Blij dat Messemaker bij ons speelt, ben erg tevreden over hem.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 11:00 schreef methodmich het volgende:
* Raymon Kuipers vervangt per vandaag Mark Smith in de goal van Noordwijk
raar, die van ons floot gewoon op een fluit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 17:15 schreef Pikhoofd het volgende:
De scheidsrechter floot zeer warrig en naar mijn idee teveel op appel
En zo geschiedde! Terechte zege, fel gespeeld. Alex van Dommelen is de man van het seizoen tot dusver, prachtige voorbereidende actie op de 2-0 weer onder meer. DOTO matig.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 10:59 schreef BVO het volgende:
Bij ons moet er gewonnen worden vandaag, vind ik! Thuis tegen DOTO.
Blonkie is goed bezig bij Katwijk.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:25 schreef methodmich het volgende:
Katwijk goede aanwinsten gehaald, met name Cameron, Tuinfort en Blonk verwacht ik wel wat van. Blonk zou best een bescheiden sensatie in A kunnen worden.
DOTO klinkt wellicht gek, maar kan alle kanten op. Doeland zal zijn goaltjes meepikken zonder echt uit te blinken, Maar ja, ik heb niet zo'n vertrouwen in Waslander.
Capelle blijft zichzelf. Bovendien is Laurens Visser echt één van de grootste talenten in de regio Rijnmond, waar ze bij Barendrecht niet genoeg in geïnvesteerd hebben. Als Vermunt dat wel gaat doen....
Dan moeten ze wel wisselen natuurlijk..... Ik hoop dat ASWH wint, dan blijft ons gaatje met de nummer 2 vier punten!quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:16 schreef methodmich het volgende:
Straks weer een heel ander duel, Capelle kan dan weer met Molendijk spelen - nu geblesseerd - en een heel ander ritme.
Nee hoor, kost geen wissel. Je mag gewoon met elf anderen spelen als je wilt, alleen de al uitgevallen spelers mogen niet spelen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 13:14 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel wisselen natuurlijk..... Ik hoop dat ASWH wint, dan blijft ons gaatje met de nummer 2 vier punten!
Klopt, onze fotograaf had trouwens een mooie foto van hem: http://www.vvkatwijk.nl/actueel/artikel/1452 (klik op de foto boven het verslag)quote:Op zondag 12 oktober 2008 12:10 schreef methodmich het volgende:
Dat schreef Lissov begin dit jaar al eens in een wedstrijdverslag...Dus die credits gaan naar hem.
Ook nog een leuke oude post:
[..]
Blonkie is goed bezig bij Katwijk.
Waasdorp is ook wel okee inderdaad, al heeft ie ook zijn missers.quote:Op zondag 12 oktober 2008 21:01 schreef Lissov het volgende:
Kenny Heemskerk vind ik persoonlijk een geweldenaar, zowel binnen als buiten de lijnen. Ik zie Nederhand goeie reddingen maken maar daar zit ook af en toe een blundertje tussen. Al met al zijn Heemskerk, Nederhand en Van den Belt de drie beste keepers in deze Hoofdklasse.
Het enige positieve bij de goal van RBB tegen Lis, was de doelpuntenmaker: Bennie van Noord. Ook ik heb hem in mijn team bij CL van RBBMaar wie heb ik nog meer?? Indomar Valentijn.... En Robbert van der Velde! Dus ik ben uiterst benieuwd naar de nieuwe stand!
Trouwens, Vermunt klaagt in AD / RD over het - inderdaad - lange gras bij Capelle. Maar door te stellen dat zijn ploeg er, als aanvallende partij, last van heeft, maakt ie zich wel wat belachelijk. Aangezien Capelle al jaren de lange bal op Roeland hanteert....quote:Hoog bezoek voor Heerjansdam
HEERJANSDAM - Voetbalvereniging Heerjansdam kreeg afgelopen zaterdag tijdens de thuiswedstrijd van het eerste elftal tegen Scheveningen (3-1) vrijwel de complete KNVB-top over de vloer.
Dordtenaar Gerard Bouwer, lid van de Raad van Toezicht van de KNVB, bondsvoorzitter Michael van Praag, secretaris-generaal Harry Been en directeur betaald voetbal Henk Kesler lieten - strak in het pak - hun gezicht op De Molenwei zien.
Bouwer had zijn KNVB-collega’s, die in de buurt waren vanwege de interland van Oranje in Rotterdam, na de lunch in Ridderkerk naar de club van voorzitter Janus van Peenen gedirigeerd. Van Peenen poseerde gewillig met de ’bobo’s’, maar het onderwerp topklasse, waarvan hij fel tégen- en Kesler zoals bekend fel vóórstander is, werd breeduit weggelachen
En gelijk naar de eerste plaats! Wel een mooie top driequote:Op maandag 13 oktober 2008 17:29 schreef methodmich het volgende:
Lekker weekje voor jou dan! Ik heb alleen Van Noord als goalgetter, verder niemand.
Dat is nog eens een goede week voor Lissov....maar zoals vermeld: de stand kan iets vertekenend zijn, er moet immers nog een helft worden gespeeld bij Capelle-ASWH. Hierdoor kan natuurlijk nog een en ander wijzigen. Ditzelfde geldt overigens voor Scheveningen - FC Lisse, deze kan de stand ook nog flink beïnvloeden. Voor zover ik weet is er voor beide duels nog geen nieuwe datum vastgesteld door de KNVB...quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:07 schreef Insistor het volgende:
[..]
En gelijk naar de eerste plaats! Wel een mooie top drie
Scheveningen - FC Lisse is zaterdag.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:14 schreef KingRa het volgende:
[..]
Dat is nog eens een goede week voor Lissov....maar zoals vermeld: de stand kan iets vertekenend zijn, er moet immers nog een helft worden gespeeld bij Capelle-ASWH. Hierdoor kan natuurlijk nog een en ander wijzigen. Ditzelfde geldt overigens voor Scheveningen - FC Lisse, deze kan de stand ook nog flink beïnvloeden. Voor zover ik weet is er voor beide duels nog geen nieuwe datum vastgesteld door de KNVB...
Vertel dat je weet wel ook ff danquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 08:35 schreef Lissov het volgende:
Leuk die tussenstand bij RBBMaar bij de FC staat nog steeds de wedstrijd FC Lisse-Maense op het programma dus daar ga ik van uit zaterdag!
Die top drie ziet er inderdaad fokking goed uit.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 00:07 schreef Insistor het volgende:
[..]
En gelijk naar de eerste plaats! Wel een mooie top drie
Ja, maar dat ligt natuurlijk ook binnen de gemeentegrenzen. Dan komt er bij dat het een prestigestrijd om het kampioenschap van Katwijk wordt, zogezegd.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 16:44 schreef uitje4life het volgende:
Inderdaad, ik kijk er ook steeds naar uit, al is Quick Boys uit/thuis natuurlijk nog iets specialer!
quote:Voetbal even bijzaak voor Rob Prins
Het seizoen van Rob Prins duurde tot nog toe precies 68 minuten. Een elleboogstoot van een FC Lisse-speler velde in het eerste competitieduel DOTO’s ‘stofzuiger’. Prins kan nog steeds niet voetballen, maar zit nu ook ziek thuis. ,,Voetbal kan me even niets schelen.’’
FOLKERT VAN DER KROL
RHOON
De elleboogstoot zag Rob Prins nooit aankomen. Wat eraan vooraf ging en wat er daarna gebeurde, weet de middenvelder nog wel. ,,Het stond 2-2. De Lisse-verdediging werkte weg en de bal stuiterde, waarna ik het luchtduel probeerde te winnen. Ineens lag ik op de grond met hoofdpijn. Ik dacht dat ik helemaal open lag, maar dat viel mee,’’ vertelt de 35-jarige routinier.
Het ontging Prins dat Lisse de beslissende treffer scoorde terwijl hij op de grond lag. ,,Ik hoorde geroezemoes en spelers schelden op de scheidsrechter. Ik dacht dat dat was omdat er geen kaart was getrokken. Ik zei nog ‘laat maar gaan’. Toen het weer een beetje ging, stond ik op, waarna ik m’n teamgenoten in de middencirkel zag staan om af te trappen. Ik was zo boos dat ik een bidon weggooide. Ik vind het zo bizar dat de scheidsrechter niet floot terwijl ik op de grond naar mijn hoofd greep en dat uitgerekend daarna de 2-3 viel. Ik heb twee nachten niet kunnen slapen van boosheid. De scheidsrechter schijnt na afloop ook te hebben toegegeven dat hij ons heeft benadeeld. ’’
Prins had niet eens meteen de ernst van de blessure door. ,,Ik wilde doorspelen, maar zag slangetjes voor m’n ogen en kon bijna niets meer zien. Ik heb daarna drie kwartier op de reservebank gezeten, ook nadat de wedstrijd was afgelopen. Ik had een trui over m’n hoofd, omdat ik niet goed kon kijken. Met m’n vrouw ben ik van het veld gestrompeld, waarna ik ben gaan douchen. Toen we het complex verlieten, zagen we Boudy (Hoogendoorn, red.) en Onno (Doeland, red.), maar ik kon niet op hun namen komen. Daarna zijn we naar de huisartsenpost gegaan, waar bleek dat ik een flinke hersenschudding had.’’
De inwoner van Rhoon kreeg het advies rust te houden, maar Prins - ICT-docent aan de Hogeschool Inholland - ging wel gewoon aan het werk. ,,Ik had geen hoofdpijn en het was een drukke periode op het werk.’’
Na anderhalve week hervatte de middenvelder eenmalig de looptraining. ,,Maar na tien rondjes om het voetbalveld had ik het gevoel dat ik een marathon had gelopen.’’
Prins besefte daarna dat een snelle rentree er niet inzit. De speler, die een imposante loopbaan in het amateurvoetbal - bij Neptunus, Zwart Wit’28 en DOTO - achter de rug heeft, rekent er dan ook niet meer op dat hij voor de winterstop nog aan spelen toekomt. ,,Ik ben heel snel moe. Ik heb heel veel geslapen. Stond ik ’s ochtends met m’n vrouw en dochtertje op en ging ik even later weer naar bed en sliep ik tot half twee. Televisie en heel snel kijken gaat niet en als ik even stoei met m’n dochter moet ik het snel weer rustig aan doen.Voor het thuisduel met Heerjansdam heb ik nog een keer even zelf wat getraind, maar ik voelde me weer helemaal niet lekker worden. Ik heb ook niet alle wedstrijden van DOTO gezien. Ik heb er simpelweg de puf niet voor.’’
Twee weken geleden moest Prins zich noodgedwongen ook op zijn werk ziek melden. ,,Als ik een les had gegeven zat ik helemaal stuk. Voetbal kan me nu even niets meer schelen, dat is bijzaak. Ik wil weer gewoon kunnen functioneren in het dagelijks leven.’’
Vandaag heeft Prins een afspraak bij de neuroloog. Onderzoek moet uitwijzen of de routinier nog kampt met de naweeën van de hersenschudding of dat er meer aan de hand is. Het niets doen bevalt Prins bepaald niet. ,,Ik kan niet stil zitten, moet wat te doen hebben. Ik word er helemaal gek van. Het huis en de zolder zijn nog nooit zo opgeruimd geweest.’’
Zij ook weer blij...quote:De rode kaart die Kevin van der Geest (Scheveningen) heeft gekregen in de wedstrijd tegen ARC, is geseponeerd. Het opstellen van Van der Geest tegen Capelle was dan ook niet onrechtmatig en 'ter goeder trouw', zo meldt de club.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 13:52 schreef KingRa het volgende:
En ik lees zojuist dat RBB lekker heeft geloot voor de 3e ronde van de districtbeker: FC Lisse - RBB
En Smith is weg dus. Zie ook http://www.vvnoordwijk.nl/quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:35 schreef methodmich het volgende:
Mark Smith zou Noordwijk één dezer dagen gaan verlaten, volgens de geruchten. Kan zich niet vinden in zijn reserverol.
QB heeft 3 - 1 voorgestaan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:43 schreef uitje4life het volgende:
1-4!19 uit 7 nu, mooi toch? Lisse - qb 5-4! Ook een leuke pot dus
Vooral Joost moesten ze hebben, snoeihard die overtreding na 15 seconden al ofzo!quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:56 schreef KingRa het volgende:
RBB speelde misschien wel de minste partij van het seizoen, de uitslag doet dit niet vermoeden...het was erg fysiek allemaal en te veel spelers van RBB zaten niet goed in de wedstrijd. Maargoed, als je slechte wedstrijden zelfs met 1-4 wint...
Volgende week komt Heerjansdam naar Middelmors, onderschatting lijkt de enige vijand te zijn.
Ach Joost weet ook wel van uitdelen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:55 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Vooral Joost moesten ze hebben, snoeihard die overtreding na 15 seconden al ofzo!
Komt omdat het gewoon een beest is, maar ik heb m nog nooit zo'n overtreding zien maken hoor!quote:
hij wil boxer wisselen ipv shirtjequote:Op dinsdag 28 oktober 2008 17:22 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad leuk, kan nu in elk geval zeggen ooit op kop te hebben gestaan.
Wat doet Nick van Wordragen eigenlijk op deze foto?
[ afbeelding ]
Je zwaaide niet eens terug!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 17:25 schreef methodmich het volgende:
Morgen gezellig tegen Hoornes en Insistor. Zwaaien jullie nog ff als ik op de bank zit?
quote:QuickBoys.nl: Gezien de tot nu toe gedane bevindingen van de Belastingdienst heeft het bestuur aangegeven haar (mede)verantwoordelijkheid te kennen en uiterlijk de komende (voorjaars)ledenvergadering (april 2009) af te zullen treden. Het bestuur heeft in verband met het voorafgaande de ledenvergadering het voorstel gedaan een adviescommissie te benoemen vanuit de leden, die kandidaten voor een nieuw te vormen bestuur zal gaan benaderen en deze vervolgens zal voordragen aan de leden in de voorjaarsledenvergadering.
Door de ledenvergadering is dit voorstel overgenomen. Het samenstellen van de adviescommissie zal in de komende weken gestalte krijgen. Het bestuur heeft aangegeven volledig bereid te zijn de lopende zaken te blijven behartigen en zorg te dragen voor een adequate overdracht van de bestuursportefeuilles naar de nieuw te benoemen bestuursleden.
Zat je ook op de tribune recht tegenover de ASWH-bank dan? Dan heb je me in elk geval zien juichen bij de goal van Josh.quote:
Wij hebben al heel lang een Vogelquote:Op zondag 2 november 2008 17:46 schreef uitje4life het volgende:
Omdat we ook de superui hebben, en de eerste regel van het originele volkslied van Rijnsburg is: Moeder onze kraai is dood.
Haha, op papier lijkt het altijd minder ver. Maar 38 minuten was het toch zeker niet??quote:Op zondag 2 november 2008 22:32 schreef Lissov het volgende:
En bedankt Methodmich en BVO voor de reisinfo naar station Barendrecht maar dat is nog best een pokkestuk lopen vanaf De Bongerd, haha!
Verder spelen ASWH en Barendrecht in januari mee op de Algarve Cup.quote:Enclave in Noordwijk Vijf Rotterdamse spelers in eerste elftal van bollenclub
Door FOLKERT VAN DER KROL
NOORDWIJK/ROTTERDAM - Vijf Rotterdammers reizen elke week vier keer op en neer naar Noordwijk.
Ze hebben het er graag voor over om in de Bollenstreek, waar het amateurvoetbal mateloos populair is, hun kunsten te vertonen. ,,Als ik bij de club ben, voel ik me Noordwijker,’’ zegt Dwight Krolis, één van hen.
De Haagse Hogeschool loopt als een rode draad door de komst van een half elftal Rotterdammers naar Noordwijk. Trainer én docent Hein van Heek haalde voormalig student Dwight Krolis drieënhalf jaar geleden na het WK voor studenten over voor zijn nieuwe club Noordwijk te komen spelen. Beiden zijn er nog steeds actief en in hun kielzog kwam nog een legertje Rotterdammers - Kenley Statia, Nick van Wor- dragen, Celsius Grant en Nixon Dias - naar de club uit de Bollenstreek.
Noordwijk had tot voor kort zelfs nog een zesde Rotterdammer - doelman Mark Smith (ex-LMO) - in de gelederen. Maar de keeper, die geen eerste keus was, maakt geen deel meer uit van de selectie.
Dwight Krolis verging het beduidend beter. Hij voelt zich helemaal thuis in Noordwijk. ,,Het eerste jaar ging meteen heel goed,’’ vertelt de linksback, die in de jeugd bij Spartaan ’20 acteerde, bij Zwart Wit ’28 in de hoofdklasse debuteerde en later overstapte naar TOGR. ,,De prestaties en sfeer waren super. Ik haalde als linksback heel vaak de achterlijn. Misschien ging het wel te goed, want ik creëerde een dusdanig hoog verwachtingspatroon dat ze altijd meer van me verlangen.’’
Het tweede seizoen bracht Krolis de districtsbekerfinale, waarin van FC Lisse werd verloren. ,,Daar stonden 4000 mensen langs de kant. Tijdens competitieduels speel je ook voor een paar duizend man. Het is een gemoedelijke club. De mensen vinden het leuk als we goed presteren, maar er staat minder druk op dan bij andere bollenclubs. Dit seizoen presteren we nog niet goed. We zijn vaak de betere ploeg, maar op belangrijke momenten valt geregeld een tegentreffer.’’
Dankzij Krolis raakte Kenley Statia, een goede vriend van hem, weer aan het voetballen. De ex-speler van Spartaan’20 had al anderhalf seizoen niets gedaan en een uitstapje naar het Zwijndrechtse Groote Lindt liep op niets uit. Krolis deed echter een goed woordje voor hem en Noordwijk besloot de gok met Statia te wagen. Ook de rechtsback gaf zichzelf de kans het plezier in het voetbal te hervinden. ,,Weinig mensen uit de voetballerij weten dat ik uit Rotterdam kom,’’ zegt hij. ,,Ik heb in die stad nergens in een eerste elftal gespeeld. De kans om in de hoofdklasse te gaan spelen, heb ik met beide handen aangegrepen, hoewel ik best even heb moeten wennen aan het hoge tempo.’’
Statia is niet in het bezit van een rijbewijs en is dus blij dat hij met Krolis en Grant op en neer kan rijden naar Noordwijk. ,,Als je alleen moet rijden, hakt zo’n reis er in. Maar wij hebben in de auto altijd de grootste lol,’’ vertelt Celsius Grant, die eveneens op advies van Krolis werd aangetrokken. Noordwijk had de 25-jarige aanvaller al een paar jaar in het vizier, maar de oud-speler van Zwart Wit’28, Groote Lindt en TOGR liet zich pas voor het vorige seizoen strikken.
,,Ik kan goed met de Noordwijkers opschieten, omdat ik een open en sociaal persoon ben. Het is ook niet zo dat de Rotterdammers een kliek vormen binnen de selectie,’’ verzekert Grant. ,,Ik heb door mijn prestaties bij de club al redelijk mijn naam gevestigd. Het publiek reageert ook positief. Zolang je presteert, maakt het volgens mij niet uit waar je vandaan komt.’’
Ook voormalig DOTO-speler Nick van Wordragen belandde via de Haagse Hogeschool bij Noordwijk. ,,Wij zochten nog een verdedigende middenvelder en Van Wor- dragen had geen vaste basisplaats bij DOTO,’’ schetst trainer Van Heek de lijntjes. ,,Nixon Dias is weer een goede vriend van Van Wordragen en heeft zich bewezen bij DOTO en ASWH. Noordwijk heeft niet de jeugdopleiding om jaarlijks spelers van daaruit door te schuiven naar de selectie. Andere kapitaalkrachtigere bollenclubs oriënteren zich bij het zoeken naar versterkingen op Amsterdam. Mede daarom hebben wij naar Rotterdam gekeken. En er is één geluk: Geen van onze Rotterdammers is voor Feyenoord. Anders zouden ze met mij als Ajax-fan echt een probleem hebben...’’
quote:Successtory van Capelle
Door ARIE VAN DRIEL
CAPELLE AAN DEN IJSSEL - Bij Capelle zijn ze de laatste twee, drie jaar niet zo eensgezind geweest als dit seizoen. Lag er in het recente verleden in de regel altijd wel iemand dwars in de groep - vandaag de dag ademt elke porie van spelers en begeleiders rust uit.
Sterker, Capelle anno nu oogt als een sekte, waarin het lief zijn voor elkaar tot het ‘hoogste goed’ is verheven. ‘Eenheid’, ‘gezelligheid’ ‘geen kapsones’ en ‘trainer René Vermunt’ zijn woorden, die met gepaste eerbied worden uitgesproken. Vraag spelers, trainers of bestuur naar het geheim achter het succes, en de glimlach van het grote genieten valt je ten deel. Met dit verschil: bij de nummer twee van de zaterdag-hoofdklasse A geloven ze niet in sprookjes. Een of twee mindere dagen, en het succesverhaal kan de prullenbak in. Een of twee rebellerende wisselspelers, en het sfeertje is grondig verziekt. Zo realistisch zijn ze in hun denken op sportpark ’t Slot ook wel weer.
Elftalleider en oud-speler Arne van Gelder: ,,Elke ploeg verliest altijd wel een keertje. Zelfs Rijnsburgse Boys. Ik geloof niet dat wij met dit elftal vier keer achter elkaar verliezen. En mocht dat wel zo zijn, dan blijft het rustig.”
Ruud Arends is alweer negen jaar verzorger bij Capelle, en maakte in die functie een aantal trainers mee: ,,Persoonlijk ben ik blij met de terugkeer van René Vermunt. Hij haalt het beste in me boven. Hij is fanatiek. En omdat hij enthousiast is, ga je daar automatisch in mee. Dankzij Vermunt en Bep de Ruiter heeft Capelle nu een homogene groep, met jongens die hard willen werken, die buiten het veld goed met elkaar omgaan. En die precies snappen wat ze hier willen: ‘doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg, en vooral geen gezeur’. Dat is ook meteen de kracht van dit Capelle.”
Niet iedereen is welkom bij Capelle. Als speler moet je bij het karakter van de club passen. Om die reden moest Bep de Ruiter als technisch manager tijdens de transferperiode in het veld zeer bruikbare spelers afwijzen. ,,We hebben een hele goede trainer. En we hebben de juiste spelers gehaald. Dat is een belangrijke basis van het succes. Bij Vermunt weet je waar je aan toe bent. We halen spelers waar een ‘goeie kop’ opzit en die kunnen voetballen, en die in ons spelletje, dicht bij het doel van de tegenpartij voetballen, passen. Dus met veel loopvermogen, en het liefst ook nog eens met lengte.”
