De gevaren van meeroken bij kinderen zijn zeer duidelijk bewezen. Als jij het normaal vind om ziektes te veroorzaken bij kinderen, dan ben je een nogal triest figuur.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:46 schreef ElizabethR het volgende:
Ik roep niet telkens hoogst verontwaardigd dat mijn leven wordt bedreigd door mijn medemens omdat die een sigaretje opsteekt.
Nee, dat is het niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:07 schreef The_End het volgende:
[..]
De gevaren van meeroken bij kinderen zijn zeer duidelijk bewezen.
Relax, steek een peuk opquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:19 schreef ethiraseth het volgende:
Sluit deze shit en verban het naar de diepste krochten van de fok-archieven, waar het nooit meer gevonden zal worden.
Verkoudheid wordt niet veroorzaakt door te roken, maar door een virus. Gia had het over verkouden kinderen als gevolg van het roken van de ouders. Dikke nonsens.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:07 schreef The_End het volgende:
[..]
De gevaren van meeroken bij kinderen zijn zeer duidelijk bewezen. Als jij het normaal vind om ziektes te veroorzaken bij kinderen, dan ben je een nogal triest figuur.
tja, dit soort redeneringen vind ik een beetje een zwaktebod; ja maar, dit en dat is ook slecht!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:29 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Verkoudheid wordt niet veroorzaakt door te roken, maar door een virus. Gia had het over verkouden kinderen als gevolg van het roken van de ouders. Dikke nonsens.
En ik heb geen last van Munchausen by proxy nee.
Overigens zijn de gevaren op binnenkrijgen van schadelijke stoffen door een kind wat op een fietszitje bij moeders voorop zit vele malen hoger dan de gevaren van meeroken. Lekker met je kind naast een bus hangen bij het verkeerslicht, erg gezond.
Het zijn de anti-rokers die hun fascisme proberen goed te praten dmv emotionele chantage.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
tja, dit soort redeneringen vind ik een beetje een zwaktebod; ja maar, dit en dat is ook slecht!
zoals eerder aangegeven: kleuterschoolretoriek; ja maar meester, japie heeft erik geslagen ik liet hem enkel struikelen.
Maar het is wel gebleken dat de roker zijn gedrag probeert goed te praten door te proberen om de focus op iets anders te richten.
ja maar meester, hij begon want hij doet zus en zoquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zijn de anti-rokers die hun fascisme proberen goed te praten dmv emotionele chantage.
16-42%, dan blijft toch niet elke roker weg aangezien 90% van de klandizie volgens die lui uit rokers bestaat.quote:Omzet kleine kroegen keldert door rookverbod
De omzet van kleine horecaondernemingen is sinds de invoering van het rookverbod gekelderd. Dat blijkt uit de cijfers van ongeveer tweehonderd bedrijven die het Horeca Actiecomité Buigen of Barsten uit Tilburg heeft verzameld.
De omzetverliezen lopen uiteen van 16 tot 42 procent, liet woordvoerder Wichard Taks vandaag weten.
Het registeren van de dalende omzetcijfers is een van de middelen van het actiecomité om minister Ab Klink (Volksgezondheid) te overtuigen het rookverbod voor de horeca te nuanceren. "In de landen om ons heen is het rookverbod al aangepast. Waarom kan dat in Nederland niet?", aldus Taks.
Het Tilburgse actiecomité heeft de handen ineengeslagen met de stichting Red de kleine horecaondernemer. Volgens de woordvoerder blijft het actievoeren voorlopig beperkt tot ludieke acties. Zo wil het Tilburse actiecomité minister Wouter Bos (Financiën) binnenkort de 1500 aangesloten kroegen te koop aanbieden voor 300 miljoen euro.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:38 schreef MikeyMo het volgende:
"in de landen om ons heen" Ze doelen op Duitsland, die werkt met deelstaten. Naar Belgie wijzen heeft geen zin, die gaan het rookverbod ook strenger maken aangezien de huidige coulante wetgeving voor geen flikker helpt.
Inderdaad... wel jammeren dat-ie niet komt maar er geen geld in steken...quote:Ik vraag me af hoeveel van die mensen daadwerkelijk aan marketing hebben gedaan om de thuiszittende nietroker die gebonden was omdat hij niet tegen de rook kan van de bank af te krijgen naar hun kroeg toe... waarschijnlijk niets.
Het is toch vooral zielig doen en hard roepen.quote:Hoeveel van die kroegen die omzetverlies leiden houden zich niet aan het rookverbod? Want als ik men mag geloven zet iedereen de asbakjes terug maar lopen ze toch te klagen dat ze omzet mislopen. da's raar
quote:Aantal rokers daalt tot dieptepunt
(Novum) - Het aantal rokers in Nederland daalt dit jaar tot het laagste niveau ooit, meldt anti-rookclub Stivoro vrijdag op basis van onderzoek van TNS Nipo. "Zeer waarschijnlijk duikt het aantal rokers aan het eind van het jaar voor het eerst onder de 27 procent", verklaart directeur van Stivoro Lies van Gennip. Het rookverbod en een grote anti-rookcampagne zouden de daling hebben veroorzaakt.
Vier jaar geleden daalde het aantal rokers in Nederland voor het laatst significant van 29,9 naar 27,7 procent. Dat jaar werd een rookverbod op werkplekken en in het openbaar vervoer van kracht. Bovendien stegen de accijnzen op rookwaar dat jaar fors. Tussen 2004 en 2007 bleef daarna het aantal rokers in Nederland tussen de 27,5 en 28,5 hangen.
Het rookverbod dat sinds 1 juli in de horeca geldt en de campagnes van Stivoro lijken nu opnieuw een flinke daling teweeg te brengen. Uit het onderzoek van TNS Nipo blijkt dat in mei en juni, voor het ingaan van het rookverbod in juli, zeshonderdduizend rokers hun laatste peuk uitdrukten. Vanaf juli zouden nog eens ruim 270 duizend rokers zijn gestopt en ruim een half miljoen rokers zouden van plan zijn dit jaar te stoppen.
Bovendien zouden meer mensen dan normaal het volhouden om met roken te stoppen. Ruim een kwart van de mensen die in mei of juli stopten met roken, heeft sindsdien van de rookwaar af kunnen blijven. Normaal gesproken blijft volgens Stivoro niet meer dan tien tot twintig procent na drie maanden nog altijd van de sigaretten af.
ff inkoppen voor de rokers:quote:directeur van Stivoro Lies van Gennip
Dit zijn wel hele zwakke argumenten. Roken is gewoon ongezond, klaar.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:29 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Verkoudheid wordt niet veroorzaakt door te roken, maar door een virus. Gia had het over verkouden kinderen als gevolg van het roken van de ouders. Dikke nonsens.
En ik heb geen last van Munchausen by proxy nee.
Overigens zijn de gevaren op binnenkrijgen van schadelijke stoffen door een kind wat op een fietszitje bij moeders voorop zit vele malen hoger dan de gevaren van meeroken. Lekker met je kind naast een bus hangen bij het verkeerslicht, erg gezond.
Het gaat om de weerstand. Kinderen die vaak in de rook zitten, zijn veel vatbaarder voor ziekteverwekkers. En dat is een feit.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Kutjepikandijvie!! Zitten er tegenwoordig ook al virussen en ziektekiemen in sigarettenrook??
Pas op! Dat mag je niet zeggen van Papierversnipperaar!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:42 schreef Halcon het volgende:
Dit zijn wel hele zwakke argumenten. Roken is gewoon ongezond, klaar.
Zelf roken is eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid. En het valt allemaal best mee met de schadelijkheid.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 12:55 schreef mgerben het volgende:
[..]
Pas op! Dat mag je niet zeggen van Papierversnipperaar!
Maar het blijkt wel dat rokers alles aangrijpen - van selectief met anderen rekening houden tot ontkenning van feiten tot opeisen van hun eigen vrijheid ten koste van anderen - alles om aan een schadelijke verslaving toe te geven.
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:14 schreef Chadi het volgende:
Mooi toch wie wil paffen doet dat maar in zijn eigen huis kroeg.
Dus, dat iemand met astma niet naar de bruiloft van zijn neef kan, omdat er gerookt wordt, vind jij maar normaal.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daarnaast is het eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid om naar een plek te gaan waar je niet naar toe moet waar gerookt word.
Dat is de verantwoordelijkheid van het trouwende stel. Als zij die neef erbij willen hebben mogen ze van mij hun feest rookvrij maken, maar dat is geen reden om voor mij roken in de kroeg te verbieden.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, dat iemand met astma niet naar de bruiloft van zijn neef kan, omdat er gerookt wordt, vind jij maar normaal.
Dat is de verantwoordelijkheid van de vrijgezellen. Als zij rekening willen houden met hun astma-lijder moeten ze naar plekken gaan waar niet gerookt word, maar dat is geen argument om voor mij roken in de kroeg te verbieden.quote:
Dat een man niet mee kan met het vrijgezellenfeest van zijn broer, vanwege zijn gezondheid, tja, jammer, had je maar geen astma moeten hebben.
Dat is mijn feestjequote:Papier wil gewoon kunnen roken.
Ontkennen is een keuze.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zelf roken is eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid. En het valt allemaal best mee met de schadelijkheid.
Ontkennen is ook een mantra.quote:De schadelijkheid van meeroken is niet bewezen.
Klopt. Gelukkig hoort de kroeg daar nu niet meer bij - en terecht..quote:Daarnaast is het eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid om naar een plek te gaan waar je niet naar toe moet waar gerookt word.
Dit verklaart inderdaad heel veel. Ik las het bericht net pas. Het staat ook op nu.nl, maar dan nog wat uitgebreider:quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:21 schreef MikeyMo het volgende:
Ah, de reden waarom rokers telkens met dezelfde argumenten aan komen zetten is bekend...![]()
Bron: nu.nl /ANPquote:Roken vermindert denkvermogen
BILTHOVEN - Het denkvermogen van rokers neemt sneller af dan dat van niet-rokers. Het zogeheten cognitief functioneren van rokers is vergelijkbaar met dat van mensen die drie tot zeven jaar ouder zijn en nog nooit gerookt hebben. Dat blijkt uit onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), dat donderdag openbaar werd.
Al op middelbare leeftijd scoren rokers op verschillende onderdelen als geheugen, flexibiliteit en snelheid slechter dan niet-rokers. Het onderzoek werd gehouden onder bijna tweeduizend mannen en vrouwen tussen 43 en 70 jaar. In het onderzoek zijn rokers, ex-rokers, mensen die recent stopten en nooit-rokers met elkaar vergeleken.
Nooit-rokers
In het onderzoek zijn deze groepen met elkaar vergeleken. In vijf jaar tijd neemt het denkvermogen van rokers twee keer zo snel af als dat van nooit-rokers. Dit geldt vooral voor flexibiliteit en geheugen. Ook de hoeveelheid sigaretten is bepalend: hoe meer men rookt of heeft gerookt, hoe sneller het bergafwaarts gaat.
Volgens de onderzoekers loont het om te stoppen met roken. Mensen die al langere tijd gestopt waren met roken hadden een zelfde graad van vermindering van denkvermogen als mensen die nog nooit hadden gerookt.
Je word niet gedwongen naar mijn kroeg te gaan, dus daar kan ik gewoon blijven roken.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 19:07 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ontkennen is een keuze.
Jouw keuze.
De grens ligt waar je mij die keuze opdringt.
Wat door de wetenschap bewezen is en wat de meerderheid vind zijn twee verschillende dingen. Meeroken is NIET wetenschappelijk bewezen schadelijk, de meerderheid geloofd van wel. Onterecht.quote:
Ontkennen is ook een mantra.
Jouw mantra.
Door dat mantra eindeloos te herhalen wordt tabaksrook niet onschadelijk.
Wederom ligt de grens bij wat de wetenschap en de meerderheid vindt dat schadelijk is.
Die anfder is niet verplicht naar mijn kroeg te gaan, dus die ander bepaald zelf vrijwillig om last te hebben van rook door naar een kroeg te gaan waar gerookt word. Dat vind ik geen argument voor een verbod.quote:Jij bepaalt niet voor een ander dat hij/zij geen last heeft van jou.
Dat bepaalt die ander zelf.
Zeer onterecht. Je komt niet in mijn kroeg dus daar hoeft het niet verboden te worden. Als je er toch komt ben je een stomme lul dat je dan gaat klagen over de dingen die er gebeuren. Als je het er niet leuk vind moet je er niet naar toe.quote:
[..]
Klopt. Gelukkig hoort de kroeg daar nu niet meer bij - en terecht..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |