abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62366772
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 00:14 schreef KingRa het volgende:

[..]

Dat is nog eens een goede week voor Lissov....maar zoals vermeld: de stand kan iets vertekenend zijn, er moet immers nog een helft worden gespeeld bij Capelle-ASWH. Hierdoor kan natuurlijk nog een en ander wijzigen. Ditzelfde geldt overigens voor Scheveningen - FC Lisse, deze kan de stand ook nog flink beïnvloeden. Voor zover ik weet is er voor beide duels nog geen nieuwe datum vastgesteld door de KNVB...
Scheveningen - FC Lisse is zaterdag.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_62368728
Leuk die tussenstand bij RBB Maar bij de FC staat nog steeds de wedstrijd FC Lisse-Maense op het programma dus daar ga ik van uit zaterdag!
Leef naar je eigen talent
pi_62384946
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 08:35 schreef Lissov het volgende:
Leuk die tussenstand bij RBB Maar bij de FC staat nog steeds de wedstrijd FC Lisse-Maense op het programma dus daar ga ik van uit zaterdag!
Vertel dat je weet wel ook ff dan
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:21:43 #29
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_62397718
katwijk heeft 100 euro boete gekregen voor de lichte ongeregeldheden bij de wedstrijd katwijk - rbb.

In het leidsch dagblad vandaag de beoordelingen van zaterdag: lisse scoorde gemiddeld 7,18 punten en rijnsburg 7,33. Er werden 8 achten uitgedeeld in die wedstrijd alleen al! Het was dus echt een goede pot voetbal! (maar dat wisten we al....)

[ Bericht 55% gewijzigd door uitje4life op 15-10-2008 10:30:34 ]
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
  woensdag 15 oktober 2008 @ 15:22:17 #30
208935 zaterdagvoetbal
www.zaterdagvoetbal.net
pi_62406044
De wedstrijden tussen RBB en Lisse zijn inmiddels bijna klassiekers geworden (kan dat?), de laatste jaren meestal enorm spannend en met goed voetbal van beide kanten. Voor mij de hoogtepunten van het jaar, ook als het soms verkeerd afloopt.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 16:44:31 #31
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_62408748
Inderdaad, ik kijk er ook steeds naar uit, al is Quick Boys uit/thuis natuurlijk nog iets specialer!
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
pi_62409940
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 00:07 schreef Insistor het volgende:

[..]

En gelijk naar de eerste plaats! Wel een mooie top drie
Die top drie ziet er inderdaad fokking goed uit.

Viel me nog mee, had zelf verwacht te gaan dalen. Blijkbaar niet veel mensen die de doelpuntenmakers van de vorige ronde in de ploeg hadden.

Wel grappig, kort verslagje van de feestavond bij ASWH afgelopen vrijdag: http://www.aswh.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=508&Itemid=2
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 16 oktober 2008 @ 09:16:08 #33
208935 zaterdagvoetbal
www.zaterdagvoetbal.net
pi_62426315
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 16:44 schreef uitje4life het volgende:
Inderdaad, ik kijk er ook steeds naar uit, al is Quick Boys uit/thuis natuurlijk nog iets specialer!
Ja, maar dat ligt natuurlijk ook binnen de gemeentegrenzen. Dan komt er bij dat het een prestigestrijd om het kampioenschap van Katwijk wordt, zogezegd.
pi_62438574
KNVB straft Katwijk licht

Is het nou Scheveningen - FC Lisse zaterdag of gewoon FC Lisse - Kaapverdië ??

Verder nog wel aardige bekerpotjes van clubs uit A erbij denk ik. Noordwijk tegen Capelle, dat is wel wat. Katwijk - DSVP toch?

Wij naar Lekkerland, ben benieuwd. Die bereiden zich al weken voor.
www.thuisuiteten.nl
pi_62464541
Bizar hoe dat gegaan is met Rob Prins zeg. Zie hieronder:
quote:
Voetbal even bijzaak voor Rob Prins

Het seizoen van Rob Prins duurde tot nog toe precies 68 minuten. Een elleboogstoot van een FC Lisse-speler velde in het eerste competitieduel DOTO’s ‘stofzuiger’. Prins kan nog steeds niet voetballen, maar zit nu ook ziek thuis. ,,Voetbal kan me even niets schelen.’’

FOLKERT VAN DER KROL

RHOON

De elleboogstoot zag Rob Prins nooit aankomen. Wat eraan vooraf ging en wat er daarna gebeurde, weet de middenvelder nog wel. ,,Het stond 2-2. De Lisse-verdediging werkte weg en de bal stuiterde, waarna ik het luchtduel probeerde te winnen. Ineens lag ik op de grond met hoofdpijn. Ik dacht dat ik helemaal open lag, maar dat viel mee,’’ vertelt de 35-jarige routinier.

Het ontging Prins dat Lisse de beslissende treffer scoorde terwijl hij op de grond lag. ,,Ik hoorde geroezemoes en spelers schelden op de scheidsrechter. Ik dacht dat dat was omdat er geen kaart was getrokken. Ik zei nog ‘laat maar gaan’. Toen het weer een beetje ging, stond ik op, waarna ik m’n teamgenoten in de middencirkel zag staan om af te trappen. Ik was zo boos dat ik een bidon weggooide. Ik vind het zo bizar dat de scheidsrechter niet floot terwijl ik op de grond naar mijn hoofd greep en dat uitgerekend daarna de 2-3 viel. Ik heb twee nachten niet kunnen slapen van boosheid. De scheidsrechter schijnt na afloop ook te hebben toegegeven dat hij ons heeft benadeeld. ’’

Prins had niet eens meteen de ernst van de blessure door. ,,Ik wilde doorspelen, maar zag slangetjes voor m’n ogen en kon bijna niets meer zien. Ik heb daarna drie kwartier op de reservebank gezeten, ook nadat de wedstrijd was afgelopen. Ik had een trui over m’n hoofd, omdat ik niet goed kon kijken. Met m’n vrouw ben ik van het veld gestrompeld, waarna ik ben gaan douchen. Toen we het complex verlieten, zagen we Boudy (Hoogendoorn, red.) en Onno (Doeland, red.), maar ik kon niet op hun namen komen. Daarna zijn we naar de huisartsenpost gegaan, waar bleek dat ik een flinke hersenschudding had.’’

De inwoner van Rhoon kreeg het advies rust te houden, maar Prins - ICT-docent aan de Hogeschool Inholland - ging wel gewoon aan het werk. ,,Ik had geen hoofdpijn en het was een drukke periode op het werk.’’

Na anderhalve week hervatte de middenvelder eenmalig de looptraining. ,,Maar na tien rondjes om het voetbalveld had ik het gevoel dat ik een marathon had gelopen.’’

Prins besefte daarna dat een snelle rentree er niet inzit. De speler, die een imposante loopbaan in het amateurvoetbal - bij Neptunus, Zwart Wit’28 en DOTO - achter de rug heeft, rekent er dan ook niet meer op dat hij voor de winterstop nog aan spelen toekomt. ,,Ik ben heel snel moe. Ik heb heel veel geslapen. Stond ik ’s ochtends met m’n vrouw en dochtertje op en ging ik even later weer naar bed en sliep ik tot half twee. Televisie en heel snel kijken gaat niet en als ik even stoei met m’n dochter moet ik het snel weer rustig aan doen.Voor het thuisduel met Heerjansdam heb ik nog een keer even zelf wat getraind, maar ik voelde me weer helemaal niet lekker worden. Ik heb ook niet alle wedstrijden van DOTO gezien. Ik heb er simpelweg de puf niet voor.’’

Twee weken geleden moest Prins zich noodgedwongen ook op zijn werk ziek melden. ,,Als ik een les had gegeven zat ik helemaal stuk. Voetbal kan me nu even niets meer schelen, dat is bijzaak. Ik wil weer gewoon kunnen functioneren in het dagelijks leven.’’

Vandaag heeft Prins een afspraak bij de neuroloog. Onderzoek moet uitwijzen of de routinier nog kampt met de naweeën van de hersenschudding of dat er meer aan de hand is. Het niets doen bevalt Prins bepaald niet. ,,Ik kan niet stil zitten, moet wat te doen hebben. Ik word er helemaal gek van. Het huis en de zolder zijn nog nooit zo opgeruimd geweest.’’

Gisteren heeft ASWH ook nog getraind op pingels. Zat wel druk op, missen was 2 euro in de boetepot. Slechts drie missers, waaronder ik. Alles ging goed, Van den Belt lag in de andere hoek, maar ik mikte net iets te ver naar rechts en dus nipt naast.
www.thuisuiteten.nl
pi_62489634
ASWH door in de beker, ondanks alle grappen en trappen van Lekkerland...

ASWH bekert door in Lekkerlandse zandbak

ASWH bereikte vanmiddag de derde ronde van de districtsbeker Zuid I. Op sportpark Excelsior werd Nieuw-Lekkerland met 0-1 verslagen. De ploeg uit de zaterdag eerste klasse C had, op de opportunische slotfase na, nauwelijks iets te vertellen. Dat het spannend bleef, kwam vooral doordat ASWH de tweede treffer niet achter doelman Edward de Groot, voormalig ASWH'er, kreeg.

De thuisploeg had vooraf al enkele tactische manoeuvres in huis. Zo werd een dameselftal in de voor ASWH bestemde kleedkamer gezet, met als gevolg dat de spelers lange tijd moesten wachten. Bovendien was de zandtafel van elke basisschool in het dorp, met het oog op de herfstvakantie, uit de klas gehaald en leeggekieperd op het veld, dat daardoor meer oogde als een tweederangs strand. Van verzorgd combinatievoetbal kon dus nauwelijks sprake zijn. Ook de portie fysiek die Nieuw-Lekkerland van arbiter De Bat in de strijd mocht gooien, deerde ASWH uiteindelijk niet.

Trainer Willem Leushuis had noodgedwongen enkele wijzigingen in zijn team moeten aanbrengen. Voorin vormden Sander Molenaar en Dennis Knüppe nu een koppel, omdat Louis van Kleef geschorst was, Sjoerd van der Waal geblesseerd en Youri Petrov niet topfit was. In de warming-up haakte ook Joshua Brard nog af, waardoor Ivar Eltenberg in de basis begon als linksback en Johan Sturrus nu centraal in de defensie ging spelen.

De start was voor ASWH. Stefan van Dam kon vanaf de aftrap al een waarschuwingsschot leveren, dat nog werd gekraakt. Een minuut of vijf later was het wel raak. Brian Leons was op links beland, passeerde twee tegenstanders en gaf voor op Dennis Knüppe. Diens inzet werd in eerste instantie nog gekeerd door De Groot, maar de rebound was een prooi voor Sander Molenaar. De bekertopscorer van ASWH zette de snelle 0-1 op het bord. Dit was lekker voetballen voor ASWH, dat de thuisploeg geen moment in de wedstrijd liet komen. Na een aanval via wederom Brian Leons, nu op rechts, kon Dennis Knüppe de vogelvrij lopende Stefan van Dam bereiken. Die deed eigenlijk alles goed, door de bal om de keeper te krullen. Helaas ketste de inzet via de binnenkant van de paal weer het veld in.

Scheidsrechter De Bat, die had besloten veel toe te laten, was even later mild na een fikse aanslag van Pieter van de Kevie op de benen van Brian Leons. De speler kreeg slechts geel. Eenzelfde kaart zag Leon van Dalen nadat hij de bal op de borst had gekregen, maar volgens De Bat was het hands. Later zouden ook Ferry van Lare en Jan-Dirk Verheij nog geel zien. Verheij kreeg deze kaart na een fikse charge op Sander Molenaar. Tussen de af en toe belachelijke overtredingen van de thuisploeg door kreeg ASWH nog een paar aardige kansen. Brian Leons, weggestuurd door Alex de Jong met een heerlijke steekbal, schoot op de vuisten van De Groot en later koos De Jong voor afleggen op Sander Molenaar, waar zelf schieten wellicht een betere optie was geweest. Nieuw-Lekkerland stelde daar een geschampte kopbal van spits Jelle Baan, die meer overtredingen dan doelpogingen liet noteren, en een counter via Jeroen Wolf, waarna Göksel Çakir over de bal maaide, tegen het over. Bij het scheiden van de markt liet Leon van Dalen nog een prima kans op 0-2 liggen. Een afgeslagen corner werd door Dennis Knüppe hard voor de goal geschoten, waarna de aanvoerder van ASWH van dichtbij over de goal mikte. Zo ging de rust in met 0-1.

Na rust veranderde er aanvankelijk weinig aan het spelbeeld. Wel kreeg Nieuw-Lekkerland de eerste echte kans van de wedstrijd. Anton Beneder kon goed door op links, maar Damiën Vereecken hinderde hem dusdanig goed dat Beneder slechts een slap rollertje in de handen van Jacob van den Belt kon fabriceren. Stefan van Dam liet even later een goede kans liggen. Leon van Dalen stuurde Brian Leons weg op rechts, die legde terug op Alex de Jong en die vond op zijn beurt Van Dam. De Sliedrechter schoot echter over. Ivar Eltenberg vond bij een andere aanval doelman De Groot op zijn weg.

Na een klein uurtje deelde rechtsback Erwin Groenendijk een klap uit aan Stefan van Dam. Deze keer was scheidsrechter De Bat wel resoluut. Hij trok rood voor de Lekkerlander. Opmerkelijk was de reactie van Gert-Jan Stout op dit feit. De centrale verdediger van de thuisploeg schoot, blijkbaar uit frustratie, tot twee keer toe een bal over de bomen. Gek genoeg deed de overtalsituatie ASWH niet echt goed. Nieuw-Lekkerland ging over op opportunistisch voetbal en dat leverde zowaar enkele scrimmages op. Echt uitgespeelde kansen kwamen er niet, terwijl ASWH aan de overzijde via een kopbal van Sander Molenaar en een schot naast van Brian Leons verzuimde de bevrijdende tweede goal te maken.

Zo kon het gebeuren dat in de lange extra tijd nog diverse ballen voor de Ambachtse goal werden geslingerd en de thuisploeg nog enkele hoekschoppen kon nemen. Een goal leverde dit niet op, wel nog een opstootje na hard doorgaan van een aanvaller op doelman Jacob van den Belt. Zo werd het voor ASWH een toch vrij eenvoudige zege, na een goede eerste helft en een mindere tweede. De ploeg bekert verder en zag iedereen heelhuids uit de strijd komen, wat gezien de bij tijd en wijle vliegende tackles van Nieuw-Lekkerland nog een wonder mocht heten. Volgende week richt ASWH zich weer op de competitie, waar Noordwijk wacht.

Nieuw-Lekkerland - ASWH 0-1 (0-1)
6. 0-1 Sander Molenaar
Scheidsrechter: De Bat

Nieuw-Lekkerland: Edward de Groot; Erwin Groenendijk, Gert-Jan Stout, Jan-Dirk Verheij, Pieter van de Kevie; Göksel Çakir (84. Wesley Loos), Ruud Ouweneel, Raymon Slagboom, Anton Beneder (73. Ruben Munoz); Jelle Baan (65. André Hol) en Jeroen Wolf

ASWH: Jacob van den Belt; Damiën Vereecken, Leon van Dalen, Johan Sturrus, Ivar Eltenberg; Brian Leons (90. Brian Berends), Alexander de Jong (81. Richard Yeboah), Ferry van Lare, Stefan van Dam; Dennis Knüppe en Sander Molenaar

Andere bekeruitslagen clubs uit A:

FC Binnenmaas - Rijnburgse Boys 1-6 (twee keer Gootjes)

Barendrecht - GHC 6-0

Excelsior Pernis - Scheveningen 2-3

GOZ - Excelsior Maassluis 0-6

FC Lisse - FC Maense aka Kaapverdië 3-0

Noordwijk - Capelle 3-0 (1-0 Dias, 2-0 en 3-0 Grant)

Katwijk - DSVP 3-0

Oranje Wit - Heerjansdam 0-3 (Van Valen, Valentijn en Richard)

Opspattend zand in Lekkerland:

en de goal:

Nicky van der Ent van Heerjansdam voorlopig al 30 dagen geschorst door de KNVB en dan volgt de uitspraak.

[ Bericht 3% gewijzigd door methodmich op 18-10-2008 19:49:24 ]
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:23:46 #37
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_62490889
waarom word ie geschorst?
pi_62490934
Zou tegen FC Lisse een kopstoot aan de scheids hebben gegeven. Die schreef dat in elk geval op het formulier. Zelf zegt Van der Ent van niet. Maar ja, vandaag op Voetbalrotterdam een bericht over een speler die de scheids aanraakte en die kreeg een half jaar... Dus Van der Ent mag vrezen denk ik.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 20 oktober 2008 @ 22:37:14 #39
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_62541706
daar moeten toch getuigen van zijn? Grensrechters? Beide trainers?
pi_62549311
Tja, als de code op het formulier staat... Is het enige waar ze naar kijken. Van Kleef kreeg rood tegen Ter Leede. Tegenstander verklaarde dat het geen elleboog was, we hadden beelden van RTV West die dit uitwezen, maar toch gewoon vier duels op basis van de code. Je kan wel in beroep gaan, maar daar gebruikt de KNVB die beelden niet voor en dan kan het zelfs nog meer worden.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:37:39 #41
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_62556292
wat raar dat de knvb dat bij profs wel doet maar niet bij amateurs...
pi_62556365
In dit geval zal Heerjansdam wel een zaak willen maken. Anders zijn ze hem zo een half jaar kwijt, minimaal.
www.thuisuiteten.nl
pi_62586219
Overigens heeft Marvin Nieuwlaat van FC Lisse keurig contact opgenomen met DOTO-speler Rob Prins naar aanleiding van het artikel in AD / RD. Hij wist niet dat het zo slecht ging met Prins. Netjes!

Mark Smith zou Noordwijk één dezer dagen gaan verlaten, volgens de geruchten. Kan zich niet vinden in zijn reserverol.
www.thuisuiteten.nl
pi_62607038
quote:
De rode kaart die Kevin van der Geest (Scheveningen) heeft gekregen in de wedstrijd tegen ARC, is geseponeerd. Het opstellen van Van der Geest tegen Capelle was dan ook niet onrechtmatig en 'ter goeder trouw', zo meldt de club.
Zij ook weer blij...
And we are vagabonds
We travel without seatbelts on
We live this close to death
pi_62640888
RBB heeft slechts 600 kaarten toegewezen gekregen van NEC voor het bekertreffen op 11 november. Erg weinig, jammer. Daarnaast is ook nogeens een verplichte bus-combi van toepassing, lekker voor de mensen die 'gewoon' moeten werken. Dat zijn er op een doordeweekse dag gelukkig niet zoveel...

Zucht...
Geel-zwart is de baas in Katwijk, al jaren!
pi_62641000
En ik lees zojuist dat RBB lekker heeft geloot voor de 3e ronde van de districtbeker: FC Lisse - RBB
Geel-zwart is de baas in Katwijk, al jaren!
pi_62646276
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:52 schreef KingRa het volgende:
En ik lees zojuist dat RBB lekker heeft geloot voor de 3e ronde van de districtbeker: FC Lisse - RBB
pi_62646548
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 16:35 schreef methodmich het volgende:

Mark Smith zou Noordwijk één dezer dagen gaan verlaten, volgens de geruchten. Kan zich niet vinden in zijn reserverol.
En Smith is weg dus. Zie ook http://www.vvnoordwijk.nl/

Katwijk - Scheveningen ook een leuke bekerpot.

En in Zuid I:

Heerjansdam - Papendrecht zondag

En, jawel, het schijnt echt te kunnen in een loting met ruim zestig ploegen uit Noord-Brabant, Zeeland en ons deel van Zuid-Holland: ASWH - IFC.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:43:28 #49
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_62668736
1-4! 19 uit 7 nu, mooi toch? Lisse - qb 5-4! Ook een leuke pot dus
pi_62669131
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:43 schreef uitje4life het volgende:
1-4! 19 uit 7 nu, mooi toch? Lisse - qb 5-4! Ook een leuke pot dus
QB heeft 3 - 1 voorgestaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')