Voorzitter Kees Kisjes: ,,We spelen een wat afwijkend spelletje omdat we een team hebben dat dat spelletje beheerst. En als ik dan in de krant lees dat Noordwijk hier zwaar gefrustreerd van het veld stapt, omdat ze zichzelf beter vonden maar toch verloren, joh, daar genieten wij van. Laat ze lekker balen. Hoe meer mensen roepen dat ze het vervelend vinden om tegen ons te spelen, hoe beter het is. En dat moeten we vooral zo houden.”
Arne van Gelder, vorig seizoen na elf seizoenen in de hoofdklasse te hebben gespeeld, gestopt: ,,Het fundament voor ons succes is vorig jaar gelegd. Toen hadden we een kwalitatief goede, maar niet al te brede groep. Nu zijn we zowel kwalitatief als in de breedte, sterker.” Hij traint mee met de selectie, en staat daardoor midden tussen de voetballers. ,,Voor Vermunt ben ik zijn klankbord. Ik praat met iedereen. Ik vang wel eens iets op, wat ik dan vervolgens met hem bespreek. Al vertel ik de trainer niet alles, natuurlijk. Ik heb tenslotte een vertrouwensrol.”
Teammanager Ger van Vliet stipt de eenheid en plezier dat er naast het voetbal wordt beleefd, aan: ,,Na twee mindere seizoenen hebben we vorig jaar de lijn van daarvoor opgepakt: plezier met succes verenigen, en een goede groep die bij elkaar past.” Een oud recept in een modern jasje, kortom. De kracht van Capelle is inderdaad dat er veel wordt gelachen. Om clubarts Raymond Kersten, bijvoorbeeld. Arends: ,,Iemand had een hoofdwond en de dokter stond al klaar met zijn tasje om het veld in te lopen. We hebben hem toen maar verteld dat hij beter tot de rust kon wachten. Hij weet niets van voetballen, dat is het leuke ervan, dus liggen we af en toe in een deuk. Daarom hoort de dokter ook helemaal bij onze groep.
Ik hoop juist dat Capelle het weer spannend gaat maken in de competitie door voor een klein stuntje te zorgen bij RBB. Als ze dit winnen, hebben ze minder verliespunten, zou mooi zijn voor de kampioenschapsracequote:Op zaterdag 8 november 2008 13:37 schreef KingRa het volgende:
RBB kan natuurlijk een mooi gaatje slaan vanmiddag. Met het oog op het programma (achtereenvolgens nr 2, 3, 4) zou dat erg lekker zijn. Ben benieuwd in hoeverre de wedstrijd tegen NEC van dinsdag een rol speelt, dat leeft natuurlijk enorm.
Maar ik verwacht een moeilijke wedstrijd straks, we zullen zien!
quote:Blessure Dino valt mee
Via dit bericht willen we alle leden informeren over de blessure van Dino.
Gelukkig heeft onderzoek aangetoond dat hij niets heeft beschadigd aan nek en wervels, wel heeft hij een zware kneuzing onder in zijn rug, waardoor zijn bewegingsvrijheid beperkt is en hij nog veel pijn heeft. De tijd heelt gelukkig alle deze wonden…
Zo kan een triest geëindigde voetbaldag toch nog iets positiefs opleveren, want wat te denken van al die mensen die zich om onze Dino bekommerden en vroegen hoe het met hem ging,en wat te denken van de medische staf van ASWH, die onze Frank zo voortreffelijk bijstond.
En de reactie van Brian Leons, die de overtreding op Dino beging en bijna ontroostbaar was…
Een nederlaag is een nederlaag en nooit leuk, maar ik heb gisteren veel sportvrienden in de goede zin van het woord gezien!
En als laatste: Dino van harte beterschap, we zien je graag weer snel terug op de velden.
Namens het bestuur,
Adrie Hordijk
Ook als de wedstrijd in z'n geheel overgespeeld wordt? Of dan alleen de gele kaarten? Of helemaal niet...quote:Op zondag 9 november 2008 19:03 schreef methodmich het volgende:
Goals zijn al gemaakt en veranderen niet meer... Net als gele kaarten, die staan ook al bijgeschreven.
Als je een wedstrijd in zijn geheel moet overspelen vervallen de statistieken uiteraard. Maar dat is nu niet het geval, de wedstrijd wordt uitgespeeld en dus staan alle gebeurtenissen tot de 73e minuut vast.quote:Op zondag 9 november 2008 23:50 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Ook als de wedstrijd in z'n geheel overgespeeld wordt? Of dan alleen de gele kaarten? Of helemaal niet...
Vrienden hebben kaarten gehaald, ik dacht bus 9 te horen maar dat weet ik niet zekerquote:Op maandag 10 november 2008 22:25 schreef uitje4life het volgende:
welke bus zit je King? Of ga je met eigen vervoer?
Gefeliciteerd, niks mis met een verlies van QB.quote:Op zaterdag 15 november 2008 18:52 schreef KingRa het volgende:
Helemaal niets in Katwijk-Zuid.....;)
Heerlijke overwinning, in de eerste helft heeft RBB even heel duidelijk laten zien dat ze een veel beter team hebben dan QB. Het was weer genieten, wat een topploeg!
Het scorebord bleef op het eind bij ons ook maar 2-0 aangevenquote:Op zaterdag 15 november 2008 19:47 schreef methodmich het volgende:
VoZ zegt 2-0 voor Barendrecht, maar was toch echt 3-0.... Raar! En Lissov, da's wel netjes dan.
Frank de Winter... Die kan er inderdaad vrij weinig van. Vorig jaar telde hij een goal van Capelle die door het zijnet ging....quote:Op zondag 16 november 2008 13:21 schreef Insistor het volgende:
Katwijk heeft alweer een vroege voorsprong verspeeld. Dramatische scheidsrechter overigens.
Dogan is een heldquote:Op maandag 17 november 2008 17:25 schreef methodmich het volgende:
Ik zie het, nummer 1 nu, netjes hoor!!
Quick Boys-spits naar Malta
En een interview met Dogan Corneille in Voetbal Rotterdam: http://www.voetbalrotterd(...)mwebkranteditie3.pdf
Wij gaan deze week voor de restantjes. Eerst morgen de bekerderby tegen buurman IFC, dan zaterdag 48 minuten tegen Capelle en dinsdagavond 25 november 17 minuten tegen DOTO. Als we deze 65 minuten goed doorstaan, dan staan we tweede.quote:Dik Beek heeft na ruim 5 maanden de functie van Technisch Coordinator van Hoofdklasser DOTO naast zich neergelegd. Het bestuur van DOTO betreurt, maar respecteert de beslissing van de gewaardeerde Dik Beek.
Als reden geeft Beek aan dat hij zich niet kan vinden in een wijze van werken zonder voldoende autonomie. Omdat zijn hart verbonden is aan DOTO, blijft hij het vierde elftal trainen en gaat hij in het veteranenteam van DOTO spelen. Ook zal hij in het nieuwe jaar betrokken blijven bij de opzet van de jeugdafdeling van DOTO.
DOTO uit Pernis heeft begin juni van dit jaar Dik Beek (1946) aangesteld als Technisch Coördinator. In deze functie was Beek verantwoordelijk voor de lange termijn technisch beleid van de A- en B-selectie van de Hoofdklasser.
Dik Beek loopt al 55 jaar op de voetbalvelden rond. De geboren Rotterdammer haalde als speler de eredivisie en was ook als trainer succesvol met 12 titels. De bevlogen voetballiefhebber was al eerder werkzaam bij DOTO in de periode 2003-2007. Na 10 maanden bij het Rotterdamse Leonidas, waar hij als ad-interim trainer optrad, kwam Beek weer terug bij zijn club DOTO.
http://www.voetbalopzaterdag.com/?nid=3995quote:Op donderdag 20 november 2008 00:44 schreef uitje4life het volgende:
ja, viel me tegen van ajax! Maar ze deden rustig aan denk ik om geen nieuwe blessures op te lopen....
Dit weekend bekervoetbal... VoZ meldde dat ASWH-Capelle zaterdag al uitgespeeld wordt... Maar jullie hebben gewoon beker toch? Ik kan helaas niet naar Lisse-RBB, moet zelf om half 3 spelen.
Speelt Rijsdijk nog een beetje of veel blessures?quote:Op donderdag 20 november 2008 17:58 schreef methodmich het volgende:
Dat wel, was 51 jaar geleden in een officiële wedstrijd. Maar ja, als je met 8-0 wint is dat "normaal" en 3-1 is dan weer "te weinig".
Katwijk is er een keertje vroeg bijquote:Bruinink en Katwijk verlengen samenwerking
Cees Bruinink is ook volgend seizoen hoofdtrainer bij vv Katwijk.Zo zijn het bestuur van de zaterdaghoofdklasser en Bruinink deze week overeengekomen.
Bruinink maakte afgelopen zomer de overstap van ADO'20 naar Katwijk met als opdracht om met Katwijk te groeien richting de top van de hoofdklasse. Met een jonge en talentvolle selectie heeft hij – samen met de technische staf – hiervoor een goede basis gelegd.
Katwijk ziet de verdere samenwerking met Cees Bruinink met vertrouwen tegemoet.
Hij speelt in de competitie vrijwel nooit. Heeft wel gespeeld afgelopen woensdag in de beker tegen IFC en hij viel zwaar tegen. Strooide regelmatig met blunders en foute ballen.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:30 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Speelt Rijsdijk nog een beetje of veel blessures?
Geen dank.quote:Op zondag 23 november 2008 23:55 schreef uitje4life het volgende:
bedankt ASWH!wanneer worden trouwens de afgelaste wedstrijden gespeeld?
www.aswh.nlquote:Jan Willem Schep gaat 2 december op reis
“’t Zou best eens kunnen dat ik wegblijf”
Door Gerrit Scheurwater
De dramatische 37e minuut van de wedstrijd ASWH – Barendrecht op zaterdag 20 september staat bij Jan Willem Schep in zijn geheugen gegrift.
Dat was het moment dat Alexander van Dommelen (Barendrecht) een overtreding beging op de toen onstuitbare en in topvorm verkerende ASWH-middenvelder, die op weg was naar het Barendrecht doel. De schrille kreet die over het veld klonk was huiveringwekkend, het publiek wachtte angstig af en al snel bleek dat een dubbele beenbreuk het gevolg was van deze overtreding.
“Ik schreeuwde het uit van de pijn en ik moest ook gelijk huilen, mijn eerste gedachte was dat mijn geplande wereldreis de mist in zou gaan. Toen de eerste emoties, na de operatie op zaterdagvond, wat waren weggeëbd en de artsen mij een hart onder de riem staken door te beweren dat het goed zou komen en dat mijn reis heus wel zou doorgaan, werd ik een stuk rustiger. Momenteel (op 6 november), ben ik volop in therapie. Op 29 oktober is er een foto gemaakt waarop te zien is dat de breuk dicht is. Het voelt ook goed. Drie of vier keer per week ga ik naar de sportschool in Zwijndrecht om daar, onder leiding van onze fysiotherapeut Richard Schouwenburg, mijn spieren te trainen, die moeten weer soepel worden. Ik wandel veel op de loopband. Het lopen gaat steeds beter en ik gebruik nog maar één kruk als ik buiten ben. Binnen loop ik al zonder, hier word ik echt vrolijk van. Maar het gaat zeker nog zes maanden duren voor ik weer 100% ben.”
Het afgelopen jaar heeft Jan Willem zijn studie aan het CIOS in Haarlem afgerond. Zijn specialisatie is werken met mensen met beperkingen maar of hij daar ooit mee aan de slag gaat valt nog te bezien. Hij heeft een uitgesproken mening over wonen in Nederland. Zijn avontuurlijke geest laat hem van jongs af niet los, altijd is er al de drang geweest om naar het buitenland te gaan.
“Ik wilde altijd al graag reizen om nieuwe dingen te ontdekken en andere culturen te leren kennen. Bovendien heb ik een beetje genoeg van Nederland, de Nederlanders zeuren nogal gauw en de discipline is soms ver te zoeken. Als je ziet wat er om je heen gebeurt waar niet tegen opgetreden wordt,…… daar word je echt niet vrolijk van. Ook het klimaat in Nederland werkt daar aan mee. Dinsdag 2 december is het zover, dan vertrek ik met mijn vriendin Tirtsa naar Australië. Tirtsa en ik kennen elkaar al vanaf de basisschool toen we beiden in Schoonhoven woonden. Na die lagere schooltijd hebben we elkaar tien jaar niet gezien, maar toen we elkaar weer tegen kwamen sloeg de vonk over, het klikte meteen. Sindsdien zijn we niet meer bij elkaar weg te slaan. Met haar ga ik dus de reis van mijn leven maken en het zou zo maar kunnen dat we ergens blijven hangen en Nederland vaarwel zeggen. In Tirtsa heb ik een groot medestander. Maar zover is het natuurlijk nog niet. Als we in Australië arriveren, gaan we eerst een busje kopen voor de rondreis door dit land, Die bus wordt ons onderdak. Wanneer we Australië gezien hebben gaan we door naar Nieuw Zeeland en mogelijk ook naar Cambodja en Thailand. We zien wel waar we uitkomen. Voorlopig hebben we een visum voor een jaar en dan zien we wel verder. Tussendoor gaan we ook werken, er moet tenslotte geld op tafel komen om te kunnen leven. We pakken alles aan, dus dat zal best wel lukken.”
Zeer ambitieuze plannen dus voor Jan Willem en Tirtsa. Via een link op de ASWH-website (www.jwentirtsa.waarbenjij.nu) zijn beiden vanaf 2 december via Internet op hun reis te volgen. Hun reisverhalen zijn daarop te lezen en wanneer iemand dat wil, is het mogelijk ook op deze site boodschappen of iets van jezelf te plaatsen voor de wereldreizigers.
Op de vraag of hij weer voor ASWH gaat voetballen, wanneer hij tenminste terugkomt, antwoordde Jan Willem: “Ik blijf lid van ASWH en wanneer ik terugkom ga ik zeker voor ASWH voetballen. Maar verwacht niet dat ik in het 1e elftal mee kan, meer dan een jaar niet spelen hakt er in. Trouwens ik weet nog niet eens of ik ooit weer de oude word na mijn beenbreuk.”
“Wat ik fantastisch vond bij ASWH? De belangstelling na mijn beenbreuk, dat was echt geweldig. Kaarten, bloemen, boeken, fruitmanden………teveel om op te noemen. Ik wil dan ook iedereen hiervoor bedanken, de selectiespelers, de trainers, de medische staf, in het bijzonder dokter Vogel, de begeleiding, het bestuur, de supportersclub, de businessclub en niet te vergeten de supporters. Die belangstelling heeft indruk op mij gemaakt en heeft mij veel goeds gedaan. ”
Volgende week dinsdag vertrekt Jan Willem met zijn Tirtsa. Het gaat goed met hem, de krukken zijn weg en hij loopt er weer behoorlijk bij. Namens geheel ASWH wens ik Jan Willem en Tirtsa een geweldige reis toe en hoop beiden over ruim een jaar weer gezond en een ervaring rijker terug te zien bij ASWH.
www.voetbalinzeeland.nlquote:Einde revalidatie in zicht voor Arjan Human
maandag 24 november 2008 19:16
ASWH plaatste zich op 25 augustus 2007 ten koste van WKE uit Emmen voor de tweede ronde van de KNVB-beker. Na 120 minuten voetbal stond er een 1-1 gelijke stand op het scorebord, waarna de ploeg uit Hendrik-Ido-Ambacht de strafschoppen beter nam. De wedstrijd ging echter de boeken in als de laatste keer dat de naam van Arjan Human op het wedstrijdformulier zou prijken. De Middelburgse spits liep in de tweede helft een zware blessure op, die hem tot op de dag vandaag buiten de lijnen houdt. Inmiddels komt de rentree van Human dichterbij. “Als alles gaat zo als verwacht wordt, is het einde eindelijk in zicht”.
Human houdt in zijn prognose voor zijn rentree een duidelijke slag om de arm. Het zou niet voor het eerst zijn dat de zaken rond zijn blessure anders uitvallen dan was gehoopt. Human herinnert de gang van zaken vlak na zijn blessure nog goed. “Er was onduidelijkheid over de aard van de blessure. Iedereen dacht wel dat mijn kruisband was afgescheurd of ingescheurd, maar er kon niet geopereerd worden. Uit de MRI-scan die op de maandag na de wedstrijd werd gemaakt, werd het niet helemaal duidelijk. Ik moest krachttraining gaan doen. Er zat echter veel vocht in mijn knie, waardoor ik op den duur mijn been niet kon strekken”. Human schakelde een andere arts in, die echter ook niet tot opereren wilde overgaan. “Ze wilden niet preventief gaan snijden. Ik was uiteindelijk een half jaar kwijt voordat ik geopereerd werd”.
Human staat inmiddels een jaar en drie maanden buitenspel. Toch heeft de oud-profvoetballer geen enkel moment gedacht aan stoppen. “In het begin ben je natuurlijk wel erg chagrijnig. De ploeg draaide niet goed en dan wil je daar aan meehelpen om het beter te laten gaan. Aan de andere kant, het is ook erg vervelend als de ploeg kampioen wordt en dat je zelf aan de kant staat toe te kijken. Voor de rest heb je je maar neer te leggen bij je blessure”. Inmiddels maakt Human weer deel uit van de groep. “Dat is een goed gevoel. Het is toch anders als je elke dag bij de club bent, maar geen deel uitmaakt van de groep. Je loopt voor jezelf, bent in het krachthonk, maar staat niet op het veld. Nu is dat gelukkig weer wel zo”.
ASWH vertrekt op 8 januari van het volgende jaar voor een trainingskamp naar het Portugese Albufeira. Met Human dus. “Voor mij is dat ideaal. Ik heb een goede baan in Rotterdam momenteel, maar dat is geen 9 tot 5 baan en ook geen baan van 40 uur, maar vaker veel meer. Dat is lastig als je aan het revalideren bent, niet optimaal. De ene week kan ik één of twee keer trainen, de andere week wel vier of zes keer. In die zes dagen dat we in Portugal zijn, kan ik iedere dag twee keer trainen en me laten behandelen”. De datum van de geplande rentree staat in het geheugen van Human gegrift. “We mikken op de eerste wedstrijd na de winterstop, op 24 januari in de uitwedstrijd tegen Rijnsburgse Boys. Als alles zo gaat zoals we denken, maak ik dan mijn rentree. Maar ik heb de afgelopen periode wel gezien dat niet alles loopt zoals je hoopt”.
AD / De Dordtenaarquote:De opmerkelijke rentree van Louis van Kleef bij ASWH
Op de poster van ASWH, die traditioneel voor aanvang van een nieuwe competitie wordt gemaakt, stonden liefst 24 spelers die zich tot de A-selectie van de Ambachtse hoofdklasser mochten rekenen. En zeker zeven van hen kunnen op de spitspositie uit de voeten. Het gezicht van Louis van Kleef prijkte niet op de jaarlijkse elftalfoto. De lange aanvaller (32) was gehaald om het tweede elftal van ASWH van de nodige routine te voorzien. Maar niets zo onvoorspelbaar als de voetballerij. Vier maanden later is Van Kleef niet meer weg te denken uit de zwart-witte hoofdmacht, waarin hij niet alleen sterk speelt, maar ook nog regelmatig scoort.
ANDRÉ VALK
HENDRIK-IDO-AMBACHT
,,Na mijn vertrek bij ASWH twee jaar geleden ben ik bij Capelle en TOGR niet erg gelukkig geweest,’’ steekt Van Kleef, die onlangs een huis heeft gekocht in Barendrecht, van wal. ,,Bij Capelle kreeg ik onenigheid met Henk Schouten. Toen ik zelfs niet meer mee mocht op trainingskamp in de winter, heb ik mijn spullen ingeleverd. Bij TOGR hield ik het ook voortijdig voor gezien. Ik vond het niveau nergens over gaan.’’
Na zijn avontuur bij TOGR overwoog Van Kleef, die bij Feyenoord met voetballen begon en later voor Sparta, Rijsoord en ASWH (acht jaar met alle grote successen) uitkwam, het voetballen voor gezien te houden. ,,Totdat mijn ASWH-ploeggenoot Johan Sturrus me belde,’’ verklaart Van Kleef, die het de afgelopen dagen druk had als ruitenzetter. ,,Johan zei me dat ik, zolang ik fit was, zeker niet moest stoppen. Maar na de ervaringen bij Capelle en TOGR wilde ik alleen bij ASWH verder. Die club wilde me er wel graag bij hebben, maar wilde eerst kijken waar ik stond. En dus begon ik bij het tweede. Tijdens de eerste trainingen vroeg ik me wel af waar ik aan begonnen was. Maar nadat er steeds meer jongens terugkwamen van vakantie, ging het al beter.’’
Gedurende de voorbereiding deed hoofdtrainer Willem Leushuis echter al snel een beroep op Louis van Kleef. ,,Tegen Kozakken Boys voor de beker mocht ik invallen. En toen Carlo Exposito Diaz er met de pet naar gooide, ben ik bij de A-selectie gehaald.’’
Van Kleef kan zijn niveau in vergelijking met de gloriejaren op sportpark Schildman niet helemaal inschatten. ,,Maar het gaat voorlopig best goed, ik voel me sterk en ook conditioneel gaat het steeds beter. Willem Leushuis traint veel met de bal, maar wel pittig. Daar heb ik baat bij. Wel merk ik, zeker als ik de negentig minuten volmaak, dat het lichaam iets langzamer herstelt. Vroeger voelde ik een tikkie alleen op zondag, nu heb ik er soms op maandag nog last van.’’
In zijn huidige vorm kan Leushuis niet om Van Kleef heen, maar de in Rotterdam geboren Ridderkerker beseft wel dat er met Sander Molenaar, Arjan Human en Sjoerd van der Waal - nu allen nog geblesseerd - straks weer veel goede spitsen staan te trappelen. ,,Ik sta daar anders in dan vroeger,’’ bezweert Louis van Kleef, die verwacht met ASWH bij de eerste drie of vijf te eindigen. ,,Toen reageerde ik puur negatief wanneer anderen de voorkeur kregen. Maar daar ben ik nu te oud voor geworden. Wat uiteraard niet wil zeggen dat ik zomaar plaats ga maken. Ik heb deze basisplaats zelf afgedwongen en wil die uiteraard vasthouden. De samenwerking met Joeri Petrov voorin verloopt steeds soepeler. Ik moet verder balvast zijn en lastig voor de tegenstander. En het vuurtje een beetje opstoken. Dat is mij wel toevertrouwd? Haha, ik weet wat je bedoelt. Natuurlijk heb ik een naam als kaartenpakker, maar de rode kaart dit seizoen tegen Ter Leede was echt onterecht. Die jongen ging gretig tegen de grond, toen mijn armen de lucht ingingen. Maar ik heb hem absoluut niet geraakt. De trainer heeft ook al gezegd dat ik mijn armen bij een kopduel voortaan gewoon omlaag moet houden.’’
RBB had gewoon in de eerste helft de paar kansen die het kreeg af moeten maken. En Barendrecht had - inderdaad met wat meer lef om echte kansen te krijgen - hier misschien wel kunnen winnen!quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:42 schreef KingRa het volgende:
Zo, weer 3 punten erbij. Vraag niet hoe, maar dat doet er niet zoveel toe. Het was een echte 0-0 wedstrijd, met nauwelijk kansen. Een gelukkige winst dus voor RBB, waarbij teveel spelers (iedereen?) niet in goede doen waren...
Als Barendrecht wat meer lef had getoond, had het RBB vandaag de eerste nederlaag toe kunnen brengen.
Hoe was het bij Lisse - ASWH?
Dat begreep ik ook, dat QB het in eerste instantie tegen wist te houden. Ben wel benieuwd of De Muijnck gaat verlengen bij QB.quote:Op zondag 30 november 2008 18:38 schreef Lissov het volgende:
Het klopt dat we Esajas naar alle waarschijnlijkheid gaan toevoegen aan de selectie. Zoals je al zei, is dat het speerpunt wat we missen. Gisteren weer nodige pech gehad, Lammers had op het laatst zelf moeten schieten maar ach, daar doe je niks meer aan. Op de schaars gevulde tribune zeiden we al tegen elkaar dat het nog ook 1-2 zou worden maar gelukkig had Kenny twee goeie reddingen binnen een paar seconden.
Overigens begreep ik eerder in dit seizoen, toen de FC Esajas al wilde toevoegen, dat QB bij voorbaat al protest aan zou tekenen als het daadwerkelijk zou gebeuren. Eens kijken, nu zij ook zijn uitgespeeld in deze competitie, of ze nu nog zo standvastig zijn!
quote:Kerem Yilmaz weer onder het mes
Door THIERRY VAN ES
ROTTERDAM - Een moedeloze toon klinkt door in de stem van Kerem Yilmaz.
De getalenteerde middenvelder van DOTO hoorde gistermiddag van specialist Fieliz in de Kliniek Zestienhoven definitief dat hij nog eens drie maanden uit de roulatie is door een scheur in de buitenste kruisband van zijn rechterknie. De 24-jarige Rotterdammer wordt op 5 januari geopereerd en kan op zijn vroegst in maart weer voetballen.
De blessure van Yilmaz is eenzelfde als die Wesley Sneijder in augustus dit jaar opliep tegen Arsenal voor de Emirates Cup in Londen. ,,Daar kun je het mee vergelijken. Vervelend, maar aan de andere kant is het gelukkig niet de blessure die Ruud van Nistelrooy heeft opgelopen. Het is namelijk een beetje duur om naar die kniespecialist in Amerika af te reizen,’’ lacht Yilmaz als een boer met kiespijn.
Aan de onzekerheid over wat de pijn in zijn knie veroorzaakte, is daarmee een einde gekomen. Het betekent voor Yilmaz echter wél weer een nieuwe cyclus van opereren, drie weken gips, revalideren en nagelbijtend vanaf de kant toekijken hoe het DOTO vergaat. ,,Een zware tijd,’’ verzucht Yilmaz. ,,Het is weer een lange weg naar het voetbalveld. Op krukken lopen, lichte knieoefeningen, krachttraining en machteloos de wedstrijden van mijn team bekijken terwijl ik het liefst direct het veld in sprint.’’
In februari en oktober van dit jaar lag hij ook al op de operatietafel voor zijn knie, geholpen door een specialist die een scheurtje in de buitenkant van zijn meniscus constateerde. De eerste operatie was door de blijvende pijn niet succesvol, maar na de tweede ingreep zou Yilmaz weer snel over de velden rennen. Er gloorde wat hoop, maar het liep anders. De pijn stak structureel de kop op bij iedere inspanning. ,,Ik heb nog steeds dezelfde scherpe, zeurende pijn als na de schop tegen mijn knie in de wedstrijd eind januari van vorig seizoen tegen TOGR.’’
Yilmaz confronteerde zijn voormalige specialist met het ondraaglijke gevoel in zijn knie en verzocht een nieuwe mri-scan. De dokter weigerde dat, waarna een flinke ruzie volgde. ,,Ik ben toen boos weggelopen en heb zelf een mri geregeld. Dat is een goede zet gebleken, aangezien mijn nieuwe specialist iets anders heeft geconstateerd. Achteraf bezien twijfel ik dan ook aan de diagnose van mijn vorige arts.’’
Het laatste voetbaloptreden van Yilmaz dateert alweer van september tegen Rijnsburgse Boys, waarin pijn opnieuw allesoverheersend was. De bepalende en balvaste voetballer wordt met node gemist. De oud-Spartaan vormde altijd een zeker aanspeelpunt voor de verdediging richting de aanval. Mede door toedoen van Yilmaz, was Michael van Dommelen vorig seizoen topscorer van de hoofdklasse en ook nieuwe spits Onno Doeland profiteerde in de voorbereiding en het begin van het seizoen van zijn aanwezigheid.
Yilmaz hoopt zijn ploeg dit seizoen toch nog van dienst te kunnen zijn. ,,Ik heb veel vertrouwen in mijn huidige dokter. Hij heeft AZ- speler David Mendes da Silva succesvol geopereerd aan een zware knieblessure. Ik kom hier zeker vanaf. Ik ben nog jong en wil heel graag weer het veld op.’’
quote:Excelsior M: ommekeer na entree Tim Gudde
Door MIKOS GOUKA
MAASSLUIS - Excelsior M leek dit seizoen met sneltreinvaart op weg naar de eerste klasse. De eerste vijf wedstrijden in de hoofdklasse A gingen roemloos verloren en met de grote problemen om voor handhaving te zorgen in de laatste twee seizoenen in het achterhoofd, daalde het vertrouwen aan de Lavendelstraat met de week. Met de entree van de 22-jarige Tim Gudde keerde echter het tij.
De centrale verdediger stond de laatste zes wedstrijden in de basiself en uitgerekend in die reeks boekte de Maassluise voetbaltrots vijf overwinningen. Gudde, zoon van Feyenoord-directeur Eric en broertje van RKC Waalwijk-verdediger Wouter, lacht om die woorden. ,,Het heeft denk ik niet zoveel met elkaar te maken,’’ zegt hij. ,,Al is het voor mij wel heel erg lekker dat het de laatste weken zo goed gaat.’’
Gudde is de controleur in de defensie van Excelsior Maassluis. Met Dani Monteiro als vaste mandekker naast hem probeert de Maassluizer de organisatie te bewaken, de gaten dicht te lopen en in te grijpen waar het broodnodig is.
Ook toen Scheveningen verleden week met twee spitsen in de as van het veld aan het duel begon, handhaafde trainer Ben Spork de kleine verdediger. ,,Dan laat hij mij voor de verdediging spelen,’’ zegt Gudde. ,,Ik ben geen speler die puur achter een man aan moet lopen.’’
Omdat bij de Maassluise hoofdklasser de geldbuidel jaarlijks iets minder vol begint te raken, is het besef dat de spelers uit de eigen jeugdopleiding de club moeten redden steeds nadrukkelijker aanwezig. Trainer Ben Spork schroomt niet om jong talent een kans te geven hun neus aan het venster van de hoofdklasse A te drukken. Gudde merkt binnen de club dat de supporters waardering hebben voor dat beleid. ,,Als ik na een wedstrijd in de kantine nog iets sta te drinken, beginnen mensen er wel eens over. Dat het zo leuk is dat er bekende gezichten in het eerste elftal lopen die ze ook al in de jeugd hebben zien spelen. Natuurlijk is het een beetje noodgedwongen. Er is niet veel te besteden. Maar als ik zie wat Scheveningen zaterdag voor namen op het wedstrijdformulier liet zetten en wij winnen daar gewoon met 0-3, dan denk ik dat wij goed bezig zijn bij de club.’’
,,Natuurlijk was de conclusie dat wij degradatiekandidaat nummer één waren na vijf wedstrijden zonder punten gerechtvaardigd. Maar wij groeien met de week. Eigenlijk is het erg jammer dat de winterstop al in aantocht is. Wij hadden nog wel even door willen gaan, want de reeks met zoveel punten smaakt echt naar meer.’’
Als vandaag laagvlieger Heerjansdam op bezoek komt, kan Excelsior M al een flink voorschot nemen op rechtstreekse handhaving. De trainers Ben Spork en Richard Rasens zijn volgens Gudde de architecten van het succes. ,,Zij halen het maximale uit de spelersgroep,’’ zegt hij. ,,Ben Spork is bezig aan zijn derde seizoen. Of hij moet blijven? Dat is lastig. Als hij denkt meer uit de groep te kunnen halen, dan moet hij zeker bijtekenen. Aan de andere kant, ik denk dat Ben een ambitieuze oefenmeester is die graag verder wil. Drie seizoenen bij een club is een behoorlijke periode.’’
De strijd om handhaving gaat volgens Gudde gewoon door. ,,De reeks die wij hebben neergezet is mooi. Maar we zijn er nog niet. Stiekem kijken we weleens naar het linkerrijtje. Maar laten we eerst zorgen dat wij echt niet meer in de problemen komen. Dan moeten we vandaag eerst van Heerjansdam winnen. Tegen ploegen die onder ons staan hebben wij het traditioneel lastig. Maar ons vertrouwen is erg groot.’’
Ik denk t ja.... haha nouja op VoZ stond dat de plassen op het veld staan, dus dat lijkt me dan logischquote:Op zaterdag 6 december 2008 11:32 schreef methodmich het volgende:
Opvallend, tot nu toe de enige wedstrijd in de hoofdklasse die eruit ligt. Durfde Ter Leede niet?
Verschrikkelijk ja. Van wat ik hoorde had het met gemak 10 - 0 kunnen worden als Barendrecht had doorgedrukt... QB is afgeschminkt...quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:01 schreef BVO het volgende:
Werd Quick Boys daar even weggespeeld.
De eerste 50 minuten waren non-stop galleryplay van Barendrecht.
Daarna was de scherpte er uiteraard af, maar ook toen was Barendrecht heer en meester.
Het nieuwe systeem functioneert best leuk.
Al was QB ook beschamend slecht hoor.
Mensen bij ons die Jack goed kennen hebben dit gisteren verteld. Lees in dit licht trouwens het verslag van Barendrecht - QB op VoZ en dan ga ik steeds minder twijfelen aan de waarheid van deze verhalen... Klinkt zeker niet alsof Jack nog graag op de Bongerd gaat blijven. Daarbij gevoegd dat hij altijd graag in de Bollenstreek wilde werken, hoewel het reizen hem wat tegenhoudt en het zou zeker geen vreemde combinatie zijn.quote:Op zondag 7 december 2008 12:10 schreef KingRa het volgende:
[quote]Op zaterdag 6 december 2008 19:37 schreef methodmich het volgende:
En Jack van den Berg gaat waarschijnlijk naar Rijnsburgse Boys, heeft al diverse gesprekken achter de rug.
[quote]
Hoe zeker weet je dat dit zo is? Zijn het slecht geruchten (heb ik ook al eerder gehoord) of is het uit betrouwbare bron?
Zal een zware klus worden want beter dan nu kan hij het bijna niet doen.quote:Op zondag 7 december 2008 23:41 schreef uitje4life het volgende:
Inderdaad, het begint er wel op te lijken dat hij het gaat worden.... Ook dat hij al 2 gesprekken gehad schijnt te hebben, zegt niet niks natuurlijk!
Dat maakt wel uit. Het is alleen rood als: "een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft, een duidelijke scoringskans ontneemt door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop of strafschop moet worden toegekend;"quote:Op zondag 7 december 2008 23:41 schreef uitje4life het volgende:
Katwijk komt trouwens goed weg, thuis tegen ARC. Het had gewoon rood moeten zijn toen die aanvaller doorbrak! Rare verklaring van de scheidsrechter tegenover Alex Redel: Hij zei dat de verdediger eerst de bal terugspeelde, en daarna pas de spits neertrok. Volgens mij maakt dat niets uit toch?
Maar ik denk dat holwijn die bal te zacht terugspeelde, dus ik had nog wel willen zien of het geen scoringskans was!quote:Op maandag 8 december 2008 14:11 schreef Insistor het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit. Het is alleen rood als: "een tegenstander die zich in de richting van het doel van die speler begeeft, een duidelijke scoringskans ontneemt door middel van een overtreding waarvoor een vrije schop of strafschop moet worden toegekend;"
Doordat Holwijn eerste terugspeelde, was er geen duidelijke scoringskans, dus geen rood. Met de opmerking van de scheids is dus niks mis
Het wel geel kunnen zijn, bij vasthouden of trekken moet een waarschuwing gegeven aan de speler en een vrije trap of penalty worden toegekend aan de tegenstander wegens onsportief gedrag. Blijkbaar vond de scheids het geen duwen of trekken (wat natuurlijk wel het geval was).
De overwinning was verder overigens terecht, ondanks een slechte wedstrijd. Het is voor ARC natuurlijk zuur.
Belangrijker: hoe lang blijft De Muynck nog trainer en wordt Hans vd Plas bij Quick Boys eindelijk eens de deur gewezen?
Of het inderdaad te zacht was (ik denk het eigenlijk ook wel) is discutabel. Maar ik wilde alleen aangeven dat de opmerking van de scheids in principe klopte.quote:Op maandag 8 december 2008 18:25 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Maar ik denk dat holwijn die bal te zacht terugspeelde, dus ik had nog wel willen zien of het geen scoringskans was!
Die 6-0 tegen barendrecht zal de positie van de muynck niet goed gedaan hebben! En wie is die hans van der plas? Bestuurslid?
Maar dan had ie dus in ieder geval een vrije trap en geel moeten geven... Zaterdag laatste speelronde voor de winterstop! ik hoop dat RBB de 3 punten thuis kan houden! Excelsior zal wel voor 1 punt komen... De afgelopen 3 jaar verloren we de laatste wedstrijd altijd!quote:Op maandag 8 december 2008 18:35 schreef Insistor het volgende:
[..]
Of het inderdaad te zacht was (ik denk het eigenlijk ook wel) is discutabel. Maar ik wilde alleen aangeven dat de opmerking van de scheids in principe klopte.
Klopt! En peter freke gaat dit seizoen waarschijnlijk nog de 200 halen...quote:Op woensdag 10 december 2008 20:09 schreef methodmich het volgende:
Katwijk-forum. Hamilton Academicals als het goed is.
http://www.aswh.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=648&Itemid=2
Twee spelers met 100 duels in ASWH 1!
Zag dat bij RBB laatst Van der Vijver en Kuhlmann deze mijlpaal bereikten.
Hoorde dat Dennis Groot ook weggaat aan het eind van het seizoen.quote:Op woensdag 10 december 2008 23:23 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Klopt! En peter freke gaat dit seizoen waarschijnlijk nog de 200 halen...
Gaat het op het forum niet toevallig over broertje caspar? Lijkt mij logischer op een vv katwijk forum...
Ik weet trouwens niet of het een verbetering zou zijn... Capaciteit van de accommodatie is 5.400 ongeveer, en ze staan onderaan in de schotse competitie. Afgelopen wedstrijd ging met 7-1 verloren tegen aberdeen dacht ik gelezen te hebben!
We wachten af!
Ik hoorde dat hij het onwijs naar zijn zin had en dat het ervan afhangt wat het bestuur volgend jaar wil en met welke trainer.quote:Op donderdag 11 december 2008 00:17 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Hoorde dat Dennis Groot ook weggaat aan het eind van het seizoen.
natte vingerwerk natuurlijk van de Spakenburger die dat heeft geschreven. Overigens geloof ik best dat RBB in diezelfde regionen zit (al wordt dat door ingewijden altijd ontkend), maar dat geldt ook voor Quick Boys.quote:Op vrijdag 12 december 2008 11:16 schreef KingRa het volgende:
Twee opvallende passages uit de voorbeschouwing op het voetbalweekeinde van VoZ:
Rijnsburgse Boys is de enige club die IJsselmeervogels en Spakenburg in den lande bij houdt (voorbij streeft?) qua begroting.
Maar wel vele Driebergen in Rijnsburg....quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:25 schreef methodmich het volgende:
Enige verschil is dat ze bij de Vogels en Spakenburg vele bergen geld hebben en bij Rijnsburg maar drie bergen.
Klotewedstrijd, had sowieso nooit gespeeld mogen worden op dat veld. Maar ja, als het moet, dan moet het. En dat hadden we beter moeten uitspelen. Dramatische arbiter trouwens, de heer Jansen uit Zwolle....quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:58 schreef KingRa het volgende:
Nog opvallender is het verlies van ASWH bij Heerjansdam, die lijken het ook opgegeven te hebben. Na de winterstop mogen ze direct op bezoek in Rijnsburg.
Tsja, hij moet toch wel beter kunnen krijgen....quote:Op zaterdag 13 december 2008 16:49 schreef uitje4life het volgende:
En Verdonkschot gaat naar Young Boys! Lekker dichtbij huis voor hem, en ambitieus zoals hij graag wilde.
Als Jansen ballen had gehad had ie net als Van de Ketterij deed om half 2 het veld nog afgekeurd. Maar ja, voor niks uit Zwolle rijden is zeker te vervelend om een goede beslissing te nemen.... Overigens stond het 2e of 3e van Terneuzense Boys gisteren net als Katwijk al klaar op het veld in een uitduel. Helaas niet zo dichtbij, het was in Rijsoord....quote:Op zaterdag 13 december 2008 20:25 schreef Insistor het volgende:
Heb me vanmiddag voor Jan Lul gehaast naar Lisse,
En de eerste nieuweling voor komend seizoen is vastgelegd:quote:Column: Evaluatie
Door Willem Leushuis
Nu we zes maanden onderweg zijn is het tijdstip aangebroken om te evalueren.Natuurlijk doen we dit intern met de regelmaat van de klok maar voor de buitenwereld kan het zeker boeiend zijn om te weten hoe we er na deze eerste periode over denken.
Voor de daadwerkelijke eerste training is er door alle betrokkenen hard gewerkt om een amateurtopsportklimaat te creëren, met als belangrijkste sportieve doelstelling eindigen bij de top 5 en plaatsing voor de KNVB beker.
Deze doelstelling zal gehaald moeten worden in een rustig evenwichtig klimaat.
Duidelijkheid voor alle partijen was een vereiste. De eerste veranderingen waren in de bezetting van de staf. Een nieuwe materiaalman, een andere teammanager, een nieuwe invulling van de medische en technische staf, andere opzet van de scouting, een andere organisatie met betrekking tot de trainingskleding, plaatsing van lockers in de kleedkamer, clubkostuums enz.
Als je het zo terugleest lijkt het wel of er voorheen niets van deugde, maar het tegendeel is waar. Toch was het goed om na een bepaalde tijd de zaak eens op de kop te zetten en een frisse start te maken. Naast al deze veranderingen zijn er ook de nodige mutaties geweest in de spelersgroep. Ook dat was nodig gezien het recente verleden.
Na tien wedstrijden voorbereiding en beker in combinatie met een kort maar goed trainingskamp in Noordwijk waren we ervan overtuigd dat we klaar waren voor de competitie. Hoe anders pakte dit uit….. Het bleek dat onder druk spelen totaal verschillend is dan de vrijblijvendheid van een oefenwedstrijd en dus werd er kansloos verloren tegen Rijnsburg. Allemaal waren we verbijsterd want we creëerden niet één kans gedurende 90 minuten.
De veerkracht van het huidige ASWH liet zich gelukkig erg snel zien. In een spetterende wedstrijd in Katwijk tegen Quick Boys werd een verdiende overwinning geboekt. Opvallend tot nu toe is de mentale weerbaarheid van het team. Tegen Quick Boys, Katwijk, Scheveningen en Lisse werd er steeds een achterstand weggewerkt.
De gestaakte wedstrijden lopen hier als een rode draad doorheen. Het meest dramatisch dieptepunt tot op heden is de beenbreuk van Jan Willem Schep. Deze positieve en energieke speler verkeerde in topvorm en werd in het team wekelijks gemist. Drie bizarre incidenten gedurende een half seizoen is op zijn minst gezegd niet normaal.
Tot op heden liggen we sportief op koers. De beker kan uitgroeien tot iets moois en de competitiedoelstelling is nog steeds binnen handbereik.
We hadden er sportief veel beter voorgestaan als we de laatste twee wedstrijden tegen de twee onderste teams gewonnen hadden. Vooral de wedstrijd tegen Heerjansdam heeft ons allemaal een stevige kater opgeleverd.
Vanuit een stabiele omgeving zal in de tweede helft van het seizoen de sportieve lijn worden doorgetrokken met hopelijk enkele uitschieters naar boven.
Namens de staf en gehele selectie wensen wij alle ASWH’ers een gelukkig, gezond en sportief succesvol 2009 toe.
En nog even over deze walgelijke arbiter, de heer Jansen uit Zwolle.... Precies de man die RBB tegen Capelle al verpestte...quote:Giovanni Klaverweide naar ASWH
De 25-jarige Papendrecht-speler Giovanni Klaverweide speelt volgend seizoen bij ASWH. De voor de zondaghoofdklasser Papendrecht uitkomende Dordtenaar komt uit een echte voetbalfamilie. Zijn vader speelde ooit voor DFC waar ook Gio zijn voetbalcarrière begon. Drie jaar geleden verkaste Klaverweide naar Heerjansdam, maar na een jaar ging hij over naar Papendrecht, waar ook zijn twee jaar jongere broer Kenneth speelde. In het seizoen 2009/2010 hoopt hij dus zijn voetballoopbaan voort te zetten bij ASWH. Klaverweide speelt het liefst in een offensieve rol op de (rechter)vleugel.
quote:wat een perfect trio die mogen we wel meer tegen komen
we hadden nu iedere keer het voordeel van de twijfel ,maar ja het is meestal andersom geweest ,dus zie ik dit als het kerst kado
quote:Giovanni Klaverweide is toe aan een nieuwe prikkel
Giovanni Klaverweide werd vorig jaar met Papendrecht bijna kampioen in de zondag-hoofdklasse B, maar toch is hij van mening dat zijn nieuwe club ASWH een stapje vooruit is. ,,De zaterdag-hoofdklasse A is voor amateurs het hoogste podium.’’
JAN-DIRK VERHEY
PAPENDRECHT/DORDRECHT
Giovanni Klaverweide verruilt de zekerheid van Papendrecht volgend seizoen voor het avontuur dat ASWH heet. Want waar zijn naam nu steevast in het basiselftal opduikt, moet hij nog maar afwachten of hij volgend jaar in Hendrik-Ido-Ambacht - waar trainer Willem Leushuis nu eenmaal veel meer te kiezen heeft dan zijn Papendrecht-collega Richard Middelkoop - nog steeds de kans krijgt om zo bepalend te zijn.
Het is een gegeven dat de 25-jarige Dordtenaar overigens zelf maar al te goed beseft. ,,En toch zegt mijn gevoel dat deze stap precies op het juiste moment komt,’’ aldus Klaverweide. ,,Ik was er aan toe. Niets ten nadele van Papendrecht, maar ASWH is weer een stapje hoger. De zaterdag-hoofdklasse A is voor een amateurvoetballer het hoogste podium. Volgend seizoen ben ik niet meer zeker van mijn plekje, wat nu wel het geval is. Daar ben ik straks één van de vele goede spitsen, met jongens als Arjan Human en Sjoerd van der Waal die op dat niveau al het één en ander hebben gepresteerd. Speel je even wat minder dan staat een ander te trappelen om je plekje in te nemen. Ik moet me straks weer helemaal opnieuw bewijzen, maar heb zin om die uitdaging aan te gaan.’’
Die prikkel miste hij de laatste maanden geregeld, geeft ook ’Gio’ toe. ,,Zonder dat je het zelf door hebt, mis je dan soms de scherpte. Dat is natuurlijk geen goede zaak. Ik was dan ook erg blij met mijn twee goals tegen DESK, mijn zesde en zevende van het seizoen. Het was door al het gedoe over mijn vertrek een roerig weekje. Als je dan zo diep in blessuretijd de winnende maakt, valt er wel iets van je schouders,’’ verklaart de oud-DFC ’er, die voor zijn overstap naar sportpark Slobbengors één jaar bij Heerjansdam in de hoofdklasse B acteerde.
ASWH haalt de aanvaller in eerste instantie voor de rechterkant, maar ziet in Klaverweide ook een serieuze kandidaat om achter een balvaste centrumspits als bliksemafleider te fungeren in een 4-4-2 systeem. ,,In die rol zie ik mezelf eerlijk gezegd niet, het liefst speel ik op de rechterflank. Daar ben ik ook op mijn best.’’
Zijn broertje Kenneth Klaverweide toont zich verbaasd over het bericht in deze krant van gisteren dat ook hij wellicht een aanbieding uit Ambacht kan verwachten. ,,Ik ben in elk geval nog niet in gesprek met ASWH. Het contact dat er is geweest is via Giovanni gegaan, dus concreet is er nog niets.’’ Giovanni Klaverweide maakt er geen geheim van graag met zijn één jaar jongere broertje in één team te blijven voetballen. ,,Ik zou het leuk vinden als hij ook naar ASWH gaat, maar mijn rol in een eventuele overgang is nihil. Het zou niet chique zijn richting Papendrecht wanneer ik mij hiermee zou bemoeien. Niet omdat het mijn broertje is, maar Kenneth is een belangrijke kracht voor Papendrecht. Zij willen hem graag behouden,’’ weet Giovanni Klaverweide.
Zelf liet de oudste van het tweetal zijn keuze niet afhangen van de voetbaltoekomst van de jongste. ,,Dat heeft totaal niet meegespeeld.’’
Met zijn twee goals van eergisteren is Klaverweide, derdejaars student International Business and Languages in Rotterdam, aardig op weg om zijn doelstelling voor de komende maanden te verwezenlijken: Papendrecht naar de top-vijf in de afdeling loodsen. ,,Ik ga zeker vlammen om Papendrecht te plaatsen voor de Amstel Cup,’’ aldus de snelle rechtspoot. ,,Het is jammer dat de kans op het kampioenschap verkeken is. Maar de eerste vijf moet zeker haalbaar zijn. Ik zou dolgraag op die manier afscheid willen nemen van Papendrecht.’’
Hmm, vertel...quote:Op donderdag 18 december 2008 19:30 schreef methodmich het volgende:
De mogelijk nieuwe assistent is ook wel een goede lijkt me.
Ja, in ieder geval wordt het voor het trainingskamp bekend gemaakt. Wel lekker vroeg!quote:Op donderdag 18 december 2008 19:33 schreef KingRa het volgende:
[..]
Hmm, vertel...
Bij RBB nog geen nieuwe trainersontwikkelingen, al wordt zo ongeveer overal gespeculeerd dat het al rond is en na de wedstrijd van zaterdag (tegen Lisse) bekend wordt gemaakt dat Oosterlee de nieuwe trainer wordt.
Inderdaad, het spel van Rijnsburg ligt Lisse wel volgens mij en Lisse is natuurlijk extra gemotiveerd tegen Rijnsburg. In een interview op Radio West zei een speler van Lisse (ik weet even niet meer wie) dat er iets extra loskomt. Alhoewel een gelijkspel (en dus penalties) terechter was geweest, gaat Lisse dus binnen de 90 minuten al door. Maarja liever voor de beker verliezen van Lisse dan in de competitie!quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:39 schreef F1Bas het volgende:
Uien weer verloren van Lisse, is echt een angstgegner aan het worden.
quote:Willem Leushuis voelt chemie bij ASWH
Na het - voor ASWH-begrippen althans - turbulente seizoen 2007-2008, bevindt de Ambachtse zaterdag-hoofdklasser zich onder leiding van trainer Willem Leushuis inmiddels in rustiger vaarwater. Beide partijen zijn zelfs zo tevreden over de samenwerking dat afgelopen week de handtekeningen werden gezet onder een contract dat de 56-jarige inwoner van Woudrichem nog twee jaar aan sportpark Schildman bindt.
JAN-DIRK VERHEY
HENDRIK-IDO-AMBACHT
,,De chemie is er,’’ verklaart Leushuis zijn reden om bij te tekenen. ,,Ik klik gewoon erg goed met Wim Helmink (bestuurslid technische zaken, JDV) en de rest van het bestuur. Ik ervaar de korte lijntjes tussen de verschillende partijen binnen de vereniging als erg prettig. Er zijn niet eerst vijf bestuursvergaderingen nodig om een kleinigheidje te veranderen,’’ weet de ervaren oefenmeester. In Nederland was Leushuis eerder werkzaam bij Willem II, Helmond Sport, FC Eindhoven, Kozakken Boys, IJsselmeervogels en Hoek. In België trainde hij aan het begin van zijn loopbaan Beringen en Diest, hij verbleef eveneens verdeeld over drie periodes in het Midden Oosten bij achtereenvolgens Al Jazaria, Al Qadsia en Kuwait Club. Leushuis wil ’uit principe’ geen mededelingen doen over details in het contract. Maar in de nieuwe overeenkomst heeft hij wel een clausule laten opnemen dat hij - mits er een afkoopsom wordt betaald - voor een club uit het betaalde voetbal (in binnen- en buitenland) te allen tijde en per direct ASWH mag verlaten.
Vorig jaar versleet ASWH met Bill Tukker, Henk Wisman en Dogan Corneille liefst drie trainers. Met name Wisman klaagde over de (voor topamateurbegrippen) te gebrekkige organisatie. Leushuis erkent dat hij wat dingen heeft moeten veranderen, maar vooral kleinigheden. ,,Om een voorbeeld te geven: dit jaar wordt alle trainingskleding van de selectiespelers bij de club gewassen. Er verdwijnen nu geen kledingstukken meer, wat vorig jaar nog wel regelmatig het geval was. Dat zorgde in het bestuur, de selectie en de begeleiding voor onrust. Ik wil ook dat we op trainingsavonden met elkaar het veld op gaan. Ik haal de spelers om half acht op in de kleedkamer. Het zijn allemaal kleine dingen, maar juist die zorgen ervoor dat er maximaal gepresteerd kan worden. Met mijn ruime ervaring als trainer ben ik daar inmiddels wel achter.’’
De huidige prestaties van zijn ploeg in de hoofdklasse A beloont Willem Leushuis met een zeven. ,,Dat was een acht geweest als we ’gewoon’ hadden gewonnen van Heerjansdam. Dan hadden we in de winterstop op 25 punten gestaan, normaal gesproken doe je dan mee om de titel. Maar we hebben het vorige week laten afweten, vooral op felheid en in de duels. Afgelopen dinsdag tijdens het kerstdiner met de spelersvrouwen erbij hebben we er een streep onder gezet, dus dat blijft niet heel de winterstop hangen.’’
De doelstellingen voor de Ambachtse formatie voor de komende jaren zijn niet anders dan nu. ,,Meedraaien in de top-vijf en deelname aan de KNVB-beker afdwingen,’’ weet de Woudrichemer. ,,Meer is ook niet reëel voor een club als ASWH.’’ Willem Leushuis zal dat wel moeten realiseren met een andere assistent naast hem, want Dogan Corneille gaat de club aan het einde van het jaar wel verlaten. ,,Ik snap dat hij graag op eigen benen wil staan, daar is hij ook zeker aan toe. Ik ben al heel wat jaren bevriend met Dogan, dus ik betreur zijn besluit wel. Voor mij en ASWH is het jammer dat hij vertrekt.’’
Onno deed dit namens Kloetinge, Hoek, Achilles Veen, ASWH, Capelle, TOGR en DOTO.quote:Onno Doeland: En dat is 100!
zondag, 21 december 2008 16:43 Martin Beijer
DOTO-spits Doeland bracht zijn doelpuntentotaal niet alleen van 4 naar 7 voor dit seizoen, maar zijn derde van de dag was tevens zijn 100e doelpunt in de KNVB Hoofdklasse. Een bijzondere prestatie. Het was verder de vierde keer voor Doeland dat hij drie keer scoorde in een Hoofdklasseduel. De eerste keer was voor Kloetinge in april 1999 tegen Heerjansdam. Daarna deed hij dit tégen Kloetinge, namens Achilles Veen en vorig seizoen deed hij de grote hoedentruck voor TOGR.
Stond toen ook al op de site van RBB volgens mij. Tevreden mee?quote:Op maandag 22 december 2008 20:02 schreef uitje4life het volgende:
niek oosterlee is definitief volgend jaar de trainer van rbb! Net van een insider ge-smst gekregen.
Tsja, persoonlijk zou ik niet op trainers/spelers zitten te wachten van de 'rivaal', even los van de kwaliteit van die trainer/speler.quote:Op dinsdag 23 december 2008 16:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Stond toen ook al op de site van RBB volgens mij. Tevreden mee?
Ik ben er zeker tevreden mee! Niek heeft natuurlijk - naast een Rijnsburgse vrouw - vroeger bij Rijnsburg gespeeld toen RBB zaterdagkampioen werd. Een vriend van mij, die-hard Quick Boys-supporter, had trouwens het liefst Ted volgend seizoen op Nieuw-Zuid gezien!quote:Op dinsdag 23 december 2008 18:41 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Tsja, persoonlijk zou ik niet op trainers/spelers zitten te wachten van de 'rivaal', even los van de kwaliteit van die trainer/speler.
Kan dit?!quote:Op woensdag 24 december 2008 01:42 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Een vriend van mij, die-hard Quick Boys-supporter
Blijkbaar... hij is ook nog voor Feyenoord en ik ben ajaciedquote:
QB en Feyenoord? Die jongen moet het zwaar hebbenquote:Op woensdag 24 december 2008 21:21 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Blijkbaar... hij is ook nog voor Feyenoord en ik ben ajacied
Is ook zo, anders zou ie verdonkschot niet op nieuw-zuid willen zien he!quote:Op woensdag 24 december 2008 21:48 schreef F1Bas het volgende:
[..]
QB en Feyenoord? Die jongen moet het zwaar hebben
Ook fan van een club uit A?quote:
John lijkt mij meer wat voor Scheveningen. Hij is zelf een Scheveninger toch? En heeft hij er niet ook gevoetbald?quote:Op woensdag 31 december 2008 16:20 schreef methodmich het volgende:
Overigens zou John Blok dus kandidaat zijn bij Noordwijk, maar is hij al erg vaak bij Scheveningen gesignaleerd. Scheveningen zou hem graag terug willen halen. Overigens is Rijaard dus weggestuurd omdat hij een te grote mond zou hebben op de training en Berkleef omdat hij geen teamspeler is.
Hij is inderdaad speler geweest (vh kampioensteam) van Scheveningen, maar hij is er ook al 5 jaar trainer geweest hoor.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:39 schreef uitje4life het volgende:
[..]
John lijkt mij meer wat voor Scheveningen. Hij is zelf een Scheveninger toch? En heeft hij er niet ook gevoetbald?
Lekker dat Rijaard weg is, weer een speler minder in mn Champonions League-team
Sowieso weet ik de laatste tien jaar al geen Robin die ook maar in de buurt van ASWH 1 geweest moet zijn. Hoe oud is hij ongeveer??quote:Op woensdag 31 december 2008 18:49 schreef RedGuy het volgende:
Nee, ik heb dus geen achternaam.. Het is een collega van me in Ridderkerk, en hij had het erover dat hij best wel getalenteerd was.
En dan moet ik bij dé ASWH kenner bij uitstek zijn..
Meeste overwinningen: Rijnsburgse Boys 11quote:ARC: Blom 13 (5), Heldoorn 13 (2), Redel 13 (2), Schaafsma 13 (2), Wijdenbosch 13, Zwart 13, Egberts 12 (2), van Maarseveen 12, Verlaan 11, Kemper 10 (1), Suvakçi 9, Balk 8, van Beest 7, Koning 7, Presierie 5, Splinter 5, Hu 4, Labots 3, Groenendijk 2, van der Plas 2, Tavenier 1
ASWH: van Lare 13 (4), Leons 13 (1), Vereecken (13), van den Belt 12, van Dalen 12 (2), Eltenberg 12 (2), de Jong 12 (2), Petrov 12 (5), Knüppe 11 (1), Brard 10 (2), van Dam 10 (1), van Kleef 10 (1), Sturrus 8, van der Waal 8 (1), Molenaar 6, Rijsdijk 6, Yeboah 6, Berends 3, Schep 3 (1), Barendregt 1
BARENDRECHT: de Borst 13 (1), A. van Dommelen 13 (2), M. van Dommelen 13 (5), van Zwieteren 13, Sandvliet 12 (2), Spoel 12 (1), Stolk 12, Almeida 11, Lodder 11, de Ronde 10 (1), van der Veeke 10, van Zanten 10 (4), Barendregt 7 (1), Tabbers 7 (4), van Wetten 6, Bravenboer 4, Husen 4 (1), Koremans 2, Makaya 2
CAPELLE: van Duijvenbode 13 (1), Hegie 13, Rothman 13 (3), Vermunt 13 (2), Visser 13 (6), van Baaren 12 (3), Breidel 12, Falix 12 (3), Koppelaar 12 (1), Roeland 12 (8), Bosscha 11, Stienstra 11, le Conge 8 (1), Molendijk 7 (3), Witteman 7, Hoogeveen 3
DOTO: Doeland 13 (7), El-Akchaoui 13, El-Yacoubi 13 (2), Hoogendoorn 13, Kargbo 13, van Duijn 11, de Jager 11, Wijngaarde 11, Brouwer 10, End 8 (1), Hoekstra 8, Pires Fonseca 7, D. Rodriques de Pina 7, Sarkam 7, Dandaré 5 (1), Biekman 4, van Dam 4, Soares Neves 4, Yilmaz 4, Boessen 3, Santos St. Aubyn 3, Cardoso 2, Prins 2, L. Rodriques de Pina 2, Stols 2, de Vlugt 1
EXCELSIOR MAASSLUIS: Nouwen 13 (3), Redert 13 (2), R. van de Velde 13, Giessen 12 (2), Monteiro 12, Witvoet 12 (1), Dupon 11, Xanthopoulos 11 (5), Zalmijn 10, Gudde 9, Stans 9 (1), Texeira 9 (1), Nicolaï 7, S. van de Velde 7 (3), Ibrahim 5, Fortes 4, Wever 4, Ramos 3, Coffie 2, Kardol 2, Tavares Ramos 2
HEERJANSDAM: Bensadik 13 (2), Divkovic 13, van der Linden 13, Roos 12, van Waas 12, Traets 11 (1), van Valen 11 (2), Valentijn 11 (4), Baan 10, Richard 10 (1), Hartman 8 (1), Mauris 8, Muntslag 8, van der Ent 7 (2), de Kruijk 7, Zenzen 7, Boer 3, van der Pol 3, Pereira 2, Papa 1, Robalo 1
KATWIJK: Blonk 12 (3), Holwijn 12, Huisman 12, Jonker 12 (7), Nederhand 12, Tuinfort 12, Cameron 11, Groen 11, van Ommeren 11, van der Poel 10 (3), Arends 9, Cieremans 8 (1), Hensen 8, Sahadewsing 7, Jansen 6, Kuhlmann 4, Bekx 3 (1), Mulder 3, de Vreugd 2, Stikic 1
FC LISSE: van der Heijden 11, Korbee 11, van der Laan 11 (2), Lammers 11 (2), van Schie 11, Vermeulen 11 (5), Breinburg 10 (2), Eijspaart 10 (1), Fong Tin Joen 10, Heemskerk 10, Nieuwlaat 10, Dekker 9, Axwijk 8, Tevreden 6 (3), Weijers 6, van Heusden 1
NOORDWIJK: Bos 12, Leonard 12 (7), Scholten 12, van Wordragen 12, van Zanten 12 (1), Dias 11 (3), Grant 10 (3), van der Niet 10, Vondeling 10 (1), Beyersbergen 9 (2), van Dinteren 8 (1), Krolis 8, Mertens 8 (2), Kuipers 7, Statia 6, van Dam 5, Smith 5, van Duyn 3, Verkuylen 3, de Lange 1
QUICK BOYS: Bak 13 (5), Kastoredjo 13, Kromhout 13, Derek van der Plas 13 (3), Jaap van der Plas 13 (2), Homan 12 (4), Sleur 12, Martha 11 (5), van Beelen 10 (5), Pronk 10 (2), Ravensbergen 9, Schoneveld 9, Comvalius 8 (1), Timmermans 6, van Dam 5, Onyeike 5 (1), van Fruchten 4, Schaap 4, van der Horst 2, Ouwehand 2, Akhrif 1, Marco van der Plas 1
RIJNSBURGSE BOYS: B. Freke 12 (3), Groot 12, Kuhlmann 12 (4), van Noord 12 (2), Orlowski 12, van der Vijver 12 (5), P. Freke 11 (5), Kolder 11, Ascencion 10, Bouma 10, Gootjes 10 (4), Cairo 9 (4), Leitoe 9 (2), Zwarthoed 8, van Roosmalen 7 (3), Hogewoning 3 (1), J.J. Zandbergen 2, J. Zandbergen 2, van den Berg 1
SCHEVENINGEN: da Cruz 11 (2), van der Geest 11 (2), Huisman 11 (1), Ros 11 (3), El Bahri 10, Lopes de Brito 10 (2), Rijaard 10, van Engel 9 (1), Zechiël 9 (1), Berkleef 8, Cabral dos Reis 8, Drosten 8, van Gool 8 (3), van Maren 8, Akgün 7, Beeldsnijder 6, Koning 5
TER LEEDE: Ahaddouch 12 (4), de Groot 12 (2), Holman 12 (1), Kewal 12, Ommel 12 (13), Waasdorp 12, Zoet 12 (2), Bezzai 11 (1), Koot 10, Lagendijk 10 (1), Oudshoorn 10, Stolp 10 (5), Alhassan 9, van Vuuren 9 (1), Lommers 3 (1), Verbeek 3, van der Heijden 2, Wiering 1
Die 3500 euro valt inderdaad nog mee voor hem inderdaad! Dit was trouwens geen ludieke actie, er was geen wedstrijd tegen Katwijk of Quick Boys op komst. Hij was na of tijdens een feest bij de korfbalvereniging (die vaak verhuurd wordt voor feesten enzo, redelijk goedkoop dus aantrekkelijk) even gaan huishouden bij RBB. Er waren ook nog 2 of 3 ruiten ingegooid meen ik. Verder een doel kapot, behoorlijke stukken uit het gras en het grootste deel van de dug-out-stoeltjes was kapotgetrapt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:38 schreef KingRa het volgende:
Geweldige cijfers!
Ook opmerkelijk:
'Middenstip-uitgraver' voor de rechter
* Gepubliceerd op 01 januari 2009, 17:05
Katwijk -
Een 19-jarige Katwijker komt volgende week donderdag voor de rechter. Voetbalclub Rijnsburgse Boys eist 3500 euro schadevergoeding van de jongen.
Hij zou in november 2007 de middenstip van het Rijnsburgse voetbalveld hebben uitgegraven, stukken gras weggehaald, een van de doelen uit de grond hebben getrokken en nog andere vernielingen hebben gepleegd. Het is niet ongebruikelijk dat fans 'ludieke acties' houden bij rivaliserende clubs. Het is wel zeldzaam dat de rechter in zo'n geval een eis tot schadevergoeding moet beoordelen.
Laten we hopen dat dit stuk vuilnis de volle mep kan betalen. En dan komt hij er nog genadig vanaf...
Is dat stukje van VI nog ergens op internet terug te zien?quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:41 schreef methodmich het volgende:
Excelsior Maassluis heeft Cor van Hoeven en Marco van Rijn als belangrijkste kandidaten.
Daniël Rijaard wilde naar Leonidas, maar dat mag niet van de KNVB.
Deze week in de VI op de liefhebberspagina's stukjes met de koplopers in A, B en C. Verdonkschot is terecht trots, noemt A ook de sterkste competitie. En wat durft Roy Wesseling te beweren? Dat de top in B sterker en breder is dan in A....
Vannacht om 03.00 trouwens al vertrekken. Hopelijk kunnen we de Algarve Cup winnen zaterdag, is toch een leuk extraatje.
Hee Mich....weer iemand met HBC roots in de hoofdklasse dus !quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:15 schreef methodmich het volgende:
Al enig idee wie Lissov? Een onbekende naam uit Noord-Holland of toch een bekendere?
EDIT: Min of meer het tweede dus, maar wel bekend als speler: Telstar-speler wordt trainer Lisse
maar hoe kom je aan deze info ? HBC is al een jaar of 10 3e klasserquote:Salden combineert het spelen bij Telstar nu al met het trainerschap. Hij heeft dit seizoen het zondagteam van HBC onder zijn hoede. Met die club promoveerde hij, evenals hij eerder deed met KFC.
heb jij wel weer gelijk in !quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:47 schreef uitje4life het volgende:
klinkt wel beter dan dat ze al 10 jaar 3e klasse zijn toch?
3-0 voor RBB tegen Spakenburg.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:29 schreef uitje4life het volgende:
Ok... moet ik nog even lezen.... Ben ook benieuwd wat RBB tegen Spakenburg gedaan heeft vandaag! Ik las op VoZ dat die tegen elkaar speelden vandaag op Gran Canaria!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |