abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62512878
Is maar goed dat dit bericht 2x wordt geplaatst.
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:06:20 #182
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62512919
-edit- Kappen

[ Bericht 72% gewijzigd door paddy op 20-10-2008 10:40:34 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62512954
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:06 schreef ethiraseth het volgende:
Sluit deze shit.
Er gaan ook kroegen sluiten, lees maar.
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:16:10 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62513194
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:06 schreef ethiraseth het volgende:
Sluit deze shit.
blijf dan weg man, serieus, wat schiet je er mee op om telkens te schreeuwen dat een topic gesloten moet worden
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62513461
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:16 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

blijf dan weg man, serieus, wat schiet je er mee op om telkens te schreeuwen dat een topic gesloten moet worden
Godverdomme, ik ben het met Mikeymo eens.
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:26:35 #186
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62513469
quote:
Als de minister dit niet kan waarmaken dan moet hij het rookverbod opheffen.
Rookverbod handhaven, rokers vervolgen en de illegale horeca opdoeken. Klink kan nog niet eens een rapport lezen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62514749
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je word niet gedwongen naar mijn kroeg te gaan, dus daar kan ik gewoon blijven roken.
Helaas voor jou, zo werkt het niet.

Ten eerste is een kroeg een speciale vorm van privé-eigendom. Het is namelijk opengesteld voor iedereen, niet voor een select clubje (en laten we de discussie niet laten verzanden in die zielige 16-minners aub).
Als zodanig heeft de kroeg zich aan regels te houden. Ze mogen niet selectief rokers of niet-rokers weigeren, net zo min als ze Marrokanen mogen weigeren.
Je stelt je open of je stelt je niet open.
Een kroeg is opengesteld, dat betekent dat ik hetzelfde recht heb als jij om daar naar binnen te gaan. Niet minder recht. Zelfs niet als de kroeg 'van jou' is.

Op het punt waar jij iets doet wat mijn gezondheid schaadt kijkt de wetgever (eindelijk) naar de veroorzaker, niet naar degene die er last van heeft.
En de huidige wet is met name ingesteld voor het personeel dat niet weg kán gaan, zonder zijn baan te verliezen.
De wetgever zegt dus: Iedereen heeft de keuze om daar binnen te gaan of niet, maar als iemand niet wil (mee)roken moet hij die keuze vrij kunnen maken. 'Vrij' betekent: Zonder zware gevolgen.
De rechter heeft al bepaald dat het wel of niet een kroeg binnengaan sociale gevolgen heeft. Uitsluiting bijvoorbeeld.
Voor een werknemer is het ernstiger: die lijdt ernstige financiële gevolgen als hij zijn baan moet opgeven omdat jij zonodig moet toegeven aan je verslaving.

Jij kunt wel vinden dat jij mag blijven paffen en dat anderen dat moeten accepteren óf de gevolgen moeten dragen; vanaf 1 juli geldt dat terecht niet meer.
Jij bent de veroorzaker, en anderen kunnen vrijer kiezen of ze wel of niet in jouw rook staan.

Vrij kiezen betekent: Een keuze die niet door anderen is voorbepaald, en waarbij geen onredelijk zware gevolgen aan één keuzemogelijkheid hangen.
Sommige erg domme mensen denken dat elke keuze die je zelf mag maken automatisch een vrije keuze is.
Die heel erg domme mensen zouden eens moeten proberen wat je van deze keuze vindt:
- je geld of je leven. Je mag de keuze zelf maken. Een vrije keuze?
- je mag kiezen of je mij 100 euro geeft of dat je mij 200 euro geeft. Een vrije keuze?

Rokers negeren graag de negatieve gevolgen die hun verslaving heeft voor anderen.
Ze roepen over hun eigen vrijheid, terwijl ze de vrijheid van anderen beknotten.

Sinds 1 juli is er gelukkig eindelijk terecht een duidelijke boodschap: Roken is een verslaving, en daar zadel je anderen niet mee op!
pi_62515341
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:38 schreef MikeyMo het volgende:

Ik vraag me af hoeveel van die mensen daadwerkelijk aan marketing hebben gedaan om de thuiszittende nietroker die gebonden was omdat hij niet tegen de rook kan van de bank af te krijgen naar hun kroeg toe... waarschijnlijk niets.
Ik weet niet in wat voor kroegen jij komt, maar van de kroegen waar ik kom/kwam deed geen enkele aan marketing. Wat is dat nou weer voor bullshit. De meeste kroegen draaien op mond op mond en gezelligheid.
Maar misschien moeten ze zich zelf nog verder in de schulden steken om een reclamecampagne
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62515660
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:16 schreef MikeyMo het volgende:
was vandaag in het winkelcentrum waar een eettentje zit met terras. Na 1 juli hadden ze op het terras, wat zich in het overdekte winkelcentrum bevind, nog asbakjes staan. Ik had de VWA daarover ingelicht en zowaar waren die asbakjes vandaag niet meer te vinden
Je voelt je nu een held?
Wees er trots op.

Maar ja....wat moet je anders als je zoals jij met een minderwaardigheidscomplex rondloopt doen?
Zelfs de NSB zou zich niet zo laag laten zakken als jij doet.

zondag 19 oktober 2008 @ 22:53:47 #190
pi_62516066
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:11 schreef mgerben het volgende:

[..]

Helaas voor jou, zo werkt het niet.
Zo werkt het wel, maar jij weigert verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen daden.
quote:

Ten eerste is een kroeg een speciale vorm van privé-eigendom. Het is namelijk opengesteld voor iedereen, niet voor een select clubje (en laten we de discussie niet laten verzanden in die zielige 16-minners aub).
Het is niet bedacht om iedereen naar binnen te krijgen. Het is bedacht om mensen naar binnen te krijgemn die daar willen zijn. Als je daar niet wilt zijn (omdat de muziek of de rook je niet aan staan) moet je dat niet doen. Niet de muziek verbieden omdat jij vind dat je recht hebt om daar te zijn.
quote:

Als zodanig heeft de kroeg zich aan regels te houden. Ze mogen niet selectief rokers of niet-rokers weigeren, net zo min als ze Marrokanen mogen weigeren.
Je stelt je open of je stelt je niet open.
Een kroeg staat open voor niet rokers. De bezoekers dienen zichzelf te selecteren. Ik ga niet naar een tent waar ik niet wil zijn, maar ik mag daar wel naar binnen. Als ik dat doe ga ik niet klagen dat de muziek mij niet bevalt. En dat is hetzelfde voor roken.
quote:

Een kroeg is opengesteld, dat betekent dat ik hetzelfde recht heb als jij om daar naar binnen te gaan. Niet minder recht. Zelfs niet als de kroeg 'van jou' is.
Het recht om van de muziek en de rook te genieten. Het is geen plicht om daar te zijn, dus de muziek of de rook hoeft niet verboden te worden. Als je er last van hebt ga je gewoon weg.
quote:

Op het punt waar jij iets doet wat mijn gezondheid schaadt kijkt de wetgever (eindelijk) naar de veroorzaker, niet naar degene die er last van heeft.
En de huidige wet is met name ingesteld voor het personeel dat niet weg kán gaan, zonder zijn baan te verliezen.
Als je in het leger wilt werken kan je doodgeschoten worden.
quote:

De wetgever zegt dus: Iedereen heeft de keuze om daar binnen te gaan of niet, maar als iemand niet wil (mee)roken moet hij die keuze vrij kunnen maken.
Dat kan door niet naar binnen te gaan en daar niet te solliciteren.
quote:
'Vrij' betekent: Zonder zware gevolgen.
De rechter heeft al bepaald dat het wel of niet een kroeg binnengaan sociale gevolgen heeft. Uitsluiting bijvoorbeeld.
De rechter vind dat je verplicht naar de kroeg moet om "erbij te horen"? Bron? Bewijs?
quote:

Voor een werknemer is het ernstiger: die lijdt ernstige financiële gevolgen als hij zijn baan moet opgeven omdat jij zonodig moet toegeven aan je verslaving.
Als ik niet tegen de kou kan moet ik ontslag nemen als stratenmaker, worden straten of kou nou verboden?
quote:

Jij kunt wel vinden dat jij mag blijven paffen en dat anderen dat moeten accepteren óf de gevolgen moeten dragen; vanaf 1 juli geldt dat terecht niet meer.
Jij bent de veroorzaker, en anderen kunnen vrijer kiezen of ze wel of niet in jouw rook staan.
Niemand hoeft mijn rook te accepteren want ze hoeven niet naar de kroeg als ze dat niet willen.
quote:

Vrij kiezen betekent: Een keuze die niet door anderen is voorbepaald, en waarbij geen onredelijk zware gevolgen aan één keuzemogelijkheid hangen.
Je kan kiezen om naar een andere kroeg te gaan.
quote:

Sommige erg domme mensen denken dat elke keuze die je zelf mag maken automatisch een vrije keuze is.
Die heel erg domme mensen zouden eens moeten proberen wat je van deze keuze vindt:
- je geld of je leven. Je mag de keuze zelf maken. Een vrije keuze?
Je kan thuis blijven, geen geld meenemen, terugkomen met een knokploeg, keuzes zat.
quote:

- je mag kiezen of je mij 100 euro geeft of dat je mij 200 euro geeft. Een vrije keuze?
Je, ik pak straks 300 euro van je terug.
quote:

Rokers negeren graag de negatieve gevolgen die hun verslaving heeft voor anderen.
Ze roepen over hun eigen vrijheid, terwijl ze de vrijheid van anderen beknotten.
Anderen hoeven niet naar mijn kroeg als ze dat niet willen. Die keuze negeer je.
quote:

Sinds 1 juli is er gelukkig eindelijk terecht een duidelijke boodschap: Roken is een verslaving, en daar zadel je anderen niet mee op!
Dan moet nu wel want we moeten nu verplicht buiten roken zodat mensen die NIET naar de kroeg gaan er last van hebben, lekker sociaal van de anti-rokers.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_62517105
Ik vind het allemaal wel best zo. Doel is gewoon om het roken uit de samenleving te bannen. Het moest ooit gebeuren en gelukkig mag ik het nog meemaken. Doordat er niet meer gerookt mag worden in uitgaansgelegenheden kan het niet anders dan het aantal jongeren (de meeloopsukkeltjes dus, jaja ik ben subjectief ) dat nog begint te roken afneemt. Oudere rokers gaan dood en na je 20e begin je over het algemeen er niet meer mee. Als die 27% over een generatie nog maar 10% ofzo is, dan is het echt helemaal afgelopen met de sigaret.

En dat er dan een paar cafe's failliet gaan boeit me dus echt niet. Dan wordt het drukker in andere cafe's of er komen nieuwe types uitgaansgelegenheden om in het gat te springen.

Kortom, prima ontwikkelingen allemaal
beter een knipoog dan een blauw oog
  † In Memoriam † zondag 19 oktober 2008 @ 23:46:33 #192
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62517528
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:30 schreef Knipoogje het volgende:
Dan wordt het drukker in andere cafe's of er komen nieuwe types uitgaansgelegenheden om in het gat te springen.
Ga jij even uitleggen aan de kroegbaas die net begonnen is of de kroegbaas die het als zijn pensioen heeft dat ze over 50 jaar meer klanten krijgen?

Er was overigens geen gat. De anti-rookmaffia heeft met geweld afgedwongen dat er iets waar geen vraag naar was gemaakt is.
Carpe Libertatem
pi_62517813
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ga jij even uitleggen aan de kroegbaas die net begonnen is of de kroegbaas die het als zijn pensioen heeft dat ze over 50 jaar meer klanten krijgen?

Er was overigens geen gat. De anti-rookmaffia heeft met geweld afgedwongen dat er iets waar geen vraag naar was gemaakt is.
Met geweld ? Wat een onzin !
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:01:12 #194
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62517855
-edit- Weg

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 20-10-2008 10:41:27 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62517889
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:30 schreef Knipoogje het volgende:
Doel is gewoon om het roken uit de samenleving te bannen.
Als dat het doel is waarom is tabak dan nog legaal?
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:03:27 #196
pi_62517909
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:58 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Met geweld ? Wat een onzin !
iig niet vrijwillig.
pi_62517911
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat schiet jij ermee op om telkens je posts te herhalen?

Zolang iedereen dezelfde "argumenten" blijven posten blijf ik posten dat deze shit dicht moet. Jullie voeren nu al 15 topics lang precies dezelfde discussie in elk topic en er is niks aan veranderd. Je kan topic nummer 2 hier plaatsen en het topic is precies hetzelfde als nummer 8 of nummer 13.

Sluit deze kutreeks.
Deze reeks gaat over het rookverbod, hier worden ook de ontwikkelingen gepost.
Als je er niet mee om kan gaan blijf gewoon weg.
  maandag 20 oktober 2008 @ 07:10:07 #198
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62520397
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor kroegen jij komt, maar van de kroegen waar ik kom/kwam deed geen enkele aan marketing. Wat is dat nou weer voor bullshit. De meeste kroegen draaien op mond op mond en gezelligheid.
Maar misschien moeten ze zich zelf nog verder in de schulden steken om een reclamecampagne
Als er in de hollandse meezingkroeg een artiest komt wordt dat dmv flyers, posters en een vermelding op de website gecommuniceerd. Als er in de dancing/disco iets speciaals is; een artiest, houseparty, of een themafeest wordt dat ook op die manier gecommuniceerd. Zelfs een klein kroegje als Clubdepartment had/heeft elke week een flyer met daarnaast een hyve, een partyflock waarvan ze mailen etc etc.

Dus hier gebeurde marketing wel. Een beetje visionair had geprobeerd de niet roker op zaterdagmiddag in de stad aan te spreken om ze s avonds naar de kroeg te krijgen omdat jij nu rookvrij bent
[..]
  maandag 20 oktober 2008 @ 07:10:46 #199
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62520398
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat schiet jij ermee op om telkens je posts te herhalen?

Zolang iedereen dezelfde "argumenten" blijven posten blijf ik posten dat deze shit dicht moet. Jullie voeren nu al 15 topics lang precies dezelfde discussie in elk topic en er is niks aan veranderd. Je kan topic nummer 2 hier plaatsen en het topic is precies hetzelfde als nummer 8 of nummer 13.

Sluit deze kutreeks.
kom dan gewoon hier niet
[..]
pi_62522035
Toevallig ging Zembla gisteren over hoe de farmaceutische industrie is geinfiltreerd in de gezondheidsraad om daar geld aan te verdienen en hoe reclamecampagnes als wetenschappelijk onderzoek worden verkocht. Verrassend...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_62523216
ethiraseth?

Laat de users zelf weten of ze het interessant vinden of niet. Doe eens niet zo dominant.

Klik gewoon niet op topics die jou niet boeien
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62523487
Ik rook zelf niet eens (gelukkig ook nooit gedaan) maar ik vind al die rook-topics uitermate amusant. Het hele rookverbod zal me een rotzorg zijn, maar het is gewoon bijzonder vermakelijk om te zien hoe sommige verstokte, verbitterde rokers al 15 topics lang dezelfde 'argumenten' en cirkelredeneringen maken. Alleen dat al maakt de rooktopics de moeite meer dan waard.
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:10:45 #203
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62523692
Zojuist op radio 1; Een eettent-eigenaar uit Brabant die het rookverbod aan zijn laars lapt (die forces-waarschuwing hangt aan de deur) en die volgens mij ook voor op stond bij een beweging tegen het verbod. Meneer kwam uiteraard weer met dezelfde uitlatingen die wel al eerder hebben langs horen komen; betutteling, eigen ondernemer moet zelf kunnen bepalen wat er in zijn zaak gebeurt, spanje-belgie-duitsland etc etc. Hij wist ook te melden dat 80% van de horecagelegenheden in Brabant zich niet aan het verbod hielden, dat hij Balkenende had aangeschreven en een brief heeft teruggekregen waarin hem o.a. het beste met zijn gezondheid werd gewenst (daar gaat het niet zo goed mee), maar geen toezegging tot versoepeling natuurlijk
Verder had de beste man al 2 boetes op zak a 900,- totaal en zodra hij de acceptgiro had ging hij (ook al!) voor de bodemprocedure

Wat mij het meest frappant was is dat deze man klaagde over een omzetdaling van 30%, maar het rookverbod slechts 2 weken heeft gehandhaafd.
[..]
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:44:46 #204
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62524542
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:01 schreef Elfletterig het volgende:
Ik rook zelf niet eens (gelukkig ook nooit gedaan) maar ik vind al die rook-topics uitermate amusant. Het hele rookverbod zal me een rotzorg zijn, maar het is gewoon bijzonder vermakelijk om te zien hoe sommige verstokte, verbitterde rokers al 15 topics lang dezelfde 'argumenten' en cirkelredeneringen maken. Alleen dat al maakt de rooktopics de moeite meer dan waard.
Dat dus.

En opvallend inderdaad die omzetdaling. Zou het dan toch heel misschien kunnen dat de omzetdling veroorzaakt wordt door de recessie en niet door het rookverbod? Tja, bij voorgaande recessies was er altijd een omzetdaling, het zou zo maar kunnen dat die geschiedenis zich herhaalt.
Life is what you make it.
  † In Memoriam † maandag 20 oktober 2008 @ 11:48:34 #205
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62524629
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:44 schreef Schanulleke het volgende:
En opvallend inderdaad die omzetdaling. Zou het dan toch heel misschien kunnen dat de omzetdling veroorzaakt wordt door de recessie en niet door het rookverbod? Tja, bij voorgaande recessies was er altijd een omzetdaling, het zou zo maar kunnen dat die geschiedenis zich herhaalt.
In juli, augustus en een deel van september was er nog geen sprake van deze crisis.
Carpe Libertatem
pi_62524767
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:01 schreef Elfletterig het volgende:
Wil niet veel zeggen maar volgens mij zijn Mickymo en Maartena geen verstokte rokers en die zijn toch verantwoordelijk voor het overgrote gedeelte van de reactie's en het openen van een nieuwe topics.

shit nu heb ik hier toch weer gepost
pi_62524943
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:44 schreef Schanulleke het volgende:

En opvallend inderdaad die omzetdaling. Zou het dan toch heel misschien kunnen dat de omzetdling veroorzaakt wordt door de recessie en niet door het rookverbod?
Er is geen recessie, bij lange na niet. Dus wat lul je nou?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 oktober 2008 @ 12:04:20 #208
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62525022
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wil niet veel zeggen maar volgens mij zijn Mickymo en Maartena geen verstokte rokers en die zijn toch verantwoordelijk voor het overgrote gedeelte van de reactie's en het openen van een nieuwe topics.

shit nu heb ik hier toch weer gepost
onderhand bestaat het gros van mijn posts uit nieuwsberichten eventueel vergezeld van commentaar.

Overigens om nog even terug te komen op dat nieuwsbericht. De kroegeigenaren waren beheurlijk boos op KHN. Die vertegenwoordigde hun niet, ze waren door Klink van tafel geveegd bij de onderhandelingen en die nieuwe directeur was een lul
[..]
pi_62526679
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:10 schreef MikeyMo het volgende:
Zojuist op radio 1; Een eettent-eigenaar uit Brabant die het rookverbod aan zijn laars lapt (die forces-waarschuwing hangt aan de deur) en die volgens mij ook voor op stond bij een beweging tegen het verbod. Meneer kwam uiteraard weer met dezelfde uitlatingen die wel al eerder hebben langs horen komen; betutteling, eigen ondernemer moet zelf kunnen bepalen wat er in zijn zaak gebeurt, spanje-belgie-duitsland etc etc. Hij wist ook te melden dat 80% van de horecagelegenheden in Brabant zich niet aan het verbod hielden, dat hij Balkenende had aangeschreven en een brief heeft teruggekregen waarin hem o.a. het beste met zijn gezondheid werd gewenst (daar gaat het niet zo goed mee), maar geen toezegging tot versoepeling natuurlijk
Verder had de beste man al 2 boetes op zak a 900,- totaal en zodra hij de acceptgiro had ging hij (ook al!) voor de bodemprocedure

Wat mij het meest frappant was is dat deze man klaagde over een omzetdaling van 30%, maar het rookverbod slechts 2 weken heeft gehandhaafd.
Bij dit soort hardleerse types zeg ik dus: horecavergunning intrekken. Sowieso heb ik weinig ontzag voor mensen die ermee paraderen dat ze de wet overtreden, maar deze man is wel érg doorgeslagen.

Omzetdaling is de mooie kapstok om het eigen genot aan op te hangen. Of er andere factoren zijn die bijdragen aan de omzetdaling, zoals de recessie en de hoge prijzen in de kroeg, vermelden we voor het gemak even niet.
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:20:29 #210
3542 Gia
User under construction
pi_62526694
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

In juli, augustus en een deel van september was er nog geen sprake van deze crisis.
Crisis misschien nog niet. Maar het is de laatste jaren langzaamaan voor iedereen wat minder geworden. En zo'n terrasje pakken is toch het eerste waarop je dan bezuinigt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')