Als je er "de avondbesteding van sommigen" van maakt zit je meer in de goede richting, was niet >70% voor een rookverbod in de horeca?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Moet de overheid nou ondernemers het brood uit de mond stoten en de avondbesteding van velen bederven omdat sommige mensen zich laten koeieneren door hun eigen vrienden?
Weer zo'n rokers argument.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Laat me niet lachen, straks wil je drugs nog verbieden
Meningen zijn gratis, daadwerkelijk in de kroeg zitten kost geld.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:53 schreef fruityloop het volgende:
Als je er "de avondbesteding van sommigen" van maakt zit je meer in de goede richting, was niet >70% voor een rookverbod in de horeca?
Een reserve opbouwen waarvoor? Ik ben met je eens dat de kroegen die meteen in de problemen kwamen sowieso al een probleem hadden. Maar als je het moest hebben van een vast publiek waarvan de meerderheid rookt en die blijven weg, waardoor de minderheid die niet rookt ook niet meer komt, dan zijn je kosten gewoon hoger dan je opbrengst. Dan gaat het niet om het opvangen van een klap, maar om een niet rendabele onderneming en dan heb je niks aan reserves. Dat leer je dan weer in de tweede klas.quote:En ondernemers die nu al failliet gaan verdienen het ook, dit geldt m.i. overigens voor elke ondernemer die zo weinig werkkapitaal heeft. Elke scholier met een jaartje brugklas economie weet dat je een zekere reserve op moet bouwen...
Zo helder was het allemaal niet, die ondernemers die geinvesteerd hebben in luchtverversingsapparatuur zijn ook mooi in de aap gelogeerd door die onbetrouwbare overheid. Naast het feit dat de meesten niks kunnen doen. Hadden ze dan twee jaar geleden al moeten beginnen met het zoeken van een ander publiek dat niet in kroegen komt? Adverteren in gezondheidsmagazines? Met een kroeg? Antirookcursussen aan hun publiek geven?quote:En de rookvrije werkplek was heus geen verassing, er is al jaren met ze over gepraat, ze wisten wat er aan zat te komen, en zelfs naar een paar jaar extra om er zelf uit te komen maken ze er zo'n zootje van...
Jawel, want dat werkt ook niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 15:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Weer zo'n rokers argument.We hebben het hier over roken, en alhoewel je daar ook goed verslaafd aan kan zijn, heeft de rookvrije werkplek geen klap te maken met het Nederlandse drugsbeleid.
Kutjepikandijvie!! Zitten er tegenwoordig ook al virussen en ziektekiemen in sigarettenrook??quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:10 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste rokers die ik ken, roken ook gewoon waar de kleine bij is. Zelfs als ze met het kind in de auto zitten, waar de rook lekker lang blijft hangen.
En dan klagen dat zoon of dochterlief zo vaak verkouden is. Dat komt dan door het kinderdagverblijf!! Al die ziektekiemen daar!
Je bent toch niet echt zo dom he?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:31 schreef ElizabethR het volgende:
Kutjepikandijvie!! Zitten er tegenwoordig ook al virussen en ziektekiemen in sigarettenrook??
Nee, ik reageer alleen maar op een chagrijnige ouwe zure mossel die sinds ze het aan haar hart heeft en moest stoppen met roken in nogal veel topics extreem tekeer gaat tegen mensen die er anders over denken, en juist net doet of dié mensen dom zijn.quote:
In jouw geval hoeft ze igg niet te doen alsof. Over zuur gesproken...quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:38 schreef ElizabethR het volgende:
Nee, ik reageer alleen maar op een chagrijnige ouwe zure mossel die sinds ze het aan haar hart heeft en moest stoppen met roken in nogal veel topics extreem tekeer gaat tegen mensen die er anders over denken, en juist net doet of dié mensen dom zijn.
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:40 schreef The_End het volgende:
[..]
In jouw geval hoeft ze igg niet te doen alsof. Over zuur gesproken...
De gevaren van meeroken bij kinderen zijn zeer duidelijk bewezen. Als jij het normaal vind om ziektes te veroorzaken bij kinderen, dan ben je een nogal triest figuur.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:46 schreef ElizabethR het volgende:
Ik roep niet telkens hoogst verontwaardigd dat mijn leven wordt bedreigd door mijn medemens omdat die een sigaretje opsteekt.
Nee, dat is het niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:07 schreef The_End het volgende:
[..]
De gevaren van meeroken bij kinderen zijn zeer duidelijk bewezen.
Relax, steek een peuk opquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:19 schreef ethiraseth het volgende:
Sluit deze shit en verban het naar de diepste krochten van de fok-archieven, waar het nooit meer gevonden zal worden.
Verkoudheid wordt niet veroorzaakt door te roken, maar door een virus. Gia had het over verkouden kinderen als gevolg van het roken van de ouders. Dikke nonsens.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:07 schreef The_End het volgende:
[..]
De gevaren van meeroken bij kinderen zijn zeer duidelijk bewezen. Als jij het normaal vind om ziektes te veroorzaken bij kinderen, dan ben je een nogal triest figuur.
tja, dit soort redeneringen vind ik een beetje een zwaktebod; ja maar, dit en dat is ook slecht!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:29 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Verkoudheid wordt niet veroorzaakt door te roken, maar door een virus. Gia had het over verkouden kinderen als gevolg van het roken van de ouders. Dikke nonsens.
En ik heb geen last van Munchausen by proxy nee.
Overigens zijn de gevaren op binnenkrijgen van schadelijke stoffen door een kind wat op een fietszitje bij moeders voorop zit vele malen hoger dan de gevaren van meeroken. Lekker met je kind naast een bus hangen bij het verkeerslicht, erg gezond.
Het zijn de anti-rokers die hun fascisme proberen goed te praten dmv emotionele chantage.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
tja, dit soort redeneringen vind ik een beetje een zwaktebod; ja maar, dit en dat is ook slecht!
zoals eerder aangegeven: kleuterschoolretoriek; ja maar meester, japie heeft erik geslagen ik liet hem enkel struikelen.
Maar het is wel gebleken dat de roker zijn gedrag probeert goed te praten door te proberen om de focus op iets anders te richten.
ja maar meester, hij begon want hij doet zus en zoquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zijn de anti-rokers die hun fascisme proberen goed te praten dmv emotionele chantage.
16-42%, dan blijft toch niet elke roker weg aangezien 90% van de klandizie volgens die lui uit rokers bestaat.quote:Omzet kleine kroegen keldert door rookverbod
De omzet van kleine horecaondernemingen is sinds de invoering van het rookverbod gekelderd. Dat blijkt uit de cijfers van ongeveer tweehonderd bedrijven die het Horeca Actiecomité Buigen of Barsten uit Tilburg heeft verzameld.
De omzetverliezen lopen uiteen van 16 tot 42 procent, liet woordvoerder Wichard Taks vandaag weten.
Het registeren van de dalende omzetcijfers is een van de middelen van het actiecomité om minister Ab Klink (Volksgezondheid) te overtuigen het rookverbod voor de horeca te nuanceren. "In de landen om ons heen is het rookverbod al aangepast. Waarom kan dat in Nederland niet?", aldus Taks.
Het Tilburgse actiecomité heeft de handen ineengeslagen met de stichting Red de kleine horecaondernemer. Volgens de woordvoerder blijft het actievoeren voorlopig beperkt tot ludieke acties. Zo wil het Tilburse actiecomité minister Wouter Bos (Financiën) binnenkort de 1500 aangesloten kroegen te koop aanbieden voor 300 miljoen euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |