je bent zoals je bent. Ik kan heel positief zijn, maar ook heel negatief. En over Luciano ben ik gewoon heel positief...klaar.
Maar sorry als ik te overdreven ben...blijkbaar mag dat niet!
Ik heb begrepen dat Feyenoord wel degelijk interesse heeft getoond voor Luciano.quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:11 schreef The_Verve het volgende:
Feyenoord heeft helemaal niet geïnformeerd. Of bedoel je naar zijn lengte?
Misschien heb je het verkeerd begrepen...quote:Op woensdag 8 april 2009 11:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat Feyenoord wel degelijk interesse heeft getoond voor Luciano.
Zou kunnen, maar deze man heeft tot nu toe altijd gelijk gehad.quote:Op zaterdag 11 april 2009 20:26 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Misschien heb je het verkeerd begrepen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |