abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:18:01 #1
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_62473674
Ik twijfel nog of ik long of short moet gaan op ING. Aan de ene kant staat de koers belachelijk laag en lijkt ING ondanks het verlies de zaakjes redelijk op orde te hebben. Aan de andere kant blijft er de mogelijkheid van een nieuwe emissie of een dividendstop, wat de koers verder onder druk zal zetten. Wat doe jij en waarom?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_62473817
zwart of rood? whatever you like!
x
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:25:44 #3
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_62473897
Bijna wel he
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_62474011
Vooral wachten tot 't allerlaatste moment, er komt tegenwoordig nieuws op de meest vreemde momenten .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:10:42 #5
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_62476194
Doe beide
pi_62486022
kan dat nog? short?
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:21:46 #7
2710 Lafayette
Wat ben jij ziek bezig!
pi_62490825
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 16:46 schreef TeringHenkie het volgende:
kan dat nog? short?
Ja, behalve in Financials (en dan alleen als je geen onderliggende waarde hebt)
pi_62491205
Hoe de koers zal verlopen zal afhankelijk zijn van het nieuws eind van de avond op de zondag omtrent ING.
Turbo's moet je over het algemeen de dag voor dat je profijt wil hebben kopen. Ik heb het overigens zelf niet gedaan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:25:50 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62493662
Als er een claimemissie komt is dat een ideaal moment om in te stappen, middels claims die verkocht worden door mensen die onvoldoende geld hebben om nog mee te doen.

1) Met de claimemissie is de vermogenspositie van ING ook weer verbeterd
2) Je krijgt op dat moment je aandeel tegen een onwaarschijnljik lage prijs.
The End Times are wild
pi_62493971
LXIV, hoe kan je ING nou adviseren om te kopen terwijl jij momenteel geen flauw benul hebt van hoe de onderneming er voor staat. ING is verdacht tenzij zij anders bewijzen, tot op dit moment is dat nog niet gebeurt.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:41:19 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62494055
Het is toch vrij duidelijk wat er met ING aan de hand is? Ze willen hun vermogenspositie verbeteren om hun AA status te kunnen behouden. Kortom, ze hebben geld nodig.

Wanneer je in ING wil stappen is tijdens de claimemissie het uitgelezen moment. Immers, daarna is de vermogenspositie sowieso verbeterd, en op dat moment zelf is er natuurlijk ook een enorm aanbod op de markt waardoor de prijs verschrikkelijk laag is.

Als je niet in wil stappen moet je dat natuurlijk zelf weten. Maar wil je instappen is een claimemissie natuurlijk een buitenkansje.
The End Times are wild
pi_62494192
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:41 schreef LXIV het volgende:
Het is toch vrij duidelijk wat er met ING aan de hand is? Ze willen hun vermogenspositie verbeteren om hun AA status te kunnen behouden. Kortom, ze hebben geld nodig.
Maar bij een downgrade ben je gelijk het haasje, en omdat je nu niet weet hoe ver ING daar nog van af zit zou ik eerder van een blinde gok willen spreken dan van een buitenkansje. Bovendien, buitenkansjes bestaan niet in beleggingssferen omdat de markt zo flexibel is dat dat vrijwel gelijk ook door andere spelers in de markt wordt opgepakt, en dan is een buitenkansje meestal geen buitenkansje meer. Je dacht toch niet dat die miljoenen andere beleggers allemaal een buitenkansje zouden laten liggen ten gunste van een hand vol beleggers op Fok!.
pi_62494281
Ik houd gewoon m'n aandelen. En dan zie ik verder wel wat er gebeurt of niet gebeurt.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:52:28 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62494308
Die claimemissie is er toch juist om een -eventuele- downgrade te voorkomen! Dat is zuur voor de zittende aandeelhouders, zij moeten immers geld bijleggen of accepteren dat hun aandelen verwateren (op het meest ongunstige tijdstip), maar juist gunstig voor wie dan instapt! Dat is toch evident!

Ik vind trouwens dat er een heel raar spelletje gespeeld wordt, zeker vanuit Goldman Sachs. In wezen is er dus helemaal niks met de vermogensbalans van ING aan de hand, zelfs niet na afwaardering, en toch worden de minder financieel onderlegden de stuipen op het lijf gejaagd. Tot welk doel in deze tijden? Wanneer GS straks met die kapitaalinjectie komt of tijdens de claimemissie flink inkoopt weet ik voldoende. Piraten zijn het !
The End Times are wild
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:52:47 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62494315
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:51 schreef Light het volgende:
Ik houd gewoon m'n aandelen. En dan zie ik verder wel wat er gebeurt of niet gebeurt.
Ja, maar wat doe je bij die claimemissie dan?
The End Times are wild
pi_62494330
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar wat doe je bij die claimemissie dan?
Toekijken wat dat met de beurskoers doet.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:54:31 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62494342
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:53 schreef Light het volgende:

[..]

Toekijken wat dat met de beurskoers doet.
Gesteld dat die gelijk blijft: gebruik je de claims om aandelen bij te kopen of verkoop je ze?
The End Times are wild
pi_62494481
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 22:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gesteld dat die gelijk blijft: gebruik je de claims om aandelen bij te kopen of verkoop je ze?
Geen van beide.
Er zijn mijns inziens twee opties. Ofwel het aandeel wordt uitgekleed op dezelfde manier als Fortis, in dat geval heb ik er genoeg geld inzitten. De andere optie is dat het aandeel weer aantrekt (uiteindelijk) en dat dan weer gunstiger voor mij. Aan het begin van het jaar stond het aandeel ING zo'n 20 euro hoger dan de huidige koers.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:05:45 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62494586
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:00 schreef Light het volgende:

[..]

Geen van beide.
Er zijn mijns inziens twee opties. Ofwel het aandeel wordt uitgekleed op dezelfde manier als Fortis, in dat geval heb ik er genoeg geld inzitten. De andere optie is dat het aandeel weer aantrekt (uiteindelijk) en dat dan weer gunstiger voor mij. Aan het begin van het jaar stond het aandeel ING zo'n 20 euro hoger dan de huidige koers.
Bij een claimemissie krijg je voor ieder aandeel bijvoorbeeld 1/4 claim. Iedere 1/1 claim geeft je het recht om een aandeel ING te kopen voor 4 euro, een korting van 3,50 op de huidige beurskoers.

Als je dus 1000 aandelen hebt, is de waarde van je claims 250*3,50 is 825 euro. Daarvoor kun je ze dus verkopen, dan heb je 825 euro in je handje! . Helaas zijn je aandelen voor 25% verwaterd!

Je kunt ook besluiten je claims te gebruiken. Dan "moet" je dus 250 aandelen kopen tegen 4 euro. Dan verwateren je aandelen niet, maar je pompt wel 1000 euro extra in het systeem

Waarom doet een bank dit nu? Geld lenen heeft voor ING helemaal geen zin. Ze kunnen nog steeds een operationele winst maken, maar ze willen hun eigen vermogen groter maken. Als ze lenen ontstaat er aan de andere kant van de balans een net zo grote schuld, en dat heeft dus geen enkel nut!
Het is dus eigenlijk een soort aandelenuitgifte, waarbij zittende aandeelhouders het eerste recht krijgen om te kopen. Aangezien deze uitgifte op een zo ongunstig tijdstip plaatsvind, staat niet-kopen gelijk aan het verkopen van 25% van je aandelen op het huidige tijdstip. Dat wil je dus niet.
The End Times are wild
pi_62494648
'ING wil tappen uit noodfonds Staat'

Als het ze lukt dan is long nog niet zo'n slecht idee denk ik.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:09:38 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62494649
Een claim-emissie zuigt dus zwaar! Daarom klapte de koers ook vrijdag.

Maar het is min of meer beter dan bijvoorbeeld 50% van het bedrijf aan de staat verkopen. Want Bos betaalt echt niet meer dan de marktwaarde. Dus staat dat (voor jou) gelijk aan verkoop van 50% van de aandelen. Nu, op dit tijdstip.

Ook is het beter als een gewone aandelenuitgifte. Want dan heb jij als zittende aandeelhouder niet het eerste recht, dus geen voorkeur. Dan ben je helemaal aan de leeuwen overgeleverd/

Vergeet bovendien niet dat die 1000 euro die het je gaat kosten wel "jouw" eigendom blijft. In ieder geval, die euro per aandeel komt gewoon op de balans te staan. Dus hij is niet weg, wordt niet verstookt ofzo.
The End Times are wild
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:10:03 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62494657
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:09 schreef DemonRage het volgende:

Dat is dus zuur, want dan koopt Bos jouw positie op!
The End Times are wild
pi_62494707
Ah, dat geeft wel meer duidelijkheid over wat een claimemissie is. Daar had ik me nog niet in verdiept En het is iets om over na te gaan denken. Ik heb niet veel aandelen, en 25% van niet veel is nog minder. Dan wordt het ook interessant om te kijken wat de bijkomende kosten zijn.
pi_62494738
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:09 schreef LXIV het volgende:

Vergeet bovendien niet dat die 1000 euro die het je gaat kosten wel "jouw" eigendom blijft. In ieder geval, die euro per aandeel komt gewoon op de balans te staan. Dus hij is niet weg, wordt niet verstookt ofzo.
Dan ga je er wel van uit dat iemand zoveel aandelen heeft dat'ie voor 1000 euro aan claimaandelen kan kopen.
pi_62494793
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is dus zuur, want dan koopt Bos jouw positie op!
Hmm of ik snap het niet zo goed.

Als ze een geldinjectie van de staat krijgen, gaat de waarde dan omhoog of juist nog verder omlaag?
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:19:19 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62494835
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:12 schreef Light het volgende:
Ah, dat geeft wel meer duidelijkheid over wat een claimemissie is. Daar had ik me nog niet in verdiept En het is iets om over na te gaan denken. Ik heb niet veel aandelen, en 25% van niet veel is nog minder. Dan wordt het ook interessant om te kijken wat de bijkomende kosten zijn.
Eigenlijk gaat ING bij de aandeelhouders met de pet rond. En dat is natuurlijk zuur. Het geld dat opgehaald wordt, wordt gebruikt om het eigen vermogen te vergroten. Want dat is wat de markt (lees Goldman Sachs) wil.

Je hoeft niet mee te doen, maar dan verwateren je aandelen dus.

Áls er een claimemissie komt.

Het is ook mogelijk om geld bij de staat te halen. Maar dat krijg je niet zomaar, daar moet je iets voor afgeven. Gelukkig staat ING niet met zijn rug tegen de muur, dus kan er nog onderhandeld worden. Dat is anders als bij Fortis. Anderzijds is de marktkapitalisatie nu extreem laag, dus het is altijd een ongunstige deal.

Voor iemand die nu pas in ING wil instappen is het natuurlijk het gunstigst om dit te doen via de claimemissie. Dan koop je van iemand die zijn aandelen laat verwateren (omdat hij geen cash heeft). Je koopt dan én op een hele lage koers, én op een moment dat het eigen vermogen van de bank weer aangevuld is.
The End Times are wild
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:21:56 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62494877
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:17 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Hmm of ik snap het niet zo goed.

Als ze een geldinjectie van de staat krijgen, gaat de waarde dan omhoog of juist nog verder omlaag?
Dat hangt van de voorwaarde van de deal af. Na de injectie heb jij in principe een kleiner stukje van het bedrijf, of hetzelfde stukje van een keiner bedrijf, dat wél een betere vermogenspositie heeft.

Of dat goed of fout is dat bepaald de markt.

Wanneer ze werkelijk 12 miljard zouden willen ophalen, om op een solvabiliteit van 12 procent te komen, dan houdt je ca. 40% van je aandelen over (het aantal blijft natuurlijk gelijk, het stukje bedrijf wordt 60% kleiner). Het bedrijf is dan wél iets stabieler.
The End Times are wild
pi_62494979
Stel dat er een claimemissie komt, dan moet ik eerst eens kijken wat de bijkomende kosten zijn voor het kopen van die aandelen. Met een koers van 4 euro blijft het beperkt tot tientjeswerk voor de aandelen, dan kunnen de bijkomende kosten wel erg in de papieren gaan lopen.

Uiteraard wordt het dan ook noodzakelijk om te kijken wat de kosten/baten zijn bij verkoop van het claimrecht.
pi_62494986
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:19 schreef LXIV het volgende:Je hoeft niet mee te doen, maar dan verwateren je aandelen dus.
Je aandelen verwateren altijd bij een emissie hoor.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:28:58 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62495016
Die transactiekosten zijn maar een paar procent. Het "grote" geld is natuurlijk de aankoop van de aandelen zelf. Of je moet bijzonder weinig aandelen hebben.

Vaak kun je trouwens de claimrechten zonder transactiekosten verkopen.
The End Times are wild
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:30:01 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62495040
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je aandelen verwateren altijd bij een emissie hoor.
Nee, natuurlijk niet. Dat is juist het hele principe. Als je meedoet blijft je totale aandelenkapitaal per definitie precies gelijk.

Per aandeel bekeken natuurlijk wel.
The End Times are wild
pi_62495049
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:30 schreef LXIV het volgende:
Per aandeel bekeken natuurlijk wel.
En dat is dus verwatering. Teller blijft gelijk, noemer wordt groter, dus de verhouding daalt.
pi_62495065
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:28 schreef LXIV het volgende:
Die transactiekosten zijn maar een paar procent. Het "grote" geld is natuurlijk de aankoop van de aandelen zelf. Of je moet bijzonder weinig aandelen hebben.
Ja, lees mijn vorige post nog eens.
quote:
Vaak kun je trouwens de claimrechten zonder transactiekosten verkopen.
Da's wel interessant.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:33:27 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62495106
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En dat is dus verwatering. Teller blijft gelijk, noemer wordt groter, dus de verhouding daalt.
Ja, maar laten we het niet té ingewikkeld maken, want het is al moeilijk genoeg: wanneer jij meedoet met de emissie blijft je totale aandeel in ING gelijk.

van
10/1000000000000
naar
12/1200000000000

en per aandeel
1/1200000000000
ofzo.
The End Times are wild
  zondag 19 oktober 2008 @ 00:10:10 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62495807
Ik denk dat het gewoon uit de pot van Bos gaat komen.
En een claimemissie dat duurt veel te lang. Ze moeten NU een oplossing hebben om de rust te herstellen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 19 oktober 2008 @ 09:26:52 #36
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62498646
Maar tegen welke prijs? Wat wordt als een ":fair value" voor -een deel van- ING gezien? De huidige marktkapitalisatie? Dan verkopen de zittende aandeelhouders 1/3 van hun portefeuille ofzo, OP DIT MOMENT! Een slechter moment is niet denkbaar.

Of wordt een marktkapitalisatie van 30 miljard genomen? (Koers week geleden) Economisch gezien kan dat er nooit voor betaald worden, maar als het betaald wordt dan is het dat ook zo weer waard.

Het paradoxale van zo'n komende injectie is dat aandelen relatief duurder worden als je goedkoper worden. Want percentueel moet er dan steeds meer EV toegevoegd worden
The End Times are wild
pi_62498660
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 23:27 schreef Light het volgende:
Stel dat er een claimemissie komt, dan moet ik eerst eens kijken wat de bijkomende kosten zijn voor het kopen van die aandelen. Met een koers van 4 euro blijft het beperkt tot tientjeswerk voor de aandelen, dan kunnen de bijkomende kosten wel erg in de papieren gaan lopen.

Uiteraard wordt het dan ook noodzakelijk om te kijken wat de kosten/baten zijn bij verkoop van het claimrecht.
Volgens mij hebben ze hier helemaal geen tijd voor. Ze hebben NU geld nodig en een emissie is niet in een uurtje tijd geregeld. Ik denk dat Bos bij moet passen.
  zondag 19 oktober 2008 @ 09:31:52 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62498676
Maar de vraag blijft dan onder welke voorwaarden. Wanneer de huidige beurskoers als uitgangspunt gekozen wordt is dat zuur, heel zuur.
The End Times are wild
pi_62498683
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:31 schreef LXIV het volgende:
Maar de vraag blijft dan onder welke voorwaarden. Wanneer de huidige beurskoers als uitgangspunt gekozen wordt is dat zuur, heel zuur.
Als ze het echt nodig hebben, dan zullen ze niet heel veel te eisen hebben qua voorwaarden.
  zondag 19 oktober 2008 @ 09:58:59 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62498845
Dat is eerder relevant wanneer ze met een marktpartij zouden onderhandelen. Een zo stabiel mogelijk beursklimaat, vertrouwen in de financiële markten, werkgelegenheid etc zijn echter ook allemaal staatsbelangen. Dus het hoeft helemaal niet de doelstelling van "Bos" te zijn om het onderste uit de kan te halen. Fair value bieden kan op termijn zelfs veel meer rendement opleveren
The End Times are wild
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:00:03 #41
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62498858
Als Ing op korte termijn geld nodig heeft dan kan dat niet meer zijn omdat ze interbancair geen geld kunnen lenen. Immers de staat staat nu garant voor dergelijke transacties,
Conclusie, er is lang niet genoeg afgeboek op toxic debt en de leverage is blijkbaar zo hoog dat als ze dat wel zouden doen ze insolvabel zijn.
Naar mijn mening moeten er dan ook nog lijken in kast zitten.
Deja Vu
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_62498878
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 09:26 schreef LXIV het volgende:
Maar tegen welke prijs? Wat wordt als een ":fair value" voor -een deel van- ING gezien? De huidige marktkapitalisatie? Dan verkopen de zittende aandeelhouders 1/3 van hun portefeuille ofzo, OP DIT MOMENT! Een slechter moment is niet denkbaar.

Of wordt een marktkapitalisatie van 30 miljard genomen? (Koers week geleden) Economisch gezien kan dat er nooit voor betaald worden, maar als het betaald wordt dan is het dat ook zo weer waard.

Het paradoxale van zo'n komende injectie is dat aandelen relatief duurder worden als je goedkoper worden. Want percentueel moet er dan steeds meer EV toegevoegd worden
Het mooiste zou zijn als Bos boven de huidige marktwaarde zou kopen. Dat hebben ze ook gedaan bij de koop van delen van Fortis. Hiermee voorkom je een te grote verwatering, en spreek je vertrouwen uit in de toekomst van ING.
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:04:12 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62498897
En wanneer ze dat doen, stel op 12 euro, dan ís die marktwaarde in een wip weer 12 euro. Dus dan maakt het niks uit. Ze moeten itt Fortis ING natuurlijk wel integraal laten. En dat kan ook, als digitaLL ongelijk heeft en er geen lijken in de kast zitten.
The End Times are wild
pi_62498901
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:00 schreef digitaLL het volgende:
Als Ing op korte termijn geld nodig heeft dan kan dat niet meer zijn omdat ze interbancair geen geld kunnen lenen. Immers de staat staat nu garant voor dergelijke transacties,
Conclusie, er is lang niet genoeg afgeboek op toxic debt en de leverage is blijkbaar zo hoog dat als ze dat wel zouden doen ze insolvabel zijn.
Naar mijn mening moeten er dan ook nog lijken in kast zitten.
Deja Vu
Geldt die garantie per definitie of alleen onder bepaalde voorwaarden?
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:14:37 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62498964
Wanneer er niet boven de marktwaarde geboden wordt door Bos, dan heb ik liever een claimemissie. Dan moet ik al mijn andere aandelen waarschijnlijk verkopen om mee te kunnen doen, maar dat liever dan 50% van mijn aandelenbezit "kwijt" zijn voor een koers als de huidige. En zo zullen meer mensen denken. Dan gaat de AEX nog zware tijden tegenmoet, want ING weegt nog steeds natuurlijk erg zwaar. Wat is de marktcap van de AEX eigenlijk?
The End Times are wild
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:17:26 #46
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62498989
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:05 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geldt die garantie per definitie of alleen onder bepaalde voorwaarden?
De voorwaarde die is gesteld is dat men markconforme tarieven hanteert zoals libor en euribor.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_62498998
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:17 schreef digitaLL het volgende:

[..]

De voorwaarde die is gesteld is dat men markconforme tarieven hanteert zoals libor en euribor.
Als een bank echt cash nodig heeft en andere weten dat, dan zal dat tarief niet erg marktconform zijn. Landsbanki leende al tijden niet meer tegen marktconforme tarieven bijvoorbeeld.
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:22:03 #48
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62499031
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als een bank echt cash nodig heeft en andere weten dat, dan zal dat tarief niet erg marktconform zijn. Landsbanki leende al tijden niet meer tegen marktconforme tarieven bijvoorbeeld.
Landsbanki is geen Eurobank en destijds golden dergelijke garanties niet. Deze garanties gelden iig voor de eurolanden en zijn in die zin ook grensoverschrijdend binnen de eurozone.
pi_62499046
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:22 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Landsbanki is geen Eurobank en destijds golden dergelijke garanties niet. Deze garanties gelden iig voor de eurolanden en zijn in die zin ook grensoverschrijdend binnen de eurozone.
Dat was niet het punt, maar goed.

Waar denk je dat het aandeel ING morgen op uitkomt?
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:26:43 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62499072
De vraag is: is er dan al een deal en wat houdt die deal in.
The End Times are wild
  zondag 19 oktober 2008 @ 10:40:37 #51
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62499180
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat zal voor een groot deel afhangen van evt nieuws vandaag. Ik denk dat als de overheid een belang in ING neemt men 1st vooral argwanend zal zijn na het hele Fortis debacle en dat drukt de koers. Als er geen nieuws naar buiten komt blijft onzekerheid over de positie van ING en ook dat zal de koers drukken. Ik zie zo snel geen nieuws dat positief zou kunnen zijn behalve dan dat ING er vanaf ziet kapitaal via aandelen of een staatsbelang aan te trekken omdat dat bij nader inzien niet nodig blijkt.
Ik speculeer niet in financials omdat mijn beursgoeroes, Jim Puplava, Peter Schiff, Jim Rogers en Marc Faber al lang zeer negatief over financials zijn. En zij gingen ze zelfs met succes shorten.
Ik zelf vond dat te link en heb daaraan niet meegedaan.
Heb de hele aandelenmarkt grotendeels links laten liggen en goud gekocht en weer verkocht. Nu geheel weer cash.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 oktober 2008 @ 11:15:14 #52
862 Arcee
Look closer
pi_62499528
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:14 schreef LXIV het volgende:
Dan gaat de AEX nog zware tijden tegenmoet, want ING weegt nog steeds natuurlijk erg zwaar.
Ja, AEX (blauw) houdt vrijwel gelijke tred met ING (zwart):

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_62500030
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 00:10 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat het gewoon uit de pot van Bos gaat komen.
En een claimemissie dat duurt veel te lang. Ze moeten NU een oplossing hebben om de rust te herstellen.
ze kunnen natuurlijk een claimemissie doen die gegarandeerd wordt door de staat, en die wordt voorgeschoten door de staat. Dan wordt nu al de solvabiliteit en liquiditeit verhoogd, en kunnen bestaande aandeelhouders kiezen of ze tegen dezelfde koers willen bijkopen.

Overigens denk ik dat het voornaamste punt is dat de top van ING vreest dat ze er vooral zelf slechter van zullen worden. Dus breekpunt zal wel zijn hoe ze er zelf uit springen. Wel boeiend dat we niks meer van Wimmetje Kok horen. De pater noster van de Nederlandse staat is namelijk commissaris bij veel van deze instellingen, (o.a ING) vooral die van het 'graaiende' soort. Die blijft echter opvallend stil.

Zolang er geen duidelijkheid over een evt. emissie is, is er eigenlijk geen zinnig woord over de koers te zeggen. Volatiliteit galore!
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:26:08 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62501560
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 11:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ze kunnen natuurlijk een claimemissie doen die gegarandeerd wordt door de staat, en die wordt voorgeschoten door de staat. Dan wordt nu al de solvabiliteit en liquiditeit verhoogd, en kunnen bestaande aandeelhouders kiezen of ze tegen dezelfde koers willen bijkopen.

Overigens denk ik dat het voornaamste punt is dat de top van ING vreest dat ze er vooral zelf slechter van zullen worden. Dus breekpunt zal wel zijn hoe ze er zelf uit springen. Wel boeiend dat we niks meer van Wimmetje Kok horen. De pater noster van de Nederlandse staat is namelijk commissaris bij veel van deze instellingen, (o.a ING) vooral die van het 'graaiende' soort. Die blijft echter opvallend stil.

Zolang er geen duidelijkheid over een evt. emissie is, is er eigenlijk geen zinnig woord over de koers te zeggen. Volatiliteit galore!
Ik neem aan een claim die wanneer hij door de zittende aandeelhouder niet gebruikt wordt, dan door de Staat wordt overgenomen? Dat zou ook een optie zijn. Dan heeft iedereen het zelf in de hand.
The End Times are wild
  zondag 19 oktober 2008 @ 13:38:16 #55
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_62501821
tvp

Twijfel ook nog erg
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:50:32 #56
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62503578
quote:
'ING praat over injectie van 9 miljard euro'
Uitgegeven: 19 oktober 2008 13:46
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2008 13:53

LONDEN - Bankverzekeraar ING praat dit weekeinde met de Nederlandse overheid over een kapitaalinjectie met een geschatte waarde van ten hoogste 9 miljard euro. Dat meldde de Britse krant The Sunday Times zondag.
ANP

Volgens de krant zal er voor maandagochtend een overeenkomst worden aangekondigd. ING-bestuursvoorzitter Michel Tilmant zou daarover zaterdag de hele dag overleg hebben gevoerd met toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB).

Woordvoerders van ING en het ministerie van Financiën gaven zondag geen commentaar op de berichten over onderhandelingen over een kapitaalinjectie voor de grootste bank van Nederland.

Verlies

ING maakte vrijdag bekend dat het derde kwartaal een verlies brengt van 500 miljoen euro door afschrijvingen op beleggingen (1,6 miljard euro) en voorzieningen op risicovolle leningen (400 miljoen euro).

ING verzekerde daarbij nog altijd een sterke kapitaalpositie te hebben en vooralsnog geen problemen te voorzien. Tegelijk sloot het financiële concern niet uit dat het in de toekomst gebruik zou kunnen maken van de mogelijkheid van een kapitaalinjectie van de Nederlandse staat of van andere financieringsmogelijkheden.

De Nederlandse regering heeft 20 miljard euro op de plank liggen om Nederlandse banken en verzekeraars te helpen die door de crisis zijn getroffen.
pi_62503768
quote:

Idd.
  zondag 19 oktober 2008 @ 14:59:35 #58
89730 Drugshond
pi_62504252
Het lijkt mij juist heel slecht nieuws. Het betekent dat in ieder geval de indruk wordt gewekt (waar of niet, maakt niet uit) dat het helemaal de verkeerde kant op gaat.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:23:38 #60
89730 Drugshond
pi_62504376
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Het lijkt mij juist heel slecht nieuws. Het betekent dat in ieder geval de indruk wordt gewekt (waar of niet, maakt niet uit) dat het helemaal de verkeerde kant op gaat.
Daar zit ik ook aan te denken... De economische neergang gaat sneller dan de poging van banken om te deleveragen om ze weer gezond te krijgen.
Met andere woorden, de verliezen lopen sneller op dan dat ze kapitaal kunnen aantrekken.
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:40:05 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_62504732
Nee, dat is er dus helemaal niet aan de hand. operationeel draait ING nog steeds prima. Ze hebben alleen extra vermogen nodig om hun EV op peil te houden. Dat geld komt als het ware bij ING op de plank te liggen. In ruil hiervoor zal de staat een deel van ING eisen.

Het wordt niet verbrandt ofzo, net als tijdens de dotcom crisis.
The End Times are wild
  zondag 19 oktober 2008 @ 15:48:24 #62
89730 Drugshond
pi_62504926
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:40 schreef LXIV het volgende:
Nee, dat is er dus helemaal niet aan de hand. operationeel draait ING nog steeds prima. Ze hebben alleen extra vermogen nodig om hun EV op peil te houden. Dat geld komt als het ware bij ING op de plank te liggen. In ruil hiervoor zal de staat een deel van ING eisen.

Het wordt niet verbrandt ofzo, net als tijdens de dotcom crisis.
[*1] Twijfelachtig... op het moment dat je verlies maakt bij een vrij stevige kapitaalbuffer is een teken aan de wand dat 1 of meerdere hefbomen de verkeerde kant uit zitten te wijzen (Amerika ?).
[*2] Of denk je dat deze EV afkomstig is vanwege bankruns in Nederland.... dan lijkt me 8 miljard wel erg veel.
[*3] Of wellicht heeft de situatie van ING-Direct / Ijsland enige invloed ? !
Feit blijft wel dat ING als laatste bank schoorvoetend heeft toegegeven dat de ALT-A hypotheken niet zo geweldig lopen in Amerika. (dus ik hou het maar op optie 1)
pi_62505364
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 10:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

ING gaat naar de 5 euro .....
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:13:18 #64
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_62505555
quote:

Resultaten ING afgelopen jaren:

2007: netto winst 9,24 miljard euro
2006: netto winst 7,68 miljard euro
2005: netto winst 7,21 miljard euro
2004: netto winst 5,96 miljard euro
2003: netto winst 4,04 miljard euro

Bron: http://www.fd.nl/beleggen(...)cijfers/?hfdCode=ING

Dat is 34,14 miljard euro netto winst in vijf jaar tijd. Je zou dan toch denken dat ze genoeg geld in kas hebben om een verlies van slechts 500 miljoen euro met alle gemak op te kunnen vangen?
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 15:18 schreef ItaloDancer het volgende:
Dat lijkt mij ook (waar of niet waar). Ben benieuwd hoeveel mensen en bedrijven op basis van dit bericht de komende week met hun spaargeld gaan lopen schuiven.
pi_62505698
momenteel dividend rendement van ongeveer 18%!!!!!!!!!!!!!!!

als ze het gaan uitkeren
x
pi_62505707
Dlocks, ze hebben wel zat in hun retained earnings maar de tier 1 ratio staat op ~8.5%. Dus bij afschrijvingen moeten ze geld ophalen om in de wettelijke normen te blijven.
pi_62505774
Ik ben benieuwd wat de voorwaarden zullen zijn voor die miljarden injectie.
pi_62505792
Ik dacht dat banken alleen indirect geraakt kon worden als door geruchten de koers in elkaar zakt. Dit is dus niet waar, ze zijn er direct van afhankelijk in de vorm van die tier 1 ratio.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:28:43 #69
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_62505927
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:22 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik ben benieuwd wat de voorwaarden zullen zijn voor die miljarden injectie.
Ik ook
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_62506011
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:13 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Resultaten ING afgelopen jaren:

2007: netto winst 9,24 miljard euro
2006: netto winst 7,68 miljard euro
2005: netto winst 7,21 miljard euro
2004: netto winst 5,96 miljard euro
2003: netto winst 4,04 miljard euro

Bron: http://www.fd.nl/beleggen(...)cijfers/?hfdCode=ING

Dat is 34,14 miljard euro netto winst in vijf jaar tijd. Je zou dan toch denken dat ze genoeg geld in kas hebben om een verlies van slechts 500 miljoen euro met alle gemak op te kunnen vangen?
[..]

Dat lijkt mij ook (waar of niet waar). Ben benieuwd hoeveel mensen en bedrijven op basis van dit bericht de komende week met hun spaargeld gaan lopen schuiven.
Winst staat niet perse definitie gelijk aan toename van kasgeld. Net zoals afschrijvingen niet gelijk zijn aan een afname van kasgeld.
pi_62506074
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:32 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Winst staat niet perse definitie gelijk aan toename van kasgeld. Net zoals afschrijvingen niet gelijk zijn aan een afname van kasgeld.
aantal aandelen 2.200.000.000
http://www.ing.com/group/showdoc.jsp?docid=074365_NL&menopt=ivr
prognose dividend 1,50
http://www.dividendpagina.nl/beleggen/ing-groep.asp
Dividend 3 miljard per jaar

stel dat 40% afgeboekt moet worden, zeg 10.000.000.000
en drie jaar geen vennootschapsbelasting betalen

en het voordeel van integratie van postbank en ING moet ook 1 miljard per jaar opleveren
nooh valt wel mee hoor, dit is in twee jaar de buikriem aanhalen weer ok

Lijkt me dat de koersdaling van 15 naar 7,4 euro goed ingeprijsd is
Als je maandagochtend voor 6,20 euro wat stukjes op kan pikken moet je het niet laten

Bij dividend hervatting is het rendement, aankoop 10 euro en 1,50 dividend , 15% !!

http://www.analist.nl/index.php?page=aandeel&id=38

[ Bericht 27% gewijzigd door henkway op 19-10-2008 17:51:27 ]
pi_62506138
Ik vind het wel typerend dat Europese banken weer naar Vadertje Staat lopen, terwijl Amerikaanse banken hun nieuwe kapitaal gewoon netjes bij Chinese en Arabische investeerders bij elkaar hebben gebedeld. En bij Warren Buffett natuurlijk, maar zo een hebben wij niet.

Voorspellinkje voor de volgende die in het staatsfonds graait: Aegon. Die is net als ING zeer hoog genoteerd in Fitch' top-10 van Amerikaanse verzekeraars die in riskante hypotheken belegd hebben, en had net als ING nog niet veel afgeschreven (AIG en Prudential stonden bovenaan, direct gevolgd door de Amerikaanse verzekeringstakken van ING en Aegon...waarin een klein land groot kan zijn).
pi_62506258
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:37 schreef dvr het volgende:
Ik vind het wel typerend dat Europese banken weer naar Vadertje Staat lopen, terwijl Amerikaanse banken hun nieuwe kapitaal gewoon netjes bij Chinese en Arabische investeerders bij elkaar hebben gebedeld. En bij Warren Buffett natuurlijk, maar zo een hebben wij niet.

Voorspellinkje voor de volgende die in het staatsfonds graait: Aegon. Die is net als ING zeer hoog genoteerd in Fitch' top-10 van Amerikaanse verzekeraars die in riskante hypotheken belegd hebben, en had net als ING nog niet veel afgeschreven (AIG en Prudential stonden bovenaan, direct gevolgd door de Amerikaanse verzekeringstakken van ING en Aegon...waarin een klein land groot kan zijn).
Ik heb voor Aegon veel meer angst dan voor ING
pi_62506640
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:37 schreef dvr het volgende:

Liever de NL Staat dan een Chinees of Arabisch (Staats)fonds
pi_62506692
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:00 schreef NLweltmeister het volgende:
Liever de NL Staat dan een Chinees of Arabisch (Staats)fonds
Puur sentiment, heb je nou echt niks beter te brengen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')