abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62464545
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 16:46 schreef ElizabethR het volgende:
Ik roep niet telkens hoogst verontwaardigd dat mijn leven wordt bedreigd door mijn medemens omdat die een sigaretje opsteekt.
De gevaren van meeroken bij kinderen zijn zeer duidelijk bewezen. Als jij het normaal vind om ziektes te veroorzaken bij kinderen, dan ben je een nogal triest figuur.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:12:48 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62464656
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:07 schreef The_End het volgende:

[..]

De gevaren van meeroken bij kinderen zijn zeer duidelijk bewezen.
Nee, dat is het niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:19:02 #153
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62464787
-edit- Je bent niet alleen op FOK! Gewoon niet klikken.

+note

[ Bericht 76% gewijzigd door paddy op 20-10-2008 10:39:16 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:26:24 #154
pi_62464933
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:19 schreef ethiraseth het volgende:
Sluit deze shit en verban het naar de diepste krochten van de fok-archieven, waar het nooit meer gevonden zal worden.
Relax, steek een peuk op
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:29:11 #155
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_62464997
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:07 schreef The_End het volgende:

[..]

De gevaren van meeroken bij kinderen zijn zeer duidelijk bewezen. Als jij het normaal vind om ziektes te veroorzaken bij kinderen, dan ben je een nogal triest figuur.
Verkoudheid wordt niet veroorzaakt door te roken, maar door een virus. Gia had het over verkouden kinderen als gevolg van het roken van de ouders. Dikke nonsens.

En ik heb geen last van Munchausen by proxy nee.

Overigens zijn de gevaren op binnenkrijgen van schadelijke stoffen door een kind wat op een fietszitje bij moeders voorop zit vele malen hoger dan de gevaren van meeroken. Lekker met je kind naast een bus hangen bij het verkeerslicht, erg gezond.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:41:44 #156
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_62466473
Ja, alsof de risico's die je kind loopt op je fiets of naast de bus niet genoeg zijn, voeg er nog maar wat risico's aan toe door wat in het bijzijn van je kind te gaan roken. Ik vind ouders die roken bij hun kinderen erg onverantwoord en asociaal.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_62466897
Die discussie kan oneindig doorgaan he Mij bevalt 't overigens prima tot nu toe, als ik echt 'n sigaret op wil steken ga ik wel even naar buiten maar meestal hou ik 't prima uit binnen. En het is wel 'n stuk aangenamer op veel kroegavonden niet meer zo naar rook te stinken. Ik ben er blij mee!
Hoop dat iedereen zich er naderhand gewoon bij neerlegt. Het is eigenlijk heel vreemd dat wij nadenkende wezens die ook weten dat twee stuks fruit eten per dag gezond is nog steeds roken. Die stomheid..
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:08:18 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62467079
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Verkoudheid wordt niet veroorzaakt door te roken, maar door een virus. Gia had het over verkouden kinderen als gevolg van het roken van de ouders. Dikke nonsens.

Overigens zijn de gevaren op binnenkrijgen van schadelijke stoffen door een kind wat op een fietszitje bij moeders voorop zit vele malen hoger dan de gevaren van meeroken. Lekker met je kind naast een bus hangen bij het verkeerslicht, erg gezond.
tja, dit soort redeneringen vind ik een beetje een zwaktebod; ja maar, dit en dat is ook slecht!

zoals eerder aangegeven: kleuterschoolretoriek; ja maar meester, japie heeft erik geslagen ik liet hem enkel struikelen.

Maar het is wel gebleken dat de roker zijn gedrag probeert goed te praten door te proberen om de focus op iets anders te richten.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:24:45 #159
pi_62467466
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:08 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

tja, dit soort redeneringen vind ik een beetje een zwaktebod; ja maar, dit en dat is ook slecht!

zoals eerder aangegeven: kleuterschoolretoriek; ja maar meester, japie heeft erik geslagen ik liet hem enkel struikelen.

Maar het is wel gebleken dat de roker zijn gedrag probeert goed te praten door te proberen om de focus op iets anders te richten.
Het zijn de anti-rokers die hun fascisme proberen goed te praten dmv emotionele chantage.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:38:41 #160
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62467832
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het zijn de anti-rokers die hun fascisme proberen goed te praten dmv emotionele chantage.
ja maar meester, hij begon want hij doet zus en zo

nieuws:
quote:
Omzet kleine kroegen keldert door rookverbod

De omzet van kleine horecaondernemingen is sinds de invoering van het rookverbod gekelderd. Dat blijkt uit de cijfers van ongeveer tweehonderd bedrijven die het Horeca Actiecomité Buigen of Barsten uit Tilburg heeft verzameld.

De omzetverliezen lopen uiteen van 16 tot 42 procent, liet woordvoerder Wichard Taks vandaag weten.

Het registeren van de dalende omzetcijfers is een van de middelen van het actiecomité om minister Ab Klink (Volksgezondheid) te overtuigen het rookverbod voor de horeca te nuanceren. "In de landen om ons heen is het rookverbod al aangepast. Waarom kan dat in Nederland niet?", aldus Taks.

Het Tilburgse actiecomité heeft de handen ineengeslagen met de stichting Red de kleine horecaondernemer. Volgens de woordvoerder blijft het actievoeren voorlopig beperkt tot ludieke acties. Zo wil het Tilburse actiecomité minister Wouter Bos (Financiën) binnenkort de 1500 aangesloten kroegen te koop aanbieden voor 300 miljoen euro.
16-42%, dan blijft toch niet elke roker weg aangezien 90% van de klandizie volgens die lui uit rokers bestaat.

"in de landen om ons heen" Ze doelen op Duitsland, die werkt met deelstaten. Naar Belgie wijzen heeft geen zin, die gaan het rookverbod ook strenger maken aangezien de huidige coulante wetgeving voor geen flikker helpt.

Ik vraag me af hoeveel van die mensen daadwerkelijk aan marketing hebben gedaan om de thuiszittende nietroker die gebonden was omdat hij niet tegen de rook kan van de bank af te krijgen naar hun kroeg toe... waarschijnlijk niets.

Hoeveel van die kroegen die omzetverlies leiden houden zich niet aan het rookverbod? Want als ik men mag geloven zet iedereen de asbakjes terug maar lopen ze toch te klagen dat ze omzet mislopen. da's raar
[..]
pi_62469513
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:38 schreef MikeyMo het volgende:
"in de landen om ons heen" Ze doelen op Duitsland, die werkt met deelstaten. Naar Belgie wijzen heeft geen zin, die gaan het rookverbod ook strenger maken aangezien de huidige coulante wetgeving voor geen flikker helpt.
'in de landen om ons heen wordt het rookverbod al aangepast' klinkt in elk geval een stuk beter dan 'in een deelstaat van Duitsland wordt het vanwege de verkiezingen verlicht en in België wordt het verzwaard'.
quote:
Ik vraag me af hoeveel van die mensen daadwerkelijk aan marketing hebben gedaan om de thuiszittende nietroker die gebonden was omdat hij niet tegen de rook kan van de bank af te krijgen naar hun kroeg toe... waarschijnlijk niets.
Inderdaad... wel jammeren dat-ie niet komt maar er geen geld in steken...
quote:
Hoeveel van die kroegen die omzetverlies leiden houden zich niet aan het rookverbod? Want als ik men mag geloven zet iedereen de asbakjes terug maar lopen ze toch te klagen dat ze omzet mislopen. da's raar
Het is toch vooral zielig doen en hard roepen.
Ik mag hopen dat ze een keer snappen dat het rookverbod gewoon een nieuwe spelregel is.
pi_62469940
Aantal rokers daalt tot een dieptepunt.
quote:
Aantal rokers daalt tot dieptepunt

(Novum) - Het aantal rokers in Nederland daalt dit jaar tot het laagste niveau ooit, meldt anti-rookclub Stivoro vrijdag op basis van onderzoek van TNS Nipo. "Zeer waarschijnlijk duikt het aantal rokers aan het eind van het jaar voor het eerst onder de 27 procent", verklaart directeur van Stivoro Lies van Gennip. Het rookverbod en een grote anti-rookcampagne zouden de daling hebben veroorzaakt.

Vier jaar geleden daalde het aantal rokers in Nederland voor het laatst significant van 29,9 naar 27,7 procent. Dat jaar werd een rookverbod op werkplekken en in het openbaar vervoer van kracht. Bovendien stegen de accijnzen op rookwaar dat jaar fors. Tussen 2004 en 2007 bleef daarna het aantal rokers in Nederland tussen de 27,5 en 28,5 hangen.

Het rookverbod dat sinds 1 juli in de horeca geldt en de campagnes van Stivoro lijken nu opnieuw een flinke daling teweeg te brengen. Uit het onderzoek van TNS Nipo blijkt dat in mei en juni, voor het ingaan van het rookverbod in juli, zeshonderdduizend rokers hun laatste peuk uitdrukten. Vanaf juli zouden nog eens ruim 270 duizend rokers zijn gestopt en ruim een half miljoen rokers zouden van plan zijn dit jaar te stoppen.

Bovendien zouden meer mensen dan normaal het volhouden om met roken te stoppen.
Ruim een kwart van de mensen die in mei of juli stopten met roken, heeft sindsdien van de rookwaar af kunnen blijven. Normaal gesproken blijft volgens Stivoro niet meer dan tien tot twintig procent na drie maanden nog altijd van de sigaretten af.
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:47:53 #163
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62471105
quote:
directeur van Stivoro Lies van Gennip
ff inkoppen voor de rokers:

de naam van de directeur van stivoro is engels voor "leugens"
[..]
pi_62477385
Steeds meer mensen worden verstandig.
pi_62478160
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dit zijn wel hele zwakke argumenten. Roken is gewoon ongezond, klaar.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:41:32 #166
3542 Gia
User under construction
pi_62479504
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 16:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Kutjepikandijvie!! Zitten er tegenwoordig ook al virussen en ziektekiemen in sigarettenrook??

Het gaat om de weerstand. Kinderen die vaak in de rook zitten, zijn veel vatbaarder voor ziekteverwekkers. En dat is een feit.
pi_62481794
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 08:42 schreef Halcon het volgende:
Dit zijn wel hele zwakke argumenten. Roken is gewoon ongezond, klaar.
Pas op! Dat mag je niet zeggen van Papierversnipperaar!

Maar het blijkt wel dat rokers alles aangrijpen - van selectief met anderen rekening houden tot ontkenning van feiten tot opeisen van hun eigen vrijheid ten koste van anderen - alles om aan een schadelijke verslaving toe te geven.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:07:01 #168
pi_62482026
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 12:55 schreef mgerben het volgende:

[..]

Pas op! Dat mag je niet zeggen van Papierversnipperaar!

Maar het blijkt wel dat rokers alles aangrijpen - van selectief met anderen rekening houden tot ontkenning van feiten tot opeisen van hun eigen vrijheid ten koste van anderen - alles om aan een schadelijke verslaving toe te geven.
Zelf roken is eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid. En het valt allemaal best mee met de schadelijkheid.

De schadelijkheid van meeroken is niet bewezen. Daarnaast is het eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid om naar een plek te gaan waar je niet naar toe moet waar gerookt word.
pi_62482151
Mooi toch wie wil paffen doet dat maar in zijn eigen huis.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:37:36 #170
pi_62482551
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:14 schreef Chadi het volgende:
Mooi toch wie wil paffen doet dat maar in zijn eigen huis kroeg.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:53:49 #171
3542 Gia
User under construction
pi_62482847
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daarnaast is het eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid om naar een plek te gaan waar je niet naar toe moet waar gerookt word.
Dus, dat iemand met astma niet naar de bruiloft van zijn neef kan, omdat er gerookt wordt, vind jij maar normaal.
Dat een man niet mee kan met het vrijgezellenfeest van zijn broer, vanwege zijn gezondheid, tja, jammer, had je maar geen astma moeten hebben.

Papier wil gewoon kunnen roken.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:58:03 #172
pi_62484014
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus, dat iemand met astma niet naar de bruiloft van zijn neef kan, omdat er gerookt wordt, vind jij maar normaal.
Dat is de verantwoordelijkheid van het trouwende stel. Als zij die neef erbij willen hebben mogen ze van mij hun feest rookvrij maken, maar dat is geen reden om voor mij roken in de kroeg te verbieden.
quote:

Dat een man niet mee kan met het vrijgezellenfeest van zijn broer, vanwege zijn gezondheid, tja, jammer, had je maar geen astma moeten hebben.
Dat is de verantwoordelijkheid van de vrijgezellen. Als zij rekening willen houden met hun astma-lijder moeten ze naar plekken gaan waar niet gerookt word, maar dat is geen argument om voor mij roken in de kroeg te verbieden.
quote:
Papier wil gewoon kunnen roken.
Dat is mijn feestje
pi_62489133
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zelf roken is eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid. En het valt allemaal best mee met de schadelijkheid.
Ontkennen is een keuze.
Jouw keuze.
De grens ligt waar je mij die keuze opdringt.
quote:
De schadelijkheid van meeroken is niet bewezen.
Ontkennen is ook een mantra.
Jouw mantra.
Door dat mantra eindeloos te herhalen wordt tabaksrook niet onschadelijk.
Wederom ligt de grens bij wat de wetenschap en de meerderheid vindt dat schadelijk is. Jij bepaalt niet voor een ander dat hij/zij geen last heeft van jou.
Dat bepaalt die ander zelf.
quote:
Daarnaast is het eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid om naar een plek te gaan waar je niet naar toe moet waar gerookt word.
Klopt. Gelukkig hoort de kroeg daar nu niet meer bij - en terecht..
pi_62504339
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 14:21 schreef MikeyMo het volgende:
Ah, de reden waarom rokers telkens met dezelfde argumenten aan komen zetten is bekend...
Dit verklaart inderdaad heel veel. Ik las het bericht net pas. Het staat ook op nu.nl, maar dan nog wat uitgebreider:
quote:
Roken vermindert denkvermogen
BILTHOVEN - Het denkvermogen van rokers neemt sneller af dan dat van niet-rokers. Het zogeheten cognitief functioneren van rokers is vergelijkbaar met dat van mensen die drie tot zeven jaar ouder zijn en nog nooit gerookt hebben. Dat blijkt uit onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), dat donderdag openbaar werd.

Al op middelbare leeftijd scoren rokers op verschillende onderdelen als geheugen, flexibiliteit en snelheid slechter dan niet-rokers. Het onderzoek werd gehouden onder bijna tweeduizend mannen en vrouwen tussen 43 en 70 jaar. In het onderzoek zijn rokers, ex-rokers, mensen die recent stopten en nooit-rokers met elkaar vergeleken.

Nooit-rokers
In het onderzoek zijn deze groepen met elkaar vergeleken. In vijf jaar tijd neemt het denkvermogen van rokers twee keer zo snel af als dat van nooit-rokers. Dit geldt vooral voor flexibiliteit en geheugen. Ook de hoeveelheid sigaretten is bepalend: hoe meer men rookt of heeft gerookt, hoe sneller het bergafwaarts gaat.

Volgens de onderzoekers loont het om te stoppen met roken. Mensen die al langere tijd gestopt waren met roken hadden een zelfde graad van vermindering van denkvermogen als mensen die nog nooit hadden gerookt.
Bron: nu.nl /ANP

zondag 19 oktober 2008 @ 16:40:03 #175
pi_62506186
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 19:07 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ontkennen is een keuze.
Jouw keuze.
De grens ligt waar je mij die keuze opdringt.
Je word niet gedwongen naar mijn kroeg te gaan, dus daar kan ik gewoon blijven roken.
quote:

Ontkennen is ook een mantra.
Jouw mantra.
Door dat mantra eindeloos te herhalen wordt tabaksrook niet onschadelijk.
Wederom ligt de grens bij wat de wetenschap en de meerderheid vindt dat schadelijk is.
Wat door de wetenschap bewezen is en wat de meerderheid vind zijn twee verschillende dingen. Meeroken is NIET wetenschappelijk bewezen schadelijk, de meerderheid geloofd van wel. Onterecht.
quote:
Jij bepaalt niet voor een ander dat hij/zij geen last heeft van jou.
Dat bepaalt die ander zelf.
Die anfder is niet verplicht naar mijn kroeg te gaan, dus die ander bepaald zelf vrijwillig om last te hebben van rook door naar een kroeg te gaan waar gerookt word. Dat vind ik geen argument voor een verbod.
quote:

[..]

Klopt. Gelukkig hoort de kroeg daar nu niet meer bij - en terecht..
Zeer onterecht. Je komt niet in mijn kroeg dus daar hoeft het niet verboden te worden. Als je er toch komt ben je een stomme lul dat je dan gaat klagen over de dingen die er gebeuren. Als je het er niet leuk vind moet je er niet naar toe.
  zondag 19 oktober 2008 @ 17:16:52 #176
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62506961
was vandaag in het winkelcentrum waar een eettentje zit met terras. Na 1 juli hadden ze op het terras, wat zich in het overdekte winkelcentrum bevind, nog asbakjes staan. Ik had de VWA daarover ingelicht en zowaar waren die asbakjes vandaag niet meer te vinden
[..]
  zondag 19 oktober 2008 @ 18:10:31 #177
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_62508165
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 17:16 schreef MikeyMo het volgende:
was vandaag in het winkelcentrum waar een eettentje zit met terras. Na 1 juli hadden ze op het terras, wat zich in het overdekte winkelcentrum bevind, nog asbakjes staan. Ik had de VWA daarover ingelicht en zowaar waren die asbakjes vandaag niet meer te vinden
Held!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_62511062
quote:
Zielige actie...

Gegroet,

Een ex-roker
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:27:21 #179
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62511803
quote:
Omzetdaling in horeca door rookverbod
Veel cafés en discotheken hebben door het rookverbod hun omzet aanzienlijk zien dalen. Volgens Koninklijk Horeca Nederland heeft zeker driekwart van de ondernemers last van de maatregel.

Zeker 1500 zaken dreigen door het rookverbod te verdwijnen als 'huiskamer van de samenleving', aldus directeur Lodewijk van der Grinten vandaag. Op basis van onderzoek van het Bedrijfschap Horeca&Catering blijkt dat de omzet van cafés in juli en augustus met 26 procent is gedaald, en die van de discotheken met 31 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Ondernemers schrijven de helft hiervan toe aan het rookverbod.

De helft van de horecaondernemers zegt dat steeds meer bezoekers naar illegale drinkgelegenheden gaan. Als gevolg van de omzetdaling verwacht verder 20 procent van alle horecabedrijven personeel te moeten ontslaan. Ten slotte blijkt dat bedrijven met een terras een lagere omzetdaling hebben.

"Nu helder is dat vooral cafés en discotheken buitenproportioneel getroffen worden, willen we dat de minister in actie komt", zei Van der Grinten. "Wij eisen dat handhaving nu door de minister serieus wordt uitgevoerd. Als de minister dit niet kan waarmaken dan moet hij het rookverbod opheffen."
dus de helft van 26 en 31 procent wordt toegerekend aan het rookverbod. Dat is maar 13 en 15,5 procent... dat valt nog wel mee

En wat is de remedie; nog harder optreden tegen overtreders van het rookverbod

Nou KHN, ik zal mijn best doen en het doorgeven wanner ik weer zo'n matennaaiende kroeg tegenkom die rebels doet met asbakjes
[..]
pi_62512857
quote:
Omzetdaling in horeca door rookverbod
Uitgegeven: 19 oktober 2008 19:12
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2008 19:50

WOERDEN - Veel cafés en discotheken hebben door het rookverbod hun omzet aanzienlijk zien dalen. Volgens Koninklijk Horeca Nederland heeft zeker driekwart van de ondernemers last van de maatregel.
ANP2

Zeker 1500 zaken dreigen door het rookverbod te verdwijnen als 'huiskamer van de samenleving', aldus directeur Lodewijk van der Grinten zondag.

Op basis van onderzoek van het Bedrijfschap Horeca&Catering blijkt dat de omzet van cafés in juli en augustus met 26 procent is gedaald, en die van de discotheken met 31 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar. Ondernemers schrijven de helft hiervan toe aan het rookverbod.

Illegaal

De helft van de horecaondernemers zegt dat steeds meer bezoekers naar illegale drinkgelegenheden gaan. Als gevolg van de omzetdaling verwacht verder 20 procent van alle horecabedrijven personeel te moeten ontslaan. Ten slotte blijkt dat bedrijven met een terras een lagere omzetdaling hebben.

"Nu helder is dat vooral cafés en discotheken buitenproportioneel getroffen worden, willen we dat de minister in actie komt", zei Van der Grinten. "Wij eisen dat handhaving nu door de minister serieus wordt uitgevoerd. Als de minister dit niet kan waarmaken dan moet hij het rookverbod opheffen."
http://www.nu.nl/news/179(...)door_rookverbod.html

Goh, die had niemand zien aankomen.
pi_62512878
Is maar goed dat dit bericht 2x wordt geplaatst.
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:06:20 #182
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62512919
-edit- Kappen

[ Bericht 72% gewijzigd door paddy op 20-10-2008 10:40:34 ]
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62512954
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:06 schreef ethiraseth het volgende:
Sluit deze shit.
Er gaan ook kroegen sluiten, lees maar.
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:16:10 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62513194
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:06 schreef ethiraseth het volgende:
Sluit deze shit.
blijf dan weg man, serieus, wat schiet je er mee op om telkens te schreeuwen dat een topic gesloten moet worden
[..]
pi_62513461
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 21:16 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

blijf dan weg man, serieus, wat schiet je er mee op om telkens te schreeuwen dat een topic gesloten moet worden
Godverdomme, ik ben het met Mikeymo eens.
  zondag 19 oktober 2008 @ 21:26:35 #186
pi_62513469
quote:
Als de minister dit niet kan waarmaken dan moet hij het rookverbod opheffen.
Rookverbod handhaven, rokers vervolgen en de illegale horeca opdoeken. Klink kan nog niet eens een rapport lezen.
pi_62514749
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je word niet gedwongen naar mijn kroeg te gaan, dus daar kan ik gewoon blijven roken.
Helaas voor jou, zo werkt het niet.

Ten eerste is een kroeg een speciale vorm van privé-eigendom. Het is namelijk opengesteld voor iedereen, niet voor een select clubje (en laten we de discussie niet laten verzanden in die zielige 16-minners aub).
Als zodanig heeft de kroeg zich aan regels te houden. Ze mogen niet selectief rokers of niet-rokers weigeren, net zo min als ze Marrokanen mogen weigeren.
Je stelt je open of je stelt je niet open.
Een kroeg is opengesteld, dat betekent dat ik hetzelfde recht heb als jij om daar naar binnen te gaan. Niet minder recht. Zelfs niet als de kroeg 'van jou' is.

Op het punt waar jij iets doet wat mijn gezondheid schaadt kijkt de wetgever (eindelijk) naar de veroorzaker, niet naar degene die er last van heeft.
En de huidige wet is met name ingesteld voor het personeel dat niet weg kán gaan, zonder zijn baan te verliezen.
De wetgever zegt dus: Iedereen heeft de keuze om daar binnen te gaan of niet, maar als iemand niet wil (mee)roken moet hij die keuze vrij kunnen maken. 'Vrij' betekent: Zonder zware gevolgen.
De rechter heeft al bepaald dat het wel of niet een kroeg binnengaan sociale gevolgen heeft. Uitsluiting bijvoorbeeld.
Voor een werknemer is het ernstiger: die lijdt ernstige financiële gevolgen als hij zijn baan moet opgeven omdat jij zonodig moet toegeven aan je verslaving.

Jij kunt wel vinden dat jij mag blijven paffen en dat anderen dat moeten accepteren óf de gevolgen moeten dragen; vanaf 1 juli geldt dat terecht niet meer.
Jij bent de veroorzaker, en anderen kunnen vrijer kiezen of ze wel of niet in jouw rook staan.

Vrij kiezen betekent: Een keuze die niet door anderen is voorbepaald, en waarbij geen onredelijk zware gevolgen aan één keuzemogelijkheid hangen.
Sommige erg domme mensen denken dat elke keuze die je zelf mag maken automatisch een vrije keuze is.
Die heel erg domme mensen zouden eens moeten proberen wat je van deze keuze vindt:
- je geld of je leven. Je mag de keuze zelf maken. Een vrije keuze?
- je mag kiezen of je mij 100 euro geeft of dat je mij 200 euro geeft. Een vrije keuze?

Rokers negeren graag de negatieve gevolgen die hun verslaving heeft voor anderen.
Ze roepen over hun eigen vrijheid, terwijl ze de vrijheid van anderen beknotten.

Sinds 1 juli is er gelukkig eindelijk terecht een duidelijke boodschap: Roken is een verslaving, en daar zadel je anderen niet mee op!
pi_62515341
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 19:38 schreef MikeyMo het volgende:

Ik weet niet in wat voor kroegen jij komt, maar van de kroegen waar ik kom/kwam deed geen enkele aan marketing. Wat is dat nou weer voor bullshit. De meeste kroegen draaien op mond op mond en gezelligheid.
Maar misschien moeten ze zich zelf nog verder in de schulden steken om een reclamecampagne
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62515660
quote:
Je voelt je nu een held?
Wees er trots op.

Maar ja....wat moet je anders als je zoals jij met een minderwaardigheidscomplex rondloopt doen?
Zelfs de NSB zou zich niet zo laag laten zakken als jij doet.

zondag 19 oktober 2008 @ 22:53:47 #190
pi_62516066
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:11 schreef mgerben het volgende:

[..]

Helaas voor jou, zo werkt het niet.
Zo werkt het wel, maar jij weigert verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen daden.
quote:

Ten eerste is een kroeg een speciale vorm van privé-eigendom. Het is namelijk opengesteld voor iedereen, niet voor een select clubje (en laten we de discussie niet laten verzanden in die zielige 16-minners aub).
Het is niet bedacht om iedereen naar binnen te krijgen. Het is bedacht om mensen naar binnen te krijgemn die daar willen zijn. Als je daar niet wilt zijn (omdat de muziek of de rook je niet aan staan) moet je dat niet doen. Niet de muziek verbieden omdat jij vind dat je recht hebt om daar te zijn.
quote:

Als zodanig heeft de kroeg zich aan regels te houden. Ze mogen niet selectief rokers of niet-rokers weigeren, net zo min als ze Marrokanen mogen weigeren.
Je stelt je open of je stelt je niet open.
Een kroeg staat open voor niet rokers. De bezoekers dienen zichzelf te selecteren. Ik ga niet naar een tent waar ik niet wil zijn, maar ik mag daar wel naar binnen. Als ik dat doe ga ik niet klagen dat de muziek mij niet bevalt. En dat is hetzelfde voor roken.
quote:

Een kroeg is opengesteld, dat betekent dat ik hetzelfde recht heb als jij om daar naar binnen te gaan. Niet minder recht. Zelfs niet als de kroeg 'van jou' is.
Het recht om van de muziek en de rook te genieten. Het is geen plicht om daar te zijn, dus de muziek of de rook hoeft niet verboden te worden. Als je er last van hebt ga je gewoon weg.
quote:

Op het punt waar jij iets doet wat mijn gezondheid schaadt kijkt de wetgever (eindelijk) naar de veroorzaker, niet naar degene die er last van heeft.
En de huidige wet is met name ingesteld voor het personeel dat niet weg kán gaan, zonder zijn baan te verliezen.
Als je in het leger wilt werken kan je doodgeschoten worden.
quote:

De wetgever zegt dus: Iedereen heeft de keuze om daar binnen te gaan of niet, maar als iemand niet wil (mee)roken moet hij die keuze vrij kunnen maken.
Dat kan door niet naar binnen te gaan en daar niet te solliciteren.
quote:
'Vrij' betekent: Zonder zware gevolgen.
De rechter heeft al bepaald dat het wel of niet een kroeg binnengaan sociale gevolgen heeft. Uitsluiting bijvoorbeeld.
De rechter vind dat je verplicht naar de kroeg moet om "erbij te horen"? Bron? Bewijs?
quote:

Voor een werknemer is het ernstiger: die lijdt ernstige financiële gevolgen als hij zijn baan moet opgeven omdat jij zonodig moet toegeven aan je verslaving.
Als ik niet tegen de kou kan moet ik ontslag nemen als stratenmaker, worden straten of kou nou verboden?
quote:

Jij kunt wel vinden dat jij mag blijven paffen en dat anderen dat moeten accepteren óf de gevolgen moeten dragen; vanaf 1 juli geldt dat terecht niet meer.
Jij bent de veroorzaker, en anderen kunnen vrijer kiezen of ze wel of niet in jouw rook staan.
Niemand hoeft mijn rook te accepteren want ze hoeven niet naar de kroeg als ze dat niet willen.
quote:

Vrij kiezen betekent: Een keuze die niet door anderen is voorbepaald, en waarbij geen onredelijk zware gevolgen aan één keuzemogelijkheid hangen.
Je kan kiezen om naar een andere kroeg te gaan.
quote:

Sommige erg domme mensen denken dat elke keuze die je zelf mag maken automatisch een vrije keuze is.
Die heel erg domme mensen zouden eens moeten proberen wat je van deze keuze vindt:
- je geld of je leven. Je mag de keuze zelf maken. Een vrije keuze?
Je kan thuis blijven, geen geld meenemen, terugkomen met een knokploeg, keuzes zat.
quote:

- je mag kiezen of je mij 100 euro geeft of dat je mij 200 euro geeft. Een vrije keuze?
Je, ik pak straks 300 euro van je terug.
quote:

Rokers negeren graag de negatieve gevolgen die hun verslaving heeft voor anderen.
Ze roepen over hun eigen vrijheid, terwijl ze de vrijheid van anderen beknotten.
Anderen hoeven niet naar mijn kroeg als ze dat niet willen. Die keuze negeer je.
quote:

Sinds 1 juli is er gelukkig eindelijk terecht een duidelijke boodschap: Roken is een verslaving, en daar zadel je anderen niet mee op!
Dan moet nu wel want we moeten nu verplicht buiten roken zodat mensen die NIET naar de kroeg gaan er last van hebben, lekker sociaal van de anti-rokers.
pi_62517105
Ik vind het allemaal wel best zo. Doel is gewoon om het roken uit de samenleving te bannen. Het moest ooit gebeuren en gelukkig mag ik het nog meemaken. Doordat er niet meer gerookt mag worden in uitgaansgelegenheden kan het niet anders dan het aantal jongeren (de meeloopsukkeltjes dus, jaja ik ben subjectief ) dat nog begint te roken afneemt. Oudere rokers gaan dood en na je 20e begin je over het algemeen er niet meer mee. Als die 27% over een generatie nog maar 10% ofzo is, dan is het echt helemaal afgelopen met de sigaret.

En dat er dan een paar cafe's failliet gaan boeit me dus echt niet. Dan wordt het drukker in andere cafe's of er komen nieuwe types uitgaansgelegenheden om in het gat te springen.

Kortom, prima ontwikkelingen allemaal
beter een knipoog dan een blauw oog
  † In Memoriam † zondag 19 oktober 2008 @ 23:46:33 #192
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62517528
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:30 schreef Knipoogje het volgende:
Dan wordt het drukker in andere cafe's of er komen nieuwe types uitgaansgelegenheden om in het gat te springen.
Ga jij even uitleggen aan de kroegbaas die net begonnen is of de kroegbaas die het als zijn pensioen heeft dat ze over 50 jaar meer klanten krijgen?

Er was overigens geen gat. De anti-rookmaffia heeft met geweld afgedwongen dat er iets waar geen vraag naar was gemaakt is.
Carpe Libertatem
pi_62517813
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ga jij even uitleggen aan de kroegbaas die net begonnen is of de kroegbaas die het als zijn pensioen heeft dat ze over 50 jaar meer klanten krijgen?

Er was overigens geen gat. De anti-rookmaffia heeft met geweld afgedwongen dat er iets waar geen vraag naar was gemaakt is.
Met geweld ? Wat een onzin !
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:01:12 #194
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62517855
-edit- Weg

[ Bericht 98% gewijzigd door paddy op 20-10-2008 10:41:27 ]
pi_62517889
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:30 schreef Knipoogje het volgende:
Doel is gewoon om het roken uit de samenleving te bannen.
Als dat het doel is waarom is tabak dan nog legaal?
  maandag 20 oktober 2008 @ 00:03:27 #196
pi_62517909
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 23:58 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Met geweld ? Wat een onzin !
iig niet vrijwillig.
pi_62517911
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat schiet jij ermee op om telkens je posts te herhalen?

Zolang iedereen dezelfde "argumenten" blijven posten blijf ik posten dat deze shit dicht moet. Jullie voeren nu al 15 topics lang precies dezelfde discussie in elk topic en er is niks aan veranderd. Je kan topic nummer 2 hier plaatsen en het topic is precies hetzelfde als nummer 8 of nummer 13.

Sluit deze kutreeks.
Deze reeks gaat over het rookverbod, hier worden ook de ontwikkelingen gepost.
Als je er niet mee om kan gaan blijf gewoon weg.
  maandag 20 oktober 2008 @ 07:10:07 #198
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62520397
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 22:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor kroegen jij komt, maar van de kroegen waar ik kom/kwam deed geen enkele aan marketing. Wat is dat nou weer voor bullshit. De meeste kroegen draaien op mond op mond en gezelligheid.
Maar misschien moeten ze zich zelf nog verder in de schulden steken om een reclamecampagne
Als er in de hollandse meezingkroeg een artiest komt wordt dat dmv flyers, posters en een vermelding op de website gecommuniceerd. Als er in de dancing/disco iets speciaals is; een artiest, houseparty, of een themafeest wordt dat ook op die manier gecommuniceerd. Zelfs een klein kroegje als Clubdepartment had/heeft elke week een flyer met daarnaast een hyve, een partyflock waarvan ze mailen etc etc.

Dus hier gebeurde marketing wel. Een beetje visionair had geprobeerd de niet roker op zaterdagmiddag in de stad aan te spreken om ze s avonds naar de kroeg te krijgen omdat jij nu rookvrij bent
[..]
  maandag 20 oktober 2008 @ 07:10:46 #199
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62520398
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 00:01 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wat schiet jij ermee op om telkens je posts te herhalen?

Zolang iedereen dezelfde "argumenten" blijven posten blijf ik posten dat deze shit dicht moet. Jullie voeren nu al 15 topics lang precies dezelfde discussie in elk topic en er is niks aan veranderd. Je kan topic nummer 2 hier plaatsen en het topic is precies hetzelfde als nummer 8 of nummer 13.

Sluit deze kutreeks.
kom dan gewoon hier niet
[..]
pi_62522035
Toevallig ging Zembla gisteren over hoe de farmaceutische industrie is geinfiltreerd in de gezondheidsraad om daar geld aan te verdienen en hoe reclamecampagnes als wetenschappelijk onderzoek worden verkocht. Verrassend...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')