Maar bij een downgrade ben je gelijk het haasje, en omdat je nu niet weet hoe ver ING daar nog van af zit zou ik eerder van een blinde gok willen spreken dan van een buitenkansje. Bovendien, buitenkansjes bestaan niet in beleggingssferen omdat de markt zo flexibel is dat dat vrijwel gelijk ook door andere spelers in de markt wordt opgepakt, en dan is een buitenkansje meestal geen buitenkansje meer. Je dacht toch niet dat die miljoenen andere beleggers allemaal een buitenkansje zouden laten liggen ten gunste van een hand vol beleggers op Fok!.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:41 schreef LXIV het volgende:
Het is toch vrij duidelijk wat er met ING aan de hand is? Ze willen hun vermogenspositie verbeteren om hun AA status te kunnen behouden. Kortom, ze hebben geld nodig.
Ja, maar wat doe je bij die claimemissie dan?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:51 schreef Light het volgende:
Ik houd gewoon m'n aandelen. En dan zie ik verder wel wat er gebeurt of niet gebeurt.
Toekijken wat dat met de beurskoers doet.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar wat doe je bij die claimemissie dan?
Gesteld dat die gelijk blijft: gebruik je de claims om aandelen bij te kopen of verkoop je ze?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:53 schreef Light het volgende:
[..]
Toekijken wat dat met de beurskoers doet.
Geen van beide.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gesteld dat die gelijk blijft: gebruik je de claims om aandelen bij te kopen of verkoop je ze?
Bij een claimemissie krijg je voor ieder aandeel bijvoorbeeld 1/4 claim. Iedere 1/1 claim geeft je het recht om een aandeel ING te kopen voor 4 euro, een korting van 3,50 op de huidige beurskoers.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:00 schreef Light het volgende:
[..]
Geen van beide.
Er zijn mijns inziens twee opties. Ofwel het aandeel wordt uitgekleed op dezelfde manier als Fortis, in dat geval heb ik er genoeg geld inzitten. De andere optie is dat het aandeel weer aantrekt (uiteindelijk) en dat dan weer gunstiger voor mij. Aan het begin van het jaar stond het aandeel ING zo'n 20 euro hoger dan de huidige koers.
Dat is dus zuur, want dan koopt Bos jouw positie op!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:09 schreef DemonRage het volgende:
'ING wil tappen uit noodfonds Staat'
Als het ze lukt dan is long nog niet zo'n slecht idee denk ik.
Dan ga je er wel van uit dat iemand zoveel aandelen heeft dat'ie voor 1000 euro aan claimaandelen kan kopen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:09 schreef LXIV het volgende:
Vergeet bovendien niet dat die 1000 euro die het je gaat kosten wel "jouw" eigendom blijft. In ieder geval, die euro per aandeel komt gewoon op de balans te staan. Dus hij is niet weg, wordt niet verstookt ofzo.
Hmm of ik snap het niet zo goed.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is dus zuur, want dan koopt Bos jouw positie op!
Eigenlijk gaat ING bij de aandeelhouders met de pet rond. En dat is natuurlijk zuur. Het geld dat opgehaald wordt, wordt gebruikt om het eigen vermogen te vergroten. Want dat is wat de markt (lees Goldman Sachs) wil.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:12 schreef Light het volgende:
Ah, dat geeft wel meer duidelijkheid over wat een claimemissie is. Daar had ik me nog niet in verdieptEn het is iets om over na te gaan denken. Ik heb niet veel aandelen, en 25% van niet veel is nog minder. Dan wordt het ook interessant om te kijken wat de bijkomende kosten zijn.
Dat hangt van de voorwaarde van de deal af. Na de injectie heb jij in principe een kleiner stukje van het bedrijf, of hetzelfde stukje van een keiner bedrijf, dat wél een betere vermogenspositie heeft.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:17 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Hmm of ik snap het niet zo goed.
Als ze een geldinjectie van de staat krijgen, gaat de waarde dan omhoog of juist nog verder omlaag?
Je aandelen verwateren altijd bij een emissie hoor.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:19 schreef LXIV het volgende:Je hoeft niet mee te doen, maar dan verwateren je aandelen dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |