Nog niet bekend in Nederland dus..quote:De Ierse modeketen Primark opent in Nederland. De allereerste winkel van de keten opent in Rotterdam. Dat valt op te maken uit een artikel in de Rotterdamse editie van het AD. De Ieren hebben een huurcontract afgesloten met de eigenaar van een groot leegstaand pand aan het Poolsterplein. Beleggingsmaatschappij Urban Interest uit Den Haag beheert het pand.
Primark is een modeketen die in 1969 is opgericht. Primark - in Ierland heet de formule Penneys – telt 177 winkels. De retailer is voornamelijk actief in Ierland, Groot-Brittannië en Spanje.
Betaalbare mode
Primark profileert zich als keten met betaalbare mode. Primark beweegt zich in het segment tussen H&M en het Spaanse Zara. In Groot-Brittannië is het de grootste kledinghandel, voor bijvoorbeeld het gerenommeerde Marks & Spencer.
November
De Nederlandse winkel van Primark gaat open in november. Volgens een woordvoerder van de Rotterdamse deelgemeente Prins Alexander wordt dat wellicht iets eerder. De deelgemeente is blij dat er eindelijk een nieuwe 'bewoner' is, na lange tijd van leegstand.
Aangekocht
Het leegstaande warenhuis werd al eerder aangekocht door Urban Interest, dat belegt in vastgoed in Nederland en Duitsland. In 2006 liet de deelgemeente Prins Alexander nog een studie uitvoeren naar de toekomst van het 3500 vierkante meter tellende voormalige warenhuis.
Het ligt niet in dozen, is van binnen gewoon een c&a. Aan het einde van de dag ligt de vloer wel bezaaid met kleding en tassen enzo.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 20:57 schreef Man-E-Faces het volgende:
Het is dacht ik een aldi-lidl maar dan voor kleding. Mooie kleding van onbekende merken als Atmospehere op een hoop gegooid in dozen. En iedereen die komt en graait en mekaar naar het leven staat. Aan het eind ligt alles door elkaar. Althans dat las ik op ebay.
De Hollandse handelsgeest kennende zullen de prijzen wel een stuk hoger liggen.quote:Op zondag 19 oktober 2008 03:01 schreef Mirre het volgende:
We zijn hartstikke benieuwd wat de prijzen hier zullen zijn. Als de vestiging open is gaan we er zéker even kijken. Laat maar komen dat bedrijf en liefst ook eentje hier in de buurt.
Ergens in de wijken parkeren, maar de meeste in de omgeving hebben al een p-kaartautomaat.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 10:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Heeft er iemand tips voor gratis parkeren daar in de omgeving? Ik kom vanuit de richting Utrecht. En tegen de kerst zal de winkel toch wel open zijn?
Nee. Dit is een groot winkelcentrum hoor.quote:Op zondag 19 oktober 2008 03:12 schreef Koewam het volgende:
m.i. een rare plek. kledijzaken liggen normaliter centraler gelegen, dit is en snelweglocatie.
De hele omgeving is zo'n beetje betaald parkeren.. tenzij je echt een eind wil lopenquote:Op vrijdag 21 november 2008 22:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb ontdekt dat hij op 1 december om 11 uur open gaat. Mooi ruim op tijd voor de kerst dus
Iemand nog een concrete tip qua gratis parkeren? En nee, met het OV is geen optie, ik kom er namelijk met de auto langs op doorreis.
Wat een kutjes zeg, niet normaalquote:Op maandag 1 december 2008 14:54 schreef Levkaupas het volgende:
Haha. Check dit filmpje die ik vond op het internet.
Lijkt wel of het populair is.
bronquote:Stormloop op 'Ierse H&M'
AMSTERDAM - Rotterdam heeft als eerste Nederlandse stad een vestiging van de Ierse modeketen Primark. Het warenhuis opende vandaag zijn deuren aan het Poolsterplein bij het Alexandrium.
Primark staat bekend om haar hippe, betaalbare kleding en is in Engeland al een grote hit. De internationaal beproefde formule van de zaak is 'look good, pay less'. "Ofwel trendy kleding tegen zeer lage prijzen voor de doelgroep tot ongeveer 35 jaar", aldus woordvoerster Garance Bongers tegen het AD.
In Londen is de keten zo populair dat er altijd lange rijen voor de kassa´s staan. Ook in Rotterdam was het vandaag druk. Honderden mensen kwamen af op de aanbiedingen, waaronder een badjas voor zeven euro.
Primark heeft 177 winkels in vooral Ierland, Groot-Brittannië en Spanje met in totaal bijna 30.000 werknemers.
bronquote:Ierse kledingprijsvechter wil Nederland veroveren
door EDWIN VAN DER SCHOOT
ROTTERDAM – Het onder Brits winkelend publiek razend populaire modewarenhuis Primark wil Nederland gaan kleden. De keten is minder populair onder activisten die opkomen voor werknemers van Aziatische toeleveringsbedrijven.
De Ieren openden gisteren onder grote belangstelling hun eerste vestiging in Rotterdam. Primark heeft na de verovering van haar thuisland (34 winkels), het Verenigd Koninkrijk (140 winkels) en Spanje (12 winkels), haar oog op Nederland laten vallen.
„Wij denken dat Nederlanders net zo modieus en prijsbewust zijn als Ieren. Wij zijn bovendien goedkoper én hipper dan jullie gerespecteerde ketens”, zegt directeur Breege O’Donoghue.
Primark heeft als geen ander een sport gemaakt van het laag houden van kosten om de prijs van kleding te drukken. Er staan nauwelijks managers op de loonlijst (de vijfkoppige directie houdt al sinds 1969 de lijnen kort), aan reclame wordt geen cent uitgegeven en pech voor lange of dikke mensen: Primark verkoopt vooral populaire maten.
Onderzoeker Khorshed Alam uitte namens de Schone Kleren Kampagne in 2006 felle kritiek op het bedrijf. Om de kosten te drukken, zouden hoofdzakelijk jonge vrouwen onder barre omstandigheden voor leveranciers van Primark in India, China en Bangladesh werken.
Alam claimt met nieuw materiaal het onderwerp op de aandeelhoudersvergadering van aanstaande vrijdag in Londen opnieuw op de agenda te gaan zetten.
![]()
• Een trotse Breege O’Donoghue voor haar winkel in Rotterdam.
O’Donoghue bestrijdt het bestaan van misstanden echter en zegt dat haar bedrijf een robuust beleid voert om dit soort praktijken tegen te gaan. „We hebben onder andere zeven controleurs die onverwachts bij leveranciers langsgaan. Garanderen dat er geen misstanden plaatsvinden, kunnen we, net als onze collega’s, echter nooit.”
Banen
De vestiging van Primark biedt 129 Rotterdammers een baan. Over zes maanden volgt een evaluatie, „om te kijken of Nederland en Primark bij elkaar passen”, aldus O’Donoghue. Zo ja, dan zullen meer vestigingen in Nederland volgen. Primark mikt vooral op jonge hippe klanten in de leeftijd 16-35 jaar.
Alexandrium is een van de grootste winkelcentra in Nederland, zo niet de grootste.quote:Op zondag 19 oktober 2008 03:12 schreef Koewam het volgende:
m.i. een rare plek. kledijzaken liggen normaliter centraler gelegen, dit is en snelweglocatie.
HEt is in het alexandrium, de trein stopt daarnaastquote:Op woensdag 3 december 2008 21:44 schreef RandomMoron het volgende:
kun je er makkelijk komen vanuit de trein?
Alexandrium 2, alles behalve verstopt hoor...quote:Op woensdag 3 december 2008 22:53 schreef RandomMoron het volgende:
nou..ik heb ooit een uur moeten zoeken naar een dierenwinkel ( niet die grote ) die bij het alexandrium lag..maar toch echt verstopt in een of andere woonwijk
Weet je 't zeker? Dan ga ik straks even kijken. Echt irritant dat ze nog geen website met info hebben!quote:Op donderdag 4 december 2008 12:37 schreef Nicole22 het volgende:
op woensdag en donderdag van 9.00 tot 21.00
Niet dat ik geld heb, maar dit is onweerstaanbaar natuurlijkquote:Op donderdag 4 december 2008 14:18 schreef E.T. het volgende:
de hele oosterhof is vandaag tot 21.00 open ivm sinterklaas.. kun je altijd nog naar Zara bijv
Ja bij de meeste winkels wel ja, maar die tekst suggereerde wel een beetje dat het qua maatvoering meer op Zara zou lijken of zo. Dat vond ik een beetje tegenstrijdig met richten op een grote doelgroep.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:27 schreef kwakveense het volgende:
ik heb er ook leuke kleren in maat 46/48 gekocht! engelse standaard maten gaan tot groter dan in nederland!
Ik kon het met de routebeschrijving van ET in ieder geval gemakkelijk vindenquote:Op vrijdag 5 december 2008 12:38 schreef Innocence het volgende:
Oe, ik ga vanmiddag ook eens kijken. Ben eigenlijk nog nooit bij Alexandrium geweest, maar ik zie op het kaartje dat het Poolsterplein helemaal achterin is vanaf de metro. Klopt dat?
ja je kan er heel goed slagen! mooie jeans, leuke jacks en vesten, ook hele hippe sweaters en truienquote:
Ik ga morgen, ben benieuwd. Hebben ze cardigans?quote:Op zaterdag 6 december 2008 21:29 schreef Cahir het volgende:
[..]
Het gaat wel. Hooguit 2 leuke sweaters of vesten.
hoezo? Ik zie geen verschil met heel veel andere ketens?quote:
BIj H&M mag de bezoek teminste nog mee..quote:Op zondag 7 december 2008 09:18 schreef E.T. het volgende:
Miss Etam, C&A, H&M en nog vele anderen.
Daar krijg je allemaal een kaart mee met het aantal stuks dat je meeneemt de paskamer in en bij diversen gaat dat in zo'n zelfde apparaat, anderen hebben een voorgedrukt ding met een cijfer erop. Het enige verschil is dat je hier die grote tas met de rest van je spullen ook afgeeft en dat die achterblijft.
quote:Op maandag 8 december 2008 11:04 schreef Innocence het volgende:
Wat een waardeloze winkel zeg. Je kunt er heel lang rondlopen en alsnog met niets leuks naar huis gaan.
Waardeloze pasvorm en vaak is de kleinste maat nog net te groot.
Vieze pashokjes ook.
Vond de schoenen- en huisafdeling wel weer top. Ik ga misschien nog even terug voor suede enkellaarsjes.
ben ook wel benieuwd..quote:Op zaterdag 6 december 2008 23:04 schreef Nozuka het volgende:
Ik ga morgen, ben benieuwd. Hebben ze cardigans?
Ja, van heeeele dunne stof en met een ronde hals. Ik ben zelf meer fan van v-nek en het was zo dun dat ik bang was dat het met 1x wassen al te kort zou zijn.quote:Op woensdag 10 december 2008 13:32 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
ben ook wel benieuwd..
mensen die er zijn geweest, hebben jullie cardigans gezien?
(voor meisjes!)
ja...want er zijne echt bérgen meisjes die kleiner dan maat 34 hebbenquote:Op woensdag 10 december 2008 12:55 schreef Innocence het volgende:
Haha, dat valt best mee, maar ben klein. Heb normaal maat 34/36, er zijn dus genoeg mensen dunner als mij en die gaan dus zeker niet slagen. Toch jammer als je ziet hoeveel jonge meiden zo'n winkel aantrekt.
Meiden van een jaar of 13, 14 wel hoor. Zijn er genoeg die erg dun zijn; ze willen qua kleding wel wat 'volwassener', geen kinderkleding meerquote:Op woensdag 10 december 2008 13:54 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ja...want er zijne echt bérgen meisjes die kleiner dan maat 34 hebben![]()
die slagen toch in geen enkele normale winkel buiten de kindermaten?
Nee, maar wel zat met maat 34 of 36 en als die al te groot zijnquote:Op woensdag 10 december 2008 13:54 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ja...want er zijne echt bérgen meisjes die kleiner dan maat 34 hebben![]()
die slagen toch in geen enkele normale winkel buiten de kindermaten?
Is toch wel redelijk beledigend. En dingen van gelijke strekking van kwakveense.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef Maeghan het volgende:
Ik zie niet echt veel van dat soort meiden rondlopen (althans, niet boven de 14 of zo en idd net als kwakveense vind ik dat die gewoon lekker naar een andere winkel moeten gaan - damesmode is voor dames, niet voor kinders -
Goed idee! Ik was nog op zoek naar een paar goedkope kerstcadeautjes, helemaal nog niet aan de Primark gedachtquote:Op dinsdag 16 december 2008 12:50 schreef Aarti het volgende:
Ook meteen kerstkadootjes in de vorm van pantoffels en dikke wintersokken
Sommige vrouwen zoals ik zijn ook vrij klein en dan zijn kleine maatjes natuurlijk erg fijn.quote:Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef Maeghan het volgende:
Nou ja, 36 is op zich behoorlijk slank, 34 is echt heel klein. Ik kende iemand die maat 34 had en kort was en die vond ik echt heel dun en stond ook op dieet om aan te komen. Ik zie niet echt veel van dat soort meiden rondlopen (althans, niet boven de 14 of zo en idd net als kwakveense vind ik dat die gewoon lekker naar een andere winkel moeten gaan - damesmode is voor dames, niet voor kinders - ik ga bij de Cool Cat ook geen maat 46 eisen).
je hebt niet goed naar mijn antwoord geluisterd!!quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:29 schreef Innocence het volgende:
Dan had zij waarschijnlijk een maat kleiner als 34, maar droeg ze dat omdat er niets kleiners is.
Ik ben verre van mager en blijf het raar vinden dat je mensen zo gaat zitten beledigen. Net alsof iedereen met een kleine maatje geen vrouwelijk vormen heeft en een kind is.
Heel Fok! zou te klein zijn als er zulke beledigingen over dikke mensen en grote maten gemaakt werden...
Het is normaal helemaal niet lastig kleren kopen, elke winkel heeft XS en S, dat zijn gewoon doorsnee maten. Alleen bij Primark vallen die maten te groot. Dat vind ik dus een nadeel van de winkel.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:18 schreef kwakveense het volgende:
ik zeg toch helemaal niet dat meiden met een kleine maat lelijk zijn, of geen figuur hebben??? en ik snap dat t lastig is om kleren te kopen maar er zíjn nu een maal niet zoveel volwssen/tiener meiden met die maat. net als er weinig met maat 48-50 zijn. dus dan slaag je minder makkelijk in een doorsnee winkel.
Ben jij een kind dan?quote:Op dinsdag 16 december 2008 09:43 schreef Innocence het volgende:
[..]
Is toch wel redelijk beledigend. En dingen van gelijke strekking van kwakveense.
De maten daar vallen helemaal niet te groot. De maten in veel andere winkels vallen juist te klein.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:01 schreef Innocence het volgende:
[..]
Het is normaal helemaal niet lastig kleren kopen, elke winkel heeft XS en S, dat zijn gewoon doorsnee maten. Alleen bij Primark vallen die maten te groot. Dat vind ik dus een nadeel van de winkel.
Op de rest ga ik niet meer reageren
Aansteller.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:52 schreef decadent het volgende:
Wat een vreselijke winkel, al zeg ik het zelf.
Ik liep er toevallig langs, omdat ik toch al in de buurt was (wilde een nespresso halen bij de MM), en v.w. dit topic, was ik toch even benieuwd.. Niet dat ik hier ooit wat koop.
- Ten eerste vind ik de locatie niks. Veel H&M's/Zara's hebben mooiere locaties.
- Daarnaast vind ik het pand niks. Vind het een beetje een Zeeman/Wibra uitstraling hebben en de witte kleur van het gebouw doet 't m..
- Assortiment niks.. volgensmij is de kwaliteit van de producten erg slecht.. Het 'plastic-gevoel' druipt er vanaf, en echte mode vinden we er ook niet... De standaard blauwe spijkerbroeken die ik er zag deden het em!
- De afgrijselijke drukte is ook verschrikkelijk :S. Er lopen zoveel mensen, je kunt amper ergens staan of lopen. Weet niet of dat in H&M's / Zara's ook zo is trouwens.
- Verder loopt er naar mijn oog wel redelijk wat personeel, zijn de 'schappen' goed aangevult, en vind ik de tassen een goed idee.. En er zijn idd veel kassa's & pashokjes. De service zal dus vast goed zijn.
Ik weet trouwens niet hoe het met de damesafdeling gesteld is.
Nou, dat valt ook tegen, tenminste; Ik weet niet hoe het bij de damesmode is, maar bij de herenmode zijn in winkels nauwelijks kleine maten te vinden. Probeer maar eens een spijkerbroek van 29/30 te vinden, of een overhemd met boordmaat 37. (Gelukkig is mijn nek nu wat dikker geworden.)quote:Op woensdag 17 december 2008 12:15 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Maten die nauwelijks voorkomen (XS/S) zijn overal te koop, dus je kunt praktisch overal terecht.
quote:Op woensdag 17 december 2008 12:15 schreef Maeghan het volgende:
Verder snap ik dus al helemaal niet waarom je klaagt.
En op koopzondagen.quote:Op donderdag 18 december 2008 11:14 schreef Aarti het volgende:
Tenzij ze dan uitverkoop hebbenOf is er geen uitverkoop op zulke goedkope spullen
Typische reactie van iemand die geen maat 32/34 - XS heeft!!! Ik zit in deze categorie en zo makkelijk is het niet altijd hoor! En ik heb geen kinderlijfje dus de kinderafdeling werkt niet altijd als je ronde heupen en tieten heb!quote:Op woensdag 17 december 2008 12:15 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ben jij een kind dan?
[..]
De maten daar vallen helemaal niet te groot. De maten in veel andere winkels vallen juist te klein.
Verder snap ik dus al helemaal niet waarom je klaagt. Maten die nauwelijks voorkomen (XS/S) zijn overal te koop, dus je kunt praktisch overal terecht. Maten die veel voorkomen (40/42 - die als L of XL bestempeld worden terwijl het de gemiddelde damesmaat in NL is) zijn niet overal te koop (boetiekjes en nieuwe ketens als Zara). Gun die mensen dan ook eens een winkel waar ze heen kunnen, zoals Primark.
Aan de ene kant is dat inderdaad onhandig, aan de andere kant helpt het wel bij de preventie van diefstal, dus in die zin snap ik het wel.quote:Op zaterdag 20 december 2008 10:13 schreef ruffian het volgende:
En blijf het raar vinden dat ik niet bij de pashokjes mocht kijken hoe de kleding stond bij mijn vriendin.
(al vertelde ze me dat dat beter was, de vormloze kleding haha)
Ga weg! Dat verschil voel je echt wel hoor!quote:Op zondag 28 december 2008 02:57 schreef GasTurbine het volgende:
Ook geweest. Weinig variatie bij de heren, maar wát ze hadden, was zo meegenomen. Ik heb hier een spijkerbroek (ook een van de laatsten en precies mijn maat) die niet onderdoet voor een replay. In prijs (¤17), design en 'gevoel'. Ook heb ik een paar truitjes. Ben nu al benieuwd voor de zomer.
Ik voel het, tot dusverre, nog niet. Het kruis zit enigzinds strakker, maar dat rekt na verloop van tijd heus wel.quote:Op zondag 28 december 2008 11:23 schreef ruffian het volgende:
[..]
Ga weg! Dat verschil voel je echt wel hoor!
bronquote:Primark ziet omzet fors toenemen
LONDEN – Het net in Nederland geopende Primark heeft een goed kwartaal achter de rug. Mede door de opening in Rotterdam steeg de omzet met 18 procent.
Dat heeft Associated British Foods, het moederbedrijf van Primark, bekendgemaakt. Het van oorsprong Ierse Primark heeft in totaal 187 winkels in de UK, Ierland, Spanje en Nederland. De komende periode opent ook de eerste winkel in Duitsland. De omzetgroei is vooral te danken aan de opening van nieuwe winkels. Autonoom was sprake van een plus van ongeveer 4 procent.
Illegale werknemers
Primark ligt op dit moment onder vuur in het Verenigd Koninkrijk omdat één van zijn leveranciers daar illegale werknemers zou hebben gebruikt die minder betaald kregen dan het minimumloon. AB Foods boekte zelf vooral door de goede prestaties van Primark een omzetstijging van 21 procent. Vooral de omzet rond de feestdagen stemde de organisatie tevreden. Daarmee is het bedrijf een uitzondering op de Britse High Street.
kom je dan meteen koffie drinken?quote:
Net te ver om ff heen en weer te lopenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Is het vlakbij jou? Gaan we doen dan
bronquote:LONDEN – De resultaten van de eerste Primark-vestiging in Nederland zijn ‘zeer bemoedigend’. Er zijn echter voor dit jaar nog geen plannen om de keten in ons land verder vorm te geven.
Dat blijkt uit de presentatie van halfjaarcijfers door Primark. Het bedrijf heeft voor het eerst in een half jaar een omzet gedraaid van meer dan één miljard pond. In de 24 weken tot 28 februari nam de omzet met 18 procent toe tot 1,06 miljard pond, de winst steeg met 10 procent naar 122 miljoen pond. De autonome omzet steeg met 5 procent. Daarmee is Primark een zeldzaam succesverhaal in de non-food-retail in de UK.
Bremen
De modeketen waarschuwde wel voor lagere marges. Voor de rest van dit boekjaar heeft het bedrijf zeven winkelopeningen op het programma staan. Drie in het Verenigd Koninkrijk, twee in Spanje en de eerste winkels in Duitsland en Portugal. De eerste Duitse vestiging van Primark komt in Bremen.
30 euro voor een jurkje is toch niet duur?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 14:24 schreef Madsen het volgende:
Ik was er vorige week, twee volle tassen ingeslagen en ik ging de stad in maar vond alles zo duur ... Ik dacht waarom zou ik een jurkje van ¤30, -- kopen als ik bij Primakr een voor ¤13,00 kan kopen.
normaal niet maar omdat het bij Primark zo goedkoop was leek alles in andere winkels duurquote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:00 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
30 euro voor een jurkje is toch niet duur?
bronquote:NIJMEGEN – De van oorsprong Ierse modeketen Primark opent een tweede vestiging in Nederland. Het bedrijf huurt bijna zevenduizend vierkante meter winkelruimte in een nieuw pand in Nijmegen.
Het betreft een pand aan Plein 1944 in Nijmegen, een plein in het centrum van de stad. Hier begint ING Real Estate Development in maart volgend jaar met de bouw van een nieuw winkelpand. De opening van de Primark-winkel is gepland in 2013. Al sinds de opening van de eerste Primark in Rotterdam wordt gespeculeerd over verdere groei in Nederland. De onderneming zelf wilde daar nooit iets concreets over zeggen.
‘Met Primark krijgt het nieuwe Plein 1944 een echte publiekstrekker’, zegt Anneke de Vries van de projectontwikkelaar. Het totale plan bevat de bouw van elfduizend vierkante meter winkel- en horecaruimte. Daarvan is nog onveer 4500 vierkante meter te huur. Daarnaast komen er 117 appartementen en een ondergrondse parkeergarage met 430 plaatsen. Het huidige busstation verdwijnt naar een nieuw te creëren plein in de buurt.
Wat gemeen, bij mij in de krant (Gelderlander) staat 2012! Maar in dit artikel 2013 zie ik nu.quote:
Ik hoop 2012quote:Op vrijdag 27 november 2009 12:12 schreef morgane het volgende:
[..]
Wat gemeen, bij mij in de krant (Gelderlander) staat 2012! Maar in dit artikel 2013 zie ik nu.
dat is zeker goed nieuwsquote:Op donderdag 26 november 2009 11:59 schreef Mylene het volgende:
Goed nieuws voor de mensen in Nijmegen. al duurt het wel even voordat ie wordt geopend.
[..]
bron
Daar stopt elke busquote:Op vrijdag 27 november 2009 14:24 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ik hoop 2012En op plein 44 ideaal want daar stopt precies mijn bus!
Dan moet je doordeweeks gaan, doe ik eigenlijk altijd. Weekenden zijn echt té druk, 20 min in de rij voor de kassa gestaanquote:Op zondag 29 november 2009 09:35 schreef ThE_ED het volgende:
Ze hebben er best leuke dingen idd, zeker voor het geld, maar dit is echt zo'n winkel waar ik niet kan winkelen... Misschien als het straks wat rustiger is.
Oxford Street vind ik geweldig, maar ik was in Wembley en daar was het echt een enorm zooitjequote:Op zaterdag 28 november 2009 16:30 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind het er maar een zooi binnen, niet mijn soort winkel..
Ben nu wel benieuwd naar dat systeemquote:Op maandag 14 december 2009 12:29 schreef Debsterr het volgende:
Het kassasysteem is fantastisch, nooit meer gezeik over de verkeerde rij kiezen.
een rij voor 11 kassa's. Als er een kassa klaar is, word je geroepen om naar die kassa te gaanquote:Op maandag 14 december 2009 13:11 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ben nu wel benieuwd naar dat systeem.Wat voor n kassasysteem hebben ze dan
?
Dat klinkt inderdaad wel handigquote:Op maandag 14 december 2009 13:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
een rij voor 11 kassa's. Als er een kassa klaar is, word je geroepen om naar die kassa te gaan
"kassa 4 alstublieft.. kassa 4 alstublieft"
bronquote:Leuke kleding voor een prikje
Nooit zegt iemand: zo lijk je op George Clooney
In mijn 445 huishoudcolumns komt kleding er bekaaid vanaf, terwijl dat toch een belangrijke gezinsuitgave is. Natuurlijk schrijf ik over het schoonmaken van textiel, maar daar blijft het meestal bij.
Zelf ben ik totaal niet modebewust. Tot wanhoop van het gezin draag ik het liefst altijd hetzelfde genre en bij voorkeur geen opzichtige kleuren, zo min mogelijk teksten en een trui met één kleur. Ik draag vrijwel altijd bepaalde merkkleding, want deze kleding past meteen, zit lekker en ik doe er lang mee.
Momenteel koop ik vooral truien, blouses en broeken van het merk Gant, maar dat kan volgend jaar anders zijn.
Pak
Anderhalf jaar geleden kocht ik voor het laatst een pak en wel van Corneliani voor 800 euro. Dat was een vergissing, want op die modefolders lopen allemaal knappe Italianen in dat merk en als ik het draag, blijf ik een eenvoudige boerenknuppel. Er is nooit eens een dame die zegt: ’Hé Emile, je lijkt nu sprekend op George Clooney’.
Schoenen vind ik wel belangrijk, ook al omdat ik moeilijke voeten heb, zodat ik vaak het Italiaanse merk Santoni koop. Die schoenen zijn zo duur dat het eigenlijk ongepast is voor een zogeheten huishoudexpert.
Hoewel… onlangs kocht ik in de uitverkoop een paar leverkleurige, sportieve Santoni’s van 330 voor slechts 126 euro. Toevallig mijn maat. Als een kind zo blij.
Omstreeks 1983 was ik voor het laatst modieus. Ik werkte als verslaggever in het parlement en kocht een kekke combinatie in regenboogkleuren. Ik liep door de gangen van de Tweede Kamer en ik had onmiddellijk het gevoel dat tientallen ogen op mij waren gericht.
Uiteindelijk kwam het verlossende woord van mijn toenmalige chef Kees Lunshof. Hij zei: ,,Ben je soms homo geworden!”
Mijn jongste dochter Jessica is het tegenovergestelde. Zij is verslaafd aan kleding – zou eigenlijk in een ontwenningskliniek moeten worden opgenomen. Ik foeter regelmatig nadat ze de zoveelste tas, blouse, broek, jurkje of accessoire heeft aangeschaft.
Die kritiek is niet terecht, want als ik een broek voor 125 euro koop, schaft zij voor hetzelfde geld een stuk of tien kledingstukken aan. Daarmee is textiel een soort wegwerpartikel geworden.
Onlangs winkelde ze met haar oudere zus en mijn vrouw in Alexandrium in Rotterdam. Het belangrijkste object was kledingzaak Primark, een soort mix van H&M, C&A en Zara. Er wordt modieuze kleding van simpele stoffen verkocht en het is spotgoedkoop.
• Jessica Bode, zittend op een stapel zojuist gekloven haardhout.
Kleurig shirt (E 8), jeans (E 5), schoenen (E 11), tas (E 11), oorbellen (E 1,50), hipster (niet zichtbaar) (E 0,50). Totaal: E 37.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ze daar hoofdzakelijk gangbare maten verkopen, dus menigeen zal bij Primart niet slagen.
Mijn dochter Jessica is lang en slank met maatje 36 en haar staat alles. Toen ze haar aankopen thuis uitstalde, dacht ik: daar zit een verhaal in. Zij verzuchtte: „Dan moet ik zeker weer op de foto, mafkees. Dat doe ik alleen als de krant deze kleren betaalt.”
Primark startte in 1969 in Ierland. Er zijn nu bijna 200 winkels, waarvan 138 in Engeland en nog slechts eentje in Nederland die in december 2008 openging.
Er is ook een heuse fansite en wel http://primark.hyves.nl, maar deze is voor mij volstrekt onleesbaar. Zal wel iets met de leeftijd te maken hebben.
Druk
Primark bezocht ik voor het eerst met mijn vrouw op een snikhete junidag in 2009 in Oxford Street in Londen. Het was zo druk dat ik gillend naar de dichtstbijzijnde pub vluchtte. Maar ik hoef er ook niets te kopen.
Naast textiel kunt u er ook terecht voor schoenen, tassen, lingerie en modeaccessoires. Er komen veel jonge mannen en vrouwen, maar als u wat ouder bent en een goed figuur heeft, kunt u er ook slagen.
Mijn vrouw kocht voor de gein een nachthemd voor vijf euro. Als ik die ’s nachts kapot trek, is er nog geen man overboord.
Wat zijn uw favoriete kledingzaken? Word je niet belazerd als je dure merkkleding koopt? Daar doe je weliswaar een eeuwigheid mee, maar je wilt er niet eeuwig in rondlopen.
Mail uw bevindingen.
Hoe kom je er dan bij dat het op goedkope dingen lijken als je het noog hebt gedragen en gezien?quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:54 schreef Tamashii het volgende:
Toch vind ik de kleding op zeeman-kleding lijken. Hele goedkope stoffen die binnen no-time kapot gaan en waarvan je het best ziet. Maarja, nog nooit geweest/gedragen, dus misschien zit ik fout.
Daar was ik ook bang voor, en tot op heden vallen de gaten en scheuren nog niet in mijn el cheapo Primark kleding. Heb vorig jaar augustus een zut aan kleding in Engeland gehaald en afgelopen januari ook. Ik heb die ervaring in ieder geval niet en draag de kleding dagelijks met veel plezierquote:Op donderdag 4 maart 2010 19:54 schreef Tamashii het volgende:
Toch vind ik de kleding op zeeman-kleding lijken. Hele goedkope stoffen die binnen no-time kapot gaan en waarvan je het best ziet. Maarja, nog nooit geweest/gedragen, dus misschien zit ik fout.
NIET WAARquote:Op zondag 14 maart 2010 18:17 schreef Mylene het volgende:
Er schijnt een Primark in Hoofddorp te komen, hier gelezen.
bronquote:Primark Hoofddorp opent binnenkort! Wat een goed nieuws. Tot noch toe week de Fashionscene altijd uit naar de Primark in Rotterdam, maar wegens succes zal het van oorsprong Ierse modemerk een tweede filiaal openen in Hollandia.
Eerder berichtten we al dat Nijmegen was verkozen als nieuwe locatie, maar dit filiaal zal zeer waarschijnlijk pas in 2013 openen. De geruchten van een Primark in Hoofddorp gingen al langer, maar nu is het dus officieel!
De nieuwe winkel zal nog groter worden dan die in Rotterdam. Het bedrijf heeft op de begane grond van winkelcentrum De Markthof in Hoofddorp een ruimte gehuurd van circa 1600 m2 en circa 2900 m2 op de eerste verdieping!
Wanneer de nieuwe Primark opent is nog niet helemaal duidelijk, maar volgens enkele vastgoedwebsites zijn ze druk aan het verbouwen op dit moment.
In winkelcentrum de Markthof in Hoofddorp vind je ook winkels als Hennes & Mauritz, Sting, Ecco, Cook & Co, Scapino, Febo en Zeeman. Hm...
In totaal heeft Primark nu 190 winkels in landen als Ierland, Luik, Engeland, Nederland, Duitsland, Portugal en Spanje.
Vraag ik me ook af, ze hadden hem beter in Utrecht kunnen doen, Rotterdam en Hoofdorp liggen wat dat betreft best dicht bij elkaar.quote:
sowieso hoofddorp is nou niet echt een.. ehh. toffe 'stad' ofzoquote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:46 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af, ze hadden hem beter in Utrecht kunnen doen, Rotterdam en Hoofdorp liggen wat dat betreft best dicht bij elkaar.
Nou Hoofddorp op 40 kilometer afstand of Rotterdam bijna 95km verderop, doe mij maar Hoofddorpquote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:46 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af, ze hadden hem beter in Utrecht kunnen doen, Rotterdam en Hoofdorp liggen wat dat betreft best dicht bij elkaar.
Van mij maar 25 kilometer vandaanquote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:23 schreef Skaai het volgende:
[..]
Nou Hoofddorp op 40 kilometer afstand of Rotterdam bijna 95km verderop, doe mij maar Hoofddorp.
Ben afgelopen vrijdag (was in de buurt) geweest en heb 2 heerlijke jurkjes en een kitscherige tas gescoord. Het is momenteel maar goed dat die winkel zo ver weg is anders gaat het niet goed zo
Ja maar even in het geheel gezien hebben ze nu 2 winkels een beetje in dezelfde regio.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:23 schreef Skaai het volgende:
[..]
Nou Hoofddorp op 40 kilometer afstand of Rotterdam bijna 95km verderop, doe mij maar Hoofddorp.
Ben afgelopen vrijdag (was in de buurt) geweest en heb 2 heerlijke jurkjes en een kitscherige tas gescoord. Het is momenteel maar goed dat die winkel zo ver weg is anders gaat het niet goed zo
Ik snap wat je bedoeld, erg logisch is Hoofddorp niet. Centraler zou veel beter zijn ja. Maar ik ben hebberig dus wil dichtbij enzoquote:Op zaterdag 29 mei 2010 09:24 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Ja maar even in het geheel gezien hebben ze nu 2 winkels een beetje in dezelfde regio.snap je wat ik bedoel. Ze hadden hem beter ergens anders kunnen plaatsen, wat centraler voor de rest van NL
quote:Op zondag 30 mei 2010 11:44 schreef w00h00 het volgende:
Ik ben in Londen en in Rotterdam geweest.
Basic dingen kun je daar inderdaad echt voor een prikkie kopen en met regelmaat kom je ook best andere leuke dingen tegen. In Rotterdam lopen er wel ontzettendddd veel noord afrikanen zeg.
Wat is er waar van Primark Nijmegen trouwens?
Die schijnt in 2013 te komen.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:44 schreef w00h00 het volgende:
Ik ben in Londen en in Rotterdam geweest.
Basic dingen kun je daar inderdaad echt voor een prikkie kopen en met regelmaat kom je ook best andere leuke dingen tegen. In Rotterdam lopen er wel ontzettendddd veel noord afrikanen zeg.
Laatste? Nijmegen is de derde danquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:37 schreef Tsunade het volgende:
[..]
Dan pas??? Dramaaaaawaarom is Nijmegen altijd als laatste met dit soort dingen...
Frankfurt en Bremen hebben een Primark.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:54 schreef Schaatsfan89 het volgende:
Weten jullie of er nog primarks zitten in duitsland dicht bij de Nederlandse grens?
Alles, de winkel komt te liggen aan plein 44 (wat nu verbouwd wordt). De gebouwen aan de noordzijde worden gesloopt en een nieuw pand wordt daarvoor in de plaats gezet, daar komt de primark in te zitten. De winkel wordt 6900 m2 groot. De planning is inderdaad 2013, eerder dat het plein en dus de winkel geopend wordenquote:Op zondag 30 mei 2010 11:44 schreef w00h00 het volgende:
Rotterdam heeft elke zondag koopzondagquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:45 schreef morgane het volgende:
Is de Primark in Rotterdam serieus elke zondag open? Dat maak ik op uit de website. Of bedoelen ze koopzondagen?
Wanneer gaat deze haar deuren openen?quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:25 schreef Skaai het volgende:
Ik ben zaterdag naar de Primark geweest in Lakeside shoppingcentre (Essex, UK) en ik heb me weer misdragen. Mooie vestjes gekocht en wat fijne accessoires. Ik kan niet wachten op de winkel in Hoofddorp
.
Issie verhuisd dan? Ik dacht dat ie ergens bij Wimbledon woonde, da's toch niet zo dichtbij Lakeside?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:23 schreef yvonne het volgende:
LakesideHad je even bij Karsten langs kunnen gaan, die woont er op 15 minuten vanaf
Verhuist, dichterbij Lakesidequote:Op maandag 18 oktober 2010 16:09 schreef Skaai het volgende:
[..]
Issie verhuisd dan? Ik dacht dat ie ergens bij Wimbledon woonde, da's toch niet zo dichtbij Lakeside?
quote:Midden november is de streefdatum.Op maandag 18 oktober 2010 13:19 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Wanneer gaat deze haar deuren openen?
quote:Hodfr dat is al snelOp woensdag 20 oktober 2010 18:00 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Midden november is de streefdatum.
quote:Rotterdam: Poolsterplein 100 (winkelcentrum Alexandrium)Op maandag 25 oktober 2010 21:51 schreef Skaai het volgende:
Groter volgens mij. En als ik het moet geloven wordt het filiaal in Nijmegen weer groter dan die in Hoofddorp
quote:Oh wat ben ik blij als ik volgend jaar weer terug verhuis naar Nijmegen. Onderhand 3 keer zo groot als die in Rotterdam.Op dinsdag 26 oktober 2010 11:18 schreef Mylene het volgende:
[..]
Rotterdam: Poolsterplein 100 (winkelcentrum Alexandrium)
grote: 2800 m2
Hoofddorp: Markthof (opent najaar 2010)
grote: 4500 m2
Nijmegen: Plein 1944 (opent 2013)
grote: 7000 m2
Ja.quote:Op vrijdag 24 december 2010 20:56 schreef Marrije het volgende:
Zit de Primark Roterdam nog steeds aan het Poolsterplein?
Nee hoor, de Engelse en Nederlandse staan aangegeven in en op de labels.quote:Op vrijdag 24 december 2010 21:17 schreef Marrije het volgende:
En ze hebben de maten dus niet aangegeven met 36 en 38 enzo maar met 6?
Zo'n 1700m2.quote:Op zondag 26 december 2010 17:26 schreef Koite het volgende:
Is er een groot verschil met de primark in hoofddorp en die in Rotterdam?
Als je die niet te trashy gecombineerd dan zijn ze echt onwijs stoer!quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Het enige wat ik heb gekoht vandaag;
[ afbeelding ]
12 cm, goudkleurig, ¤9,-, liefde.
En een portomonnee.
Ik heb atm een zwarte skinny aan, een zwart hemdje en een jasje in dezelfde kleur. Staat goed, imo.quote:Op vrijdag 31 december 2010 18:51 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Als je die niet te trashy gecombineerd dan zijn ze echt onwijs stoer!
't Klinkt goedquote:Op vrijdag 31 december 2010 19:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik heb atm een zwarte skinny aan, een zwart hemdje en een jasje in dezelfde kleur. Staat goed, imo.
Dankjewel voor de moeite, zeg.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 00:12 schreef pumpkinsoup het volgende:
openingstijden
maandag - Donderdag
9.30-20.00
vrijdag
9.30-21.00
zaterdag
9.30-20.00
openingstijden winkel variëren rond Kerstmis, nieuw jaar en Pasen
Staat op de site.
Algemene winkelopeningstijden Luikquote:Op maandag 3 januari 2011 23:57 schreef Allure_ het volgende:
Waar kun je ergens de openingstijden van de Primark in Luik vinden? Ik wil graag een keer op zondag gaan, maar heb geen idee of er koopzondagen zijn daar.
Bedankt! Hmm, dan wordt het toch maar een Primark in Nederland.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 04:10 schreef Skaai het volgende:
[..]
Algemene winkelopeningstijden Luik
Maandag:
09.30 - 18.00
Dinsdag:
09.30 - 18.00
Woensdag:
09.30 - 18.00
Donderdag:
09.30 - 18.00
Vrijdag:
09.30 - 18.00
Zaterdag:
09.30 - 18.00
Zondag:
gesloten
Koopavond Luik
Luik kent, in tegenstelling tot Nederlandse steden, geen koopavonden!
Koopzondag in Luik
Er vinden in Luik geen koopzondagen plaats.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |