abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63846288
Wat een waardeloze winkel zeg. Je kunt er heel lang rondlopen en alsnog met niets leuks naar huis gaan.
Waardeloze pasvorm en vaak is de kleinste maat nog net te groot.
Vieze pashokjes ook.

Vond de schoenen- en huisafdeling wel weer top. Ik ga misschien nog even terug voor suede enkellaarsjes.
Sweet and innocent...
pi_63848365
Paar dagen na het kopen: enig minpuntje is dat een ketting die ik kocht, nu al kapot is. Een zilveren ketting met een rijtje zilveren steentjes er aan, brak zo in tweeën. Nou ja voor die 2 euro toch nog een uurtje plezier van gehad!

En wat wel even wennen is, is dat de knoopsluiting van de spijkerbroeken aan de andere kant zit.
Mind the gap
pi_63849003
Wanneer zal de grootste drukte weg zijn om even te gaan kijken of het iets is?
Na het nieuwe jaar (omdat je nu met kerstkopers zit) of al eerder?
  maandag 8 december 2008 @ 13:11:17 #104
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_63849031
ik denk nu, doordeweeks sochtends.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_63850981
Haha herkenbaar, ik heb er ooit een hele toffe zonnebril gekocht, maar ik kon diezelfde middag nog terug voor een nieuwe omdat 'ie al in tweeën lag. Ach, voor twee pond kun je wat dat betreft ook niet veel verwachten. Maar daarnaast heb ik een paar groene armbanden gekocht in september, en die doen het nog steeds erg goed! Jammer dat Rotterdam niet om de hoek ligt, anders was ik ook al even wezen kijken
.make the most of now.
pi_63892413
quote:
Op maandag 8 december 2008 11:04 schreef Innocence het volgende:
Wat een waardeloze winkel zeg. Je kunt er heel lang rondlopen en alsnog met niets leuks naar huis gaan.
Waardeloze pasvorm en vaak is de kleinste maat nog net te groot.
Vieze pashokjes ook.

Vond de schoenen- en huisafdeling wel weer top. Ik ga misschien nog even terug voor suede enkellaarsjes.

Hoe dun ben jij?
Sanity is (not) statistical
pi_63902967
Haha, dat valt best mee, maar ben klein. Heb normaal maat 34/36, er zijn dus genoeg mensen dunner als mij en die gaan dus zeker niet slagen. Toch jammer als je ziet hoeveel jonge meiden zo'n winkel aantrekt.
Sweet and innocent...
pi_63903990
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 23:04 schreef Nozuka het volgende:
Ik ga morgen, ben benieuwd. Hebben ze cardigans?
ben ook wel benieuwd..
mensen die er zijn geweest, hebben jullie cardigans gezien ?
(voor meisjes!)
pi_63904461
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:32 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

ben ook wel benieuwd..
mensen die er zijn geweest, hebben jullie cardigans gezien ?
(voor meisjes!)
Ja, van heeeele dunne stof en met een ronde hals. Ik ben zelf meer fan van v-nek en het was zo dun dat ik bang was dat het met 1x wassen al te kort zou zijn.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 10 december 2008 @ 13:54:36 #110
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63904620
quote:
Op woensdag 10 december 2008 12:55 schreef Innocence het volgende:
Haha, dat valt best mee, maar ben klein. Heb normaal maat 34/36, er zijn dus genoeg mensen dunner als mij en die gaan dus zeker niet slagen. Toch jammer als je ziet hoeveel jonge meiden zo'n winkel aantrekt.
ja...want er zijne echt bérgen meisjes die kleiner dan maat 34 hebben

die slagen toch in geen enkele normale winkel buiten de kindermaten?
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_63905822
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:54 schreef kwakveense het volgende:

[..]

Meiden van een jaar of 13, 14 wel hoor. Zijn er genoeg die erg dun zijn; ze willen qua kleding wel wat 'volwassener', geen kinderkleding meer
als je bij de Bershka ofzo kijkt bijvoorbeeld hangen echt minimaatjes
  woensdag 10 december 2008 @ 14:59:29 #112
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63906287
ah kijk...
ik ben ouderwets daarin denk ik. ik vind dat meisjes van 13/14 gewoon nog op een kinderafdeling zouden moeten winkelen. wel de tienerkleding natuurlijk! beetje raar om volwassen maten in een volwassen winkel zo te gaan lopen oprekken dat kinderen zonder heupen en borsten er ook in passen. open dan gewoon een hippe jeugd-lijn...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_63906676
Nou........ tot ik half de 20 was was eigenlijk alle kleding bij winkels zoals bijv Hema, Miss Etam en Zeeman mij altijd veel te groot, terwijl ik toch gewoon een kleine maat 36 of XS droeg. Ik droeg veel kindermaten (en pas er nu soms met een maat 38 nog wel eens in). Tegenwoordig schrik ik me te pletter van al die minimaatjes bij bijv. Bershka, Zara, Sfera en ander buitenlandse winkels, daar had ik toen ook nooit ingepast, dat is echt voor kleine smalle mediterrane meisjes.
Toevallig was ik erg mager toen ik een paar jaar geleden bij Primark (Penneys) in Dublin shopte en de kleinste maat paste me gelukkig goed, nu heb ik vast 1 of 2 maten groter nodig (en nee, dat vind ik helemaal niet erg, een doorsnee maat 38 shopt over het algemeen een stuk prettiger).
pi_63907269
Ik heb genoeg cardigans gezien! Voorin de winkel, hele rekken vol
quote:
Op woensdag 10 december 2008 13:54 schreef kwakveense het volgende:

[..]

Nee, maar wel zat met maat 34 of 36 en als die al te groot zijn

Rare reacties hier. Dat is gewoon een S (of XS) hoor, waarom zou je daarmee gelijk naar de kinderafdeling moeten gaan?
Sweet and innocent...
pi_63939844
Nou ja, 36 is op zich behoorlijk slank, 34 is echt heel klein. Ik kende iemand die maat 34 had en kort was en die vond ik echt heel dun en stond ook op dieet om aan te komen. Ik zie niet echt veel van dat soort meiden rondlopen (althans, niet boven de 14 of zo en idd net als kwakveense vind ik dat die gewoon lekker naar een andere winkel moeten gaan - damesmode is voor dames, niet voor kinders - ik ga bij de Cool Cat ook geen maat 46 eisen).
pi_63956536
Dan had zij waarschijnlijk een maat kleiner als 34, maar droeg ze dat omdat er niets kleiners is.

Ik ben verre van mager en blijf het raar vinden dat je mensen zo gaat zitten beledigen. Net alsof iedereen met een kleine maatje geen vrouwelijk vormen heeft en een kind is.

Heel Fok! zou te klein zijn als er zulke beledigingen over dikke mensen en grote maten gemaakt werden...
Sweet and innocent...
pi_63959442
Niemand beledigt je toch? Er wordt alleen gesteld dat er weinig volwassen vrouwen zijn met maat 34 of kleiner (wat volgens mij een simpel feit is gezien de gemiddelde vrouwenmaten) en ik zeg dat ik er maar eentje kende en dat ik die erg dun vond. Meer niet.
  vrijdag 12 december 2008 @ 14:20:32 #118
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63961011
'vroegah' toen ik nog bij een kledinggroothandel werkte (15 jaar geleden) was 42 de meest verkochte maat uit de 'standaard-range' (36 t/m 46), hier vlak achteraan kwam 40, 38 en 44 lagen ongeveer gelijk dan kwam 46 hier na pas 36.
Hoewel de maten van nu amper meer te vergelijken zijn met toen (broeken uit die tijd pas ik in maat 38 terwijl ik nu af en toe moeite heb met 42 ) zegt het wel iets over de meest gangbare kledingmaten.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64050330
quote:
Op donderdag 11 december 2008 18:46 schreef Maeghan het volgende:
Ik zie niet echt veel van dat soort meiden rondlopen (althans, niet boven de 14 of zo en idd net als kwakveense vind ik dat die gewoon lekker naar een andere winkel moeten gaan - damesmode is voor dames, niet voor kinders -
Is toch wel redelijk beledigend. En dingen van gelijke strekking van kwakveense.

E.T. heeft gelijk dat de meest gangbare maat 40/42 is en altijd geweest is, maar ook dat de werkelijke maten heel erg verschuiven. Als je dus normaal al 36/38 had, ook helemaal geen rare maat voor een vrouw (gewoon S/M!), moet je nu meestal de kleinste maatjes hebben. En als die dan ook al niet meer passen...

Qua lengte kan ik best in een kindermaatje, maar die kleding heeft toch een wat onhandige pasvorm als je geen kinderlichaam hebt
Sweet and innocent...
  dinsdag 16 december 2008 @ 12:50:57 #120
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_64054722
Ging het hier niet over Primark?

Ik ben er inmiddels geweest, heb wel wat leuke spullejtes gekocht! Ook meteen kerstkadootjes in de vorm van pantoffels en dikke wintersokken
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:18:25 #121
331 Merel
Be here now.
pi_64055378
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 12:50 schreef Aarti het volgende:
Ook meteen kerstkadootjes in de vorm van pantoffels en dikke wintersokken
Goed idee! Ik was nog op zoek naar een paar goedkope kerstcadeautjes, helemaal nog niet aan de Primark gedacht
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  dinsdag 16 december 2008 @ 13:24:00 #122
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64055515
Wat een geniale winkel!

Aan welke kant van Alexandrium zit ie?
Die boots..hoe kunnen ze dat in vredesnaam maken voor dat geld?
pi_64056015
Kant van de Mac Donald.
pi_64057614
Oeps, Primark inderdaad. Prijzen zijn trouwens lager als in ponden, als ik de prijskaartjes mag geloven. Wel erg leuk dat er nog veel Brits personeel rondloopt.

Het is buiten Alexandrium, vanaf de trein gezien helemaal aan de andere kant.

Hoe vaak verandert het assortiment trouwens? Baal er nog steeds van dat ik niets kon vinden...
Sweet and innocent...
pi_64057979
Voor de vrouwen is er veel. Ik vond de mannenafdeling vol staan met troep.
Live out of your imagination, not your history.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')