abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62523216
ethiraseth?

Laat de users zelf weten of ze het interessant vinden of niet. Doe eens niet zo dominant.

Klik gewoon niet op topics die jou niet boeien
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62523487
Ik rook zelf niet eens (gelukkig ook nooit gedaan) maar ik vind al die rook-topics uitermate amusant. Het hele rookverbod zal me een rotzorg zijn, maar het is gewoon bijzonder vermakelijk om te zien hoe sommige verstokte, verbitterde rokers al 15 topics lang dezelfde 'argumenten' en cirkelredeneringen maken. Alleen dat al maakt de rooktopics de moeite meer dan waard.
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:10:45 #203
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62523692
Zojuist op radio 1; Een eettent-eigenaar uit Brabant die het rookverbod aan zijn laars lapt (die forces-waarschuwing hangt aan de deur) en die volgens mij ook voor op stond bij een beweging tegen het verbod. Meneer kwam uiteraard weer met dezelfde uitlatingen die wel al eerder hebben langs horen komen; betutteling, eigen ondernemer moet zelf kunnen bepalen wat er in zijn zaak gebeurt, spanje-belgie-duitsland etc etc. Hij wist ook te melden dat 80% van de horecagelegenheden in Brabant zich niet aan het verbod hielden, dat hij Balkenende had aangeschreven en een brief heeft teruggekregen waarin hem o.a. het beste met zijn gezondheid werd gewenst (daar gaat het niet zo goed mee), maar geen toezegging tot versoepeling natuurlijk
Verder had de beste man al 2 boetes op zak a 900,- totaal en zodra hij de acceptgiro had ging hij (ook al!) voor de bodemprocedure

Wat mij het meest frappant was is dat deze man klaagde over een omzetdaling van 30%, maar het rookverbod slechts 2 weken heeft gehandhaafd.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 20 oktober 2008 @ 11:44:46 #204
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62524542
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:01 schreef Elfletterig het volgende:
Ik rook zelf niet eens (gelukkig ook nooit gedaan) maar ik vind al die rook-topics uitermate amusant. Het hele rookverbod zal me een rotzorg zijn, maar het is gewoon bijzonder vermakelijk om te zien hoe sommige verstokte, verbitterde rokers al 15 topics lang dezelfde 'argumenten' en cirkelredeneringen maken. Alleen dat al maakt de rooktopics de moeite meer dan waard.
Dat dus.

En opvallend inderdaad die omzetdaling. Zou het dan toch heel misschien kunnen dat de omzetdling veroorzaakt wordt door de recessie en niet door het rookverbod? Tja, bij voorgaande recessies was er altijd een omzetdaling, het zou zo maar kunnen dat die geschiedenis zich herhaalt.
Life is what you make it.
  † In Memoriam † maandag 20 oktober 2008 @ 11:48:34 #205
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62524629
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:44 schreef Schanulleke het volgende:
En opvallend inderdaad die omzetdaling. Zou het dan toch heel misschien kunnen dat de omzetdling veroorzaakt wordt door de recessie en niet door het rookverbod? Tja, bij voorgaande recessies was er altijd een omzetdaling, het zou zo maar kunnen dat die geschiedenis zich herhaalt.
In juli, augustus en een deel van september was er nog geen sprake van deze crisis.
Carpe Libertatem
pi_62524767
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:01 schreef Elfletterig het volgende:
Wil niet veel zeggen maar volgens mij zijn Mickymo en Maartena geen verstokte rokers en die zijn toch verantwoordelijk voor het overgrote gedeelte van de reactie's en het openen van een nieuwe topics.

shit nu heb ik hier toch weer gepost
pi_62524943
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:44 schreef Schanulleke het volgende:

En opvallend inderdaad die omzetdaling. Zou het dan toch heel misschien kunnen dat de omzetdling veroorzaakt wordt door de recessie en niet door het rookverbod?
Er is geen recessie, bij lange na niet. Dus wat lul je nou?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 oktober 2008 @ 12:04:20 #208
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62525022
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:54 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wil niet veel zeggen maar volgens mij zijn Mickymo en Maartena geen verstokte rokers en die zijn toch verantwoordelijk voor het overgrote gedeelte van de reactie's en het openen van een nieuwe topics.

shit nu heb ik hier toch weer gepost
onderhand bestaat het gros van mijn posts uit nieuwsberichten eventueel vergezeld van commentaar.

Overigens om nog even terug te komen op dat nieuwsbericht. De kroegeigenaren waren beheurlijk boos op KHN. Die vertegenwoordigde hun niet, ze waren door Klink van tafel geveegd bij de onderhandelingen en die nieuwe directeur was een lul
[..]
pi_62526679
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:10 schreef MikeyMo het volgende:
Zojuist op radio 1; Een eettent-eigenaar uit Brabant die het rookverbod aan zijn laars lapt (die forces-waarschuwing hangt aan de deur) en die volgens mij ook voor op stond bij een beweging tegen het verbod. Meneer kwam uiteraard weer met dezelfde uitlatingen die wel al eerder hebben langs horen komen; betutteling, eigen ondernemer moet zelf kunnen bepalen wat er in zijn zaak gebeurt, spanje-belgie-duitsland etc etc. Hij wist ook te melden dat 80% van de horecagelegenheden in Brabant zich niet aan het verbod hielden, dat hij Balkenende had aangeschreven en een brief heeft teruggekregen waarin hem o.a. het beste met zijn gezondheid werd gewenst (daar gaat het niet zo goed mee), maar geen toezegging tot versoepeling natuurlijk
Verder had de beste man al 2 boetes op zak a 900,- totaal en zodra hij de acceptgiro had ging hij (ook al!) voor de bodemprocedure

Wat mij het meest frappant was is dat deze man klaagde over een omzetdaling van 30%, maar het rookverbod slechts 2 weken heeft gehandhaafd.
Bij dit soort hardleerse types zeg ik dus: horecavergunning intrekken. Sowieso heb ik weinig ontzag voor mensen die ermee paraderen dat ze de wet overtreden, maar deze man is wel érg doorgeslagen.

Omzetdaling is de mooie kapstok om het eigen genot aan op te hangen. Of er andere factoren zijn die bijdragen aan de omzetdaling, zoals de recessie en de hoge prijzen in de kroeg, vermelden we voor het gemak even niet.
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:20:29 #210
3542 Gia
User under construction
pi_62526694
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 11:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

In juli, augustus en een deel van september was er nog geen sprake van deze crisis.
Crisis misschien nog niet. Maar het is de laatste jaren langzaamaan voor iedereen wat minder geworden. En zo'n terrasje pakken is toch het eerste waarop je dan bezuinigt.
pi_62526784
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:19 schreef Elfletterig het volgende:

Omzetdaling is de mooie kapstok om het eigen genot aan op te hangen. Of er andere factoren zijn die bijdragen aan de omzetdaling, zoals de recessie en de hoge prijzen in de kroeg, vermelden we voor het gemak even niet.
Welke recessie? De economie groeit nog en het rookverbod is al wat langer actief dan de kredietcrisis.

Toch frapant om te zien hoe niet-rokers dit soort berichten proberen te bagataliseren om vervolgens schande te roepen als er door anderen getwijfeld wordt aan uitkomsten van onderzoeken over meeroken.
pi_62526787
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:19 schreef Elfletterig het volgende:
Recessie? Weet jij meer als de rest van ons?

Volgens mij kunnen we mogelijk in een recessie terecht komen aankomend jaar. Er is nu nog geen spraken van.

En de prijzen waren het afgelopen jaar nagenoeg gelijk. Dus de prijzen zal het niet echt aan hebben gelegen.

Toch leuk hoe niet rokers blijven proberen de omzetdaling aan andere factoren toe te schuiven.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62526920
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Crisis misschien nog niet. Maar het is de laatste jaren langzaamaan voor iedereen wat minder geworden.
Spreek voor jezelf. Mijn loon is de afgelopen jaren fors gestegen. Ik merk nog helemaal niets en ik verwacht ook weinig te merken. Behalve dat ik binnenkort zeer goedkoop aandelen kan kopen .
quote:
En zo'n terrasje pakken is toch het eerste waarop je dan bezuinigt.
Stappen was juist een van de dingen waar ik nog nooit op bezuinigd heb. Stappen was/ is voor mij belangrijker als materiele dingen.
Maar ik heb nu een lekker overschot op de begroting
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62527169
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:20 schreef Gia het volgende:
Crisis misschien nog niet. Maar het is de laatste jaren langzaamaan voor iedereen wat minder geworden. En zo'n terrasje pakken is toch het eerste waarop je dan bezuinigt.
Jij waarschijnlijk wel, net als de rest van die lui hier die zo'n grote bek hebben over hoe het er in het uitgaansleven aan toe moet gaan. Maar op die houding kunnen kroegen niet draaien, die draaien op mensen die daarop pas als laatste bezuinigen. En laten dat nou veelal mensen zijn die willen dat er gerookt mag worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 20 oktober 2008 @ 13:46:06 #215
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62527346
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf. Mijn loon is de afgelopen jaren fors gestegen. Ik merk nog helemaal niets en ik verwacht ook weinig te merken. Behalve dat ik binnenkort zeer goedkoop aandelen kan kopen .
[..]

Stappen was juist een van de dingen waar ik nog nooit op bezuinigd heb. Stappen was/ is voor mij belangrijker als materiele dingen.
Maar ik heb nu een lekker overschot op de begroting
volgens Buffet moet je *nu* instappen
[..]
pi_62527357
Ikzelf ben een niet roker, in de cafés is het minder gezellig geworden nu er buiten een groep zit en de rest binnen. De niet rokers zouden nu meer utgaan maar dit is m.i. niet het geval. Zij blijven liever voor de buis zitten. Die verschuilen zich nu achter de prijzen van de Horeca. Zij vergeten echter dat de ondernemer zijn personeel moet betalen, de huur, muziekrechten en de inkoop e.d. Volgens mij valt de prijs dan wel mee voor een gezellige avond, waar je sociale contacten kan leggen.

Ik denk dat de ondernemer zelf moet bepalen of hij wil dat er gerookt wordt, niet rook cafés kunnen er dan eventueel baat bij hebben door een bepaalde doelgroep aan te trekken, hoewel dat lastig wordt omdat die liever voor de buis blijven.
Het zijn trouwens meestal de ex-rokers die de grootste mond hebben over het rookverbod.

Groet,
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62527444
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:46 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

volgens Buffet moet je *nu* instappen
Buffet kan mooi lullen, maar voor mijn gevoel is de bodem nog niet bereikt. Mocht mijn gevoel veranderen dan stap ik meteen in.
  maandag 20 oktober 2008 @ 14:02:12 #218
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62527727
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 13:46 schreef Vinboy het volgende:
Ikzelf ben een niet roker, in de cafés is het minder gezellig geworden nu er buiten een groep zit en de rest binnen. De niet rokers zouden nu meer utgaan maar dit is m.i. niet het geval. Zij blijven liever voor de buis zitten. Die verschuilen zich nu achter de prijzen van de Horeca. Zij vergeten echter dat de ondernemer zijn personeel moet betalen, de huur, muziekrechten en de inkoop e.d. Volgens mij valt de prijs dan wel mee voor een gezellige avond, waar je sociale contacten kan leggen.

Ik denk dat de ondernemer zelf moet bepalen of hij wil dat er gerookt wordt, niet rook cafés kunnen er dan eventueel baat bij hebben door een bepaalde doelgroep aan te trekken, hoewel dat lastig wordt omdat die liever voor de buis blijven.
Het zijn trouwens meestal de ex-rokers die de grootste mond hebben over het rookverbod.

Groet,
de herfst is nu hier, de eerste de beste keer dat het regent gaan ze niet telkens buiten zitten hoor
[..]
pi_62527829
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de herfst is nu hier, de eerste de beste keer dat het regent gaan ze niet telkens buiten zitten hoor
Nou, ik zie toch steeds meer mensen met dikke jassen op terrasjes zitten. Vaak zie je ze dan ook nog wat dingen verbranden om een beetje warm te blijven .
pi_62528026
quote:
Op maandag 20 oktober 2008 14:06 schreef Casos het volgende:

[..]

Nou, ik zie toch steeds meer mensen met dikke jassen op terrasjes zitten. Vaak zie je ze dan ook nog wat dingen verbranden om een beetje warm te blijven .
Ik zie ze voornamelijk weer binnen roken, volgens mij trekken steeds meer kroegen zich niks aan van het rookverbod en lijkt de handhaving een lachertje te zijn.

Vraag me af wat de overheid gaat doen als er echt een groot gedeelte (bijvoorbeeld een ruime meerderheid) deze wet aan zijn laars lapt. Nu kunnen ze nog dreigen met forse boetes en intrekken vergunning maar dat is natuurlijk niet serieus te nemen bij zo'n grote groep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')